Yeterlilik Kodu

TR0030010446

Yeterlilik Adı
Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumSüleyman Demirel Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiSüleyman Demirel Üniversitesi 32260 Çünür/ISPARTA
Sorumlu Kurum URLhttp://www.sdu.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Fen, teknoloji ve matematik konu alan bilgisini çeşitli durumlara uygulayabilme,
  • Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri ve fen bilgisi öğretmenliği özel alan yeterliklerini sınıfta ve sınıf dışında uygulayabilme,
  • Ortaokul öğrencilerinin gelişim özellikleri ve öğrenme biçimlerini dikkate alarak ders hazırlayabilme,
  • Türk Eğitim Sisteminin yapısı, felsefi temelleri ve tarihsel gelişimi açıklayabilme,
  • Bilimsel düşünme, yaratıcılık ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine değer verme,
  • Fen ve teknoloji konularını öğrenmeye ve öğretmeye isteklilik,
  • Fen eğitiminde disiplinler arası bir yaklaşım geliştirme,
  • Fen laboratuvar etkinlikleri tasarlamak ve uygulamak için gerekli becerilere sahip olma,
  • Mesleki kazanımlarını ortaokullarda uygulayabilme,
  • Atatürk İlke ve İnkılâplarını savunmak,
  • Ahlak ve etik konularının bilim ve eğitimde öneminin farkına varma,
  • Bilimin doğası öğretimine yönelik ders tasarlayabilme yetisi kazanır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2013 Öğretim Yılında kurulmuş ve aynı yıl öğrenci almaya başlamıştır. Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı’nın amacı; feni anlayan, fene karşı olumlu tutum geliştiren ve bilimsel okur-yazarlık kazancıyla mezun olabilecek öğretmen adayları yetiştirmektir. Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı lisans derslerinde; alan dersleri (fizik, kimya, biyoloji), eğitim dersleri ve seçmeli dersler yer almaktadır. Alınan lisans dersleriyle birlikte, yenilikçi yöntem, teknik ve kuramlarla öğrencilere bilgileri sunma becerileri öğretmen adaylarına aşılanmaktadır. “Yaparak Öğrenme” esasına dayanarak derslerde uygulamaya özel bir önem verilmektedir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Orta öğretim kurumları saysısal bölümlerden mezun olmak gerekmektedir. Lisans programına başvuran adayların Lisans Yerleştirme Sınavı-2 (LYS-2) puanı sınavından yeterli puan almış olması gerekmektedir. Ortaöğretim mezunlarının girmiş olduğu Lisans Yerleştirme Sınavı-2 (LYS-2) puanı ile öğrenci kabul etmektedir.

Başarma ŞartlarıÖğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, FD notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu yeterliliği hem örgün hem de açık öğretim yoluyla ulaşmak mümkündür.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölümden mezun olanlar akademisyen olabilecekleri gibi, düşünmeyi ve yaratıcılığı gerektiren işlerde başarılı olacaklardır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030010446


Yeterlilik Adı
Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Süleyman Demirel Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Süleyman Demirel Üniversitesi 32260 Çünür/ISPARTA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Fen, teknoloji ve matematik konu alan bilgisini çeşitli durumlara uygulayabilme,
  • Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri ve fen bilgisi öğretmenliği özel alan yeterliklerini sınıfta ve sınıf dışında uygulayabilme,
  • Ortaokul öğrencilerinin gelişim özellikleri ve öğrenme biçimlerini dikkate alarak ders hazırlayabilme,
  • Türk Eğitim Sisteminin yapısı, felsefi temelleri ve tarihsel gelişimi açıklayabilme,
  • Bilimsel düşünme, yaratıcılık ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine değer verme,
  • Fen ve teknoloji konularını öğrenmeye ve öğretmeye isteklilik,
  • Fen eğitiminde disiplinler arası bir yaklaşım geliştirme,
  • Fen laboratuvar etkinlikleri tasarlamak ve uygulamak için gerekli becerilere sahip olma,
  • Mesleki kazanımlarını ortaokullarda uygulayabilme,
  • Atatürk İlke ve İnkılâplarını savunmak,
  • Ahlak ve etik konularının bilim ve eğitimde öneminin farkına varma,
  • Bilimin doğası öğretimine yönelik ders tasarlayabilme yetisi kazanır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2013 Öğretim Yılında kurulmuş ve aynı yıl öğrenci almaya başlamıştır. Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı’nın amacı; feni anlayan, fene karşı olumlu tutum geliştiren ve bilimsel okur-yazarlık kazancıyla mezun olabilecek öğretmen adayları yetiştirmektir. Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı lisans derslerinde; alan dersleri (fizik, kimya, biyoloji), eğitim dersleri ve seçmeli dersler yer almaktadır. Alınan lisans dersleriyle birlikte, yenilikçi yöntem, teknik ve kuramlarla öğrencilere bilgileri sunma becerileri öğretmen adaylarına aşılanmaktadır. “Yaparak Öğrenme” esasına dayanarak derslerde uygulamaya özel bir önem verilmektedir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Orta öğretim kurumları saysısal bölümlerden mezun olmak gerekmektedir. Lisans programına başvuran adayların Lisans Yerleştirme Sınavı-2 (LYS-2) puanı sınavından yeterli puan almış olması gerekmektedir. Ortaöğretim mezunlarının girmiş olduğu Lisans Yerleştirme Sınavı-2 (LYS-2) puanı ile öğrenci kabul etmektedir.


Başarma Şartları
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, FD notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu yeterliliği hem örgün hem de açık öğretim yoluyla ulaşmak mümkündür.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölümden mezun olanlar akademisyen olabilecekleri gibi, düşünmeyi ve yaratıcılığı gerektiren işlerde başarılı olacaklardır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030010446

Qualification Title
Science Teaching License
Awarding BodySuleyman Demirel University
Awarding Body ContactSüleyman Demirel University 32260 Çünür/ISPARTA
Awarding Body Urlhttp://www.sdu.edu.tr/
Orientation-
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification

ISCO:08

Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • To be able to apply field knowledge of science, technology and mathematics to various situations.
  • To be able to apply general competencies of teaching profession and special field competencies of science teaching in outdoor and indoor settings.
  • To be able to prepare a lesson plan by taking into consideration learning skills and developmental specialities of pupils.
  • To be able to explain structure, philosophical basis and historical developments of Turkish Educational System.
  • To value scientific thinking, creativity and scientific research methods and techniques.
  • To be enthusiastic about learning and teaching content of science and technology.
  • To develop a interdiscipliner approach in science education.
  • To design science activities in laboratory and have necessary skills for applying.
  • To be able to practice professional acquisitions in secondary schools.
  • To defend Atatürk's principles and revolutions.
  • To realise subject of morality and ethics in science and education.
  • To design a lesson plan aimed at teaching of nature of science.
Key Competencies-
Further Info

The Department of Science Teaching was founded in 2013 and accepted students in the same year. The primary goal of the Department is to train teachers who have a sound understanding of science and have positive attitude to science and the program is committed to promoting scientific literacy. The undergraduate program consists of subject-specific courses including physics, chemistry and biology, pedagogic courses and electives. The program alsoaims to train teachers who can teach through innovative methods techniques and approaches. “Learning through action” has a special significance emphasized in all the courses in the program.

Quality Assurance-
Access Requirements

Applicants of the bachelor program must have obtained a required standard score from Bachelor Placement Test-2 (LYS-2). 2. Applicants of the bachelor program must be a graduate from science and mathematics division of Secondary Education. Students must have successfully completed secondary education.

Conditions for SuccessA student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, FD grades. This qualification can be obtained by either formal education or open education.
Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of the department may pursue an academic career, as well as applying for alternative occupations which require analytical thinking and creativity.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely

Url Open Address
Qualification Code

TR0030010446


Qualification Title
Science Teaching License

Awarding Body
Suleyman Demirel University

Awarding Body Contact
Süleyman Demirel University 32260 Çünür/ISPARTA

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • To be able to apply field knowledge of science, technology and mathematics to various situations.
  • To be able to apply general competencies of teaching profession and special field competencies of science teaching in outdoor and indoor settings.
  • To be able to prepare a lesson plan by taking into consideration learning skills and developmental specialities of pupils.
  • To be able to explain structure, philosophical basis and historical developments of Turkish Educational System.
  • To value scientific thinking, creativity and scientific research methods and techniques.
  • To be enthusiastic about learning and teaching content of science and technology.
  • To develop a interdiscipliner approach in science education.
  • To design science activities in laboratory and have necessary skills for applying.
  • To be able to practice professional acquisitions in secondary schools.
  • To defend Atatürk's principles and revolutions.
  • To realise subject of morality and ethics in science and education.
  • To design a lesson plan aimed at teaching of nature of science.

Key Competencies
-

Further Info

The Department of Science Teaching was founded in 2013 and accepted students in the same year. The primary goal of the Department is to train teachers who have a sound understanding of science and have positive attitude to science and the program is committed to promoting scientific literacy. The undergraduate program consists of subject-specific courses including physics, chemistry and biology, pedagogic courses and electives. The program alsoaims to train teachers who can teach through innovative methods techniques and approaches. “Learning through action” has a special significance emphasized in all the courses in the program.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Applicants of the bachelor program must have obtained a required standard score from Bachelor Placement Test-2 (LYS-2). 2. Applicants of the bachelor program must be a graduate from science and mathematics division of Secondary Education. Students must have successfully completed secondary education.


Conditions for Success
A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, FD grades. This qualification can be obtained by either formal education or open education.

Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of the department may pursue an academic career, as well as applying for alternative occupations which require analytical thinking and creativity.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely


Url
Open Address