Yeterlilik Kodu | TR0030036315 | |
Yeterlilik Adı | Görsel İletişim Tasarımı Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Esenboğa Külliyesi, Esenboğa/ANKARA | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.aybu.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Bölüme kayıt yaptırmak için ÖSYM tarafından düzenlenen sınavları başarmış olmak gerekir. Yurt içi veya dışında eşdeğer bir programda öğrenim gören bir öğrenci, üniversite tarafından kontenjan açıldığı takdirde yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrenci kabulü, başvuruda bulunan öğrencilerin başarı durumlarının değerlendirilmesi sonucu gerçekleşir. | |
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için, öğrencilerin akademik danışmanlarının da yönlendirmesiyle her bir eğitim/öğretim yılı içindeki iki dönemde toplam 60 AKTS sağlamak koşuluyla 4 yıllık müfredattaki bütün derslerden başarılı olması, öğrenim süresince toplam 240 AKTS sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Görsel İletişim Tasarımı bölümü mezunu reklam/tanıtıma yönelik farklı iletişim kanallarını kullanarak, profesyonel bir bakış açısıyla; medyanın çeşitli alanlarından reklam dünyasına, interaktif enformasyondan bilişim teknolojileri ile veri iletişimine, TV kanallarından video, sinema prodüksiyon ve post-prodüksiyon ajanslarında uygulamalı tasarımcılığa ve yine sinema alanında özgün çalışmalardan mekan tasarımlarına, filmlerdeki karakter tasarımlarından oyun endüstrisindeki tasarımlara, yurtiçi ve yurtdışı reklam ajanslarında sanat yönetmenliğinden firmaların satış, pazarlama ve halkla ilişkiler birimlerine, basın-yayın sektörlerine, ambalaj tasarımcılığından arayüz ve etkileşim tasarımcılığına, serbest tasarım danışmanlığından güzel sanatlarla ilgili eğitim ve araştırma kurumlarında akademik kariyere, web tasarımından internet üzerindeki sosyal medya tasarımına kadar birçok önemli alanda etkin bir şekilde görev alabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030036315
- Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgilerini öğrenerek, bu bilgileri birbirini bütünler şekilde kullanabilme, kendi çalışmalarını bu bilgiler ışığında eleştirel bir şekilde değerlendirebilme ve konumlandırabilmek.
- Gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilmek.
- Uygulamalarda kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanabilmek.
- İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme, işleme ve değerlendirme konusunda gereken bilgi ve deneyime sahip olmak.
- Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren işlevsel, estetik ve özgün görsel iletişim tasarımı elemanları oluşturabilme.
- Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri grafik, fotografik, illüstratif, üç boyutlu, hareketli ya da etkileşimli görsel ifadelere dönüştürebilmek.
- Farklı konuları içeren projeleri görsel iletişim tasarımı açısından değerlendirerek, özgün görsel çözümler üretebilmek.
- Alana ilişkin uygulama projelerinin adımlarını tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verili süre içerisinde tamamlayabilme disiplinini kazanmak.
- Alan çalışmaları için kaynaklara ulaşabilme ve kendi gelişim sürecini planlayabilmek.
- Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini etik ve hukuki kurallar çerçevesinde toplumsal değerlere ve kişilik haklarına duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilmek.
Bölüme kayıt yaptırmak için ÖSYM tarafından düzenlenen sınavları başarmış olmak gerekir. Yurt içi veya dışında eşdeğer bir programda öğrenim gören bir öğrenci, üniversite tarafından kontenjan açıldığı takdirde yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrenci kabulü, başvuruda bulunan öğrencilerin başarı durumlarının değerlendirilmesi sonucu gerçekleşir.
Görsel İletişim Tasarımı bölümü mezunu reklam/tanıtıma yönelik farklı iletişim kanallarını kullanarak, profesyonel bir bakış açısıyla; medyanın çeşitli alanlarından reklam dünyasına, interaktif enformasyondan bilişim teknolojileri ile veri iletişimine, TV kanallarından video, sinema prodüksiyon ve post-prodüksiyon ajanslarında uygulamalı tasarımcılığa ve yine sinema alanında özgün çalışmalardan mekan tasarımlarına, filmlerdeki karakter tasarımlarından oyun endüstrisindeki tasarımlara, yurtiçi ve yurtdışı reklam ajanslarında sanat yönetmenliğinden firmaların satış, pazarlama ve halkla ilişkiler birimlerine, basın-yayın sektörlerine, ambalaj tasarımcılığından arayüz ve etkileşim tasarımcılığına, serbest tasarım danışmanlığından güzel sanatlarla ilgili eğitim ve araştırma kurumlarında akademik kariyere, web tasarımından internet üzerindeki sosyal medya tasarımına kadar birçok önemli alanda etkin bir şekilde görev alabilmektedir.
Görsel Tasarım alanı çizim yeteneği, yaratıcılık gerektiren bir sektöre öğrenciler yetiştirmektedir. Bu alanda mezunlarımız; görsel tasarımcı, sanat yönetmeni ve yaratıcı yönetmen olarak çalışmaktadırlar.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030036315 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | ANKARA YILDIRIM BEYAZIT UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | Ankara Yıldırım Beyazıt University Esenboğa Campus Esenboğa /ANKARA | |
Awarding Body Url | www.aybu.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Audio-visual techniques and media production | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |