Yeterlilik Kodu | TR0030017714 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Grafik Tasarımı Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstanbul Beykent Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ayazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.beykent.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Grafik Tasarım, kağıdın, boyanın ve baskı sistemlerinin kullanıldığı geleneksel üretim biçimlerinden, mobil arayüz tasarımı, hareketli grafikler, foto manipülasyonlar, oyun tasarımları, web tasarımı, sosyal medya tasarımları gibi dijital üretim biçimlerine kadar pek çok alanda görsel iletişimi üstlenmektedir. Grafik Tasarım görsel iletişim yöntemi olarak; sanat tarihinden miras aldığı görsel kültür birikimini, hızla gelişen teknolojik olanaklarla ve doğasında bulunan evrensel iletişim gücü ile birleştirmektedir. Grafik Tasarım; evrensel anlamda toplumsal değişiklikleri doğrudan iletme gücüyle sosyal yaşam biçimlerinin şekillenmesinde etkili ve stratejik görev üstlenmektedir. Bununla birlikte sanatın ve teknolojinin yaratıcılıkla birleştiği etkili bir görsel iletişim aracı olan grafik tasarım, ürün ve hizmetlerinin tanıtımında sektörlerin önemli bir bileşenidir. Bu nedenle sektörler nitelikli grafik tasarımcılarına ihtiyaç duymaktadır.
Bu doğrultuda, estetik duyarlılığı ve görsel kültür birikimini yaratıcılıkla birleştirebilen özgün tasarımcılar yetiştirme hedefinde olan bölümümüz, illüstrasyon, tipografi, masaüstü yayıncılık, web/mobil ara yüz tasarımı, ambalaj tasarımı, etkileşimli tasarım, gibi görsel iletişime dayalı alanların yanında, desen, baskı resim gibi geleneksel uygulamalar, ayrıca tasarım tarihi, hukuku, estetik ve sanat felsefesi gibi derslerle bu mesleği kuramsal boyutta da derinlemesine ele alan çok yönlü bir eğitim programını benimsemiştir. Grafik tasarım eğitimi süresince öğrencilerimiz, çeşitli tasarım disiplinlerinin uygulamalı ve kuramsal alanlarında uzmanlaşmış zengin bir kadroyla birlikte, eğitim amacına uygun, teknolojik bir altyapıyla donatılmış geniş ve ferah laboratuvar, stüdyo ve dersliklerde yaratıcı projeler gerçekleştirmektedirler. Ayrıca staj deneyimleriyle de sektörle yakın ilişkiler kurarak iş yaşamına hazırlanmakta, böylece ihtiyaç duyulan nitelikli tasarımcılar olarak evrensel ölçütlerde yetişmektedirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, üniversite kurumları bünyesindeki bilgisayar laboratuvarlarında ve atölyelerde uygulamalı eğitimler yürütülür. Özel sektör ve vakıf kurum iş yerlerinde staj eğitimi uygulamalı olarak öğrenciler mesleki tecrübe edinirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | İstanbul Beykent Üniversitesi’nde uygulanan ölçme değerlendirme sistemi, üniversite web sayfasında da bulunan “T.C İstanbul Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi” ile belirlenmiştir: http://www.beykent.edu.tr/Content/files/20171014075427712.pdf Başarı Değerlendirmesinde Kullanılan Ölçme Faaliyetleri (1) Ölçme faaliyetleri, dönem içi ve dönem sonu ölçme faaliyetlerinden oluşmaktadır. (2) Sınavlar haricinde kalan değerlendirme faaliyetlerinin bir kısmı, grup çalışması olarak verilmektedir. Ölçme Faaliyeti Türleri (1) Sınavlar: Sınavlar yazılı, test veya sözlü olarak; yüz yüze ya da elektronik ortamlardan yürütülür. a) Kısa Sınav: Ünite sonu öğrenim kazanımlarını ölçmek için kullanılan kısa süreli ve dar kapsamlı sınavlardır. Bu sınavların yüz yüze uygulamalarında, uygulama programı ilan edilmez ve ders saatlerinde uygulanır. Elektronik ortamda yapılan sınavlar için en geç bir hafta önceden bir uygulama programı ve saat aralığı ilan edilir. b) Ara sınav: Dönem başından ilgili sınav gününe kadar işlenmiş konulara ilişkin öğrenim kazanımlarının ölçülmesi için uygulanır. c) Dönem Sonu Sınavı: Genel olarak dersin tüm öğrenim kazanımlarını kapsayacak nitelikte uygulanan bir sınavdır. Bir öğrencinin mutlak başarı puanı; o derse ait dönem içi notu ile dönem sonu puanının (bütünleme sınavına girmiş ise bütünleme sınavı puanının) belirli oranlarda katkısından oluşur. Dönem içi değerlendirmelerin mutlak başarı puanına katkısı; örgün öğretimde % 40’tan az, % 70’ten fazla olamaz, uzaktan öğretimde ise dönem içi değerlendirmeleri %20, dönem sonu değerlendirmeleri %80 üzerinden hesaplanır. Mutlak başarı notları öğrencilerin sıralama notunu gösterir. Sınıfın başarı düzeyi, puanların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak harfli başarı notlarının nasıl elde edileceği Senato tarafından belirlenir. Harfli başarı notu ve katsayıları ve diğer işaretler aşağıda gösterilmiştir: 2) Diğer harf notları ve anlamları aşağıda belirtilmiştir. a) DZ notu; dersin devam şartları sağlanmadığında verilir. b) Muaf notu (M); muafiyet sınavları sonucunda kazanılmış kredilere verilir. Muaf notu; mezuniyet kredisine dâhil edilir, ağırlıklı genel not ortalaması hesabına katılmaz. c) Geçer notu (G); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarılması durumunda verilir. d) Kalır notu (K); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarısızlığı durumunda verilir. Başarı Notu Katsayısı: AA 4.0 / BA 3.5 / BB 3.0 / CB 2.5 / CC 2.0 / DC 1.5 / DD 1.0 / FD 0.5 / FF 0.0
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; * YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. * YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. * YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluş Adı: The Accreditation, Certification and Quality Assurance Institute (ACQUIN) – 10.03.2025-30.09.2031 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | İstanbul Beykent Üniversitesi Grafik Tasarımı Bölümüne öğrenci kabulü, Beykent Üniversitesi akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlama / sınavları başarma durumunda gerçekleşmektedir. Çerçevesini Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) oluşturduğu ilgili yönetmelikler doğrultusunda, bu programa öğrenci kabulü AYT olarak adlandırılan merkezi sınav sistemiyle EA puan türüne göre yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yurtiçi veya yurtdışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu'nda mevcuttur. Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Beykent Üniversitesi ile işbirliği yapan üniversiteler arasında imzalanan ikili protokoller (ERASMUS, vb. gibi.) kapsamında yapılmaktadır. Öğrenciler ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda programa kayıt olabilirler. Programa kabul edilecek öğrencilerde dersleri takip edebilecek yeterlilikte dil bilme koşulu aranır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Öğrencilerin mezun olarak yeterlilik kazanabilmesi için kayıtlı olduğu bölüm veya programın öğretim planında staj dahil olmak üzere bütün çalışmalardan başarılı olmuş, dört yıllık lisans düzeyinde 240 AKTS kredilik dersi başarmış olmaları ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Ağırlıklı Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Grafik Tasarımı Bölümü’nü bitiren öğrenciler, görsel-işitsel tasarımlar üreten bütün kurumlarda mesleki hayatlarını ilerletme imkanını sahiplerdir. Reklam ajansları, dijital medya şirketleri, matbaalar ve yayınevlerinde çalışabilirler. Web tasarımı, marka kimliği oluşturma, illüstrasyon, animasyon ve kullanıcı deneyimi (UX/UI) tasarımı gibi alanlarda uzmanlaşabilirler. Ayrıca serbest çalışarak afiş, logo, katalog ve sosyal medya içerikleri tasarlayabilir, sanat yönetmeni veya grafik tasarımcı olarak uzmanlaşarak özel sektör bünyesinde yer alabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030017714
