Yeterlilik Kodu

TR0030005266

Yeterlilik Adı
Fizik Lisans Diploması
Sorumlu KurumMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla
Sorumlu Kurum URLhttp://www.mu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 24/10/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Fizik
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08:2111

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Fizik lisans programının amacı, fizik bilimi çerçevesinde analitik düşünme yeteneğini kazanan, günlük hayatta karşısına çıkan problemlere öğrendiklerini uygulayabilen ve bu problemleri çözüme ulaştıran, temel Fizik bilgisi ile donatılmış ve alanındaki gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmektir. Ayrıca mesleklerinde kullanacakları bilgi ve deneyimi kazanan, girişimci, kendine güvenen, bilgi üreten ve bu bilgileri diğer bireylere aktarabilen bireylerin yanı sıra özgün ve orijinal çalışmalar yapabilecek Fizikte geleceğin bilim insanlarını kazandırmaktır.
Fizik Bölümünün akademik yapılanmasında ve bilimsel çalışma alanlarının belirlenmesinde ağırlıklı olarak deneysel altyapının “uygulamalı katıhal fiziği” ya da güncel adıyla “yoğun madde ve malzeme fiziği” etrafında yoğunlaşmasını ve bu çalışmalara kuramsal desteği sağlayacak fiziğin diğer alanları olan “Matematiksel fizik”, “Yüksek enerji fiziği”, “Sıvı kristal fiziği ve uygulamaları” ve “Manyetik malzemeler” alanlarında ileri bilimsel çalışmalar yapacak ve eğitim-öğretime katkı sağlayacak öğretim üyelerinin istihdamına ağırlık verilmiştir. Yüksek lisans ve doktora tez çalışmaları, alt yapısı halen geliştirilmekte olan 6 laboratuvarda (güneş enerjisi simülasyonu ve fotovoltaik güç sistemleri, yarı-iletken elektriksel ve optiksel karakterizasyon, optoelektronik karakterizasyon, sıvı ve katı kristaller, manyetik malzeme ve elektro-seramik laboratuvarları) yürütülmektedir. Bu laboratuvarlarda uluslararası düzeyde bilimsel araştırmalar gerçekleştirilmekte ve yayınlar yapılmakta olup alt yapı donanımının geliştirilmesi sağlanmaktadır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
Fizik bölümü öğrencileri bölüm derslerine Fen ve Edebiyat Fakülteleri dersliklerinde katılabilmektelerdir. Fizik bölümü laboratuvar dersleri D blok 1. katta yer alan bölüm laboratuvarlarında yapılmaktadır. Fizik Bölümünde seminer odası ve çalışma odası mevcuttur. Öğrencilerimiz aynı zamanda, kampüsteki bilgisayar laboratuvarlarından ve Menteşe kütüphanesinden faydalanmaktalardır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Fizik alanındaki konuların ve bu konulara ilişkin matematik fen bilimlerine ait diğer alanların temellerini kavrar, kazanılan teorik ve uygulamalı bilgileri fizik alanındaki problemlerin çözümünde kullanabilme becerisini kazanır.
  • Fizik Lisans alanında karmaşık fizik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
  • Fiziksel nicelikler hakkında çağdaş yöntemleri uygulayarak deney tasarlama, gerçekleştirme, verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve hata analizi yapma becerisi kazanır.
  • Bölüm dışı lisans programlarından en az iki ders alır.
  • Fizik alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahip olur, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak fiziksel ve matematiksel problemlerini bilgisayar ortamında çözme yeteneği kazanır.
  • Farklı fizik alanlarına özgü problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
  • Fizik alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür, bireysel sorumluluk alarak gerek alanındaki gerekse disiplinler arası gruplarda çalışabilme yeteneğini kazanır.
  • Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında kazanılan Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisini B1 düzeyinde kullanma ve bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme becerisini kazanır.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile sahip olduğu bilgi ve becerileri teknolojik aletleri kullanarak sunabilme yeteneği kazanır.
  • Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
  • Bilimsel gelişmeleri ve teknolojik ilerlemeleri etik kurallar çerçevesinde irdeleyebilir.
  • Fiziğin farklı alanlardaki uygulamalarının, evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (DD) ve üstünde harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait derslerden DC ve altında not almışsa bütünleme sınavına girebilir.
Başarı notu ve katsayısı aşağıdaki şekilde benimsenmiştir:
AA, 4.0; BA, 3.5; BB, 3.0; CB, 2.5;CC, 2.0; DC, 1.5; DD, 1.0; FD, 0.5 ve FF, 0.0; ayrıca derse devam şartını (Teorik %70, Uygulama %80) sağlamayanlar TT, 0.0 (Devamsız) notlarını alırlar.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu: en, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri (FEF) Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)
Akreditasyon Geçerlilik süresi: 5 Mayıs 2025 – 30 Eylül 2027

Giriş Şartı
  • Lise veya dengi bir dereceye sahip olmak,
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Fizik Bölümüne yerleştirilmiş olmak.

veya

  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yüksek öğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Başarma ŞartlarıFizik Bölümü müfredatında yer alan Zorunlu, Seçmeli ve Blüm dışı seçmeli derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve toplamda asgari 240 AKTS kredi alarak 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrenciler Fizikçi unvanı ile mezun olmaya hak kazanırlar.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Fizik Bölümünden mezun olan öğrencilerimiz fizikçi, araştırmacı ya da bilim insanı gibi unvanlarla anılmaktalardır ve Fizik biliminin alt dallarında uzman bilgi derecesine sahip olarak mezun olurlar. Birçok kamu ve özel sektörün kalite kontrol laboratuvarlarında ve TÜBİTAK, TSE, TELEKOM, TAEK, MTA, MKE, DSİ gibi kuruluşlarda da teknik eleman olarak kendilerine iş olanağı bulabilmektelerdir. Ayrıca Eğitim Formasyonu alarak lise düzeyinde öğretmenlik mesleğini de yapabilmektelerdir

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Eğitimine Devam Etmeleri Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030005266


Yeterlilik Adı
Fizik Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08:2111


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 24/10/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08:2111


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Fizik lisans programının amacı, fizik bilimi çerçevesinde analitik düşünme yeteneğini kazanan, günlük hayatta karşısına çıkan problemlere öğrendiklerini uygulayabilen ve bu problemleri çözüme ulaştıran, temel Fizik bilgisi ile donatılmış ve alanındaki gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmektir. Ayrıca mesleklerinde kullanacakları bilgi ve deneyimi kazanan, girişimci, kendine güvenen, bilgi üreten ve bu bilgileri diğer bireylere aktarabilen bireylerin yanı sıra özgün ve orijinal çalışmalar yapabilecek Fizikte geleceğin bilim insanlarını kazandırmaktır.
Fizik Bölümünün akademik yapılanmasında ve bilimsel çalışma alanlarının belirlenmesinde ağırlıklı olarak deneysel altyapının “uygulamalı katıhal fiziği” ya da güncel adıyla “yoğun madde ve malzeme fiziği” etrafında yoğunlaşmasını ve bu çalışmalara kuramsal desteği sağlayacak fiziğin diğer alanları olan “Matematiksel fizik”, “Yüksek enerji fiziği”, “Sıvı kristal fiziği ve uygulamaları” ve “Manyetik malzemeler” alanlarında ileri bilimsel çalışmalar yapacak ve eğitim-öğretime katkı sağlayacak öğretim üyelerinin istihdamına ağırlık verilmiştir. Yüksek lisans ve doktora tez çalışmaları, alt yapısı halen geliştirilmekte olan 6 laboratuvarda (güneş enerjisi simülasyonu ve fotovoltaik güç sistemleri, yarı-iletken elektriksel ve optiksel karakterizasyon, optoelektronik karakterizasyon, sıvı ve katı kristaller, manyetik malzeme ve elektro-seramik laboratuvarları) yürütülmektedir. Bu laboratuvarlarda uluslararası düzeyde bilimsel araştırmalar gerçekleştirilmekte ve yayınlar yapılmakta olup alt yapı donanımının geliştirilmesi sağlanmaktadır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
Fizik bölümü öğrencileri bölüm derslerine Fen ve Edebiyat Fakülteleri dersliklerinde katılabilmektelerdir. Fizik bölümü laboratuvar dersleri D blok 1. katta yer alan bölüm laboratuvarlarında yapılmaktadır. Fizik Bölümünde seminer odası ve çalışma odası mevcuttur. Öğrencilerimiz aynı zamanda, kampüsteki bilgisayar laboratuvarlarından ve Menteşe kütüphanesinden faydalanmaktalardır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Fizik alanındaki konuların ve bu konulara ilişkin matematik fen bilimlerine ait diğer alanların temellerini kavrar, kazanılan teorik ve uygulamalı bilgileri fizik alanındaki problemlerin çözümünde kullanabilme becerisini kazanır.
  • Fizik Lisans alanında karmaşık fizik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
  • Fiziksel nicelikler hakkında çağdaş yöntemleri uygulayarak deney tasarlama, gerçekleştirme, verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve hata analizi yapma becerisi kazanır.
  • Bölüm dışı lisans programlarından en az iki ders alır.
  • Fizik alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahip olur, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak fiziksel ve matematiksel problemlerini bilgisayar ortamında çözme yeteneği kazanır.
  • Farklı fizik alanlarına özgü problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
  • Fizik alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür, bireysel sorumluluk alarak gerek alanındaki gerekse disiplinler arası gruplarda çalışabilme yeteneğini kazanır.
  • Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında kazanılan Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisini B1 düzeyinde kullanma ve bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme becerisini kazanır.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile sahip olduğu bilgi ve becerileri teknolojik aletleri kullanarak sunabilme yeteneği kazanır.
  • Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
  • Bilimsel gelişmeleri ve teknolojik ilerlemeleri etik kurallar çerçevesinde irdeleyebilir.
  • Fiziğin farklı alanlardaki uygulamalarının, evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (DD) ve üstünde harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait derslerden DC ve altında not almışsa bütünleme sınavına girebilir.
Başarı notu ve katsayısı aşağıdaki şekilde benimsenmiştir:
AA, 4.0; BA, 3.5; BB, 3.0; CB, 2.5;CC, 2.0; DC, 1.5; DD, 1.0; FD, 0.5 ve FF, 0.0; ayrıca derse devam şartını (Teorik %70, Uygulama %80) sağlamayanlar TT, 0.0 (Devamsız) notlarını alırlar.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu: en, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri (FEF) Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)
Akreditasyon Geçerlilik süresi: 5 Mayıs 2025 – 30 Eylül 2027


Giriş Şartı
  • Lise veya dengi bir dereceye sahip olmak,
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Fizik Bölümüne yerleştirilmiş olmak.

veya

  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yüksek öğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları
Fizik Bölümü müfredatında yer alan Zorunlu, Seçmeli ve Blüm dışı seçmeli derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve toplamda asgari 240 AKTS kredi alarak 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrenciler Fizikçi unvanı ile mezun olmaya hak kazanırlar.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Fizik Bölümünden mezun olan öğrencilerimiz fizikçi, araştırmacı ya da bilim insanı gibi unvanlarla anılmaktalardır ve Fizik biliminin alt dallarında uzman bilgi derecesine sahip olarak mezun olurlar. Birçok kamu ve özel sektörün kalite kontrol laboratuvarlarında ve TÜBİTAK, TSE, TELEKOM, TAEK, MTA, MKE, DSİ gibi kuruluşlarda da teknik eleman olarak kendilerine iş olanağı bulabilmektelerdir. Ayrıca Eğitim Formasyonu alarak lise düzeyinde öğretmenlik mesleğini de yapabilmektelerdir


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Eğitimine Devam Etmeleri Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030005266

Qualification Title
Bachelor of Science in Physics
Awarding BodyMugla Sıtkı Koçman University
Awarding Body ContactMuğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla
Awarding Body Urlhttp://www.mu.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 24/10/2025
TQF Level 6
Thematic AreasPhysics
National Occupation Classification

ISCO-08:2111

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The aim of the Physics undergraduate program is to develop individuals who acquire the ability to think physically, apply what they learn to problems they encounter in daily life and solve them, are equipped with fundamental physics knowledge, and are aware of developments in the field. Furthermore, it aims to cultivate individuals who will acquire the knowledge and experience they will apply to their professions, are enterprising, self-confident, and able to generate and share this knowledge with others. It also aims to cultivate future scientists in physics who are capable of producing original work.
Academic structure and scientific research is profiled to follow experimental solid state physics (condensed matter physics) in order to achieve that the staff of the department is choosen as the academician having contribution to solid state physics from other branches such as, mathematical physics, high energy physics, magnetic materials and liquid crystals. MSc and PhD studies are carried on in six laboratories those are still developing: Sun energy simulation and photovoltaic power laboratory, Semiconductor material and device laboratory, Electro-seramic laboratory, Liquid crystals laboratory. In these laboratories , researches has been carried out and publications have been produced in international journals.

Learning Environments

Learning takes place through formal, open, or distance learning. Additionally, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions, or as internships or workplace training in industry, healthcare institutions, and workplaces.
Physics students can attend departmental courses in the classrooms of the Faculty of Arts and Sciences. Physics department laboratory courses are held in the departmental laboratories located on the first floor of Building D. The Physics Department has a seminar room and a study room. Students also have access to computer labs in the campus and the Menteşe Library.

Description
  • Gain the ability to use the theoretical and practical knowledge gained in the field of physics and the other fields of mathematics and sciences related to these topics to solve problems in physics.
  • The ability to identify, define, formulate and solve complex physics problems in the undergraduate field; Selecting and applying appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
  • Gain ability to design, conduct, collect data, analyze, interpret and analyze errors by applying contemporary methods on physical quantities.
  • Take at least two courses from non-departmental degree programsHave knowledge of computer software and hardware required by the field of physics.
  • Gain the ability to solve physical and mathematical problems in computer environment by using information and communication technologies.
  • Gain skills in designing experiments, conducting experiments, collecting data, analyzing and interpreting results in order to examine problems or research topics specific to different physics fields.
  • Carry out an independent study of the field of physics and gain the ability to work individually or in interdisciplinary groups.
  • Ability to communicate effectively in oral and written Turkish in the stages of collecting, interpreting and announcing data related to the field of physics and using at least one foreign language knowledge at B1 level and observing scientific, social and ethical values.
  • The necessity of lifelong learning gains the ability to present knowledge and skills possessed by consciousness using technological tools.
  • Has professional and ethical responsibility.
  • Scientific developments and technological advances can be examined within the framework of ethical rules.
  • Gain awareness of the effects of physics on different field applications on health, environment and safety in universal and social dimensions and their legal consequences.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
1. Reading and writing competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social and learning to learn competence
6. Civic competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence

Further Info

Students are subject to a midterm and final exam for each course. The midterm exam contributes 40% to the final grade, and the final exam contributes 60%. All exams are graded out of 100. Students who receive a letter grade of DD or above in a course are considered successful in that course. At the end of each semester, students who receive a grade of DC or below in that semester may take a make-up exam.
The success grade and coefficient are as follows:
AA = 4.0; BA = 3.5; BB = 3.0; CB = 2.5; CC = 2.0; DC = 1.5; DD = 1.0; FD = 0.5; and FF = 0.0. Additionally, students who do not meet the course attendance requirement (Theoretical 70%, Practical 80%) receive a grade of TT = 0.0 (Non-Attendance).

Quality Assurance

Quality Assurance in Higher Education Programs

To monitor the quality of higher education programs, the Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the education, training, and other activities conducted at higher education institutions.

University Monitoring and Evaluation Reports are published annually for higher education institutions, prepared within the framework of criteria determined by YÖK. Based on these reports, YÖK also shares the quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions with the public.

YÖK also publishes the Foundation Higher Education Institutions Report annually, which contains academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports, which include both quantitative and qualitative evaluations, are made publicly available by YÖK.

Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs:

  1. Creation and Approval of Curriculum
    1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs.
    1.2. The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes that each program is expected to provide are determined by the senates of higher education institutions, in line with the principles established by YÖK.
    1.3. The curricula of the National Core Education Programs are approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with YÖK’s approval.

  2. Measurement and Evaluation
    The measurement and evaluation of student learning outcomes are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations of higher education institutions, prepared in line with YÖK’s principles.

  3. Certification
    Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor’s degree upon successfully completing the required course credits and other graduation requirements set by their higher education institution.

  4. Self-Assessment and External Evaluation
    As part of continuous monitoring, higher education institutions upload the previous year’s Institutional Internal Evaluation Reports into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK publishes the Institutional Feedback Report prepared for the external evaluation of higher education institutions and shares it with the public.

Furthermore, accreditation decisions issued by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK serve as evidence that program qualifications meet quality assurance standards. YÖKAK also conducts regular review activities regarding program qualifications in accordance with its legislation.

Accreditation Agency: Association for the Evaluation and Accreditation of Curriculums of the Faculty of Letters, Literature, Language, History, and Geography (FEDEK)
Accreditation Validity Period: May 5, 2025 – September 30, 2027

Access Requirements
  • To hold a high school diploma or an equivalent qualification,

  • To be placed in the Physics Department of Muğla Sıtkı Koçman University through the central examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) in accordance with the procedures and principles determined by the Council of Higher Education (YÖK),

or

  • To be placed in undergraduate programs that are a continuation of their associate degree field of study, through the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM, in accordance with the procedures and principles determined by YÖK.

Conditions for SuccessStudents who successfully complete all compulsory, elective, and non-departmental elective courses in the Physics Department curriculum, earn a minimum of 240 ECTS credits in total, and achieve a minimum cumulative grade point average (CGPA) of 2.0 out of 4.00 are entitled to graduate with the title of Physicist.
Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates from the Department of Physics possess specialized knowledge in the subfields of physics. With the knowledge and skills they acquire in electricity, optics, semiconductors, magnetism, thermodynamics, and modern physics, they are qualified candidates for expert and research positions in many sectors. In addition, they can find employment opportunities as technical staff in the quality control laboratories of various public and private institutions, as well as in organizations such as TÜBİTAK, TSE, TELEKOM, TAEK, MTA, MKE, DSİ, and TPAO. Moreover, by obtaining a Teaching Formation Certificate, they are also able to pursue a career as high school teachers.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030005266


Qualification Title
Bachelor of Science in Physics

Awarding Body
Mugla Sıtkı Koçman University

Awarding Body Contact
Muğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO-08:2111


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 24/10/2025

National Occupation Classification

ISCO-08:2111


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The aim of the Physics undergraduate program is to develop individuals who acquire the ability to think physically, apply what they learn to problems they encounter in daily life and solve them, are equipped with fundamental physics knowledge, and are aware of developments in the field. Furthermore, it aims to cultivate individuals who will acquire the knowledge and experience they will apply to their professions, are enterprising, self-confident, and able to generate and share this knowledge with others. It also aims to cultivate future scientists in physics who are capable of producing original work.
Academic structure and scientific research is profiled to follow experimental solid state physics (condensed matter physics) in order to achieve that the staff of the department is choosen as the academician having contribution to solid state physics from other branches such as, mathematical physics, high energy physics, magnetic materials and liquid crystals. MSc and PhD studies are carried on in six laboratories those are still developing: Sun energy simulation and photovoltaic power laboratory, Semiconductor material and device laboratory, Electro-seramic laboratory, Liquid crystals laboratory. In these laboratories , researches has been carried out and publications have been produced in international journals.


Learning Environments

Learning takes place through formal, open, or distance learning. Additionally, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions, or as internships or workplace training in industry, healthcare institutions, and workplaces.
Physics students can attend departmental courses in the classrooms of the Faculty of Arts and Sciences. Physics department laboratory courses are held in the departmental laboratories located on the first floor of Building D. The Physics Department has a seminar room and a study room. Students also have access to computer labs in the campus and the Menteşe Library.


Description
  • Gain the ability to use the theoretical and practical knowledge gained in the field of physics and the other fields of mathematics and sciences related to these topics to solve problems in physics.
  • The ability to identify, define, formulate and solve complex physics problems in the undergraduate field; Selecting and applying appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
  • Gain ability to design, conduct, collect data, analyze, interpret and analyze errors by applying contemporary methods on physical quantities.
  • Take at least two courses from non-departmental degree programsHave knowledge of computer software and hardware required by the field of physics.
  • Gain the ability to solve physical and mathematical problems in computer environment by using information and communication technologies.
  • Gain skills in designing experiments, conducting experiments, collecting data, analyzing and interpreting results in order to examine problems or research topics specific to different physics fields.
  • Carry out an independent study of the field of physics and gain the ability to work individually or in interdisciplinary groups.
  • Ability to communicate effectively in oral and written Turkish in the stages of collecting, interpreting and announcing data related to the field of physics and using at least one foreign language knowledge at B1 level and observing scientific, social and ethical values.
  • The necessity of lifelong learning gains the ability to present knowledge and skills possessed by consciousness using technological tools.
  • Has professional and ethical responsibility.
  • Scientific developments and technological advances can be examined within the framework of ethical rules.
  • Gain awareness of the effects of physics on different field applications on health, environment and safety in universal and social dimensions and their legal consequences.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
1. Reading and writing competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social and learning to learn competence
6. Civic competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence


Further Info

Students are subject to a midterm and final exam for each course. The midterm exam contributes 40% to the final grade, and the final exam contributes 60%. All exams are graded out of 100. Students who receive a letter grade of DD or above in a course are considered successful in that course. At the end of each semester, students who receive a grade of DC or below in that semester may take a make-up exam.
The success grade and coefficient are as follows:
AA = 4.0; BA = 3.5; BB = 3.0; CB = 2.5; CC = 2.0; DC = 1.5; DD = 1.0; FD = 0.5; and FF = 0.0. Additionally, students who do not meet the course attendance requirement (Theoretical 70%, Practical 80%) receive a grade of TT = 0.0 (Non-Attendance).


Quality Assurance

Quality Assurance in Higher Education Programs

To monitor the quality of higher education programs, the Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the education, training, and other activities conducted at higher education institutions.

University Monitoring and Evaluation Reports are published annually for higher education institutions, prepared within the framework of criteria determined by YÖK. Based on these reports, YÖK also shares the quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions with the public.

YÖK also publishes the Foundation Higher Education Institutions Report annually, which contains academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports, which include both quantitative and qualitative evaluations, are made publicly available by YÖK.

Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs:

  1. Creation and Approval of Curriculum
    1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs.
    1.2. The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes that each program is expected to provide are determined by the senates of higher education institutions, in line with the principles established by YÖK.
    1.3. The curricula of the National Core Education Programs are approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with YÖK’s approval.

  2. Measurement and Evaluation
    The measurement and evaluation of student learning outcomes are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations of higher education institutions, prepared in line with YÖK’s principles.

  3. Certification
    Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor’s degree upon successfully completing the required course credits and other graduation requirements set by their higher education institution.

  4. Self-Assessment and External Evaluation
    As part of continuous monitoring, higher education institutions upload the previous year’s Institutional Internal Evaluation Reports into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK publishes the Institutional Feedback Report prepared for the external evaluation of higher education institutions and shares it with the public.

Furthermore, accreditation decisions issued by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK serve as evidence that program qualifications meet quality assurance standards. YÖKAK also conducts regular review activities regarding program qualifications in accordance with its legislation.

Accreditation Agency: Association for the Evaluation and Accreditation of Curriculums of the Faculty of Letters, Literature, Language, History, and Geography (FEDEK)
Accreditation Validity Period: May 5, 2025 – September 30, 2027


Access Requirements
  • To hold a high school diploma or an equivalent qualification,

  • To be placed in the Physics Department of Muğla Sıtkı Koçman University through the central examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) in accordance with the procedures and principles determined by the Council of Higher Education (YÖK),

or

  • To be placed in undergraduate programs that are a continuation of their associate degree field of study, through the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM, in accordance with the procedures and principles determined by YÖK.


Conditions for Success
Students who successfully complete all compulsory, elective, and non-departmental elective courses in the Physics Department curriculum, earn a minimum of 240 ECTS credits in total, and achieve a minimum cumulative grade point average (CGPA) of 2.0 out of 4.00 are entitled to graduate with the title of Physicist.

Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates from the Department of Physics possess specialized knowledge in the subfields of physics. With the knowledge and skills they acquire in electricity, optics, semiconductors, magnetism, thermodynamics, and modern physics, they are qualified candidates for expert and research positions in many sectors. In addition, they can find employment opportunities as technical staff in the quality control laboratories of various public and private institutions, as well as in organizations such as TÜBİTAK, TSE, TELEKOM, TAEK, MTA, MKE, DSİ, and TPAO. Moreover, by obtaining a Teaching Formation Certificate, they are also able to pursue a career as high school teachers.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode