Yeterlilik Kodu

TR0030004685

Yeterlilik Adı
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Diploması
Sorumlu KurumHaliç Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiHaliç Üniversitesi, 5. Levent Mahallesi, 15 Temmuz Şehitler Caddesi, No: 14/12 34060 Eyüpsultan/İSTANBUL
Sorumlu Kurum URLhttp://www.halic.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Terapi ve rehabilitasyon
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Program sayesinde alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olur.
  • Bilgi ve becerilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını güvenli ve organize bir şekilde planlar, uygular ve gerektiğinde değişiklik yapar.
  • Alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, teknolojik gelişmeleri de takip ederek uygulama yapar.
  • Alanına özgü hizmetleri etkin bir şekilde organize etme, kaliteli bir organizasyonun devamlılığını sağlama ve sorunlar karşısında özgün çözümler üretme becerisine sahip olur.
  • Bilgli ve becerilerini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalarda ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır.
  • Toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalar yapar; toplumun değişen ihtiyaçlarına yönelik sağlık politikaları üretir ve uygular.
  • Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek yeni koşullara uyum, yeni fikirler üretme, kalite geliştirme,alanla ilgili bilgi üretme ve bilgi kaynaklarını etkili bir biçimde kullanma yetkinliğine sahip olur.
  • Program içerisindeki yabancı dil desteği sayesinde alanındaki bilgileri takip eder ve en az bir yabancı dil ile alanında uluslararası düzeyde katkı sağlar.
  • Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerilerini kullanarak, kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutup rapor hazırlar, araştırma ve uygulamaların tüm aşamalarına katılır.
  • Alanının ve yasaların gerektirdiği uygulamalarda görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş biriliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar,ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ile genel başarısı ve sınavların birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir.
  • 1. Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • 2. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
  • 3. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
  • 4. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır.
  • 5. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
  • 6. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
  • 7. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • 8. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.
  • 9. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • 10. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır , bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
  • 11. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip arkadaşlarıyla paylaşır.
  • 12. Alanının gerektirdiği düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyi ve üstü) bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • 13. Alanının gerektirdiği düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi ve üstü) dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • 14. Fizyoterapi ile ilgili verileri toplar, yorumlar, etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
  • 15. Rehabilitasyon programını uygularken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere dikkat eder.
  • 16. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve koruyucu fizyoterapi konularında yeterli bilince sahiptir ve toplumu yönlendirir.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümüne giriş için Türk ortaöğretim eğitimini tamamlamış veya yurtdışında eşdeğer bir eğitim almış olmak ve ulusal üniversite sınavında (YGS) sayısal alanda yeterli puanı almış olmak gerekmektedir. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü, YGS puan türü ile öğrenci kabul etmektedir.

Başarma Şartları1. Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.2. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.3. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.4. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır.5. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.6. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.7. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.8. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.9. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.10. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır , bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, kaynaklara etkin/hızlı erişir.11. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip arkadaşlarıyla paylaşır.12. Alanının gerektirdiği düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyi ve üstü) bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.13. Alanının gerektirdiği düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi ve üstü) dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.14. Fizyoterapi ile ilgili verileri toplar, yorumlar, etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.15. Rehabilitasyon programını uygularken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere dikkat eder.16. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve koruyucu fizyoterapi konularında yeterli bilince sahiptir ve toplumu yönlendirir.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında lisans derecesi almak için program yeterliliklerini karşılayan en az 240 AKTSlik dersi başarı ile tamamlamış olmak ve en az 4 üzerinden 2.00 akademik ortalamaya sahip olmak gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Üniversitelerin ilgili bölümlerinde, uygun koşulları sağlayanlar akademik kariyer, Devlet, özel ve üniversite hastanelerinde, Rehabilitasyon merkezlerinde, özel kliniklerde ve dal merkezlerinde, Spor kulüplerinde, Evde bakım merkezlerinde, Engelli bireylerin spor ve rekreasyonel aktivitelerinin uygulanmasında, Okullarda, huzurevi ve bakım evlerinde, belediyelerde çalışabilir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030004685


Yeterlilik Adı
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Haliç Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Haliç Üniversitesi, 5. Levent Mahallesi, 15 Temmuz Şehitler Caddesi, No: 14/12 34060 Eyüpsultan/İSTANBUL

