Yeterlilik Kodu | TR0030021879 | |
Yeterlilik Adı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Zihni Derin Yerleşkesi-Fener Mahallesi 53100 Merkez/RİZE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.erdogan.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Terapi ve rehabilitasyon | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi “Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”nin hükümlerine göre öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, ödev, laboratuvar, uygulama ve benzeri çalışmalar) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı % 40 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Yarıyıl dönem ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler (DC) harf notlu dersten başarılı sayılırlar. Ayrıca her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli dersin öğretim elemanı tarafından “Ders Tanıtım Formu”nda ayrıntılı şekilde tanımlanmaktadır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için RTEÜ Uluslararası Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. Ayrıca Programa öğrenci kabulü RTEÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı (http://oidb.idari.erdogan.edu.tr/)web sayfasında “İlk Kayıt” başlığı altında ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır. | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programda mevcut olan derslerin, uygulamaların ve staj çalışmalarının tümünü Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre başarıyla tamamlaması, 240 AKTS kredisini sağlaması 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programdan mezun olan öğrenciler Sağlık Bakanlığına bağlı kuruluşlarda ve hastanelerde, SGK ve diğer kamu kuruluşlarına bağlı sağlık birimlerinde, özel eğitim ve dal merkezlerinde, spor kulüplerinde, özel hastanelerde ve huzur evlerinde, ayrıca fizyoterapi eğitimi veren kamu ve özel üniversitelerde çalışabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030021879
- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili temel ve klinik bilgilere sahip olup, kuramsal ve uygulamalı prensipleri kullanarak alanı ile ilgili gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlama yapabilme bilgisine sahiptir.
- Bilginin doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında almış olduğu kuramsal ve uygulamalı eğitim doğrultusunda hasta değerlendirebilir, öykü alabilir, fonksiyonel değerlendirme yapabilir, planlanan tedaviyi uygulayabilir, planlama yapabilir ve rehabilitasyon ekibinin diğer üyeleri ile hastayı yeniden değerlendirip görüş ve önerilerde bulunabilir.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak veri toplama, değerlendirme ve yorumlama yapabilir. sorunları tanıyıp analiz edebilir, çözüm önerileri sunabilir, bilgiyi paylaşır ve ekip ile uyumlu çalışabilir.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili bilgisayar programları ve ilgili teknolojileri kullanabilir.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında almış olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleğini bağımsız olarak yürütebilir, ekibin diğer elemanları ile etkin iletişim ve işbirliği içerisinde sorumluluk alabilir.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen problemlerin çözümünde etkin ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında edindiği bilgi ve becerileri uygun şekilde değerlendirebilir.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili uygun kaynaklara ulaşabilir ve bu kaynaklardan etkili bir şekilde faydalanabilir.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gereken güncel bilgilere erişebilir, yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve alanı ile ilgili eğitim ve tanıtım programlarına(kongre, sempozyum, seminer...) katılabilir.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili tedavi sürecini izleyerek bu konuda, disiplinler arası iletişimle çözüm üretebilir ve rehabilitasyon ekip üyeleri ile etili iletişim kurabilir.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kişi ve kurumlara düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak iletebilir.
- Hasta ve tedaviye yönelik düşüncelerini ve sorunlara ait çözüm önerilerini ekip çalışması içerisinde sürecin etkin elemanı olarak paylaşabilir.
- Yaşadığı sosyal çevrede diğer meslek grupları ile proje ve etkinlikler düzenleyip yürütebilir.
- Sözel ve yazılı olarak kendini ifade edebilir.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında Dünyadaki güncel gelişmeleri takip eder.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması yorumlanması ve uygulanması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder ve ilgili paydaşlar ile iş birliği yapar.
- Hareket ve fonksiyonun korunmasında, fizyoterapi ile ilgili koruyucu halk sağlığı faaliyetlerinde bulunur, iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev ve sorumluluklarını ilgili mevzuat ve yönetmeliklere ve mesleki etik kurallara uygun olarak yürütür.
- Dış görünümü, tavır, tutum ve davranışları fizyoterapiste yakışır şekilde ve topluma örnek olur.
- Sağlıklı ve hasta birey yapısını ve fonksiyonlarını, sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arsındaki ilişkiyi kavrayabilme bilgisine sahiptir.
- Sağlık personeline ilişkin hizmet içi eğitimlere katılır ve diğer sağlık personelleri ile uyum içerisinde çalışabilir.
- Fizyoterapi alanında amaca uygun olarak planlanmış ve nitelikli personeller tarafından denetlenen yerlerde klinik uygulama yapabilir.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi “Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”nin hükümlerine göre öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, ödev, laboratuvar, uygulama ve benzeri çalışmalar) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı % 40 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Yarıyıl dönem ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler (DC) harf notlu dersten başarılı sayılırlar. Ayrıca her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli dersin öğretim elemanı tarafından “Ders Tanıtım Formu”nda ayrıntılı şekilde tanımlanmaktadır.
Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için RTEÜ Uluslararası Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. Ayrıca Programa öğrenci kabulü RTEÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı (http://oidb.idari.erdogan.edu.tr/)web sayfasında “İlk Kayıt” başlığı altında ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır.
Bu programdan mezun olan öğrenciler Sağlık Bakanlığına bağlı kuruluşlarda ve hastanelerde, SGK ve diğer kamu kuruluşlarına bağlı sağlık birimlerinde, özel eğitim ve dal merkezlerinde, spor kulüplerinde, özel hastanelerde ve huzur evlerinde, ayrıca fizyoterapi eğitimi veren kamu ve özel üniversitelerde çalışabilmektedir.
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030021879 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Recep Tayyip Erdogan University | |
Awarding Body Contact | Recep Tayyip Erdoğan University Zihni Derin Campus- Fener District 53100 Center/RİZE | |
Awarding Body Url | www.erdogan.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Therapy and rehabilitation | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Has basic and clinical information about the field of Physiotherapy and Rehabilitation and has the knowledge of using the theoretical and applied principles to make necessary evaluation, identification and planning. To be able to evaluate the accuracy, reliability and validity of information. In the field of physiotherapy and rehabilitation, the patient can evaluate, take history, perform functional evaluation, apply the planned treatment, and re-evaluate the patient with other members of the rehabilitation team and make comments and suggestions. Students will be able to collect, evaluate and interpret data using the knowledge and skills acquired in the field of physiotherapy and rehabilitation. Can be identify and analyze problems, offer solutions, share information and work in harmony with the team. Use computer programs and related technologies related to physiotherapy and rehabilitation. Using his knowledge gained in the field of physiotherapy and rehabilitation, he can conduct his profession independently, take responsibility in effective communication and cooperation with other staff members. Take responsibility as an effective team member in the solution of unforeseen problems encountered in applications related to the field. Evaluate the knowledge and skills acquired in the field of physiotherapy and rehabilitation. They will be able to reach the appropriate resources related to the field of physiotherapy and rehabilitation and make effective use of these resources. They have access to up-to-date information on physiotherapy and rehabilitation practices, adopts lifelong learning and participate in training and promotion programs (congresses, symposiums, seminars ...). By monitoring the treatment process related to physiotherapy and rehabilitation and it can produce solutions with interdisciplinary communication . he/she can communicate their thoughts orally and written to the people and institutions related to the field of physiotherapy and rehabilitation. He / she can share his / her thoughts about the patient and his / her treatment and the solutions to the problems as effective staff of the process within the team work. Can organize projects and activities with other professional groups in the social environment in lives. Express themselves verbally and in writing. Follows current developments in the field of physiotherapy and rehabilitation in the world acts in accordance with social and professional ethical values in the collection, interpretation and implementation of data related to the field of physiotherapy. carries out protective public health activities related to physiotherapy in protection of movement and function, and has sufficient consciousness about occupational health and safety. carries out its duties and responsibilities in physiotherapy and rehabilitation practices in accordance with the relevant legislation and regulations. The appearance, attitude and behavior of the physiotherapist have to be example to the society. Knows the structure and functions of healthy and ill individuals and comprehend the relationship between health and physical and social environment. Attends in-service trainings of health personnel and work in harmony with other health personnels. In the field of physiotherapy, can be applied clinically in places controlled by qualified personnel. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of this program can work in healthcare institutions, hospitals, health centers affiliated to SSI and other public institutions, special education and branch centers, sports clubs, private hospitals and nursing homes, as well as public and private universities providing physiotherapy education. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030021879
Has basic and clinical information about the field of Physiotherapy and Rehabilitation and has the knowledge of using the theoretical and applied principles to make necessary evaluation, identification and planning. To be able to evaluate the accuracy, reliability and validity of information. In the field of physiotherapy and rehabilitation, the patient can evaluate, take history, perform functional evaluation, apply the planned treatment, and re-evaluate the patient with other members of the rehabilitation team and make comments and suggestions. Students will be able to collect, evaluate and interpret data using the knowledge and skills acquired in the field of physiotherapy and rehabilitation. Can be identify and analyze problems, offer solutions, share information and work in harmony with the team. Use computer programs and related technologies related to physiotherapy and rehabilitation. Using his knowledge gained in the field of physiotherapy and rehabilitation, he can conduct his profession independently, take responsibility in effective communication and cooperation with other staff members. Take responsibility as an effective team member in the solution of unforeseen problems encountered in applications related to the field. Evaluate the knowledge and skills acquired in the field of physiotherapy and rehabilitation. They will be able to reach the appropriate resources related to the field of physiotherapy and rehabilitation and make effective use of these resources. They have access to up-to-date information on physiotherapy and rehabilitation practices, adopts lifelong learning and participate in training and promotion programs (congresses, symposiums, seminars ...). By monitoring the treatment process related to physiotherapy and rehabilitation and it can produce solutions with interdisciplinary communication . he/she can communicate their thoughts orally and written to the people and institutions related to the field of physiotherapy and rehabilitation. He / she can share his / her thoughts about the patient and his / her treatment and the solutions to the problems as effective staff of the process within the team work. Can organize projects and activities with other professional groups in the social environment in lives. Express themselves verbally and in writing. Follows current developments in the field of physiotherapy and rehabilitation in the world acts in accordance with social and professional ethical values in the collection, interpretation and implementation of data related to the field of physiotherapy. carries out protective public health activities related to physiotherapy in protection of movement and function, and has sufficient consciousness about occupational health and safety. carries out its duties and responsibilities in physiotherapy and rehabilitation practices in accordance with the relevant legislation and regulations. The appearance, attitude and behavior of the physiotherapist have to be example to the society. Knows the structure and functions of healthy and ill individuals and comprehend the relationship between health and physical and social environment. Attends in-service trainings of health personnel and work in harmony with other health personnels. In the field of physiotherapy, can be applied clinically in places controlled by qualified personnel.
Graduates of this program can work in healthcare institutions, hospitals, health centers affiliated to SSI and other public institutions, special education and branch centers, sports clubs, private hospitals and nursing homes, as well as public and private universities providing physiotherapy education.
The document is valid continuously.