Yeterlilik Kodu

TR0030220745

Yeterlilik Adı
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Diploması
Sorumlu KurumKırıkkale Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE
Sorumlu Kurum URLhttp://www.kku.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Terapi ve rehabilitasyon
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Programın amacı, fiziksel fonksiyon ve sağlık statülerinde yaralanmalar, hastalıklar ya da fonksiyonel bozukluklar nedeni ile değişiklikler olan ve yetersizlik, bozukluk ya da engel ile sonuçlanan hastalara fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini sağlayabilecek nitelikte fizyoterapistler yetiştirmektir.
 

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyonla ilgili geçerli temel ve biyomedikal bilimlerin (anatomi, histoloji, fizyoloji, patoloji, tıbbi görüntüleme, farmakoloji vs.) prensipleri ile ilgili temel bilgiler
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyonla ilgili davranışsal ve sosyal bilimler (psikoloji, mesleki etik ilke ve değerler ile sağlık sosyolojisi gibi ) bilgis
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulama alanları (nörolojik rehabilitasyon, kas-iskelet sistem hastalıkları ve rehabilitasyonu, pediatrik rehabilitasyon, ortopedik rehabilitasyon, geriatrik rehabilitasyon, ortez ve protez rehabilitasyonu, kardiyopulmoner rehabilitasyon, el rehabilitasyonu, Ürojinekoloji ve Obstetrik Rehabilitasyon, Romatolojik Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gibi ) bilgisi
  • Hareket bilimleri (biyomekanik, kinezyoloji, egzersiz prensipleri gibi) ve nörofizyolojik, duyu-algı motor entegrasyonu, motor öğrenme, biopsikososyal, vücut mekanikleri, ergonomi hakkında değerlendirme ve tedavi kuramları bilgisi Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda araştırma yöntem ve teknikleri bilgisi
  • Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisi
  • Farklı çevresel alanlarda (hastane, rehabilitasyon merkezi, huzurevi, endüstri, ev, okul, iş, spor, rekreasyon alanı gibi) fizyoterapi ve rehabilitasyonla ilgili tanısal ölçüm araçları, klinik değerlendirme yöntemleri ve süreçleri ile metodolojik yaklaşım prensipleri bilgisi Farklı çevresel alanlarda (hastane, rehabilitasyon merkezi, huzurevi, endüstri, ev, okul, iş, spor, rekreasyon alanı gibi) hastaların ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak, geliştirmek ve fonksiyonel açıdan en yüksek düzeye erişmelerini sağlamak için kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları bilgisi
  • Yönetim ve organizasyon (özel ve kamu fizik tedavi ve rehabilitasyon bilim alanı ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşların yönetimi) bilgisi, İletişim becerileri (bireyle (sağlıklı ya da hasta), ailelerle, farklı toplumsal gruplarla ve diğer sağlık çalışanlarıyla) bilgisi
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulama alanlarındaki (nörolojik rehabilitasyon, kas-iskelet sistem hastalıkları ve rehabilitasyonu, pediatrik rehabilitasyon, ortopedik rehabilitasyon, sporda fizyoterapi ve rehabilitasyon, geriatrik rehabilitasyon, ortez ve protez rehabilitasyonu, kardiyopulmoner rehabilitasyon, el rehabilitasyonu, ürojinekoloji ve obstetrik rehabilitasyon, romatolojik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon, psikiyatride fizyoterapi ve Rehabilitasyon) bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisi
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulama alanlarında edindiği ileri düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlama ve değerlendirebilme, sorunları tanımlama, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek klinik problemlerin çözümü ile ilgili önerileri geliştirebilme ve klinik karar verme becerisi
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulama alanlarında edindiği bilgileri kullanarak kişilerin sağlıklarını korumak, geliştirmek ve fonksiyonel açıdan en yüksek düzeye erişmelerini sağlamak için kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon programlarını uygulama, izleme ve değerlendirme becerileri
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki ülke önceliklerini belirleyebilme, planlama ve programlayabilme becerisi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulama alanların
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Teorik dersler için yalnızca teorik sınavlar ve gerektiğinde öğrenciye verilmiş olan ödevler değerlendirmede göz önüne alınırken, pratik içeriğe sahip derslerde pratik sınavlar da öğrencinin değerlendirilmesine dahil edilmektedir. Puan ve Açıklama Harf Karşılığı 90-100 A1 85-89 A2 75-84 B1 65-74 B2 60-64 C 50-59 (Katsayı 1.0) F1 41-49 (Katsayı 0.5) F2 0-40 (Katsayı 0.0) F3 Devamsız F4 Sınava Girmedi F5 Geçmez (Kredisiz Ders) F6 Geçer (Kredisiz Ders) G Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Bu programa başvurmak isteyen öğrencilerin, YGS sınavına girerek , yeterli puanı almış olmaları gerekir.

