Yeterlilik Kodu

TR0030220880

Yeterlilik Adı
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumKırıkkale Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE
Sorumlu Kurum URLhttp://www.kku.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Terapi ve rehabilitasyon
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Programın amacı, fiziksel fonksiyon ve sağlık statülerinde yaralanmalar, hastalıklar ya da fonksiyonel bozukluklar nedeni ile değişiklikler olan ve yetersizlik, bozukluk ya da engel ile sonuçlanan hastalara fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini sağlayabilecek nitelikte uzman fizyoterapistler yetiştirmektir.
 

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Hareket bilimleri (biyomekanik, kinezyoloji, egzersiz prensipleri gibi) ve nörofizyolojik, duyu-algı motor entegrasyonu, motor öğrenme, biyopsikososyal, vücut mekanikleri, ergonomi hakkında ileri değerlendirme ve tedavi kuramları bilgisi
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda ileri araştırma yöntem ve teknikleri bilgisi, Farklı çevresel alanlarda (hastane, rehabilitasyon merkezi, huzurevi, endüstri, ev, okul, iş, spor, rekreasyon alanı gibi) fizyoterapi ve rehabilitasyonla ilgili tanısal ölçüm araçları, klinik değerlendirme yöntemleri ve süreçleri ile metodolojik yaklaşım prensipleri bilgisi
  • Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisi ile farklı çevresel alanlarda (hastane, rehabilitasyon merkezi, huzurevi, endüstri, ev, okul, iş, spor, rekreasyon alanı gibi) hastaların ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak, geliştirmek ve fonksiyonel açıdan en yüksek düzeye erişmelerini sağlamak için kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları bilgisi, İletişim becerileri (bireyle (sağlıklı ya da hasta), ailelerle, farklı toplumsal gruplarla ve diğer sağlık çalışanlarıyla) bilgisi
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulama alanlarındaki (nörolojik rehabilitasyon, kas-iskelet sistem hastalıkları ve rehabilitasyonu, pediatrik rehabilitasyon, ortopedik rehabilitasyon, sporda fizyoterapi ve rehabilitasyon, geriatrik rehabilitasyon, ortez ve protez rehabilitasyonu, kardiyopulmoner rehabilitasyon, el rehabilitasyonu, ürojinekoloji ve obstetrik rehabilitasyon, romatolojik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon, psikiyatride fizyoterapi ve Rehabilitasyon) bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisi
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulama alanlarında edindiği ileri düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlama ve değerlendirebilme, sorunları tanımlama, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek klinik problemlerin çözümü ile ilgili önerileri geliştirebilme ve klinik karar verme becerisi
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulama alanlarında edindiği bilgileri kullanarak kişilerin sağlıklarını korumak, geliştirmek ve fonksiyonel açıdan en yüksek düzeye erişmelerini sağlamak için kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon programlarını uygulama, izleme ve değerlendirme becerileri
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki ülke önceliklerini belirleyebilme, planlama ve programlayabilme becerisi
  • Kurumlar arası ilişki, iletişim ve ortak hizmet geliştirme becerisi
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanları ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak gerekli değerlendirmeleri yapar ve bu değerlendirme sonuçları doğrultusunda hekimlerle yapılan işbirliği doğrultusunda hastaların tedavisini bağımsız olarak planlar ve uygular
  • Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı ve analitik araştırmalar yapar
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanlarında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme hedeflerini ve kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir
  • Bilgi, beceri, değer ve tutumları ile meslektaşlarına rol model ve topluma model olur
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular
  • Yaşam boyu öğrenme ve etkin disiplinler arası çalışma prensibi doğrultusunda bilgi üretir, gelişime açıktır
  • Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar
  • Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyen, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranır
  • Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı’nda öğrenim gören öğrencilerin mezun olabilmeleri için, Yüksek Lisans Programında alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerden en az 70 puan almaları ve 100 tam puan üzerinden en az 70 puan Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. Ayrıca öğrencilerin Yüksek Lisans Programında alması gereken zorunlu ve seçmeli derslere ait AKTS kredilerinin toplamının 60 olması ve Yüksek Lisans TEZ Sınavından Başarılı olunması gerekmektedir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Yüksek lisans programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler aşağıdaki koşulları sağlamalıdır; 1- Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait lisans diplomasına sahip olmak. 2- ALES sınavının ilgili puan türünden yeterli puana (en az 55) sahip olmak. Lisans diplomasıyla başvuranlar en az 70/100 puana sahip olmalı. 3-Kırıkkale Üniversitesi tarafından yapılan yabancı dil yeterlilik sınavından ya da ÖSYM tarafından yapılan YDS sınavından yeterli puana (50/100) veya TOEFL veya IELTS sınavlarından 50 puan karşılığı puan sahip olmak 4-Yüksek lisans programına giriş değerlendirmesi şu şekildedir: ALES puanının %50si, lisans ortalamasının %20si, ve mülakat sınavının %30 toplanır. Toplamdaki puanı 65 ve üstü olanlar programa kabul için değerlendirmeye alınır.

Başarma ŞartlarıSağlık Bilimleri Enstitüsü, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı’nda öğrenim gören öğrencilerin mezun olabilmeleri için, Yüksek Lisans Programında alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerden en az 70 puan almaları ve 100 tam puan üzerinden en az 70 puan Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. Ayrıca öğrencilerin Yüksek Lisans Programında alması gereken zorunlu ve seçmeli derslere ait AKTS kredilerinin toplamının 60 olması ve Yüksek Lisans TEZ Sınavından Başarılı olunması gerekmektedir. Gerekli toplam krediyi tamamlamak ve tezini başarıyla savunmak. Yüksek lisans için gerek toplam AKTS kredisi 120 olup, bunun en az 60 AKTSsi alınan derslerden, en az 60 AKTSsi de tez çalışmalarından alınmalıdır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Fizyoterapistler şu alanlarda akademik ve /veya klinik çalışmalar gerçekleştirir; Fizyoterapi ve rehabilitasyon, İş ve uğraşı terapisi, Protez & Ortez & Biyomekani Kardiyopulmoner rehabilitasyon, Sporda fziyoterapi ve rehabilitasyon

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030220880


Yeterlilik Adı
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kırıkkale Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Programın amacı, fiziksel fonksiyon ve sağlık statülerinde yaralanmalar, hastalıklar ya da fonksiyonel bozukluklar nedeni ile değişiklikler olan ve yetersizlik, bozukluk ya da engel ile sonuçlanan hastalara fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini sağlayabilecek nitelikte uzman fizyoterapistler yetiştirmektir.
 


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Hareket bilimleri (biyomekanik, kinezyoloji, egzersiz prensipleri gibi) ve nörofizyolojik, duyu-algı motor entegrasyonu, motor öğrenme, biyopsikososyal, vücut mekanikleri, ergonomi hakkında ileri değerlendirme ve tedavi kuramları bilgisi
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda ileri araştırma yöntem ve teknikleri bilgisi, Farklı çevresel alanlarda (hastane, rehabilitasyon merkezi, huzurevi, endüstri, ev, okul, iş, spor, rekreasyon alanı gibi) fizyoterapi ve rehabilitasyonla ilgili tanısal ölçüm araçları, klinik değerlendirme yöntemleri ve süreçleri ile metodolojik yaklaşım prensipleri bilgisi
  • Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisi ile farklı çevresel alanlarda (hastane, rehabilitasyon merkezi, huzurevi, endüstri, ev, okul, iş, spor, rekreasyon alanı gibi) hastaların ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak, geliştirmek ve fonksiyonel açıdan en yüksek düzeye erişmelerini sağlamak için kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları bilgisi, İletişim becerileri (bireyle (sağlıklı ya da hasta), ailelerle, farklı toplumsal gruplarla ve diğer sağlık çalışanlarıyla) bilgisi
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulama alanlarındaki (nörolojik rehabilitasyon, kas-iskelet sistem hastalıkları ve rehabilitasyonu, pediatrik rehabilitasyon, ortopedik rehabilitasyon, sporda fizyoterapi ve rehabilitasyon, geriatrik rehabilitasyon, ortez ve protez rehabilitasyonu, kardiyopulmoner rehabilitasyon, el rehabilitasyonu, ürojinekoloji ve obstetrik rehabilitasyon, romatolojik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon, psikiyatride fizyoterapi ve Rehabilitasyon) bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisi
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulama alanlarında edindiği ileri düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlama ve değerlendirebilme, sorunları tanımlama, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek klinik problemlerin çözümü ile ilgili önerileri geliştirebilme ve klinik karar verme becerisi
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulama alanlarında edindiği bilgileri kullanarak kişilerin sağlıklarını korumak, geliştirmek ve fonksiyonel açıdan en yüksek düzeye erişmelerini sağlamak için kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon programlarını uygulama, izleme ve değerlendirme becerileri
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki ülke önceliklerini belirleyebilme, planlama ve programlayabilme becerisi
  • Kurumlar arası ilişki, iletişim ve ortak hizmet geliştirme becerisi
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanları ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak gerekli değerlendirmeleri yapar ve bu değerlendirme sonuçları doğrultusunda hekimlerle yapılan işbirliği doğrultusunda hastaların tedavisini bağımsız olarak planlar ve uygular
  • Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı ve analitik araştırmalar yapar
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanlarında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme hedeflerini ve kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir
  • Bilgi, beceri, değer ve tutumları ile meslektaşlarına rol model ve topluma model olur
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular
  • Yaşam boyu öğrenme ve etkin disiplinler arası çalışma prensibi doğrultusunda bilgi üretir, gelişime açıktır
  • Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar
  • Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyen, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranır
  • Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı’nda öğrenim gören öğrencilerin mezun olabilmeleri için, Yüksek Lisans Programında alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerden en az 70 puan almaları ve 100 tam puan üzerinden en az 70 puan Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. Ayrıca öğrencilerin Yüksek Lisans Programında alması gereken zorunlu ve seçmeli derslere ait AKTS kredilerinin toplamının 60 olması ve Yüksek Lisans TEZ Sınavından Başarılı olunması gerekmektedir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Yüksek lisans programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler aşağıdaki koşulları sağlamalıdır; 1- Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait lisans diplomasına sahip olmak. 2- ALES sınavının ilgili puan türünden yeterli puana (en az 55) sahip olmak. Lisans diplomasıyla başvuranlar en az 70/100 puana sahip olmalı. 3-Kırıkkale Üniversitesi tarafından yapılan yabancı dil yeterlilik sınavından ya da ÖSYM tarafından yapılan YDS sınavından yeterli puana (50/100) veya TOEFL veya IELTS sınavlarından 50 puan karşılığı puan sahip olmak 4-Yüksek lisans programına giriş değerlendirmesi şu şekildedir: ALES puanının %50si, lisans ortalamasının %20si, ve mülakat sınavının %30 toplanır. Toplamdaki puanı 65 ve üstü olanlar programa kabul için değerlendirmeye alınır.


Başarma Şartları
Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı’nda öğrenim gören öğrencilerin mezun olabilmeleri için, Yüksek Lisans Programında alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerden en az 70 puan almaları ve 100 tam puan üzerinden en az 70 puan Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. Ayrıca öğrencilerin Yüksek Lisans Programında alması gereken zorunlu ve seçmeli derslere ait AKTS kredilerinin toplamının 60 olması ve Yüksek Lisans TEZ Sınavından Başarılı olunması gerekmektedir. Gerekli toplam krediyi tamamlamak ve tezini başarıyla savunmak. Yüksek lisans için gerek toplam AKTS kredisi 120 olup, bunun en az 60 AKTSsi alınan derslerden, en az 60 AKTSsi de tez çalışmalarından alınmalıdır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Fizyoterapistler şu alanlarda akademik ve /veya klinik çalışmalar gerçekleştirir; Fizyoterapi ve rehabilitasyon, İş ve uğraşı terapisi, Protez & Ortez & Biyomekani Kardiyopulmoner rehabilitasyon, Sporda fziyoterapi ve rehabilitasyon


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030220880

Qualification Title
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL/Tezli) Masters Degree
Awarding BodyKirikkale University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.kku.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasTherapy and rehabilitation
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description

The knowledge about the advanced evaluation and treatment theories of neurophysiological, sensory- motor integration, motor learning, biopyscosocial, body mechanics, ergonomics and movement Science (Kinesiology, the basic physical therapy assessment and evaluation, principles of treatment) The knowledge of advanced research methods and techniques of physiotherapy and rehabilitation, The knowledge of diagnostic measurement tools, clinical evaluation methods and the processes with the principles of methodological approach for physical therapy and rehabilitation in different environmental areas (hospital, rehabilitation center, nursing home, industrial, home, school, business, sports, recreation areas, etc.) The assessment knowledge of nature, source, limits, accuracy, reliability, and validity of the information and the knowledge of evidence-based physiotherapy and rehabilitation applications to protect and develop the health and to maximize the functionality of patients and healthy subjects in different environmental areas (hospital, rehabilitation center, nursing home, industrial, home, school, business, sports, recreation, etc.) The knowledge of communication skills (with healthy or patient individuals, family, different social groups and other health workers) The knowledge of access to scientific information, following current literature, evaluating and practice at physical therapy and rehabilitation application area (neurological rehabilitation, musculoskeletal disorders and rehabilitation, pediatric rehabilitation, orthopedic rehabilitation, physiotherapy and rehabilitation in sport, geriatric rehabilitation, orthotic and prosthetic rehabilitation, cardiopulmonary rehabilitation, hand rehabilitation, urogynecology and obstetric rehabilitation, physiotherapy and rehabilitation in rheumatologic disorders rehabilitation in psychiatry) The ability of interpret and evaluate the scientifically proven data by using gained advanced theoretical and practical knowledge in the Physiotherapy and Rehabilitation application field , definition of problems, to analyze, research and evidence-based professional and ethical values, considering the solution of problems related to the proposals to develop clinical skills and clinical decision-making The ability of application, fallowing up and evaluation evidence-based physiotherapy and rehabilitation programs to protect , develop and provide person?s health by using the knowledge in physiotherapy and rehabilitation field. The ability of determination, planning and programming country priority in physical therapy and rehabilitation area. The ability of inter-institutional relations, communications, and public service skills development Makes the necessary evaluations by using the knowledge and skills about the physiotherapy and rehabilitation and plans and applies patient?s treatments with these results in collaboration with medical doctors. Plans and manages, evaluate and follow up the process intended for development of activities for the employees who working under his responsibility. Accomplish the responsibility of making scientific information / conduct research analytically specific to Physiotherapy and Rehabilitation Evaluates critically basic and advanced level information and skills which gained in physiotherapy and rehabilitation field and determine the learning objects and resources and access effective and faster to the sources. Role models for the colleagues and the community with knowledge, skills, values and attitudes. Organizes and apply projects in collaboration with other professional occupations with the sense of social responsibility for the social living environment. Produce information with the principles of lifelong learning and effective interdisciplinary and is op

Key Competencies-
Further Info

Attendance of %70, and 80% is a must for theoretical and practical graduate courses respectively. The exams for each course are organized as midterm and final exams. Lecturers are free to announce more than one midterm in each term. Moreover, projects, homework and quiz may be organized for students in addition to the midterms and final exam. Midterms have %40, and final exam have %60 effect on the average score of related course. Students must get at least 70/100 for an MSc course to be considered successful. All students should successfully defend their thesis to a jury which is formed according to the regulations of Graduate School of Health Sciences.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students, willing to enrol to the Master of Science (second cycle) programme are required: 1. To have a Bachelor of Science (B.Sc.) degree in Physiotherapy and rehabilitation. 2. To have sufficient score (at least 55 out of 100) from the ALES Academic Personnel and Postgraduate Education Entrance Examination). 3. To have sufficient score (at least 50 out of 100) from the Language Proficiency Exam conducted by Kirikkale University or YDS (University Language Examination conducted by OSYM-The Student Selection and Placement System) or TOEFL or IELTS score equivalent to YDS score of 50. 4. The assessment for admission to Master of Science program is based on: 50% of ALES, 20% of academic success in the undergraduate programme (cumulative grade point average (CGPA)) and 30% of interview or written examination grade. The candidates having an assessed score of 65 or above are considered for admission to the Masters programme.

Conditions for SuccessTo obtain the required credits and successfully defending a thesis. Required credits for MSc program is 120 ETCS in total which consist of 60 ETCS from thought courses and 60 ETCS from thesis work.
Progression Paths (Relationship Type)

Physical therpists perform academic and/ or clinical studies in the fields of * Physiotherapy and rehabilitation * Occupational therapy * Prosthetics& Orthotics & Biomechanics * Cardiopulmonary rehabilitation * Physiotherapy and rehabilitation in sports

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030220880


Qualification Title
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL/Tezli) Masters Degree

Awarding Body
Kirikkale University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

The knowledge about the advanced evaluation and treatment theories of neurophysiological, sensory- motor integration, motor learning, biopyscosocial, body mechanics, ergonomics and movement Science (Kinesiology, the basic physical therapy assessment and evaluation, principles of treatment) The knowledge of advanced research methods and techniques of physiotherapy and rehabilitation, The knowledge of diagnostic measurement tools, clinical evaluation methods and the processes with the principles of methodological approach for physical therapy and rehabilitation in different environmental areas (hospital, rehabilitation center, nursing home, industrial, home, school, business, sports, recreation areas, etc.) The assessment knowledge of nature, source, limits, accuracy, reliability, and validity of the information and the knowledge of evidence-based physiotherapy and rehabilitation applications to protect and develop the health and to maximize the functionality of patients and healthy subjects in different environmental areas (hospital, rehabilitation center, nursing home, industrial, home, school, business, sports, recreation, etc.) The knowledge of communication skills (with healthy or patient individuals, family, different social groups and other health workers) The knowledge of access to scientific information, following current literature, evaluating and practice at physical therapy and rehabilitation application area (neurological rehabilitation, musculoskeletal disorders and rehabilitation, pediatric rehabilitation, orthopedic rehabilitation, physiotherapy and rehabilitation in sport, geriatric rehabilitation, orthotic and prosthetic rehabilitation, cardiopulmonary rehabilitation, hand rehabilitation, urogynecology and obstetric rehabilitation, physiotherapy and rehabilitation in rheumatologic disorders rehabilitation in psychiatry) The ability of interpret and evaluate the scientifically proven data by using gained advanced theoretical and practical knowledge in the Physiotherapy and Rehabilitation application field , definition of problems, to analyze, research and evidence-based professional and ethical values, considering the solution of problems related to the proposals to develop clinical skills and clinical decision-making The ability of application, fallowing up and evaluation evidence-based physiotherapy and rehabilitation programs to protect , develop and provide person?s health by using the knowledge in physiotherapy and rehabilitation field. The ability of determination, planning and programming country priority in physical therapy and rehabilitation area. The ability of inter-institutional relations, communications, and public service skills development Makes the necessary evaluations by using the knowledge and skills about the physiotherapy and rehabilitation and plans and applies patient?s treatments with these results in collaboration with medical doctors. Plans and manages, evaluate and follow up the process intended for development of activities for the employees who working under his responsibility. Accomplish the responsibility of making scientific information / conduct research analytically specific to Physiotherapy and Rehabilitation Evaluates critically basic and advanced level information and skills which gained in physiotherapy and rehabilitation field and determine the learning objects and resources and access effective and faster to the sources. Role models for the colleagues and the community with knowledge, skills, values and attitudes. Organizes and apply projects in collaboration with other professional occupations with the sense of social responsibility for the social living environment. Produce information with the principles of lifelong learning and effective interdisciplinary and is op


Key Competencies
-

Further Info

Attendance of %70, and 80% is a must for theoretical and practical graduate courses respectively. The exams for each course are organized as midterm and final exams. Lecturers are free to announce more than one midterm in each term. Moreover, projects, homework and quiz may be organized for students in addition to the midterms and final exam. Midterms have %40, and final exam have %60 effect on the average score of related course. Students must get at least 70/100 for an MSc course to be considered successful. All students should successfully defend their thesis to a jury which is formed according to the regulations of Graduate School of Health Sciences.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students, willing to enrol to the Master of Science (second cycle) programme are required: 1. To have a Bachelor of Science (B.Sc.) degree in Physiotherapy and rehabilitation. 2. To have sufficient score (at least 55 out of 100) from the ALES Academic Personnel and Postgraduate Education Entrance Examination). 3. To have sufficient score (at least 50 out of 100) from the Language Proficiency Exam conducted by Kirikkale University or YDS (University Language Examination conducted by OSYM-The Student Selection and Placement System) or TOEFL or IELTS score equivalent to YDS score of 50. 4. The assessment for admission to Master of Science program is based on: 50% of ALES, 20% of academic success in the undergraduate programme (cumulative grade point average (CGPA)) and 30% of interview or written examination grade. The candidates having an assessed score of 65 or above are considered for admission to the Masters programme.


Conditions for Success
To obtain the required credits and successfully defending a thesis. Required credits for MSc program is 120 ETCS in total which consist of 60 ETCS from thought courses and 60 ETCS from thesis work.

Progression Paths (Relationship Type)

Physical therpists perform academic and/ or clinical studies in the fields of * Physiotherapy and rehabilitation * Occupational therapy * Prosthetics& Orthotics & Biomechanics * Cardiopulmonary rehabilitation * Physiotherapy and rehabilitation in sports


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address