Yeterlilik Kodu | TR0030038155 | |
Yeterlilik Adı | Grafik Tasarımı Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çankırı Karatekin Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Fatih, Uluyazı Kampüsü Ring Yolu, 18100 Çankırı Merkez/Çankırı | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karatekin.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Günümüz bilgi çağında kendi çevresini ve çağını anlayıp karşılaştığı tasarım problemlerine en doğru çözümü sunabilen, diğer tasarım disiplinleriyle ortak çalışmalar üretebilen ve aynı zamanda teknik ve estetik yönden donanımlı grafik tasarımcıları yetiştirme amacındadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim öğretim faaliyetleri örgün eğitim şeklinde gerçekleşmektedir. Bölümün teorik ve uygulamalı dersleri kurum bünyesindeki derslik ve atölyelerde, staj dersi ise alana özgü firmalarda uygulamalı olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencilerin sağlaması zorunlu, program çıktılarının öngördüğü, bilgi, beceri ve donanımın tabi tutulduğu ölçme ve değerlendirme süreçleri, teorik ve uygulamalı derslerde, aktivitelerin gerektirdiği ölçülere göre farklılıklar göstermektedir. Teorik derslerde süreç edinilen bilginin ölçülmesi ve değişken veya periyodik aralıklarla teyit edilerek, kalıcı bilgiye dönüşebilmesi sağlanmaya çalışılmaktadır. Uygulama derslerinde ise ölçme değerlendirme, haftalık ödevler, laboratuvar, atölye veya stüdyo çalışmaları, projeler aracılığıyla uzun vadelere yayılan çalışmaların gözlemlenmesini kapsamaktadır. Bu gözlem sürecinde öğretici ve öğrencinin birebir çalışmalarını içeren aktivitelerin sonucunda öğrencinin edinmesinin beklendiği beceri düzeyi ölçülmekte ve değerlendirilmektedir. Öğrencinin sınavlarda aldığı yüz tam not üzerinden verilen notu dikkate alınarak Üniversitemiz Başarı Değerlendirme Yönergesi kapsamında 4`lük not sistemine dönüştürülerek değerlendirilir. Öğrenciler aldıkları derslerde uygulanan ara sınav, final sınavlarının yanı sıra, proje, laboratuvar, stüdyo çalışması vb. uygulamalı sınavları başarı ile vermek zorundadırlar. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nu kamuoyuyla paylaşır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Adayların Yükseköğretim Kurumları Sınavından (YKS) yeterli puanı almalarının ardından başvuru yapabilecekleri, alana özgü bir özel yetenek sınavına tabi tutulmaktadırlar. Bu sınav iki aşamalı olarak gerçekleştirilmektedir. İlk aşama adayın temel anatomi ve desen becerisini ölçmeye dönük model çizim sınavını kapsamaktadır. İkinci aşamada ise adayın temel kompozisyon bilgisini ve yaratıcılığını ölçmeye dönük çizim uygulaması yapılmaktadır. Yükseköğretim Kurumları Sınavından (YKS) alınan puana ek olarak özel yetenek sınavından alınan toplam puan adayın başarılı olmasında kriter olarak kullanılmaktadır. | |
Başarma Şartları | a. Kayıtlı olduğu diploma programının öngördüğü dersleri, uygulamaları ÇAKÜ Ön lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği hükümlerine göre başarıyla tamamlaması, b. Ön lisans düzeyinde yüz yirmi (120), lisans düzeyinde iki yüz kırk (240) AKTS krediyi başarıyla tamamlaması, c. Ön Lisans/Lisans öğrencileri için genel akademik başarı not ortalamasının en az 2,00 olması gerekir. Bölümümüz öğrencileri programdaki tüm zorunlu dersleri başarmış olması ve en az 240 AKTS kredisi sağlamış olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, ALES veya eşdeğeri sınavlardan geçerli puan almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda lisansüstü programlarda öğrenim görebilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. Çankırı Karatekin Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030038155
ISCO:08
ISCO:08
Günümüz bilgi çağında kendi çevresini ve çağını anlayıp karşılaştığı tasarım problemlerine en doğru çözümü sunabilen, diğer tasarım disiplinleriyle ortak çalışmalar üretebilen ve aynı zamanda teknik ve estetik yönden donanımlı grafik tasarımcıları yetiştirme amacındadır.
Eğitim öğretim faaliyetleri örgün eğitim şeklinde gerçekleşmektedir. Bölümün teorik ve uygulamalı dersleri kurum bünyesindeki derslik ve atölyelerde, staj dersi ise alana özgü firmalarda uygulamalı olarak yapılmaktadır.
- Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir.
- Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
- Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlayabilir.
- Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir.
- Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir.
- Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir.
- Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir.
- Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.
- Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir.
- Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir.
- Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir.
- Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir.
- Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
- Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Dijital yetkinlik
- Öğrenmeyi öğrenme
- Kültürel farkındalık ve ifade
- Sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinlikler
- İnisiyatif alma ve girişimcilik
- Matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojide temel yetkinlikler
- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için projeler üretebilme
Öğrencilerin sağlaması zorunlu, program çıktılarının öngördüğü, bilgi, beceri ve donanımın tabi tutulduğu ölçme ve değerlendirme süreçleri, teorik ve uygulamalı derslerde, aktivitelerin gerektirdiği ölçülere göre farklılıklar göstermektedir. Teorik derslerde süreç edinilen bilginin ölçülmesi ve değişken veya periyodik aralıklarla teyit edilerek, kalıcı bilgiye dönüşebilmesi sağlanmaya çalışılmaktadır. Uygulama derslerinde ise ölçme değerlendirme, haftalık ödevler, laboratuvar, atölye veya stüdyo çalışmaları, projeler aracılığıyla uzun vadelere yayılan çalışmaların gözlemlenmesini kapsamaktadır. Bu gözlem sürecinde öğretici ve öğrencinin birebir çalışmalarını içeren aktivitelerin sonucunda öğrencinin edinmesinin beklendiği beceri düzeyi ölçülmekte ve değerlendirilmektedir. Öğrencinin sınavlarda aldığı yüz tam not üzerinden verilen notu dikkate alınarak Üniversitemiz Başarı Değerlendirme Yönergesi kapsamında 4`lük not sistemine dönüştürülerek değerlendirilir. Öğrenciler aldıkları derslerde uygulanan ara sınav, final sınavlarının yanı sıra, proje, laboratuvar, stüdyo çalışması vb. uygulamalı sınavları başarı ile vermek zorundadırlar.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nu kamuoyuyla paylaşır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Adayların Yükseköğretim Kurumları Sınavından (YKS) yeterli puanı almalarının ardından başvuru yapabilecekleri, alana özgü bir özel yetenek sınavına tabi tutulmaktadırlar. Bu sınav iki aşamalı olarak gerçekleştirilmektedir. İlk aşama adayın temel anatomi ve desen becerisini ölçmeye dönük model çizim sınavını kapsamaktadır. İkinci aşamada ise adayın temel kompozisyon bilgisini ve yaratıcılığını ölçmeye dönük çizim uygulaması yapılmaktadır. Yükseköğretim Kurumları Sınavından (YKS) alınan puana ek olarak özel yetenek sınavından alınan toplam puan adayın başarılı olmasında kriter olarak kullanılmaktadır.
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, ALES veya eşdeğeri sınavlardan geçerli puan almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda lisansüstü programlarda öğrenim görebilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3. Çankırı Karatekin Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030038155 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Karatekin University | |
Awarding Body Contact | Fatih, Uluyazı Campus Ring Road, 18100 Çankırı Center/Çankırı | |
Awarding Body Url | http://www.karatekin.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Audio-visual techniques and media production | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |