Yeterlilik Kodu

TR0030007597

Yeterlilik Adı
Fizik Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumNecmettin Erbakan Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA
Sorumlu Kurum URLhttps://www.erbakan.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Fizik ile ilgili teori, kanun, prensip, hipotez ve kavramları bilir ve uygular.
  • Fizik ile ilgili teori, kanun, prensip, hipotez ve kavramların diğer disiplinler ile ilişkisini kurar.
  • Tüm eğitim uygulamalarında Türk Milli Eğitiminin amaç ve ilkelerini temel alır.
  • Ortaöğretim düzeyindeki öğrencilerin gelişim, öğrenme biçimi ve stilleri ile öğrenme güçlükleri bilgisine sahiptir.
  • Fizik eğitimi ile ilgili öğretim programları, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir ve fizik öğretiminde kullanılmaya uygun bilgi teknolojilerini, etkili ders araç gereçlerini tanır.
  • Bilim tarihinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları fizik ve fizik eğitimi alanına etkileri açısından değerlendirir.
  • Ortaöğretim düzeyindeki öğrencilerin gelişim; öğrenme biçim ve stilleri ile öğrenme güçlüklerini dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanarak öğretim sürecini planlar ve fizik öğrenmeyi teşvik edici öğrenme ortamı oluşturur, ilgili konuya ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
  • Bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
  • Etkili ve doğru iletişim becerisine sahiptir.
  • Fizik programındaki temel kavram ve konuları gerçek hayattaki durumlarla ilişkilendirerek farklı disiplinlere uyarlar.
  • Fizik ile ilgili laboratuar kullanım becerisine sahiptir.
  • Fizik ile ilgili laboratuar uygulamalarını doğru ve etkili kullanır.
  • Fizik ile ilgili farklı kaynaklardan elde edilen bilginin güvenirliğini analiz eder ve karmaşık bilgileri açık ve anlaşılır olarak ifade eder.
  • Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder ve öğretim sürecine katar.
  • Birey olarak ve alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
  • Temel Bilimler hakkında genel bilgi , kavram ve ilkeleri öğrenme.
  • Fizik ve Fen alanında öğrenilen bilgi ve becerileri günlük hayatta kullanabilme.
  • Temel Bilimler alanında öğrenilen bilgi ve kavramlar üzerine derinlemesine yorum yapabilme.
  • Öğrenilen kavramlar arası ilişkileri kurabilme ve bu kavramlar üzerine tartışma yapabilme.
  • Fizik ve fen alanlarındaki teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve gelişmelerden en doğru bir şekilde yararlanma becerisine sahip olma.
  • Bilimsel kavramlar üzerine felsefe yapabilme.
  • Öğrenilen bilgi, kavram ve ilkeler ışığında yeni bilimsel araştırmalar yapabilme.
  • Bilimsel araştırma beceri kazanımlarına sahip olma.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Derslerde uygulanan ölçme değerlendirme yöntemleri bilgi paketinde yer alan Ders Öğretim Planında tanımlanmıştır. Sınavlar ve başarı notları ilgili olarak Necmettin Erbakan Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 300 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

1) Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak.

2) ÖSYMnin uyguladığı merkezi sınavdan (LYS, MF-2) bölümünden yeterli puanı almakBakınız: http://www.osym.gov.tr

Başarma ŞartlarıÖğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 300 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan 300 AKTSlik zorunlu ve seçmeli derslerin tümünü geçerek 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan öğrenciler Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel ortaöğretim kurumlarında fizik öğretmeni olarak çalışabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030007597


Yeterlilik Adı
Fizik Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Necmettin Erbakan Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Fizik ile ilgili teori, kanun, prensip, hipotez ve kavramları bilir ve uygular.
  • Fizik ile ilgili teori, kanun, prensip, hipotez ve kavramların diğer disiplinler ile ilişkisini kurar.
  • Tüm eğitim uygulamalarında Türk Milli Eğitiminin amaç ve ilkelerini temel alır.
  • Ortaöğretim düzeyindeki öğrencilerin gelişim, öğrenme biçimi ve stilleri ile öğrenme güçlükleri bilgisine sahiptir.
  • Fizik eğitimi ile ilgili öğretim programları, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir ve fizik öğretiminde kullanılmaya uygun bilgi teknolojilerini, etkili ders araç gereçlerini tanır.
  • Bilim tarihinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları fizik ve fizik eğitimi alanına etkileri açısından değerlendirir.
  • Ortaöğretim düzeyindeki öğrencilerin gelişim; öğrenme biçim ve stilleri ile öğrenme güçlüklerini dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanarak öğretim sürecini planlar ve fizik öğrenmeyi teşvik edici öğrenme ortamı oluşturur, ilgili konuya ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
  • Bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
  • Etkili ve doğru iletişim becerisine sahiptir.
  • Fizik programındaki temel kavram ve konuları gerçek hayattaki durumlarla ilişkilendirerek farklı disiplinlere uyarlar.
  • Fizik ile ilgili laboratuar kullanım becerisine sahiptir.
  • Fizik ile ilgili laboratuar uygulamalarını doğru ve etkili kullanır.
  • Fizik ile ilgili farklı kaynaklardan elde edilen bilginin güvenirliğini analiz eder ve karmaşık bilgileri açık ve anlaşılır olarak ifade eder.
  • Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder ve öğretim sürecine katar.
  • Birey olarak ve alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
  • Temel Bilimler hakkında genel bilgi , kavram ve ilkeleri öğrenme.
  • Fizik ve Fen alanında öğrenilen bilgi ve becerileri günlük hayatta kullanabilme.
  • Temel Bilimler alanında öğrenilen bilgi ve kavramlar üzerine derinlemesine yorum yapabilme.
  • Öğrenilen kavramlar arası ilişkileri kurabilme ve bu kavramlar üzerine tartışma yapabilme.
  • Fizik ve fen alanlarındaki teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve gelişmelerden en doğru bir şekilde yararlanma becerisine sahip olma.
  • Bilimsel kavramlar üzerine felsefe yapabilme.
  • Öğrenilen bilgi, kavram ve ilkeler ışığında yeni bilimsel araştırmalar yapabilme.
  • Bilimsel araştırma beceri kazanımlarına sahip olma.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Derslerde uygulanan ölçme değerlendirme yöntemleri bilgi paketinde yer alan Ders Öğretim Planında tanımlanmıştır. Sınavlar ve başarı notları ilgili olarak Necmettin Erbakan Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 300 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

1) Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak.

2) ÖSYMnin uyguladığı merkezi sınavdan (LYS, MF-2) bölümünden yeterli puanı almakBakınız: http://www.osym.gov.tr


Başarma Şartları
Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 300 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan 300 AKTSlik zorunlu ve seçmeli derslerin tümünü geçerek 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan öğrenciler Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel ortaöğretim kurumlarında fizik öğretmeni olarak çalışabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030007597

Qualification Title
Bachelor of Science in Physics Teaching
Awarding BodyNecmettin Erbakan University
Awarding Body Contact Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA
Awarding Body Urlwww.erbakan.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Knowing and applying theories, laws, principles, hypotheses and concepts related to Physics.Making interdisciplinary connections among theories, laws, principles, hypotheses and concepts related to Physics.
  • Taking the objectives and principles of Turkish National Education at all educational applications.Knowing secondary level students in terms of development, learning styles and learning deficits.Knowing teaching programs, teaching strategies, methods and techniques of Physics along with assessment and evaluation, and recognizing information technologies and effective teaching tools to be used in teaching Physics.Evaluating important scientists, events and phenomena in history in terms of Physics and Physics teaching.
  • Planning the teaching process with appropriate teaching strategies, methods and techniques to the development, learning styles and learning deficits of the secondary level students; creating motivating learning environments for learning Physics, developing materials appropriate to the topic and the requirements of the students.
  • Utilizing information technologies in planning process for teaching as well as learning process effectively.Having effective and accurate communication skills.Adapting basic concepts and topics in physics curriculum to various disciplines through relating them with real life situations.Having laboratory utilization skills related to Physics.
  • Using laboratory practices of Physics accurately and effectively.
  • Analyzing the reliability of the knowledge attained from various resources of Physics and expressing the complex knowledge clearly.
  • Being able to follow current scientific development related to his/her field and integrates then into Teaching process.Acting appropriate to the laws, bylaws, directories, human rights as well as social, scientific and professional ethical values related to the field-specific duties, rights and responsibilities.
  • Learning general knowledge, concepts and principles about basic sciences.
  • Using knowledge and skills learned in physics and science in daily life.
  • Being able to make in-depth interpretation on the knowledge and concepts learned in the field of Basic Sciences,Being able to establish relations between learned concepts and to be able to discuss these concepts.
  • Being able to follow the technological developments in physics and science fields and to have the ability to make the best use of the developments.
  • Being able to make philosophy on scientific concepts.
  • Being able to do new scientific researches in the light of learned knowledge, concepts and principlesHaving scientific research skills.
Key Competencies-
Further Info

Testing and evaluation methods implemented in the courses are defined in the “course instructional plan” which takes place in the information package. The relevant articles in the Examination Regulation of Necmettin Erbakan University Associate and Undergraduate Education are used for the exams and final grades.Student must successfully complete all of the courses in the four-year program, in order to graduate. This degree is given to students who pass all courses in the curriculum, successfully complete a minimum of 300 ECTS credits and obtain an overall grade point average of at least 2.00 / 4.00.

Quality Assurance-
Access Requirements

1 - High school diploma,

2 - Obtaining the required grade from National University Entrance and Placement Exam (ÖSYM) For more information: http://www.osym.gov.tr

Conditions for SuccessStudent must successfully complete all of the courses in the four-year program, in order to graduate. This degree is given to students who pass all courses in the curriculum, successfully complete a minimum of 300 ECTS credits and obtain an overall grade point average of at least 2.00 / 4.00.Students should succeed and pass all the courses (total 300 ECTS) and obtain a minimum GPA (Grade Point Average) of 2.00 over 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of this program employee as a Physics Teacher in the state and private secondary schools.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030007597


Qualification Title
Bachelor of Science in Physics Teaching

Awarding Body
Necmettin Erbakan University

Awarding Body Contact
Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Knowing and applying theories, laws, principles, hypotheses and concepts related to Physics.Making interdisciplinary connections among theories, laws, principles, hypotheses and concepts related to Physics.
  • Taking the objectives and principles of Turkish National Education at all educational applications.Knowing secondary level students in terms of development, learning styles and learning deficits.Knowing teaching programs, teaching strategies, methods and techniques of Physics along with assessment and evaluation, and recognizing information technologies and effective teaching tools to be used in teaching Physics.Evaluating important scientists, events and phenomena in history in terms of Physics and Physics teaching.
  • Planning the teaching process with appropriate teaching strategies, methods and techniques to the development, learning styles and learning deficits of the secondary level students; creating motivating learning environments for learning Physics, developing materials appropriate to the topic and the requirements of the students.
  • Utilizing information technologies in planning process for teaching as well as learning process effectively.Having effective and accurate communication skills.Adapting basic concepts and topics in physics curriculum to various disciplines through relating them with real life situations.Having laboratory utilization skills related to Physics.
  • Using laboratory practices of Physics accurately and effectively.
  • Analyzing the reliability of the knowledge attained from various resources of Physics and expressing the complex knowledge clearly.
  • Being able to follow current scientific development related to his/her field and integrates then into Teaching process.Acting appropriate to the laws, bylaws, directories, human rights as well as social, scientific and professional ethical values related to the field-specific duties, rights and responsibilities.
  • Learning general knowledge, concepts and principles about basic sciences.
  • Using knowledge and skills learned in physics and science in daily life.
  • Being able to make in-depth interpretation on the knowledge and concepts learned in the field of Basic Sciences,Being able to establish relations between learned concepts and to be able to discuss these concepts.
  • Being able to follow the technological developments in physics and science fields and to have the ability to make the best use of the developments.
  • Being able to make philosophy on scientific concepts.
  • Being able to do new scientific researches in the light of learned knowledge, concepts and principlesHaving scientific research skills.

Key Competencies
-

Further Info

Testing and evaluation methods implemented in the courses are defined in the “course instructional plan” which takes place in the information package. The relevant articles in the Examination Regulation of Necmettin Erbakan University Associate and Undergraduate Education are used for the exams and final grades.Student must successfully complete all of the courses in the four-year program, in order to graduate. This degree is given to students who pass all courses in the curriculum, successfully complete a minimum of 300 ECTS credits and obtain an overall grade point average of at least 2.00 / 4.00.


Quality Assurance
-

Access Requirements

1 - High school diploma,

2 - Obtaining the required grade from National University Entrance and Placement Exam (ÖSYM) For more information: http://www.osym.gov.tr


Conditions for Success
Student must successfully complete all of the courses in the four-year program, in order to graduate. This degree is given to students who pass all courses in the curriculum, successfully complete a minimum of 300 ECTS credits and obtain an overall grade point average of at least 2.00 / 4.00.Students should succeed and pass all the courses (total 300 ECTS) and obtain a minimum GPA (Grade Point Average) of 2.00 over 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of this program employee as a Physics Teacher in the state and private secondary schools.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address