Yeterlilik Kodu | TR0030036417 | |
Yeterlilik Adı | Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Akdeniz Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Pınarbaşı Mah. Dumlupınar Bulvarı 07070 Kampüs Konyaaltı/Antalya/TÜRKİYE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.akdeniz.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akredistasyon Derneği (EPDAD) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2023 / 1.05.2026 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı ulusal düzeydeki üniversite sınavında başarılı olan öğrenciler için, YÖK tarafından belirlenen 4 yıllık Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı uygulanmaktadır. Programın süresi 8 yarıyıldan oluşan 4 akademik yıldır ve eğitim dili Türkçe’dir. Programda, fen bilgisi öğretmeninin sahip olması gereken özel alan bilgisi, genel kültür ve meslek bilgisi kapsamında zorunlu ve seçmeli derslere yer verilmektedir. Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olan öğrenciler, programı başarı ile tamamlayarak, “Fen Bilgisi Öğretmenliği” alanında lisans derecesi alırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Fen bilgisi öğretmenliği lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, üniversitelerin lisansüstü eğitim ve öğretim yönetmeliklerinde belirtilen (ALES, yabancı dil sınavı vb.) diğer şartları sağladığı takdirde Fen Bilgisi Eğitimi alanında lisansüstü eğitimlerine devam edebilirler. Mezunlarımız "Fen Bilgisi Öğretmeni" unvanı ile Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ortaokullarda veya özel eğitim kurumlarında Fen Bilimleri Öğretmeni olarak görev alabilmektedirler. Ayrıca lisansüstü eğitimlerine devam ederek devlet veya özel üniversitelerde akademisyen olarak da görev yapabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030036417
ISCO 08
ISCO 08
- Fen Bilgisi Öğretmenliği programının öncelikli amacı öğretime yönelik pozitif tutumlar geliştiren ve kendi alanında profesyonel becerilere sahip olan öğretmenleri yetiştirmektir. Bu programdan mezun olan öğrencilerin kişisel ve mesleki yaşam açısından kendi öğrencilerine doğru bir modeli sergilemesi, kendi profesyonel gelişimi için alanıyla ilgili yenilikleri takip etmesi ve etkili iletişim becerilerine sahip olması beklenmektedir. Ayrıca bu program, yaşam boyu öğrenme anlayışına sahip, teknoloji kullanımı konusunda kendine güvenen, problem çözme yeteneğine sahip olan, insan haklarına, demokrasiye ve etiğe önem veren, araştıran, ve sorgulayan öğretmenler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
- Eğitim fakültesi derslikleri ve laboratuvarlar
- Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar.
- Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur.
- Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar.
- Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır.
- Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir.
- Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular.
- Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir.
- Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
- Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular.
- Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler.
- Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir.
- Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştirir.
- Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
- Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar.
- Fen Bilimleri ile ilgili olgu ve kavramları ifade ederek kavrar.
- Fen Bilimlerindeki öğretim etkinliklerini planlar, hazırlar, genel öğretim ilke yöntem ve tekniklerini kullanır.
- Fen Bilimleri konularını günlük hayata uyarlar ve kullanır.
- Hayat boyu öğrenimde, fen bilimlerinin yerini, önemini kavrar, bunu gerektiğinde uygular ve disiplinler arası alanlara bağlar.
- Güncel konuları takip eder ve fen bilimleri ile bağdaştırır.
- Fen okuryazarı bireyler yetiştirir.
- İşbirliği içinde çalışır, mesleki ve etik sorumluluk bilincini kazanır.
- Doğa olaylarını, bilimsel teori ve yasaları bilimsel temellere dayandırarak açıklar.
- Bilimsel süreç becerileri kazanır ve bunları daha sonraki yaşantılarının değişik aşamalarında kullanarak hayatlarını kolaylaştırır.
- Öğrencilerin kişisel gelişim özelliklerine uygun öğretim yöntem ve teknikleri kullanır.
- Fen dersleri ile ilgili plan hazırlar, uygun araç gereç ve materyalleri seçer ve uygular.
- Konuya uygun deneyleri seçer, tasarlayıp yapar, verileri analiz eder ve verileri yorumlayarak bilimsel rapor haline getirir.
- Laboratuar güvenliği, kimyasal madde ve tehlike işaretleri konusunda bilgi birikimine sahip olur.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Programda öğrenim gören öğretmen adaylarının mezuniyet şartlarını sağlayabilmeleri için eğitim kataloğunda belirtilen zorunlu dersler ile asgari sayıda alınması gereken seçmeli derslerden başarıyla geçmeleri, en az 240 AKTS almaları ve 2.00/4 ortalamaya sahip olmaları gerekmektedir. Öğrencilerin başarı değerlendirmesi "ara sınav" ve "dönem sonu sınavı" ile yapılmaktadır. Dersin içeriğine göre "ara sınav" değerlendirmesi yerine "ödev, proje, uygulama" gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılabilmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akredistasyon Derneği (EPDAD)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2023 / 1.05.2026
- Yurt içi veya dışında orta öğretimini tamamlayan öğrenciler aşağıdaki şartları sağlamak koşulu ile programda öğrenim görmeye hak kazanırlar.
- Türk öğrenciler, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonucuna göre SAY puan türünden kabul edilirler. Daha fazla bilgi için:https://www.osym.gov.tr/
- Yabancı uyruklu öğrenciler, programa üniversiteye yaptıkları direkt başvuruların değerlendirilmesi sonucunda kabul edilirler.
Fen bilgisi öğretmenliği lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, üniversitelerin lisansüstü eğitim ve öğretim yönetmeliklerinde belirtilen (ALES, yabancı dil sınavı vb.) diğer şartları sağladığı takdirde Fen Bilgisi Eğitimi alanında lisansüstü eğitimlerine devam edebilirler.
