Yeterlilik Kodu | TR0030033165 | |
Yeterlilik Adı | Genetik ve Biyomühendislik Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İzmir Ekonomi Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Fevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.ieu.edu.tr/tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Biyoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Genetik ve Biyomühendislik programının ana amacı genetik, biyomühendislik ve biyoteknoloji alanında temel bilgilere sahip, biyomühendislik alanında teknolojik gelişmelere öncülük edecek, bilgiyi uygulamaya aktarabilecek becerilerle donatılmış, etiğine ve sosyal sorumluluk konularına duyarlı, genetik mühendisi ve biyomühendisler yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede katılım, ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde derste bulunan tüm öğrenciler dikkate alınarak başarı notları hesaplanır ve harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır. Ölçme ve değerlendirmede aşağıda verilen İzmir Ekonomi Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 24 uygulanır. MADDE 24 – (1) Dersin başarısının tespitinde dikkate alınacak dönem içi ve dönem sonu sınav, ödev, uygulama ve benzeri değerlendirme ölçütleri ile bu ölçütlerin ağırlıkları, dersi veren öğretim üyeleri/öğretim görevlileri tarafından belirlenir. Değerlendirme ölçütleri ve ağırlıkları, Üniversitenin web sitesinde yayınlanan AKTS Kataloğunda, dersin tanıtım sayfasında öğrencilere duyurulur. (2) Öğrencilerin herhangi bir dersteki başarısı, değerlendirme ölçütleri göz önüne alınarak, dersi veren öğretim elemanınca harf notlarından birisi ile belirlenir. Harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, dönem sonu sınavı, dönem içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. a)(Değişik:RG-17/8/2015-29448) Not ortalaması hesaplarına katılan harf notlarının katsayı, puan ve statüsü aşağıda belirtilmiştir: Puan Dönem Ders Notu Katsayı Statü 90-100 AA 4,00 Başarılı 85-89 BA 3,50 Başarılı 80-84 BB 3,00 Başarılı 75-79 CB 2,50 Geçer 70-74 CC 2,00 Geçer 65-69 DC 1,50 Koşullu Geçer 60-64 DD 1,00 Koşullu Geçer 50-59 FD 0,50 Başarısız- Kalır 49 ve aşağısı FF 0,00 Başarısız - Kalır b)(Değişik:RG-17/8/2015-29448) NA (Devamsız) notu, derse devam yükümlülüklerini sağlamayan ve/veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmeyen öğrencilere dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Not ortalamaları hesabında NA notunun katsayısı 0,00 (sıfır) olarak işlem görür. (3) Ortalamalara katılmayan notlar aşağıda belirtilmiştir: a) S (yeterli) notu, kredisiz derslerde başarılı olan öğrencilere verilir. b) U (yetersiz) notu, kredisiz derslerde başarısız olan öğrencilere verilir. c) EX (muaf) notu, müfredatlarda yer alan bazı derslerden muaf olan öğrencilere verilir. ç) I (eksik) notu, dersi veren öğretim elemanının kabul edeceği geçerli bir nedenle ders için gerekli koşulları dönem veya yaz okulu sonunda tamamlayamayan öğrencilere verilir. I notunun, dönem veya yaz okulu notlarının son veriliş tarihinden itibaren bir hafta içinde harf notuna çevrilmesi gerekir. Ancak, özel durumlarda bu süreyi aşan harf notuna çevrilme işlemlerinin bir sonraki dönemin ders kayıtlarının başlama tarihinden en az iki hafta öncesine kadar yapılması gerekir. Özel durumlardaki bu işlemler dersin verildiği bölüm başkanlığının önerisi üzerine ve o bölümün bağlı bulunduğu birimin yönetim kurulu kararı ile gerçekleştirilir. Süresi içinde harf notuna çevrilmeyen I notu kendiliğinden FF veya U notuna dönüşür. d) (Değişik cümle:RG-14/7/2017- 30124) W (çekilmiş) notu, danışmanının önerisi ve dersi veren öğretim üyesinin izni ile çekilmesine izin verilen bir ders için kullanılır. (Ek cümle:RG-14/7/2017- 30124) Dersten çekilme, akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılır. Bir öğrenci; ön lisans/lisans programının ilk iki dönemindeki zorunlu derslerden, yükseltmek üzere aldığı derslerden, tekrarlamak zorunda olduğu, daha önce W notu aldığı ve not ortalamasına katılmayan derslerden çekilemez. Lisans birinci sınıf öğrencileri sadece; planlarında seçmeli ders niteliğinde yer alan serbest genel eğitim derslerinden çekilebilir. Bir öğrenciye bir dönemde çift ana dal, yan dal veya sertifika programı dersleri dâhil en çok bir ders olmak üzere; bütün ön lisans öğrenimi boyunca en çok iki dersten, bütün lisans öğrenimi boyunca en çok altı dersten danışmanın önerisi ve öğretim üyesinin izniyle çekilme izni verilebilir. Üniversite ile yurt dışındaki eğitim kurumları veya resmi kuruluşlar arasında imzalanmış olan protokoller kapsamında Üniversitede öğrenim gören değişim öğrencilerinin dersten çekilme işlemi Uluslararası İlişkiler Ofisi Müdürlüğünün önerisi ve öğretim üyesinin izni ile yapılabilir. Bu durumdaki öğrenciler için W notuna ilişkin kurallar uygulanmaz. e) (Ek:RG-28/8/2013-28749) NI (not ortalamasına katılmayan notu), öğrencinin kayıtlı olduğu program veya programların not ortalamasına katılmamak koşuluyla aldığı dersleri tanımlamak üzere verilir. Bu not, öğrencinin ilgili dersten aldığı harf notu ile birlikte öğrencinin not belgesinde gösterilir. Bu statüdeki dersler öğrencinin kayıtlı olduğu programın derslerine sayılmaz. f) (Ek:RG-22/1/2014-28890) P (Başarılı devam) notu, not ortalamalarına katılmayan ve süresi bir dönemden fazla olan derslerde, ilgili dönemde yapılması beklenen akademik çalışmaları düzenli bir şekilde yerine getiren öğrencilere verilir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Bölümler ayrıca, BOLOGNA kriterleri, EUR-ACE ve MÜDEK akreditasyon kuralları gereğince gerekli olan tüm çalışmaları yaparlar. Bununla birlikte her öğrenci ve her ders bireysel olarak program yeterliliklerine uygun olarak takip edilir ve her bir öğrencinin programın gerektirdiği tüm yeterlilikleri kazandığı ispat edilir. Akreditasyon Başlangıç/ Bitiş Tarihi; 01.05.2024/30.09.2026 | |
Giriş Şartı | İzmir Ekonomi Üniversitesi lise ve dengi okullardan mezun olan TC uyruklu öğrencileri Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi giriş sınavı ile kabul etmektedir. Lise ve dengi okullardan mezun olan uluslararası öğrenciler kabul kriterlerini sağladıkları takdirde İzmir Ekonomi Üniversitesi’ne doğrudan başvurma hakkı elde ederler. Kabul kriterleri uluslararası tanınırlığı olan sınavların (örn., SAT, GCE, IB) ya da bazı ülkelerin (örn. Syria, Iran, China) üniversite giriş sınavlarının puanlarını kapsamaktadır. Lisans programlarına başvuru ve kabul süreci ile ilgili detaylı bilgiye ulaşmak için aşağıda verilen web sayfası ziyaret edilebilir. https://www.ieu.edu.tr/tr/bylaws/type/read/id/72 | |
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; Öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden en az DD/S notu alarak minimum 240 AKTS kredisinden başarılı olmaları, 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. Ayrıca MÜDEK/EUR-ACE akreditasyonları gereği programa özgü program yeterliliklerinin kazanmaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mühendisler, gerçek yaşam problemlerine her zaman pratik ve uygulanabilir çözümler ortaya koymaya çalışmışlardır. Tasarım, Mühendislikte önemli bir adımdır. Genetik ve Biyomühendisler, yeni ürünlerin tasarım aşamasında diğer mühendislerle birlikte çalışırlar. Genetik ve Biyomühendislik mezunları biyoteknolojinin çeşitli alanlarında faaliyet gösteren sanayi (sağlık, kimya, ilaç, tarım, gıda gibi) kuruluşlarında, tıp ve tanı merkezlerinde, kamu kuruluşlarında, ayrıca çevre koruma, tarım ve sağlık sektörünün tasarım, üretim, pazarlama, araştırma-geliştirme gibi her kademesinde araştırmacı ve yönetici olarak çalışabilmektedirler. Genetik ve Biyomühendislik mezunları multidisipliner bir alanda uzmanlık taşıyacak ve dolayısıyla birden fazla iş alanında lider olarak çalışabilecek donanıma sahip olacaklardır. | |
Yasal Dayanağı | 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030033165
ISCO 08
ISCO 08
Genetik ve Biyomühendislik programının ana amacı genetik, biyomühendislik ve biyoteknoloji alanında temel bilgilere sahip, biyomühendislik alanında teknolojik gelişmelere öncülük edecek, bilgiyi uygulamaya aktarabilecek becerilerle donatılmış, etiğine ve sosyal sorumluluk konularına duyarlı, genetik mühendisi ve biyomühendisler yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Matematik, fen bilimleri ve Genetik ve Biyomühendislik konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri,karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.
- Karmaşık Genetik ve Biyomühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
- Genetik ve Biyomühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır.
- Karmaşık Genetik ve Biyomühendislik problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
- Genetik ve Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler.
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.
- Genetik ve Biyomühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konularında bilgi sahibidir.
- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.
- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
- Bir yabancı dili kullanarak Genetik ve Biyomühendislik ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede katılım, ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde derste bulunan tüm öğrenciler dikkate alınarak başarı notları hesaplanır ve harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.
Ölçme ve değerlendirmede aşağıda verilen İzmir Ekonomi Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 24 uygulanır.
MADDE 24 – (1) Dersin başarısının tespitinde dikkate alınacak dönem içi ve dönem sonu sınav, ödev, uygulama ve benzeri değerlendirme ölçütleri ile bu ölçütlerin ağırlıkları, dersi veren öğretim üyeleri/öğretim görevlileri tarafından belirlenir. Değerlendirme ölçütleri ve ağırlıkları, Üniversitenin web sitesinde yayınlanan AKTS Kataloğunda, dersin tanıtım sayfasında öğrencilere duyurulur.
(2) Öğrencilerin herhangi bir dersteki başarısı, değerlendirme ölçütleri göz önüne alınarak, dersi veren öğretim elemanınca harf notlarından birisi ile belirlenir. Harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, dönem sonu sınavı, dönem içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur.
a)(Değişik:RG-17/8/2015-29448) Not ortalaması hesaplarına katılan harf notlarının katsayı, puan ve statüsü aşağıda belirtilmiştir:
Puan Dönem Ders Notu Katsayı Statü
90-100 AA 4,00 Başarılı
85-89 BA 3,50 Başarılı
80-84 BB 3,00 Başarılı
75-79 CB 2,50 Geçer
70-74 CC 2,00 Geçer
65-69 DC 1,50 Koşullu Geçer
60-64 DD 1,00 Koşullu Geçer
50-59 FD 0,50 Başarısız- Kalır
49 ve aşağısı FF 0,00 Başarısız - Kalır
b)(Değişik:RG-17/8/2015-29448) NA (Devamsız) notu, derse devam yükümlülüklerini sağlamayan ve/veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmeyen öğrencilere dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Not ortalamaları hesabında NA notunun katsayısı 0,00 (sıfır) olarak işlem görür.
(3) Ortalamalara katılmayan notlar aşağıda belirtilmiştir:
a) S (yeterli) notu, kredisiz derslerde başarılı olan öğrencilere verilir.
b) U (yetersiz) notu, kredisiz derslerde başarısız olan öğrencilere verilir.
c) EX (muaf) notu, müfredatlarda yer alan bazı derslerden muaf olan öğrencilere verilir.
ç) I (eksik) notu, dersi veren öğretim elemanının kabul edeceği geçerli bir nedenle ders için gerekli koşulları dönem veya yaz okulu sonunda tamamlayamayan öğrencilere verilir. I notunun, dönem veya yaz okulu notlarının son veriliş tarihinden itibaren bir hafta içinde harf notuna çevrilmesi gerekir. Ancak, özel durumlarda bu süreyi aşan harf notuna çevrilme işlemlerinin bir sonraki dönemin ders kayıtlarının başlama tarihinden en az iki hafta öncesine kadar yapılması gerekir. Özel durumlardaki bu işlemler dersin verildiği bölüm başkanlığının önerisi üzerine ve o bölümün bağlı bulunduğu birimin yönetim kurulu kararı ile gerçekleştirilir. Süresi içinde harf notuna çevrilmeyen I notu kendiliğinden FF veya U notuna dönüşür.
d) (Değişik cümle:RG-14/7/2017- 30124) W (çekilmiş) notu, danışmanının önerisi ve dersi veren öğretim üyesinin izni ile çekilmesine izin verilen bir ders için kullanılır. (Ek cümle:RG-14/7/2017- 30124) Dersten çekilme, akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılır. Bir öğrenci; ön lisans/lisans programının ilk iki dönemindeki zorunlu derslerden, yükseltmek üzere aldığı derslerden, tekrarlamak zorunda olduğu, daha önce W notu aldığı ve not ortalamasına katılmayan derslerden çekilemez. Lisans birinci sınıf öğrencileri sadece; planlarında seçmeli ders niteliğinde yer alan serbest genel eğitim derslerinden çekilebilir. Bir öğrenciye bir dönemde çift ana dal, yan dal veya sertifika programı dersleri dâhil en çok bir ders olmak üzere; bütün ön lisans öğrenimi boyunca en çok iki dersten, bütün lisans öğrenimi boyunca en çok altı dersten danışmanın önerisi ve öğretim üyesinin izniyle çekilme izni verilebilir. Üniversite ile yurt dışındaki eğitim kurumları veya resmi kuruluşlar arasında imzalanmış olan protokoller kapsamında Üniversitede öğrenim gören değişim öğrencilerinin dersten çekilme işlemi Uluslararası İlişkiler Ofisi Müdürlüğünün önerisi ve öğretim üyesinin izni ile yapılabilir. Bu durumdaki öğrenciler için W notuna ilişkin kurallar uygulanmaz.
e) (Ek:RG-28/8/2013-28749) NI (not ortalamasına katılmayan notu), öğrencinin kayıtlı olduğu program veya programların not ortalamasına katılmamak koşuluyla aldığı dersleri tanımlamak üzere verilir. Bu not, öğrencinin ilgili dersten aldığı harf notu ile birlikte öğrencinin not belgesinde gösterilir. Bu statüdeki dersler öğrencinin kayıtlı olduğu programın derslerine sayılmaz.
f) (Ek:RG-22/1/2014-28890) P (Başarılı devam) notu, not ortalamalarına katılmayan ve süresi bir dönemden fazla olan derslerde, ilgili dönemde yapılması beklenen akademik çalışmaları düzenli bir şekilde yerine getiren öğrencilere verilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bölümler ayrıca, BOLOGNA kriterleri, EUR-ACE ve MÜDEK akreditasyon kuralları gereğince gerekli olan tüm çalışmaları yaparlar. Bununla birlikte her öğrenci ve her ders bireysel olarak program yeterliliklerine uygun olarak takip edilir ve her bir öğrencinin programın gerektirdiği tüm yeterlilikleri kazandığı ispat edilir.
Akreditasyon Başlangıç/ Bitiş Tarihi; 01.05.2024/30.09.2026
İzmir Ekonomi Üniversitesi lise ve dengi okullardan mezun olan TC uyruklu öğrencileri Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi giriş sınavı ile kabul etmektedir.
Lise ve dengi okullardan mezun olan uluslararası öğrenciler kabul kriterlerini sağladıkları takdirde İzmir Ekonomi Üniversitesi’ne doğrudan başvurma hakkı elde ederler. Kabul kriterleri uluslararası tanınırlığı olan sınavların (örn., SAT, GCE, IB) ya da bazı ülkelerin (örn. Syria, Iran, China) üniversite giriş sınavlarının puanlarını kapsamaktadır.
Lisans programlarına başvuru ve kabul süreci ile ilgili detaylı bilgiye ulaşmak için aşağıda verilen web sayfası ziyaret edilebilir.
https://www.ieu.edu.tr/tr/bylaws/type/read/id/72
Mühendisler, gerçek yaşam problemlerine her zaman pratik ve uygulanabilir çözümler ortaya koymaya çalışmışlardır. Tasarım, Mühendislikte önemli bir adımdır. Genetik ve Biyomühendisler, yeni ürünlerin tasarım aşamasında diğer mühendislerle birlikte çalışırlar. Genetik ve Biyomühendislik mezunları biyoteknolojinin çeşitli alanlarında faaliyet gösteren sanayi (sağlık, kimya, ilaç, tarım, gıda gibi) kuruluşlarında, tıp ve tanı merkezlerinde, kamu kuruluşlarında, ayrıca çevre koruma, tarım ve sağlık sektörünün tasarım, üretim, pazarlama, araştırma-geliştirme gibi her kademesinde araştırmacı ve yönetici olarak çalışabilmektedirler. Genetik ve Biyomühendislik mezunları multidisipliner bir alanda uzmanlık taşıyacak ve dolayısıyla birden fazla iş alanında lider olarak çalışabilecek donanıma sahip olacaklardır.
2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030033165 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Genetics and Bioengineering | |
Awarding Body | İzmir University of Economics | |
Awarding Body Contact | Fevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir | |
Awarding Body Url | http://www.ieu.edu.tr/tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Biology | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The main objective of the Genetics and Bioengineering program is to train genetic engineers and bioengineers who have basic knowledge in the fields of genetics, bioengineering and biotechnology, who will lead technological developments in the field of bioengineering, who are equipped with the skills to transfer knowledge to practice, who are sensitive to ethics and social responsibility issues. | |
Learning Environments | Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces as internships or workplace training. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the key competencies listed below.
| |
Further Info | Measurement and evaluation methods; Exam types and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues. Different methods such as participation, homework, project, practice, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation. In evaluating student success, success grades are calculated by taking into account all students in the course and letter or grade-based systems are used. In measurement and evaluation, Article 24 of the Izmir University of Economics Associate and Undergraduate Education and Examination Regulation, given below, applies. ARTICLE 24 – (1) The grading criteria, such as semester and end of semester exams, assignments, applications, and etc.to be taken into consideration in determining the success of the course, and their percentages are determined by the faculty members/lecturers that teach the courses. The grading criteria and their percentages are announced to the students on the University web page for ECTS Catalogue. (2) Students’ success for any course is determined by the instructor that teaches the course with a letter grade by taking the grading criteria into consideration. In the appraisal of the letter grade, students’ performance in the mid-term, end of semester exam, and semester studies, and his/her attendance to courses and applications are taken into consideration. a) (Change:OG-17.08.2015/29448)The coefficients, points, and status for the letter grades included in calculating the grade averages are stated below: Points Grades Coefficient Status 90-100 AA 4.00 Successful 85-89 BA 3.50 Successful 80-84 BB 3.00 Successful 75-79 CB 2.50 Pass 70-74 CC 2.00 Pass 65-69 DC 1.50 Conditional Pass 60-64 DD 1.00 Conditional Pass 50-59 FD 0.50 Unsuccessful-Fail 49 and below FF 0.00 Unsuccessful-Fail b) (Change OG 28.08.2013/28749) (Change:OG-17.08.2015/29448) Grade of NA (non-attendance) is issued by the instructor for students, who fail to fulfill the attendance and/or requirements of the course. Grade of NA is considered as 0, 00 (zero) in in calculating the grade averages. (3) The grades that are not included in the averages are specified below: a) Grade of S (Satisfactory) is given to students who are successful in non-credited courses. b) Grade of U (Unsatisfactory) is given to students who are unsuccessful in non-credited courses. c) Grade of EX (Exempt), is given to students who are exempt from some of the courses in the curriculum. ç) Grade of I (Incomplete), is given to students who are not able to meet all the course requirements at the end of the semester or summer school due to a valid justification accepted by the instructor. Students who receive a letter grade “I” must complete their missing course requirements and receive a letter grade within one week following the date the end of semester or summer school grades submitted. However, in the event of special cases, this period can be extended until two weeks before the beginning of registration for the next semester, upon the recommendation of the respective department head and the decision of the respective administrative board. Otherwise, grade of “I” will automatically become grade of “FF” or grade of “U”. d) (Change:OG-17.08.2015/29448) (Change OG 01.06.2016/29729) Grade of W (Withdrawal) is used for courses the student withdraws from upon the recommendation of the advisor and the permission of the instructor that teaches the course. (Add OG-14/7/2017- 30124) Student can withdraw on the dates specified in the academic calendar. A student is not allowed to withdraw from compulsory courses, courses taken to increase the grades, courses he/she has to repeat, and received grade “W” before, which are not included in the grade average, during the first two semesters of his/ her associate/undergraduate degree program. Freshmen of undergraduate programs can only withdraw from general education courses that may be considered as elective courses in their instruction plans. A student is allowed to withdraw from one course, including double major, minor, or certificate program courses, at the most in one semester, and two courses at the most during his/ her associate degree study, and six courses during his/her undergraduate study upon the recommendation of the advisor and the permission of the instructor that teaches the course. In accordance with the protocols made between Izmir University of Economics and educational institutions or official authorities abroad, the exchange program students studying at Izmir University of Economics may withdraw from courses upon the recommendation of Office of International Relations Directorate and the permission of the instructor. In this case, the rules concerning the grade of “W” will not be applied to these students. e) (Add OG 28.08.2013/28749) Grade of NI (Not included) is issued to identify the courses taken by the student which are not included in the GPA of the student. This grade is reported in the students’ transcripts with the respective letter grade. Such courses are not counted as the courses in the program that the student is registered to. f) (Add OG 22.01.2014/28890) Grade of P (Successful Progress) is given to students, who continue to the courses that are not included in the GPA that has a period exceeding one semester, and regularly performs the academic studies for the respective semester. | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs, The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared annually within the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Design and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions by the fundamental principles determined by YÖK on these issues. 1.3. Higher education institutions implement the curriculum of National Core Education Programs with the approval of the Council of Higher Education after being accepted by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out by the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions by the fundamental principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions, receive a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In continuous monitoring, higher education institutions submit the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs' qualifications is ensured. It conducts regular review activities regarding the qualifications determined by the YÖKAK legislation. Departments also carry out all the necessary work in accordance with BOLOGNA criteria, EUR-ACE and MÜDEK accreditation rules. In addition, each student and each course is individually monitored in accordance with the program qualifications, and it is proven that each student has acquired all the qualifications required by the program. | |
Access Requirements | Izmir University of Economics accepts Turkish national students who have graduated from high school or equivalent schools through the central entrance exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). International students who graduate from high school or equivalent schools have the right to directly apply to Izmir University of Economics if they meet the admission criteria. Admission criteria include scores from internationally recognized exams (e.g. SAT, GCE, IB) or university entrance exams of some countries (e.g. Syria, Iran, China). You can visit the web page below to get detailed information about the application and acceptance process for undergraduate programs. https://www.ieu.edu.tr/tr/bylaws/type/read/id/72 | |
Conditions for Success | In order to graduate from this program, students; They must be successful in a minimum of 240 ECTS credits by obtaining at least a DD/S grade from all courses specified in their curriculum, have a GPA of at least 2.00 out of 4.00, and complete their compulsory internship within the specified period and with the specification. In addition, they are required to acquire program-specific program qualifications in accordance with MÜDEK/EUR-ACE accreditations. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Engineers have always tried to provide practical and feasible solutions to real life problems. Design is an important step in Engineering. Genetic and Bioengineers work with other engineers in the design phase of new products. Graduates of Genetics and Bioengineering can work as researchers and managers in industrial (health, chemical, pharmaceutical, agricultural, food) organizations operating in various fields of biotechnology, medical and diagnostic centers, public institutions, as well as at all levels of environmental protection, agriculture and health sectors such as design, production, marketing, research and development. Graduates of Genetics and Bioengineering will have expertise in a multidisciplinary field and will therefore be equipped to work as leaders in more than one business field. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030033165
ISCO 08
ISCO 08
The main objective of the Genetics and Bioengineering program is to train genetic engineers and bioengineers who have basic knowledge in the fields of genetics, bioengineering and biotechnology, who will lead technological developments in the field of bioengineering, who are equipped with the skills to transfer knowledge to practice, who are sensitive to ethics and social responsibility issues.
Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces as internships or workplace training.
- To have sufficient knowledge in mathematics, science and Genetics and Bioengineering; to be able to apply theoretical and applied knowledge in these areas to complex engineering problems.
- To be able to identify, define, formulate and solve complex Genetics and Bioengineering problems; to be able to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
- Designs a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions to meet specific requirements; applies modern design methods for this purpose. (Depending on the nature of the design, realistic constraints and conditions include elements such as economy, environmental problems, sustainability, manufacturability, ethics, health, safety, social and political problems).
- To be able to develop, select and use modern techniques and tools required for the analysis and solution of complex problems encountered in Genetics and Bioengineering applications.
- To be able to design and conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for the investigation of complex Genetics and Bioengineering problems or research topics.
- To be able to work effectively within the discipline of Genetics and Bioengineering and in multidisciplinary teams; to be able to work individually.
- To be able to communicate effectively in oral and written Turkish; to be able to write effective reports and understand written reports, to be able to prepare design and production reports, to be able to make effective presentations, to be able to give and receive clear and understandable instructions.
- To have knowledge about the effects of Genetics and Bioengineering applications on health, environment and safety in universal and social dimensions and the problems of the age reflected in the field of engineering and the legal consequences of engineering solutions.
- Acting in accordance with ethical principles, professional and ethical responsibility awareness; knowledge of standards used in engineering applications.
- To have knowledge about business life practices such as project management, risk management and change management; to be aware of entrepreneurship and innovation; to have knowledge about sustainable development.
- To be able to collect information and communicate with colleagues on topics related to Genetics and Bioengineering using a foreign language.
- To be able to use a second foreign language at intermediate level.
- Recognizes the necessity of lifelong learning; accesses information, follows developments in science and technology and constantly renews himself/herself; relates the knowledge accumulated throughout the history of humanity to the field of Genetics and Bioengineering.
Has advanced level of the key competencies listed below.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expressive competence
Measurement and evaluation methods; Exam types and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues. Different methods such as participation, homework, project, practice, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation. In evaluating student success, success grades are calculated by taking into account all students in the course and letter or grade-based systems are used.
In measurement and evaluation, Article 24 of the Izmir University of Economics Associate and Undergraduate Education and Examination Regulation, given below, applies.
ARTICLE 24 – (1) The grading criteria, such as semester and end of semester exams, assignments, applications, and etc.to be taken into consideration in determining the success of the course, and their percentages are determined by the faculty members/lecturers that teach the courses. The grading criteria and their percentages are announced to the students on the University web page for ECTS Catalogue.
(2) Students’ success for any course is determined by the instructor that teaches the course with a letter grade by taking the grading criteria into consideration. In the appraisal of the letter grade, students’ performance in the mid-term, end of semester exam, and semester studies, and his/her attendance to courses and applications are taken into consideration.
a) (Change:OG-17.08.2015/29448)The coefficients, points, and status for the letter grades included in calculating the grade averages are stated below:
Points Grades Coefficient Status
90-100 AA 4.00 Successful
85-89 BA 3.50 Successful
80-84 BB 3.00 Successful
75-79 CB 2.50 Pass
70-74 CC 2.00 Pass
65-69 DC 1.50 Conditional Pass
60-64 DD 1.00 Conditional Pass
50-59 FD 0.50 Unsuccessful-Fail
49 and below FF 0.00 Unsuccessful-Fail
b) (Change OG 28.08.2013/28749) (Change:OG-17.08.2015/29448) Grade of NA (non-attendance) is issued by the instructor for students, who fail to fulfill the attendance and/or requirements of the course. Grade of NA is considered as 0, 00 (zero) in in calculating the grade averages.
(3) The grades that are not included in the averages are specified below:
a) Grade of S (Satisfactory) is given to students who are successful in non-credited courses.
b) Grade of U (Unsatisfactory) is given to students who are unsuccessful in non-credited courses.
c) Grade of EX (Exempt), is given to students who are exempt from some of the courses in the curriculum.
