Yeterlilik Kodu | TR0030015747 | |
Yeterlilik Adı | Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Ordu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cumhuriyet Yerleşkesi Cumhuriyet Mahallesi, 52200 Altınordu/Ordu | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.odu.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan almak vardır. Bir desten başarılı olabilmek için ortalaması en az 60 olması gerekir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Kabul şartları Yükseköğretim Kurumu tarafından belirlenen kurallara göre yapılmaktadır. 1. Lise diploması 2. Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) öğrencilerin merkezi sınavdan aldıkları puanlara göre yerleştirmekten sorumludur. | |
Başarma Şartları | Öğrencilerin programı başarılı bir şekilde tamamlayabilmesi için en az 240 AKTS kredisi alması ve Genel Not ortalamasının 4.00 üzerinden 2.00 olması gerekir | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar, devlet ya da özel eğitim kurumlarında fen ve teknoloji öğretmeni ünvanı ile çalışabilmektedir. Ayrıca üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik personel olarak da istihdam edilebilmektedirler | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030015747
- Fen kavramlarını keşfeder.
- Bilimsel süreç becerilerini kavrar.
- Bilimin doğasını fark eder.
- Laboratuar kullanma becerileri kazanır.
- Fene karşı olumlu tutum kazanır.
- Teknolojik araçları etkili şekilde kullanır.
- Çevre bilinci kazanır.
- Alanıyla ilgili öğretim süreçlerini planlar ve etkili bir şekilde yürütür.
- Türk Eğitim Sistemi ve okula ilişkin temel ilkeleri bilir.
- Ölçme ve değerlendirme sürecinde uygun yöntem ve yaklaşımları kullanır.
Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan almak vardır. Bir desten başarılı olabilmek için ortalaması en az 60 olması gerekir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Kabul şartları Yükseköğretim Kurumu tarafından belirlenen kurallara göre yapılmaktadır. 1. Lise diploması 2. Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) öğrencilerin merkezi sınavdan aldıkları puanlara göre yerleştirmekten sorumludur.
Mezunlar, devlet ya da özel eğitim kurumlarında fen ve teknoloji öğretmeni ünvanı ile çalışabilmektedir. Ayrıca üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik personel olarak da istihdam edilebilmektedirler
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030015747 | |
Qualification Title | Science Teaching Bachelor's Degree Diploma | |
Awarding Body | Ordu University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.odu.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | There are one midterm and one final exam in every term for each lesson. Each exam’s contribution of succeed point is the weighted average of midterm exam (%40) and final exam (%60). Top point for every exam is 100. One written final exam is to get at least 50 points. To succeed in a stack must be at least 60 average. Students who have AA, BA, BB, CB, CC letter marks are counted as successful. DC and DD letter marks are conditioned successful marks. Students who have these two marks must have at least 2.00 grade point average to succeed the education process. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Admission requirements are determined in line with the regulations set by Higher Education Council of Turkey (YÖK) 1. High School Diploma 2. Placement through a centralized national university placement examination. Center for Assessment, Selection and Placement (ÖSYM) is responsible to place students according to their scores | |
Conditions for Success | Students who has completed the programme courses with minimum 240 ECTS and at least 2.00/4.00 Cumulative Grade Point Average (CGPA) deserved to receive the Bachelor’s Degree (BA) in Science Education. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates are able to work in state or special educational schools/institutions/foundations as a science teacher. Furthermore, they are able to work in universites as an academic staff | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030015747
- Explores the science concepts.
- Comprehends the science process skills.
- Realizes the nature of science.
- Acquires to skills related with the use of laboratory.
- Acquires the optimistic attitude to science.
- Uses the technological tools effectively.
- Acquires the environmental consciousness.
- Processes related to the field of teaching goals and objektives.
- Know the basic principsles of the Turkish education system and school.
- Uses appropriate methods and approaches to measurement and evaluation process.
There are one midterm and one final exam in every term for each lesson. Each exam’s contribution of succeed point is the weighted average of midterm exam (%40) and final exam (%60). Top point for every exam is 100. One written final exam is to get at least 50 points. To succeed in a stack must be at least 60 average. Students who have AA, BA, BB, CB, CC letter marks are counted as successful. DC and DD letter marks are conditioned successful marks. Students who have these two marks must have at least 2.00 grade point average to succeed the education process.
Admission requirements are determined in line with the regulations set by Higher Education Council of Turkey (YÖK) 1. High School Diploma 2. Placement through a centralized national university placement examination. Center for Assessment, Selection and Placement (ÖSYM) is responsible to place students according to their scores
Graduates are able to work in state or special educational schools/institutions/foundations as a science teacher. Furthermore, they are able to work in universites as an academic staff
The document is valid continuously.