Yeterlilik Kodu | TR0030010439 | |
Yeterlilik Adı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Süleyman Demirel Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Süleyman Demirel Üniversitesi 32260 Çünür/ISPARTA | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.sdu.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Terapi ve rehabilitasyon | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Fizyoterapistlik mesleği, doğuştan veya sonradan kalıcı yada geçici yetersizliklerde, limitlenmiş olan fonksiyonel kapasitede,hareket bozukluğuna yol açan her türlü yaralanma, hastalık ve yaşlılıkta, ağrı ve fonksiyon bozukluklarında uzman bir hekimin tanısı sonrası fizyoterapiye özgü değerlendirme yöntemlerini kullanarak yine bir çoğu dünyada fizyoterapistler tarafından geliştirilmiş olan tedavi yaklaşımlarını planlayıp uygulamaya yönelik bilgi ve beceriyi kazanan, sağlık ve yaşam kalitesinin artırılmasında ,psiko-sosyal ve mesleki yönde de günlük yaşamda bağımsızlığın kazandırılması yada arttırılmasında önemli görevleri olan bir meslektir. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ Sağlık Bilimleri Fakültesi'ne bağlıdır.4 yıllık lisans düzeyinde eğitim vermektedir.2002 –2003 tarihinde eğitim-öğretime başlamıştır.1.sınfta 60,2.sınıfta 60,3.sınıfta 40 ve 4.sınıfta 30 öğrencisi vardır.Bölümün eğitim dili Türkçe’dir. Öğrenciler, Bölüme lise sonrası Üniversitelerarası Seçme ve Yerleştirme Sınavından yeterli sayısal puanı alarak girmektedirler. İlk 3 yıl ders programında hareket sistemi problemlerinde uygun değerlendirme yöntemleriyle tedavi programını belirleme ve uygulamaya yönelik mesleki derslerin yanında Tıp Fakültesinin farklı disiplinlerine ait öğretim üyelerinin önemli katkılarıyla temel bilimler ve klinik bilimler dersleri verilmektedir. Fizyoterapi mesleki derslerinin bir bölümü teorik önemli bir bölümü ise uygulamalı şeklinde işlenmektedir. Üniversitemizin Araştırma ve Uygulama Hastanesi olması dolayısıyla derslerin pratik olarak staj imkanı mevuttur.Bölümümüzde aynı zamanda son sınıfta klinik uygulama dersi vardır.Bu uygulama ile öğrencilerimiz yıl boyunca üniversite hastanemizde rotasyon usulu ile farklı kliniklerde staj yapabilmektedirler.Son sınıfta aynı zamanda seminer çalışmaları da yürütülmektedir. Ayrıca öğrencilerimiz yaz stajı şeklinde farklı illerde ve sağlık kuruluşlarında staj yapmaktadırlar.Ortopedi,nöroloji,nöroşirurji,pediatrik rehabilitasyon...vb. ünitelerimiz vardır ve farklı ünite çalışmalarımız devam etmektedir. Bölümümüzde 2 yardımcı doçent, 3 öğretim görevlisi bulunmaktadır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Lise Diploması, ÖSS belgesi | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, FD notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu yeterliliği hem örgün hem de açık öğretim yoluyla ulaşmak mümkündür. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bölümden mezun olanlar akademisyen olabilecekleri gibi, düşünmeyi ve yaratıcılığı gerektiren işlerde başarılı olacaklardır. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030010439
ISCO:08
ISCO:08
- Fizyoterapistlerin sık karşılaştıkları özürler, aktivite limitasyonları ve yaşa bağlı kısıtlılıklarla sonuçlanan durumlara yönelik etkin fizyoterapiyi sağlamak.
- Mezuniyet sonrası, klinik deneyimleri olan ve hasta haklarını gözeten yüksek kalitede, geçerli ve kanıta dayalı fizyoterapinin sağlanmasında rol model olmak.
- Optimal tedavi sonuçlarının gerçekleştirilmesinde; kendi kararlarını vermelerine rehberlik ederek hastanın incelenmesi, değerlendirilmesi, planlamanın yapılması ve müdahalenin yapılmasında klinik sorumluluk kullanabilme.
- Tedavide hastanın ihtiyaçlarına uygun olarak diğer sağlık çalışanlarına, toplum sağlığı kuruluşları veya sağlık bakım servislerine yönelik gerekli önerileri verebilme.
- Değişik kültürler ve özellikteki hastaların fizyoterapilerinde hasta merkezli, kurumsal bakım ve tedavilerin sağlayabilme.
- Klinikte üretkenlik ve yaratıcılık, kendine güven ve mesuliyet gösterme.
- Fizyoterapi uygulamaları ile mesleki kariyerlerinde etkin öğrenici ve klinisyen olmada sürekliliği cesaretlendirme.
- Hastaların ve toplumun ihtiyaçlarını karşılayacak sağlık hizmetlerinin sağlanmasında multidisipliner ekibin takımın etkin üyesi ve birleştiricisi olarak görev alma.
- Fizyoterapi uygulama açısından etkin öğrenimi destekleyen yetenekli öğreticiler olabilme.
- Klinik ortamda; uygulamalarını geliştirmede meslektaşlarıyla aktif katılım ve etkin iletişimi gerçekleştirme.
- Hasta yada hasta populasyonlarında cevaplanabilir klinik soruları formüle etme ve bu sorulara yönelik sistematik metodları kullanma.
- Toplumun sağlık ihtiyaçlarına yönelik fizyoterapi hizmetinin sağlanmasında; profesyonel kurum ve kuruluşlar aracılığıyla fizyoterapi disiplinini aktif hale getirme
Fizyoterapistlik mesleği, doğuştan veya sonradan kalıcı yada geçici yetersizliklerde, limitlenmiş olan fonksiyonel kapasitede,hareket bozukluğuna yol açan her türlü yaralanma, hastalık ve yaşlılıkta, ağrı ve fonksiyon bozukluklarında uzman bir hekimin tanısı sonrası fizyoterapiye özgü değerlendirme yöntemlerini kullanarak yine bir çoğu dünyada fizyoterapistler tarafından geliştirilmiş olan tedavi yaklaşımlarını planlayıp uygulamaya yönelik bilgi ve beceriyi kazanan, sağlık ve yaşam kalitesinin artırılmasında ,psiko-sosyal ve mesleki yönde de günlük yaşamda bağımsızlığın kazandırılması yada arttırılmasında önemli görevleri olan bir meslektir. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ Sağlık Bilimleri Fakültesi'ne bağlıdır.4 yıllık lisans düzeyinde eğitim vermektedir.2002 –2003 tarihinde eğitim-öğretime başlamıştır.1.sınfta 60,2.sınıfta 60,3.sınıfta 40 ve 4.sınıfta 30 öğrencisi vardır.Bölümün eğitim dili Türkçe’dir. Öğrenciler, Bölüme lise sonrası Üniversitelerarası Seçme ve Yerleştirme Sınavından yeterli sayısal puanı alarak girmektedirler. İlk 3 yıl ders programında hareket sistemi problemlerinde uygun değerlendirme yöntemleriyle tedavi programını belirleme ve uygulamaya yönelik mesleki derslerin yanında Tıp Fakültesinin farklı disiplinlerine ait öğretim üyelerinin önemli katkılarıyla temel bilimler ve klinik bilimler dersleri verilmektedir. Fizyoterapi mesleki derslerinin bir bölümü teorik önemli bir bölümü ise uygulamalı şeklinde işlenmektedir. Üniversitemizin Araştırma ve Uygulama Hastanesi olması dolayısıyla derslerin pratik olarak staj imkanı mevuttur.Bölümümüzde aynı zamanda son sınıfta klinik uygulama dersi vardır.Bu uygulama ile öğrencilerimiz yıl boyunca üniversite hastanemizde rotasyon usulu ile farklı kliniklerde staj yapabilmektedirler.Son sınıfta aynı zamanda seminer çalışmaları da yürütülmektedir. Ayrıca öğrencilerimiz yaz stajı şeklinde farklı illerde ve sağlık kuruluşlarında staj yapmaktadırlar.Ortopedi,nöroloji,nöroşirurji,pediatrik rehabilitasyon...vb. ünitelerimiz vardır ve farklı ünite çalışmalarımız devam etmektedir. Bölümümüzde 2 yardımcı doçent, 3 öğretim görevlisi bulunmaktadır.
