Yeterlilik Kodu

TR0030219668

Yeterlilik Adı
Fizik Lisans Diploması
Sorumlu KurumÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBarbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale
Sorumlu Kurum URLhttps://www.comu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Fizik
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğrendiği temel bilgileri ve yöntemleri kullanarak temel bilimler ve özellikle fizik alanında tanımlamalar yapabilecek kuramsal ve deneysel bilgi birikimine sahip olur.
  • Edindiği bilgi ve becerileri; fizik başta olmak üzere temel bilimler ve ilgili uygulama alanlarında kullanarak problemlere çözümler üretir.
  • Çevresini gözlemleyerek elde ettiği verileri edindiği bilgiler ile değerlendirip yorumlayarak ilişkilendirir.
  • Öğrendiği bilgi birikimiyle fizik alanında kuramsal ve deneysel çalışmalar planlar, sonuçlandırır ve yorumlar.
  • Bilgi birikimini ve deneyimlerini kullanarak temel fizik problemlerine çözümler getirir ve çözümlerini gereksinimlere göre geliştirir.
  • Edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgilere ulaşabilir ve bunları yorumlayabilir.
  • Elde ettiği bilgi ve deneyimleri birleştirerek amacı doğrultusunda temel laboratuvalar aletlerini kullanır.
  • Çalışmalarında çevre koruma bilincini ön planda tutarak, iş güvenliği ve sağlıklı çalışma ortamı oluşturma bilincine sahip olur.
  • Etik kurallar çerçevesinde çeşitli bilişim teknolojilerini kullanarak alanıyla ilgili bilimsel verilere ve kaynaklara ulaşır, bunları derleyip yorumlayarak kullanır.
  • Alanında edindiği bilgi, deneyim ve düşüncelerini öz verili bir şekilde meslektaşları ile paylaşır.
  • Çalışmalarında sosyal sorumluluk bilincini ön planda tutar ve ulusal gereklere uygun şekilde evrensel düşünce sistemine sahip olur.
  • Bilgi birikimlerini en iyi şekilde değerlendirerek elde edeceği sonuçları ulusal ve uluslararası ortamlarda ifade eder, sözlü veya yazılı sunumlar yapar.
  • Ulusal gereksinim ve öncelikleri ön planda tutarak mesleki bilgi birikimini ve deneyimlerini alanıyla ilgili problemlerin çözümlerinde evrensel normlara uygun şekilde kullanır.
  • Alanıyla ilgili gelişmeleri ve yönelimleri en iyi şekilde takip eder, yeni uygulamalar ve modellemeler oluşturur.
  • Farklı disiplinler arası alanlarda çalışma yapar ve katkıda bulur.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre öğrenciye verilecek ders notu, her yarıyıl yapılan en az bir ara sınav notu, yarıyıl sonu sınav notu, varsa yarıyıl proje çalışması değerlendirilerek öğretim elemanı tarafından belirlenir. Sınavlar sözlü, yazılı ya da uygulamalı olarak yapılabilir. Sınavlar yazılı olarak yapılır.
  • En az bir arasınav ve bir dönem sonu sınavı verilir. Genel olarak arasınavın en az %40'ı ve final sınavının en fazla %60'ı alınarak harf notu hesaplanır.

Bağıl Değerlendirme Tablosu PUAN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU KATSAYI

  • 90 – 100 AA 4.00 85 – 89 BA 3.50 80 – 84 BB 3.00 70 – 79 CB 2.50 60 – 69 CC 2.00 55 – 59 DC 1.50 50 – 54 DD 1.00 40 – 49 FD 0.50 0 – 39 FF 0.00 Yeterli YE - Yetersiz YS - Devamsız DS 0.00 (Kredili Dersler için)
  • Buna göre öğrenci AA,BA, BB, CB, CC notlarından birini almışsa başarılı sayılır. DD ve DC notlarından birini almışsa koşullu başarmış sayılır. FD ve FF notlarından birini almış ise başarısız sayılır.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar

Giriş Şartı

ÖSYM (T.C. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından yapılan sınavda gerekli ve yeterli puanı alarak yapılan seçimde bölümümüze yerleştirilme hakkını kazanmış olmak.

Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve mesleki stajı ile hazırladığı staj raporundan geçer not alan öğrencilere Fizik Lisans diploması verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu bölümden mezun olanlar, alanlarında araştırmacı olabildikleri gibi çeşitli kurum ve kuruluşların araştırma ve geliştirme laboratuvarlarında, diğer analiz ve kalite kontrol laboratuvarlarında, gerekli eğitim formasyonunu kazanmaları durumunda eğitim kurumlarında hizmet verebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030219668


Yeterlilik Adı
Fizik Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Barbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğrendiği temel bilgileri ve yöntemleri kullanarak temel bilimler ve özellikle fizik alanında tanımlamalar yapabilecek kuramsal ve deneysel bilgi birikimine sahip olur.
  • Edindiği bilgi ve becerileri; fizik başta olmak üzere temel bilimler ve ilgili uygulama alanlarında kullanarak problemlere çözümler üretir.
  • Çevresini gözlemleyerek elde ettiği verileri edindiği bilgiler ile değerlendirip yorumlayarak ilişkilendirir.
  • Öğrendiği bilgi birikimiyle fizik alanında kuramsal ve deneysel çalışmalar planlar, sonuçlandırır ve yorumlar.
  • Bilgi birikimini ve deneyimlerini kullanarak temel fizik problemlerine çözümler getirir ve çözümlerini gereksinimlere göre geliştirir.
  • Edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgilere ulaşabilir ve bunları yorumlayabilir.
  • Elde ettiği bilgi ve deneyimleri birleştirerek amacı doğrultusunda temel laboratuvalar aletlerini kullanır.
  • Çalışmalarında çevre koruma bilincini ön planda tutarak, iş güvenliği ve sağlıklı çalışma ortamı oluşturma bilincine sahip olur.
  • Etik kurallar çerçevesinde çeşitli bilişim teknolojilerini kullanarak alanıyla ilgili bilimsel verilere ve kaynaklara ulaşır, bunları derleyip yorumlayarak kullanır.
  • Alanında edindiği bilgi, deneyim ve düşüncelerini öz verili bir şekilde meslektaşları ile paylaşır.
  • Çalışmalarında sosyal sorumluluk bilincini ön planda tutar ve ulusal gereklere uygun şekilde evrensel düşünce sistemine sahip olur.
  • Bilgi birikimlerini en iyi şekilde değerlendirerek elde edeceği sonuçları ulusal ve uluslararası ortamlarda ifade eder, sözlü veya yazılı sunumlar yapar.
  • Ulusal gereksinim ve öncelikleri ön planda tutarak mesleki bilgi birikimini ve deneyimlerini alanıyla ilgili problemlerin çözümlerinde evrensel normlara uygun şekilde kullanır.
  • Alanıyla ilgili gelişmeleri ve yönelimleri en iyi şekilde takip eder, yeni uygulamalar ve modellemeler oluşturur.
  • Farklı disiplinler arası alanlarda çalışma yapar ve katkıda bulur.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre öğrenciye verilecek ders notu, her yarıyıl yapılan en az bir ara sınav notu, yarıyıl sonu sınav notu, varsa yarıyıl proje çalışması değerlendirilerek öğretim elemanı tarafından belirlenir. Sınavlar sözlü, yazılı ya da uygulamalı olarak yapılabilir. Sınavlar yazılı olarak yapılır.
  • En az bir arasınav ve bir dönem sonu sınavı verilir. Genel olarak arasınavın en az %40'ı ve final sınavının en fazla %60'ı alınarak harf notu hesaplanır.

Bağıl Değerlendirme Tablosu PUAN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU KATSAYI

  • 90 – 100 AA 4.00 85 – 89 BA 3.50 80 – 84 BB 3.00 70 – 79 CB 2.50 60 – 69 CC 2.00 55 – 59 DC 1.50 50 – 54 DD 1.00 40 – 49 FD 0.50 0 – 39 FF 0.00 Yeterli YE - Yetersiz YS - Devamsız DS 0.00 (Kredili Dersler için)
  • Buna göre öğrenci AA,BA, BB, CB, CC notlarından birini almışsa başarılı sayılır. DD ve DC notlarından birini almışsa koşullu başarmış sayılır. FD ve FF notlarından birini almış ise başarısız sayılır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar


Giriş Şartı

ÖSYM (T.C. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından yapılan sınavda gerekli ve yeterli puanı alarak yapılan seçimde bölümümüze yerleştirilme hakkını kazanmış olmak.


Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve mesleki stajı ile hazırladığı staj raporundan geçer not alan öğrencilere Fizik Lisans diploması verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu bölümden mezun olanlar, alanlarında araştırmacı olabildikleri gibi çeşitli kurum ve kuruluşların araştırma ve geliştirme laboratuvarlarında, diğer analiz ve kalite kontrol laboratuvarlarında, gerekli eğitim formasyonunu kazanmaları durumunda eğitim kurumlarında hizmet verebilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030219668

