Yeterlilik Kodu | TR0030220745 | |
Yeterlilik Adı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Terapi ve rehabilitasyon | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Programın amacı, fiziksel fonksiyon ve sağlık statülerinde yaralanmalar, hastalıklar ya da fonksiyonel bozukluklar nedeni ile değişiklikler olan ve yetersizlik, bozukluk ya da engel ile sonuçlanan hastalara fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini sağlayabilecek nitelikte fizyoterapistler yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Teorik dersler için yalnızca teorik sınavlar ve gerektiğinde öğrenciye verilmiş olan ödevler değerlendirmede göz önüne alınırken, pratik içeriğe sahip derslerde pratik sınavlar da öğrencinin değerlendirilmesine dahil edilmektedir. Puan ve Açıklama Harf Karşılığı 90-100 A1 85-89 A2 75-84 B1 65-74 B2 60-64 C 50-59 (Katsayı 1.0) F1 41-49 (Katsayı 0.5) F2 0-40 (Katsayı 0.0) F3 Devamsız F4 Sınava Girmedi F5 Geçmez (Kredisiz Ders) F6 Geçer (Kredisiz Ders) G Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Bu programa başvurmak isteyen öğrencilerin, YGS sınavına girerek , yeterli puanı almış olmaları gerekir. | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. (Bir yılın iki dönemi boyunca 60 ECTS sağlanmalıdır) | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Fizyoterapistler şu alanlarda akademik ve /veya klinik çalışmalar gerçekleştirir; * Fizyoterapi ve rehabilitasyon * İş ve uğraşı terapisi * Protez & Ortez & Biyomekani * Kardiyopulmoner rehabilitasyon * Sporda fziyoterapi ve rehabilitasyon | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220745
ISCO:08
ISCO:08
Programın amacı, fiziksel fonksiyon ve sağlık statülerinde yaralanmalar, hastalıklar ya da fonksiyonel bozukluklar nedeni ile değişiklikler olan ve yetersizlik, bozukluk ya da engel ile sonuçlanan hastalara fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini sağlayabilecek nitelikte fizyoterapistler yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Fizyoterapi ve Rehabilitasyonla ilgili geçerli temel ve biyomedikal bilimlerin (anatomi, histoloji, fizyoloji, patoloji, tıbbi görüntüleme, farmakoloji vs.) prensipleri ile ilgili temel bilgiler
- Fizyoterapi ve Rehabilitasyonla ilgili davranışsal ve sosyal bilimler (psikoloji, mesleki etik ilke ve değerler ile sağlık sosyolojisi gibi ) bilgis
- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulama alanları (nörolojik rehabilitasyon, kas-iskelet sistem hastalıkları ve rehabilitasyonu, pediatrik rehabilitasyon, ortopedik rehabilitasyon, geriatrik rehabilitasyon, ortez ve protez rehabilitasyonu, kardiyopulmoner rehabilitasyon, el rehabilitasyonu, Ürojinekoloji ve Obstetrik Rehabilitasyon, Romatolojik Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gibi ) bilgisi
- Hareket bilimleri (biyomekanik, kinezyoloji, egzersiz prensipleri gibi) ve nörofizyolojik, duyu-algı motor entegrasyonu, motor öğrenme, biopsikososyal, vücut mekanikleri, ergonomi hakkında değerlendirme ve tedavi kuramları bilgisi Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda araştırma yöntem ve teknikleri bilgisi
- Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisi
- Farklı çevresel alanlarda (hastane, rehabilitasyon merkezi, huzurevi, endüstri, ev, okul, iş, spor, rekreasyon alanı gibi) fizyoterapi ve rehabilitasyonla ilgili tanısal ölçüm araçları, klinik değerlendirme yöntemleri ve süreçleri ile metodolojik yaklaşım prensipleri bilgisi Farklı çevresel alanlarda (hastane, rehabilitasyon merkezi, huzurevi, endüstri, ev, okul, iş, spor, rekreasyon alanı gibi) hastaların ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak, geliştirmek ve fonksiyonel açıdan en yüksek düzeye erişmelerini sağlamak için kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları bilgisi
- Yönetim ve organizasyon (özel ve kamu fizik tedavi ve rehabilitasyon bilim alanı ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşların yönetimi) bilgisi, İletişim becerileri (bireyle (sağlıklı ya da hasta), ailelerle, farklı toplumsal gruplarla ve diğer sağlık çalışanlarıyla) bilgisi
- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulama alanlarındaki (nörolojik rehabilitasyon, kas-iskelet sistem hastalıkları ve rehabilitasyonu, pediatrik rehabilitasyon, ortopedik rehabilitasyon, sporda fizyoterapi ve rehabilitasyon, geriatrik rehabilitasyon, ortez ve protez rehabilitasyonu, kardiyopulmoner rehabilitasyon, el rehabilitasyonu, ürojinekoloji ve obstetrik rehabilitasyon, romatolojik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon, psikiyatride fizyoterapi ve Rehabilitasyon) bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisi
- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulama alanlarında edindiği ileri düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlama ve değerlendirebilme, sorunları tanımlama, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek klinik problemlerin çözümü ile ilgili önerileri geliştirebilme ve klinik karar verme becerisi
- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulama alanlarında edindiği bilgileri kullanarak kişilerin sağlıklarını korumak, geliştirmek ve fonksiyonel açıdan en yüksek düzeye erişmelerini sağlamak için kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon programlarını uygulama, izleme ve değerlendirme becerileri
- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki ülke önceliklerini belirleyebilme, planlama ve programlayabilme becerisi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulama alanların
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Teorik dersler için yalnızca teorik sınavlar ve gerektiğinde öğrenciye verilmiş olan ödevler değerlendirmede göz önüne alınırken, pratik içeriğe sahip derslerde pratik sınavlar da öğrencinin değerlendirilmesine dahil edilmektedir. Puan ve Açıklama Harf Karşılığı 90-100 A1 85-89 A2 75-84 B1 65-74 B2 60-64 C 50-59 (Katsayı 1.0) F1 41-49 (Katsayı 0.5) F2 0-40 (Katsayı 0.0) F3 Devamsız F4 Sınava Girmedi F5 Geçmez (Kredisiz Ders) F6 Geçer (Kredisiz Ders) G Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bu programa başvurmak isteyen öğrencilerin, YGS sınavına girerek , yeterli puanı almış olmaları gerekir.
Fizyoterapistler şu alanlarda akademik ve /veya klinik çalışmalar gerçekleştirir; * Fizyoterapi ve rehabilitasyon * İş ve uğraşı terapisi * Protez & Ortez & Biyomekani * Kardiyopulmoner rehabilitasyon * Sporda fziyoterapi ve rehabilitasyon
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220745 | |
Qualification Title | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon License | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Therapy and rehabilitation | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Basic knowledge about principles of the current base and biomedical sciences of physiotherapy and rehabilitation (anatomy, histopatology, physics, physiology, radiology, and pharmacology, etc.). The knowledge of behavioral and social sciences related to physical therapy and rehabilitation ( physiotherapy and rehabilitation in public health, psychology , ethics in physiotherapy and rehabilitation, health sociology, etc. ). The knowledge of application areas of Physiotherapy and Rehabilitation (neurological rehabilitation, pediatric rehabilitation, musculoskeletal system diseases and rehabilitation, orthopedic rehabilitation, and rheumatic diseases and rehabilitation, orthotic and prosthetic rehabilitation, cardiac rehabilitation, pulmonary rehabilitation, occupational therapy, hand rehabilitation, vocational rehabilitation, urogynecology and obstetric rehabilitation, etc.) The kowledge about the evaluation and treatment theories of neurophysiological, sensory- motor integration, motor learning, biopyscosocial, body mechanics, ergonomics and movement Science (Kinesiology, the basic physical therapy assessment and evaluation, principles of treatment) The knowledge of research methods and techniques of physiotherapy and rehabilitation , The assessment knowledge of nature, source , limits , accuracy, reliability , and validity of the information . The knowledge of diagnostic measurement tools, clinical evaluation methods and the processes with the principles of methodological approach for physical therapy and rehabilitation in different environmental areas (hospital , rehabilitation center , nursing home, industrial , home , school , business , sports , recreation areas , etc.) The knowledge of evidence-based physiotherapy and rehabilitation applications to protect and develop the health and to maximize the functionality of patients and healthy subjects in different environmental areas (hospital , rehabilitation center , nursing home, industrial , home , school , business , sports , recreation , etc.) The knowledge of management and organization ( public and private physical therapy and rehabilitation agencies and organizations providing services related to the field of science management ) The knowledge of communication skills (with healthy or patient individuals, family, different social groups and other health workers) The knowledge of access to scientific information, following current literature, evaluating and practice at physical therapy and rehabilitation application area (neurological rehabilitation, musculoskeletal disorders and rehabilitation, pediatric rehabilitation, orthopedic rehabilitation, physiotherapy and rehabilitation in sport, geriatric rehabilitation, orthotic and prosthetic rehabilitation, cardiopulmonary rehabilitation, hand rehabilitation, urogynecology and obstetric rehabilitation, physiotherapy and rehabilitation in rheumatologic disorders rehabilitation in psychiatry) The ability of interpret and evaluate the scientifically proven data by using gained advanced theoretical and practical knowledge in the Physiotherapy and Rehabilitation application field , definition of problems, to analyze, research and evidence-based professional and ethical values, considering the solution of problems related to the proposals to develop clinical skills and clinical decision-making The ability of application, fallowing up and evaluation evidance-based physiotherapy and rehabilitation programs to protect , develop and provide person’s health by using the knowledge in physiotherapy and rehabilitation field | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Points and corresponding letters 90-100 A1 85-89 A2 75-84 B1 65-74 B2 60-64 C 50-59 (Co-efficient 1.0) F1 41-49 (Co-efficient 0.5) F2 0-40 (Co-effiecient 0.0) F3 Absence F4 Not taken the exam F5 Not passing (Lesson with no credit) F6 Passing (Lesson with no credit) G A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | The students should have a YGS exam score that is sufficient for admission. | |
Conditions for Success | A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades. A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Physical therpists perform academic and/ or clinical studies;in the fields of * Physiotherapy and rehabilitation * Occupational therapy * Prosthetics& Orthotics & Biomechanics * Cardiopulmonary rehabilitation * Physiotherapy and rehabilitation in sports | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220745
Basic knowledge about principles of the current base and biomedical sciences of physiotherapy and rehabilitation (anatomy, histopatology, physics, physiology, radiology, and pharmacology, etc.). The knowledge of behavioral and social sciences related to physical therapy and rehabilitation ( physiotherapy and rehabilitation in public health, psychology , ethics in physiotherapy and rehabilitation, health sociology, etc. ). The knowledge of application areas of Physiotherapy and Rehabilitation (neurological rehabilitation, pediatric rehabilitation, musculoskeletal system diseases and rehabilitation, orthopedic rehabilitation, and rheumatic diseases and rehabilitation, orthotic and prosthetic rehabilitation, cardiac rehabilitation, pulmonary rehabilitation, occupational therapy, hand rehabilitation, vocational rehabilitation, urogynecology and obstetric rehabilitation, etc.) The kowledge about the evaluation and treatment theories of neurophysiological, sensory- motor integration, motor learning, biopyscosocial, body mechanics, ergonomics and movement Science (Kinesiology, the basic physical therapy assessment and evaluation, principles of treatment) The knowledge of research methods and techniques of physiotherapy and rehabilitation , The assessment knowledge of nature, source , limits , accuracy, reliability , and validity of the information . The knowledge of diagnostic measurement tools, clinical evaluation methods and the processes with the principles of methodological approach for physical therapy and rehabilitation in different environmental areas (hospital , rehabilitation center , nursing home, industrial , home , school , business , sports , recreation areas , etc.) The knowledge of evidence-based physiotherapy and rehabilitation applications to protect and develop the health and to maximize the functionality of patients and healthy subjects in different environmental areas (hospital , rehabilitation center , nursing home, industrial , home , school , business , sports , recreation , etc.) The knowledge of management and organization ( public and private physical therapy and rehabilitation agencies and organizations providing services related to the field of science management ) The knowledge of communication skills (with healthy or patient individuals, family, different social groups and other health workers) The knowledge of access to scientific information, following current literature, evaluating and practice at physical therapy and rehabilitation application area (neurological rehabilitation, musculoskeletal disorders and rehabilitation, pediatric rehabilitation, orthopedic rehabilitation, physiotherapy and rehabilitation in sport, geriatric rehabilitation, orthotic and prosthetic rehabilitation, cardiopulmonary rehabilitation, hand rehabilitation, urogynecology and obstetric rehabilitation, physiotherapy and rehabilitation in rheumatologic disorders rehabilitation in psychiatry) The ability of interpret and evaluate the scientifically proven data by using gained advanced theoretical and practical knowledge in the Physiotherapy and Rehabilitation application field , definition of problems, to analyze, research and evidence-based professional and ethical values, considering the solution of problems related to the proposals to develop clinical skills and clinical decision-making The ability of application, fallowing up and evaluation evidance-based physiotherapy and rehabilitation programs to protect , develop and provide person’s health by using the knowledge in physiotherapy and rehabilitation field
Points and corresponding letters 90-100 A1 85-89 A2 75-84 B1 65-74 B2 60-64 C 50-59 (Co-efficient 1.0) F1 41-49 (Co-efficient 0.5) F2 0-40 (Co-effiecient 0.0) F3 Absence F4 Not taken the exam F5 Not passing (Lesson with no credit) F6 Passing (Lesson with no credit) G A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades.
The students should have a YGS exam score that is sufficient for admission.
Physical therpists perform academic and/ or clinical studies;in the fields of * Physiotherapy and rehabilitation * Occupational therapy * Prosthetics& Orthotics & Biomechanics * Cardiopulmonary rehabilitation * Physiotherapy and rehabilitation in sports
Qualification is continuous