Yeterlilik Kodu

TR0030024205

Yeterlilik Adı
Gelişimsel Pediatri Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ankara.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çocukluk çağında gelişimsel sorunlara neden olabilecek biyolojik ve psikososyal riskler ve önleme yöntemleri konularında bilgi sahibidir.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Çocukluk döneminde gelişimi izleme ve destekleme yöntemleri ve geliştirilme metotları hakkında bilgi sahibidir.
  • Çocukluk çağında görülen hastalık ve kronik sorunların gelişim üzerine etkileri hakkında bilgi sahibidir.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Erken çocukluk çağında görülen gelişimsel gecikmeler ve engellerin tanı ve tedavi yöntemleri konularında bilgi sahibidir.
  • Gelişimsel sorunlar saptandığında çocuk ve ailesinin yönlendirileceği hizmetler (eğitim-rehabilitasyon, sosyal hizmetler) hakkında bilgi sahibidir.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Türkiye’de ve dünyada gelişimsel sorunların önlenmesine yönelik geliştirilen erken çocukluk dönemi programları, Türkiye’de Sağlık Bakanlığı ve Aile Sosyal Politikalar Bakanlığı’nın yürüttüğü gelişimsel sorunları olan çocuklar ile ilgili program ve projeler hakkında bilgi sahibidir.
  • Erken çocukluk döneminde gelişimin izlenmesi, desteklenmesi ve erken müdahalenin sağlanması için program geliştirme yöntemleri konularında bilgi sahibidir.
  • Çocukların gelişimini olumsuz yönde etkileyebilecek biyopsikososyal ve çevresel riskler saptadığında uygun önleyici müdahaleyi yapar.
  • Çocukluk döneminde gelişimi izleme ve destekleme yöntemlerini kullanır.
  • Çocukluk çağında görülen kronik hastalık ve ağır sorunların gelişim üzerine olumsuz etkilerini en aza indirmek gelişimsel değerlendirme ve izlem yapar.
  • Erken çocukluk döneminde görülen gelişimsel gecikmelere tanı koyar, erken müdahaleyi planlar ve yönlendirir.
  • Gelişimsel sorunları olan çocukların Devletin sağladığı hak ve olanaklara yönlendirilmesi için gerekli düzenlemeleri yapar, engelli sağlık kurulu raporu çıkarır.
  • Engelleri olan çocuklar ile ilgili politika geliştiricilere gerekli olan durumlarda danışmanlık verir.
  • Gelişimsel gecikmelerin önlenmesi, tanı ve tedavisi için gerekli erken müdahale programları geliştirir.
  • Çocuk sağlığı ve hastalıkları uzmanlık ve yan dal eğitimlerini veren akademik kurumlarda Gelişimsel Pediatri Ünitelerinde etkin olarak çalışır.
  • Gelişimsel Pediatri alanının araştırmalarına ve danışmanlığına gereksinim duyulan tüm kurumlarda programlarının düzenlenmesinde ve yürütülmesinde sorumluluk alır ve etkin olarak çalışır.
  • Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak veya kongre/sempozyumlarda bildiri sunarak çalışmalarını ilgili meslek ve toplum kesimlerine duyurur.
  • Saha çalışmaları, veri analiz ve değerlendirme gibi araştırma aşamalarında bir ekibin üyesi olarak sorumlu ve etkin şekilde çalışır.
  • Gelişimsel Pediatri alanında bilimsel ve uluslararası yenilik ve gelişmeleri izler.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alana ilişkin yeni fikir ve projeler geliştirir.
  • Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak için etkili eğitim stratejileri ve projeler geliştirip uygular.
  • Gelişimsel Pediatri alanında yapılan ulusal ve uluslararası araştırma projelerinde yer alır.
  • Çocuk, aile ve çocuklarla ilgilenen diğer bireylerle ve kurumlarla iletişimi en üst düzeyde sağlar.
  • Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini sunma ve savunma yetkinliğini gösterir.
  • Ulusal, uluslararası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
  • Çocuk haklarına, engelli haklarına, toplumsal sorunlara ve insan haklarına duyarlıdır.
  • Tıbbi açıdan bilgi, beceri ve tutum olarak gelişimsel sorunların önlenmesi, erken tanı alması ve erken müdahalenin sağlanmasını benimseyen ve bunları sağlayacak yöntemlerin geliştirilmesini amaçlayan yetkinlikte olur.
  • Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ve uluslararası yenilik ve gelişmeleri izleyerek ve toplumu bilgilendirerek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
  • Araştırmalarında etik ilkeleri gözetir ve buna uygun olarak davranır.
  • Alanında ve akademik yaşamda karşılaşılan bireysel ve toplumsal sorunların farkına varır ve çözüm üretme aşamasında etkin şekilde çalışır.
  • Engelli çocuklar ve ailelerine yönelik sağlık, eğitim ve rehabilitasyon hizmetlerinde organizasyon ve bu konu ile ilgili sosyal kurum ve kuruluşlar arasında eşgüdüm ve işbirliğinin sağlanması alanlarında etkin şekilde çalışır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programdan mezun olan öğrenci; çocukluk çağında gelişimsel sorunlara neden olabilecek biyolojik ve psikososyal riskleri ve önleme yöntemlerini, çocukluk döneminde gelişimi izleme ve destekleme yöntemlerinin geliştirilme metotlarını, gelişimsel sorunlar saptandığında verilecek olan tedavi yöntemlerini, yönlendirilecek hizmetleri (eğitim-rehabilitasyon, sosyal hizmetler), çocukluk çağında görülen hastalık ve kronik sorunların gelişim üzerine etkilerini, erken çocukluk çağında görülen gelişimsel gecikmelerin tanı ve tedavi yöntemlerini, Türkiye’de ve dünyada gelişimsel sorunların önlenmesine yönelik geliştirilen erken çocukluk dönemi programlarını, Türkiye’de Sağlık Bakanlığı ve Aile Sosyal Politikalar Bakanlığı’nın yürüttüğü gelişimsel sorunları olan çocuklar ile ilgili program ve projeler konusunda bilgi sahibi olur. Çocukların biyopsikososyal risklerinin tanınması, gelişimin değerlendirilmesi, gelişimi biyoekolojik kuram çerçevesinde değerlendiren yöntemler, gelişimsel sorunlara tanı konması ve erken müdahalenin sağlanması, gelişimsel izlem ve değerlendirmede aile merkezli yöntemlerin kullanılması, çocuk ve ailenin ülkemizde yararlanacağı hak ve olanaklara uygun yönlendirmenin sağlanması, erken destek programlarının geliştirilmesi alanlarında beceri sahibi olur.

  • Gelişimsel sorunlara neden olan risklerin önlenmesinin önemi, gelişimsel sorunların erken tanı alarak yönlendirilmesinin gerekliliği ve engelleri olan çocukların hak ve olanaklarına ulaşmalarının sağlanması için gerekli kurum ve kuruluşlar ile işbirliği içinde çalışmanın sağlanması konusunda tutum sahibi olur.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Yüksek Lisans derecesi kazanırlar.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:  

a) Bir lisans diplomasına sahip olmaları, yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir ve lisans not ortalamasının, ikinci öğretimde yürütülen tezsiz yüksek lisans programları için de geçerli olmak üzere, 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 olması gerekir.

b) ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Uluslararası geçerliği olan lisansüstü giriş sınavı sonuçları bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre değerlendirilebilir. En az 55 ALES puanı sağlayarak lisansüstü eğitime başlamış ancak, herhangi bir anabilim dalı lisansüstü programından ilişiği kesilerek veya bir lisansüstü programı tamamlayarak yeniden başka bir programa başlamak isteyen öğrencilerden en fazla bir yarıyıl ara vererek başvuranlar için ALES koşulu aranmaz.

c) YDS’den en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ve bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre ulusal veya uluslararası bir sınavdan eşdeğeri puan almak zorundadırlar. Tezsiz yüksek lisans programlarında yabancı dil sınav puanı zorunlu değildir; ancak tezsiz yüksek lisans programına öğrenci kabulünde ilgili anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile yabancı dil koşulu da aranabilir.

ç) Adaylar mülakatta 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Mülakatta, talep edilmişse, adayın sunduğu referans mektubu ve neden yüksek lisans yapmak istediğini, hedeflerini belirten kompozisyonu dikkate alınarak sözlü değerlendirme yapılır.

d) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si  ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

e) ALES puanı koşulu aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede lisans not ortalamasının % 50'si  ve mülakat sonucunun % 50'si dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

f) Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuvarı  anabilim/anasanat dallarına öğrenci kabulünde ALES puan koşulu aranmaz. Öğrenci kabulünde bu maddenin birinci fıkrasının (e) bendi hükümleri uygulanır.

Başarma ŞartlarıTezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olan öğrenci; çocuk sağlığı ve hastalıkları uzmanlık ve yan dal eğitimlerini veren akademik kurumlarda; çocuklara sağlık hizmeti veren diğer kurumlarda ve Gelişimsel Pediatri alanının araştırmalarına ve danışmanlığına gereksinim duyulan tüm kurumlarda istihdam edilebilmektedir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030024205


Yeterlilik Adı
Gelişimsel Pediatri Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çocukluk çağında gelişimsel sorunlara neden olabilecek biyolojik ve psikososyal riskler ve önleme yöntemleri konularında bilgi sahibidir.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Çocukluk döneminde gelişimi izleme ve destekleme yöntemleri ve geliştirilme metotları hakkında bilgi sahibidir.
  • Çocukluk çağında görülen hastalık ve kronik sorunların gelişim üzerine etkileri hakkında bilgi sahibidir.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Erken çocukluk çağında görülen gelişimsel gecikmeler ve engellerin tanı ve tedavi yöntemleri konularında bilgi sahibidir.
  • Gelişimsel sorunlar saptandığında çocuk ve ailesinin yönlendirileceği hizmetler (eğitim-rehabilitasyon, sosyal hizmetler) hakkında bilgi sahibidir.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Türkiye’de ve dünyada gelişimsel sorunların önlenmesine yönelik geliştirilen erken çocukluk dönemi programları, Türkiye’de Sağlık Bakanlığı ve Aile Sosyal Politikalar Bakanlığı’nın yürüttüğü gelişimsel sorunları olan çocuklar ile ilgili program ve projeler hakkında bilgi sahibidir.
  • Erken çocukluk döneminde gelişimin izlenmesi, desteklenmesi ve erken müdahalenin sağlanması için program geliştirme yöntemleri konularında bilgi sahibidir.
  • Çocukların gelişimini olumsuz yönde etkileyebilecek biyopsikososyal ve çevresel riskler saptadığında uygun önleyici müdahaleyi yapar.
  • Çocukluk döneminde gelişimi izleme ve destekleme yöntemlerini kullanır.
  • Çocukluk çağında görülen kronik hastalık ve ağır sorunların gelişim üzerine olumsuz etkilerini en aza indirmek gelişimsel değerlendirme ve izlem yapar.
  • Erken çocukluk döneminde görülen gelişimsel gecikmelere tanı koyar, erken müdahaleyi planlar ve yönlendirir.
  • Gelişimsel sorunları olan çocukların Devletin sağladığı hak ve olanaklara yönlendirilmesi için gerekli düzenlemeleri yapar, engelli sağlık kurulu raporu çıkarır.
  • Engelleri olan çocuklar ile ilgili politika geliştiricilere gerekli olan durumlarda danışmanlık verir.
  • Gelişimsel gecikmelerin önlenmesi, tanı ve tedavisi için gerekli erken müdahale programları geliştirir.
  • Çocuk sağlığı ve hastalıkları uzmanlık ve yan dal eğitimlerini veren akademik kurumlarda Gelişimsel Pediatri Ünitelerinde etkin olarak çalışır.
  • Gelişimsel Pediatri alanının araştırmalarına ve danışmanlığına gereksinim duyulan tüm kurumlarda programlarının düzenlenmesinde ve yürütülmesinde sorumluluk alır ve etkin olarak çalışır.
  • Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak veya kongre/sempozyumlarda bildiri sunarak çalışmalarını ilgili meslek ve toplum kesimlerine duyurur.
  • Saha çalışmaları, veri analiz ve değerlendirme gibi araştırma aşamalarında bir ekibin üyesi olarak sorumlu ve etkin şekilde çalışır.
  • Gelişimsel Pediatri alanında bilimsel ve uluslararası yenilik ve gelişmeleri izler.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alana ilişkin yeni fikir ve projeler geliştirir.
  • Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak için etkili eğitim stratejileri ve projeler geliştirip uygular.
  • Gelişimsel Pediatri alanında yapılan ulusal ve uluslararası araştırma projelerinde yer alır.
  • Çocuk, aile ve çocuklarla ilgilenen diğer bireylerle ve kurumlarla iletişimi en üst düzeyde sağlar.
  • Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini sunma ve savunma yetkinliğini gösterir.
  • Ulusal, uluslararası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
  • Çocuk haklarına, engelli haklarına, toplumsal sorunlara ve insan haklarına duyarlıdır.
  • Tıbbi açıdan bilgi, beceri ve tutum olarak gelişimsel sorunların önlenmesi, erken tanı alması ve erken müdahalenin sağlanmasını benimseyen ve bunları sağlayacak yöntemlerin geliştirilmesini amaçlayan yetkinlikte olur.
  • Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ve uluslararası yenilik ve gelişmeleri izleyerek ve toplumu bilgilendirerek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
  • Araştırmalarında etik ilkeleri gözetir ve buna uygun olarak davranır.
  • Alanında ve akademik yaşamda karşılaşılan bireysel ve toplumsal sorunların farkına varır ve çözüm üretme aşamasında etkin şekilde çalışır.
  • Engelli çocuklar ve ailelerine yönelik sağlık, eğitim ve rehabilitasyon hizmetlerinde organizasyon ve bu konu ile ilgili sosyal kurum ve kuruluşlar arasında eşgüdüm ve işbirliğinin sağlanması alanlarında etkin şekilde çalışır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programdan mezun olan öğrenci; çocukluk çağında gelişimsel sorunlara neden olabilecek biyolojik ve psikososyal riskleri ve önleme yöntemlerini, çocukluk döneminde gelişimi izleme ve destekleme yöntemlerinin geliştirilme metotlarını, gelişimsel sorunlar saptandığında verilecek olan tedavi yöntemlerini, yönlendirilecek hizmetleri (eğitim-rehabilitasyon, sosyal hizmetler), çocukluk çağında görülen hastalık ve kronik sorunların gelişim üzerine etkilerini, erken çocukluk çağında görülen gelişimsel gecikmelerin tanı ve tedavi yöntemlerini, Türkiye’de ve dünyada gelişimsel sorunların önlenmesine yönelik geliştirilen erken çocukluk dönemi programlarını, Türkiye’de Sağlık Bakanlığı ve Aile Sosyal Politikalar Bakanlığı’nın yürüttüğü gelişimsel sorunları olan çocuklar ile ilgili program ve projeler konusunda bilgi sahibi olur. Çocukların biyopsikososyal risklerinin tanınması, gelişimin değerlendirilmesi, gelişimi biyoekolojik kuram çerçevesinde değerlendiren yöntemler, gelişimsel sorunlara tanı konması ve erken müdahalenin sağlanması, gelişimsel izlem ve değerlendirmede aile merkezli yöntemlerin kullanılması, çocuk ve ailenin ülkemizde yararlanacağı hak ve olanaklara uygun yönlendirmenin sağlanması, erken destek programlarının geliştirilmesi alanlarında beceri sahibi olur.

  • Gelişimsel sorunlara neden olan risklerin önlenmesinin önemi, gelişimsel sorunların erken tanı alarak yönlendirilmesinin gerekliliği ve engelleri olan çocukların hak ve olanaklarına ulaşmalarının sağlanması için gerekli kurum ve kuruluşlar ile işbirliği içinde çalışmanın sağlanması konusunda tutum sahibi olur.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Yüksek Lisans derecesi kazanırlar.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:  

a) Bir lisans diplomasına sahip olmaları, yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir ve lisans not ortalamasının, ikinci öğretimde yürütülen tezsiz yüksek lisans programları için de geçerli olmak üzere, 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 olması gerekir.

b) ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Uluslararası geçerliği olan lisansüstü giriş sınavı sonuçları bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre değerlendirilebilir. En az 55 ALES puanı sağlayarak lisansüstü eğitime başlamış ancak, herhangi bir anabilim dalı lisansüstü programından ilişiği kesilerek veya bir lisansüstü programı tamamlayarak yeniden başka bir programa başlamak isteyen öğrencilerden en fazla bir yarıyıl ara vererek başvuranlar için ALES koşulu aranmaz.

c) YDS’den en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ve bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre ulusal veya uluslararası bir sınavdan eşdeğeri puan almak zorundadırlar. Tezsiz yüksek lisans programlarında yabancı dil sınav puanı zorunlu değildir; ancak tezsiz yüksek lisans programına öğrenci kabulünde ilgili anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile yabancı dil koşulu da aranabilir.

ç) Adaylar mülakatta 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Mülakatta, talep edilmişse, adayın sunduğu referans mektubu ve neden yüksek lisans yapmak istediğini, hedeflerini belirten kompozisyonu dikkate alınarak sözlü değerlendirme yapılır.

d) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si  ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

e) ALES puanı koşulu aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede lisans not ortalamasının % 50'si  ve mülakat sonucunun % 50'si dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

f) Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuvarı  anabilim/anasanat dallarına öğrenci kabulünde ALES puan koşulu aranmaz. Öğrenci kabulünde bu maddenin birinci fıkrasının (e) bendi hükümleri uygulanır.


Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olan öğrenci; çocuk sağlığı ve hastalıkları uzmanlık ve yan dal eğitimlerini veren akademik kurumlarda; çocuklara sağlık hizmeti veren diğer kurumlarda ve Gelişimsel Pediatri alanının araştırmalarına ve danışmanlığına gereksinim duyulan tüm kurumlarda istihdam edilebilmektedir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030024205

Qualification Title
Awarding BodyAnkara University
Awarding Body ContactAnkara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.ankara.edu.tr/en
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasChild care and youth services
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030024205


Qualification Title

Awarding Body
Ankara University

Awarding Body Contact
Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address