Yeterlilik Kodu | TR0030222835 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Hibrid Ve Elektrikli Taşıtlar Teknolojisi Programı (Avrupa MYO) Önlisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Kocaeli Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yeniköy Mahallesi Ilıca Caddesi No:29, Başiskele/Kocaeli | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://kocaelisaglik.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Mesleki | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Motorlu taşıtlar, gemiler ve uçaklar | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 120 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Gelişen teknoloji ile doğru orantılı yenilikçi sistemlerin gelişilmesi, petrol fiyatlarına gelen yüksek zamlar ve çevreye verdikleri zararlı emisyon gazları nedeniyle uzun yıllardır kullanmakta olduğumuz fosil yakıtlı araçların yerine daha yüksek verimli ve daha çevreci olan elektrikli ve hibrid araçlara yönelim başlamıştır. Bu araçların yakıt maliyetlerinin düşük olması, verimlerinin yüksek olması ve çevreye verdikleri zararlı emisyon gazlarının düşük olması nedeniyle birçok araç üretici firmalarına cazip gelerek bu araçların üretimini hızlandırmak ve karakteristiklerini iyileştirmek için inovasyon ve ARGE çalışmaları yapmaktadırlar. Ülkemiz ise ilk aşamada üretimi planlanan yerli yüzde yüz elektrikli araç olan TOGG’un üretimiyle otomobil sanayisine büyük bir atılım yaparak bu sektörde yeni iş alanlarının ve yan sanayilerinin oluşmasına öncü olacağı görülmektedir. Buna müteakiben otomotiv sektöründeki faaliyet gösteren yan sanayilerin gelişen teknolojilere ayak uydurmak için yenilikçi sistemlere hâkim ara elemana ihtiyaç duymaktadırlar. Kocaeli Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi olarak sanayi alanında ihtiyaç duyulan nitelikli elemanların yetiştirilmesi ve bu alanda faaliyet gösteren yâda göstermek isteyen kurum veya firmalara akademik destek verilecektir. TYYÇ’nin öngördüğü bilgi, beceri ve yetkinlik bileşenlerini kazandırarak bireylerin hem sektöre hem de akademik çalışmalara hazır hale gelmesi hedeflenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Teorik Eğitim:
Uygulamalı Eğitim:
Dijital Platformlar:
Staj:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Başarının Değerlendirilmesi a) Öğrencilerin öğrenimlerine ilişkin durumlar Üniversite Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ile takip edilir. b) Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, o derse ait yarıyıl içinde yapılan sınavlar, uygulama, ödev, proje, devam, laboratuvar ve benzeri yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavının birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. c) Bir dersin başarı notu; Yarıyıl içi sınav ve ölçme sistemleri sonucu elde edilen notun öğretim %40 dan az %60 dan çok olmamak kaydıyla, yarıyıl sonu sınav notunun yüzdesi alınarak elde edilir. d) Dersin öğretim elemanı, yarıyıl başında; dersin içeriği, başarı notunun hesaplanmasında esas olacak her türlü ölçme türünü öğrencilere ilan etmekle yükümlüdür. e) Öğrencinin başarısız olduğu zorunlu veya seçmeli derslerini tekrar alması gerekir. Ancak bu derslerin programdan çıkarılan dersler olması durumunda, hangi dersin alınacağı ilgili bölüm/program tarafından belirlenir. f) Öğrencinin başarısız olduğu dersi öncelikli almak zorundadır. e) Öğrencinin başarısız olduğu dersi tekrar ettiği dönemde o dersten devam şartı aranmaz. Başarı Notu: Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir. a) Notlar 100 üzerinden verilir. b) AA, BA, BB, CB, CC harf notu alınan dersler başarılı kabul edilir. c) DD ve DC harf notu alınan dersler, Ön Lisans programlarında GANO’nun 2,00 ve üzeri olması halinde (şartlı geçer) başarılı kabul edilir. d) FF harf notu alınan dersler tüm programlarda başarısız sayılır. e) B ve K notları, not ortalama hesaplarına dahil edilmez
