| Yeterlilik Kodu | TR0030028617 | |
| Yeterlilik Adı | Fizik Lisans Diploması | |
| Sorumlu Kurum | Dokuz Eylül Üniversitesi | |
| Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Alsancak, No: 144 35210, Cumhuriyet Blv, 35220 Konak | |
| Sorumlu Kurum URL | https://www.deu.edu.tr/ | |
| Yönelim | Genel | |
| AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 24/10/2025 tarihinde yerleştirildi |
| TYÇ Seviyesi | 6 | |
| Sınıflandırma (Tematik Alan) | Fizik | |
| Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
| Kategori | Ana | |
| Kredi Değeri | 240 | |
| Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
| Program Profili (Amaç) | Fizik Lisans programı, araştırma enstitüleri ve sanayideki teknik ve profesyonel alanlar için iyi eğitilmiş fizikçiler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Fizik Lisans programının amaçları:
-Lisansüstü programlara ve yaşam boyu öğrenme için temel oluşturmaktır. Bu amaçlar doğrultusunda, programda ilk üç yarıyılda klasik fiziğin altyapısı oluşturulduktan sonra dördüncü yarıyıldan itibaren öğrenciler modern fizik konularında dersler alırlar. Son dört yarıyıl derslerinin bazıları kuantum mekaniği, katıhal fiziği, elektromanyetik teori, atom ve molekül fiziği gibi derslerdir. Programda üçüncü yarıyıldan itibaren öğrenciler, tercih edecekleri seçmeli dersler ile fiziğin birçok farklı alanını tanıma ve öğrenme fırsatı bulmaktadırlar. Bu seçmeli derslerden bazıları özel görelilik, yenilenebilir enerji kaynakları, optoelektronik, süperiletkenlik, moleküler modelleme ve temel parçacıklar fiziğidir. Dersler, modern eğitim araç-gereçleri ile desteklenmektedir. Fizik Bölümünde, Mekanik, Elektrik-Manyetizma, Titreşim ve Dalgalar, Modern Fizik, Elektronik ve Bilgisayar olmak üzere 6 adet lisans eğitim laboratuarı ve X-Işını Kristalografi, Süperiletkenlik, Çevresel Radyoaktivite ve Elektron Spin Rezonans araştırma laboratuarları bulunmaktadır. Eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri 2024 yılı itibari ile 9 Profesör, 9 Doçent, 2 Dr. Öğretim Üyesi, 2 Öğretim Görevlisi Dr. ve 2 Araştırma Görevlisi Dr.'dan oluşan bir akademik kadro ile sürmektedir. | |
| Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Buna ek olarak kurum bünyesindeki bilgisayar laboratuvarında uygulamalı eğitim yapılmaktadır. | |
| Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
| Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
| Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bağıl değerlendirme sistemine göre bir öğrencinin bir dersteki başarı notu, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarda gösterdiği başarı düzeyi ile yarıyıl sonu veya bütünleme sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek, sınıfın başarı düzeyine göre belirlenir. Bağıl değerlendirme olarak adlandırılacak bu değerlendirme, dersi veren öğretim elemanı tarafından, notların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması dikkate alınarak yapılır. Bağıl değerlendirme sonucunda her öğrenciye, dersi veren öğretim elemanı tarafından başarı derecesini ifade eden harf notu verilir. Başarı notlarının ifade ettiği başarı dereceleri ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir: 90-100 4.00 AA 85-89 3.50 BA 80-84 3.00 BB 75-79 2.50 CB 70-74 2.00 CC 65-69 1.50 DC 60-64 1.00 DD 50-59 0.50 FD 49 ve aşağısı 0.00 FF Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Ayrıca; Y (Yetersiz), B (Başarılı), M (Muaf) notları ortalamaya katılmayan notlar ve D (Devamsız), E (Eksik) notları geçici notlar olup, bunlardan; a) D notu derse devam yükümlülüklerini veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için sınava girme hakkını elde edemeyen öğrencilere verilir ve not ortalaması hesabında (FF) notu işlemi görür. b) B notu, not ortalamalarına katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir. c) Y notu, not ortalamalarına katılmayan derslerden başarı gösteremeyen öğrencilere verilir. | |
| Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon kuruluş adı Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih- Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) Akreditasyon Başlangıç- Bitiş tarihi; 28.02.2024 - 30.09.2029 | |
| Giriş Şartı | Lise diploması, Ulusal Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme | |
| Başarma Şartları | Öğretim planında yer alan tüm derslerini ve bitirme projesini başarıyla tamamlayan, minimum 2.00 / 4.00 Başarı Notu ve 240 AKTS sağlayan öğrenciler derece almaya hak kazanır. | |
| İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Fizik Bölümü mezunları ikinci ya da üçüncü düzey programlara başvurabilir. Mezunlar, üniversitelerde, sanayi kuruluşlarının araştırma geliştirme laboratuvarlarında, modern analiz ve kalite kontrol laboratuvarlarında çalışabilirler. Bunların yanı sıra, mezunlar medikal fizik, lojistik, yazılım alanlarında çalışabilmektedirler. Ayrıca pedagojik formasyon eğitimi alan mezunlar kamu, özel sektör ve vakıf okullarında fizik öğretmeni olarak da görev alabilmektedirler. | |
| Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu | |
| Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
| Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
| QrCode | ![]() | |
TR0030028617
ISCO 08
ISCO 08
Fizik Lisans programı, araştırma enstitüleri ve sanayideki teknik ve profesyonel alanlar için iyi eğitilmiş fizikçiler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Fizik Lisans programının amaçları:
- Fiziksel sistemleri anlayabilmek için bilim ve matematikte öğrencileri bilgi ve beceri kazanmış profesyoneller olacak şekilde eğitmek,
- Öğrencilere fizikte ve ilgili disiplinlerde problemleri analiz etme, tasarlama ve çözme yeteneği kazandırmak,
- Öğrencilere sunum yapabilme, yazılı ve sözlü olarak iletişim kurabilme, bilgiye bilimsel kaynaklardan ulaşabilme, bağımsız ve takım olarak çalışabilme yetenekleri kazandırmak,
-Lisansüstü programlara ve yaşam boyu öğrenme için temel oluşturmaktır.
Bu amaçlar doğrultusunda, programda ilk üç yarıyılda klasik fiziğin altyapısı oluşturulduktan sonra dördüncü yarıyıldan itibaren öğrenciler modern fizik konularında dersler alırlar. Son dört yarıyıl derslerinin bazıları kuantum mekaniği, katıhal fiziği, elektromanyetik teori, atom ve molekül fiziği gibi derslerdir. Programda üçüncü yarıyıldan itibaren öğrenciler, tercih edecekleri seçmeli dersler ile fiziğin birçok farklı alanını tanıma ve öğrenme fırsatı bulmaktadırlar. Bu seçmeli derslerden bazıları özel görelilik, yenilenebilir enerji kaynakları, optoelektronik, süperiletkenlik, moleküler modelleme ve temel parçacıklar fiziğidir. Dersler, modern eğitim araç-gereçleri ile desteklenmektedir.
Fizik Bölümünde, Mekanik, Elektrik-Manyetizma, Titreşim ve Dalgalar, Modern Fizik, Elektronik ve Bilgisayar olmak üzere 6 adet lisans eğitim laboratuarı ve X-Işını Kristalografi, Süperiletkenlik, Çevresel Radyoaktivite ve Elektron Spin Rezonans araştırma laboratuarları bulunmaktadır. Eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri 2024 yılı itibari ile 9 Profesör, 9 Doçent, 2 Dr. Öğretim Üyesi, 2 Öğretim Görevlisi Dr. ve 2 Araştırma Görevlisi Dr.'dan oluşan bir akademik kadro ile sürmektedir.
Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Buna ek olarak kurum bünyesindeki bilgisayar laboratuvarında uygulamalı eğitim yapılmaktadır.
- Fiziğin temel kavramlarını, yasalarını ve bunlar arasındaki ilişkileri doğru anlar.
- Fizik biliminin kavramsal nitelikleri konusunda altyapı oluşturarak konuları yalın ve anlaşılır biçimde ifade edebilme yetisini kazanır.
- Kazanılan teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak fiziksel akıl yürütme ve problem çözme becerisi kazanır.
- Deney tasarlama, gerçekleştirme ve deney sonuçlarını değerlendirme yetkinliklerini kazanır.
- Bilişim teknolojilerini ve güncel teknikleri fizik alanındaki problemlere uygulama becerisi kazanır.
- Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, alanı ve ilgili alanlara ilişkin bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve kendini sürekli yeniler.
- Sorumluluk alma, bağımsız davranma ve yaratıcılık becerisi kazanır.
- Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme, etkin çalışabilme ve zamanı etkin kullanır.
- Yazılı, kalıcı, güvenilir ve doğru kaynaklardan bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanır.
- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleme ve bunları uygular.
- Mesleği ile ilgili en az bir yabancı dili kullanabilme ve uygular.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.
- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleme ve bunları uygular.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bağıl değerlendirme sistemine göre bir öğrencinin bir dersteki başarı notu, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarda gösterdiği başarı düzeyi ile yarıyıl sonu veya bütünleme sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek, sınıfın başarı düzeyine göre belirlenir. Bağıl değerlendirme olarak adlandırılacak bu değerlendirme, dersi veren öğretim elemanı tarafından, notların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması dikkate alınarak yapılır. Bağıl değerlendirme sonucunda her öğrenciye, dersi veren öğretim elemanı tarafından başarı derecesini ifade eden harf notu verilir. Başarı notlarının ifade ettiği başarı dereceleri ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:
90-100 4.00 AA
85-89 3.50 BA
80-84 3.00 BB
75-79 2.50 CB
70-74 2.00 CC
65-69 1.50 DC
60-64 1.00 DD
50-59 0.50 FD
49 ve aşağısı 0.00 FF
Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
Ayrıca; Y (Yetersiz), B (Başarılı), M (Muaf) notları ortalamaya katılmayan notlar ve D (Devamsız), E (Eksik) notları geçici notlar olup, bunlardan;
a) D notu derse devam yükümlülüklerini veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için sınava girme hakkını elde edemeyen öğrencilere verilir ve not ortalaması hesabında (FF) notu işlemi görür.
b) B notu, not ortalamalarına katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.
c) Y notu, not ortalamalarına katılmayan derslerden başarı gösteremeyen öğrencilere verilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon kuruluş adı Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih- Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) Akreditasyon Başlangıç- Bitiş tarihi; 28.02.2024 - 30.09.2029
Lise diploması, Ulusal Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme
Fizik Bölümü mezunları ikinci ya da üçüncü düzey programlara başvurabilir. Mezunlar, üniversitelerde, sanayi kuruluşlarının araştırma geliştirme laboratuvarlarında, modern analiz ve kalite kontrol laboratuvarlarında çalışabilirler. Bunların yanı sıra, mezunlar medikal fizik, lojistik, yazılım alanlarında çalışabilmektedirler. Ayrıca pedagojik formasyon eğitimi alan mezunlar kamu, özel sektör ve vakıf okullarında fizik öğretmeni olarak da görev alabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
| Qualification Code | TR0030028617 | |
| Qualification Title | Physics Undergraduate Diploma | |
| Awarding Body | Dokuz Eylül University | |
| Awarding Body Contact | Alsancak, No: 144 35210, Cumhuriyet Blv, 35220 Konak | |
| Awarding Body Url | https://www.deu.edu.tr/ | |
| Orientation | General | |
| EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 24/10/2025 |
| TQF Level | 6 | |
| Thematic Areas | Physics | |
| National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
| Category | Main | |
| Credit Value | 240 | |
| Program Duration | 4 Yıl | |
| Program Profile | The Physics undergraduate program aims to train well-educated physicists for the technical and professional fields in industry and research institutions. The objectives of the Physics Bachelors Program are:
Through these objectives, after the construction of classical physics background in first three semester, beginning from the fourth semester, the lectures on the subject of modern physics are taken by students. Some of the last four semesters courses are quantum mechanics, solid state physics, electromagnetic theory, atom and molecular physics. Beginning from the third semester, the students will take an opportunity to study and to get knowledge on many different areas of physics with selecting the elective courses. Some of these elective courses are special relativity, renewable energy sources, optoelectronics, superconductivity, molecular modelling and elementary particle physics. These courses are supported with modern educational materials. There are Mechanics, Electricity-Magnetism, Vibration and Waves, Modern Physics, Electronics and Computer Teaching Laboratories and X-Ray Crystallography, Superconductivity, Environmental Radioactivity and Electron Spin Resonance Research Laboratories in Department of Physics. Education-teaching and research activities as of 2024, The educational and research activities are conducted with an academic staff consisting of 9 professors, 9 associate professors, 2 assistant professors, 2 specialists and 2 research assistants. | |
| Learning Environments | The learning process takes place in the form of formal education. In addition, applied training is provided in computer laboratories within the institution. | |
| Description |
| |
| Key Competencies | Possesses the following key competencies at an advanced level: 1. Literacy competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social, and learning-to-learn competence 6. Citizenship competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural awareness and expression competence | |
| Further Info | According to the relative evaluation system, a student's success grade in a course is determined according to the success level of the class by evaluating the success level of the semester studies for that course and the grade he received in the final or make-up exam. This evaluation, which will be referred to as relative evaluation, is made by the instructor teaching the course, taking into account the statistical distribution of grades and the class average. At the end of the relative evaluation, each student is given a grade of success, expressed in letters indicating the degree of success, by the instructor teaching the course. The degrees of success and coefficients expressed by the success grades are shown in the table below. 90-100 4.00 AA 85-89 3.50 BA 80-84 3.00 BB 75-79 2.50 CB 70-74 2.00 CC 65-69 1.50 DC 60-64 1.00 DD 50-59 0.50 FD 49 and below 0.00 FF A student who receives one of the AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD grades from a course is deemed to have succeeded that course. Moreover; Y (Unsatisfactory), B (Pass), M (Exempt) grades are grades that are not included in the average, and D (Absentee), E (Incomplete) grades are temporary grades; a) D grade is given to students who do not have the right to take the exam because they do not fulfill their attendance obligations or conditions regarding course practices, and is treated as (FF) grade in the grade point average calculation. b) Grade B is given to students who are successful in courses that are not included in their grade point average. c) Y grade is given to students who fail to succeed in courses that are not included in their grade point average. | |
| Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. The Association for Evaluaiton and Accreditation of University Programs in Mathematical, Natural and Social Sciences (FEDEK) 28.02.2024 - 30.09.2029 | |
| Access Requirements | High school diploma, placement through a nation-wide Student Selection Examination. | |
| Conditions for Success | Students who successfully complete all courses in the curriculum and the graduation project, and achieve a minimum of 2.00 / 4.00 Success Grade and 240 ECTS are eligible to receive a degree. | |
| Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Physics Department can apply to second or third level programs. Physics graduates can work as a researcher in universities, research and development laboratories of industrial companies and modern analysis and quality control laboratories. In addition to these, graduates can work in the fields of medical physics, logistics and software. Furthermore, they can be employed as a physics teacher at private or state schools after having a Pedagogical Formation Certificate. | |
| Legal Basis | 1.Higher Education Law No. 2547 | |
| Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
| Url | Open Address | |
| QrCode | ![]() | |
TR0030028617
ISCO:08
ISCO:08
The Physics undergraduate program aims to train well-educated physicists for the technical and professional fields in industry and research institutions. The objectives of the Physics Bachelors Program are:
- To educate students to become professionals with in-depth knowledge and skills in science and mathematics to understand physical systems,
- To enable students to analyze, design and solve problems in physics and related disciplines,
- To enable students to develop the skills needed to give presentations, to communicate both in writing and verbally, to deal with scientific sources of information, and to work independently as well as with others,
- To provide the foundation for an advanced degree program and lifelong learning.
Through these objectives, after the construction of classical physics background in first three semester, beginning from the fourth semester, the lectures on the subject of modern physics are taken by students. Some of the last four semesters courses are quantum mechanics, solid state physics, electromagnetic theory, atom
and molecular physics. Beginning from the third semester, the students will take an opportunity to study and to get knowledge on many different areas of physics with selecting the elective courses. Some of these elective courses are special relativity, renewable energy sources, optoelectronics, superconductivity, molecular modelling and elementary particle physics. These courses are supported with modern educational materials.