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Program sayesinde alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olur.
  • Bilgi ve becerilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını güvenli ve organize bir şekilde planlar, uygular ve gerektiğinde değişiklik yapar.
  • Alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, teknolojik gelişmeleri de takip ederek uygulama yapar.
  • Alanına özgü hizmetleri etkin bir şekilde organize etme, kaliteli bir organizasyonun devamlılığını sağlama ve sorunlar karşısında özgün çözümler üretme becerisine sahip olur.
  • Bilgli ve becerilerini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalarda ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır.
  • Toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalar yapar; toplumun değişen ihtiyaçlarına yönelik sağlık politikaları üretir ve uygular.
  • Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek yeni koşullara uyum, yeni fikirler üretme, kalite geliştirme,alanla ilgili bilgi üretme ve bilgi kaynaklarını etkili bir biçimde kullanma yetkinliğine sahip olur.
  • Program içerisindeki yabancı dil desteği sayesinde alanındaki bilgileri takip eder ve en az bir yabancı dil ile alanında uluslararası düzeyde katkı sağlar.
  • Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerilerini kullanarak, kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutup rapor hazırlar, araştırma ve uygulamaların tüm aşamalarına katılır.
  • Alanının ve yasaların gerektirdiği uygulamalarda görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş biriliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar,ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ile genel başarısı ve sınavların birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir.
  • 1. Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • 2. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
  • 3. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
  • 4. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır.
  • 5. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
  • 6. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
  • 7. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • 8. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.
  • 9. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • 10. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır , bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
  • 11. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip arkadaşlarıyla paylaşır.
  • 12. Alanının gerektirdiği düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyi ve üstü) bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • 13. Alanının gerektirdiği düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi ve üstü) dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • 14. Fizyoterapi ile ilgili verileri toplar, yorumlar, etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
  • 15. Rehabilitasyon programını uygularken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere dikkat eder.
  • 16. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve koruyucu fizyoterapi konularında yeterli bilince sahiptir ve toplumu yönlendirir.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümüne giriş için Türk ortaöğretim eğitimini tamamlamış veya yurtdışında eşdeğer bir eğitim almış olmak ve ulusal üniversite sınavında (YGS) sayısal alanda yeterli puanı almış olmak gerekmektedir. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü, YGS puan türü ile öğrenci kabul etmektedir.


Başarma Şartları
1. Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.2. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.3. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.4. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır.5. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.6. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.7. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.8. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.9. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.10. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır , bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, kaynaklara etkin/hızlı erişir.11. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip arkadaşlarıyla paylaşır.12. Alanının gerektirdiği düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyi ve üstü) bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.13. Alanının gerektirdiği düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi ve üstü) dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.14. Fizyoterapi ile ilgili verileri toplar, yorumlar, etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.15. Rehabilitasyon programını uygularken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere dikkat eder.16. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve koruyucu fizyoterapi konularında yeterli bilince sahiptir ve toplumu yönlendirir.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında lisans derecesi almak için program yeterliliklerini karşılayan en az 240 AKTSlik dersi başarı ile tamamlamış olmak ve en az 4 üzerinden 2.00 akademik ortalamaya sahip olmak gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Üniversitelerin ilgili bölümlerinde, uygun koşulları sağlayanlar akademik kariyer, Devlet, özel ve üniversite hastanelerinde, Rehabilitasyon merkezlerinde, özel kliniklerde ve dal merkezlerinde, Spor kulüplerinde, Evde bakım merkezlerinde, Engelli bireylerin spor ve rekreasyonel aktivitelerinin uygulanmasında, Okullarda, huzurevi ve bakım evlerinde, belediyelerde çalışabilir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030004685

Qualification Title
Bachelor’s Diploma in Physiotherapy and Rehabilitation
Awarding BodyHalic University
Awarding Body ContactHaliç University
Awarding Body Urlhttp://www.halic.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTherapy and rehabilitation
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments

1. Textbooks with basic and up-to-date information in the field of health have advanced theoretical and practical knowledge supported by application tools and other resources.2. Knowledge of the nature, sources, boundaries, correctness, reliability and validity of knowledge.3. Has knowledge of scientific knowledge in the field of health, monitoring, evaluation and application of current literature.4. Evaluate and interpret scientifically proven data using advanced knowledge and skills acquired in the field of health, identify, analyze, research and develop solutions to problems by observing professional and ethical values ??based on evidence and share knowledge.5. Use information technology related to the field of health and research.6. It carries out health education for individual, family and community by using advanced theoretical and practical knowledge in the field of health.7. Carry out a study independently using advanced knowledge of the health field and take responsibility as a team member in cooperation with other occupational groups working on this area.8. Conducts the responsibility / responsibility for producing scientific information specific to the field.9. Evaluates advanced knowledge and skills acquired in the field of health with a critical approach.10. Indicates that you are embracing life-long learning, development is open, decides on ways to reach knowledge, and is applied / efficient to resources.11. Share ideas with the team members on the issues related to the field of health and support the suggestions for solution of the problems with quantitative and qualitative support.12. Uses information and communication technologies at the level required by the field (European Computer Usage License Level and above).13. Follows the information in his / her field and communicates with colleagues using language at the level required by his / her field (European Language Portfolio B1 General Level and above).14. Physiotherapy records, comments, effective and secure documentation / accurate and effective records.15. Pay attention to social, scientific, cultural and ethical values ??when applying rehabilitation program.16. Infant and children, including the individual and the public, have sufficient consensus on the issues of health, occupational safety and preventive physiotherapy and guide society.To finish Physiotherapy and Rehabilitation Department, all students have to complete 240 ECTS successfully.

Description

Through the program will have sufficient, reliable and up-to-date knowledge in the field.Using his knowledge and skills, he plans, applies and changes physiotherapy and rehabilitation programs safely and organically. By using the knowledge and skills based on the field of the field, technological developments are followed and implemented.It has the ability to effectively organize field-specific services, to ensure the continuity of a quality organization and to produce unique solutions to problems. It uses vocational knowledge and skills to carry out vocational and academic studies independently and works as a team member in interdisciplinary and interdisciplinary studies. It works to protect public health; produces and implements health policies for the changing needs of the community. Adopting the lifelong learning principle, it has the ability to adapt to new conditions, to produce new ideas, to develop quality, to produce information about the field and to use information sources effectively. It follows the information in the field thanks to the foreign language support in the program and contributes at the international level with at least one foreign language. By using verbal and written communication skills in Turkish, they record and report on quality service and research, participate in all stages of research and applications.

Key Competencies-
Further Info

The course grade is obtained by evaluating the students mid-term exams, homeworks, practical work, group work, general success and exams. 1. Textbooks with basic and up-to-date information in the field of health have advanced theoretical and practical knowledge supported by application tools and other resources. 2. Knowledge of the nature, sources, boundaries, correctness, reliability and validity of knowledge. 3. Has knowledge of scientific knowledge in the field of health, monitoring, evaluation and application of current literature. 4. Evaluate and interpret scientifically proven data using advanced knowledge and skills acquired in the field of health, identify, analyze, research and develop solutions to problems by observing professional and ethical values ??based on evidence and share knowledge. 5. Use information technology related to the field of health and research. 6. It carries out health education for individual, family and community by using advanced theoretical and practical knowledge in the field of health. 7. Carry out a study independently using advanced knowledge of the health field and take responsibility as a team member in cooperation with other occupational groups working on this area. 8. Conducts the responsibility / responsibility for producing scientific information specific to the field. 9. Evaluates advanced knowledge and skills acquired in the field of health with a critical approach. 10. Indicates that you are embracing life-long learning, development is open, decides on ways to reach knowledge, and is applied / efficient to resources. 11. Share ideas with the team members on the issues related to the field of health and support the suggestions for solution of the problems with quantitative and qualitative support. 12. Uses information and communication technologies at the level required by the field (European Computer Usage License Level and above). 13. Follows the information in his / her field and communicates with colleagues using language at the level required by his / her field (European Language Portfolio B1 General Level and above). 14. Physiotherapy records, comments, effective and secure documentation / accurate and effective records. 15. Pay attention to social, scientific, cultural and ethical values ??when applying rehabilitation program. 16. Infant and children, including the individual and the public, have sufficient consensus on the issues of health, occupational safety and preventive physiotherapy and guide society.

Quality Assurance-
Access Requirements

To register to Department of Physiotherapy and Rehabilitation, candidates should finish high school education or have similar degree to Turkish secondary educational system and take enough mathematical degree (MD) in national university exam (NUE). Physiotherapy and Rehabilitation Department accepts students with (NUE) YGS scoring system.

Conditions for Success1. Textbooks with basic and up-to-date information in the field of health have advanced theoretical and practical knowledge supported by application tools and other resources.2. Knowledge of the nature, sources, boundaries, correctness, reliability and validity of knowledge.3. Has knowledge of scientific knowledge in the field of health, monitoring, evaluation and application of current literature.4. Evaluate and interpret scientifically proven data using advanced knowledge and skills acquired in the field of health, identify, analyze, research and develop solutions to problems by observing professional and ethical values ??based on evidence and share knowledge.5. Use information technology related to the field of health and research.6. It carries out health education for individual, family and community by using advanced theoretical and practical knowledge in the field of health.7. Carry out a study independently using advanced knowledge of the health field and take responsibility as a team member in cooperation with other occupational groups working on this area.8. Conducts the responsibility / responsibility for producing scientific information specific to the field.9. Evaluates advanced knowledge and skills acquired in the field of health with a critical approach.10. Indicates that you are embracing life-long learning, development is open, decides on ways to reach knowledge, and is applied / efficient to resources.11. Share ideas with the team members on the issues related to the field of health and support the suggestions for solution of the problems with quantitative and qualitative support.12. Uses information and communication technologies at the level required by the field (European Computer Usage License Level and above).13. Follows the information in his / her field and communicates with colleagues using language at the level required by his / her field (European Language Portfolio B1 General Level and above).14. Physiotherapy records, comments, effective and secure documentation / accurate and effective records.15. Pay attention to social, scientific, cultural and ethical values ??when applying rehabilitation program.16. Infant and children, including the individual and the public, have sufficient consensus on the issues of health, occupational safety and preventive physiotherapy and guide society.To finish Physiotherapy and Rehabilitation Department, all students have to complete 240 ECTS successfully.
Progression Paths (Relationship Type)

In the related departments of the universities, academic careers that provide suitable conditions can work in schools, private and university hospitals, rehabilitation centers, special clinics and branch centers, sports clubs, home care centers, sports and recreational activities of disabled people, schools, nursing homes and nursing homes

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030004685


Qualification Title
Bachelor’s Diploma in Physiotherapy and Rehabilitation

Awarding Body
Halic University

Awarding Body Contact
Haliç University

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments

1. Textbooks with basic and up-to-date information in the field of health have advanced theoretical and practical knowledge supported by application tools and other resources.2. Knowledge of the nature, sources, boundaries, correctness, reliability and validity of knowledge.3. Has knowledge of scientific knowledge in the field of health, monitoring, evaluation and application of current literature.4. Evaluate and interpret scientifically proven data using advanced knowledge and skills acquired in the field of health, identify, analyze, research and develop solutions to problems by observing professional and ethical values ??based on evidence and share knowledge.5. Use information technology related to the field of health and research.6. It carries out health education for individual, family and community by using advanced theoretical and practical knowledge in the field of health.7. Carry out a study independently using advanced knowledge of the health field and take responsibility as a team member in cooperation with other occupational groups working on this area.8. Conducts the responsibility / responsibility for producing scientific information specific to the field.9. Evaluates advanced knowledge and skills acquired in the field of health with a critical approach.10. Indicates that you are embracing life-long learning, development is open, decides on ways to reach knowledge, and is applied / efficient to resources.11. Share ideas with the team members on the issues related to the field of health and support the suggestions for solution of the problems with quantitative and qualitative support.12. Uses information and communication technologies at the level required by the field (European Computer Usage License Level and above).13. Follows the information in his / her field and communicates with colleagues using language at the level required by his / her field (European Language Portfolio B1 General Level and above).14. Physiotherapy records, comments, effective and secure documentation / accurate and effective records.15. Pay attention to social, scientific, cultural and ethical values ??when applying rehabilitation program.16. Infant and children, including the individual and the public, have sufficient consensus on the issues of health, occupational safety and preventive physiotherapy and guide society.To finish Physiotherapy and Rehabilitation Department, all students have to complete 240 ECTS successfully.


Description

Through the program will have sufficient, reliable and up-to-date knowledge in the field.Using his knowledge and skills, he plans, applies and changes physiotherapy and rehabilitation programs safely and organically. By using the knowledge and skills based on the field of the field, technological developments are followed and implemented.It has the ability to effectively organize field-specific services, to ensure the continuity of a quality organization and to produce unique solutions to problems. It uses vocational knowledge and skills to carry out vocational and academic studies independently and works as a team member in interdisciplinary and interdisciplinary studies. It works to protect public health; produces and implements health policies for the changing needs of the community. Adopting the lifelong learning principle, it has the ability to adapt to new conditions, to produce new ideas, to develop quality, to produce information about the field and to use information sources effectively. It follows the information in the field thanks to the foreign language support in the program and contributes at the international level with at least one foreign language. By using verbal and written communication skills in Turkish, they record and report on quality service and research, participate in all stages of research and applications.


Key Competencies
-

Further Info

The course grade is obtained by evaluating the students mid-term exams, homeworks, practical work, group work, general success and exams. 1. Textbooks with basic and up-to-date information in the field of health have advanced theoretical and practical knowledge supported by application tools and other resources. 2. Knowledge of the nature, sources, boundaries, correctness, reliability and validity of knowledge. 3. Has knowledge of scientific knowledge in the field of health, monitoring, evaluation and application of current literature. 4. Evaluate and interpret scientifically proven data using advanced knowledge and skills acquired in the field of health, identify, analyze, research and develop solutions to problems by observing professional and ethical values ??based on evidence and share knowledge. 5. Use information technology related to the field of health and research. 6. It carries out health education for individual, family and community by using advanced theoretical and practical knowledge in the field of health. 7. Carry out a study independently using advanced knowledge of the health field and take responsibility as a team member in cooperation with other occupational groups working on this area. 8. Conducts the responsibility / responsibility for producing scientific information specific to the field. 9. Evaluates advanced knowledge and skills acquired in the field of health with a critical approach. 10. Indicates that you are embracing life-long learning, development is open, decides on ways to reach knowledge, and is applied / efficient to resources. 11. Share ideas with the team members on the issues related to the field of health and support the suggestions for solution of the problems with quantitative and qualitative support. 12. Uses information and communication technologies at the level required by the field (European Computer Usage License Level and above). 13. Follows the information in his / her field and communicates with colleagues using language at the level required by his / her field (European Language Portfolio B1 General Level and above). 14. Physiotherapy records, comments, effective and secure documentation / accurate and effective records. 15. Pay attention to social, scientific, cultural and ethical values ??when applying rehabilitation program. 16. Infant and children, including the individual and the public, have sufficient consensus on the issues of health, occupational safety and preventive physiotherapy and guide society.


Quality Assurance
-

Access Requirements

To register to Department of Physiotherapy and Rehabilitation, candidates should finish high school education or have similar degree to Turkish secondary educational system and take enough mathematical degree (MD) in national university exam (NUE). Physiotherapy and Rehabilitation Department accepts students with (NUE) YGS scoring system.


Conditions for Success
1. Textbooks with basic and up-to-date information in the field of health have advanced theoretical and practical knowledge supported by application tools and other resources.2. Knowledge of the nature, sources, boundaries, correctness, reliability and validity of knowledge.3. Has knowledge of scientific knowledge in the field of health, monitoring, evaluation and application of current literature.4. Evaluate and interpret scientifically proven data using advanced knowledge and skills acquired in the field of health, identify, analyze, research and develop solutions to problems by observing professional and ethical values ??based on evidence and share knowledge.5. Use information technology related to the field of health and research.6. It carries out health education for individual, family and community by using advanced theoretical and practical knowledge in the field of health.7. Carry out a study independently using advanced knowledge of the health field and take responsibility as a team member in cooperation with other occupational groups working on this area.8. Conducts the responsibility / responsibility for producing scientific information specific to the field.9. Evaluates advanced knowledge and skills acquired in the field of health with a critical approach.10. Indicates that you are embracing life-long learning, development is open, decides on ways to reach knowledge, and is applied / efficient to resources.11. Share ideas with the team members on the issues related to the field of health and support the suggestions for solution of the problems with quantitative and qualitative support.12. Uses information and communication technologies at the level required by the field (European Computer Usage License Level and above).13. Follows the information in his / her field and communicates with colleagues using language at the level required by his / her field (European Language Portfolio B1 General Level and above).14. Physiotherapy records, comments, effective and secure documentation / accurate and effective records.15. Pay attention to social, scientific, cultural and ethical values ??when applying rehabilitation program.16. Infant and children, including the individual and the public, have sufficient consensus on the issues of health, occupational safety and preventive physiotherapy and guide society.To finish Physiotherapy and Rehabilitation Department, all students have to complete 240 ECTS successfully.

Progression Paths (Relationship Type)

In the related departments of the universities, academic careers that provide suitable conditions can work in schools, private and university hospitals, rehabilitation centers, special clinics and branch centers, sports clubs, home care centers, sports and recreational activities of disabled people, schools, nursing homes and nursing homes


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address