Not Ortalaması : Bir yarıyıl içerisinde alınan derslerin başarı notunun katsayısı ile o derslerin AKTS değerlerinin ayrı ayrı çarpımları toplamının, bu derslerin AKTS değerleri toplamına bölünmesiyle belirlenen nota Yarıyıl Ağırlıklı Not Ortalaması (YANO) denir. Bölme işlemi virgülden sonra iki basamak yürütülüp üst değere yuvarlatılarak bulunur. Alınan tüm derslere uygulanması ile hesaplanan nota Genel Ağırlıklı Ortalama (GANO) denir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | - | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar Teknolojisi Programına önce Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından TYT puan türü sonuçlarına göre ÖSYM tarafından Merkezi Yerleştirme Sonucuna göre öğrenci alınmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Öğrenci; kayıtlı olduğu diploma programının teorik ve pratik çalışmalarını tamamlamış olmak kaydıyla; ön lisans programları için minimum 120 AKTS tamamlamak zorundadır. Ön lisans programından mezun olabilmek için, genel not ortalaması en az 2.00 olması gerekir. Bir öğrenci kayıtlı olduğu Bölüm/Program’ın müfredatta belirtilen tüm derslerini başardığı halde genel not ortalaması 2.00’ın altında ise, (DD) ve (DC) notlarına sahip derslerinin en az birini yükselterek genel not ortalamasını 2.00 ve üzerine çıkarması gerekir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programdan mezun olan öğrenciler lisans eğitim programlarına başvurabilirler. ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı(DGS) ile üniversitelerin;
Ek olarak Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar Teknolojisi bölümü mezunları DGS ile açık öğretim bölümlerine geçiş hakkı bulunan bölümler şunlardır:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | - | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030222835
ISCO 08
ISCO 08
Gelişen teknoloji ile doğru orantılı yenilikçi sistemlerin gelişilmesi, petrol fiyatlarına gelen yüksek zamlar ve çevreye verdikleri zararlı emisyon gazları nedeniyle uzun yıllardır kullanmakta olduğumuz fosil yakıtlı araçların yerine daha yüksek verimli ve daha çevreci olan elektrikli ve hibrid araçlara yönelim başlamıştır. Bu araçların yakıt maliyetlerinin düşük olması, verimlerinin yüksek olması ve çevreye verdikleri zararlı emisyon gazlarının düşük olması nedeniyle birçok araç üretici firmalarına cazip gelerek bu araçların üretimini hızlandırmak ve karakteristiklerini iyileştirmek için inovasyon ve ARGE çalışmaları yapmaktadırlar.
Ülkemiz ise ilk aşamada üretimi planlanan yerli yüzde yüz elektrikli araç olan TOGG’un üretimiyle otomobil sanayisine büyük bir atılım yaparak bu sektörde yeni iş alanlarının ve yan sanayilerinin oluşmasına öncü olacağı görülmektedir.
Buna müteakiben otomotiv sektöründeki faaliyet gösteren yan sanayilerin gelişen teknolojilere ayak uydurmak için yenilikçi sistemlere hâkim ara elemana ihtiyaç duymaktadırlar.
Kocaeli Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi olarak sanayi alanında ihtiyaç duyulan nitelikli elemanların yetiştirilmesi ve bu alanda faaliyet gösteren yâda göstermek isteyen kurum veya firmalara akademik destek verilecektir.
TYYÇ’nin öngördüğü bilgi, beceri ve yetkinlik bileşenlerini kazandırarak bireylerin hem sektöre hem de akademik çalışmalara hazır hale gelmesi hedeflenir.
Teorik Eğitim:
- Sınıf içi derslerde temel ve ileri düzey otomotiv bilimleri konuları işlenir.
- Dersler, TYYÇ'de belirtilen disiplinler arası öğrenmeyi destekleyen bir yaklaşım ile tasarlanır.
Uygulamalı Eğitim:
- Laboratuvar çalışmaları: İçten yanmalı motorlar, aktarma organları, batarya ve şarj sistemleri gibi konularda uygulama yapılır.
- Projeler: Gerçek dünyadan alınmış örneklerle problem çözme odaklı çalışmalar gerçekleştirilir.
Dijital Platformlar:
- Online öğrenme araçları ile öğrencilerin bağımsız öğrenme becerileri desteklenir.
Staj:
- TYYÇ’deki uygulamalı bilgi ve beceri kazanımı yeterliliği doğrultusunda zorunlu staj programları gerçekleştirilir.
- Üretim, montaj, kontrol ve onarım aşamalarında kullanılan alet, ekipman ve makinaları kullanabilme, otomotiv sektöründe yeni makinaların ürün özelliklerine hızlı bir şekilde adapte olarak kavrayabilme yetisi kazandırmak.