Lise Diploması, ÖSS belgesi
Bölümden mezun olanlar akademisyen olabilecekleri gibi, düşünmeyi ve yaratıcılığı gerektiren işlerde başarılı olacaklardır.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030010439 | |
Qualification Title | Physiotherapy and Rehabilitation License | |
Awarding Body | Suleyman Demirel University | |
Awarding Body Contact | Süleyman Demirel University 32260 Çünür/ISPARTA | |
Awarding Body Url | http://www.sdu.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Therapy and rehabilitation | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Physiotherapy, a dynamic branch of healthcare science which is predominantly concerned with assessing, treating or preventing pre- or post-natal physical impairments, limited functional capacities, any kind of injuries, ailments, aches of approaching old age, pain and functional impairments causing movement disorders by using evaluation methods peculiar to the physiotherapy in the wake of the diagnosis of a specialist doctor, is a profession which has crucial roles as regards building skills for proficiency in designing and practicing the treatment approaches, many of which have been developed by the physiotherapists all over the world, increasing quality of life and health together with gaining or promoting the independence during the daily life from a psycho-social and professional point of view. Our department, which first started its education in 2002-2003 academic year, is affiliated to Suleyman Demirel University Health Sciences Faculty and offers undergraduate programs. Our department, in which there is 60 students in first class, 60 students in second class, 40 students in third and 30 students in forth classes. The education language of our department is Turkish. The students are admitted based on their quantitative scores they got in the Student Selection and Placement Examination. Graduate program of our department has been devised in accordance with those of many national and international school of physiotherapy. In addition to the vocational training courses which are dedicated to the determination and the application of the treatment program with respect to the movement-system disorders through the appropriate evaluation methods, basic and clinical sciences are offered thanks to the considerable contribution of the instructors lecturing in various disciplines of the Faculty of Medicine. Only a small portion of the vocational training courses is theoretical, but practical. Since our university possesses its own Research and Application Hospital, practical training is also available. Moreover, clinical application is obligatory for the senior students studying in our department. Because, it enables our students to perform their practical training in various clinics in rotation throughout the year. Our students can also perform their practical training in different cities and health organizations as their summer training. Our department has various units such as orthopedics, neurology, neurosurgery, pediatric rehabilitation etc. and studies for other types of units still continue. There are 3 instructors and 2 assistant professors in our department. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | High School Diploma and certificate of OSS | |
Conditions for Success | A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, FD grades. This qualification can be obtained by either formal education or open education. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates of the department may pursue an academic career, as well as applying for alternative occupations which require analytical thinking and creativity. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely | |
Url | Open Address |
TR0030010439
ISCO:08
ISCO:08
- To provide effective physical therapy for the situations that physical therapists commonly come across with and that are resulted in impairments, activity limitations or participation restrictions due to the person’s age.
- To be a role model after graduation to provide high quality, evidence-based and valid physical therapy that has clinical expertise and regarding the patient’s rights.
- Use sound clinical reasoning to guide their decisions through their examination, evaluation, planning, and intervention to achieve optimal outcomes of care.
- To give the necessary suggestions that are suitable for patient’s needs in treatment and that directed to other health care practitioners, community agencies, or health care services.
- To provide collaborative, patient-centered care and treatment in physiotherapies of different cultured and featured patients. To demonstrate productivity, creativity, responsibility and confidence in practice.
- To encourage the continuity in being an effective learner and clinician in their professional careers by physiotherapy applications.
- To function as effective and collaborative members of an interprofessional team to provide the health care to meet the needs of patients, clients, and the public.
- To be skilled teachers within the scope of physical therapy practice who foster effective learning.
- Effectively communicate and actively participate with their colleagues in their practice environment to improve that practice.
- To formulize answerable clinic questions in the patient or patient populations and to use systematic methods directed to these questions.
- To enactive the discipline of physical therapy to provide the service of physiotherapy directed to the needs of society by the help of professional institutes and foundings.
Physiotherapy, a dynamic branch of healthcare science which is predominantly concerned with assessing, treating or preventing pre- or post-natal physical impairments, limited functional capacities, any kind of injuries, ailments, aches of approaching old age, pain and functional impairments causing movement disorders by using evaluation methods peculiar to the physiotherapy in the wake of the diagnosis of a specialist doctor, is a profession which has crucial roles as regards building skills for proficiency in designing and practicing the treatment approaches, many of which have been developed by the physiotherapists all over the world, increasing quality of life and health together with gaining or promoting the independence during the daily life from a psycho-social and professional point of view. Our department, which first started its education in 2002-2003 academic year, is affiliated to Suleyman Demirel University Health Sciences Faculty and offers undergraduate programs. Our department, in which there is 60 students in first class, 60 students in second class, 40 students in third and 30 students in forth classes. The education language of our department is Turkish. The students are admitted based on their quantitative scores they got in the Student Selection and Placement Examination. Graduate program of our department has been devised in accordance with those of many national and international school of physiotherapy. In addition to the vocational training courses which are dedicated to the determination and the application of the treatment program with respect to the movement-system disorders through the appropriate evaluation methods, basic and clinical sciences are offered thanks to the considerable contribution of the instructors lecturing in various disciplines of the Faculty of Medicine. Only a small portion of the vocational training courses is theoretical, but practical. Since our university possesses its own Research and Application Hospital, practical training is also available. Moreover, clinical application is obligatory for the senior students studying in our department. Because, it enables our students to perform their practical training in various clinics in rotation throughout the year. Our students can also perform their practical training in different cities and health organizations as their summer training. Our department has various units such as orthopedics, neurology, neurosurgery, pediatric rehabilitation etc. and studies for other types of units still continue. There are 3 instructors and 2 assistant professors in our department.
High School Diploma and certificate of OSS
The graduates of the department may pursue an academic career, as well as applying for alternative occupations which require analytical thinking and creativity.
Qualification is valid indefinetely