Yeterlilik Kodu

TR0030023564

Yeterlilik Adı
Hayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ankara.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri90
Programın Normal Süresi 1
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yetişkin eğitimi alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir.
  • Alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
  • Yetişkin eğitimi alanında karşılaşılan sorunlar hakkında bilgi sahibi olur.
  • Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli eğitim sorunlarının çözümü için kullanır.
  • Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bağdaştırarak sistem yaklaşımı içerisinde yorumlar ve yeni bilgiler oluşturabilir.
  • Yetişkin eğitimi alanında karşılaşılan sorunları analiz eder.
  • Yetişkin eğitimi alanındaki sorunları ilgili kuramlara dayalı olarak araştırır.
  • Yetişkin eğitimi alanıyla ilgili olarak karşılaşılan sorunlardan biri için özgün bir araştırma desenleyerek gerçekleştirir.
  • Yetişkin eğitimi alanıyla ilgili olarak bir araştırmayı bağımsız olarak yapabilir.
  • Yetişkin eğitimi alanıyla ilgili olarak yürütülen bir araştırma projesinde ekip üyesi olarak çalışır.
  • Yetişkin eğitimi alanıyla ilgili olarak uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için sorumluluk alır.
  • Yetişkin eğitimi alanıyla ilgili olarak sorunların çözümlenmesini gerektiren konularda liderlik yapar.
  • Yetişkin eğitimi alanındaki gelişmeleri izler ve kendi öğrenmelerini geliştirir.
  • Diğer bilim dallarındaki gelişmeleri izler ve kendi alanındaki bilgilerine olası etkileri konusunda fikir üretir.
  • Diğer bilim dallarındaki gelişmeleri izler ve kendi alanına olası etkileri konusunda eleştirel bir yaklaşımla araştırmalar yürütebilir.
  • Alanı ile ilgili sorunların çözümü için disiplinler arası bir yaklaşımla öğrenmelerini geliştirir.
  • Alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.
  • Yetişkin eğitimi alanında yürütülen araştırma ve proje çalışmalarında etkin rol alır.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
  • Alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için araştırma alt yapısına sahip olur.
  • Alanı ile ilgili konulardaki araştırmalarını yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
  • Yetişkin eğitimi alanı ile ilgili olarak özümsenen bilgi ve becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler.
  • Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer.
  • Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar.
  • Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar.
  • Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder.
  • Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar.
  • Araştırmayı rapor haline getirir.
  • Araştırma raporunu savunur.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Mezunların akademik bilgileri yetişkin eğitimi sorunları ile ilişkilendirmeleri beklenmektedir. 
  • Yetişkin eğitiminin kuramsal temelleri ve program alanları hakkında bilgi sahibi olurlar ve yetişkin eğitimi programlarını planlayabilir ve yürütebilirler.
  • Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Yüksek Lisans derecesi verilir.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Adayların Tezli ya da Tezsiz Yüksek Lisans Programlarına kabul için aşağıdaki koşulları karşılamaları gerekir: a) Yüksek Lisans Programlarına başvuran adayların lisans diplomasına sahip olmaları ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. Yabancı bir ülkedeki bir üniversiteden mezun olan Türk öğrenciler, Türkiye Yükseköğretim Kurulu (CHE) tarafından verilen lisans denklik belgesi almalıdır. b) Yüksek Lisans Programlarına başvurmak isteyen adayların ALES (Ulusal Lisansüstü Eğitim Bilimleri Sınavı) alanından veya eşdeğer uluslararası sınav puanlarından en az 55 puan almaları gerekir. c) Yüksek Lisans Programlarına başvurmak isteyen adayların en az 50 YDS (Ulusal İngilizce Yeterlik Sınavı) veya uluslararası sınavlardan (örneğin TOEFL) eşdeğer puanlara sahip olmaları, denkliği Türkiye'de Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınmaktadır. Tezsiz yüksek lisans programları için dil puanı gerekmez. (Enstitü yönetim kurulu kararı nedeniyle dil puanı gerekebilir) d) Adaylar, kabul görüşmesinde 100 puan üzerinden değerlendirilir. Kabul mülakatında adaylar tavsiye mektubu ve sözlü değerlendirme ile değerlendirilir. E) Öğrencileri lisansüstü programlara kabul ederken; ALES puanının% 50'si, lisans not ortalamasının% 20'si ve kabul mülakat sonucunun% 30'u dikkate alınır ve en az 65 puan alan aday enstitü yönetim kurulu tarafından listelenir. f) Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; Lisans not ortalamasının% 50'si ve kabul mülakat sonucunun% 50'si dikkate alınır ve en az 65 puan alan aday enstitü yönetim kurulu tarafından listelenir. g) Güzel Sanatlar Fakültesi ve Devlet Konservatuarı lisansüstü programları için ALES puanı aranmaz.