- Gelişen teknolojileri takip etme yetisi kazandırılarak devamlı gelişmeye açık ara eleman profili oluşturmak
- Grup çalışmalarına uyumlu gerektiği durumda grup liderliği yapabilecek kabiliyete sahip özellikler kazandırmak.
- Etkili iletişim yöntemleriyle kendini açık ve anlaşılır bir şekilde ifade edebilme özellikleri kazandırmak.
- Çalıştığı alanda bilimsel teknik konuşma yetisi kazanmış ve mesleki ahlaka sahip kişiler yetiştirmek.
- Rapor hazırlama, üst yazışma kabiliyetine ve proje çalışmalarında yer alabilecek ara eleman kazandırmak.
- Araç donanımlarını tanıyan ve onarım-bakım-üretim aşamasında gerekli olan parçaların listesi yapma kabiliyeti kazandırmak.
- Özgüvenli ve sorumluk bilincinde olan elemanlar yetiştirmek.
- Mevcut sistemlerin kullanım esnasında belirledikleri eksiklerini üst çalışanlarına bildiren ve çalıştığı kurumun ürünlerin etkili bir şekilde hâkim olacak elemanlar yetiştirmek.
- Tasarım aşamasında inovasyon ve ARGE çalışmalarında görev alabilecek yetiler kazandırmak.
- Hibrid ve Elektrikli araçlar üzerine yeterli teknik ve el becerisi kabiliyeti kazanmak.
- Bilgisayar ortamında sayısal yöntemlerle araç modellemesi ve simülasyonları yapma yetisi kazandırmak.
- Alternatif çözüm yöntemleri bulabilen ve analitik düşünme yeteneğine sahip mezunlar vermek.
- İş güvenliği, çalışma hakları ve çalışma kurallarını bilen ve uygulayan personeller yetiştirmek.
- DGS ile Lisans programına geçmek isteyen öğrenciler için alan bazlı zorunlu dersler ile mühendislik temellerini oluşturmak.
- Hibrid ve elektrikli taşıtlar teknolojisi bölümünden mezun olan öğrenci hibrid ve elektrikli taşıtlar alanında ustalık belgesine ihtiyaç duymadan kendi iş yerini açma imkânı bulabilmektedirler.
- Hibrid ve Elektrikli araçlar üzerine yeterli teknik ve el becerisi kabiliyeti kazanmak.
- Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerir.
-
- Hibrid ve Elektrikli araçlar konularında yetkinlik.
- Dijital araçların ve yazılım geliştirme platformlarının etkin kullanımı.
- Teknik dokümantasyon, sunum yapma ve takım çalışmasında etkin rol alma becerisi.
- Algoritmik düşünme ve sorunlara yenilikçi çözümler üretme.
Başarının Değerlendirilmesi
a) Öğrencilerin öğrenimlerine ilişkin durumlar Üniversite Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ile takip edilir.
b) Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, o derse ait yarıyıl içinde yapılan sınavlar, uygulama, ödev, proje, devam, laboratuvar ve benzeri yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavının birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir.
c) Bir dersin başarı notu; Yarıyıl içi sınav ve ölçme sistemleri sonucu elde edilen notun öğretim %40 dan az %60 dan çok olmamak kaydıyla, yarıyıl sonu sınav notunun yüzdesi alınarak elde edilir.
d) Dersin öğretim elemanı, yarıyıl başında; dersin içeriği, başarı notunun hesaplanmasında esas olacak her türlü ölçme türünü öğrencilere ilan etmekle yükümlüdür.
e) Öğrencinin başarısız olduğu zorunlu veya seçmeli derslerini tekrar alması gerekir. Ancak bu derslerin programdan çıkarılan dersler olması durumunda, hangi dersin alınacağı ilgili bölüm/program tarafından belirlenir.
f) Öğrencinin başarısız olduğu dersi öncelikli almak zorundadır.
e) Öğrencinin başarısız olduğu dersi tekrar ettiği dönemde o dersten devam şartı aranmaz.
Başarı Notu: Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir.
a) Notlar 100 üzerinden verilir.
b) AA, BA, BB, CB, CC harf notu alınan dersler başarılı kabul edilir.
c) DD ve DC harf notu alınan dersler, Ön Lisans programlarında GANO’nun 2,00 ve üzeri olması halinde (şartlı geçer) başarılı kabul edilir.
d) FF harf notu alınan dersler tüm programlarda başarısız sayılır.
e) B ve K notları, not ortalama hesaplarına dahil edilmez
Başarı Notu |
Katsayı |
Harfli Başarı Notu |
|
90-100 |
4 |
AA |
Başarılı |
85-89 |
3,5 |
BA |
Başarılı |
75-84 |
3 |
BB |
Başarılı |
65-74 |
2,5 |
CB |
Başarılı |
60-64 |
2 |
CC |
Başarılı |
50-59 |
1,5 |
DC |
Koşullu geçer(Ön Lisans) |
45-49 |
1 |
DD |
Koşullu geçer(Lisans) |
0-44 |
FF |
Başarısız |
|
DZ |
Devamsız |
||
YZ |
Yetersiz |
||
B |
Kredisiz dersler için başarılı |
||
K |
Kredisiz dersler için başarısız |
||
DE |
Devam eden çalışma |
||
DÇ |
Dersten çekilme |
Not Ortalaması : Bir yarıyıl içerisinde alınan derslerin başarı notunun katsayısı ile o derslerin AKTS değerlerinin ayrı ayrı çarpımları toplamının, bu derslerin AKTS değerleri toplamına bölünmesiyle belirlenen nota Yarıyıl Ağırlıklı Not Ortalaması (YANO) denir. Bölme işlemi virgülden sonra iki basamak yürütülüp üst değere yuvarlatılarak bulunur. Alınan tüm derslere uygulanması ile hesaplanan nota Genel Ağırlıklı Ortalama (GANO) denir.
Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar Teknolojisi Programına önce Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından TYT puan türü sonuçlarına göre ÖSYM tarafından Merkezi Yerleştirme Sonucuna göre öğrenci alınmaktadır.
Bu programdan mezun olan öğrenciler lisans eğitim programlarına başvurabilirler. ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı(DGS) ile üniversitelerin;
- Elektrik Mühendisliği
- Elektrik-Elektronik Mühendisliği
- Elektronik Mühendisliği
- Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği
- Makine Mühendisliği
- Mekatronik Mühendisliği
- Otomotiv Mühendisliği
Ek olarak Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar Teknolojisi bölümü mezunları DGS ile açık öğretim bölümlerine geçiş hakkı bulunan bölümler şunlardır:
- İktisat
- Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri
- Maliye
- İşletme
- Kamu Yönetimi
- Uluslar Arası İlişkiler
- Konaklama İşletmeciliği
- Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
- Halkla ilişkiler ve Tanıtım
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030222835 | |
Qualification Title | Hybrıd And Electrıc Vehıcle Technology Program Assocıate Degree | |
Awarding Body | ||
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Motor vehicles, ships and aircraft | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | "With the development of innovative systems in parallel with advancing technology, the sharp increases in oil prices, and the harmful emission gases they release into the environment, there has been a shift from fossil-fueled vehicles, which we have been using for many years, to more efficient and environmentally friendly electric and hybrid vehicles. Due to the low fuel costs, high efficiency, and low harmful emission gases of these vehicles, many automobile manufacturers are finding them attractive and are conducting innovation and R&D studies to accelerate their production and improve their characteristics. In our country, the production of TOGG, the first fully electric domestic vehicle planned for production, marks a significant breakthrough in the automotive industry, paving the way for the creation of new job opportunities and ancillary industries in this sector. Consequently, automotive industry suppliers are in need of skilled intermediate personnel who are proficient in innovative systems to adapt to evolving technologies." "As Kocaeli University of Health and Technology, academic support will be provided to institutions or companies operating or wishing to operate in the industrial field, as well as to train qualified personnel needed in the industry. The aim is to equip individuals with the knowledge, skills, and competence components envisioned by the Turkish Qualifications Framework (TYYÇ), preparing them for both the sector and academic endeavors." | |
Learning Environments | Theoretical Education: Basic and advanced automotive science topics are covered in classroom lessons. The courses are designed with an interdisciplinary learning approach as outlined in the Turkish Qualifications Framework (TYYÇ). Practical Education: Laboratory Work: Practical applications are conducted on topics such as internal combustion engines, powertrains, batteries, and charging systems. Projects: Problem-solving activities are carried out using real-world examples. Digital Platforms: Independent learning skills are supported through online learning tools. Internship: Mandatory internship programs are implemented in line with the TYYÇ's competencies for acquiring applied knowledge and skills. | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | Evaluation of Success "Success Grade: Grades and coefficients are evaluated as follows: Success Grade | Coefficient | Letter Success Grade
Grade Point Average: The Semester Weighted Grade Point Average (SWGPA) is determined by multiplying the success grade coefficients of the courses taken in a semester by their respective ECTS values, summing these products, and dividing by the total ECTS values of those courses. The result is rounded to two decimal places. The cumulative grade calculated by applying this process to all courses taken is called the Cumulative Grade Point Average (CGPA)." | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students are admitted to the Hybrid and Electric Vehicle Technology Program based on the results of the TYT score type, through the Central Placement by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), according to the Central Placement results by ÖSYM. | |
Conditions for Success | The student must complete the theoretical and practical coursework of their registered degree program; for associate degree programs, they are required to complete a minimum of 120 ECTS. In order to graduate from the associate degree program, the overall grade point average (GPA) must be at least 2.00. If a student has passed all the courses listed in the curriculum of their registered Department/Program but their GPA is below 2.00, they must raise at least one of the courses with grades (DD) and (DC) in order to increase their GPA to 2.00 or higher. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of this program can apply to undergraduate programs. Through the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM, they can transfer to the following engineering programs at universities:
Additionally, graduates of the Hybrid and Electric Vehicle Technology program have the right to transfer to the following open education programs through DGS:
| |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The qualification is continuously valid. | |
Url | Open Address |
TR0030222835
ISCO 08
ISCO 08
"With the development of innovative systems in parallel with advancing technology, the sharp increases in oil prices, and the harmful emission gases they release into the environment, there has been a shift from fossil-fueled vehicles, which we have been using for many years, to more efficient and environmentally friendly electric and hybrid vehicles. Due to the low fuel costs, high efficiency, and low harmful emission gases of these vehicles, many automobile manufacturers are finding them attractive and are conducting innovation and R&D studies to accelerate their production and improve their characteristics.
In our country, the production of TOGG, the first fully electric domestic vehicle planned for production, marks a significant breakthrough in the automotive industry, paving the way for the creation of new job opportunities and ancillary industries in this sector.
Consequently, automotive industry suppliers are in need of skilled intermediate personnel who are proficient in innovative systems to adapt to evolving technologies." "As Kocaeli University of Health and Technology, academic support will be provided to institutions or companies operating or wishing to operate in the industrial field, as well as to train qualified personnel needed in the industry.
The aim is to equip individuals with the knowledge, skills, and competence components envisioned by the Turkish Qualifications Framework (TYYÇ), preparing them for both the sector and academic endeavors."
Theoretical Education:
Basic and advanced automotive science topics are covered in classroom lessons.
The courses are designed with an interdisciplinary learning approach as outlined in the Turkish Qualifications Framework (TYYÇ).
Practical Education:
Laboratory Work: Practical applications are conducted on topics such as internal combustion engines, powertrains, batteries, and charging systems.
Projects: Problem-solving activities are carried out using real-world examples.
Digital Platforms:
Independent learning skills are supported through online learning tools.
Internship:
Mandatory internship programs are implemented in line with the TYYÇ's competencies for acquiring applied knowledge and skills.
- To develop the ability to use tools, equipment, and machines utilized in production, assembly, inspection, and repair processes, and to quickly adapt to and understand the features of new machinery in the automotive sector.
- To foster the ability to follow emerging technologies and create a profile of intermediate personnel open to continuous development.
- To instill qualities that ensure adaptability to group work and the capability to lead a team when necessary.
- To develop effective communication skills for expressing oneself clearly and understandably.
- To train individuals who possess scientific technical speaking skills in their field and uphold professional ethics.
- To provide intermediate personnel with the ability to prepare reports, handle official correspondence, and participate in project work.
- To cultivate the capability to recognize vehicle components and prepare lists of parts required for repair, maintenance, and production processes.
- To train confident and responsible personnel.Mevcut sistemlerin kullanım esnasında belirledikleri eksiklerini üst çalışanlarına bildiren ve çalıştığı kurumun ürünlerin etkili bir şekilde hâkim olacak elemanlar yetiştirmek.
- To develop skills that enable participation in innovation and R&D activities during the design phase.
- To acquire sufficient technical and practical skills related to hybrid and electric vehicles.
- To gain the ability to perform vehicle modeling and simulations using numerical methods in a computer environment.
- To graduate individuals capable of finding alternative solutions and possessing analytical thinking skills.
- To train personnel who are knowledgeable about and practice occupational safety, labor rights, and workplace regulations.
- To establish the fundamentals of engineering with mandatory field-specific courses for students wishing to transfer to a bachelor's program through DGS (Vertical Transfer Exam).
- Graduates of the Hybrid and Electric Vehicles Technology program can open their own businesses in the field of hybrid and electric vehicles without needing a master craftsman certificate.
- To acquire sufficient technical and practical skills related to hybrid and electric vehicles.
- To propose innovative solutions in line with the current state of basic sciences and technology.
-
- Competence in hybrid and electric vehicles.
- Effective use of digital tools and software development platforms.
- Skills in technical documentation, delivering presentations, and playing an active role in teamwork.
- Algorithmic thinking and the ability to produce innovative solutions to problems.
Evaluation of Success
a) The students' academic status is monitored through the University Student Information System (SIS).
b) The success in a course is determined by the course success grade. The course success grade is obtained by evaluating the success shown in midterm exams, practical work, assignments, projects, attendance, laboratory work, and other in-semester activities, along with the final exam at the end of the semester.
c) A course's success grade is calculated by considering the percentage of the midterm exam and assessment results, with the weight of the midterm exam ranging from no less than 40% and no more than 60%, along with the percentage of the final exam grade.
d) The course instructor is required to announce the course content and all assessment types that will be used in calculating the success grade to the students at the beginning of the semester.
e) If a student fails a mandatory or elective course, they are required to retake the course. However, if these courses are removed from the program, the relevant department/program will determine which course should be taken instead.
f) The student is required to prioritize retaking the failed course.
g) When a student retakes a failed course, attendance is not required for that course during the retake period."
"Success Grade: Grades and coefficients are evaluated as follows:
a) Grades are given on a scale of 100.
b) Courses with letter grades AA, BA, BB, CB, CC are considered successful.
c) Courses with letter grades DD and DC are considered successful in Associate Degree programs, provided the GPA (Grade Point Average) is 2.00 or higher (conditionally passing).
d) Courses with the letter grade FF are considered failed in all programs.
e) The grades B and K are not included in the GPA calculations.
Success Grade | Coefficient | Letter Success Grade
90-100 | 4 | AA | Successful
85-89 | 3.5 | BA | Successful
75-84 | 3 | BB | Successful
65-74 | 2.5 | CB | Successful
60-64 | 2 | CC | Successful
50-59 | 1.5 | DC | Conditionally passing (Associate Degree)
45-49 | 1 | DD | Conditionally passing (Bachelor's Degree)
0-44 | - | FF | Failed
- | - | DZ | Absent
- | - | YZ | Insufficient
- | - | B | Successful (non-credit courses)
- | - | K | Failed (non-credit courses)
- | - | DE | Ongoing course
- | - | DÇ | Course withdrawal
Grade Point Average: The Semester Weighted Grade Point Average (SWGPA) is determined by multiplying the success grade coefficients of the courses taken in a semester by their respective ECTS values, summing these products, and dividing by the total ECTS values of those courses. The result is rounded to two decimal places. The cumulative grade calculated by applying this process to all courses taken is called the Cumulative Grade Point Average (CGPA)."
Students are admitted to the Hybrid and Electric Vehicle Technology Program based on the results of the TYT score type, through the Central Placement by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), according to the Central Placement results by ÖSYM.
Graduates of this program can apply to undergraduate programs. Through the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM, they can transfer to the following engineering programs at universities:
- Electrical Engineering
- Electrical-Electronics Engineering
- Electronics Engineering
- Control and Automation Engineering
- Mechanical Engineering
- Mechatronics Engineering
- Automotive Engineering
Additionally, graduates of the Hybrid and Electric Vehicle Technology program have the right to transfer to the following open education programs through DGS:
- Economics
- Labor Economics and Industrial Relations
- Public Finance
- Business Administration
- Public Administration
- International Relations
- Hospitality Management
- Public Relations and Advertising
- Public Relations and Promotion"
The qualification is continuously valid.