There are Mechanics, Electricity-Magnetism, Vibration and Waves, Modern Physics, Electronics and Computer Teaching Laboratories and X-Ray Crystallography, Superconductivity, Environmental Radioactivity and Electron Spin Resonance Research Laboratories in Department of Physics. Education-teaching and research activities as of 2024, The educational and research activities are conducted with an academic staff consisting of 9 professors, 9 associate professors, 2 assistant professors, 2 specialists and 2 research assistants.
The learning process takes place in the form of formal education. In addition, applied training is provided in computer laboratories within the institution.
- A correct understanding of the basic concepts, laws of physics and the relationships between them
- Gaining the ability to express the subjects in a simple and understandable way by creating a background on the conceptual qualities of the science of physics.
- To be able to model physical systems and physics related problems and to solve them with appropriate methods (analytical, numerical) and to interpret the results.
- Gain the ability to conceptualize, apply, analyze and evaluate the acquired theoretical and applied knowledge effectively.
- Gaining the competencies of designing and performing experiments and analyzing and interpreting the results of experiments.
- Gaining the ability to access scientific information from reliable and correct sources and to use, question and present this information.
- Having basic programming skills, gaining the ability to solve a physical problem or model in computer environment.
- Gaining the ability to apply information technologies and current techniques to problems in the field of physics
- Gaining the ability to follow the developments in science and technology related to the field of physics.
- To be able to solve a physical problem independently, to do interdisciplinary group work, to work effectively and to use time effectively.
- To be able to use at least one foreign language related to the field of physics, to communicate effectively with colleagues and to understand written documents.
- Ability to take responsibility, act independently and be creative
- Organizing and implementing projects and activities for the social environment in which they live with a sense of social responsibility
- Gaining awareness of professional and ethical responsibility.
Possesses the following key competencies at an advanced level:
1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social, and learning-to-learn competence
6. Citizenship competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence
According to the relative evaluation system, a student's success grade in a course is determined according to the success level of the class by evaluating the success level of the semester studies for that course and the grade he received in the final or make-up exam. This evaluation, which will be referred to as relative evaluation, is made by the instructor teaching the course, taking into account the statistical distribution of grades and the class average. At the end of the relative evaluation, each student is given a grade of success, expressed in letters indicating the degree of success, by the instructor teaching the course. The degrees of success and coefficients expressed by the success grades are shown in the table below.
90-100 4.00 AA
85-89 3.50 BA
80-84 3.00 BB
75-79 2.50 CB
70-74 2.00 CC
65-69 1.50 DC
60-64 1.00 DD
50-59 0.50 FD
49 and below 0.00 FF
A student who receives one of the AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD grades from a course is deemed to have succeeded that course. Moreover; Y (Unsatisfactory), B (Pass), M (Exempt) grades are grades that are not included in the average, and D (Absentee), E (Incomplete) grades are temporary grades;
a) D grade is given to students who do not have the right to take the exam because they do not fulfill their attendance obligations or conditions regarding course practices, and is treated as (FF) grade in the grade point average calculation.
b) Grade B is given to students who are successful in courses that are not included in their grade point average.
c) Y grade is given to students who fail to succeed in courses that are not included in their grade point average.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. The Association for Evaluaiton and Accreditation of University Programs in Mathematical, Natural and Social Sciences (FEDEK) 28.02.2024 - 30.09.2029
High school diploma, placement through a nation-wide Student Selection Examination.
Graduates of the Physics Department can apply to second or third level programs. Physics graduates can work as a researcher in universities, research and development laboratories of industrial companies and modern analysis and quality control laboratories. In addition to these, graduates can work in the fields of medical physics, logistics and software. Furthermore, they can be employed as a physics teacher at private or state schools after having a Pedagogical Formation Certificate.
1.Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate Degree and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Bachelor's Degree Education
Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
The qualification is valid at all times.
