Yeterlilik Kodu | TR0030023757 | |
Yeterlilik Adı | Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çukurova Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Balcalı, Çukurova Üniversitesi Rektörlüğü, 01330 Sarıçam/Adana | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.cu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08:006.0114.025.001 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Bilgiye ulaşma yollarını bilen ve öğretebilen, Fen ve Teknoloji alanındaki bilgileri günlük yaşamında kullanabilen, öğrencinin kendi bilgisini yapılandırmasına imkan veren çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygulayabilen, bulunduğu sosyal ortamdaki insanlarla etkili iletişim kurabilen, değişime ve gelişime açık, çevre, ülke ve dünya sorunlarına duyarlı, demokratik ve etik değerlere saygılı ve bilimi en önemli yol gösterici olarak benimsemiş Fen Bilgisi öğretmenleri yetiştirmek. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğrenme, örgün öğretim şeklinde yapılmaktadır. Öğretmenlik Meslek Bilgisi ve Genel Kültür Seçmeli dersleri uzaktan eğitimle gerçekleştirilmektedir. Alan Bilgisi dersleri Fakülte bünyesinde bulunan Fen laboratuvarları, bölüm derslikleri ve rektörlük amfilerinde verilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar, ara sınav, yarıyıl/yılsonu sınavı, mazeret sınavı, bütünleme, tek ders ve GNO yükseltme sınavlarıdır. Birinci ara sınav, yarıyıl/yılsonu, bütünleme, tek ders ve GNO yükseltme sınavları akademik takvimle birlikte Senato tarafından düzenlenir. Staj ve uygulama sonunda sınav yapma zorunluluğu olan birimlerde staj ve uygulama sınavlarının nasıl yapılacağı ilgili kurullar tarafından belirlenir. Sınavların nasıl yapılacağı ve değerlendirmede dikkate alınacak hususlar dersi veren öğretim elemanı/koordinatör tarafından her yarıyıl başında EOBS’ye girilerek duyurulur. Yarıyıl sonu veya yılsonu sınav programları; dekanlıklar, yüksekokul/Devlet konservatuvarı/meslek yüksekokulu müdürlükleri tarafından hazırlanır ve sınavlardan en az iki hafta önce öğrencilere ilan edilir. Sınavlar, o dersi vermekle görevli öğretim elemanları tarafından yapılır. Görevli öğretim elemanının sınav döneminde Üniversitede bulunmaması hâlinde sınavın kimin tarafından yapılacağı ve değerlendirileceği, ilgili bölüm başkanının önerisi üzerine birim yönetim kurullarınca kararlaştırılır. Tıp, Diş Hekimliği ve Güzel Sanatlar Fakülteleri ile Devlet Konservatuvarında sınavlar ve değerlendirmeler ilgili birimlerin belirlediği esaslara göre düzenlenir. ayıtlı olduğu programda almakla yükümlü olduğu derslerin tamamını almış, başarısız dersi olmayan ancak GNO’su 2,00’ın altında olduğundan mezuniyet hakkını elde edemeyen öğrenciler 40 AKTS kredisini aşmamak koşuluyla daha önceden DD ve DC notları aldığı diledikleri yarıyıl ve diledikleri derslerden GNO yükseltme sınavına girebilirler. Bu sınavlarda alınacak not, mevcut notun altında ise dikkate alınmaz. Başarı Notu Katsayı AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FF 0.00 FG 0.00 NA 0.00 UB 0.00 | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) | |
Giriş Şartı | Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yükseköğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Bu programa öğrenciler Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından verilen yerleştirme sonuç belgesi ile kabul edilir. | |
Başarma Şartları | Kayıtlı olduğu bölüm veya programın öğretim planındaki bütün ders, uygulama ve çalışmalardan başarılı olmaları ve lisans düzeyinde iki yüz kırk (240) AKTS tamamlayarak en az 2.00 GNO'ya sahip olmaları gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız, akademik kariyerlerine devam edebilirken, Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı devlet ve özel okullarda öğretmen olarak çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030023757
ISCO 08:006.0114.025.001
ISCO 08:006.0114.025.001
Bilgiye ulaşma yollarını bilen ve öğretebilen, Fen ve Teknoloji alanındaki bilgileri günlük yaşamında kullanabilen, öğrencinin kendi bilgisini yapılandırmasına imkan veren çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygulayabilen, bulunduğu sosyal ortamdaki insanlarla etkili iletişim kurabilen, değişime ve gelişime açık, çevre, ülke ve dünya sorunlarına duyarlı, demokratik ve etik değerlere saygılı ve bilimi en önemli yol gösterici olarak benimsemiş Fen Bilgisi öğretmenleri yetiştirmek.
Eğitim ve öğrenme, örgün öğretim şeklinde yapılmaktadır. Öğretmenlik Meslek Bilgisi ve Genel Kültür Seçmeli dersleri uzaktan eğitimle gerçekleştirilmektedir. Alan Bilgisi dersleri Fakülte bünyesinde bulunan Fen laboratuvarları, bölüm derslikleri ve rektörlük amfilerinde verilmektedir.
- Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
- Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar.
- Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır.
- Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar.
- Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar.
- Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur.
- Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
- Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar.
- Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular.
- Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır.
- Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
- Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
- Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
- Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
- İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
- Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır.
- Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
- Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Sınavlar, ara sınav, yarıyıl/yılsonu sınavı, mazeret sınavı, bütünleme, tek ders ve GNO yükseltme sınavlarıdır.
Birinci ara sınav, yarıyıl/yılsonu, bütünleme, tek ders ve GNO yükseltme sınavları akademik takvimle birlikte Senato tarafından düzenlenir.
Staj ve uygulama sonunda sınav yapma zorunluluğu olan birimlerde staj ve uygulama sınavlarının nasıl yapılacağı ilgili kurullar tarafından belirlenir.
Sınavların nasıl yapılacağı ve değerlendirmede dikkate alınacak hususlar dersi veren öğretim elemanı/koordinatör tarafından her yarıyıl başında EOBS’ye girilerek duyurulur.
Yarıyıl sonu veya yılsonu sınav programları; dekanlıklar, yüksekokul/Devlet konservatuvarı/meslek yüksekokulu müdürlükleri tarafından hazırlanır ve sınavlardan en az iki hafta önce öğrencilere ilan edilir.
Sınavlar, o dersi vermekle görevli öğretim elemanları tarafından yapılır. Görevli öğretim elemanının sınav döneminde Üniversitede bulunmaması hâlinde sınavın kimin tarafından yapılacağı ve değerlendirileceği, ilgili bölüm başkanının önerisi üzerine birim yönetim kurullarınca kararlaştırılır.
Tıp, Diş Hekimliği ve Güzel Sanatlar Fakülteleri ile Devlet Konservatuvarında sınavlar ve değerlendirmeler ilgili birimlerin belirlediği esaslara göre düzenlenir.
ayıtlı olduğu programda almakla yükümlü olduğu derslerin tamamını almış, başarısız dersi olmayan ancak GNO’su 2,00’ın altında olduğundan mezuniyet hakkını elde edemeyen öğrenciler 40 AKTS kredisini aşmamak koşuluyla daha önceden DD ve DC notları aldığı diledikleri yarıyıl ve diledikleri derslerden GNO yükseltme sınavına girebilirler. Bu sınavlarda alınacak not, mevcut notun altında ise dikkate alınmaz.
Başarı Notu Katsayı
AA 4.00
BA 3.50
BB 3.00
CB 2.50
CC 2.00
DC 1.50
DD 1.00
FF 0.00
FG 0.00
NA 0.00
UB 0.00
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Akreditasyon Tarihi: 16.04.2022-16.04.2027
Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yükseköğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Bu programa öğrenciler Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından verilen yerleştirme sonuç belgesi ile kabul edilir.
Mezunlarımız, akademik kariyerlerine devam edebilirken, Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı devlet ve özel okullarda öğretmen olarak çalışabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030023757 | |
Qualification Title | Science Teacher Bachelor's Degree Diploma | |
Awarding Body | Çukurova University | |
Awarding Body Contact | Çukurova University Rectorate 01250, Sarıçam / Adana, Türkiye | |
Awarding Body Url | https://www.cu.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
006.0114.025.001 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Knowing and teaching the ways of accessing information, using the information in the field of Science and Technology in their daily life, applying modern teaching methods and techniques that allow the student to construct their own knowledge, communicating effectively with people in the social environment, open to change and development, sensitive to environmental, country and world problems, To train science teachers who respect democratic and ethical values and adopt science as the most important guide. | |
Learning Environments | Education and learning are carried out in the form of formal education. Professional Knowledge and General Culture courses are carried out by distance education. Field Knowledge courses are given in science laboratories, department classrooms and rectorate lecture halls within the Faculty. | |
Description | Explains the basic concepts and relationships between concepts in science.
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
| |
Further Info | The examination, assessment, and evaluation are carried out in according to the regulations which are specified in Çukurova University Undergraduate Regulations/Guide | |
Quality Assurance | To monitor the quality of higher education programs;
| |
Access Requirements | Students' registration, admission, examination and evaluation procedures are carried out according to the Higher Education Law and the decisions and regulations of the Council of Higher Education issued on the basis of this law. Students are accepted to this program with the placement result certificate issued by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM). | |
Conditions for Success | The students must be successful in all courses, practices and studies in the curriculum of the department or program they are enrolled in and must have at least 2.00 GPA by completing two hundred forty (240) ECTS at the undergraduate level. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates can continue their academic careers and work as teachers in public and private schools affiliated to the Ministry of National Education. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
| |
Validity Period (If Any) | Qualification is continious. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030023757
006.0114.025.001
006.0114.025.001
Knowing and teaching the ways of accessing information, using the information in the field of Science and Technology in their daily life, applying modern teaching methods and techniques that allow the student to construct their own knowledge, communicating effectively with people in the social environment, open to change and development, sensitive to environmental, country and world problems, To train science teachers who respect democratic and ethical values and adopt science as the most important guide.
Education and learning are carried out in the form of formal education. Professional Knowledge and General Culture courses are carried out by distance education. Field Knowledge courses are given in science laboratories, department classrooms and rectorate lecture halls within the Faculty.
Explains the basic concepts and relationships between concepts in science.
- Explains the basic concepts of effective classroom management.
- Recognizes students' development, learning characteristics and difficulties.
- Explains curricula, strategies, methods and techniques related to science and technology teaching.
- Explains the application areas of science in daily life.
- Suggests solutions to problem situations that may be encountered in classroom management.
- Uses appropriate methods and techniques for the development of critical thinking, creative thinking and problem solving skills in students.
- Designs materials from materials in the environment in accordance with the science and technology program and student needs.
- Question information in the field of science and technology using scientific methods.
- Uses the laboratory effectively and in accordance with the science and technology program.
- Applies contemporary teaching methods and techniques that students can construct their own knowledge.
- Takes responsibility as an individual and team member in solving problems related to the field.
- Have the awareness of lifelong learning.
- Shares his/her knowledge and skills in the field with experts and non-experts through oral and written communication.
- Uses information and communication technologies effectively.
- Uses English sufficiently to follow the developments in the field of science and technology teaching.
- Is sensitive to the events/developments on the agenda of the society and the world.
- Continuously develops himself/herself in scientific, social, cultural and sportive fields for his/her individual development as well as professional development.
- Have the national and universal sensitivities expressed in the “Basic Law of National Education”.
- Acts in accordance with democracy, human rights, social, scientific and professional ethical values.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
1. Field Specific Competence
2. Ability to Work Independently and Take Responsibility
3.Communication and Social Competence
4.Learning Competence
5.Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
6. Digital competence
7. Personal, social and learning to learn competence
8. Citizenship competence
9. Entrepreneurial competence
10. Cultural awareness and expression competence
The examination, assessment, and evaluation are carried out in according to the regulations which are specified in Çukurova University Undergraduate Regulations/Guide
https://www.cu.edu.tr/storage/yonetmelikler/Onlisans_Lisans_Sinav_Yonetmelik.pdf
To monitor the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback
Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD)
Accreditation Date: 16.04.2022-16.04.2027
Students' registration, admission, examination and evaluation procedures are carried out according to the Higher Education Law and the decisions and regulations of the Council of Higher Education issued on the basis of this law. Students are accepted to this program with the placement result certificate issued by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM).
Our graduates can continue their academic careers and work as teachers in public and private schools affiliated to the Ministry of National Education.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continious.