ISCO 08
ISCO 08
Grafik Tasarım, kağıdın, boyanın ve baskı sistemlerinin kullanıldığı geleneksel üretim biçimlerinden, mobil arayüz tasarımı, hareketli grafikler, foto manipülasyonlar, oyun tasarımları, web tasarımı, sosyal medya tasarımları gibi dijital üretim biçimlerine kadar pek çok alanda görsel iletişimi üstlenmektedir. Grafik Tasarım görsel iletişim yöntemi olarak; sanat tarihinden miras aldığı görsel kültür birikimini, hızla gelişen teknolojik olanaklarla ve doğasında bulunan evrensel iletişim gücü ile birleştirmektedir. Grafik Tasarım; evrensel anlamda toplumsal değişiklikleri doğrudan iletme gücüyle sosyal yaşam biçimlerinin şekillenmesinde etkili ve stratejik görev üstlenmektedir. Bununla birlikte sanatın ve teknolojinin yaratıcılıkla birleştiği etkili bir görsel iletişim aracı olan grafik tasarım, ürün ve hizmetlerinin tanıtımında sektörlerin önemli bir bileşenidir. Bu nedenle sektörler nitelikli grafik tasarımcılarına ihtiyaç duymaktadır.
Bu doğrultuda, estetik duyarlılığı ve görsel kültür birikimini yaratıcılıkla birleştirebilen özgün tasarımcılar yetiştirme hedefinde olan bölümümüz, illüstrasyon, tipografi, masaüstü yayıncılık, web/mobil ara yüz tasarımı, ambalaj tasarımı, etkileşimli tasarım, gibi görsel iletişime dayalı alanların yanında, desen, baskı resim gibi geleneksel uygulamalar, ayrıca tasarım tarihi, hukuku, estetik ve sanat felsefesi gibi derslerle bu mesleği kuramsal boyutta da derinlemesine ele alan çok yönlü bir eğitim programını benimsemiştir. Grafik tasarım eğitimi süresince öğrencilerimiz, çeşitli tasarım disiplinlerinin uygulamalı ve kuramsal alanlarında uzmanlaşmış zengin bir kadroyla birlikte, eğitim amacına uygun, teknolojik bir altyapıyla donatılmış geniş ve ferah laboratuvar, stüdyo ve dersliklerde yaratıcı projeler gerçekleştirmektedirler. Ayrıca staj deneyimleriyle de sektörle yakın ilişkiler kurarak iş yaşamına hazırlanmakta, böylece ihtiyaç duyulan nitelikli tasarımcılar olarak evrensel ölçütlerde yetişmektedirler.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, üniversite kurumları bünyesindeki bilgisayar laboratuvarlarında ve atölyelerde uygulamalı eğitimler yürütülür. Özel sektör ve vakıf kurum iş yerlerinde staj eğitimi uygulamalı olarak öğrenciler mesleki tecrübe edinirler.
- Grafik tasarım alanına ilişkin temel ve ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir; bu bilgi ve ilkeleri karşılaşılan sorunları çözmek için yaratıcı ve yenilikçi tasarım becerileri geliştirir.
- Harf karakterleri, yazı düzeni ve tipografi kurallarını etkili şekilde kullanır.
- Renklerin psikolojik etkilerini ve kombinasyonlarını profesyonelce uygular.
- Görsel anlatım tekniklerini kullanarak etkili ve estetik iletişim kurar.
- Profesyonel grafik tasarım yazılımlarını etkili kullanır.
- Kurumsal kimlik öğelerini tasarlayarak marka oluşturabilme.
- Kullanıcı deneyimini (UX) ve arayüz tasarımını (UI) geliştirme yeteneği.
- Ürünler için estetik ve işlevsel ambalaj tasarımları geliştirir.
- Matbaa süreçlerini, baskı tekniklerini ve malzeme seçimlerini öğrenir.
- Profesyonel fotoğraf çekimi yapabilme ve düzenleme tekniklerini uygular.
