Yeterlilik Kodu | TR0030006452 | |
Yeterlilik Adı | Fen bilgisi Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sinop Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Korucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.sinop.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Değerlendirme Sistemi” tablolarında ayrıntılı olarak tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Sinop Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. Daha ayrıntılı bilgiye http://fenbilimleri.sinop.edu.tr linkinden ulaşılabilir. Adaylar programa başvurmadan önce Sinop Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsünün sayfasından Lisansüstü Eğitim Yönetmeliğini incelemelidir. (http://fenbilimleri.sinop.edu.tr/tr/Mevzuat)Programı başarıyla tamamlamak için adayların en az yedi ders alması, semineri dersini başarıyla tamamlaması, tez çalışmasını gerçekleştirerek akademik jüriye sunması başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Tezli yüksek lisans programının toplam iş yükü 21 kredi 120 AKTS’dir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Adaylar programa başvurmadan önce Sinop Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsünün sayfasından Lisansüstü Eğitim Yönetmeliğini incelemelidir. (http://fenbilimleri.sinop.edu.tr/tr/Mevzuat) Programa başvurabilmek için adayların, Eğitim Fakültelerinin Fizik Öğretmenliği, Kimya Öğretmenliği, Biyoloji Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı’ndan lisans diplomasına sahip olması gereklidir.ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES sınavında başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından ALES sınavına eşdeğer sayılan ve uluslararası düzeyde kabul gören GRE ya da GMAT sınavlarından buna eşdeğer bir puan almış olması gerekir. Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavından (YDS) veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan yabancı bir dil belgesine sahip olmaları gerekir. Yabancı bir dil belgesi bulunmayan adaylar Üniversitenin Yabancı Diller Bölüm Başkanlığı tarafından yapılacak olan yabancı dil seviye tespit sınavına alınırlar. Bu sınava katılmayan adaylar başarısız sayılarak mülakat sınavına alınmazlar ve adaylık haklarını kaybederler. | |
Başarma Şartları | Adaylar programa başvurmadan önce Sinop Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsünün sayfasından Lisansüstü Eğitim Yönetmeliğini incelemelidir. (http://fenbilimleri.sinop.edu.tr/tr/Mevzuat)Programı başarıyla tamamlamak için adayların en az yedi ders alması, semineri dersini başarıyla tamamlaması, tez çalışmasını gerçekleştirerek akademik jüriye sunması başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Tezli yüksek lisans programının toplam iş yükü 21 kredi 120 AKTS’dir. Adaylar programa başvurmadan önce Sinop Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsünün sayfasından Lisansüstü Eğitim Yönetmeliğini incelemelidir. (http://fenbilimleri.sinop.edu.tr/tr/Mevzuat)Programı başarıyla tamamlamak için adayların en az yedi ders alması, semineri dersini başarıyla tamamlaması, tez çalışmasını gerçekleştirerek akademik jüriye sunması başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Tezli yüksek lisans programının toplam iş yükü 21 kredi 120 AKTS’dir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı mezunları üniversitelerin öğretim ve araştırma kadrolarında; özel okullarda, devlet okullarında ve Millî Eğitim Bakanlığının çeşitli birimlerinde araştırma, program, denetim ve yönetim görevlerinde bilim uzmanı ünvanı ile yer alabilmektedirler. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel ve devlet okullarında Fen Bilimleri öğretmeni kadrosunda ortaokul 5.,6.,7 ve 8. sınıf fen bilimleri derslerine girmektedirler. Dershanelerde yine fen bilimleri öğretmeni olarak çalışmaktadırlar. Devlet ve Vakıf üniversitelerinde araştırma görevlisi ya da öğretim görevlisi olarak çalışabilerek, lisans ve lisansüstü seviyede ders verebilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030006452
- Fen bilimleri öğretmenliği alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
- Fen eğitimi alanı ile ilgili bilgileri kullanır, geliştirir ve derinleştirir.
- Fen eğitimi alanındaki bilgilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle tartışır, işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
- Fen eğitimi alanındaki bir problem durumunu ortaya koyar, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm yolları geliştirir, buna yönelik veri toplar, verileri uygun tekniklerle analiz eder ve raporlaştırır.
- Fen eğitimi ile ilgili literatürü, güncel tartışma, proje ve gelişmeleri eleştirel bir gözle takip ederek hayat boyu öğrenme ilkesini yaşamında uygular.
- Fen eğitimi alanında yaptığı çalışmaların bulgularını ulusal ve uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
- Alanıyla ilgili bilgi edinmek ve bilgiyi paylaşmak için bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
- Fen eğitimi alanında ortaya konan ulusal strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları değerlendirir.
- Fen eğitimi alanında öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
- Alanındaki çalışmaları bireysel olarak başarılı şekilde sürdürebildiği gibi takım çalışmalarına da katılır ve liderlik yapar.
- En az bir yabancı dili alanı ile ilgili çalışmaları uluslararası düzeyde sunabilecek düzeyde bilir.
- Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Değerlendirme Sistemi” tablolarında ayrıntılı olarak tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Sinop Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. Daha ayrıntılı bilgiye http://fenbilimleri.sinop.edu.tr linkinden ulaşılabilir. Adaylar programa başvurmadan önce Sinop Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsünün sayfasından Lisansüstü Eğitim Yönetmeliğini incelemelidir. (http://fenbilimleri.sinop.edu.tr/tr/Mevzuat)Programı başarıyla tamamlamak için adayların en az yedi ders alması, semineri dersini başarıyla tamamlaması, tez çalışmasını gerçekleştirerek akademik jüriye sunması başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Tezli yüksek lisans programının toplam iş yükü 21 kredi 120 AKTS’dir.
Adaylar programa başvurmadan önce Sinop Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsünün sayfasından Lisansüstü Eğitim Yönetmeliğini incelemelidir. (http://fenbilimleri.sinop.edu.tr/tr/Mevzuat) Programa başvurabilmek için adayların, Eğitim Fakültelerinin Fizik Öğretmenliği, Kimya Öğretmenliği, Biyoloji Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı’ndan lisans diplomasına sahip olması gereklidir.ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES sınavında başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından ALES sınavına eşdeğer sayılan ve uluslararası düzeyde kabul gören GRE ya da GMAT sınavlarından buna eşdeğer bir puan almış olması gerekir. Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavından (YDS) veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan yabancı bir dil belgesine sahip olmaları gerekir. Yabancı bir dil belgesi bulunmayan adaylar Üniversitenin Yabancı Diller Bölüm Başkanlığı tarafından yapılacak olan yabancı dil seviye tespit sınavına alınırlar. Bu sınava katılmayan adaylar başarısız sayılarak mülakat sınavına alınmazlar ve adaylık haklarını kaybederler.
İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı mezunları üniversitelerin öğretim ve araştırma kadrolarında; özel okullarda, devlet okullarında ve Millî Eğitim Bakanlığının çeşitli birimlerinde araştırma, program, denetim ve yönetim görevlerinde bilim uzmanı ünvanı ile yer alabilmektedirler. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel ve devlet okullarında Fen Bilimleri öğretmeni kadrosunda ortaokul 5.,6.,7 ve 8. sınıf fen bilimleri derslerine girmektedirler. Dershanelerde yine fen bilimleri öğretmeni olarak çalışmaktadırlar. Devlet ve Vakıf üniversitelerinde araştırma görevlisi ya da öğretim görevlisi olarak çalışabilerek, lisans ve lisansüstü seviyede ders verebilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030006452 | |
Qualification Title | Fen bilgisi Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Awarding Body | Sinop University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.sinop.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Evaluation and assessment methods for each course prepared by faculty members and information about the package in the Evaluation Criteria statements are described in detail. Exams and course notes, in relation to the success of Sinop University for Graduate Education and Examination Regulations shall apply. More detailed information can be accessed http://fenbilimleri.sinop.edu.tr link Candidates should meet the Guide of the Graduate School of Educational, at Sinop University. Please refer to http://fenbilimleri.sinop.edu.tr for detailed information. So as to be awarded a degree, a candidate is required to complete a total of seven courses and successfully complete the seminar, the thesis, successfully defend the thesis in the presence of an academic jury. In this program, candidates provide a minimum 21 course credits and 120 ECTS. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Candidates should meet the Guide of the Graduate School of Educational, at Sinop University. Please refer to http://fenbilimleri.sinop.edu.tr for detailed information. Candidates are required to have:It is necessary to have licence degree of the educational faculty of Physics, chemistry, biology education, science teachers, primary teachers or pre-school teachers.A minimum ALES score of 55 or an equivalent score from GRE or GMAT.It is necessary to have a foreign language document accepted by the inter university board. Candidates who do not have a foreign language certificate are taken to the foreign language level test administered by the Foreign Language Department of the University. | |
Conditions for Success | Candidates should meet the Guide of the Graduate School of Educational, at Sinop University. Please refer to http://fenbilimleri.sinop.edu.tr for detailed information. So as to be awarded a degree, a candidate is required to complete a total of seven courses and successfully complete the seminar, the thesis, successfully defend the thesis in the presence of an academic jury. In this program, candidates provide a minimum 21 course credits and 120 ECTS. Candidates should meet the Guide of the Graduate School of Educational, at Sinop University. Please refer to http://fenbilimleri.sinop.edu.tr for detailed information. So as to be awarded a degree, a candidate is required to complete a total of seven courses and successfully complete the seminar, the thesis, successfully defend the thesis in the presence of | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of Elementary Science Education Master Program may take place in teaching and research staff of universities, private schools, public schools and various departments of the Ministry of National Education for research, program, control and management positions with the title of science expert. The graduates can be employed as science teachers at primary school 5th , 6th ., 7th and 8th grades within the Ministry of National Education. They can also work as a consultant in science education programs at the private and public education institutions. They may work as a reserch assistant or teaching assistant and the instruct graduate courses at state and private/foundation universities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030006452
- Has expert-level theoretical and practical knowledge in the field of science education.
- Uses, develops and deepens the knowledge about science education.
- Compares and discusses the science education knowledge with the knowledge from different disciplines, and functionally integrates and creates new knowledge.
- Introduces a problem situation in science education, develops solutions using quantitative and qualitative scientific research methods, collects data, analyzes and reports data with appropriate techniques.
- Applies lifelong learning principle in his/her life by following the literature, current debate, projects and developments about science education with a critical eye.
- Shares the findings of his/her studies in science education either verbally or in writing at national and international level.
- Uses computer software, information and communication technologies at advanced level to learn about and share information about the field.
- Interprets national strategies, policies and implementation plans laid out in the field of science education and evaluates the results obtained.
- Develops new strategic approaches in complex situations that are not anticipated in science education and takes responsibility to produce solutions.
- Does his/her work individually and successfully, and also participates in team work and leads.
- Knows at least one foreign language at a level that s/he can present the studies in his/her area at the international level.
- Has social, scientific and ethical values related to the field.
Evaluation and assessment methods for each course prepared by faculty members and information about the package in the Evaluation Criteria statements are described in detail. Exams and course notes, in relation to the success of Sinop University for Graduate Education and Examination Regulations shall apply. More detailed information can be accessed http://fenbilimleri.sinop.edu.tr link Candidates should meet the Guide of the Graduate School of Educational, at Sinop University. Please refer to http://fenbilimleri.sinop.edu.tr for detailed information. So as to be awarded a degree, a candidate is required to complete a total of seven courses and successfully complete the seminar, the thesis, successfully defend the thesis in the presence of an academic jury. In this program, candidates provide a minimum 21 course credits and 120 ECTS.
Candidates should meet the Guide of the Graduate School of Educational, at Sinop University. Please refer to http://fenbilimleri.sinop.edu.tr for detailed information. Candidates are required to have:It is necessary to have licence degree of the educational faculty of Physics, chemistry, biology education, science teachers, primary teachers or pre-school teachers.A minimum ALES score of 55 or an equivalent score from GRE or GMAT.It is necessary to have a foreign language document accepted by the inter university board. Candidates who do not have a foreign language certificate are taken to the foreign language level test administered by the Foreign Language Department of the University.
Graduates of Elementary Science Education Master Program may take place in teaching and research staff of universities, private schools, public schools and various departments of the Ministry of National Education for research, program, control and management positions with the title of science expert. The graduates can be employed as science teachers at primary school 5th , 6th ., 7th and 8th grades within the Ministry of National Education. They can also work as a consultant in science education programs at the private and public education institutions. They may work as a reserch assistant or teaching assistant and the instruct graduate courses at state and private/foundation universities.
Qualification is continuous