Yeterlilik Kodu

TR0030037497

Yeterlilik Adı
Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBarbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale
Sorumlu Kurum URLhttps://www.comu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Program Profili Fen Bilgisi Eğitimi Programı (QF-EHEA'da İlköğretim ve TYYÇ'de 6. Düzey) Lisans (Lisans) programı, yüksek düzeyde bilgi ve beceri gerektiren derece ve derece olmayan araştırma programına ve profesyonel uygulamaya erişim sağlayan akademik odaklı bir programdır. Programın "ISCED (Uluslararası Standart Eğitim Sınıflandırması) 2011" ve "NQF-HETR (HE için Türk Yeterlilik Çerçevesi") ve eğitim alanlarının kodları ile ilgili olarak sınıflandırılması aşağıdaki gibi sıralanabilir; ISCED Eğitim Alanı: 14

Öğretmen Eğitimi ve Eğitim Bilimleri - ISCED 2011 Seviye: 6, Oryantasyon (Profil): 64, Alt kategori: 645 - Akademik odaklı "ilk döngü", lisans derecesi. 1998-1999 akademik yılından bu yana fen bilgisi öğretmeni yetiştirmekte olan bu programa her yıl ortalama 60 öğrenci kayıt olmaktadır. Program 4 yıllık bir lisans programıdır. Programın amacı, doğayı, bilimi, teknolojiyi ve insanı seven, öğretmenlik mesleğinin öneminin farkında olan, yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiş, nitelikli öğretmenler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Sınıf, laboratuvar ve stajlar

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanı ile ilgili konu ve kavramları açıklar.
  • Alan eğitimi ile ilgili kuram ve ilkeleri açıklar.
  • Fen bilimleri dersi öğretim programını bilir.
  • Öğretmenlik mesleğini ilgilendiren mevzuatı açıklar.
  • Alanına ilişkin bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular.
  • Gelişim ve öğrenme ile ilgili kavram ve ilkeleri uygular.
  • Öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun öğrenme ortamı hazırlar.
  • Öğretim programını destekleyen öğretim materyali geliştirir.
  • Öğrenme-öğretme sürecini planlarına uygun şekilde yürütür.
  • Öğretim programına uygun ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanır.
  • Güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini öğretim uygulamalarına yansıtır.
  • Bilişim teknolojilerinden mesleki gelişim ve iletişim için yararlanabilir.
  • Öğretmenlik mesleğine yönelik olumlu tutum geliştirir.
  • Mesleği ile ilişkili kişilerle etkili iletişim kurar.
  • Bireysel ve mesleki gelişimin önemine inanır.
  • Milli ve manevi değerlerin eğitim süreçlerindeki önemine inanır.
Anahtar Yetkinlikler
  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencilerin akademik programların müfredatında yer alan her bir ders biriminden beklenen öğrenme çıktılarını elde etmedeki başarısı, dönem içi faaliyetler (ara sınav, uygulama/uygulama, özel ders stajı/işbaşı, seminer, proje, ödev/ev ödevi, laboratuvar, vb) ve her dönem sonunda yapılan final veya bütünleme sınavı ile değerlendirilir. Yönetmelikte tanımlanan tüm lisans programlarındaki tüm ders birimleri için (staj hariç) dönem içi etkinliklerin değerlendirme notlarının final notuna katkısı %40, final sınavının katkısı ise %60'tır. ÇOMÜ'de alınan her ders için öğrenciye öğretim elemanı tarafından aşağıdaki harf notlarından biri yarıyıl ders notu olarak verilir. Her notun AKTS notu olarak da karşılığı vardır. Aşağıdaki tabloda yerel harf notları, katsayıları ve AKTS not karşılıkları hakkında detaylı bilgi verilmektedir.

ÇOMÜ Notlar Krediler Puanlar AKTS Notları

AA 4,0 90-100 A BA 3,5 85-89 B BB 3,0 80-84 B CB 2,5 70-79 B CC 2,0 60-69 C DC 1,5 55-59 D DD 1,0 50-54 E FD 0,5 40-49 F FF 0,0 0-39 FX YE: Yeterli YS: Yetersiz DS: Kalır (Asgari devam koşulu yerine getirilmemiştir)

Başarılı Notlar: AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD, YE Başarısız Notlar: FD, FF, YS, DS.

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'nin Notlarının AKTS Notlarına Dönüştürülmesi AA A BA B BB B CB C CC C DC D DD E FD FX FF F. Bir öğrencinin izlediği programdan mezun olabilmesi için tüm derslerden başarılı olması, varsa zorunlu staj eğitimlerinin tümünden başarılı olması ve kredisiz derslerden yeterli notu alması gerekmektedir.

Bu öğrenciler BAŞARILI öğrenci olarak kabul edilirler. Bir öğrencinin GNO'su aynı zamanda mezuniyet not ortalamasıdır. Genel Not Ortalamasına (GNO) göre kayıtlı olduğu program/bölümde birinci, ikinci ve üçüncü olan öğrenciler, bir akademik yıl içinde tüm dersleri almak, okula devam koşulunu yerine getirmek, tüm derslerden en az CC ile geçmek ve disiplin cezası almamış olmak koşuluyla ONUR öğrencisi olarak kabul edilirler. Bu öğrenciler akademik yıl sonunda ilgili Dekanlık/Müdürlük tarafından Başarı Belgesi ile ödüllendirilir. Kayıtlı olduğu okulda öğrenimini genel not ortalamasına göre birinci sırada tamamlayan öğrenciler, normal öğrenim süresi içinde tüm dersleri almak, okula devam koşulunu yerine getirmek, tüm derslerden en az CC ile geçmek ve disiplin cezası almamış olmak koşulu ile fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokulunun YÜKSEK ONUR öğrencisi olarak kabul edilirler. Bu öğrenciler, fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokulunun yüksek onur öğrencisi olarak Rektörlük tarafından Teşekkür Belgesi ile ödüllendirilir.

Kalite Güvencesi

Kalite Güvencesi Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akredistasyon Derneği (EPDAD)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2023 / 1.05.2025

Giriş Şartı

Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü YKS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan Yabancı Öğrenciler Sınavı, SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir. Değişim öğrencilerinin kabulü, ÇOMU ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır. Misafir öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler.

Başarma ŞartlarıBu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DD/YE notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Mezuniyet için gereken 148 kredinin 130 kredisi teorik 38 kredisi uygulamadır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030037497


Yeterlilik Adı
Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Barbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Program Profili Fen Bilgisi Eğitimi Programı (QF-EHEA'da İlköğretim ve TYYÇ'de 6. Düzey) Lisans (Lisans) programı, yüksek düzeyde bilgi ve beceri gerektiren derece ve derece olmayan araştırma programına ve profesyonel uygulamaya erişim sağlayan akademik odaklı bir programdır. Programın "ISCED (Uluslararası Standart Eğitim Sınıflandırması) 2011" ve "NQF-HETR (HE için Türk Yeterlilik Çerçevesi") ve eğitim alanlarının kodları ile ilgili olarak sınıflandırılması aşağıdaki gibi sıralanabilir; ISCED Eğitim Alanı: 14

Öğretmen Eğitimi ve Eğitim Bilimleri - ISCED 2011 Seviye: 6, Oryantasyon (Profil): 64, Alt kategori: 645 - Akademik odaklı "ilk döngü", lisans derecesi. 1998-1999 akademik yılından bu yana fen bilgisi öğretmeni yetiştirmekte olan bu programa her yıl ortalama 60 öğrenci kayıt olmaktadır. Program 4 yıllık bir lisans programıdır. Programın amacı, doğayı, bilimi, teknolojiyi ve insanı seven, öğretmenlik mesleğinin öneminin farkında olan, yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiş, nitelikli öğretmenler yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Sınıf, laboratuvar ve stajlar


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanı ile ilgili konu ve kavramları açıklar.
  • Alan eğitimi ile ilgili kuram ve ilkeleri açıklar.
  • Fen bilimleri dersi öğretim programını bilir.
  • Öğretmenlik mesleğini ilgilendiren mevzuatı açıklar.
  • Alanına ilişkin bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular.
  • Gelişim ve öğrenme ile ilgili kavram ve ilkeleri uygular.
  • Öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun öğrenme ortamı hazırlar.
  • Öğretim programını destekleyen öğretim materyali geliştirir.
  • Öğrenme-öğretme sürecini planlarına uygun şekilde yürütür.
  • Öğretim programına uygun ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanır.
  • Güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini öğretim uygulamalarına yansıtır.
  • Bilişim teknolojilerinden mesleki gelişim ve iletişim için yararlanabilir.
  • Öğretmenlik mesleğine yönelik olumlu tutum geliştirir.
  • Mesleği ile ilişkili kişilerle etkili iletişim kurar.
  • Bireysel ve mesleki gelişimin önemine inanır.
  • Milli ve manevi değerlerin eğitim süreçlerindeki önemine inanır.

Anahtar Yetkinlikler
  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencilerin akademik programların müfredatında yer alan her bir ders biriminden beklenen öğrenme çıktılarını elde etmedeki başarısı, dönem içi faaliyetler (ara sınav, uygulama/uygulama, özel ders stajı/işbaşı, seminer, proje, ödev/ev ödevi, laboratuvar, vb) ve her dönem sonunda yapılan final veya bütünleme sınavı ile değerlendirilir. Yönetmelikte tanımlanan tüm lisans programlarındaki tüm ders birimleri için (staj hariç) dönem içi etkinliklerin değerlendirme notlarının final notuna katkısı %40, final sınavının katkısı ise %60'tır. ÇOMÜ'de alınan her ders için öğrenciye öğretim elemanı tarafından aşağıdaki harf notlarından biri yarıyıl ders notu olarak verilir. Her notun AKTS notu olarak da karşılığı vardır. Aşağıdaki tabloda yerel harf notları, katsayıları ve AKTS not karşılıkları hakkında detaylı bilgi verilmektedir.

ÇOMÜ Notlar Krediler Puanlar AKTS Notları

AA 4,0 90-100 A BA 3,5 85-89 B BB 3,0 80-84 B CB 2,5 70-79 B CC 2,0 60-69 C DC 1,5 55-59 D DD 1,0 50-54 E FD 0,5 40-49 F FF 0,0 0-39 FX YE: Yeterli YS: Yetersiz DS: Kalır (Asgari devam koşulu yerine getirilmemiştir)

Başarılı Notlar: AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD, YE Başarısız Notlar: FD, FF, YS, DS.

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'nin Notlarının AKTS Notlarına Dönüştürülmesi AA A BA B BB B CB C CC C DC D DD E FD FX FF F. Bir öğrencinin izlediği programdan mezun olabilmesi için tüm derslerden başarılı olması, varsa zorunlu staj eğitimlerinin tümünden başarılı olması ve kredisiz derslerden yeterli notu alması gerekmektedir.

Bu öğrenciler BAŞARILI öğrenci olarak kabul edilirler. Bir öğrencinin GNO'su aynı zamanda mezuniyet not ortalamasıdır. Genel Not Ortalamasına (GNO) göre kayıtlı olduğu program/bölümde birinci, ikinci ve üçüncü olan öğrenciler, bir akademik yıl içinde tüm dersleri almak, okula devam koşulunu yerine getirmek, tüm derslerden en az CC ile geçmek ve disiplin cezası almamış olmak koşuluyla ONUR öğrencisi olarak kabul edilirler. Bu öğrenciler akademik yıl sonunda ilgili Dekanlık/Müdürlük tarafından Başarı Belgesi ile ödüllendirilir. Kayıtlı olduğu okulda öğrenimini genel not ortalamasına göre birinci sırada tamamlayan öğrenciler, normal öğrenim süresi içinde tüm dersleri almak, okula devam koşulunu yerine getirmek, tüm derslerden en az CC ile geçmek ve disiplin cezası almamış olmak koşulu ile fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokulunun YÜKSEK ONUR öğrencisi olarak kabul edilirler. Bu öğrenciler, fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokulunun yüksek onur öğrencisi olarak Rektörlük tarafından Teşekkür Belgesi ile ödüllendirilir.