- 2B ve 3B animasyon, hareketli grafikler ve video kurgu becerilerine sahip olur.
- Grafik tasarım projelerini yönetir, sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Tasarımlarını profesyonel bir şekilde sunar ve anlatır.
- Sanat ve tasarım tarihine dair bilgi sahibidir.
- Grafik tasarımda fikri mülkiyet hakları ve etik kurallar hakkında bilgi sahibidir.
- Grafik tasarım alanındaki veri toplama, analiz etme ve sonuçlarını duyurma aşamalarında bilimsel, toplumsal ve etik ilkelere uygun davranır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Alanı ile ilgili mesleki yetkinlikler
- Teknik okuduğunu anlama, yazma ve uygulama becerisi
- Proje yürütebilme
- Alanı ile ilgili teknolojik gelişimleri takip edebilme
- Temel seviyede bilgisayar kullanabilme
- Grup çalışması yapabilme
- Etkili iletişim kurma ve sosyal olma
- Alanı ile ilgili güncel konuları takip etme ve öğrenmeyi sürekli kılma
- Yurttaşlık bilincine sahip olma
- Kültürel farklılıkların bilincinde olma
- Girişimci olma
İstanbul Beykent Üniversitesi’nde uygulanan ölçme değerlendirme sistemi, üniversite web sayfasında da bulunan “T.C İstanbul Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi” ile belirlenmiştir:
http://www.beykent.edu.tr/Content/files/20171014075427712.pdf
Başarı Değerlendirmesinde Kullanılan Ölçme Faaliyetleri
(1) Ölçme faaliyetleri, dönem içi ve dönem sonu ölçme faaliyetlerinden oluşmaktadır.
(2) Sınavlar haricinde kalan değerlendirme faaliyetlerinin bir kısmı, grup çalışması olarak verilmektedir.
Ölçme Faaliyeti Türleri
(1) Sınavlar: Sınavlar yazılı, test veya sözlü olarak; yüz yüze ya da elektronik ortamlardan yürütülür.
a) Kısa Sınav: Ünite sonu öğrenim kazanımlarını ölçmek için kullanılan kısa süreli ve dar kapsamlı sınavlardır. Bu sınavların yüz yüze uygulamalarında, uygulama programı ilan edilmez ve ders saatlerinde uygulanır. Elektronik ortamda yapılan sınavlar için en geç bir hafta önceden bir uygulama programı ve saat aralığı ilan edilir.
b) Ara sınav: Dönem başından ilgili sınav gününe kadar işlenmiş konulara ilişkin öğrenim kazanımlarının ölçülmesi için uygulanır.
c) Dönem Sonu Sınavı: Genel olarak dersin tüm öğrenim kazanımlarını kapsayacak nitelikte uygulanan bir sınavdır.
Bir öğrencinin mutlak başarı puanı; o derse ait dönem içi notu ile dönem sonu puanının (bütünleme sınavına girmiş ise bütünleme sınavı puanının) belirli oranlarda katkısından oluşur. Dönem içi değerlendirmelerin mutlak başarı puanına katkısı; örgün öğretimde % 40’tan az, % 70’ten fazla olamaz, uzaktan öğretimde ise dönem içi değerlendirmeleri %20, dönem sonu değerlendirmeleri %80 üzerinden hesaplanır. Mutlak başarı notları öğrencilerin sıralama notunu gösterir. Sınıfın başarı düzeyi, puanların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak harfli başarı notlarının nasıl elde edileceği Senato tarafından belirlenir. Harfli başarı notu ve katsayıları ve diğer işaretler aşağıda gösterilmiştir:
2) Diğer harf notları ve anlamları aşağıda belirtilmiştir.
a) DZ notu; dersin devam şartları sağlanmadığında verilir.
b) Muaf notu (M); muafiyet sınavları sonucunda kazanılmış kredilere verilir. Muaf notu; mezuniyet kredisine dâhil edilir, ağırlıklı genel not ortalaması hesabına katılmaz.
c) Geçer notu (G); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarılması durumunda verilir.
d) Kalır notu (K); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarısızlığı durumunda verilir.
