Yeterlilik Kodu | TR0030219046 | |
Yeterlilik Adı | Hayvansal Üretim ve Teknolojileri Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muş Alparslan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.alparslan.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Bitki ve hayvancılık ürünleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar: Öğrencilerin Hayvansal Üretim ve Teknolojileri Bölümü programı müfredatında yer alan her bir ders ünitesinin öngörülen öğrenme çıktılarını elde etmede ne kadar başarılı oldukları, dönem içi etkinliklerle ve her dönem sonunda yapılan final sınavlarıyla ölçülmektedir. Dönem içi faaliyetlerin değerlendirilmesi, yönetmelikle belirlenen lisans programlarındaki bütün dersler için zorunlu en az bir adet ara sınav, ödev, kısa sınav (quiz), proje, arazi ve laboratuvar denemelerini içerir. Programlar, eğitim amaç ve hedeflerini sağlamak amacıyla program ve ders düzeyinde sonuçların başarısını ölçülmesindeki ihtiyaca bağlı olarak dönem içi faaliyetlerde daha fazla değerlendirme yönteminin tanımlanması için teşvik edilmektedir. Her ders için kullanılan değerlendirme yöntemlerinin niteliği ve sayısı, dönem sonu notuna olan katkıları ile birlikte ders açıklamaları bölümlerinde Ölçme ve Değerlendirme başlığı altında verilmiştir. Bu düzenlemeler her dönem başında, önceden ilan edilir ve web sitesinde ders tanımları bölümleri yayınlanır. Ara sınav ve final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih, yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu notları, ara sınav, final sınavı ve varsa diğer değerlendirme sonuçlarına dayanarak öğrencilerin devam şartını sağlamasını da dikkate alınarak öğretim elemanları tarafından verilir. Dönem sonu notunun belirlenmesinde dönem içi faaliyetlerinin katkısı en fazla % 40 olabilir ve final sınavının katkısı Yönetmelikle belirlenen tüm lisans programlarındaki tüm dersler için en az % 40 ve en fazla % 60 olur. Bir ara sınav ve final sınavı gerektirmeyen dersler, ilgili bölümlerin yönetimleri tarafından belirlenir ve bu dersler için belirli değerlendirme ve not verme yöntemleri yukarıda anlatılan kanallar yoluyla duyurulur. Bu tür faaliyetlerin değerlendirilmesi Senato tarafından belirlenen ilkeler doğrultusunda yapılır ve Başarılı ya da Başarısız olarak değerlendirilir. Değerlendirme: Bir öğrencinin başarısı her bir ders için tanımlanan değerlendirme şekline (dönem içi çalışmalar ve final) göre dersi veren öğretim elemanı tarafından belirlenir. Değerlendirme 100 tam puan üzerinden yapılır ve dönem sonunda standart sapma ve sınıfın not ortalaması dikkate alınarak ilkeleri Senato tarafından belirlenen bağıl değerlendirme yöntemi kullanılarak harf notuna dönüştürülür. Not Değerlendirme Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir. Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir. Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir. Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır. Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir. Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır. Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Hayvansal Üretim ve Teknolojileri Bölümü Lisans programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için, · Ders planındaki 240 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak · 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir · 30 iş günü boyunca zorunlu stajının tamamlanması. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | T.C. Yüksek Öğretim Kurulu, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan merkezi sınavlarda Muş Alparslan Üniversitesinin fakültelerinde ve yüksekokullarında öğrenci olma hakkı kazanan aday, Rektörlükçe ilan edilen süre içinde yine Rektörlükçe belirlenen belgelerle kesin kaydını yaptırır. | |
Başarma Şartları | Hayvansal Üretim ve Teknolojileri Bölümü Lisans programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için, Ders planındaki 240 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir 30 iş günü boyunca zorunlu stajının tamamlanması Hayvansal Üretim ve Teknolojileri Bölümü Lisans programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için, Ders planındaki 240 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir 30 iş günü boyunca zorunlu stajının tamamlanması | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı ve bağlı kuruluşlar, tarımsal araştırma kurumları, tarımsal kooperatifler, yetiştirici birlikleri, büyükbaş, küçükbaş ve kanatlı hayvancılık işletmeleri, yem sektörü, biyoteknoloji alanında faaliyet gösteren firmalar, çeşitli finans kuruluşları, belediyeler, tarımsal üretim, ithalat ve ihracat işleriyle uğraşan özel kurum ve kuruluşlarda çalışma imkânına sahiptir. Ayrıca özel çiftlik kurma ve yönetme yanı sıra akademik çalışmalar yapmak için üniversitelerde görev alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219046
- Hayvansal üretimle ilgili strateji, yöntem ve teknikleri uygulayabilme.