Kalite Güvencesi

Kalite Güvencesi Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akredistasyon Derneği (EPDAD)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2023 / 1.05.2025


Giriş Şartı

Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü YKS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan Yabancı Öğrenciler Sınavı, SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir. Değişim öğrencilerinin kabulü, ÇOMU ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır. Misafir öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler.


Başarma Şartları
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DD/YE notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Mezuniyet için gereken 148 kredinin 130 kredisi teorik 38 kredisi uygulamadır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030037497

Qualification Title
Bachelor's Degree in Science Teaching
Awarding BodyÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Awarding Body ContactCanakkale Onsekiz Mart University, Faculty of Medicine, Terzioğlu Campus, Merkez-Çanakkale, Tel: 0286 2180018, ECTS Coordinator: Dr. Nilüfer ULAŞ AYTÜRK, nilufer.ayturk@comu.edu.tr
Awarding Body Urlhttps://global.comu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

Program Profile Science Education Program (Primary Education in QF-EHEA and Level 6 in TYYÇ) The Bachelor (Bachelor) program is an academically focused program that provides access to degree and non-degree research program and professional practice requiring a high level of knowledge and skills. The classification of the program in relation to "ISCED (International Standard Classification of Education) 2011" and "NQF-HETR (Turkish Qualification Framework for HE") and codes of education fields can be listed as follows;

ISCED Field of Education: 14 - Teacher Education and Educational Sciences - ISCED 2011 Level: 6, Orientation (Profile): 64, Subcategory: 645 - Academically focused "first cycle", bachelor's degree. An average of 60 students are enrolled in this program, which has been training science teachers since the 1998-1999 academic year. The program is a 4-year undergraduate program. The aim of the program is to train qualified teachers who love nature, science, technology and people, are aware of the importance of the teaching profession, and have adopted lifelong learning as a principle.

Learning Environments

Classroom, laboratory and internships

Description
  • Explains the subjects and concepts related to the discipline.
  • Explains theories and principles related to the science education discipline.
  • Knows the middle school science curriculum.
  • Explains legislations related to the teaching profession.
  • Applies scientific research methods and techniques related to the discipline.
  • Applies the concepts and principles related to learning and development.
  • Prepares a learning environment suitable for the developmental characteristics of the students.
  • Designs teaching materials which support the curriculum.
  • Executes the teaching and learning process according to the their lesson plans.
  • Uses assessment and evaluation methods suitable with the curriculum.
  • Reflects modern information and communication technologies to teaching practices.
  • Can benefit from information technologies for professional development and communication.
  • Develops a positive attitude towards the teaching profession.
  • Communicates effectively with people related to his profession.
  • Believes in the importance of individual and professional development.
  • Believes in the importance of national and spiritual values in educational processes.
Key Competencies
  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and in science, technology and engineering competence
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

Students studying at Çanakkale Onsekiz Mart University may be exempt from some courses within the framework of certain regulations. If the content of the course taken at another institution is compatible with the content of the course given at Çanakkale Onsekiz Mart University and is approved by the relevant Faculty, the student may be exempt from this course.

 

Quality Assurance

Quality Assurance To monitor the quality of higher education programs;

  • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.
  • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year.

The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Access Requirements

Within the framework of the regulations determined by the Council of Higher Education, student admission to this program is made through the central examination system called YKS. Foreign students are accepted to this program based on their internationally recognized exam results such as the Foreign Students Exam, SAT, ACT, or their secondary school graduation grades. Acceptance of exchange students is made within the framework of bilateral agreements (Erasmus or General Academic Protocol) signed between ÇOMU and the partner university. Guest students can enroll in the courses offered in this program if the relevant academic unit approves.

Conditions for SuccessIn order to graduate, students studying in this program must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and must be successful in all courses prescribed in the curriculum with at least a DD/YE grade. The minimum ECTS required for graduation is 240. Of the 148 credits required for graduation, 130 credits are theoretical and 38 credits are practical.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from this program can apply to study in postgraduate programs.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030037497


Qualification Title
Bachelor's Degree in Science Teaching

Awarding Body
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi

Awarding Body Contact
Canakkale Onsekiz Mart University, Faculty of Medicine, Terzioğlu Campus, Merkez-Çanakkale, Tel: 0286 2180018, ECTS Coordinator: Dr. Nilüfer ULAŞ AYTÜRK, nilufer.ayturk@comu.edu.tr

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

Program Profile Science Education Program (Primary Education in QF-EHEA and Level 6 in TYYÇ) The Bachelor (Bachelor) program is an academically focused program that provides access to degree and non-degree research program and professional practice requiring a high level of knowledge and skills. The classification of the program in relation to "ISCED (International Standard Classification of Education) 2011" and "NQF-HETR (Turkish Qualification Framework for HE") and codes of education fields can be listed as follows;

ISCED Field of Education: 14 - Teacher Education and Educational Sciences - ISCED 2011 Level: 6, Orientation (Profile): 64, Subcategory: 645 - Academically focused "first cycle", bachelor's degree. An average of 60 students are enrolled in this program, which has been training science teachers since the 1998-1999 academic year. The program is a 4-year undergraduate program. The aim of the program is to train qualified teachers who love nature, science, technology and people, are aware of the importance of the teaching profession, and have adopted lifelong learning as a principle.


Learning Environments

Classroom, laboratory and internships


Description
  • Explains the subjects and concepts related to the discipline.
  • Explains theories and principles related to the science education discipline.
  • Knows the middle school science curriculum.
  • Explains legislations related to the teaching profession.
  • Applies scientific research methods and techniques related to the discipline.
  • Applies the concepts and principles related to learning and development.
  • Prepares a learning environment suitable for the developmental characteristics of the students.
  • Designs teaching materials which support the curriculum.
  • Executes the teaching and learning process according to the their lesson plans.
  • Uses assessment and evaluation methods suitable with the curriculum.
  • Reflects modern information and communication technologies to teaching practices.
  • Can benefit from information technologies for professional development and communication.
  • Develops a positive attitude towards the teaching profession.
  • Communicates effectively with people related to his profession.
  • Believes in the importance of individual and professional development.
  • Believes in the importance of national and spiritual values in educational processes.

Key Competencies
  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and in science, technology and engineering competence
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

Students studying at Çanakkale Onsekiz Mart University may be exempt from some courses within the framework of certain regulations. If the content of the course taken at another institution is compatible with the content of the course given at Çanakkale Onsekiz Mart University and is approved by the relevant Faculty, the student may be exempt from this course.

 


Quality Assurance

Quality Assurance To monitor the quality of higher education programs;

  • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.
  • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year.

The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.


Access Requirements

Within the framework of the regulations determined by the Council of Higher Education, student admission to this program is made through the central examination system called YKS. Foreign students are accepted to this program based on their internationally recognized exam results such as the Foreign Students Exam, SAT, ACT, or their secondary school graduation grades. Acceptance of exchange students is made within the framework of bilateral agreements (Erasmus or General Academic Protocol) signed between ÇOMU and the partner university. Guest students can enroll in the courses offered in this program if the relevant academic unit approves.


Conditions for Success
In order to graduate, students studying in this program must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and must be successful in all courses prescribed in the curriculum with at least a DD/YE grade. The minimum ECTS required for graduation is 240. Of the 148 credits required for graduation, 130 credits are theoretical and 38 credits are practical.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from this program can apply to study in postgraduate programs.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode