Yeterlilik Kodu

TR0030024425

Yeterlilik Adı
Hızlandırıcı ve Dedektör Teknolojileri Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ankara.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yazılım ve uygulamalar geliştirme ve analizi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Hızlandırıcı ve hızlandırıcı ile ilgili alanlarda yeterli altyapıya sahip olur.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Matematiksel ve fiziksel yöntemleri kullanarak hızlandırıcı ve ilgili alanlarda hesaplama yeteneği kazanır.
  • Farklı disiplinler ile ilgili deneysel ve ölçme teknikleri kullanarak sonuçları yorumlar.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Hızlandırıcılar ve alt donanımlarının işletimi ve operasyonu ile ilgili problem çözme yeteneği kazanır.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Bilgisayar programlama araçları kullanarak farklı teknolojik donanımlar ile ilgili benzetim (simülasyon) yapma yeteneği kazanır.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Hızlandırıcı ve yan elemanları ile ilgili cihaz/donanım/yazılım geliştirebilir.
  • Hızlandırıcı, hızlandırıcı ürünleri, yan sistemler ile ilgili bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır.
  • Küçük ölçekçi hızlandırıcılarda arıza tespiti yapabilir, arızanın türüne bağlı olarak bakım ve onarım yapabilir.
  • Hızlandırıcı, ürünleri ve teknolojinin farklı alanlarında dedeksiyon/teşhis/analiz amaçlı kullanılan cihazlar/donanım/yazılım geliştirebilir/kullanabilir. (Hızlandırıcı ürünleri ve teknolojinin farklı alanlarında dedeksiyon, teşhis ve analiz amaçlı kullanılan cihazlar, donanımlar ve yazılımlar geliştirebilir ve kullanabilir.)
  • Medikal hızlandırıcıların işletimi ile ilgili uygulamalı yetenek kazanır.
  • Parçacık, parçacık kaynakları, yüksek enerjili parçacık etkileşimleri, ışınım kaynakları kavramlarını, teorilerini, türlerini, kaynaklarını ve özelliklerini bilimsel yaklaşımı kullanarak değerlendirir.
  • Hızlandırıcıları diğer araştırma alanlarında araç olarak kullanma yeteneği kazanır.
  • Teknolojinin farklı alanlarının ilişkilendirmesini kurma ve yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur.
  • Radyasyon, yüksek gerilim, elektromanyetik dalga uygulamalarına ilişkin problemi tanıyabilme, çözüm oluşturabilme ve çözümü uygulama yeteneği kazanır.
  • Yüksek enerjili parçacıkların teşhis ve kontrolleri ile ilgili hızlı ve hassas elektronik cihazların geliştirilmesi konusunda deneyim kazanır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Hızlandırıcı ve hızlandırıcı ile ilgili farklı disiplinlerdeki alanlarda yeterli altyapıya sahip olur, Parçacık, ve ışınım kaynakları kavramlarını, teorilerini, türlerini ve özelliklerini bilimsel yaklaşımı kullanarak değerlendirir, Radyasyon, yüksek gerilim, elektromanyetik dalga uygulamalarına ilişkin problemi tanıyabilme, çözüm oluşturabilme ve çözümü uygulama yeteneği kazanır, yüksek enerjili parçacıkların teşhis ve kontrolleri ile ilgili hızlı ve hassas elektronik cihazların geliştirilmesi konusunda deneyim kazanır, Hızlandırıcıları diğer araştırma alanlarında araç olarak kullanma yeteneği kazanır, teknolojinin farklı alanlarının ilişkilendirmesini kurma ve yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Yüksek Lisans derecesi kazanırlar.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:

a) Bir lisans diplomasına sahip olmaları, yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir ve lisans not ortalamasının, ikinci öğretimde yürütülen tezsiz yüksek lisans programları için de geçerli olmak üzere, 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 olması gerekir.

b) ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Uluslararası geçerliği olan lisansüstü giriş sınavı sonuçları bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre değerlendirilebilir. En az 55 ALES puanı sağlayarak lisansüstü eğitime başlamış ancak, herhangi bir anabilim dalı lisansüstü programından ilişiği kesilerek veya bir lisansüstü programı tamamlayarak yeniden başka bir programa başlamak isteyen öğrencilerden en fazla bir yarıyıl ara vererek başvuranlar için ALES koşulu aranmaz.

c) YDS’den en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ve bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre ulusal veya uluslararası bir sınavdan eşdeğeri puan almak zorundadırlar. Tezsiz yüksek lisans programlarında yabancı dil sınav puanı zorunlu değildir; ancak tezsiz yüksek lisans programına öğrenci kabulünde ilgili anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile yabancı dil koşulu da aranabilir.

ç) Adaylar mülakatta 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Mülakatta, talep edilmişse, adayın sunduğu referans mektubu ve neden yüksek lisans yapmak istediğini, hedeflerini belirten kompozisyonu dikkate alınarak sözlü değerlendirme yapılır.

d) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si  ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

e) ALES puanı koşulu aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede lisans not ortalamasının % 50'si  ve mülakat sonucunun % 50'si dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

f) Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuvarı  anabilim/anasanat dallarına öğrenci kabulünde ALES puan koşulu aranmaz. Öğrenci kabulünde bu maddenin birinci fıkrasının (e) bendi hükümleri uygulanır.

Başarma ŞartlarıTezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olan kişiler araştırma laboratuvarlarında, şirketlerin ar-ge bölümlerinde, hastanelerin onkoloji, radyoloji birimlerinde, nükleer santrallerde ve enerji, savunma , iletişim, yazılım, elektronik sektörlerinde iş bulabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030024425


Yeterlilik Adı
Hızlandırıcı ve Dedektör Teknolojileri Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Hızlandırıcı ve hızlandırıcı ile ilgili alanlarda yeterli altyapıya sahip olur.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Matematiksel ve fiziksel yöntemleri kullanarak hızlandırıcı ve ilgili alanlarda hesaplama yeteneği kazanır.
  • Farklı disiplinler ile ilgili deneysel ve ölçme teknikleri kullanarak sonuçları yorumlar.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Hızlandırıcılar ve alt donanımlarının işletimi ve operasyonu ile ilgili problem çözme yeteneği kazanır.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Bilgisayar programlama araçları kullanarak farklı teknolojik donanımlar ile ilgili benzetim (simülasyon) yapma yeteneği kazanır.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Hızlandırıcı ve yan elemanları ile ilgili cihaz/donanım/yazılım geliştirebilir.
  • Hızlandırıcı, hızlandırıcı ürünleri, yan sistemler ile ilgili bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır.
  • Küçük ölçekçi hızlandırıcılarda arıza tespiti yapabilir, arızanın türüne bağlı olarak bakım ve onarım yapabilir.
  • Hızlandırıcı, ürünleri ve teknolojinin farklı alanlarında dedeksiyon/teşhis/analiz amaçlı kullanılan cihazlar/donanım/yazılım geliştirebilir/kullanabilir. (Hızlandırıcı ürünleri ve teknolojinin farklı alanlarında dedeksiyon, teşhis ve analiz amaçlı kullanılan cihazlar, donanımlar ve yazılımlar geliştirebilir ve kullanabilir.)
  • Medikal hızlandırıcıların işletimi ile ilgili uygulamalı yetenek kazanır.
  • Parçacık, parçacık kaynakları, yüksek enerjili parçacık etkileşimleri, ışınım kaynakları kavramlarını, teorilerini, türlerini, kaynaklarını ve özelliklerini bilimsel yaklaşımı kullanarak değerlendirir.
  • Hızlandırıcıları diğer araştırma alanlarında araç olarak kullanma yeteneği kazanır.
  • Teknolojinin farklı alanlarının ilişkilendirmesini kurma ve yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur.
  • Radyasyon, yüksek gerilim, elektromanyetik dalga uygulamalarına ilişkin problemi tanıyabilme, çözüm oluşturabilme ve çözümü uygulama yeteneği kazanır.
  • Yüksek enerjili parçacıkların teşhis ve kontrolleri ile ilgili hızlı ve hassas elektronik cihazların geliştirilmesi konusunda deneyim kazanır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Hızlandırıcı ve hızlandırıcı ile ilgili farklı disiplinlerdeki alanlarda yeterli altyapıya sahip olur, Parçacık, ve ışınım kaynakları kavramlarını, teorilerini, türlerini ve özelliklerini bilimsel yaklaşımı kullanarak değerlendirir, Radyasyon, yüksek gerilim, elektromanyetik dalga uygulamalarına ilişkin problemi tanıyabilme, çözüm oluşturabilme ve çözümü uygulama yeteneği kazanır, yüksek enerjili parçacıkların teşhis ve kontrolleri ile ilgili hızlı ve hassas elektronik cihazların geliştirilmesi konusunda deneyim kazanır, Hızlandırıcıları diğer araştırma alanlarında araç olarak kullanma yeteneği kazanır, teknolojinin farklı alanlarının ilişkilendirmesini kurma ve yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Yüksek Lisans derecesi kazanırlar.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:

a) Bir lisans diplomasına sahip olmaları, yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir ve lisans not ortalamasının, ikinci öğretimde yürütülen tezsiz yüksek lisans programları için de geçerli olmak üzere, 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 olması gerekir.

b) ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Uluslararası geçerliği olan lisansüstü giriş sınavı sonuçları bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre değerlendirilebilir. En az 55 ALES puanı sağlayarak lisansüstü eğitime başlamış ancak, herhangi bir anabilim dalı lisansüstü programından ilişiği kesilerek veya bir lisansüstü programı tamamlayarak yeniden başka bir programa başlamak isteyen öğrencilerden en fazla bir yarıyıl ara vererek başvuranlar için ALES koşulu aranmaz.

c) YDS’den en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ve bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre ulusal veya uluslararası bir sınavdan eşdeğeri puan almak zorundadırlar. Tezsiz yüksek lisans programlarında yabancı dil sınav puanı zorunlu değildir; ancak tezsiz yüksek lisans programına öğrenci kabulünde ilgili anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile yabancı dil koşulu da aranabilir.

ç) Adaylar mülakatta 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Mülakatta, talep edilmişse, adayın sunduğu referans mektubu ve neden yüksek lisans yapmak istediğini, hedeflerini belirten kompozisyonu dikkate alınarak sözlü değerlendirme yapılır.

d) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si  ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

e) ALES puanı koşulu aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede lisans not ortalamasının % 50'si  ve mülakat sonucunun % 50'si dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

f) Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuvarı  anabilim/anasanat dallarına öğrenci kabulünde ALES puan koşulu aranmaz. Öğrenci kabulünde bu maddenin birinci fıkrasının (e) bendi hükümleri uygulanır.


Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olan kişiler araştırma laboratuvarlarında, şirketlerin ar-ge bölümlerinde, hastanelerin onkoloji, radyoloji birimlerinde, nükleer santrallerde ve enerji, savunma , iletişim, yazılım, elektronik sektörlerinde iş bulabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030024425

Qualification Title
Awarding BodyAnkara University
Awarding Body ContactAnkara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.ankara.edu.tr/en
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasSoftware and applications development and analysis
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030024425


Qualification Title

Awarding Body
Ankara University

Awarding Body Contact
Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address