Yeterlilik Kodu | TR0030023425 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Gazetecilik Lisans Diploması | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Ankara Üniversitesi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.ankara.edu.tr/ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Gazetecilik ve raporlama | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 – Gazetecilik ve Habercilik 2642 (Gazeteciler) (ISCED: 0321) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Topluma, insana ve toplumsal gelişmelere duyarlı, gazeteciliğin toplumsal öneminin ve kamusal sorumluluğunun bilincinde olan, mesleğini teknolojik değişimler, toplumsal dönüşümler ekseninde eleştirel ve yaratıcı bir tarzda gerçekleştirebilen gazeteciler ve iletişimciler yetiştirmektir. Bu program Ankara Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi kapsamında da sunulmaktadır | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Gazetecilik Lisans Programında eğitim İletişim Fakültesi kapsamında örgün, Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi kapsamında ise çevrimiçi yürütülmektedir. Örgün lisans programının ilk iki yılında ağırlıklı olarak öğrencilere sosyal bilimler ve iletişim formasyonu kazandırması beklenen dersler okutulmaktadır. İkinci yıldan itibaren seçmeli ders alabilen öğrenciler, özellikle üçüncü ve dördüncü yıllarında kendilerini gazetecilik meslek pratikleriyle tanıştıran dersler alacaklardır. Örgün eğitim programı, İletişim Fakültesinin ortak eğitim amaçları için kullanılan 2 büyük, 5 orta, 3 de küçük kapasiteli olmak üzere 10 dersliğin yanı sıra 1 sinema salonu ve 1 konferans salonunu derslerinin özel ihtiyaçlarına bağlı olarak kullanmaktadır. Uzaktan eğitim programı ise Ankara Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Öğrenme Yönetim Sistemi üzerinden yürütülmektedir. Örgün eğitim programında yürütülen dersler haricinde öğrenciler uygulamalı atölye çalışmalarına katılabilmektedir. Gazetecilik Bölümünün sorumluluğunda olan Görünüm Atölyesi 1981 yılından beri faaliyet göstermektedir. Atölye, Gazetecilik Bölümünün öğrencileri için uygulamalı alanlarda beceri geliştirebilmeleri için olanak sunmaktadır. 2017’de kurulan NETlab Yeni Medya Araştırmaları Laboratuvarı ise yeni iletişim teknolojileri üzerine araştırmalar yürütmektedir. Lisans, yüksek lisans-doktora öğrencileri ve doktoralı araştırmacıların bilimsel projeleri için uygun alt yapı sağlamakta ve farklı üniversitelerin ilgili araştırma merkezleri ile koordinasyonu sağlamaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının puan karşılıkları ve katsayıları aşağıdaki tabloda verilmiştir:
A+: Bir derste üstün başarı gösteren öğrencilere verilen ve öğrenci durum belgesinde (transkript) gösterilen harf notunu ifade eder. Bir öğrencinin bir yarıyılda/yılda aldığı derslerden (C3) 2,00 ve üstünde not aldığı dersler başarılı, (F1), (F2), (F3) ve (F4) aldıkları dersle başarısız sayılır. Kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarıyla tamamlayan ve genel akademik not ortalaması (C3) 2,00 ve üzerinde olan öğrenci diploma almaya hak kazanır. F3: Final sınavına girme hakkı olduğu halde sınava girmedi, başarısız. F4: Devamsızlık nedeniyle final sınavı ve bütünleme sınavına girme hakkı yok, başarısız. F1, F2, F3, F4 notları, not ortalamaları hesabında ilgili katsayılarına göre ortalamaya katılır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kurumunun Adı: İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) 1.03.2024/1.03.2029 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Gazetecilik alanında "lisans derecesi" (Bachelor of Science) almaya hak kazanmaktadırlar. Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az C3/2.00 notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’tır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Gazetecilik Bölümünden mezun olanlar, yazılı ve görsel basında haber üretimi ve sunumu süreçlerinin farklı aşamalarında araştırmacı, muhabir, foto muhabiri, yayın yönetmeni, sayfa editörü vb. olarak veya kamuda ya da özel sektörde basın danışmanlığı alanında istihdam edilebilir. Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030023425
ISCO 08 – Gazetecilik ve Habercilik
2642 (Gazeteciler) (ISCED: 0321)
ISCO 08 – Gazetecilik ve Habercilik
2642 (Gazeteciler) (ISCED: 0321)
Topluma, insana ve toplumsal gelişmelere duyarlı, gazeteciliğin toplumsal öneminin ve kamusal sorumluluğunun bilincinde olan, mesleğini teknolojik değişimler, toplumsal dönüşümler ekseninde eleştirel ve yaratıcı bir tarzda gerçekleştirebilen gazeteciler ve iletişimciler yetiştirmektir. Bu program Ankara Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi kapsamında da sunulmaktadır
Gazetecilik Lisans Programında eğitim İletişim Fakültesi kapsamında örgün, Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi kapsamında ise çevrimiçi yürütülmektedir. Örgün lisans programının ilk iki yılında ağırlıklı olarak öğrencilere sosyal bilimler ve iletişim formasyonu kazandırması beklenen dersler okutulmaktadır. İkinci yıldan itibaren seçmeli ders alabilen öğrenciler, özellikle üçüncü ve dördüncü yıllarında kendilerini gazetecilik meslek pratikleriyle tanıştıran dersler alacaklardır. Örgün eğitim programı, İletişim Fakültesinin ortak eğitim amaçları için kullanılan 2 büyük, 5 orta, 3 de küçük kapasiteli olmak üzere 10 dersliğin yanı sıra 1 sinema salonu ve 1 konferans salonunu derslerinin özel ihtiyaçlarına bağlı olarak kullanmaktadır. Uzaktan eğitim programı ise Ankara Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Öğrenme Yönetim Sistemi üzerinden yürütülmektedir. Örgün eğitim programında yürütülen dersler haricinde öğrenciler uygulamalı atölye çalışmalarına katılabilmektedir. Gazetecilik Bölümünün sorumluluğunda olan Görünüm Atölyesi 1981 yılından beri faaliyet göstermektedir. Atölye, Gazetecilik Bölümünün öğrencileri için uygulamalı alanlarda beceri geliştirebilmeleri için olanak sunmaktadır. 2017’de kurulan NETlab Yeni Medya Araştırmaları Laboratuvarı ise yeni iletişim teknolojileri üzerine araştırmalar yürütmektedir. Lisans, yüksek lisans-doktora öğrencileri ve doktoralı araştırmacıların bilimsel projeleri için uygun alt yapı sağlamakta ve farklı üniversitelerin ilgili araştırma merkezleri ile koordinasyonu sağlamaktadır.
- Sosyal ve mesleki uygulamalarında toplumsal sorunlara duyarlı, eleştirel ve kamu yararını gözeten bir yaklaşım benimsemer.
- Sosyal, ekonomik ve politik gelişmeler ile gazetecilik arasındaki ilişkiyi açıklama, Türkiye'nin toplumsal tarihi bağlamında gazeteciliğin kendine özgü tarihsel koşullarını tanımlama, gazeteciliğin temel kavram ve ilkelerini yeni ve farklı gazetecilik türlerini açıklar.
- Fikri mülkiyet hakları, iş hukuku, basın hukuku, bilişim hukuku gibi gazetecilik mevzuatına ilişkin farkındalığa sahip olma, gazeteciliğin haber toplama, yazma ve hem basılı hem de multimedya ortamlarında yayınlama gibi mesleki, yapısal ve yönetimsel yönlerini tanımlama, gazetecilik pratiğine ilişkin teorik ve metodolojik bilgi ille temel ve multimedya becerilerini edinerek kaliteli çalışmalar yürütür ve bunları toplumun yararına sunar.
- Gazetecilik ve medya alanlarıyla ilgili olay ve olgular arasındaki ilişkileri belirler ve açıklar.
- Haber toplama teknikleri ve araştırma yöntemlerinden yararlanarak haber ve bilgiyi keşfeder.
- Kamuoyunda tartışılacak temel bilgileri seçer ve bunları kelime, sese ve görsel imgelerin birleşiminden yararlanarak, gazeteciliğin gerektirdiği farklı biçimlerde uygun dil ve etkili habercilik biçimiyle yorumlar.
- Gazeteciliğin toplumdaki rolüne ilişkin bütünsel bir anlayışa sahip olur, öz düzenleme ve editoryal kontrol becerileri kazanır.
- Eski ve/veya yeni medyadaki gazetecilik uygulamalarında bireysel ve takım çalışmalarında sorumluluk alır ve görevleri etkin bir şekilde yerine getirir.
- Gazetecilikte haber ve bilgi üretim süreçlerinde kamuya karşı hesap verme sorumluluğuna sahip olur.
- Haber üretiminde kaynak, yaklaşım ve üretim/uygulama ile ilgili seçimleri hesaplar ve bu seçimlerin sorumluluğunu alır.
- Yeni iletişim teknolojilerinin olanaklarını kullanarak yeni gazetecilik türleri ve yeni gazetecilik alanlarında gazetecilik faaliyetlerini gerçekleştirir.
- Gazetecilik çıktılarının kalitesini ilgili standartlar doğrultusunda kapsamlı ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve başkalarının eleştirilerini takdir eder.
- Gazetecilik alanındaki hak ve sorumluluklarının bilincinde olarak her türlü örgütlü mesleki dayanışmayı destekler.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Anadilde iletişim yetkinliği
- Yabancı dillerde iletişim yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojide yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinlikler
- İnisiyatif alma ve girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının puan karşılıkları ve katsayıları aşağıdaki tabloda verilmiştir:
Puanlar |
Notlar |
Katsayılar |
100+ |
A+ |
4,00 |
90-100 |
A |
4,00 |
85-89 |
B1 |
3,50 |
80-84 |
B2 |
3,25 |
75-79 |
B3 |
3,00 |
70-74 |
C1 |
2,75 |
65-69 |
C2 |
2,50 |
60-64 |
C3 |
2,00 |
50-59 |
F1 |
1,50 |
49 ve aşağısı |
F2 / F3 / F4 |
0,00 / 0,00 / 0,00 |
A+: Bir derste üstün başarı gösteren öğrencilere verilen ve öğrenci durum belgesinde (transkript) gösterilen harf notunu ifade eder. Bir öğrencinin bir yarıyılda/yılda aldığı derslerden (C3) 2,00 ve üstünde not aldığı dersler başarılı, (F1), (F2), (F3) ve (F4) aldıkları dersle başarısız sayılır. Kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarıyla tamamlayan ve genel akademik not ortalaması (C3) 2,00 ve üzerinde olan öğrenci diploma almaya hak kazanır. F3: Final sınavına girme hakkı olduğu halde sınava girmedi, başarısız. F4: Devamsızlık nedeniyle final sınavı ve bütünleme sınavına girme hakkı yok, başarısız. F1, F2, F3, F4 notları, not ortalamaları hesabında ilgili katsayılarına göre ortalamaya katılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kurumunun Adı: İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)
1.03.2024/1.03.2029
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur.
Gazetecilik Bölümünden mezun olanlar, yazılı ve görsel basında haber üretimi ve sunumu süreçlerinin farklı aşamalarında araştırmacı, muhabir, foto muhabiri, yayın yönetmeni, sayfa editörü vb. olarak veya kamuda ya da özel sektörde basın danışmanlığı alanında istihdam edilebilir. Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030023425 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Journalism Bachelor's Degree | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Ankara University | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.ankara.edu.tr/en | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Journalism and reporting | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 – Journalism and Reporting 2642 (Journalists), (ISCED: 0321) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | To train journalists and communicators who are sensitive to society, people and social developments, are aware of the social importance and public responsibility of journalism, and who can perform their profession in a critical and creative manner in line with technological changes and social transformations. This program is also offered as part of Ankara University Open and Distance Education Faculty. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education in the Journalism Undergraduate Program is carried out as a formal program within the Faculty of Communication and online within the Faculty of Open and Distance Education. In the first two years of the formal undergraduate program, students are mainly taught courses that are expected to provide them with social sciences and communication formation. Students, who can take elective courses from the second year onwards, will take courses that introduce them to the professional practices of journalism, especially in their third and fourth years. The formal education program uses 10 classrooms (2 large, 5 medium, 3 small) for common educational purposes of the Faculty of Communication, as well as 1 cinema hall and 1 conference hall depending on the specific needs of the courses. The distance education program is carried out through Ankara University Faculty of Open and Distance Education Learning Management System. Apart from the courses carried out in the formal education program, students can participate in applied workshops. The Görünüm Lab, which is under the responsibility of the Department of Journalism, has been in operation since 1981. The Lab provides an opportunity for the students of the Department of Journalism to develop skills in applied areas. NETlab New Media Research Laboratory, established in 2017, conducts research on new communication technologies. It provides a suitable infrastructure for the scientific projects of undergraduate, graduate and doctoral students and doctoral researchers and ensures coordination with the relevant research centers of different universities. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Graduates have advanced level of key competencies listed below.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | For each course taken by the students, one of the following letter grades is assigned by the instructor as the final course grade. The point equivalents and coefficients of the letter grades are given in the table below:
A+: It refers to the letter grade given to students who show outstanding success in a course and shown on the student status document (transcript). Among the courses a student takes in a semester/year, courses with a grade of (C3) 2.00 and above are considered successful, and courses with (F1), (F2), (F3) and (F4) are considered unsuccessful. Students who successfully complete all the courses of the program they are enrolled in and have a cumulative grade point average (C3) of 2.00 and above are entitled to receive a diploma. F3: Did not take the final exam even though he/she had the right to take the final exam, failed. F4: No right to take the final exam and make-up exam due to absenteeism, unsuccessful. F1, F2, F3, F4 grades are added to the average according to their respective coefficients in the calculation of grade point averages. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | - YÖK (Yükseköğretim Kurumu - Council of Higher Education) is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 1.2. The curricula of the National Core Curriculum are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the YÖK 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Name of Accreditation Organization; İletişim Araştırmaları Derneği (ILAD - Communication Research Association) 1.03.2024/1.03.2029 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | The student who want to enroll in this department, have to complete processes which determined by university's academic and judicial statute and have to achieve exams. The student who started his/her education in domestic or abroad, can make application for lateral transfer. Acceptance of students are examine considering each student's conditions and application's degree before season starting and evaluate peculiarly. Further introduction is present about entrance to university in Institute introduction's catalogue. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Students who successfully complete this program are eligible to receive a “Bachelor of Science” degree in Journalism. The students studying in this program are required to have a Cumulative Grade Points Average (Cum. GPA) of not less than 2.00/4.00 and have completed all the courses with at least a letter grade of C3/2.00 in the program in order to graduate. The minimum number of ECTS credits required for graduation is 240. It is also mandatory for the students to complete their compulsory internship in a specified duration and quality. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Department of Journalism can be employed as researchers, reporters, photojournalists, editorial directors, page editors, etc. at different stages of news production and presentation processes in print and visual media or in the field of press consultancy in the public or private sector. Students who graduate from this program can apply to study in graduate programs. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030023425
ISCO 08 – Journalism and Reporting
2642 (Journalists), (ISCED: 0321)
ISCO 08 – Journalism and Reporting
2642 (Journalists), (ISCED: 0321)
To train journalists and communicators who are sensitive to society, people and social developments, are aware of the social importance and public responsibility of journalism, and who can perform their profession in a critical and creative manner in line with technological changes and social transformations. This program is also offered as part of Ankara University Open and Distance Education Faculty.
Education in the Journalism Undergraduate Program is carried out as a formal program within the Faculty of Communication and online within the Faculty of Open and Distance Education. In the first two years of the formal undergraduate program, students are mainly taught courses that are expected to provide them with social sciences and communication formation. Students, who can take elective courses from the second year onwards, will take courses that introduce them to the professional practices of journalism, especially in their third and fourth years. The formal education program uses 10 classrooms (2 large, 5 medium, 3 small) for common educational purposes of the Faculty of Communication, as well as 1 cinema hall and 1 conference hall depending on the specific needs of the courses. The distance education program is carried out through Ankara University Faculty of Open and Distance Education Learning Management System. Apart from the courses carried out in the formal education program, students can participate in applied workshops. The Görünüm Lab, which is under the responsibility of the Department of Journalism, has been in operation since 1981. The Lab provides an opportunity for the students of the Department of Journalism to develop skills in applied areas. NETlab New Media Research Laboratory, established in 2017, conducts research on new communication technologies. It provides a suitable infrastructure for the scientific projects of undergraduate, graduate and doctoral students and doctoral researchers and ensures coordination with the relevant research centers of different universities.
- Adopting a critical and public interest approach that is sensitive to social problems in social and professional practices
- Explaining the relationship between social, economic and political developments and journalism, defining the specific historical conditions of journalism in the context of Turkey's social history, explaining the basic concepts and principles of journalism, explaining new and different types of journalism
- To have awareness of journalism legislation such as intellectual property rights, labor law, press law, information law, to define the professional, structural and managerial aspects of journalism such as news gathering, writing and publishing in both print and multimedia environments, to conduct quality studies by acquiring theoretical and methodological knowledge and basic and multimedia skills related to journalistic practice and to present them for the benefit of society
- Identifying and explaining the relationships between events and phenomena related to the fields of journalism and media
- Discovering news and information by using news gathering techniques and research methods
- Selecting basic information for public discussion and interpreting it using a combination of words, sounds and visual images in the different forms required by journalism, using appropriate language and effective reporting.
- Gain a holistic understanding of the role of journalism in society, gain self-regulation and editorial control skills
- To take responsibility in individual and team work in journalism practices in old and/or new media and to fulfill tasks effectively
- To be accountable to the public in news and information production processes in journalism
- Calculate the choices about source, approach and production/implementation in news production and take responsibility for these choices
- Performing journalistic activities in new types of journalism and new journalism fields by using the possibilities of new communication technologies
- Comprehensively and critically evaluate the quality of journalistic outputs in line with relevant standards and appreciate the criticism of others
- Supporting all kinds of organized professional solidarity by being aware of their rights and responsibilities in the field of journalism
Graduates have advanced level of key competencies listed below.
- Literacy proficiency
- Multilingual proficiency
- Mathematical competency and competency in science, technology and engineering
- Digital competency
- Personal, social and learning-to-learn competency
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competency
- Cultural awareness and expressiveness
For each course taken by the students, one of the following letter grades is assigned by the instructor as the final course grade. The point equivalents and coefficients of the letter grades are given in the table below:
Skores |
Grades |
Quotient |
100+ |
A+ |
4,00 |
90-100 |
A |
4,00 |
85-89 |
B1 |
3,50 |
80-84 |
B2 |
3,25 |
75-79 |
B3 |
3,00 |
70-74 |
C1 |
2,75 |
65-69 |
C2 |
2,50 |
60-64 |
C3 |
2,00 |
50-59 |
F1 |
1,50 |
49 and less |
F2 / F3 / F4 |
0,00 / 0,00 / 0,00 |
A+: It refers to the letter grade given to students who show outstanding success in a course and shown on the student status document (transcript). Among the courses a student takes in a semester/year, courses with a grade of (C3) 2.00 and above are considered successful, and courses with (F1), (F2), (F3) and (F4) are considered unsuccessful. Students who successfully complete all the courses of the program they are enrolled in and have a cumulative grade point average (C3) of 2.00 and above are entitled to receive a diploma. F3: Did not take the final exam even though he/she had the right to take the final exam, failed. F4: No right to take the final exam and make-up exam due to absenteeism, unsuccessful. F1, F2, F3, F4 grades are added to the average according to their respective coefficients in the calculation of grade point averages.
- YÖK (Yükseköğretim Kurumu - Council of Higher Education) is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
1.2. The curricula of the National Core Curriculum are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the YÖK
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Name of Accreditation Organization; İletişim Araştırmaları Derneği (ILAD - Communication Research Association)
1.03.2024/1.03.2029
The student who want to enroll in this department, have to complete processes which determined by university's academic and judicial statute and have to achieve exams. The student who started his/her education in domestic or abroad, can make application for lateral transfer. Acceptance of students are examine considering each student's conditions and application's degree before season starting and evaluate peculiarly. Further introduction is present about entrance to university in Institute introduction's catalogue.
Graduates of the Department of Journalism can be employed as researchers, reporters, photojournalists, editorial directors, page editors, etc. at different stages of news production and presentation processes in print and visual media or in the field of press consultancy in the public or private sector. Students who graduate from this program can apply to study in graduate programs.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.
