Yeterlilik Kodu | TR0030014448 | |
Yeterlilik Adı | Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | OndokuzMayıs Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Körfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.omu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Fen Bilgisi Öğretmenliği, 4 yıllık lisans programıdır. Program içeriğinde “alan ve alan eğitimi bilgisi”, "genel kültür" ve “meslek bilgisi” dersleri yer almaktadır. 8 yarıyıl olarak toplam 4 yılda tamamlanan programlardan, İlköğretim anabilim dalı; “Alan Bilgisi, Genel Kültür ” ve “Meslek Bilgisi ” dersleri oluşmaktadır. Fen Bilgisi Öğretmenliği, öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü 4 yıllık lisans programlarıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Fen Bilgisi Öğretmenliği, Eğitim Fakültesi B Blokta yer almaktadır. Programın bulunduğu binada, toplam 30 adet derslik, 3 adet seminer salonu, 1 adet 380 kişilik konferans salonu, 4 adet bilgisayar laboratuvarı, 4 adet fen (fizik, kimya, biyoloji ve fen bilimleri uygulamaları) laboratuvarı, 1 adet kütüphane bulunmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | (1) Başarı notu, öğrencilerin dönem/yıl içi değerlendirme notu ile dönem/yıl sonu veya bütünleme sınavından aldıkları notların öngörülen ağırlıklara göre hesaba katılmasıyla belirlenen ham başarı notlarının 4’lük not sistemindeki karşılığını ifade eder. Öğrencilerin başarı notlarının hesaplanmasında bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Birimlerde mutlak ve bağıl değerlendirme sistemlerinden hangisinin kullanılacağı, birim kurulunun önerisi ve Senato onayı ile belirlenir. (2) Bağıl ve mutlak değerlendirme sistemlerine ilişkin ölçme ve değerlendirme esasları, bağıl değerlendirme sisteminde başarı notu hesaplamasına katılma koşulları ve sınırları ile başarı dereceleri hakkındaki esaslar, Senato tarafından belirlenir. (3) Her iki değerlendirme sisteminde de herhangi bir dersten dönem/yıl sonu veya bütünleme sınavına girmeyen ve bu sınavda 100 puan üzerinden en az 50 puan alamayan öğrenciler başarısız sayılır. Bu sınır, ilgili birim kurulunun önerisi ve Senato kararı ile değiştirilebilir. Bütünleme sınavı yapılmayan ve dönem içi değerlendirmenin ağırlıklı olduğu birimlerde derslerden başarılı sayılmak için dönem/yıl sonu sınavından asgari bir not alma koşulu aranmaz. (4) Öğrencinin KM ve G notu aldığı dersler, GANO hesabında dikkate alınmaz. (5) Harfle ilan edilen başarı notları ile bunların ağırlık katsayıları/anlamları aşağıdaki şekildedir:
4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.00 FF 0.00 FD 0.00 FG KM G | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2024 / 1.05.2027 | |
Giriş Şartı | ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlayarak, sınavları başaran ve Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programını kazanan öğrenciler kayıtlanırlar. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 148 kredi ve 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrenciler Fen Bilgisi Öğretmeni unvanı ile mezun olmaya hak kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu Yasal Dayanağı 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030014448
ISCO 08
ISCO 08
Fen Bilgisi Öğretmenliği, 4 yıllık lisans programıdır. Program içeriğinde “alan ve alan eğitimi bilgisi”, "genel kültür" ve “meslek bilgisi” dersleri yer almaktadır. 8 yarıyıl olarak toplam 4 yılda tamamlanan programlardan, İlköğretim anabilim dalı; “Alan Bilgisi, Genel Kültür ” ve “Meslek Bilgisi ” dersleri oluşmaktadır. Fen Bilgisi Öğretmenliği, öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü 4 yıllık lisans programlarıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Fen Bilgisi Öğretmenliği, Eğitim Fakültesi B Blokta yer almaktadır. Programın bulunduğu binada, toplam 30 adet derslik, 3 adet seminer salonu, 1 adet 380 kişilik konferans salonu, 4 adet bilgisayar laboratuvarı, 4 adet fen (fizik, kimya, biyoloji ve fen bilimleri uygulamaları) laboratuvarı, 1 adet kütüphane bulunmaktadır.
- Eğitimde farklı ilke ve yaklaşımlara göre tasarladığı öğretim sürecini, öğrenme ortamlarındaki çeşitli faktörlere göre uygular.
- Bedensel, bilişsel, dil, sosyal ve duygusal gelişim alanlarını, öğrenme ilke ve süreçlerini kullanarak, okullarda kapsayıcı psikolojik danışma rehberlik hizmetlerini iş birliği içerisinde gerçekleştirir.
- Kazanımlara uygun yöntemler doğrultusunda test geliştirme sürecini takip ederek, geliştirdiği geçerli ve güvenilir ölçme araçlarını eğitim öğretim sürecinde kullanır.
- Fen bilimleri ile ilgili kavramları doğru ve etkili biçimde kullanarak fizik, kimya, biyoloji ile ilgili terminolojiyi açıklar.