Başarma ŞartlarıTezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Başta MEB olmak üzere kamu, özel ve gönüllü kurum ve kuruluşlardaki yetişkin eğitimi birimlerinde istihdam edilir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030023564


Yeterlilik Adı
Hayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
90

Programın Normal Süresi
1

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yetişkin eğitimi alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir.
  • Alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
  • Yetişkin eğitimi alanında karşılaşılan sorunlar hakkında bilgi sahibi olur.
  • Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli eğitim sorunlarının çözümü için kullanır.
  • Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bağdaştırarak sistem yaklaşımı içerisinde yorumlar ve yeni bilgiler oluşturabilir.
  • Yetişkin eğitimi alanında karşılaşılan sorunları analiz eder.
  • Yetişkin eğitimi alanındaki sorunları ilgili kuramlara dayalı olarak araştırır.
  • Yetişkin eğitimi alanıyla ilgili olarak karşılaşılan sorunlardan biri için özgün bir araştırma desenleyerek gerçekleştirir.
  • Yetişkin eğitimi alanıyla ilgili olarak bir araştırmayı bağımsız olarak yapabilir.
  • Yetişkin eğitimi alanıyla ilgili olarak yürütülen bir araştırma projesinde ekip üyesi olarak çalışır.
  • Yetişkin eğitimi alanıyla ilgili olarak uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için sorumluluk alır.
  • Yetişkin eğitimi alanıyla ilgili olarak sorunların çözümlenmesini gerektiren konularda liderlik yapar.
  • Yetişkin eğitimi alanındaki gelişmeleri izler ve kendi öğrenmelerini geliştirir.
  • Diğer bilim dallarındaki gelişmeleri izler ve kendi alanındaki bilgilerine olası etkileri konusunda fikir üretir.
  • Diğer bilim dallarındaki gelişmeleri izler ve kendi alanına olası etkileri konusunda eleştirel bir yaklaşımla araştırmalar yürütebilir.
  • Alanı ile ilgili sorunların çözümü için disiplinler arası bir yaklaşımla öğrenmelerini geliştirir.
  • Alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.
  • Yetişkin eğitimi alanında yürütülen araştırma ve proje çalışmalarında etkin rol alır.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
  • Alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için araştırma alt yapısına sahip olur.
  • Alanı ile ilgili konulardaki araştırmalarını yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
  • Yetişkin eğitimi alanı ile ilgili olarak özümsenen bilgi ve becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler.
  • Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer.
  • Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar.
  • Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar.
  • Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder.
  • Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar.
  • Araştırmayı rapor haline getirir.
  • Araştırma raporunu savunur.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Mezunların akademik bilgileri yetişkin eğitimi sorunları ile ilişkilendirmeleri beklenmektedir. 
  • Yetişkin eğitiminin kuramsal temelleri ve program alanları hakkında bilgi sahibi olurlar ve yetişkin eğitimi programlarını planlayabilir ve yürütebilirler.
  • Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Yüksek Lisans derecesi verilir.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Adayların Tezli ya da Tezsiz Yüksek Lisans Programlarına kabul için aşağıdaki koşulları karşılamaları gerekir: a) Yüksek Lisans Programlarına başvuran adayların lisans diplomasına sahip olmaları ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. Yabancı bir ülkedeki bir üniversiteden mezun olan Türk öğrenciler, Türkiye Yükseköğretim Kurulu (CHE) tarafından verilen lisans denklik belgesi almalıdır. b) Yüksek Lisans Programlarına başvurmak isteyen adayların ALES (Ulusal Lisansüstü Eğitim Bilimleri Sınavı) alanından veya eşdeğer uluslararası sınav puanlarından en az 55 puan almaları gerekir. c) Yüksek Lisans Programlarına başvurmak isteyen adayların en az 50 YDS (Ulusal İngilizce Yeterlik Sınavı) veya uluslararası sınavlardan (örneğin TOEFL) eşdeğer puanlara sahip olmaları, denkliği Türkiye'de Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınmaktadır. Tezsiz yüksek lisans programları için dil puanı gerekmez. (Enstitü yönetim kurulu kararı nedeniyle dil puanı gerekebilir) d) Adaylar, kabul görüşmesinde 100 puan üzerinden değerlendirilir. Kabul mülakatında adaylar tavsiye mektubu ve sözlü değerlendirme ile değerlendirilir. E) Öğrencileri lisansüstü programlara kabul ederken; ALES puanının% 50'si, lisans not ortalamasının% 20'si ve kabul mülakat sonucunun% 30'u dikkate alınır ve en az 65 puan alan aday enstitü yönetim kurulu tarafından listelenir. f) Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; Lisans not ortalamasının% 50'si ve kabul mülakat sonucunun% 50'si dikkate alınır ve en az 65 puan alan aday enstitü yönetim kurulu tarafından listelenir. g) Güzel Sanatlar Fakültesi ve Devlet Konservatuarı lisansüstü programları için ALES puanı aranmaz.


Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Başta MEB olmak üzere kamu, özel ve gönüllü kurum ve kuruluşlardaki yetişkin eğitimi birimlerinde istihdam edilir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030023564

Qualification Title
Awarding BodyAnkara University
Awarding Body ContactAnkara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.ankara.edu.tr/en
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value90
Program Duration1
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030023564


Qualification Title

Awarding Body
Ankara University

Awarding Body Contact
Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
90

Program Duration
1

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address