Yeterlilik Kodu

TR0030024207

Yeterlilik Adı
Halk Sağlığı Hemşireliği Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ankara.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Hemşirelik ve ebelik
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sağlık hizmet sunumunda halk sağlığı hemşiresinin görev ve işlevlerini tanımlama.
  • Üreme sağlığı programlarının amaç, içeriğini kavrama.
  • Kontraseptif yöntem bilgisi kazanma.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Aile planlaması danışmanlığı sürecini ve danışmanın özelliklerini kavrama.
  • Toplumda sağlık eğitim ihtiyacını belirleme.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Toplumun sağlık ihtiyacına yönelik sağlık eğitim programı oluşturmanın adımlarını kavrama.
  • Bir eğitim programı içinde yer alan eğitim yöntemlerini amaca yönelik kullanabilme.
  • Eğitim değerlendirme yöntemlerini kavrama.
  • Toplumda risk gruplarının sağlık sorunlarının önceliğini saptama.
  • Risk gruplarına yönelik programları ve içeriğini tanımlama.
  • Halk Sağlığı hemşiresinin hizmet alanında yönetim ilkelerini kavrama.
  • Toplumda sosyal hizmet uygulamalarının amacı ve yöntemlerini kavrama.
  • Toplumun sağlık düzey göstergelerini tanımlama.
  • Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini tanımlama ve kavrama.
  • Toplumda beslenme sorunlarını tanımlama.
  • Toplumda bulaşıcı hastalık kontrol programlarını kavrama.
  • Hemşirelik hizmetlerini yönetme becerisi elde etme.
  • Aile planlaması danışmanlığı yapma.
  • Sağlık eğitim programı oluşturma ve uygulama.
  • Toplumda sağlık kontrol programlarını uygulama ve yönetme.
  • Sağlık göstergelerini hesaplama.
  • Araştırma proje önerisi yazma ve sunma.
  • Çalışma alanında halk sağlığı hemşireliği hizmetlerini bağımsız olarak yönetebilme.
  • Toplumun ve bireyin sağlık sorunlarına bütüncül yaklaşım sergiler.
  • Çalışma alanlarında değişen koşullara göre halk sağlığı hemşireliği hizmetlerini yürütme kendini geliştirme.
  • Halk sağlığı hemşirelik hizmetlerinde toplumla ve hizmet içinde meslektaşları ve sağlık çalışanları etkili iletişim kurabilir, olumlu bir iletişim ortamı sağlayabilir.
  • Halk sağlığı hemşireliği hizmetlerinin kalitesini arttırmaya yönelik farklı çalışma alanlarında rol alabilir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Bu programı tamamlayan yüksek hemşireler,

  • Sağlık hizmet sunum alanlarında hemşirelik hizmetlerini planlayabilecek ve yürütebilecek,
  • Üreme sağlığı hizmetlerini uygulayabilecek ve yönetebilecek,
  • Toplumda beslenme sorunlarına tanı koyabilecek ve topluma beslenme eğitimi yapabilecek
  • Toplumun sağlık eğitim ihtiyacını belirleyerek sağlık eğitimi programı yapıp uygulayabilecek,
  • Sağlık kurumlarında hizmet içi eğitim programlarını yürütüp yönetebilecek,
  • Toplumda bulaşıcı hastalıkların kontrolu, sosyal hizmetler, risk gruplarının sağlık sorunlarının değerlendirilmesinde halk sağlığı hemşiresinin görevlerini uygulayabilecek
  • Halk sağlığı hemşireliği alanında bilimsel bir araştıryı bağımsız olarak planlama ve yürütme becerisini kazanacaklardır.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Yüksek Lisans derecesi kazanırlar.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:

a) Bir lisans diplomasına sahip olmaları, yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir ve lisans not ortalamasının, ikinci öğretimde yürütülen tezsiz yüksek lisans programları için de geçerli olmak üzere, 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 olması gerekir.

b) ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Uluslararası geçerliği olan lisansüstü giriş sınavı sonuçları bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre değerlendirilebilir. En az 55 ALES puanı sağlayarak lisansüstü eğitime başlamış ancak, herhangi bir anabilim dalı lisansüstü programından ilişiği kesilerek veya bir lisansüstü programı tamamlayarak yeniden başka bir programa başlamak isteyen öğrencilerden en fazla bir yarıyıl ara vererek başvuranlar için ALES koşulu aranmaz.

c) YDS’den en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ve bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre ulusal veya uluslararası bir sınavdan eşdeğeri puan almak zorundadırlar. Tezsiz yüksek lisans programlarında yabancı dil sınav puanı zorunlu değildir; ancak tezsiz yüksek lisans programına öğrenci kabulünde ilgili anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile yabancı dil koşulu da aranabilir.

ç) Adaylar mülakatta 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Mülakatta, talep edilmişse, adayın sunduğu referans mektubu ve neden yüksek lisans yapmak istediğini, hedeflerini belirten kompozisyonu dikkate alınarak sözlü değerlendirme yapılır.

d) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si  ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

e) ALES puanı koşulu aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede lisans not ortalamasının % 50'si  ve mülakat sonucunun % 50'si dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

f) Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuvarı  anabilim/anasanat dallarına öğrenci kabulünde ALES puan koşulu aranmaz. Öğrenci kabulünde bu maddenin birinci fıkrasının (e) bendi hükümleri uygulanır.

Başarma ŞartlarıTezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Sağlık ve eğitim hizmeti veren kurum ve kuruluşlarda istihdam edilmektedir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030024207


Yeterlilik Adı
Halk Sağlığı Hemşireliği Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sağlık hizmet sunumunda halk sağlığı hemşiresinin görev ve işlevlerini tanımlama.
  • Üreme sağlığı programlarının amaç, içeriğini kavrama.
  • Kontraseptif yöntem bilgisi kazanma.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Aile planlaması danışmanlığı sürecini ve danışmanın özelliklerini kavrama.
  • Toplumda sağlık eğitim ihtiyacını belirleme.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Toplumun sağlık ihtiyacına yönelik sağlık eğitim programı oluşturmanın adımlarını kavrama.
  • Bir eğitim programı içinde yer alan eğitim yöntemlerini amaca yönelik kullanabilme.
  • Eğitim değerlendirme yöntemlerini kavrama.
  • Toplumda risk gruplarının sağlık sorunlarının önceliğini saptama.
  • Risk gruplarına yönelik programları ve içeriğini tanımlama.
  • Halk Sağlığı hemşiresinin hizmet alanında yönetim ilkelerini kavrama.
  • Toplumda sosyal hizmet uygulamalarının amacı ve yöntemlerini kavrama.
  • Toplumun sağlık düzey göstergelerini tanımlama.
  • Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini tanımlama ve kavrama.
  • Toplumda beslenme sorunlarını tanımlama.
  • Toplumda bulaşıcı hastalık kontrol programlarını kavrama.
  • Hemşirelik hizmetlerini yönetme becerisi elde etme.
  • Aile planlaması danışmanlığı yapma.
  • Sağlık eğitim programı oluşturma ve uygulama.
  • Toplumda sağlık kontrol programlarını uygulama ve yönetme.
  • Sağlık göstergelerini hesaplama.
  • Araştırma proje önerisi yazma ve sunma.
  • Çalışma alanında halk sağlığı hemşireliği hizmetlerini bağımsız olarak yönetebilme.
  • Toplumun ve bireyin sağlık sorunlarına bütüncül yaklaşım sergiler.
  • Çalışma alanlarında değişen koşullara göre halk sağlığı hemşireliği hizmetlerini yürütme kendini geliştirme.
  • Halk sağlığı hemşirelik hizmetlerinde toplumla ve hizmet içinde meslektaşları ve sağlık çalışanları etkili iletişim kurabilir, olumlu bir iletişim ortamı sağlayabilir.
  • Halk sağlığı hemşireliği hizmetlerinin kalitesini arttırmaya yönelik farklı çalışma alanlarında rol alabilir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Bu programı tamamlayan yüksek hemşireler,

  • Sağlık hizmet sunum alanlarında hemşirelik hizmetlerini planlayabilecek ve yürütebilecek,
  • Üreme sağlığı hizmetlerini uygulayabilecek ve yönetebilecek,
  • Toplumda beslenme sorunlarına tanı koyabilecek ve topluma beslenme eğitimi yapabilecek
  • Toplumun sağlık eğitim ihtiyacını belirleyerek sağlık eğitimi programı yapıp uygulayabilecek,
  • Sağlık kurumlarında hizmet içi eğitim programlarını yürütüp yönetebilecek,
  • Toplumda bulaşıcı hastalıkların kontrolu, sosyal hizmetler, risk gruplarının sağlık sorunlarının değerlendirilmesinde halk sağlığı hemşiresinin görevlerini uygulayabilecek
  • Halk sağlığı hemşireliği alanında bilimsel bir araştıryı bağımsız olarak planlama ve yürütme becerisini kazanacaklardır.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Yüksek Lisans derecesi kazanırlar.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:

a) Bir lisans diplomasına sahip olmaları, yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir ve lisans not ortalamasının, ikinci öğretimde yürütülen tezsiz yüksek lisans programları için de geçerli olmak üzere, 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 olması gerekir.

b) ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Uluslararası geçerliği olan lisansüstü giriş sınavı sonuçları bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre değerlendirilebilir. En az 55 ALES puanı sağlayarak lisansüstü eğitime başlamış ancak, herhangi bir anabilim dalı lisansüstü programından ilişiği kesilerek veya bir lisansüstü programı tamamlayarak yeniden başka bir programa başlamak isteyen öğrencilerden en fazla bir yarıyıl ara vererek başvuranlar için ALES koşulu aranmaz.

c) YDS’den en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ve bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre ulusal veya uluslararası bir sınavdan eşdeğeri puan almak zorundadırlar. Tezsiz yüksek lisans programlarında yabancı dil sınav puanı zorunlu değildir; ancak tezsiz yüksek lisans programına öğrenci kabulünde ilgili anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile yabancı dil koşulu da aranabilir.

ç) Adaylar mülakatta 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Mülakatta, talep edilmişse, adayın sunduğu referans mektubu ve neden yüksek lisans yapmak istediğini, hedeflerini belirten kompozisyonu dikkate alınarak sözlü değerlendirme yapılır.

d) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si  ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

e) ALES puanı koşulu aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede lisans not ortalamasının % 50'si  ve mülakat sonucunun % 50'si dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

f) Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuvarı  anabilim/anasanat dallarına öğrenci kabulünde ALES puan koşulu aranmaz. Öğrenci kabulünde bu maddenin birinci fıkrasının (e) bendi hükümleri uygulanır.


Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Sağlık ve eğitim hizmeti veren kurum ve kuruluşlarda istihdam edilmektedir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030024207

Qualification Title
Awarding BodyAnkara University
Awarding Body ContactAnkara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.ankara.edu.tr/en
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasNursing and midwifery
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030024207


Qualification Title

Awarding Body
Ankara University

Awarding Body Contact
Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address