ç) Grade of I (Incomplete), is given to students who are not able to meet all the course requirements at the end of the semester or summer school due to a valid justification accepted by the instructor. Students who receive a letter grade “I” must complete their missing course requirements and receive a letter grade within one week following the date the end of semester or summer school grades submitted. However, in the event of special cases, this period can be extended until two weeks before the beginning of registration for the next semester, upon the recommendation of the respective department head and the decision of the respective administrative board. Otherwise, grade of “I” will automatically become grade of “FF” or grade of “U”.
d) (Change:OG-17.08.2015/29448) (Change OG 01.06.2016/29729) Grade of W (Withdrawal) is used for courses the student withdraws from upon the recommendation of the advisor and the permission of the instructor that teaches the course. (Add OG-14/7/2017- 30124) Student can withdraw on the dates specified in the academic calendar. A student is not allowed to withdraw from compulsory courses, courses taken to increase the grades, courses he/she has to repeat, and received grade “W” before, which are not included in the grade average, during the first two semesters of his/ her associate/undergraduate degree program. Freshmen of undergraduate programs can only withdraw from general education courses that may be considered as elective courses in their instruction plans. A student is allowed to withdraw from one course, including double major, minor, or certificate program courses, at the most in one semester, and two courses at the most during his/ her associate degree study, and six courses during his/her undergraduate study upon the recommendation of the advisor and the permission of the instructor that teaches the course. In accordance with the protocols made between Izmir University of Economics and educational institutions or official authorities abroad, the exchange program students studying at Izmir University of Economics may withdraw from courses upon the recommendation of Office of International Relations Directorate and the permission of the instructor. In this case, the rules concerning the grade of “W” will not be applied to these students.
e) (Add OG 28.08.2013/28749) Grade of NI (Not included) is issued to identify the courses taken by the student which are not included in the GPA of the student. This grade is reported in the students’ transcripts with the respective letter grade. Such courses are not counted as the courses in the program that the student is registered to.
f) (Add OG 22.01.2014/28890) Grade of P (Successful Progress) is given to students, who continue to the courses that are not included in the GPA that has a period exceeding one semester, and regularly performs the academic studies for the respective semester.
In order to monitor the quality of higher education programs,
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared annually within the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Design and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions by the fundamental principles determined by YÖK on these issues.
1.3. Higher education institutions implement the curriculum of National Core Education Programs with the approval of the Council of Higher Education after being accepted by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out by the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions by the fundamental principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions, receive a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In continuous monitoring, higher education institutions submit the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs' qualifications is ensured. It conducts regular review activities regarding the qualifications determined by the YÖKAK legislation.
Departments also carry out all the necessary work in accordance with BOLOGNA criteria, EUR-ACE and MÜDEK accreditation rules. In addition, each student and each course is individually monitored in accordance with the program qualifications, and it is proven that each student has acquired all the qualifications required by the program.
Izmir University of Economics accepts Turkish national students who have graduated from high school or equivalent schools through the central entrance exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM).
International students who graduate from high school or equivalent schools have the right to directly apply to Izmir University of Economics if they meet the admission criteria. Admission criteria include scores from internationally recognized exams (e.g. SAT, GCE, IB) or university entrance exams of some countries (e.g. Syria, Iran, China).
You can visit the web page below to get detailed information about the application and acceptance process for undergraduate programs.
https://www.ieu.edu.tr/tr/bylaws/type/read/id/72
Engineers have always tried to provide practical and feasible solutions to real life problems. Design is an important step in Engineering. Genetic and Bioengineers work with other engineers in the design phase of new products. Graduates of Genetics and Bioengineering can work as researchers and managers in industrial (health, chemical, pharmaceutical, agricultural, food) organizations operating in various fields of biotechnology, medical and diagnostic centers, public institutions, as well as at all levels of environmental protection, agriculture and health sectors such as design, production, marketing, research and development. Graduates of Genetics and Bioengineering will have expertise in a multidisciplinary field and will therefore be equipped to work as leaders in more than one business field.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.