Qualification Title
Fizik Bölümü/Lisans - Normal Öğretim(Fen Fakültesi)
Awarding BodyCanakkale Onsekiz Mart University
Awarding Body ContactCanakkale Onsekiz Mart University, Terzioğlu Campus, Canakkale, Phone +90 0286 2180018 ECTS Coordinator: Asst.Prof.Hande KANDUR ASLAN
Awarding Body Urlhttps://global.comu.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasPhysics
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Öğrendiği temel bilgileri ve yöntemleri kullanarak temel bilimler ve özellikle fizik alanında tanımlamalar yapabilecek kuramsal ve deneysel bilgi birikimine sahip olur., Edindiği bilgi ve becerileri; fizik başta olmak üzere temel bilimler ve ilgili uygulama alanlarında kullanarak problemlere çözümler üretir., Çevresini gözlemleyerek elde ettiği verileri edindiği bilgiler ile değerlendirip yorumlayarak ilişkilendirir., Öğrendiği bilgi birikimiyle fizik alanında kuramsal ve deneysel çalışmalar planlar, sonuçlandırır ve yorumlar., Bilgi birikimini ve deneyimlerini kullanarak temel fizik problemlerine çözümler getirir ve çözümlerini gereksinimlere göre geliştirir., Edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgilere ulaşabilir ve bunları yorumlayabilir., Elde ettiği bilgi ve deneyimleri birleştirerek amacı doğrultusunda temel laboratuvalar aletlerini kullanır., Çalışmalarında çevre koruma bilincini ön planda tutarak, iş güvenliği ve sağlıklı çalışma ortamı oluşturma bilincine sahip olur., Etik kurallar çerçevesinde çeşitli bilişim teknolojilerini kullanarak alanıyla ilgili bilimsel verilere ve kaynaklara ulaşır, bunları derleyip yorumlayarak kullanır., Alanında edindiği bilgi, deneyim ve düşüncelerini öz verili bir şekilde meslektaşları ile paylaşır., Çalışmalarında sosyal sorumluluk bilincini ön planda tutar ve ulusal gereklere uygun şekilde evrensel düşünce sistemine sahip olur., Ulusal gereksinim ve öncelikleri ön planda tutarak mesleki bilgi birikimini ve deneyimlerini alanıyla ilgili problemlerin çözümlerinde evrensel normlara uygun şekilde kullanır. , Alanıyla ilgili gelişmeleri ve yönelimleri en iyi şekilde takip eder, yeni uygulamalar ve modellemeler oluşturur., Farklı disiplinler arası alanlarda çalışma yapar ve katkıda bulur., Farklı disiplinler arası alanlarda çalışma yapar ve katkıda bulur., Elde ettiği bilgi ve deneyimleri birleştirerek amacı doğrultusunda temel laboratuvalar aletlerini kullanır., Çalışmalarında çevre koruma bilincini ön planda tutarak, iş güvenliği ve sağlıklı çalışma ortamı oluşturma bilincine sahip olur., Etik kurallar çerçevesinde çeşitli bilişim teknolojilerini kullanarak alanıyla ilgili bilimsel verilere ve kaynaklara ulaşır, bunları derleyip yorumlayarak kullanır., Alanında edindiği bilgi, deneyim ve düşüncelerini öz verili bir şekilde meslektaşları ile paylaşır, Bilgi birikimlerini en iyi şekilde değerlendirerek elde edeceği sonuçları ulusal ve uluslararası ortamlarda ifade eder, sözlü veya yazılı sunumlar yapar. , Alanıyla ilgili gelişmeleri ve yönelimleri en iyi şekilde takip eder, yeni uygulamalar ve modellemeler oluşturur., Farklı disiplinler arası alanlarda çalışma yapar ve katkıda bulur., Bilgi birikimini ve deneyimlerini kullanarak temel fizik problemlerine çözümler getirir ve çözümlerini gereksinimlere göre geliştirir., Edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgilere ulaşabilir ve bunları yorumlayabilir., Alanında edindiği bilgi, deneyim ve düşüncelerini öz verili bir şekilde meslektaşları ile paylaşır., Bilgi birikimlerini en iyi şekilde değerlendirerek elde edeceği sonuçları ulusal ve uluslararası ortamlarda ifade eder, sözlü veya yazılı sunumlar yapar., Ulusal gereksinim ve öncelikleri ön planda tutarak mesleki bilgi birikimini ve deneyimlerini alanıyla ilgili problemlerin çözümlerinde evrensel normlara uygun şekilde kullanır., Alanıyla ilgili gelişmeleri ve yönelimleri en iyi şekilde takip eder, yeni uygulamalar ve modellemeler oluşturur., Farklı disiplinler arası alanlarda çalışma yapar ve katkıda bulur., Öğrendiği temel bilgileri ve yöntemleri kullanarak temel bilimler ve özellikle fizik alanında tanımlamalar yapabilecek kuramsal ve deneysel bilgi birikimine sahip olur., Edindiği bilgi ve becerileri; fizik başta olmak üzere temel bilimler ve ilgili uygulama alanlarında kullanarak problemlere çözümler üretir., Çevresini gözlemleyerek elde ettiği verileri edindiği bilgiler ile değerlendirip yorumlayarak ilişkilendirir. , Öğrendiği bilgi birikimiyle fizik alanında kuramsal ve deneysel çalışmalar planlar, sonuçlandırır ve yorumlar., Bilgi birikimini ve deneyimlerini kullanarak temel fizik problemlerine çözümler getirir ve çözümlerini gereksinimlere göre geliştirir., Edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgilere ulaşabilir ve bunları yorumlayabilir., Elde ettiği bilgi ve deneyimleri birleştirerek amacı doğrultusunda temel laboratuvalar aletlerini kullanır., Çalışmalarında çevre koruma bilincini ön planda tutarak, iş güvenliği ve sağlıklı çalışma ortamı oluşturma bilincine sahip olur., Etik kurallar çerçevesinde çeşitli bilişim teknolojilerini kullanarak alanıyla ilgili bilimsel verilere ve kaynaklara ulaşır, bunları derleyip yorumlayarak kullanır., Çalışmalarında sosyal sorumluluk bilincini ön planda tutar ve ulusal gereklere uygun şekilde evrensel düşünce sistemine sahip olur., Bilgi birikimlerini en iyi şekilde değerlendirerek elde edeceği sonuçları ulusal ve uluslararası ortamlarda ifade eder, sözlü veya yazılı sunumlar yapar., Alanıyla ilgili gelişmeleri ve yönelimleri en iyi şekilde takip eder, yeni uygulamalar ve modellemeler oluşturur., Ulusal gereksinim ve öncelikleri ön planda tutarak mesleki bilgi birikimini ve deneyimlerini alanıyla ilgili problemlerin çözümlerinde evrensel normlara uygun şekilde kullanır., Farklı disiplinler arası alanlarda çalışma yapar ve katkıda bulur.

Key Competencies-
Further Info

For each course taken at COMU, the student is given one of the letter grades below by the instructor as the semester course grade. Each letter grade has also its as ECTS grade equivalent. The table below provides the detailed information about the COMU letter grades, ECTS grades and grade points and percentage equivalents. Scores 100 scale COMU Grades Credits 4.00 scale ECTS Grades 90-100 AA 4.00 A 85-89 BA 3.50 B 80-84 BB 3.00 B 70-79 CB 2.50 C 60-69 CC 2.00 C 55-59 DC 1.50 D 50-54 DD 1.00 E 40-49 FD 0.50 F 0-39 FF 0-00 FX YE: Satisfactory (S) YS: Unsatisfactory(U) DS: Fail -NA (Minimum attendance requirement not fulfilled) Successful Grades: AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD, YE Unsuccessful Grades: FD, FF, YS, DS In order for a student to graduate from the program s/he follows, s/he has to pass all the courses, succeed in all the compulsory internship trainings if there are any and attain sufficient grade in non-credit courses. These students are accepted as SUCCESSFUL students. The GPA of a student is his/her graduation grade point average at the same time.

Quality Assurance-
Access Requirements

Admission of national students to the PHYSICS programme is contingent on success on the nationally centralised Student Selection Examination (YGS and LYS) conducted by the Student Selection and Placement Centre (OSYM). For further information please visit General Admission Requirements and Registration Procedures in the menu items of the Information on the Institution and the Examination, Selection & Placement Centre (OSYM). Admission of foreign students is possible through an evaluation of students’ individual application to the university. For further and detailed information please visit General Admission Requirements and Registration Procedures in the menu items of the Information on the Institution.

Conditions for SuccessIn order to graduate from our department’s undergraduate programme, the students are required to take some courses and completed them successfully. Our undergraduate programme covers the following conditions: A core programme including required courses have at least 170 ECTS credits. Elective field courses including advanced physics subjects have 7 or 12 ECTS credits each. The other elective courses which have 6 ECTS credits each. Totally 240 ECTS credits must be taken in 8 semester (30 ECTS credits in each one).
Progression Paths (Relationship Type)

Our graduate can work as a scientific researcher, a research chemist in research and development, a chemist in analysis and quality control laboratories or can have a teaching job in case he/she additionally owns teaching certificate.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

-

Url Open Address
Qualification Code

TR0030219668


Qualification Title
Fizik Bölümü/Lisans - Normal Öğretim(Fen Fakültesi)

Awarding Body
Canakkale Onsekiz Mart University

Awarding Body Contact
Canakkale Onsekiz Mart University, Terzioğlu Campus, Canakkale, Phone +90 0286 2180018 ECTS Coordinator: Asst.Prof.Hande KANDUR ASLAN

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Öğrendiği temel bilgileri ve yöntemleri kullanarak temel bilimler ve özellikle fizik alanında tanımlamalar yapabilecek kuramsal ve deneysel bilgi birikimine sahip olur., Edindiği bilgi ve becerileri; fizik başta olmak üzere temel bilimler ve ilgili uygulama alanlarında kullanarak problemlere çözümler üretir., Çevresini gözlemleyerek elde ettiği verileri edindiği bilgiler ile değerlendirip yorumlayarak ilişkilendirir., Öğrendiği bilgi birikimiyle fizik alanında kuramsal ve deneysel çalışmalar planlar, sonuçlandırır ve yorumlar., Bilgi birikimini ve deneyimlerini kullanarak temel fizik problemlerine çözümler getirir ve çözümlerini gereksinimlere göre geliştirir., Edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgilere ulaşabilir ve bunları yorumlayabilir., Elde ettiği bilgi ve deneyimleri birleştirerek amacı doğrultusunda temel laboratuvalar aletlerini kullanır., Çalışmalarında çevre koruma bilincini ön planda tutarak, iş güvenliği ve sağlıklı çalışma ortamı oluşturma bilincine sahip olur., Etik kurallar çerçevesinde çeşitli bilişim teknolojilerini kullanarak alanıyla ilgili bilimsel verilere ve kaynaklara ulaşır, bunları derleyip yorumlayarak kullanır., Alanında edindiği bilgi, deneyim ve düşüncelerini öz verili bir şekilde meslektaşları ile paylaşır., Çalışmalarında sosyal sorumluluk bilincini ön planda tutar ve ulusal gereklere uygun şekilde evrensel düşünce sistemine sahip olur., Ulusal gereksinim ve öncelikleri ön planda tutarak mesleki bilgi birikimini ve deneyimlerini alanıyla ilgili problemlerin çözümlerinde evrensel normlara uygun şekilde kullanır. , Alanıyla ilgili gelişmeleri ve yönelimleri en iyi şekilde takip eder, yeni uygulamalar ve modellemeler oluşturur., Farklı disiplinler arası alanlarda çalışma yapar ve katkıda bulur., Farklı disiplinler arası alanlarda çalışma yapar ve katkıda bulur., Elde ettiği bilgi ve deneyimleri birleştirerek amacı doğrultusunda temel laboratuvalar aletlerini kullanır., Çalışmalarında çevre koruma bilincini ön planda tutarak, iş güvenliği ve sağlıklı çalışma ortamı oluşturma bilincine sahip olur., Etik kurallar çerçevesinde çeşitli bilişim teknolojilerini kullanarak alanıyla ilgili bilimsel verilere ve kaynaklara ulaşır, bunları derleyip yorumlayarak kullanır., Alanında edindiği bilgi, deneyim ve düşüncelerini öz verili bir şekilde meslektaşları ile paylaşır, Bilgi birikimlerini en iyi şekilde değerlendirerek elde edeceği sonuçları ulusal ve uluslararası ortamlarda ifade eder, sözlü veya yazılı sunumlar yapar. , Alanıyla ilgili gelişmeleri ve yönelimleri en iyi şekilde takip eder, yeni uygulamalar ve modellemeler oluşturur., Farklı disiplinler arası alanlarda çalışma yapar ve katkıda bulur., Bilgi birikimini ve deneyimlerini kullanarak temel fizik problemlerine çözümler getirir ve çözümlerini gereksinimlere göre geliştirir., Edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgilere ulaşabilir ve bunları yorumlayabilir., Alanında edindiği bilgi, deneyim ve düşüncelerini öz verili bir şekilde meslektaşları ile paylaşır., Bilgi birikimlerini en iyi şekilde değerlendirerek elde edeceği sonuçları ulusal ve uluslararası ortamlarda ifade eder, sözlü veya yazılı sunumlar yapar., Ulusal gereksinim ve öncelikleri ön planda tutarak mesleki bilgi birikimini ve deneyimlerini alanıyla ilgili problemlerin çözümlerinde evrensel normlara uygun şekilde kullanır., Alanıyla ilgili gelişmeleri ve yönelimleri en iyi şekilde takip eder, yeni uygulamalar ve modellemeler oluşturur., Farklı disiplinler arası alanlarda çalışma yapar ve katkıda bulur., Öğrendiği temel bilgileri ve yöntemleri kullanarak temel bilimler ve özellikle fizik alanında tanımlamalar yapabilecek kuramsal ve deneysel bilgi birikimine sahip olur., Edindiği bilgi ve becerileri; fizik başta olmak üzere temel bilimler ve ilgili uygulama alanlarında kullanarak problemlere çözümler üretir., Çevresini gözlemleyerek elde ettiği verileri edindiği bilgiler ile değerlendirip yorumlayarak ilişkilendirir. , Öğrendiği bilgi birikimiyle fizik alanında kuramsal ve deneysel çalışmalar planlar, sonuçlandırır ve yorumlar., Bilgi birikimini ve deneyimlerini kullanarak temel fizik problemlerine çözümler getirir ve çözümlerini gereksinimlere göre geliştirir., Edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgilere ulaşabilir ve bunları yorumlayabilir., Elde ettiği bilgi ve deneyimleri birleştirerek amacı doğrultusunda temel laboratuvalar aletlerini kullanır., Çalışmalarında çevre koruma bilincini ön planda tutarak, iş güvenliği ve sağlıklı çalışma ortamı oluşturma bilincine sahip olur., Etik kurallar çerçevesinde çeşitli bilişim teknolojilerini kullanarak alanıyla ilgili bilimsel verilere ve kaynaklara ulaşır, bunları derleyip yorumlayarak kullanır., Çalışmalarında sosyal sorumluluk bilincini ön planda tutar ve ulusal gereklere uygun şekilde evrensel düşünce sistemine sahip olur., Bilgi birikimlerini en iyi şekilde değerlendirerek elde edeceği sonuçları ulusal ve uluslararası ortamlarda ifade eder, sözlü veya yazılı sunumlar yapar., Alanıyla ilgili gelişmeleri ve yönelimleri en iyi şekilde takip eder, yeni uygulamalar ve modellemeler oluşturur., Ulusal gereksinim ve öncelikleri ön planda tutarak mesleki bilgi birikimini ve deneyimlerini alanıyla ilgili problemlerin çözümlerinde evrensel normlara uygun şekilde kullanır., Farklı disiplinler arası alanlarda çalışma yapar ve katkıda bulur.


Key Competencies
-

Further Info

For each course taken at COMU, the student is given one of the letter grades below by the instructor as the semester course grade. Each letter grade has also its as ECTS grade equivalent. The table below provides the detailed information about the COMU letter grades, ECTS grades and grade points and percentage equivalents. Scores 100 scale COMU Grades Credits 4.00 scale ECTS Grades 90-100 AA 4.00 A 85-89 BA 3.50 B 80-84 BB 3.00 B 70-79 CB 2.50 C 60-69 CC 2.00 C 55-59 DC 1.50 D 50-54 DD 1.00 E 40-49 FD 0.50 F 0-39 FF 0-00 FX YE: Satisfactory (S) YS: Unsatisfactory(U) DS: Fail -NA (Minimum attendance requirement not fulfilled) Successful Grades: AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD, YE Unsuccessful Grades: FD, FF, YS, DS In order for a student to graduate from the program s/he follows, s/he has to pass all the courses, succeed in all the compulsory internship trainings if there are any and attain sufficient grade in non-credit courses. These students are accepted as SUCCESSFUL students. The GPA of a student is his/her graduation grade point average at the same time.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Admission of national students to the PHYSICS programme is contingent on success on the nationally centralised Student Selection Examination (YGS and LYS) conducted by the Student Selection and Placement Centre (OSYM). For further information please visit General Admission Requirements and Registration Procedures in the menu items of the Information on the Institution and the Examination, Selection & Placement Centre (OSYM). Admission of foreign students is possible through an evaluation of students’ individual application to the university. For further and detailed information please visit General Admission Requirements and Registration Procedures in the menu items of the Information on the Institution.


Conditions for Success
In order to graduate from our department’s undergraduate programme, the students are required to take some courses and completed them successfully. Our undergraduate programme covers the following conditions: A core programme including required courses have at least 170 ECTS credits. Elective field courses including advanced physics subjects have 7 or 12 ECTS credits each. The other elective courses which have 6 ECTS credits each. Totally 240 ECTS credits must be taken in 8 semester (30 ECTS credits in each one).

Progression Paths (Relationship Type)

Our graduate can work as a scientific researcher, a research chemist in research and development, a chemist in analysis and quality control laboratories or can have a teaching job in case he/she additionally owns teaching certificate.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

-


Url
Open Address