Yeterlilik Kodu | TR0030219358 | |
Yeterlilik Adı | Finans ve Katılım Bankacılığı Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karabük Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Finans, bankacılık ve sigorta | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler kayıt yaptırdıkları kredili derslerden her yarıyıl içinde en az bir defa ara sınavına girer. Ara sınav Enstitünün tez yazım kılavuzuna uygun olarak hazırlanmış ödev/ödevlerin, proje ve kısa sınavların değerlendirmesi biçiminde de olabilir. Birden fazla ara sınav yapılması halinde, bunların aritmetik ortalaması ara sınav notuna esas alınır. Öğrenci bir yarıyılda aldığı ve devam şartını sağladığı bütün derslerin genel sınavına, Enstitü tarafından belirlenen ve ilan edilen gün ve saatte girmek zorundadır. Sınava girmeyen öğrenciye F2 notu verilir. Yarıyıl sonu sınavı Enstitünün tez yazım kılavuzuna uygun olarak hazırlanmış dönem ödevinin değerlendirilmesi biçiminde de olabilir. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir. Başarı notu, sadece genel sınav değerlendirmesine göre değil, öğrencinin yarıyıl içi çalışmaları ile ara sınavların birlikte değerlendirilmesi ile elde edilir. Yarıyıl çalışmaları ile ara sınav sonuçlarının başarı notuna katkı oranı %40 ile %60 arasında olmak üzere ilgili Enstitü Yönetim Kurulu tarafından kararlaştırılır. Değerlendirme ve not sistemiyle ilgili yönetmelik http://oidb.karabuk.edu.tr/yonetmenlik/lisansustusinav.pdf adresinde bulunabilir. Bir dersin başarılı sayılabilmesi için, hem genel sınav notunun, hem de başarı notunun 100 tam not üzerinden yüksek lisans düzeyinde en az 65, doktora düzeyinde en az 75 olması gerekir. Seminer dersi, tez çalışması ve bitirme projesi başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Takdir olunan genel sınav notları akademik takvimde belirtilen süre içinde öğrenci bilgi sistemine girilir ve sonuçlar genel sınavların bitiminden itibaren en geç on beş gün içinde Enstitüye teslim edilir. Doktora programı, yüksek lisans derecesi olan öğrenciler için toplam 21 krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam 42 krediden az olmamak koşuluyla en az on dört adet ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasında başarılı olmak. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Doktora programı, yüksek lisans derecesi olan öğrenciler için toplam 21 krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam 42 krediden az olmamak koşuluyla en az on dört adet ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasında başarılı olmak. Doktora programı, yüksek lisans derecesi olan öğrenciler için toplam 21 krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam 42 krediden az olmamak koşuluyla en az on dört adet ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. Mezuniyet için; yukarıdaki öğrenci kabul şekline bağlı olarak; En az ders kredisini başarı ile tamamlamak, 1 doktora seminerini başarıyla tamamlamak, Doktora yeterlilik sınavından başarılı olmak, Özgün değere sahip bir doktora tezi hazırlamak ve bu tezi Enstitünün belirlediği öğretim üyelerinden oluşan Jüri önünde tez savunmasını yaparak doktora tezi kabulü almak. Tezinden en az bir tane bilimsel yayın yayınlamak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar, aynı veya benzer alanlarda yurt içinde veya yurt dışında yüksek öğretim kurumlarına akademik bir pozisyon, veya kamu kuruluşlarındaki araştırma merkezlerine uzman pozisyonu için başvurabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219358
Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- İktisat alanında güncel bilgileri içeren ders kitapları, makaleler ve araştırmalarla desteklenen ileri düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
- Katılım Bankacılığı ve Finansı alanında güncel bilgileri içeren ders kitapları, makaleler ve araştırmalarla desteklenen ileri düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
- Katılım Bankacılığı ve Finansı ve Konvansiyonel bankacılık alanında araştırmaya dayalı bilgileri bilimsel yöntemlerle derleyerek analitik bir bakış açısı ile problemlere çözümler üretme ve stratejik düşünme yetisine sahip olma.
- Öğrendiği kavram ve finans araçları iş hayatında kullanabilmek Katılım Bankacılığı ve Finansı alanında edindiği farkındalıkla çalıştığı kuruma yeni bir vizon ve anlayışla daha verimli ve proaktif bir strateji geliştirir.
- Ekonomik verileri inceleme ve yorumlamada, bilgisayar yazılımlarını ve uluslararası veri kaynakları ile ilgili internet ve web olanaklarını etkin kullanabilmek
- Cebirsel, grafiksel ve istatistiksel araçları kullanarak iş dünyasındaki ve kamudaki sorunları ve meseleleri analiz etmek
- Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ekonominin ve Katılım Bankacılığı ve finansı alanındaki bilgi ve becerilerini uzman olmayan birine aktarmak
- Katılım Bankacılığı ve Finansı alanında alacağı eleştirel yaklaşım ve kendi inanç, ahlak ve tarihsel birikimi farkındalığı ile yeni model arayışları vizyonuna sahip olur .
- Sosyal araştırma ve planlama bilgisini kullanarak, toplumsal sorumluluk bilinciyle çeşitli projeler ve sosyal etkinlikler üretebilmek
- Katılım bankalarında ve faizsiz bankacılık alanında halen çalışan meslek mensupları mesleki tecrübelerine katkı sağlamak ve sektördeki yeni gelişmelere daha hızlı uyum sağlamak amacıyla kişisel gelişimlerine büyük önem vermek
- Katılım bankalarında veya faizsiz bankacılık alanında çalışan ya da çalışmak isteyen adaylara bu alandaki temel mesleki bilgileri vermek, krediler, risk yönetimi, fon yönetimi ve pazarlama yönetimi alanlarında mesleki tecrübelerini geliştirmek ve müşteri ilişkileri yönetiminde beceri kazandırmak
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrenciler kayıt yaptırdıkları kredili derslerden her yarıyıl içinde en az bir defa ara sınavına girer. Ara sınav Enstitünün tez yazım kılavuzuna uygun olarak hazırlanmış ödev/ödevlerin, proje ve kısa sınavların değerlendirmesi biçiminde de olabilir. Birden fazla ara sınav yapılması halinde, bunların aritmetik ortalaması ara sınav notuna esas alınır. Öğrenci bir yarıyılda aldığı ve devam şartını sağladığı bütün derslerin genel sınavına, Enstitü tarafından belirlenen ve ilan edilen gün ve saatte girmek zorundadır. Sınava girmeyen öğrenciye F2 notu verilir.
Yarıyıl sonu sınavı Enstitünün tez yazım kılavuzuna uygun olarak hazırlanmış dönem ödevinin değerlendirilmesi biçiminde de olabilir. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir. Başarı notu, sadece genel sınav değerlendirmesine göre değil, öğrencinin yarıyıl içi çalışmaları ile ara sınavların birlikte değerlendirilmesi ile elde edilir. Yarıyıl çalışmaları ile ara sınav sonuçlarının başarı notuna katkı oranı %40 ile %60 arasında olmak üzere ilgili Enstitü Yönetim Kurulu tarafından kararlaştırılır. Değerlendirme ve not sistemiyle ilgili yönetmelik http://oidb.karabuk.edu.tr/yonetmenlik/lisansustusinav.pdf adresinde bulunabilir.
Bir dersin başarılı sayılabilmesi için, hem genel sınav notunun, hem de başarı notunun 100 tam not üzerinden yüksek lisans düzeyinde en az 65, doktora düzeyinde en az 75 olması gerekir. Seminer dersi, tez çalışması ve bitirme projesi başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Takdir olunan genel sınav notları akademik takvimde belirtilen süre içinde öğrenci bilgi sistemine girilir ve sonuçlar genel sınavların bitiminden itibaren en geç on beş gün içinde Enstitüye teslim edilir. Doktora programı, yüksek lisans derecesi olan öğrenciler için toplam 21 krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam 42 krediden az olmamak koşuluyla en az on dört adet ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasında başarılı olmak.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Lisans veya yüksek lisans diplomasına sahip olmak,
- Üniversitelerarası Kurul Yabancı Dil Sınavından (ÜDS) en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurulca eşdeğerliği kabul edilen benzer sınavlardan bu puana eşdeğer bir puan almış olmak.
- ALES’den başvurduğu programın puan türünde en az 60, lisans diplomasıyla başvuranlardan başvurduğu programın gerektirdiği puan türünde en az 70 standart puana sahip olmak.
- Doktora Programlarına, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan (ALES) standart puanı ve adayların başvurdukları bilim alanında yapılacak yazılı sınav sonucu değerlendirilerek öğrenci alınır.
- Doktora öğrenimine kabulde başarı notu; ALES puanının %70 i ve yazılı puanının %30 u alınarak hesaplanır. Yazılı Sınavı, 100 tam not üzerinden değerlendirilerek belirlenir. Yazılı sınavına girmeyen veya yazılı sınav notu, 65’in altında olan adaylar başarısız kabul edilir. Yapılan değerlendirmede 100 puan üzerinden en az 70 puan, lisans ile kabullerde en az 75 puan alanlar, başarı puanlarına göre sıralanarak kontenjan dahilinde doktora programlarına kabul edilir.
Mezunlar, aynı veya benzer alanlarda yurt içinde veya yurt dışında yüksek öğretim kurumlarına akademik bir pozisyon, veya kamu kuruluşlarındaki araştırma merkezlerine uzman pozisyonu için başvurabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219358 | |
Qualification Title | Doktora - Finans ve Katılım Bankacılığı Doctorate | |
Awarding Body | Karabük University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Finance, banking and insurance | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | To have advanced institutional and applied knowledge supported by textbooks, articles and researches containing up-to-date information in the field of economics. To have advanced institutional and applied knowledge supported by textbooks, articles and researches containing up-to-date information in the field of Participation Banking and Finance. To have the ability to produce solutions to problems with an analytical perspective and to have the ability to think strategically by compiling research-based information in the field of Participation Banking and Finance and Conventional banking with scientific methods. To be able to use the concepts and financial tools learned in business life With the awareness he has gained in the field of Participation Banking and Finance, he develops a more efficient and proactive strategy with a new mink and understanding for the institution he works with. To be able to use computer software and internet and web opportunities related to international data sources effectively in analyzing and interpreting economic data. Analyze business and public problems and issues using algebraic, graphical and statistical tools To transfer knowledge and skills of local, regional, national and international economy and Participation Banking and finance to a non-specialist With the critical approach to be taken in the field of Participation Banking and Finance and the awareness of his own belief, moral and historical background, he will have the vision of searching for new models. To be able to produce various projects and social events with social responsibility awareness by using social research and planning knowledge. Contributing to the professional experience of professionals still working in participation banks and interest-free banking. Also giving great importance to personal development in order to adapt faster to new developments in the sector To provide the candidates who work or want to work in participation banks or interest-free banking, to develop their professional experience in the fields of loans, risk management, fund management and marketing management, and to gain skills in customer relationship management. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Students take a midterm exam at least once in each semester from the credit courses they have registered for. The midterm exam can also be in the form of evaluation of homework/assignments, projects and quizzes prepared in accordance with the Institutes thesis writing guide. In case of more than one midterm exam, their arithmetic average is taken as a basis for the midterm exam grade. The student has to take the general exam of all the courses he/she takes in a semester and meets the attendance requirement on the day and time determined and announced by the Institute. A student who does not take the exam is given an F2 grade. The final exam can also be in the form of evaluation of the term paper prepared in accordance with the Institutes thesis writing guide. The criteria (such as midterm exams, projects, assignments and finals) and their impact rates on the final grade are clearly stated in the course contents distributed at the beginning of the semester and/or published on the website. According to the student regulations and academic calendar, final exams are held on the dates, places and times determined and announced by the university. The final grade of the student is given by the instructor according to the results of the midterm, project, homework and final exams. Success grade is obtained not only according to the general exam evaluation, but also by evaluating the students midterm studies together with the midterm exams. The contribution rate of the semester studies and midterm exam results to the success grade is determined by the relevant Institute Board of Directors, between 40% and 60%. The regulation on the assessment and grading system can be found at http://oidb.karabuk.edu.tr/yonetmenlik/lisansustusinav.pdf. In order for a course to be considered successful, both the general exam grade and the passing grade must be at least 65 at the masters level and at least 75 at the doctoral level out of 100. Seminar course, thesis work and graduation project are evaluated as successful or unsuccessful. Appreciated general exam grades are entered into the student information system within the period specified in the academic calendar and the results are delivered to the Institute within fifteen days at the latest after the end of the general exams. The doctoral program consists of at least seven courses, seminars, proficiency exams, thesis proposal and thesis work, with a total of not less than 21 credits for students with a masters degree. For students who have been accepted with a bachelors degree, to be successful in at least fourteen courses, seminars, proficiency exams, thesis proposal and thesis work, provided that they are not less than 42 credits in total. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For Turkish Citizens: Second Cycle (Master’s) Degree diploma with thesis, (2) A minimum ALES score of 55 or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. (3) A minimum score of 55 in accepted foreign language proficiency exams. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of second cycle degree grade point averages, ALES and foreign language exam. For International Students: Second Cycle Degree diploma with thesis obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their second cycle degree grade point averages | |
Conditions for Success | The doctoral program consists of at least seven courses, seminars, proficiency exams, thesis proposal and thesis work, with a total of not less than 21 credits for students with a masters degree. For students who have been accepted with a bachelors degree, to be successful in at least fourteen courses, seminars, proficiency exams, thesis proposal and thesis work, provided that they are not less than 42 credits in total. The doctoral program consists of at least seven courses, seminars, proficiency exams, thesis proposal and thesis work, with a total of not less than 21 credits for students with a masters degree. It consists of at least fourteen courses, seminars, proficiency exams, thesis proposal and thesis work, provided that they are not less than 42 credits in total for students who have been accepted with a bachelors degree. For graduation; depending on the above student admission method; A) To successfully complete at least course credits, B) Successfully completing 1 doctoral seminar, C) To be successful in the doctoral qualification exam, D) To prepare a doctoral thesis of original value and to receive a doctoral thesis by defending this thesis in front of the Jury consisting of faculty members determined by the Institute. E) To publish at least one scientific publication from the thesis. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates can apply for an academic position in higher education institutions at home or abroad in the same or similar fields, or for an expert position in research centers in public institutions. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219358
To have advanced institutional and applied knowledge supported by textbooks, articles and researches containing up-to-date information in the field of economics. To have advanced institutional and applied knowledge supported by textbooks, articles and researches containing up-to-date information in the field of Participation Banking and Finance. To have the ability to produce solutions to problems with an analytical perspective and to have the ability to think strategically by compiling research-based information in the field of Participation Banking and Finance and Conventional banking with scientific methods. To be able to use the concepts and financial tools learned in business life With the awareness he has gained in the field of Participation Banking and Finance, he develops a more efficient and proactive strategy with a new mink and understanding for the institution he works with. To be able to use computer software and internet and web opportunities related to international data sources effectively in analyzing and interpreting economic data. Analyze business and public problems and issues using algebraic, graphical and statistical tools To transfer knowledge and skills of local, regional, national and international economy and Participation Banking and finance to a non-specialist With the critical approach to be taken in the field of Participation Banking and Finance and the awareness of his own belief, moral and historical background, he will have the vision of searching for new models. To be able to produce various projects and social events with social responsibility awareness by using social research and planning knowledge. Contributing to the professional experience of professionals still working in participation banks and interest-free banking. Also giving great importance to personal development in order to adapt faster to new developments in the sector To provide the candidates who work or want to work in participation banks or interest-free banking, to develop their professional experience in the fields of loans, risk management, fund management and marketing management, and to gain skills in customer relationship management.
Students take a midterm exam at least once in each semester from the credit courses they have registered for. The midterm exam can also be in the form of evaluation of homework/assignments, projects and quizzes prepared in accordance with the Institutes thesis writing guide. In case of more than one midterm exam, their arithmetic average is taken as a basis for the midterm exam grade. The student has to take the general exam of all the courses he/she takes in a semester and meets the attendance requirement on the day and time determined and announced by the Institute. A student who does not take the exam is given an F2 grade. The final exam can also be in the form of evaluation of the term paper prepared in accordance with the Institutes thesis writing guide. The criteria (such as midterm exams, projects, assignments and finals) and their impact rates on the final grade are clearly stated in the course contents distributed at the beginning of the semester and/or published on the website. According to the student regulations and academic calendar, final exams are held on the dates, places and times determined and announced by the university. The final grade of the student is given by the instructor according to the results of the midterm, project, homework and final exams. Success grade is obtained not only according to the general exam evaluation, but also by evaluating the students midterm studies together with the midterm exams. The contribution rate of the semester studies and midterm exam results to the success grade is determined by the relevant Institute Board of Directors, between 40% and 60%. The regulation on the assessment and grading system can be found at http://oidb.karabuk.edu.tr/yonetmenlik/lisansustusinav.pdf. In order for a course to be considered successful, both the general exam grade and the passing grade must be at least 65 at the masters level and at least 75 at the doctoral level out of 100. Seminar course, thesis work and graduation project are evaluated as successful or unsuccessful. Appreciated general exam grades are entered into the student information system within the period specified in the academic calendar and the results are delivered to the Institute within fifteen days at the latest after the end of the general exams. The doctoral program consists of at least seven courses, seminars, proficiency exams, thesis proposal and thesis work, with a total of not less than 21 credits for students with a masters degree. For students who have been accepted with a bachelors degree, to be successful in at least fourteen courses, seminars, proficiency exams, thesis proposal and thesis work, provided that they are not less than 42 credits in total.
For Turkish Citizens: Second Cycle (Master’s) Degree diploma with thesis, (2) A minimum ALES score of 55 or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. (3) A minimum score of 55 in accepted foreign language proficiency exams. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of second cycle degree grade point averages, ALES and foreign language exam. For International Students: Second Cycle Degree diploma with thesis obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their second cycle degree grade point averages
Graduates can apply for an academic position in higher education institutions at home or abroad in the same or similar fields, or for an expert position in research centers in public institutions.
Qualification is continuous