Başarı Notu Katsayısı:
AA 4.0 / BA 3.5 / BB 3.0 / CB 2.5 / CC 2.0 / DC 1.5 / DD 1.0 / FD 0.5 / FF 0.0
Başarı Derecesi | Harf Notu | Dört Üzerinden Başarı Katsayısı |
---|---|---|
Pekiyi (90-100) | AA | 4,00 |
İyi-Pekiyi (85-89) | BA | 3,50 |
İyi (80-84) | BB | 3,00 |
Orta-İyi (75-79) | CB | 2,50 |
Orta (70-74) | CC | 2,00 |
Zayıf-Orta (60-69) | DC | 1,50 |
Zayıf (50-59) | DD | 1,00 |
Çok Zayıf (40-49) | FD | 0,50 |
Başarısız (00-39) | FF | 0 |
Devamsız (00) | DZ | 0 |
Muaf (--) | M | -- |
Geçer (--) | G | -- |
Yeterli (--) | Y | -- |
Kalır (--) | K | -- |
Süren Çalışma (--) | S | -- |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
* YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
* YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
* YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluş Adı: The Accreditation, Certification and Quality Assurance Institute (ACQUIN) – 10.03.2025-30.09.2031
İstanbul Beykent Üniversitesi Grafik Tasarımı Bölümüne öğrenci kabulü, Beykent Üniversitesi akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlama / sınavları başarma durumunda gerçekleşmektedir. Çerçevesini Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) oluşturduğu ilgili yönetmelikler doğrultusunda, bu programa öğrenci kabulü AYT olarak adlandırılan merkezi sınav sistemiyle EA puan türüne göre yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yurtiçi veya yurtdışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu'nda mevcuttur. Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Beykent Üniversitesi ile işbirliği yapan üniversiteler arasında imzalanan ikili protokoller (ERASMUS, vb. gibi.) kapsamında yapılmaktadır. Öğrenciler ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda programa kayıt olabilirler. Programa kabul edilecek öğrencilerde dersleri takip edebilecek yeterlilikte dil bilme koşulu aranır.
Grafik Tasarımı Bölümü’nü bitiren öğrenciler, görsel-işitsel tasarımlar üreten bütün kurumlarda mesleki hayatlarını ilerletme imkanını sahiplerdir. Reklam ajansları, dijital medya şirketleri, matbaalar ve yayınevlerinde çalışabilirler. Web tasarımı, marka kimliği oluşturma, illüstrasyon, animasyon ve kullanıcı deneyimi (UX/UI) tasarımı gibi alanlarda uzmanlaşabilirler. Ayrıca serbest çalışarak afiş, logo, katalog ve sosyal medya içerikleri tasarlayabilir, sanat yönetmeni veya grafik tasarımcı olarak uzmanlaşarak özel sektör bünyesinde yer alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030017714 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | GRAFİK TASARIM (TR) Undergraduate | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | İstanbul Beykent University | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Ayazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.beykent.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Audio-visual techniques and media production | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | Graphic Design undertakes visual communication in many areas, from traditional production methods using paper, paint and printing systems to digital production methods such as mobile interface design, motion graphics, photo manipulations, game designs, web design, social media designs. As a visual communication method, Graphic Design combines the visual culture accumulation inherited from art history with rapidly developing technological opportunities and the universal communication power inherent in it. Graphic Design assumes an effective and strategic role in shaping social life styles with its power to directly communicate social changes in a universal sense. In addition, graphic design, which is an effective visual communication tool where art and technology combine with creativity, is an important component of sectors in the promotion of their products and services. For this reason, sectors need qualified graphic designers. In this context, our department, which aims to train original designers who can combine aesthetic sensitivity and visual culture with creativity, has adopted a multi-faceted education program that deeply addresses this profession from a theoretical perspective, with courses such as illustration, typography, desktop publishing, web/mobile interface design, packaging design, interactive design, as well as traditional practices such as pattern and printmaking, and design history, law, aesthetics and philosophy of art. During the graphic design education, our students carry out creative projects in large and spacious laboratories, studios and classrooms equipped with a technological infrastructure suitable for the purpose of education, together with a rich staff specialized in the applied and theoretical fields of various design disciplines. In addition, they prepare for business life by establishing close relations with the sector through their internship experiences, thus becoming qualified designers who are needed in universal standards. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and training are provided in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in computer laboratories and workshops within university institutions. Students gain professional experience through practical internship training in private sector and foundation institution workplaces. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Has advanced level of key competencies listed below.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | The measurement and evaluation system applied at Istanbul Beykent University is determined by the “T.C Istanbul Beykent University Measurement Activities and Examination Application Directive”, which is also available on the university website: http://www.beykent.edu.tr/Content/files/20171014075427712.pdf Measurement Activities Used in Achievement Assessment (1) Assessment activities consist of mid-term and end-of-term assessment activities. (2) Some of the assessment activities other than exams are given as group work. Types of Assessment Activities (1) Examinations: Examinations are conducted in written, test or oral form, face-to-face or via electronic media. a) Quiz: These are short-term and narrow-scope exams used to measure end-of-unit learning outcomes. In face-to-face applications of these exams, the application programme is not announced and is applied during class hours. For exams conducted electronically, an application programme and time interval are announced at least one week in advance. b) Mid-term exam: It is applied to measure the learning outcomes related to the subjects covered from the beginning of the semester until the relevant exam day. c) Final Examination: It is an exam that is generally applied to cover all learning outcomes of the course. A student's absolute success score; It consists of the contribution of the mid-term grade of that course and the end-of-term score (if he / she has taken the make-up exam, the make-up exam score) in certain proportions. The contribution of in-term evaluations to the absolute success score; In formal education, it cannot be less than 40% and more than 70%, in distance education, in-term evaluations are calculated over 20% and end-of-term evaluations over 80%. Absolute success grades show the ranking grade of the students. Considering the success level of the class, the statistical distribution of the scores and the class average, how the letter grades will be obtained is determined by the Senate. Letter grades and coefficients and other marks are shown below: 2) Other letter grades and their meanings are given below. a) DZ grade; It is given when the attendance conditions of the course are not met. b) Exempt grade (M); It is given to credits earned as a result of exemption exams. Exempt grade; It is included in the graduation credit, it is not included in the weighted grade point average calculation. c) Pass grade (G) is given for the courses that are not included in the weighted grade point average. d) Fail grade (K); It is given in case of failure of courses that are not included in the weighted grade point average. Success Grade Coefficient: AA 4.0 / BA 3.5 / BB 3.0 / CB 2.5 / CC 2.0 / DC 1.5 / DD 1.0 / FD 0.5 / FF 0.0
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; * YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. * “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. * “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues 1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Accreditation Organization Name: The Accreditation, Certification and Quality Assurance Institute ACQUIN – 10.03.2025-30.09.2031 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Student admission to Istanbul Beykent University Graphic Design Department is possible upon completion of processes/passing exams determined by ÖSYM within the framework of academic and legal legislation of Beykent University. In accordance with the relevant regulations established by the Council of Higher Education (YÖK), student admission to this program is made according to the EA score type with the central exam system called AYT. After students declare their program preferences in which they want to study, they are placed in the relevant programs by the Student Selection and Placement Center according to the score they receive from this exam. A student who has started their education in an equivalent program in Turkey or abroad can apply for horizontal transfer. The admission of students is examined and evaluated specifically before the beginning of the semester, considering the conditions of each student and the degree they apply for. More detailed information about admission to the university is available in the Institutional Introduction Catalogue. Admission of students to programs with a General Academic Exchange Protocol is made within the scope of bilateral protocols signed between Beykent University and cooperating universities (such as ERASMUS). Students can enroll in the program if the relevant academic unit approves. Students who will be accepted to the program are required to have sufficient language skills to follow the courses. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | In order for students to be eligible to graduate, they must have successfully completed all studies, including internships, in the curriculum of the department or program they are registered in, have completed 240 ECTS credits at the four-year undergraduate level, and have a Weighted General Grade Point Average of at least 2.00 out of 4.00. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from the Department of Graphic Design have the opportunity to advance their professional lives in all institutions that produce audiovisual designs. They can work in advertising agencies, digital media companies, printing houses and publishing houses. They can specialize in areas such as web design, brand identity creation, illustration, animation and user experience (UX/UI) design. They can also work freelance and design posters, logos, catalogs and social media content, and specialize as art directors or graphic designers and take part in the private sector. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030017714
ISCO 08
ISCO 08
Graphic Design undertakes visual communication in many areas, from traditional production methods using paper, paint and printing systems to digital production methods such as mobile interface design, motion graphics, photo manipulations, game designs, web design, social media designs. As a visual communication method, Graphic Design combines the visual culture accumulation inherited from art history with rapidly developing technological opportunities and the universal communication power inherent in it. Graphic Design assumes an effective and strategic role in shaping social life styles with its power to directly communicate social changes in a universal sense. In addition, graphic design, which is an effective visual communication tool where art and technology combine with creativity, is an important component of sectors in the promotion of their products and services. For this reason, sectors need qualified graphic designers.
In this context, our department, which aims to train original designers who can combine aesthetic sensitivity and visual culture with creativity, has adopted a multi-faceted education program that deeply addresses this profession from a theoretical perspective, with courses such as illustration, typography, desktop publishing, web/mobile interface design, packaging design, interactive design, as well as traditional practices such as pattern and printmaking, and design history, law, aesthetics and philosophy of art. During the graphic design education, our students carry out creative projects in large and spacious laboratories, studios and classrooms equipped with a technological infrastructure suitable for the purpose of education, together with a rich staff specialized in the applied and theoretical fields of various design disciplines. In addition, they prepare for business life by establishing close relations with the sector through their internship experiences, thus becoming qualified designers who are needed in universal standards.
Education and training are provided in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in computer laboratories and workshops within university institutions. Students gain professional experience through practical internship training in private sector and foundation institution workplaces.
- Has basic and advanced theoretical and applied knowledge in the field of graphic design; develops creative and innovative design skills to solve the problems encountered with this knowledge and principles.
- Effectively uses letter characters, text layout and typography rules.
- Professionally applies the psychological effects and combinations of colors.
- Communicates effectively and aesthetically using visual narrative techniques.
- Effectively uses professional graphic design software.
- Ability to create a brand by designing corporate identity elements.
- Ability to develop user experience (UX) and interface design (UI).
- Develops aesthetic and functional packaging designs for products.
- Learns printing processes, printing techniques and material selections.
- Applies professional photo shooting and editing techniques.
- Has 2D and 3D animation, motion graphics and video editing skills.
- Manages graphic design projects and takes responsibility as a team member in solving problems.
- Presents and explains his/her designs professionally.
- Has knowledge of art and design history.
- Has knowledge of intellectual property rights and ethical rules in graphic design.
- Acts in accordance with scientific, social and ethical principles in the stages of data collection, analysis and announcement of results in the field of graphic design
Has advanced level of key competencies listed below.
- Professional competencies related to the field
- Technical reading comprehension, writing and application skills
- Project management
- Following technological developments related to the field
- Basic level computer usage
- Grup çalışması yapabilme
- Group work
- Effective communication and socialization
- Following current issues related to the field and continuing learning
- Being aware of cultural differences
- Being entrepreneurial
The measurement and evaluation system applied at Istanbul Beykent University is determined by the “T.C Istanbul Beykent University Measurement Activities and Examination Application Directive”, which is also available on the university website:
http://www.beykent.edu.tr/Content/files/20171014075427712.pdf
Measurement Activities Used in Achievement Assessment
(1) Assessment activities consist of mid-term and end-of-term assessment activities.
(2) Some of the assessment activities other than exams are given as group work.
Types of Assessment Activities
(1) Examinations: Examinations are conducted in written, test or oral form, face-to-face or via electronic media.
a) Quiz: These are short-term and narrow-scope exams used to measure end-of-unit learning outcomes. In face-to-face applications of these exams, the application programme is not announced and is applied during class hours. For exams conducted electronically, an application programme and time interval are announced at least one week in advance.
b) Mid-term exam: It is applied to measure the learning outcomes related to the subjects covered from the beginning of the semester until the relevant exam day.
c) Final Examination: It is an exam that is generally applied to cover all learning outcomes of the course.
A student's absolute success score; It consists of the contribution of the mid-term grade of that course and the end-of-term score (if he / she has taken the make-up exam, the make-up exam score) in certain proportions. The contribution of in-term evaluations to the absolute success score; In formal education, it cannot be less than 40% and more than 70%, in distance education, in-term evaluations are calculated over 20% and end-of-term evaluations over 80%. Absolute success grades show the ranking grade of the students. Considering the success level of the class, the statistical distribution of the scores and the class average, how the letter grades will be obtained is determined by the Senate. Letter grades and coefficients and other marks are shown below:
2) Other letter grades and their meanings are given below.
a) DZ grade; It is given when the attendance conditions of the course are not met.
b) Exempt grade (M); It is given to credits earned as a result of exemption exams. Exempt grade; It is included in the graduation credit, it is not included in the weighted grade point average calculation.
c) Pass grade (G) is given for the courses that are not included in the weighted grade point average.
d) Fail grade (K); It is given in case of failure of courses that are not included in the weighted grade point average.
Success Grade Coefficient:
AA 4.0 / BA 3.5 / BB 3.0 / CB 2.5 / CC 2.0 / DC 1.5 / DD 1.0 / FD 0.5 / FF 0.0
Success Level/Mark | Grade Score | Final Grade |
---|---|---|
Excellent (90-100) | AA | 4,00 |
Very Good (85-89) | BA | 3,50 |
Good (80-84) | BB | 3,00 |
Average-Good (75-79) | CB | 2,50 |
Average (70-74) | CC | 2,00 |
Poor-Averege (60-69) | DC | 1,50 |
Poor (50-59) | DD | 1,00 |
Very Poor (40-49) | FD | 0,50 |
Fail (00-39) | FF | 0 |
Absent (00) | DZ | 0 |
Ezempt (--) | M | -- |
Passing (--) | G | -- |
Sufficient (--) | Y | -- |
Failing (--) | K | -- |
Continuing Study (--) | S | -- |
In order to monitor the quality of higher education programs;
* YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
* “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
* “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues
1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Accreditation Organization Name: The Accreditation, Certification and Quality Assurance Institute ACQUIN – 10.03.2025-30.09.2031
Student admission to Istanbul Beykent University Graphic Design Department is possible upon completion of processes/passing exams determined by ÖSYM within the framework of academic and legal legislation of Beykent University. In accordance with the relevant regulations established by the Council of Higher Education (YÖK), student admission to this program is made according to the EA score type with the central exam system called AYT. After students declare their program preferences in which they want to study, they are placed in the relevant programs by the Student Selection and Placement Center according to the score they receive from this exam. A student who has started their education in an equivalent program in Turkey or abroad can apply for horizontal transfer. The admission of students is examined and evaluated specifically before the beginning of the semester, considering the conditions of each student and the degree they apply for. More detailed information about admission to the university is available in the Institutional Introduction Catalogue. Admission of students to programs with a General Academic Exchange Protocol is made within the scope of bilateral protocols signed between Beykent University and cooperating universities (such as ERASMUS). Students can enroll in the program if the relevant academic unit approves. Students who will be accepted to the program are required to have sufficient language skills to follow the courses.
Students who graduate from the Department of Graphic Design have the opportunity to advance their professional lives in all institutions that produce audiovisual designs. They can work in advertising agencies, digital media companies, printing houses and publishing houses. They can specialize in areas such as web design, brand identity creation, illustration, animation and user experience (UX/UI) design. They can also work freelance and design posters, logos, catalogs and social media content, and specialize as art directors or graphic designers and take part in the private sector.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.