Yeterlilik Kodu | TR0030026775 | |
Yeterlilik Adı | Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Diploması
| |
Sorumlu Kurum | Mersin Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Çiftlikköy, Mersin Ünv., 33110 Yenişehir/Mersin | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.mersin.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | - | |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve ÖSYM’nin uyguladığı merkezi sınavın ilgili alanından yeterli puanı almış olmak. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Lisans eğitimini tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları ve bilim sınavını başarmaları koşuluyla lisansüstü master ve doktora programlarında öğrenim görebilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030026775
- Fen Bilgisi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nın öncelikli amacı Fen’e, Fen öğretimi ve öğrenmeye yönelik olumlu tutuma sahip öğrenciler yetiştirmektir. Bu programdan mezun olanların alanlarında görev yapabilecek bilgi ve yeterliklere sahip olmaları beklenmektedir.
- Mersin Üniversitesinde öğrenim gören öğrenciler bazı derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. İlgili yüksekokul/fakülte/enstitü yönetim kurulu tarafından ders içeriğinin onaylanması ve süresi içinde başvurulması durumunda öğrenciler, derslerden muaf tutulacaktır.
- Bu program mezunları, KPSS'den gereken puanı almaları durumunda MEB tarafından Fen ve Teknoloji Öğretmeni olarak atanmaktadır. Üniversitelerde akademisyenlik veya özel okullar ve dershanelerde öğretmen olma seçenekleri vardır.
- Fen Bilgisi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda araştırma ve eğitim aktiviteleri 3 Profesör, 2 Doçent, 3 Yardımcı Doçent ve 2 Araştırma Görevlisi tarafından yürütülmektedir. Fen Bilgisi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda Erasmus Programı kapsamında Avrupa Birliği Ülkelerinden 6 Üniversite ile öğrenci ve öğretim üyesi değişim programları uygulamaktadır. Bununla birlikte, Farabi Programı kapsamında öğrenci ve öğretim elemanı değişimi 2010 yılında başlamıştır. 2009-2010 Öğretim yılında Fen Bilgisi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda programlarında Çift Anadal uygulaması başlatılmıştır. Bu programa yatay ve dikey geçiş yolları ile öğrenci kabul edilmektedir.
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve ÖSYM’nin uyguladığı merkezi sınavın ilgili alanından yeterli puanı almış olmak.
Lisans eğitimini tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları ve bilim sınavını başarmaları koşuluyla lisansüstü master ve doktora programlarında öğrenim görebilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030026775 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Mersin University | |
Awarding Body Contact | Çiftlikköy, Mersin Ünv., 33110 Yenişehir/Mersin | |
Awarding Body Url | https://www.mersin.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |