Yeterlilik Kodu

TR0030008946

Yeterlilik Adı
Fizik Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiGülbahçe, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, 35430 Urla/İzmir
Sorumlu Kurum URLhttps://iyte.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 24/10/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Fizik
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Fizik Bölümü, bilim ve teknoloji alanlarında ileri düzeyde araştırma, eğitim ve öğretim faaliyetleri yürüterek evrensel bilime, toplumsal kalkınmaya bilimsel yayın ve danışmanlık hizmetleriyle katkıda bulunmayı amaçlar. Öğrencilerin eleştirel düşünme ve yaratıcı problem çözme becerilerini geliştirerek ekonomik, sosyal ve kültürel gelişime katkıda bulunacak bireyler olarak yetişmelerine önderlik eder. Fizik Bölümü, ulusal öncelikli alanlarda öğrenci odaklı eğitim modeli ile ileri düzeyde araştırmalar yapan saygın ve lider bir bilim merkezi olmayı hedeflemektedir. Ayrıca, bilim ve teknolojide öncü, yenilikçi ve uygulamalı bir eğitim anlayışıyla evrensel bilime katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Bu program İngilizce olarak verilmektedir.


 

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Klasik ve modern fiziğin temel alanlarındaki genel kavram ve kuramları tanımlar
  • Temel matematiksel yöntemleri (kalkülüs, doğrusal cebir, diferansiyel denklemler gibi) fizik problemlerinin çözümünde kullanır.
  • Fizik problemlerinin çözümü, bulguların analizi, işlenmesi ve rapor edilmesi için gerekli seviyede bilgisayar kullanma becerisine sahiptir.
  • Fiziğin deneysel bir bilim olduğu anlayışıyla, laboratuvarda deneysel çalışma tasarlama ve yürütme, ölçme, verileri analiz etme ve yorumlama yetisine sahiptir.
  • Problem çözebilme, analitik ve şüpheci düşünme yeteneği kazanır.
  • Mesleki çalışmalarında etik kurallara uyumu gözetir.
  • Aynı veya farklı disiplinden kişilerle ekip çalışması yapabilir.
  • Düşüncelerini sözlü ve yazılı olarak Türkçe ve İngilizce dillerinde başkalarına aktarır.
  • Yaşamboyu öğrenmenin gerekliliğini bilerek, uzmanlık alanındaki bilgileri güncellemenin yollarını bulur ve kullanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme Her ders için her yarıyılda en az bir ara sınavı, bir de yarıyıl sonu sınavı yapılır. Ara sınavlar dışında kısa süreli sınavlar önceden tarih belirlemeksizin yapılabilir. Derslere ait başarı değerlendirmesinde kullanılan ölçütler (ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, ödev vb.) ve bu ölçütlerin oranları, dönem başında öğrencilere dağıtılan ya da web sitesinde yayımlanan müfredat programlarında belirtilir. Yarıyıl sonu sınavları günü, yeri ve saati belirtilmek sureti ile Enstitü tarafından tespit ve ilan edilir. Bir öğrenciye verilecek yarıyıl sonu ders notu, yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavı sonuçları ile yarıyıl çalışmaları ve derse devam durumu göz önünde bulundurularak dersin öğretim elemanı tarafından verilir. Ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı gerektirmeyen dersler ilgili bölüm tarafından saptanarak Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığına bildirilir. Bu derslerde öğrencinin yarıyıl sonu notu, yarıyıl içi çalışmaları göz önünde tutularak verilir. Yarıyıl sonu ders başarı notları, dersin öğretim üyesi tarafından, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına teslim edilir. Notlar Öğrencilere yarıyılda aldıkları her ders için, aşağıda harflerle tanımlanmış notlardan biri, dersin öğretim elemanı tarafından yarıyıl sonu ders notu olarak verilir.Harf notlarının katsayıları ve 100 (yüz) puan üzerinden karşılıkları şu şekildedir: - 90- 100 arası yarıyıl ders notu olarak AA olmakla beraber katsayısı 4.00 - 85- 89 arası yarıyıl ders notu olarak BA olmakla beraber katsayısı 3.50 - 80- 84 arası yarıyıl ders notu olarak BB olmakla beraber katsayısı 3.00 - 75- 79 arası yarıyıl ders notu olarak CB olmakla beraber katsayısı 2.50 - 70- 74 arası yarıyıl ders notu olarak CC olmakla beraber katsayısı 2.00 - 65- 69 arası yarıyıl ders notu olarak DC olmakla beraber katsayısı 1.50 - 60- 64 arası yarıyıl ders notu olarak DD olmakla beraber katsayısı 1.00 - 50- 59 arası yarıyıl ders notu olarak FD olmakla beraber katsayısı 0.50 - 49 ve aşağısı yarıyıl ders notu olarak FF olmakla beraber katsayısı 0 Başarı Notları Bir dersten başarılı sayılabilmek için o dersten yarıyıl notu olarak lisans öğrencisinin en az (DD) almış olması gerekir. Genel not ortalaması ve yarıyıl not ortalaması en az 2.00 olan lisans öğrencileri başarılı sayılırlar. Başarılı öğrencilerden bir yarıyıl sonunda, en az normal ders yükünü almak koşuluyla o yarıyılın not ortalaması 3.00 - 3.49 olanlar yarıyıl onur öğrencisi, 3.50 - 4.00 olanlar yarıyıl yüksek onur öğrencisi sayılırlar. Ders Tekrarı Bir dersten ‘NA’ (Devamsız), ‘FF’, ‘FD’, ‘W’ (Çekilmiş) veya ‘U’ (Yetersiz) notu alan veya dersi normal yarıyılında almayan öğrenciler, bu dersi tekrar verildiği ilk yarıyılda almak zorundadırlar. Bu dersler seçmeli veya sonradan programdan çıkarılan dersler ise, öğrenciler bunların yerine okudukları Bölüm Başkanlığınca eşdeğerliliği kabul edilen dersleri alırlar. Dönem Tekrarı Genel not ortalaması ve/veya yarıyıl not ortalaması 2.00’nin altında olan lisans öğrencileri başarısız sayılırlar. İkinci ve daha üst yarıyıl öğrencisi olan başarısız öğrencinin öğrenimlerine devam edebilmeleri için kayıtlı bulundukları yarıyıl sonu itibarıyla genel not ortalamalarının en az 1.80 olması gerekir. Aksi takdirde öğrenci, genel not ortalamasını 1.80’e yükseltinceye kadar daha önce aldığı dersleri tekrarlar.Bu programdan mezun olabilmek için öğrencinin eğitim planında yer alan dersler ile aldığı diğer dersleri başarı ile tamamlaması ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağlamış olması gereklidir.(Bologna süreci kapsamında, öğrencilerin lisans eğitimi sonunda en az 240 AKTS kredisini tamamlamış olması beklenmektedir.)

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:


1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.


2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

 

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih Coğrafya Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 28.05.2025 – 30.09.2027


 


 

Giriş Şartı

Öğrenciler bu programa Ölçme Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan, YKS (Yükseköğretim Kurumları Sınavı) adı verilen merkezi sınav sistemi ile yerleştirilirler.

Başarma ŞartlarıBu programdan mezun olabilmek için öğrencinin eğitim planında yer alan dersler ile aldığı diğer dersleri başarı ile tamamlaması ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağlamış olması gereklidir.(Bologna süreci kapsamında, öğrencilerin lisans eğitimi sonunda en az 240 AKTS kredisini tamamlamış olması beklenmektedir.) Bu programdan mezun olabilmek için öğrencinin eğitim planında yer alan dersler ile aldığı diğer dersleri başarı ile tamamlaması ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağlamış olması gereklidir.(Bologna süreci kapsamında, öğrencilerin lisans eğitimi sonunda en az 240 AKTS kredisini tamamlamış olması beklenmektedir.)
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Fizik Bölümü lisans programı mezunları yurtiçi ve yurtdışındaki üniversiteler ve araştırma kurumlarında yüksek lisans ve doktora programlarına devam edebilirler veya çeşitli alanlarda Ar-Ge çalışması yapan şirketlerde çalışabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030008946


Yeterlilik Adı
Fizik Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Gülbahçe, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, 35430 Urla/İzmir

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 24/10/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Fizik Bölümü, bilim ve teknoloji alanlarında ileri düzeyde araştırma, eğitim ve öğretim faaliyetleri yürüterek evrensel bilime, toplumsal kalkınmaya bilimsel yayın ve danışmanlık hizmetleriyle katkıda bulunmayı amaçlar. Öğrencilerin eleştirel düşünme ve yaratıcı problem çözme becerilerini geliştirerek ekonomik, sosyal ve kültürel gelişime katkıda bulunacak bireyler olarak yetişmelerine önderlik eder. Fizik Bölümü, ulusal öncelikli alanlarda öğrenci odaklı eğitim modeli ile ileri düzeyde araştırmalar yapan saygın ve lider bir bilim merkezi olmayı hedeflemektedir. Ayrıca, bilim ve teknolojide öncü, yenilikçi ve uygulamalı bir eğitim anlayışıyla evrensel bilime katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Bu program İngilizce olarak verilmektedir.


 


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Klasik ve modern fiziğin temel alanlarındaki genel kavram ve kuramları tanımlar
  • Temel matematiksel yöntemleri (kalkülüs, doğrusal cebir, diferansiyel denklemler gibi) fizik problemlerinin çözümünde kullanır.
  • Fizik problemlerinin çözümü, bulguların analizi, işlenmesi ve rapor edilmesi için gerekli seviyede bilgisayar kullanma becerisine sahiptir.
  • Fiziğin deneysel bir bilim olduğu anlayışıyla, laboratuvarda deneysel çalışma tasarlama ve yürütme, ölçme, verileri analiz etme ve yorumlama yetisine sahiptir.
  • Problem çözebilme, analitik ve şüpheci düşünme yeteneği kazanır.
  • Mesleki çalışmalarında etik kurallara uyumu gözetir.
  • Aynı veya farklı disiplinden kişilerle ekip çalışması yapabilir.
  • Düşüncelerini sözlü ve yazılı olarak Türkçe ve İngilizce dillerinde başkalarına aktarır.
  • Yaşamboyu öğrenmenin gerekliliğini bilerek, uzmanlık alanındaki bilgileri güncellemenin yollarını bulur ve kullanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme Her ders için her yarıyılda en az bir ara sınavı, bir de yarıyıl sonu sınavı yapılır. Ara sınavlar dışında kısa süreli sınavlar önceden tarih belirlemeksizin yapılabilir. Derslere ait başarı değerlendirmesinde kullanılan ölçütler (ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, ödev vb.) ve bu ölçütlerin oranları, dönem başında öğrencilere dağıtılan ya da web sitesinde yayımlanan müfredat programlarında belirtilir. Yarıyıl sonu sınavları günü, yeri ve saati belirtilmek sureti ile Enstitü tarafından tespit ve ilan edilir. Bir öğrenciye verilecek yarıyıl sonu ders notu, yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavı sonuçları ile yarıyıl çalışmaları ve derse devam durumu göz önünde bulundurularak dersin öğretim elemanı tarafından verilir. Ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı gerektirmeyen dersler ilgili bölüm tarafından saptanarak Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığına bildirilir. Bu derslerde öğrencinin yarıyıl sonu notu, yarıyıl içi çalışmaları göz önünde tutularak verilir. Yarıyıl sonu ders başarı notları, dersin öğretim üyesi tarafından, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına teslim edilir. Notlar Öğrencilere yarıyılda aldıkları her ders için, aşağıda harflerle tanımlanmış notlardan biri, dersin öğretim elemanı tarafından yarıyıl sonu ders notu olarak verilir.Harf notlarının katsayıları ve 100 (yüz) puan üzerinden karşılıkları şu şekildedir: - 90- 100 arası yarıyıl ders notu olarak AA olmakla beraber katsayısı 4.00 - 85- 89 arası yarıyıl ders notu olarak BA olmakla beraber katsayısı 3.50 - 80- 84 arası yarıyıl ders notu olarak BB olmakla beraber katsayısı 3.00 - 75- 79 arası yarıyıl ders notu olarak CB olmakla beraber katsayısı 2.50 - 70- 74 arası yarıyıl ders notu olarak CC olmakla beraber katsayısı 2.00 - 65- 69 arası yarıyıl ders notu olarak DC olmakla beraber katsayısı 1.50 - 60- 64 arası yarıyıl ders notu olarak DD olmakla beraber katsayısı 1.00 - 50- 59 arası yarıyıl ders notu olarak FD olmakla beraber katsayısı 0.50 - 49 ve aşağısı yarıyıl ders notu olarak FF olmakla beraber katsayısı 0 Başarı Notları Bir dersten başarılı sayılabilmek için o dersten yarıyıl notu olarak lisans öğrencisinin en az (DD) almış olması gerekir. Genel not ortalaması ve yarıyıl not ortalaması en az 2.00 olan lisans öğrencileri başarılı sayılırlar. Başarılı öğrencilerden bir yarıyıl sonunda, en az normal ders yükünü almak koşuluyla o yarıyılın not ortalaması 3.00 - 3.49 olanlar yarıyıl onur öğrencisi, 3.50 - 4.00 olanlar yarıyıl yüksek onur öğrencisi sayılırlar. Ders Tekrarı Bir dersten ‘NA’ (Devamsız), ‘FF’, ‘FD’, ‘W’ (Çekilmiş) veya ‘U’ (Yetersiz) notu alan veya dersi normal yarıyılında almayan öğrenciler, bu dersi tekrar verildiği ilk yarıyılda almak zorundadırlar. Bu dersler seçmeli veya sonradan programdan çıkarılan dersler ise, öğrenciler bunların yerine okudukları Bölüm Başkanlığınca eşdeğerliliği kabul edilen dersleri alırlar. Dönem Tekrarı Genel not ortalaması ve/veya yarıyıl not ortalaması 2.00’nin altında olan lisans öğrencileri başarısız sayılırlar. İkinci ve daha üst yarıyıl öğrencisi olan başarısız öğrencinin öğrenimlerine devam edebilmeleri için kayıtlı bulundukları yarıyıl sonu itibarıyla genel not ortalamalarının en az 1.80 olması gerekir. Aksi takdirde öğrenci, genel not ortalamasını 1.80’e yükseltinceye kadar daha önce aldığı dersleri tekrarlar.Bu programdan mezun olabilmek için öğrencinin eğitim planında yer alan dersler ile aldığı diğer dersleri başarı ile tamamlaması ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağlamış olması gereklidir.(Bologna süreci kapsamında, öğrencilerin lisans eğitimi sonunda en az 240 AKTS kredisini tamamlamış olması beklenmektedir.)


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:


1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.


2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

 

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih Coğrafya Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 28.05.2025 – 30.09.2027


 


 


Giriş Şartı

Öğrenciler bu programa Ölçme Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan, YKS (Yükseköğretim Kurumları Sınavı) adı verilen merkezi sınav sistemi ile yerleştirilirler.


Başarma Şartları
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencinin eğitim planında yer alan dersler ile aldığı diğer dersleri başarı ile tamamlaması ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağlamış olması gereklidir.(Bologna süreci kapsamında, öğrencilerin lisans eğitimi sonunda en az 240 AKTS kredisini tamamlamış olması beklenmektedir.) Bu programdan mezun olabilmek için öğrencinin eğitim planında yer alan dersler ile aldığı diğer dersleri başarı ile tamamlaması ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağlamış olması gereklidir.(Bologna süreci kapsamında, öğrencilerin lisans eğitimi sonunda en az 240 AKTS kredisini tamamlamış olması beklenmektedir.)

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Fizik Bölümü lisans programı mezunları yurtiçi ve yurtdışındaki üniversiteler ve araştırma kurumlarında yüksek lisans ve doktora programlarına devam edebilirler veya çeşitli alanlarda Ar-Ge çalışması yapan şirketlerde çalışabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030008946

Qualification Title
FİZİK Bachelor of Science
Awarding Bodyİzmir Institute of Technology
Awarding Body ContactGülbahçe, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, 35430 Urla/İzmir
Awarding Body Urlhttps://iyte.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 24/10/2025
TQF Level 6
Thematic AreasPhysics
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The Department of Physics aims to contribute to universal science and social development through scientific publications and consultancy services by conducting advanced research, education and training activities in the fields of science and technology. It leads students to develop their critical thinking and creative problem-solving skills and to become individuals who will contribute to economic, social and cultural development. The Department of Physics aims to be a respected and leading science center that conducts advanced research in national priority areas with a student-centered education model. It also aims to contribute to universal science with a pioneering, innovative and applied education approach in science and technology.

Learning Environments

Education and training are conducted in formal, open, or distance learning formats. In addition, practical training is carried out through internships or workplace education in laboratories and workshops within higher education institutions, or in industry settings.

This program is offered in English.

Description

Have a comprehension of general concepts and theories in basic, classical and modern fields of physics.Can use fundamental mathematical methods (e.g. calculus, linear algebra, differential equations) in solving physics problems.Have computer using skills for the solution of physics problems, analysis, operation and reporting of findings.Recognizing that physics is an experimental science, have the ability to design and conduct laboratory experiments, as well as to analyze and interpret data.Is skilled in problems solving, analytical reasoning and critical thinking.Comprehends the importance and practice of good ethical standards.Has the ability to function in (multi-disciplinary) team work.Can effectively communicate ideas in Turkish and English.Recognizes the need for and has an ability to engage in life-long learning.

Key Competencies

Possesses the following key competencies at an advanced level:

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social, and learning-to-learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence

 

Further Info

Examination Regulations, Assessment and Grading Students are required to take at least one mid-term exam and one final exam in each semester. Quizzes can be given without prior notice. The criteria such as quizzes, mid-terms and final exams and assignments which are taken into consideration for evaluation and the ratio of the criteria are distributed through course syllabuses to the students in the beginning of each semester or announced on the website. Dates, places and times of final examinations are determined and declared to the students by the Institution. Final grades of the students are determined by the instructor of related course according to the assessment after considering mid-term and final examination results, term studies, and attendance of the student. If there are courses not requiring any mid-term or final exams, these courses are determined by the related Heads of Departments and informed to the Registrar’s Office. Semester studies of the students are taken into account for the final grades of these courses. Course grades for the end of term are submitted to the Registrar’s Office by the lecturer. Grades The instructor gives one of the letter grades below as the semester course grade to the student taking related course. Coefficients and percentage equivalents of the letter grades are indicated below. - Between 90- 100, semester grade is AA and coefficient is 4.00 - Between 85- 89, semester grade is BA and coefficient is 3.50 - Between 80- 84, semester grade is BB and coefficient is 3.00 - Between 75- 79, semester grade is CB and coefficient is 2.50 - Between 70- 74, semester grade is CC and coefficient is 2.00 - Between 65- 69, semester grade is DC and coefficient is 1.50 - Between 60- 64, semester grade is DD and coefficient is 1.00 - Between 50- 59, semester grade is FD and coefficient is 0.50 - 49 and below, semester grade is FF and coefficient is 0 Success Criteria Students have to obtain at least (DD) from a course in any semester in order to be considered successful for that course. Besides, students need a GPA and Cumulative GPA (CGPA) of at least 2.00 in order to be considered successful in a year. At the end of each semester, students obtaining a GPA of 3.00-3.49 with a normal semester course load at minimum are considered “Honor Students” and those obtaining a GPA of 3.50-4.00 are considered “High Honor Students” for that term. Repeating Courses Students having received an “NA” (non-Attendance) “FF”, “FD”, or “W” (Withdrawal) or “U” (Unsatisfactory) in any course or those not having followed the course during its regular semester must repeat it in the first semester the course is offered again. If these courses are elective courses or ones deleted from the curriculum, students have to take one of the other courses that are considered equivalent by the relevant Heads of Department. Repeating the Semester Undergraduate students who could not obtain a CGPA and / or GPA of 2.00 are considered unsuccessful. Unsuccessful students in their second semester or above must have a CGPA of at least 1.80 including the semester they have already registered so that they can continue their education. Otherwise, they have to repeat the courses they have already taken until they increase their CGPA to 1.80.In order to graduate from this program, the students are required to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program and to have a Cumulative Grade Point Average of 2.00 out of 4.00.(Within the scope of the Bologna Process, students are expected to have completed at least 240 ECTS credits at the end of their undergraduate education.)

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students that enrolled to the undergraduate programs receives a bachelor's degree, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.


The Association for Evaluation and Accreditation of University Programs in Mathematical, Natural and Social Sciences (FEDEK)

Accreditation Start/End Date: 28.05.2025 – 30.09.2027


 

Access Requirements

Students are placed into this program with the score they get from the exam called YKS (the Exam for the Higher Education Council) carried out by ÖSYM (assessment selection and placement center).

Conditions for SuccessIn order to graduate from this program, the students are required to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program and to have a Cumulative Grade Point Average of 2.00 out of 4.00.(Within the scope of the Bologna Process, students are expected to have completed at least 240 ECTS credits at the end of their undergraduate education.)In order to graduate from this program, the students are required to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program and to have a Cumulative Grade Point Average of 2.00 out of 4.00.(Within the scope of the Bologna Process, students are expected to have completed at least 240 ECTS credits at the end of their undergraduate education.)
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the physics program are admitted to graduate programs of universities and research institutions either in Turkey or abroad, they may also be occupied in companies making R&D activities in various fields.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030008946


Qualification Title
FİZİK Bachelor of Science

Awarding Body
İzmir Institute of Technology

Awarding Body Contact
Gülbahçe, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, 35430 Urla/İzmir

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 24/10/2025

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The Department of Physics aims to contribute to universal science and social development through scientific publications and consultancy services by conducting advanced research, education and training activities in the fields of science and technology. It leads students to develop their critical thinking and creative problem-solving skills and to become individuals who will contribute to economic, social and cultural development. The Department of Physics aims to be a respected and leading science center that conducts advanced research in national priority areas with a student-centered education model. It also aims to contribute to universal science with a pioneering, innovative and applied education approach in science and technology.


Learning Environments

Education and training are conducted in formal, open, or distance learning formats. In addition, practical training is carried out through internships or workplace education in laboratories and workshops within higher education institutions, or in industry settings.

This program is offered in English.


Description

Have a comprehension of general concepts and theories in basic, classical and modern fields of physics.Can use fundamental mathematical methods (e.g. calculus, linear algebra, differential equations) in solving physics problems.Have computer using skills for the solution of physics problems, analysis, operation and reporting of findings.Recognizing that physics is an experimental science, have the ability to design and conduct laboratory experiments, as well as to analyze and interpret data.Is skilled in problems solving, analytical reasoning and critical thinking.Comprehends the importance and practice of good ethical standards.Has the ability to function in (multi-disciplinary) team work.Can effectively communicate ideas in Turkish and English.Recognizes the need for and has an ability to engage in life-long learning.


Key Competencies

Possesses the following key competencies at an advanced level:

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social, and learning-to-learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence

 


Further Info

Examination Regulations, Assessment and Grading Students are required to take at least one mid-term exam and one final exam in each semester. Quizzes can be given without prior notice. The criteria such as quizzes, mid-terms and final exams and assignments which are taken into consideration for evaluation and the ratio of the criteria are distributed through course syllabuses to the students in the beginning of each semester or announced on the website. Dates, places and times of final examinations are determined and declared to the students by the Institution. Final grades of the students are determined by the instructor of related course according to the assessment after considering mid-term and final examination results, term studies, and attendance of the student. If there are courses not requiring any mid-term or final exams, these courses are determined by the related Heads of Departments and informed to the Registrar’s Office. Semester studies of the students are taken into account for the final grades of these courses. Course grades for the end of term are submitted to the Registrar’s Office by the lecturer. Grades The instructor gives one of the letter grades below as the semester course grade to the student taking related course. Coefficients and percentage equivalents of the letter grades are indicated below. - Between 90- 100, semester grade is AA and coefficient is 4.00 - Between 85- 89, semester grade is BA and coefficient is 3.50 - Between 80- 84, semester grade is BB and coefficient is 3.00 - Between 75- 79, semester grade is CB and coefficient is 2.50 - Between 70- 74, semester grade is CC and coefficient is 2.00 - Between 65- 69, semester grade is DC and coefficient is 1.50 - Between 60- 64, semester grade is DD and coefficient is 1.00 - Between 50- 59, semester grade is FD and coefficient is 0.50 - 49 and below, semester grade is FF and coefficient is 0 Success Criteria Students have to obtain at least (DD) from a course in any semester in order to be considered successful for that course. Besides, students need a GPA and Cumulative GPA (CGPA) of at least 2.00 in order to be considered successful in a year. At the end of each semester, students obtaining a GPA of 3.00-3.49 with a normal semester course load at minimum are considered “Honor Students” and those obtaining a GPA of 3.50-4.00 are considered “High Honor Students” for that term. Repeating Courses Students having received an “NA” (non-Attendance) “FF”, “FD”, or “W” (Withdrawal) or “U” (Unsatisfactory) in any course or those not having followed the course during its regular semester must repeat it in the first semester the course is offered again. If these courses are elective courses or ones deleted from the curriculum, students have to take one of the other courses that are considered equivalent by the relevant Heads of Department. Repeating the Semester Undergraduate students who could not obtain a CGPA and / or GPA of 2.00 are considered unsuccessful. Unsuccessful students in their second semester or above must have a CGPA of at least 1.80 including the semester they have already registered so that they can continue their education. Otherwise, they have to repeat the courses they have already taken until they increase their CGPA to 1.80.In order to graduate from this program, the students are required to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program and to have a Cumulative Grade Point Average of 2.00 out of 4.00.(Within the scope of the Bologna Process, students are expected to have completed at least 240 ECTS credits at the end of their undergraduate education.)


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students that enrolled to the undergraduate programs receives a bachelor's degree, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.


The Association for Evaluation and Accreditation of University Programs in Mathematical, Natural and Social Sciences (FEDEK)

Accreditation Start/End Date: 28.05.2025 – 30.09.2027


 


Access Requirements

Students are placed into this program with the score they get from the exam called YKS (the Exam for the Higher Education Council) carried out by ÖSYM (assessment selection and placement center).


Conditions for Success
In order to graduate from this program, the students are required to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program and to have a Cumulative Grade Point Average of 2.00 out of 4.00.(Within the scope of the Bologna Process, students are expected to have completed at least 240 ECTS credits at the end of their undergraduate education.)In order to graduate from this program, the students are required to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program and to have a Cumulative Grade Point Average of 2.00 out of 4.00.(Within the scope of the Bologna Process, students are expected to have completed at least 240 ECTS credits at the end of their undergraduate education.)

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the physics program are admitted to graduate programs of universities and research institutions either in Turkey or abroad, they may also be occupied in companies making R&D activities in various fields.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode