Yeterlilik Kodu | TR0030006540 | |
Yeterlilik Adı | Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Antalya Burdur Yolu, 15030 Yakaköy/Burdur Merkez/Burdur | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.maku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Tüm sınavlar ve diğer etkinlikler 100 puan esas derecelendirilir. Vize ve final sınavları sırasıyla% 40 ve final notunun% 60 temsil eder. Ancak, 100 üzerinden 30 altında not alan öğrencinin FF olarak değerlendirilir. (AA) notlarından biri, (BA), (BB), (CB), (CC), (G) ve (B) o dersten başarılı sayılır. Elde bir öğrenci Sınava girmek için, öğrenciler özellikle "Mesleki ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Yönetmeliği" nde özetlenen aşağıdaki gereksinimleri karşılaması gerekir: En az % 70 katılım, ders uygulamalarına en az % 80 devam, başarıyla uygulamalı projelerin tamamlanması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Lisans Programları için aşağıda verilen tabloyu kullanarak harf notu ölçek ve 4 nokta dereceli ölçek içine 100 dereceli ölçek yürütülmektedir. Görülecek Sınıf Edebiyat Sınıf Nokta Sınıf Durumu 90-100 AA 4,00 Başarılı 80-89 BA 3,50 Başarılı 70-79 BB 3,00 Başarılı 65-69 CB 2,50 Başarılı 60-64 CC 2,25 Başarılı 55-59 DC 1,75 * Başarısız 50-54 DD 1,25 * Başarısız 40-49 FD 0,75 Fail <= 39 FF 0,00 Fail - F1 0,00 Katıldı değil Onlar bir yıl içinde en az 2.25, yıllık not ortalaması (GPA) olsaydı bir (DC) veya (DD) notu başarılı sayılabilmesi ile * bir öğrenci. G: kredisiz ders, staj, endüstri tabanlı eğitim, mesleki oryantasyon programı ve uygulamada başarılı, K: kredisiz ders, staj, endüstri tabanlı eğitim, mesleki oryantasyon programı ve uygulamada başarısız, M: Muaf, B: Başarılı. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Fakültemiz hedeflerini gerçekleştirmek üzere paydaşlarımız olan YÖKAK, YÖDAK, MAKÜ, TYYÇ, EPDAD ve MEB Kalite Deklarasyonu ilkelerini esas alır ve sürekli araştırma-iyileştirme-geliştirme odaklıdır.
Bu kapsamda MAKÜ Eğitim Fakültesi olarak kalite politikamız;
•Eğitim Fakültesi hizmetlerini şeffaflık ve hesap verilebilirlik ilkelerine bağlı kalarak sürdürmek, •Evrensel bilime ve millî kültürün oluşmasına katkı sağlayan öğrenme ve araştırma isteğini teşvik eden yüksek akademik ve mesleki niteliklere sahip öğretmen yetiştirmek, •Kurum kültürüne uygun olarak; kalite güvencesi, eğitim-öğretim, araştırma ve geliştirme, toplumsal katkı alanlarında çağın gereksinimleri ve eğilimlerine göre sürekli iyileştirme faaliyetlerini sürdürmek, •Kurumsal karar verme süreçlerini iç ve dış paydaşların katılımını sağlayarak yürütmek, •Üretilen bilimsel bilgi, teknoloji ve hizmeti iç ve dış paydaşlar aracılığı ile toplum yararına sunmak, •Tüm çalışmalarında evrensel, bilimsel, akademik ve mesleki etik değerleri merkeze almak şeklinde belirlenmiştir. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2024/1.05.2027 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ alanında lisans diploması almaya hak kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız, Türkiye'de resmi ve özel örgün eğitim kurumlarının ikinci kademe ve buna denk gelen tüm kademelerinde görev yapabilmektedir. Yüksek lisans ve doktora eğitimini tamamlayan T.C. Milli Eğitim Bakanlığı öğretmenleri sırasıyla uzman ve başöğretmen unvanlarını kazanabilmektedir. Yüksek lisans ve doktora eğitimi esnasında ve tamamladıktan sonra üniversite kadrolarına başvurabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030006540
ISCO 08
ISCO 08
- Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalında, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Fakültesi bünyesinde Fen Bilimleri konuları üzerinde eğitim verilmektedir. Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalının altı ayrı ders paketi vardır. Bunlar; Fizik, Kimya, Biyoloji, Öğretmenlik Formasyonu, Yan Alan Dersleri (Matematik) ve Genel Kültür dersleridir. Bütün bu derslerin kendine özgü araştırma, inceleme ve saha etüt çalışmaları yapılmaktadır. Bu program Türkçe olarak verilmektedir. Fen Bilgisi Eğitimi alan üniversite öğrencileri, ilköğretim okullarında Fen Bilgisi ve Tarım derslerini yürütürler. Ayrıca lisans-üstü eğitim görme imkânları bulunmaktadır. Fen Bilgisi Eğitimi ABD'nin öğretim elemanları incelendiğinde altı profesör, iki doçent, üç yardımcı doçent ve bir araştırma görevlisi olmak üzere toplam 12 akademik personeli bulunmaktadır.
- Fen Bilgisi Eğitimi teorik ve uygulama dersleri örgün olarak derslikler ve laboratuvarlarda gerçekleştirilmekte, öğrenciler bazı derslerde okul dışı öğrenme ortamlarını kullanmaktadır. İlk yıl ortak dersler uzaktan verilebilmektedir.
- Öğretmenlik mesleğini/fen öğretimini etkili ve verimli biçimde yerine getirebilmek için sahip olunması gereken bilgi, tutum ve becerilere sahip olur.
- Bilimsel, teknolojik ve toplumsal gelişmeleri takip edip, eğitsel amaçlar için bunları kullanır.
- Fen ve teknoloji ders programına ilişkin öğrenme alanları ve kazanımları bilir.
- Fen Eğitimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanır.
- Fen, teknoloji, toplum ve çevre arasında ilişki kurar.
- Fen ve Teknoloji öğretim programındaki kazanımlara uygun öğretim ortamlarını düzenler.
- Fen ve Teknoloji öğretim programındaki kazanımlara göre farklı öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
- Sınıf ortamına göre farklı sınıf yönetimi modellerini araştırarak uygular.
- Fen ve Teknoloji öğretim programındaki kazanımlara uygun modeller ve materyaller hazırlar.
- Fen ve teknoloji alan bilgisine sahip olur.
- Öğrenme-öğretme sürecini planlar.
- Bilimin doğasını anlar.
- Fen alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
- Fen alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri öğretir.
- Mesleki gelişimini sağlayacak her türlü etkinlik ve üretilmiş bilgiyi değerlendirerek, geçekleştireceği öğretimde kullanır.
- Alanıyla ilgili olarak güncellenen her türlü bilgiyi (bilimsel bilgi, mevzuat, v.b.) takip eder ve gerektiğinde kullanır.
- Alanı ile ilgili çalışmaları işbirlikli olarak yürütür.
- Öğrendiklerini alan ve eğitim dersleriyle ilişkilendirir.
- Eğitim sorunlarına ve alandaki ihtiyaçlara yönelik duyarlılık geliştirir.
- Bilimsel süreç becerilerini, bilişim ve iletişim becerilerini kullanır.
- Laboratuvar kullanma becerisine sahiptir.
- Alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahiptir
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Fen, teknoloji ve dijital okuryazarlık yetkinliği
- Bilimsel araştırma yetkinliği
- Proje oluşturma yetkinliği
- Öğretmenlik ve fen öğretimi yetkinliği
- Laboratuvar kullanımı yetkinliği
Tüm sınavlar ve diğer etkinlikler 100 puan esas derecelendirilir. Vize ve final sınavları sırasıyla% 40 ve final notunun% 60 temsil eder. Ancak, 100 üzerinden 30 altında not alan öğrencinin FF olarak değerlendirilir. (AA) notlarından biri, (BA), (BB), (CB), (CC), (G) ve (B) o dersten başarılı sayılır. Elde bir öğrenci Sınava girmek için, öğrenciler özellikle "Mesleki ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Yönetmeliği" nde özetlenen aşağıdaki gereksinimleri karşılaması gerekir: En az % 70 katılım, ders uygulamalarına en az % 80 devam, başarıyla uygulamalı projelerin tamamlanması.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Lisans Programları için aşağıda verilen tabloyu kullanarak harf notu ölçek ve 4 nokta dereceli ölçek içine 100 dereceli ölçek yürütülmektedir.
Görülecek Sınıf Edebiyat Sınıf Nokta Sınıf Durumu
90-100 AA 4,00 Başarılı
80-89 BA 3,50 Başarılı
70-79 BB 3,00 Başarılı
65-69 CB 2,50 Başarılı
60-64 CC 2,25 Başarılı
55-59 DC 1,75 * Başarısız
50-54 DD 1,25 * Başarısız
40-49 FD 0,75 Fail
<= 39 FF 0,00 Fail
- F1 0,00 Katıldı değil
Onlar bir yıl içinde en az 2.25, yıllık not ortalaması (GPA) olsaydı bir (DC) veya (DD) notu başarılı sayılabilmesi ile * bir öğrenci.
G: kredisiz ders, staj, endüstri tabanlı eğitim, mesleki oryantasyon programı ve uygulamada başarılı,
K: kredisiz ders, staj, endüstri tabanlı eğitim, mesleki oryantasyon programı ve uygulamada başarısız,
M: Muaf,
B: Başarılı.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fakültemiz hedeflerini gerçekleştirmek üzere paydaşlarımız olan YÖKAK, YÖDAK, MAKÜ, TYYÇ, EPDAD ve MEB Kalite Deklarasyonu ilkelerini esas alır ve sürekli araştırma-iyileştirme-geliştirme odaklıdır.
Bu kapsamda MAKÜ Eğitim Fakültesi olarak kalite politikamız;
•Eğitim Fakültesi hizmetlerini şeffaflık ve hesap verilebilirlik ilkelerine bağlı kalarak sürdürmek,
•Evrensel bilime ve millî kültürün oluşmasına katkı sağlayan öğrenme ve araştırma isteğini teşvik eden yüksek akademik ve mesleki niteliklere sahip öğretmen yetiştirmek,
•Kurum kültürüne uygun olarak; kalite güvencesi, eğitim-öğretim, araştırma ve geliştirme, toplumsal katkı alanlarında çağın gereksinimleri ve eğilimlerine göre sürekli iyileştirme faaliyetlerini sürdürmek,
•Kurumsal karar verme süreçlerini iç ve dış paydaşların katılımını sağlayarak yürütmek,
•Üretilen bilimsel bilgi, teknoloji ve hizmeti iç ve dış paydaşlar aracılığı ile toplum yararına sunmak,
•Tüm çalışmalarında evrensel, bilimsel, akademik ve mesleki etik değerleri merkeze almak şeklinde belirlenmiştir.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2024/1.05.2027
- Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalına, Lise ve dengi okul diplomasına sahip olan ve Öğrenci Seçme & Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı sınavdan yeterli puanı alan adaylar öğrenci olarak kabul edilir.
Mezunlarımız, Türkiye'de resmi ve özel örgün eğitim kurumlarının ikinci kademe ve buna denk gelen tüm kademelerinde görev yapabilmektedir. Yüksek lisans ve doktora eğitimini tamamlayan T.C. Milli Eğitim Bakanlığı öğretmenleri sırasıyla uzman ve başöğretmen unvanlarını kazanabilmektedir. Yüksek lisans ve doktora eğitimi esnasında ve tamamladıktan sonra üniversite kadrolarına başvurabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030006540 | |
Qualification Title | Bachelor’s Diploma in Science Education | |
Awarding Body | Burdur Mehmet Akif Ersoy University | |
Awarding Body Contact | Antalya Burdur Road, 15030 Yakaköy/Burdur Center/Burdur | |
Awarding Body Url | https://www.maku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | All exams and other activities are graded based on 100 points. Midterm and final exams represent 40% and 60% of the final grade respectively. However, a student who scores less than 30 out of 100 is evaluated as FF. One of the grades (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (G) and (B) is considered successful in that course. In order to take the exam, students must meet the following requirements, specifically outlined in the "Mehmet Akif Ersoy University Regulation on Vocational and Undergraduate Education-Teaching and Exams": At least 70% attendance, at least 80% attendance in course practices, successful completion of practical projects. For Mehmet Akif Ersoy University Undergraduate Programs, a 100-point scale is conducted into a letter grade scale and a 4-point grade scale using the table given below. To be seen Class Literature Class Point Class Status 90-100 AA 4.00 Pass 80-89 BA 3.50 Pass 70-79 BB 3.00 Pass 65-69 CB 2.50 Pass 60-64 CC 2.25 Pass 55-59 DC 1.75 * Fail 50-54 DD 1.25 * Fail 40-49 FD0.75 Fail <= 39 FF 0.00 Fail - F1 0.00 Not Attended * A student with a (DC) or (DD) grade would be considered successful if they had an annual grade point average (GPA) of at least 2.25 in one year. G: Passed non-credit course, internship, industry-based training, professional orientation program and practicum, K: Failed non-credit course, internship, industry-based training, professional orientation program and practicum, M: Exempt, B: Passed. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
In order to achieve its goals, our faculty is based on the principles of YÖKAK, YÖDAK, MAKÜ, TYYÇ, EPDAD and MEB Quality Declaration and is focused on continuous research-improvement-development. In this context, our quality policy as MAKU Faculty of Education is -To maintain the services of the Faculty of Education by adhering to the principles of transparency and accountability, -To train teachers with high academic and professional qualifications that encourage the desire for learning and research that contribute to universal science and the formation of national culture, -In accordance with the culture of the institution; to maintain continuous improvement activities in the fields of quality assurance, education, training, research and development, social contribution according to the requirements and trends of the age, To carry out organisational decision-making processes by ensuring the participation of internal and external stakeholders -To present the scientific knowledge, technology and services produced for the benefit of society through internal and external stakeholders, -To put universal, scientific, academic and professional ethical values at the centre of all its activities. | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | Candidates who have a high school diploma or equivalent school diploma and who receive a sufficient score from the exam conducted by the Student Selection & Placement Center (ÖSYM) are accepted as students. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates can work in the second level and all equivalent levels of public and private formal education institutions in Turkey. Teachers of the Ministry of National Education of the Republic of Turkey who complete their master's and doctoral education can earn the titles of specialist and head teacher respectively. They can apply for university positions during and after completing their master's and doctoral education. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030006540
ISCO 08
ISCO 08
- The Department of Science Education provides education on science subjects within the Faculty of Education of Burdur Mehmet Akif Ersoy University. The Department of Science Education has six separate course packages. These are; Physics, Chemistry, Biology, Teacher Training, Minor Field Courses (Mathematics) and General Culture courses. All of these courses have their own research, examination and field study studies. This program is given in Turkish. University students who receive Science Education teach Science and Agriculture courses in secondary schools. They also have the opportunity to receive postgraduate education. There are a total of 12 academic staff, including six professors, two associate professors, three assistant professors and one research assistant.
- Science Education theoretical and practical courses are carried out formally in classrooms and laboratories, and students use out-of-school learning environments in some courses. In the first year, common courses can be given by distant education.
- Have the knowledge, attitudes and skills required to perform the teaching profession/science teaching effectively and efficiently.
- Follow scientific, technological and social developments and use them for educational purposes.
- Know the learning areas and achievements related to the science and technology curriculum.
- Use the theoretical and practical knowledge acquired in the field of Science Education.
- Can establish a relationship between science, technology, society and the environment.
- Can organize teaching environments suitable for the achievements in the Science and Technology curriculum.
- Can apply different teaching methods and techniques according to the achievements in the Science and Technology curriculum.
- Can research and apply different classroom management models according to the classroom environment.
- Can prepare models and materials suitable for the achievements in the Science and Technology curriculum.
- 1Have knowledge of science and technology.
- Can plan the learning-teaching process.
- Can understand the nature of science.
- Conducts studies in the field of science within the framework of lifelong learning.
- Teaches social, scientific and ethical values in the stages of collecting, interpreting and announcing data related to the field of science.
- Can evaluate all kinds of activities and produced information that will provide professional development and use them in the teaching he/she will carry out.
- Follows all kinds of updated information (scientific knowledge, legislation, etc.) related to his/her field and uses them when necessary.
- Can carry out studies related to his/her field collaboratively.
- Can relate what he/she has learned to the field and education courses.
- Can develop sensitivity towards educational problems and needs in the field.
- Can use scientific process skills, informatics and communication skills.
- Has the ability to use laboratories.
- Has pedagogical knowledge related to his/her field
- Science, technology and digital literacy
- Scientific research competence
- Project creation competence
- Teaching and science teaching competence
- Laboratory use competence
All exams and other activities are graded based on 100 points. Midterm and final exams represent 40% and 60% of the final grade respectively. However, a student who scores less than 30 out of 100 is evaluated as FF. One of the grades (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (G) and (B) is considered successful in that course. In order to take the exam, students must meet the following requirements, specifically outlined in the "Mehmet Akif Ersoy University Regulation on Vocational and Undergraduate Education-Teaching and Exams": At least 70% attendance, at least 80% attendance in course practices, successful completion of practical projects.
For Mehmet Akif Ersoy University Undergraduate Programs, a 100-point scale is conducted into a letter grade scale and a 4-point grade scale using the table given below.
To be seen Class Literature Class Point Class Status
90-100 AA 4.00 Pass
80-89 BA 3.50 Pass
70-79 BB 3.00 Pass
65-69 CB 2.50 Pass
60-64 CC 2.25 Pass
55-59 DC 1.75 * Fail
50-54 DD 1.25 * Fail
40-49 FD0.75 Fail
<= 39 FF 0.00 Fail
- F1 0.00 Not Attended
* A student with a (DC) or (DD) grade would be considered successful if they had an annual grade point average (GPA) of at least 2.25 in one year.
G: Passed non-credit course, internship, industry-based training, professional orientation program and practicum,
K: Failed non-credit course, internship, industry-based training, professional orientation program and practicum,
M: Exempt,
B: Passed.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
In order to achieve its goals, our faculty is based on the principles of YÖKAK, YÖDAK, MAKÜ, TYYÇ, EPDAD and MEB Quality Declaration and is focused on continuous research-improvement-development.
In this context, our quality policy as MAKU Faculty of Education is
-To maintain the services of the Faculty of Education by adhering to the principles of transparency and accountability,
-To train teachers with high academic and professional qualifications that encourage the desire for learning and research that contribute to universal science and the formation of national culture,
-In accordance with the culture of the institution; to maintain continuous improvement activities in the fields of quality assurance, education, training, research and development, social contribution according to the requirements and trends of the age,
To carry out organisational decision-making processes by ensuring the participation of internal and external stakeholders
-To present the scientific knowledge, technology and services produced for the benefit of society through internal and external stakeholders,
-To put universal, scientific, academic and professional ethical values at the centre of all its activities.
- Candidates who have a high school diploma or equivalent school diploma and who receive a sufficient score from the exam conducted by the Student Selection & Placement Center (ÖSYM) are accepted as students.
Our graduates can work in the second level and all equivalent levels of public and private formal education institutions in Turkey. Teachers of the Ministry of National Education of the Republic of Turkey who complete their master's and doctoral education can earn the titles of specialist and head teacher respectively. They can apply for university positions during and after completing their master's and doctoral education.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous.