Mezunlarımız "Fen Bilgisi Öğretmeni" unvanı ile Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ortaokullarda veya özel eğitim kurumlarında Fen Bilimleri Öğretmeni olarak görev alabilmektedirler. Ayrıca lisansüstü eğitimlerine devam ederek devlet veya özel üniversitelerde akademisyen olarak da görev yapabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030036417 | |
Qualification Title | Science Teaching | |
Awarding Body | Akdeniz University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.akdeniz.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the following key competencies:
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | For students who are successful in the national level university exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), the 4-year Science Teaching Program determined by YÖK is applied. The duration of the program is 4 academic years consisting of 8 semesters and the language of instruction is Turkish. The program includes compulsory and elective courses within the scope of special field knowledge, general culture and professional knowledge that science teachers should have. Students who successfully complete all the courses in the program (equivalent to a total of 240 ECTS) and have a grade point average of at least 2.00 out of 4.00, successfully complete the program and receive a bachelor's degree in the field of “Science Teaching”. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who successfully complete the undergraduate program can continue their graduate education in the field of Science Education if they meet the other requirements specified in the graduate education and training regulations of universities (ALES, foreign language exam, etc.). Our graduates can work as Science Teachers in secondary schools or private education institutions affiliated to the Ministry of National Education with the title of “Science Teacher”. They can also work as academicians in public or private universities by continuing their graduate education. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030036417
ISCO 08
ISCO 08
- The primary aim of the Science Teacher Education program is to train teachers who develop positive attitudes towards teaching and have professional skills in their field. Students graduating from this program are expected to exhibit a correct model for their students in terms of personal and professional life, to follow innovations in their field for their professional development and to have effective communication skills. In addition, this program aims to train teachers who have a lifelong learning approach, are confident in the use of technology, have problem solving skills, value human rights, democracy and ethics, research and question.
- Faculty of Education classrooms and laboratories
- Students understand relations among Physical, Chemical, Biological and Mathematical concepts.
- Students have knowledge of the nature, sources and boundaries science and technology.
- Students analyze the events related to their field of study by using scientific methods and techniques.
- Students evaluate the knowledge gained in science and science education with a critical approach, identify the needs in this area, try to maintain their education life-long and use technology effectively to follow up the developments and get up-to-date information.
- Students plan, carry out and evaluate a lesson with the knowledge and skills they have taken in the science program.
- Students choose appropriate teaching methods based on the objectives of the curriculum according to the characteristics of the subjects in science teaching and apply them.
- Students design and develop teaching materials according to the needs of the students and the subjects to be taught in science teaching.
- Students evaluate students' achievements by using multiple different methods.
- Students have knowledge about the characteristics and difficulties of learning about science and technology depending on the level of development of the students.
- Teachers choose and apply different teaching methods in accordance with the developmental characteristics of the students.
- Students generate ideas and develop projects, solutions and support qualitative and quantitative benefits in areas of science education and in other problem situations.
- Students communicate verbally and in writing, use information and communication technologies using at least one foreign language, follow developments in this area and develop communication skills with their colleagues.
- Students develop professional responsibility and ethical awareness.
- Students recognize the Turkish National Education System, teaching profession and educational sciences in all its aspects.
- Students know the teacher's guidance duties and learn ways to recognize students.
- Comprehends the facts and concepts related to science by expressing them.
- Plans and prepares teaching activities in science, uses general teaching principles, methods and techniques.
- Apply and use science subjects in daily life.
- Understands the place and importance of science in lifelong learning, applies it when necessary and connects it to interdisciplinary fields.
- Follows current issues and associates them with science.
- Raises science literate individuals.
- Work in cooperation, gain awareness of professional and ethical responsibility.
- Explains natural phenomena, scientific theories and laws based on scientific foundations.
- They acquire scientific process skills and use them at different stages of their lives to make their lives easier.
- Uses teaching methods and techniques appropriate to the personal development characteristics of students.
- Prepares plans for science lessons, selects and applies appropriate tools and materials.
- Selects, designs and conducts experiments appropriate to the subject, analyzes the data, interprets the data and makes a scientific report.
- Have knowledge about laboratory safety, chemicals and danger signs.
- To be able to use a foreign language at least at the level of European Language Portfolio B1 to follow the information in the field and communicate with colleagues.
- Uses information and communication technologies at the advanced level of the European Computer Driving License.
Has advanced level of the following key competencies:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
- In order for teacher candidates studying in the program to meet graduation requirements, they must successfully pass the compulsory courses specified in the education catalogue and the minimum number of elective courses that must be taken, receive at least 240 ECTS and have a 2.00/4 GPA. Students' success is evaluated with "midterm exams" and "final exams". Depending on the content of the course, different evaluation methods such as "homework, project, application" can be used instead of "midterm exam" evaluation.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
- Students who have completed their secondary education in Turkey or abroad are eligible to study in the program provided that they meet the following conditions.
- Turkish students are accepted from SAY score type according to the results of the Higher Education Institutions Examination (YKS) conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). For more information: https://www.osym.gov.tr/
- Foreign students are admitted to the program as a result of the evaluation of their direct applications to the university.
Students who successfully complete the undergraduate program can continue their graduate education in the field of Science Education if they meet the other requirements specified in the graduate education and training regulations of universities (ALES, foreign language exam, etc.).
Our graduates can work as Science Teachers in secondary schools or private education institutions affiliated to the Ministry of National Education with the title of “Science Teacher”. They can also work as academicians in public or private universities by continuing their graduate education.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.
