Yeterlilik Kodu | TR0030010446 | |
Yeterlilik Adı | Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Süleyman Demirel Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Süleyman Demirel Üniversitesi 32260 Çünür/ISPARTA | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.sdu.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2013 Öğretim Yılında kurulmuş ve aynı yıl öğrenci almaya başlamıştır. Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı’nın amacı; feni anlayan, fene karşı olumlu tutum geliştiren ve bilimsel okur-yazarlık kazancıyla mezun olabilecek öğretmen adayları yetiştirmektir. Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı lisans derslerinde; alan dersleri (fizik, kimya, biyoloji), eğitim dersleri ve seçmeli dersler yer almaktadır. Alınan lisans dersleriyle birlikte, yenilikçi yöntem, teknik ve kuramlarla öğrencilere bilgileri sunma becerileri öğretmen adaylarına aşılanmaktadır. “Yaparak Öğrenme” esasına dayanarak derslerde uygulamaya özel bir önem verilmektedir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Orta öğretim kurumları saysısal bölümlerden mezun olmak gerekmektedir. Lisans programına başvuran adayların Lisans Yerleştirme Sınavı-2 (LYS-2) puanı sınavından yeterli puan almış olması gerekmektedir. Ortaöğretim mezunlarının girmiş olduğu Lisans Yerleştirme Sınavı-2 (LYS-2) puanı ile öğrenci kabul etmektedir. | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, FD notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu yeterliliği hem örgün hem de açık öğretim yoluyla ulaşmak mümkündür. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bölümden mezun olanlar akademisyen olabilecekleri gibi, düşünmeyi ve yaratıcılığı gerektiren işlerde başarılı olacaklardır. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030010446
ISCO:08
ISCO:08
- Fen, teknoloji ve matematik konu alan bilgisini çeşitli durumlara uygulayabilme,
- Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri ve fen bilgisi öğretmenliği özel alan yeterliklerini sınıfta ve sınıf dışında uygulayabilme,
- Ortaokul öğrencilerinin gelişim özellikleri ve öğrenme biçimlerini dikkate alarak ders hazırlayabilme,
- Türk Eğitim Sisteminin yapısı, felsefi temelleri ve tarihsel gelişimi açıklayabilme,
- Bilimsel düşünme, yaratıcılık ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine değer verme,
- Fen ve teknoloji konularını öğrenmeye ve öğretmeye isteklilik,
- Fen eğitiminde disiplinler arası bir yaklaşım geliştirme,
- Fen laboratuvar etkinlikleri tasarlamak ve uygulamak için gerekli becerilere sahip olma,
- Mesleki kazanımlarını ortaokullarda uygulayabilme,
- Atatürk İlke ve İnkılâplarını savunmak,
- Ahlak ve etik konularının bilim ve eğitimde öneminin farkına varma,
- Bilimin doğası öğretimine yönelik ders tasarlayabilme yetisi kazanır.
Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2013 Öğretim Yılında kurulmuş ve aynı yıl öğrenci almaya başlamıştır. Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı’nın amacı; feni anlayan, fene karşı olumlu tutum geliştiren ve bilimsel okur-yazarlık kazancıyla mezun olabilecek öğretmen adayları yetiştirmektir. Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı lisans derslerinde; alan dersleri (fizik, kimya, biyoloji), eğitim dersleri ve seçmeli dersler yer almaktadır. Alınan lisans dersleriyle birlikte, yenilikçi yöntem, teknik ve kuramlarla öğrencilere bilgileri sunma becerileri öğretmen adaylarına aşılanmaktadır. “Yaparak Öğrenme” esasına dayanarak derslerde uygulamaya özel bir önem verilmektedir.
Orta öğretim kurumları saysısal bölümlerden mezun olmak gerekmektedir. Lisans programına başvuran adayların Lisans Yerleştirme Sınavı-2 (LYS-2) puanı sınavından yeterli puan almış olması gerekmektedir. Ortaöğretim mezunlarının girmiş olduğu Lisans Yerleştirme Sınavı-2 (LYS-2) puanı ile öğrenci kabul etmektedir.
Bölümden mezun olanlar akademisyen olabilecekleri gibi, düşünmeyi ve yaratıcılığı gerektiren işlerde başarılı olacaklardır.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030010446 | |
Qualification Title | Science Teaching License | |
Awarding Body | Suleyman Demirel University | |
Awarding Body Contact | Süleyman Demirel University 32260 Çünür/ISPARTA | |
Awarding Body Url | http://www.sdu.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | The Department of Science Teaching was founded in 2013 and accepted students in the same year. The primary goal of the Department is to train teachers who have a sound understanding of science and have positive attitude to science and the program is committed to promoting scientific literacy. The undergraduate program consists of subject-specific courses including physics, chemistry and biology, pedagogic courses and electives. The program alsoaims to train teachers who can teach through innovative methods techniques and approaches. “Learning through action” has a special significance emphasized in all the courses in the program. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Applicants of the bachelor program must have obtained a required standard score from Bachelor Placement Test-2 (LYS-2). 2. Applicants of the bachelor program must be a graduate from science and mathematics division of Secondary Education. Students must have successfully completed secondary education. | |
Conditions for Success | A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, FD grades. This qualification can be obtained by either formal education or open education. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates of the department may pursue an academic career, as well as applying for alternative occupations which require analytical thinking and creativity. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely | |
Url | Open Address |
TR0030010446
ISCO:08
ISCO:08
- To be able to apply field knowledge of science, technology and mathematics to various situations.
- To be able to apply general competencies of teaching profession and special field competencies of science teaching in outdoor and indoor settings.
- To be able to prepare a lesson plan by taking into consideration learning skills and developmental specialities of pupils.
- To be able to explain structure, philosophical basis and historical developments of Turkish Educational System.
- To value scientific thinking, creativity and scientific research methods and techniques.
- To be enthusiastic about learning and teaching content of science and technology.
- To develop a interdiscipliner approach in science education.
- To design science activities in laboratory and have necessary skills for applying.
- To be able to practice professional acquisitions in secondary schools.
- To defend Atatürk's principles and revolutions.
- To realise subject of morality and ethics in science and education.
- To design a lesson plan aimed at teaching of nature of science.
The Department of Science Teaching was founded in 2013 and accepted students in the same year. The primary goal of the Department is to train teachers who have a sound understanding of science and have positive attitude to science and the program is committed to promoting scientific literacy. The undergraduate program consists of subject-specific courses including physics, chemistry and biology, pedagogic courses and electives. The program alsoaims to train teachers who can teach through innovative methods techniques and approaches. “Learning through action” has a special significance emphasized in all the courses in the program.
Applicants of the bachelor program must have obtained a required standard score from Bachelor Placement Test-2 (LYS-2). 2. Applicants of the bachelor program must be a graduate from science and mathematics division of Secondary Education. Students must have successfully completed secondary education.
The graduates of the department may pursue an academic career, as well as applying for alternative occupations which require analytical thinking and creativity.
Qualification is valid indefinetely