- Hayvan genetik kaynakları ve hayvan ıslahı konularında bilgi sahibi olur ve bu bilgileri hayvansal üretimle ilgili sorunların çözümünde kullanır.
- Temel fen bilimleri ve tarım bilimleri alanlarında bilgi sahibi olur ve bunu uzmanlık alanında kullanma becerisi kazanır.
- Hayvansal üretimle ilgili uygulamalar için gerekli olan teknikleri, bilgisayar yazılımlarını, teknolojileri ve diğer modern araç gereçleri kullanma ve projelendirme becerisi kazanır.
- Doğal kaynakların etkin kullanıldığı çevre dostu üretim sistemlerini uygulayabilme.
- Hayvansal üretimde verim düşüklüklerine neden olan faktörleri tanımlayabilme.
- Hayvansal üretim ile ilişkili ekosistem ve sürdürülebilir tarım yönetimi, planlaması ve uygulamasına yönelik bilgilere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, toplumlar arası ilişkiler, kültürel değerler, bilimin önemi ve tarihsel gelişimi ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan veya olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Hayvansal üretimle ilgili güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur.
- Alanıyla ilgili konularda danışmanlık, denetim ve bilirkişilik yapabilir.
- Elde ettiği verileri yorumlama ve değerlendirebilme, sorunları tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme ve proje ve danışmanlık hizmetleri sunabilme becerisi kazanır.
- Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlama ve yönetebilme, disiplinler arası çalışma yapabilme becerisi kazanır.
- Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilme.
- Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme, sorgulama ve araştırma, bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve tasarım yapabilme, edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme becerisi kazanır.
- Alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olma.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma becerisi.
- En az bir yabancı dil ve alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
- Gıda, yenilebilir enerji/biyo enerji/bio-gaz, hammadde üretimi ve/veya işleme süreçleri hakkında bilgi sahibi olabilme.
Sınavlar: Öğrencilerin Hayvansal Üretim ve Teknolojileri Bölümü programı müfredatında yer alan her bir ders ünitesinin öngörülen öğrenme çıktılarını elde etmede ne kadar başarılı oldukları, dönem içi etkinliklerle ve her dönem sonunda yapılan final sınavlarıyla ölçülmektedir. Dönem içi faaliyetlerin değerlendirilmesi, yönetmelikle belirlenen lisans programlarındaki bütün dersler için zorunlu en az bir adet ara sınav, ödev, kısa sınav (quiz), proje, arazi ve laboratuvar denemelerini içerir. Programlar, eğitim amaç ve hedeflerini sağlamak amacıyla program ve ders düzeyinde sonuçların başarısını ölçülmesindeki ihtiyaca bağlı olarak dönem içi faaliyetlerde daha fazla değerlendirme yönteminin tanımlanması için teşvik edilmektedir. Her ders için kullanılan değerlendirme yöntemlerinin niteliği ve sayısı, dönem sonu notuna olan katkıları ile birlikte ders açıklamaları bölümlerinde Ölçme ve Değerlendirme başlığı altında verilmiştir. Bu düzenlemeler her dönem başında, önceden ilan edilir ve web sitesinde ders tanımları bölümleri yayınlanır. Ara sınav ve final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih, yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu notları, ara sınav, final sınavı ve varsa diğer değerlendirme sonuçlarına dayanarak öğrencilerin devam şartını sağlamasını da dikkate alınarak öğretim elemanları tarafından verilir. Dönem sonu notunun belirlenmesinde dönem içi faaliyetlerinin katkısı en fazla % 40 olabilir ve final sınavının katkısı Yönetmelikle belirlenen tüm lisans programlarındaki tüm dersler için en az % 40 ve en fazla % 60 olur. Bir ara sınav ve final sınavı gerektirmeyen dersler, ilgili bölümlerin yönetimleri tarafından belirlenir ve bu dersler için belirli değerlendirme ve not verme yöntemleri yukarıda anlatılan kanallar yoluyla duyurulur. Bu tür faaliyetlerin değerlendirilmesi Senato tarafından belirlenen ilkeler doğrultusunda yapılır ve Başarılı ya da Başarısız olarak değerlendirilir. Değerlendirme: Bir öğrencinin başarısı her bir ders için tanımlanan değerlendirme şekline (dönem içi çalışmalar ve final) göre dersi veren öğretim elemanı tarafından belirlenir. Değerlendirme 100 tam puan üzerinden yapılır ve dönem sonunda standart sapma ve sınıfın not ortalaması dikkate alınarak ilkeleri Senato tarafından belirlenen bağıl değerlendirme yöntemi kullanılarak harf notuna dönüştürülür. Not Değerlendirme Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir. Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir. Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir. Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır. Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir. Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır. Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Hayvansal Üretim ve Teknolojileri Bölümü Lisans programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için,
· Ders planındaki 240 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak
· 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir
· 30 iş günü boyunca zorunlu stajının tamamlanması.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
T.C. Yüksek Öğretim Kurulu, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan merkezi sınavlarda Muş Alparslan Üniversitesinin fakültelerinde ve yüksekokullarında öğrenci olma hakkı kazanan aday, Rektörlükçe ilan edilen süre içinde yine Rektörlükçe belirlenen belgelerle kesin kaydını yaptırır.
Mezunlar Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı ve bağlı kuruluşlar, tarımsal araştırma kurumları, tarımsal kooperatifler, yetiştirici birlikleri, büyükbaş, küçükbaş ve kanatlı hayvancılık işletmeleri, yem sektörü, biyoteknoloji alanında faaliyet gösteren firmalar, çeşitli finans kuruluşları, belediyeler, tarımsal üretim, ithalat ve ihracat işleriyle uğraşan özel kurum ve kuruluşlarda çalışma imkânına sahiptir. Ayrıca özel çiftlik kurma ve yönetme yanı sıra akademik çalışmalar yapmak için üniversitelerde görev alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219046 | |
Qualification Title | Hayvansal Üretim ve Teknolojileri Bachelor | |
Awarding Body | MUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.alparslan.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Crop and livestock production | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Exams: How successful the students are in achieving the predicted learning outcomes of each course unit in the curriculum of the Department of Animal Production and Technologies is measured by the activities during the semester and the final exams held at the end of each semester. Evaluation of activities during the semester includes at least one midterm exam, homework, quiz, project, field and laboratory trials for all courses in undergraduate programs determined by regulation. Programs are encouraged to define more assessment methods in semester activities based on the need to measure the achievement of outcomes at program and course level to meet educational goals and objectives. The quality and number of assessment methods used for each course, along with their contribution to the final grade, are given under the heading Assessment and Evaluation in the course descriptions sections. These arrangements are announced in advance at the beginning of each semester and the course descriptions sections are published on the website. Midterm and final exams are held on the dates, places and times determined and announced by the university. The final grades of the students are given by the instructors, taking into account that the students meet the attendance requirement based on the midterm, final exam and, if any, other evaluation results. In determining the end of term grade, the contribution of the activities during the semester can be at most 40% and the contribution of the final exam is at least 40% and maximum 60% for all courses in all undergraduate programs determined by the Regulation. Courses that do not require a midterm and a final exam are determined by the administration of the relevant departments, and certain evaluation and grading methods for these courses are announced through the channels described above. Evaluation of such activities is made in line with the principles determined by the Senate and is evaluated as Successful or Unsuccessful. Evaluation: The success of a student is determined by the lecturer who teaches the course according to the evaluation method (term studies and final) defined for each course. Evaluation is made out of 100 full points and at the end of the semester, the standard deviation and grade point average of the class are taken into account and converted into letter grades using the relative evaluation method determined by the Senate. Grade Evaluation Success Grade: The scores obtained from the exams are evaluated out of 100 and the success score is determined. Success in a course is determined by the success grade. The success grade is determined by evaluating together the semester success grade obtained in the studies carried out during the semester and the success grade obtained in the general exams held at the end of the semester. Studies done during the semester; attendance at courses and practices, field studies, practice, homework, projects, internships, workshops, seminars, laboratories and similar studies. In determining the students semester success grade, these studies can be evaluated together with a certain amount of midterm exams in the last week of the semester determined in the academic calendar. The effect of the general exam on the course success grade can be at least 40% and at most 60%. In the first two weeks of the semester, the responsible lecturer of the course announces to the students the rate of effect of the midterm grade and the general exam on the success grade, and the application method of the semester studies in order for the student to be considered successful. Relative evaluation system is used to calculate the success grade. In the relative evaluation, the arithmetic average and statistical distribution of the course success points of all students taking that course are taken into account. The application principles of the relative evaluation system are determined by the Senate. In order to gain proficiency in this field by graduating from the Department of Animal Production and Technologies Undergraduate Program, · Successful completion of all courses with 240 ECTS credits in the lesson plan · Must have a cumulative grade point average of at least 2.00 out of 4.00 Completion of compulsory internship for 30 working days | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | T.R. The candidate who is entitled to be a student in the faculties and colleges of Muş Alparslan University in the central exams held by the Higher Education Council, Student Selection and Placement Center, completes the final registration with the documents determined by the Rectorate within the period announced by the Rectorate. | |
Conditions for Success | In order to gain proficiency in this field by graduating from the Department of Animal Production and Technologies Undergraduate Program, · Successful completion of all courses with 240 ECTS credits in the lesson plan · Must have a cumulative grade point average of at least 2.00 out of 4.00 Completion of compulsory internship for 30 working days In order to gain proficiency in this field by graduating from the Department of Animal Production and Technologies Undergraduate Program, it is necessary to pass all the courses with 240 ECTS credits in the lesson plan · Have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 · Completion of compulsory internship for 30 working days | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates Ministry of Food, Agriculture and Livestock and its affiliates, agricultural research institutions, agricultural cooperatives, breeders associations, cattle, sheep and poultry enterprises, feed sector, companies operating in the field of biotechnology, various financial institutions, municipalities, agricultural production, import and export has the opportunity to work in private institutions and organizations dealing with their business. They can also take up positions at universities to do academic work as well as to set up and manage private farms. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219046
Exams: How successful the students are in achieving the predicted learning outcomes of each course unit in the curriculum of the Department of Animal Production and Technologies is measured by the activities during the semester and the final exams held at the end of each semester. Evaluation of activities during the semester includes at least one midterm exam, homework, quiz, project, field and laboratory trials for all courses in undergraduate programs determined by regulation. Programs are encouraged to define more assessment methods in semester activities based on the need to measure the achievement of outcomes at program and course level to meet educational goals and objectives. The quality and number of assessment methods used for each course, along with their contribution to the final grade, are given under the heading Assessment and Evaluation in the course descriptions sections. These arrangements are announced in advance at the beginning of each semester and the course descriptions sections are published on the website. Midterm and final exams are held on the dates, places and times determined and announced by the university. The final grades of the students are given by the instructors, taking into account that the students meet the attendance requirement based on the midterm, final exam and, if any, other evaluation results. In determining the end of term grade, the contribution of the activities during the semester can be at most 40% and the contribution of the final exam is at least 40% and maximum 60% for all courses in all undergraduate programs determined by the Regulation. Courses that do not require a midterm and a final exam are determined by the administration of the relevant departments, and certain evaluation and grading methods for these courses are announced through the channels described above. Evaluation of such activities is made in line with the principles determined by the Senate and is evaluated as Successful or Unsuccessful. Evaluation: The success of a student is determined by the lecturer who teaches the course according to the evaluation method (term studies and final) defined for each course. Evaluation is made out of 100 full points and at the end of the semester, the standard deviation and grade point average of the class are taken into account and converted into letter grades using the relative evaluation method determined by the Senate. Grade Evaluation Success Grade: The scores obtained from the exams are evaluated out of 100 and the success score is determined. Success in a course is determined by the success grade. The success grade is determined by evaluating together the semester success grade obtained in the studies carried out during the semester and the success grade obtained in the general exams held at the end of the semester. Studies done during the semester; attendance at courses and practices, field studies, practice, homework, projects, internships, workshops, seminars, laboratories and similar studies. In determining the students semester success grade, these studies can be evaluated together with a certain amount of midterm exams in the last week of the semester determined in the academic calendar. The effect of the general exam on the course success grade can be at least 40% and at most 60%. In the first two weeks of the semester, the responsible lecturer of the course announces to the students the rate of effect of the midterm grade and the general exam on the success grade, and the application method of the semester studies in order for the student to be considered successful. Relative evaluation system is used to calculate the success grade. In the relative evaluation, the arithmetic average and statistical distribution of the course success points of all students taking that course are taken into account. The application principles of the relative evaluation system are determined by the Senate. In order to gain proficiency in this field by graduating from the Department of Animal Production and Technologies Undergraduate Program, · Successful completion of all courses with 240 ECTS credits in the lesson plan · Must have a cumulative grade point average of at least 2.00 out of 4.00 Completion of compulsory internship for 30 working days
T.R. The candidate who is entitled to be a student in the faculties and colleges of Muş Alparslan University in the central exams held by the Higher Education Council, Student Selection and Placement Center, completes the final registration with the documents determined by the Rectorate within the period announced by the Rectorate.
Graduates Ministry of Food, Agriculture and Livestock and its affiliates, agricultural research institutions, agricultural cooperatives, breeders associations, cattle, sheep and poultry enterprises, feed sector, companies operating in the field of biotechnology, various financial institutions, municipalities, agricultural production, import and export has the opportunity to work in private institutions and organizations dealing with their business. They can also take up positions at universities to do academic work as well as to set up and manage private farms.
Qualification is continuous