- Fen bilimleri öğretim programını ve pedagojik alan bilgisini etkin şekilde kullanır.
- Fen bilgisini günlük yaşam ve diğer disiplinlerle ilişkilendirerek karşılaşılan problemleri çözer.
- Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
- Öğrenme ve öğretme sürecinde bireysel gelişimine ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öz-değerlendirme yapar.
- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı çevre için hazırladığı proje ve etkinlikleri uygular.
- Alanına özgü ihtiyaçlar doğrultusunda, güncel bilişim teknolojilerini takip ederek, öğretim süreçlerine etkin şekilde uyarlar.
- Fen eğitimi için hazırlanan teknolojileri kullanarak, problemlerin çözümü için algoritma ve program hazırlar.
- Eğitim kurumlarındaki farklı felsefi bakış, sosyolojik ve tarihsel arka planı dikkate alarak farklı sınıf ve okul düzeylerinde eğitsel ve yönetsel süreçleri etkili ve verimli şekilde kullanır.
- Kazanmış olduğu bilgi, beceri ve yetkinlikleri; okul ortamında mesleğinin gerektirdiği nitelikler ile milli, manevi ve evrensel değerler doğrultusunda uygular.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
(1) Başarı notu, öğrencilerin dönem/yıl içi değerlendirme notu ile dönem/yıl sonu veya bütünleme sınavından aldıkları notların öngörülen ağırlıklara göre hesaba katılmasıyla belirlenen ham başarı notlarının 4’lük not sistemindeki karşılığını ifade eder. Öğrencilerin başarı notlarının hesaplanmasında bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Birimlerde mutlak ve bağıl değerlendirme sistemlerinden hangisinin kullanılacağı, birim kurulunun önerisi ve Senato onayı ile belirlenir.
(2) Bağıl ve mutlak değerlendirme sistemlerine ilişkin ölçme ve değerlendirme esasları, bağıl değerlendirme sisteminde başarı notu hesaplamasına katılma koşulları ve sınırları ile başarı dereceleri hakkındaki esaslar, Senato tarafından belirlenir.
(3) Her iki değerlendirme sisteminde de herhangi bir dersten dönem/yıl sonu veya bütünleme sınavına girmeyen ve bu sınavda 100 puan üzerinden en az 50 puan alamayan öğrenciler başarısız sayılır. Bu sınır, ilgili birim kurulunun önerisi ve Senato kararı ile değiştirilebilir. Bütünleme sınavı yapılmayan ve dönem içi değerlendirmenin ağırlıklı olduğu birimlerde derslerden başarılı sayılmak için dönem/yıl sonu sınavından asgari bir not alma koşulu aranmaz.
(4) Öğrencinin KM ve G notu aldığı dersler, GANO hesabında dikkate alınmaz.
(5) Harfle ilan edilen başarı notları ile bunların ağırlık katsayıları/anlamları aşağıdaki şekildedir:
4.00 AA
3.50 BA
3.00 BB
2.50 CB
2.00 CC
1.50 DC
1.00 DD
0.00 FF
0.00 FD
0.00 FG
KM
G
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2024 / 1.05.2027
ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlayarak, sınavları başaran ve Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programını kazanan öğrenciler kayıtlanırlar.
Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu Yasal Dayanağı
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030014448 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Science Teacher Education | |
Awarding Body | Ondokuz Mayıs University | |
Awarding Body Contact | Ondokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun | |
Awarding Body Url | https://www.omu.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The Science Teaching is a 4-year undergraduate program. The content of the program includes "field and field education knowledge", "general culture" and "vocational knowledge" courses. The first year is a preparatory stage in which basic information is given in terms of general culture and professional knowledge. One of the main objectives of science education division is to run four-year graduate program based on contemporary approaches. The aims of the program are that teacher candidates are able to; -know and use contemporary assessment and evaluation approaches -design learning environments by means of instructional technologies -use different special teaching methods and techniques in their teaching -follow new developments and innovations in their field. | |
Learning Environments | The Science Teaching is located in B Block. The building where the program is located, has a total of 30 classrooms, 3 seminar halls, 1 conference hall for 380 people, 4 computer labs, 4 science laboratories (physics, chemistry, biology and science applications), 1 library. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level. 1. Reading and writing competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social and learning to learn competence 6. Civic competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural awareness and expression competence | |
Further Info | (1) The grade point represents the 4-point scale equivalent of the raw grade point average calculated by taking into account the midterm and final exam scores of the students according to the prescribed weights. Relative or absolute evaluation system is used in the calculation of students' grade points. Whether the relative or absolute evaluation system will be used in the units is determined by the proposal of the unit council and the approval of the Senate. (2) The principles of measurement and evaluation for relative and absolute evaluation systems, the conditions and limits for participation in the grade point calculation in the relative evaluation system, and the principles regarding the success levels are determined by the Senate. (3) In both evaluation systems, students who do not take the final exam or makeup exam for a course and who cannot score at least 50 points out of 100 in this exam are considered unsuccessful. This limit may be changed by the proposal of the relevant unit council and the Senate decision. In units where makeup exams are not held and where midterm evaluations are weighted, there is no minimum grade requirement for passing the course from the final exam. (4) The courses for which the student receives KM and G grades are not taken into account in the calculation of the CGPA. (5) The letter grades and their weight coefficients/meanings announced are as follows for the academic units of the university. 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.00 FF 0.00 FD 0.00 FG KM G | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions. “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. According to these reports, the reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions are shared with the public by YÖK. YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports containing quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council. 2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD) | |
Access Requirements | Students who complete the processes determined by ÖSYM, pass the exams and are accepted to the Science Teaching Undergraduate Program are registered. | |
Conditions for Success | Students who successfully complete all the courses (equivalent to 148 credit and 240 ECTS in total) in the program and achieve a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 are entitled to graduate with the title of Science Teacher. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Those who have a bachelor's degree can continue to graduate programs and, if they meet the relevant requirements, to doctoral and art proficiency programs accepted with a bachelor's degree. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate bachelor's degrees if they are successful. | |
Legal Basis | 1. Legal Basis of the Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030014448
ISCO 08
ISCO 08
The Science Teaching is a 4-year undergraduate program. The content of the program includes "field and field education knowledge", "general culture" and "vocational knowledge" courses. The first year is a preparatory stage in which basic information is given in terms of general culture and professional knowledge. One of the main objectives of science education division is to run four-year graduate program based on contemporary approaches. The aims of the program are that teacher candidates are able to; -know and use contemporary assessment and evaluation approaches -design learning environments by means of instructional technologies -use different special teaching methods and techniques in their teaching -follow new developments and innovations in their field.
The Science Teaching is located in B Block. The building where the program is located, has a total of 30 classrooms, 3 seminar halls, 1 conference hall for 380 people, 4 computer labs, 4 science laboratories (physics, chemistry, biology and science applications), 1 library.
- Students conduct the teaching process that they design in light of the different principles and approaches in education according to various factors in learning environments.
- Students carry out inclusive psychological counselling and guidance services in schools in cooperation by using the areas of physical, cognitive, language, social and emotional development, learning principles, and processes.
- Students follow the test development process in line with the methods suitable for the learning outcomes and use the valid and reliable measurement tools, which they have developed, in the education and training process.
- Students explain the terminology related to physics, chemistry and biology by using the concepts related to science correctly and effectively
- Students use science curricula and pedagogical content knowledge effectively.
- Students solve problems by associating science with daily life and other disciplines.
- Students develop materials suitable for the subject area and the needs of the student.
- Students make self-evaluations regarding personal development and lifelong learning in the training and teaching process
- Students carry out the projects and activities they prepare for the environment they live in with the awareness of social responsibility.
- Students catch up with the current information technologies and adapt them effectively to the teaching processes in line with the needs specific to the field.
- Students prepare write algorithms and programs for solving problems using technologies prepared for science education.
- Students use educational and administrative processes effectively and efficiently at different class and school levels, taking into account different philosophical perspectives, sociological and historical backgrounds in educational institutions.
- Students use their academic knowledge, skills, and competencies in the school environment in line with the qualifications required by the profession and national, spiritual, and universal values.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
1. Reading and writing competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social and learning to learn competence
6. Civic competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence
(1) The grade point represents the 4-point scale equivalent of the raw grade point average calculated by taking into account the midterm and final exam scores of the students according to the prescribed weights. Relative or absolute evaluation system is used in the calculation of students' grade points. Whether the relative or absolute evaluation system will be used in the units is determined by the proposal of the unit council and the approval of the Senate.
(2) The principles of measurement and evaluation for relative and absolute evaluation systems, the conditions and limits for participation in the grade point calculation in the relative evaluation system, and the principles regarding the success levels are determined by the Senate.
(3) In both evaluation systems, students who do not take the final exam or makeup exam for a course and who cannot score at least 50 points out of 100 in this exam are considered unsuccessful. This limit may be changed by the proposal of the relevant unit council and the Senate decision. In units where makeup exams are not held and where midterm evaluations are weighted, there is no minimum grade requirement for passing the course from the final exam.
(4) The courses for which the student receives KM and G grades are not taken into account in the calculation of the CGPA.
(5) The letter grades and their weight coefficients/meanings announced are as follows for the academic units of the university.
4.00 AA
3.50 BA
3.00 BB
2.50 CB
2.00 CC
1.50 DC
1.00 DD
0.00 FF
0.00 FD
0.00 FG
KM
G
In order to monitor the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. According to these reports, the reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions are shared with the public by YÖK.
YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports containing quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council.
2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD)
Students who complete the processes determined by ÖSYM, pass the exams and are accepted to the Science Teaching Undergraduate Program are registered.
Those who have a bachelor's degree can continue to graduate programs and, if they meet the relevant requirements, to doctoral and art proficiency programs accepted with a bachelor's degree.
Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate bachelor's degrees if they are successful.
1. Legal Basis of the Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.
