Yeterlilik Kodu | TR0030010443 | |
Yeterlilik Adı | Halkla İlişkiler ve Tanıtım Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Süleyman Demirel Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Süleyman Demirel Üniversitesi 32260 Çünür/ISPARTA | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.sdu.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | -Halkla İlişkiler kavramı, içinde psikoloji, sosyoloji, iletişim gibi pek çok disiplini de barındırmaktadır. Bu kadar çok disiplinden yararlanıyor olması halkla ilişkilerin önemini arttırmakta, eğitimini kapsamlı bir hale sokmaktadır.Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, hem reklam hem de halkla ilişkiler sektörüne sayısız personel kazandırmaktadır. Günümüzde hemen hemen her kurum ve kuruluşta halkla ilişkiler departmanının bulunması öğrencilerimizin önünü açmıştır. Ayrıca reklam ajanslarının sayısının 1980'li yıllardan itibaren artması da bu alanda bir açığı ortaya çıkarmıştır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | -Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planında belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir. | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, FD notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu yeterliliği hem örgün hem de açık öğretim yoluyla ulaşmak mümkündür. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bölümden mezun olanlar akademisyen olabilecekleri gibi, düşünmeyi ve yaratıcılığı gerektiren işlerde başarılı olacaklardır. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030010443
ISCO:08
ISCO:08
- Halkla İlişkiler bilimiyle ilgili temel teorik bilgilere sahip olmak ve uygulamada bu bilgileri kullanabilmek alkla İlişkiler biliminin ve sanatının temeli olan davranış bilimleri, örgütsel davranış gibi temel bilimlerin yanı sıra kişilerarası iletişim, örgütsel iletişim ve kitle iletişimi konularında teorik bilgiye sahip olmak ve bunları iş yaşamında uygulayabilmek,
- Temsil ettiği kurumun iç ve dış hedef kitlesine hitaben kullanılan yazılı ve sözlü iletişim araçlarında Türkçe'nin saygınlığını korumak ilkesinden hareketle Türkçe dilbilgisi kurallarına sadık meslek elemanı olarak , temsil ettiği kurumu geniş kitlelere yazılı ve sözlü olarak tanıtabilme cesaret ve başarısını göstermek,
- Devlet protokolü ve sosyal protokol kurallarına hakim olmak ve temsil ettiği kurumun ve yöneticinin protokol görevlerini eksiksiz ve hatasız yerine getirmek,
- Fotoğraf bankası, tanıtım filmi, web sayfası, afiş ve broşür gibi basılı materyaller için gerekli fotoğrafçılık, bilgisayar , grafik - tasarım alanlarında teknik ve pratik bilgileri uygulayabilmek ve ürünleri bilgi ve belge yönetimi kurallarına göre arşivleyebilmek,
- Araştırma yöntemleri bilgi ve becerilerini kullanarak halkla İlişkiler meslek elamanı olarak verileri analiz edebilmek, bu verileri mesleki bilgileri ışığında kullanabilmek,
- Halkla İlişkilere yakın kavramlar olan pazarlama, müşteri ilişkileri ve reklamcılık, toplam kalite , insan kaynakları yönetimi, girişimcilik ve organizasyon alanında gerekli bilgilere sahip olmak,
- Halkla İlişkiler mesleğinin icrasında gerekli yabancı terim ve deyimleri kullanabilecek ve mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde mesleki ve genel İngilizce bilgisine sahip olma yetisi kazanır.
-Halkla İlişkiler kavramı, içinde psikoloji, sosyoloji, iletişim gibi pek çok disiplini de barındırmaktadır. Bu kadar çok disiplinden yararlanıyor olması halkla ilişkilerin önemini arttırmakta, eğitimini kapsamlı bir hale sokmaktadır.Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, hem reklam hem de halkla ilişkiler sektörüne sayısız personel kazandırmaktadır. Günümüzde hemen hemen her kurum ve kuruluşta halkla ilişkiler departmanının bulunması öğrencilerimizin önünü açmıştır. Ayrıca reklam ajanslarının sayısının 1980'li yıllardan itibaren artması da bu alanda bir açığı ortaya çıkarmıştır.
-Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planında belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.
Bölümden mezun olanlar akademisyen olabilecekleri gibi, düşünmeyi ve yaratıcılığı gerektiren işlerde başarılı olacaklardır.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030010443 | |
Qualification Title | Public Relations and Publicity License | |
Awarding Body | Suleyman Demirel University | |
Awarding Body Contact | Süleyman Demirel University 32260 Çünür/ISPARTA | |
Awarding Body Url | http://www.sdu.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | -Concept of public relations contains psychology, sociology and much discipline such as communication. The importance of public relations has increased by benefits of discipline and making puts a comprehensive education. Public Relations and Publicity Department provide numerous personnel gain in both advertising and public relations sector. At the present day, almost every institutions and organizations have public relations department and gives opportunity to our students. Since the 1980s the number of advertising agencies also increased in this area has revealed vulnerability. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | -In order to enroll this department, a student has to fulfill all legal requirements and pass the exam that is organized by ÖSYM. Any student, who has already started an equivalence degree program in the country or abroad can apply for transferring the department. All transfer requests are considered individually at the beginning of the term. Foreign exchange students can take the courses offered in English. If an exchange student is comfortable with using Turkish language at advanced level, (s)he can take any courses offered in Turkish in the course plan. | |
Conditions for Success | A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, FD grades. This qualification can be obtained by either formal education or open education. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates of the department may pursue an academic career, as well as applying for alternative occupations which require analytical thinking and creativity. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely | |
Url | Open Address |
TR0030010443
ISCO:08
ISCO:08
- To have the basic theoretical information related to public relations science, necessary to perform public relations job and to be able to put it into practice Besides the basic sciences such as behavioral sciences and organizational sciences, to have the theoretical information on the interpersonal communication, organizational communication, mass communication and put them into practice.
- To show the success of representing his or her organization written or orally to the large communities bound to the Turkish grammar rules.
- To be proficient on the rules of the state protocol and social protocol and to complete the responsibilities of the organization or manager s/he represents.
- To be able to apply the technical and practical information on the photography, computer, graphical design necessary for the printed materials such as photography bank, introducing films, web pages; and to archive them according to the info and document management rules.
- Using the research methods knowledge and skills as a public relations staff, to analyze the data and to use them in the light of the vocational knowledge. To have the necessary information on the marketing, customer relations, advertisement, total quality, human resources management, organization and enterprising which are close concepts to the public relations.
- To have a vocational and general English knowledge, to be able to use foreign terms and sayings necessary to perform public relations job and to be able to follow the developments in this area.
-Concept of public relations contains psychology, sociology and much discipline such as communication. The importance of public relations has increased by benefits of discipline and making puts a comprehensive education. Public Relations and Publicity Department provide numerous personnel gain in both advertising and public relations sector. At the present day, almost every institutions and organizations have public relations department and gives opportunity to our students. Since the 1980s the number of advertising agencies also increased in this area has revealed vulnerability.
-In order to enroll this department, a student has to fulfill all legal requirements and pass the exam that is organized by ÖSYM. Any student, who has already started an equivalence degree program in the country or abroad can apply for transferring the department. All transfer requests are considered individually at the beginning of the term. Foreign exchange students can take the courses offered in English. If an exchange student is comfortable with using Turkish language at advanced level, (s)he can take any courses offered in Turkish in the course plan.
The graduates of the department may pursue an academic career, as well as applying for alternative occupations which require analytical thinking and creativity.
Qualification is valid indefinetely