Başarma ŞartlarıÖğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. (Bir yılın iki dönemi boyunca 60 ECTS sağlanmalıdır)
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Fizyoterapistler şu alanlarda akademik ve /veya klinik çalışmalar gerçekleştirir; * Fizyoterapi ve rehabilitasyon * İş ve uğraşı terapisi * Protez & Ortez & Biyomekani * Kardiyopulmoner rehabilitasyon * Sporda fziyoterapi ve rehabilitasyon

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030220745


Yeterlilik Adı
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kırıkkale Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Programın amacı, fiziksel fonksiyon ve sağlık statülerinde yaralanmalar, hastalıklar ya da fonksiyonel bozukluklar nedeni ile değişiklikler olan ve yetersizlik, bozukluk ya da engel ile sonuçlanan hastalara fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini sağlayabilecek nitelikte fizyoterapistler yetiştirmektir.
 


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyonla ilgili geçerli temel ve biyomedikal bilimlerin (anatomi, histoloji, fizyoloji, patoloji, tıbbi görüntüleme, farmakoloji vs.) prensipleri ile ilgili temel bilgiler
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyonla ilgili davranışsal ve sosyal bilimler (psikoloji, mesleki etik ilke ve değerler ile sağlık sosyolojisi gibi ) bilgis
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulama alanları (nörolojik rehabilitasyon, kas-iskelet sistem hastalıkları ve rehabilitasyonu, pediatrik rehabilitasyon, ortopedik rehabilitasyon, geriatrik rehabilitasyon, ortez ve protez rehabilitasyonu, kardiyopulmoner rehabilitasyon, el rehabilitasyonu, Ürojinekoloji ve Obstetrik Rehabilitasyon, Romatolojik Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gibi ) bilgisi
  • Hareket bilimleri (biyomekanik, kinezyoloji, egzersiz prensipleri gibi) ve nörofizyolojik, duyu-algı motor entegrasyonu, motor öğrenme, biopsikososyal, vücut mekanikleri, ergonomi hakkında değerlendirme ve tedavi kuramları bilgisi Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda araştırma yöntem ve teknikleri bilgisi
  • Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisi
  • Farklı çevresel alanlarda (hastane, rehabilitasyon merkezi, huzurevi, endüstri, ev, okul, iş, spor, rekreasyon alanı gibi) fizyoterapi ve rehabilitasyonla ilgili tanısal ölçüm araçları, klinik değerlendirme yöntemleri ve süreçleri ile metodolojik yaklaşım prensipleri bilgisi Farklı çevresel alanlarda (hastane, rehabilitasyon merkezi, huzurevi, endüstri, ev, okul, iş, spor, rekreasyon alanı gibi) hastaların ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak, geliştirmek ve fonksiyonel açıdan en yüksek düzeye erişmelerini sağlamak için kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları bilgisi
  • Yönetim ve organizasyon (özel ve kamu fizik tedavi ve rehabilitasyon bilim alanı ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşların yönetimi) bilgisi, İletişim becerileri (bireyle (sağlıklı ya da hasta), ailelerle, farklı toplumsal gruplarla ve diğer sağlık çalışanlarıyla) bilgisi
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulama alanlarındaki (nörolojik rehabilitasyon, kas-iskelet sistem hastalıkları ve rehabilitasyonu, pediatrik rehabilitasyon, ortopedik rehabilitasyon, sporda fizyoterapi ve rehabilitasyon, geriatrik rehabilitasyon, ortez ve protez rehabilitasyonu, kardiyopulmoner rehabilitasyon, el rehabilitasyonu, ürojinekoloji ve obstetrik rehabilitasyon, romatolojik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon, psikiyatride fizyoterapi ve Rehabilitasyon) bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisi
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulama alanlarında edindiği ileri düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlama ve değerlendirebilme, sorunları tanımlama, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek klinik problemlerin çözümü ile ilgili önerileri geliştirebilme ve klinik karar verme becerisi
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulama alanlarında edindiği bilgileri kullanarak kişilerin sağlıklarını korumak, geliştirmek ve fonksiyonel açıdan en yüksek düzeye erişmelerini sağlamak için kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon programlarını uygulama, izleme ve değerlendirme becerileri
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki ülke önceliklerini belirleyebilme, planlama ve programlayabilme becerisi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulama alanların

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Teorik dersler için yalnızca teorik sınavlar ve gerektiğinde öğrenciye verilmiş olan ödevler değerlendirmede göz önüne alınırken, pratik içeriğe sahip derslerde pratik sınavlar da öğrencinin değerlendirilmesine dahil edilmektedir. Puan ve Açıklama Harf Karşılığı 90-100 A1 85-89 A2 75-84 B1 65-74 B2 60-64 C 50-59 (Katsayı 1.0) F1 41-49 (Katsayı 0.5) F2 0-40 (Katsayı 0.0) F3 Devamsız F4 Sınava Girmedi F5 Geçmez (Kredisiz Ders) F6 Geçer (Kredisiz Ders) G Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Bu programa başvurmak isteyen öğrencilerin, YGS sınavına girerek , yeterli puanı almış olmaları gerekir.


Başarma Şartları
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. (Bir yılın iki dönemi boyunca 60 ECTS sağlanmalıdır)

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Fizyoterapistler şu alanlarda akademik ve /veya klinik çalışmalar gerçekleştirir; * Fizyoterapi ve rehabilitasyon * İş ve uğraşı terapisi * Protez & Ortez & Biyomekani * Kardiyopulmoner rehabilitasyon * Sporda fziyoterapi ve rehabilitasyon


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030220745

Qualification Title
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon License
Awarding BodyKirikkale University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.kku.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTherapy and rehabilitation
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Basic knowledge about principles of the current base and biomedical sciences of physiotherapy and rehabilitation (anatomy, histopatology, physics, physiology, radiology, and pharmacology, etc.). The knowledge of behavioral and social sciences related to physical therapy and rehabilitation ( physiotherapy and rehabilitation in public health, psychology , ethics in physiotherapy and rehabilitation, health sociology, etc. ). The knowledge of application areas of Physiotherapy and Rehabilitation (neurological rehabilitation, pediatric rehabilitation, musculoskeletal system diseases and rehabilitation, orthopedic rehabilitation, and rheumatic diseases and rehabilitation, orthotic and prosthetic rehabilitation, cardiac rehabilitation, pulmonary rehabilitation, occupational therapy, hand rehabilitation, vocational rehabilitation, urogynecology and obstetric rehabilitation, etc.) The kowledge about the evaluation and treatment theories of neurophysiological, sensory- motor integration, motor learning, biopyscosocial, body mechanics, ergonomics and movement Science (Kinesiology, the basic physical therapy assessment and evaluation, principles of treatment) The knowledge of research methods and techniques of physiotherapy and rehabilitation , The assessment knowledge of nature, source , limits , accuracy, reliability , and validity of the information . The knowledge of diagnostic measurement tools, clinical evaluation methods and the processes with the principles of methodological approach for physical therapy and rehabilitation in different environmental areas (hospital , rehabilitation center , nursing home, industrial , home , school , business , sports , recreation areas , etc.) The knowledge of evidence-based physiotherapy and rehabilitation applications to protect and develop the health and to maximize the functionality of patients and healthy subjects in different environmental areas (hospital , rehabilitation center , nursing home, industrial , home , school , business , sports , recreation , etc.) The knowledge of management and organization ( public and private physical therapy and rehabilitation agencies and organizations providing services related to the field of science management ) The knowledge of communication skills (with healthy or patient individuals, family, different social groups and other health workers) The knowledge of access to scientific information, following current literature, evaluating and practice at physical therapy and rehabilitation application area (neurological rehabilitation, musculoskeletal disorders and rehabilitation, pediatric rehabilitation, orthopedic rehabilitation, physiotherapy and rehabilitation in sport, geriatric rehabilitation, orthotic and prosthetic rehabilitation, cardiopulmonary rehabilitation, hand rehabilitation, urogynecology and obstetric rehabilitation, physiotherapy and rehabilitation in rheumatologic disorders rehabilitation in psychiatry) The ability of interpret and evaluate the scientifically proven data by using gained advanced theoretical and practical knowledge in the Physiotherapy and Rehabilitation application field , definition of problems, to analyze, research and evidence-based professional and ethical values, considering the solution of problems related to the proposals to develop clinical skills and clinical decision-making The ability of application, fallowing up and evaluation evidance-based physiotherapy and rehabilitation programs to protect , develop and provide person’s health by using the knowledge in physiotherapy and rehabilitation field

Key Competencies-
Further Info

Points and corresponding letters 90-100 A1 85-89 A2 75-84 B1 65-74 B2 60-64 C 50-59 (Co-efficient 1.0) F1 41-49 (Co-efficient 0.5) F2 0-40 (Co-effiecient 0.0) F3 Absence F4 Not taken the exam F5 Not passing (Lesson with no credit) F6 Passing (Lesson with no credit) G A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades.

Quality Assurance-
Access Requirements

The students should have a YGS exam score that is sufficient for admission.

Conditions for SuccessA student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades. A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades.
Progression Paths (Relationship Type)

Physical therpists perform academic and/ or clinical studies;in the fields of * Physiotherapy and rehabilitation * Occupational therapy * Prosthetics& Orthotics & Biomechanics * Cardiopulmonary rehabilitation * Physiotherapy and rehabilitation in sports

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030220745


Qualification Title
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon License

Awarding Body
Kirikkale University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Basic knowledge about principles of the current base and biomedical sciences of physiotherapy and rehabilitation (anatomy, histopatology, physics, physiology, radiology, and pharmacology, etc.). The knowledge of behavioral and social sciences related to physical therapy and rehabilitation ( physiotherapy and rehabilitation in public health, psychology , ethics in physiotherapy and rehabilitation, health sociology, etc. ). The knowledge of application areas of Physiotherapy and Rehabilitation (neurological rehabilitation, pediatric rehabilitation, musculoskeletal system diseases and rehabilitation, orthopedic rehabilitation, and rheumatic diseases and rehabilitation, orthotic and prosthetic rehabilitation, cardiac rehabilitation, pulmonary rehabilitation, occupational therapy, hand rehabilitation, vocational rehabilitation, urogynecology and obstetric rehabilitation, etc.) The kowledge about the evaluation and treatment theories of neurophysiological, sensory- motor integration, motor learning, biopyscosocial, body mechanics, ergonomics and movement Science (Kinesiology, the basic physical therapy assessment and evaluation, principles of treatment) The knowledge of research methods and techniques of physiotherapy and rehabilitation , The assessment knowledge of nature, source , limits , accuracy, reliability , and validity of the information . The knowledge of diagnostic measurement tools, clinical evaluation methods and the processes with the principles of methodological approach for physical therapy and rehabilitation in different environmental areas (hospital , rehabilitation center , nursing home, industrial , home , school , business , sports , recreation areas , etc.) The knowledge of evidence-based physiotherapy and rehabilitation applications to protect and develop the health and to maximize the functionality of patients and healthy subjects in different environmental areas (hospital , rehabilitation center , nursing home, industrial , home , school , business , sports , recreation , etc.) The knowledge of management and organization ( public and private physical therapy and rehabilitation agencies and organizations providing services related to the field of science management ) The knowledge of communication skills (with healthy or patient individuals, family, different social groups and other health workers) The knowledge of access to scientific information, following current literature, evaluating and practice at physical therapy and rehabilitation application area (neurological rehabilitation, musculoskeletal disorders and rehabilitation, pediatric rehabilitation, orthopedic rehabilitation, physiotherapy and rehabilitation in sport, geriatric rehabilitation, orthotic and prosthetic rehabilitation, cardiopulmonary rehabilitation, hand rehabilitation, urogynecology and obstetric rehabilitation, physiotherapy and rehabilitation in rheumatologic disorders rehabilitation in psychiatry) The ability of interpret and evaluate the scientifically proven data by using gained advanced theoretical and practical knowledge in the Physiotherapy and Rehabilitation application field , definition of problems, to analyze, research and evidence-based professional and ethical values, considering the solution of problems related to the proposals to develop clinical skills and clinical decision-making The ability of application, fallowing up and evaluation evidance-based physiotherapy and rehabilitation programs to protect , develop and provide person’s health by using the knowledge in physiotherapy and rehabilitation field


Key Competencies
-

Further Info

Points and corresponding letters 90-100 A1 85-89 A2 75-84 B1 65-74 B2 60-64 C 50-59 (Co-efficient 1.0) F1 41-49 (Co-efficient 0.5) F2 0-40 (Co-effiecient 0.0) F3 Absence F4 Not taken the exam F5 Not passing (Lesson with no credit) F6 Passing (Lesson with no credit) G A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades.


Quality Assurance
-

Access Requirements

The students should have a YGS exam score that is sufficient for admission.


Conditions for Success
A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades. A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades.

Progression Paths (Relationship Type)

Physical therpists perform academic and/ or clinical studies;in the fields of * Physiotherapy and rehabilitation * Occupational therapy * Prosthetics& Orthotics & Biomechanics * Cardiopulmonary rehabilitation * Physiotherapy and rehabilitation in sports


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address