Yeterlilik Kodu | TR0030218476 | |
Yeterlilik Adı | Histoloji ve Embriyoloji Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Medipol Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kavacık Mah. Ekinciler Cad. No: 19, Kavacık Kavşağı, 34810 Beykoz, İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.medipol.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıp | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Çağımızda mikro ve nano düzeydeki görüntüleme cihazları yüksek teknolojiler kategorisinde üretilirken, ülkemizde de son yıllarda yeni açılan tıp fakültelerinin artan sayıları göz önüne alındığında; İMÜ Histoloji ve Embriyoloji Anabilim Dalı olarak ultrastrüktürel görüntüleme teknolojilerine ayak uydurabilecek, yeni medikal histo-teknoloji metodları üretecek, bunları kullanarak bilimsel araştırma yapabilecek, klinik tanıya katkıda bulunabilecek histologları yetiştirmek, medikal nano-histoloji temeline dayanan bir “Histoloji ve Embriyoloji Doktora Programı” ile ilk ve tek olmak amacımızdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Bir dersten başarılı sayılmak için, başarı notunun doktora programında en az 75 (B-) olması gerekir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; doktora diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Lisans ve / veya Yüksek Lisans Diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) Sonucu, İngilizce Yeterlik Belgesi | |
Başarma Şartları | Tüm dersleri başarıyla tamamlayan ve bir seminer, nitelikli sınav, tez önerisi, doktora tezi ile en az 240 AKTS alan öğrenciler bir diploma alma hakkına sahiptir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programı başarıyla tamamlayanlar Tüp bebek Merkezlerinde Embriyolog olarak görev alabilir, ulusal veya uluslararası ilaç firmaları veya laboratuvarlarda Ar-Ge faaliyetlerinde bulunabilir. Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) ve yabancı dil sınavlarında başarılı olmak şartıyla üniversitelerde akademik kadrolara atanabilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik süresi geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030218476
Çağımızda mikro ve nano düzeydeki görüntüleme cihazları yüksek teknolojiler kategorisinde üretilirken, ülkemizde de son yıllarda yeni açılan tıp fakültelerinin artan sayıları göz önüne alındığında; İMÜ Histoloji ve Embriyoloji Anabilim Dalı olarak ultrastrüktürel görüntüleme teknolojilerine ayak uydurabilecek, yeni medikal histo-teknoloji metodları üretecek, bunları kullanarak bilimsel araştırma yapabilecek, klinik tanıya katkıda bulunabilecek histologları yetiştirmek, medikal nano-histoloji temeline dayanan bir “Histoloji ve Embriyoloji Doktora Programı” ile ilk ve tek olmak amacımızdır.
Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.
- Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
- Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar.
- Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir.
- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
- Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar.
- Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
- Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar.
- Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Bir dersten başarılı sayılmak için, başarı notunun doktora programında en az 75 (B-) olması gerekir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesini yapar.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; doktora diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Lisans ve / veya Yüksek Lisans Diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) Sonucu, İngilizce Yeterlik Belgesi
Programı başarıyla tamamlayanlar Tüp bebek Merkezlerinde Embriyolog olarak görev alabilir, ulusal veya uluslararası ilaç firmaları veya laboratuvarlarda Ar-Ge faaliyetlerinde bulunabilir. Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) ve yabancı dil sınavlarında başarılı olmak şartıyla üniversitelerde akademik kadrolara atanabilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
Yeterlilik süresi geçerlidir.
Qualification Code | TR0030218476 | |
Qualification Title | Histology and Embryology Ph.D. | |
Awarding Body | Istanbul Medipol University | |
Awarding Body Contact | Kavacik Mah. Ekinciler St. No: 19, Kavacik Junction, 34810 Beykoz, Istanbul | |
Awarding Body Url | https://www.medipol.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Medicine | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Develops and deepens current and advanced knowledge in the field of histology with original thought and research at the level of expertise and reaches original definitions that will bring innovation to the field. Defines cell and tissue at an advanced level (ultrastructural). Knows the embryological details about the development of systems at an advanced level. Comprehends the interdisciplinary interaction that the field is related to; reach original results by using knowledge that requires expertise in analyzing, synthesizing and evaluating new and complex ideas. Develops a new idea, method, design or application that brings innovation to the field, or applies a known idea, method, design or application to a different field, researches, comprehends, designs, adapts and applies an original subject. He/she writes the report of the research he/she participated in. It publishes in a national/internationally accepted peer-reviewed journal and presents it at scientific meetings. It contributes to the progress in its field by independently carrying out an original work that brings innovations to its field, develops a new idea, method, design or application, or applies a known idea, method, design or application to a different field. Develops new thoughts and methods related to the field by using high-level mental processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making. Participates in meetings related to the field of histology, presents papers, participates in discussions, gives conferences, and publishes his studies in reputable journals specific to the field. Collects, interprets, applies and announces data related to histology and embryology. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The success of a course is determined by the course grade. To be considered a successful dersten, the success grade must be at least 75 (B-) in the doctoral program. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Bachelor's Degree and/or Master's Degree Diploma, Academic Personnel and Graduate Education Exam (ALES) Result, Certificate of English Proficiency | |
Conditions for Success | Students who have succesfully complete all of the courses and take minumum 240 ECTS with a seminar, qualifying exam, dissertation proposal, PhD dissertation have a right to receive a diploma. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Those who have successfully completed the program can work as Embriologists at In Vitro Diagnostic Centers, in R & D activities at national or international pharmaceutical companies or laboratories. Academic Staff and Postgraduate Education Exam (ALES) and foreign language exams, provided that they are successful in the university can be assigned to academic staff. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030218476
Develops and deepens current and advanced knowledge in the field of histology with original thought and research at the level of expertise and reaches original definitions that will bring innovation to the field. Defines cell and tissue at an advanced level (ultrastructural). Knows the embryological details about the development of systems at an advanced level. Comprehends the interdisciplinary interaction that the field is related to; reach original results by using knowledge that requires expertise in analyzing, synthesizing and evaluating new and complex ideas. Develops a new idea, method, design or application that brings innovation to the field, or applies a known idea, method, design or application to a different field, researches, comprehends, designs, adapts and applies an original subject. He/she writes the report of the research he/she participated in. It publishes in a national/internationally accepted peer-reviewed journal and presents it at scientific meetings. It contributes to the progress in its field by independently carrying out an original work that brings innovations to its field, develops a new idea, method, design or application, or applies a known idea, method, design or application to a different field. Develops new thoughts and methods related to the field by using high-level mental processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making. Participates in meetings related to the field of histology, presents papers, participates in discussions, gives conferences, and publishes his studies in reputable journals specific to the field. Collects, interprets, applies and announces data related to histology and embryology.
The success of a course is determined by the course grade. To be considered a successful dersten, the success grade must be at least 75 (B-) in the doctoral program.
Bachelor's Degree and/or Master's Degree Diploma, Academic Personnel and Graduate Education Exam (ALES) Result, Certificate of English Proficiency
Those who have successfully completed the program can work as Embriologists at In Vitro Diagnostic Centers, in R & D activities at national or international pharmaceutical companies or laboratories. Academic Staff and Postgraduate Education Exam (ALES) and foreign language exams, provided that they are successful in the university can be assigned to academic staff.