Yeterlilik Kodu | TR0030222729 | |
Yeterlilik Adı | Hukuk Lisans Programı | |
Sorumlu Kurum | Koç Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Rumelifeneri Yolu 34450 Sarıyer / İstanbul Tel: (0212) 338 10 00 Faks: (0212) 338 12 05 information@ku.edu.tr | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Hukuk | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şeklinde Rumelifeneri Kampüsü’nde gerçekleştirilir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ilgili öğretim üyesi tarafından ders izlencelerinde her dönem başında tanımlanmaktadır. Ders başarı notları ile ilgili olarak 27.03.2017 tarihinde Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan Koç Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği Madde 20 uygulanır. (1) Bu Yönetmelikte yer alan istisnalar hariç olmak üzere; öğrencilerin aldıkları her kredili ders için, gerekli sınav ve değerlendirmelerin sonunda o dersin öğretim elemanı öğrencinin başarısını aşağıdaki notlardan biri ile değerlendirir: Harf notu Tanım Sayısal karşılık A+ — Pekiyi + 4,00 A — Pekiyi 4,00 A- — Pekiyi- 3,70 B+ — İyi + 3,30 B — İyi 3,00 B- — İyi- 2,70 C+ — Orta + 2,30 C — Orta 2,00 C- — Orta- 1,70 D+ — Zayıf + 1,30 D — Zayıf 1,00 F — Geçmez 0,00 b) Tüm fakülte ve yüksekokullar için: S — Başarılı Yoktur U — Başarısız Yoktur (2) Genel not ortalamasını etkilemeyen ancak mezuniyet için zorunlu olan ve/veya tamamlanması öngörülen kredili veya kredisiz çalışmalar için aşağıda belirtilen “muafiyet” notları kullanılır. Bu durum mezuniyete yönelik kredi kazancına sayılmaz. S — Başarılı U — Başarısız (3) Öğrencilerin dersler ve sınavlarla ilgili durumları ise aşağıdaki işaretlerle izlenir: a) I — Eksik, öğretim elemanı eksiği tamamlaması için süre tanıdı: Final sınavı, ödev, proje gibi dersin gereklerini, zorunlu nedenlerle zamanında yerine getiremeyen öğrencilere verilir. Söz konusu eksik, öğretim elemanının uygun gördüğü bir tarihe kadar giderilir. Bu tarih, dersin alındığı dönemi izleyen bir takvim yılını aşamaz. Bu süre içinde eksiğini tamamlayamayan öğrencinin o ders ile ilgili notu (F)’ye dönüşür. Öğrencinin mevcut “I” notu varken aynı derse tekrar kaydolması durumunda mevcut “I” notu “F” notuna dönüşür. b) RC — Dersi tekrar ediyor: Bu işaret öğrencinin zorunlu veya isteğe bağlı olarak ders tekrarladığı hallerde kullanılır. Ders tekrarı aşağıdaki kurallar dâhilinde yapılır: 1) Öğrenci (F) notu aldığı zorunlu derslerden zorunlu alan dersi veya ortak çekirdek ders olanları, geçer not alana kadar tekrarlamak zorundadır. Öğrencinin geçer not alması halinde, aldığı not, not ortalaması hesaplamalarında (F) notunun yerine sayılır. 2) Öğrencinin (F) notu aldığı seçimlik dersi tekrarlaması ve geçer not alması halinde, aldığı not, not ortalaması hesaplamalarında (F) notunun yerine sayılır. 3) Öğrenci, (D) veya üzerinde bir not ile tamamladığı dersleri isteğe bağlı olarak tekrarlayabilir. İsteğe bağlı olarak tekrar ettiği dersten başarısız olan öğrenci, bu dersten daha önce geçer bir not almışsa, dersi tekrar etmesi gerekli değildir. Ders tekrarı halinde aldığı not öğrencinin akademik kayıtlarında gösterilir ve genel not ortalaması hesabında dersten alınan en yüksek not esas alınır. 4) Ders tekrarında derse kayıt, devam, uygulama ve sınav şartlarının tamamı uygulanır. c) W — Dersten çekilmiş: Öğrenci, akademik danışmanın uygun göreceği bir nedenle ve aldığı ders sayısı Akademik Kurulca belirlenen sayının altına düşmemek koşuluyla, akademik takvimde belirtilen tarihlerde derslerden çekilebilir. Öğrencinin çekildiği dersi tekrar etmesi halinde derse kayıt, devam, uygulama ve sınav şartlarının tamamı uygulanır. ç) L — Kayıt dondurmuş d) AU — Dinleyici e) T — Not ortalamalarına dâhil edilmeyen nakil kredisi: Bu derslerin notları not ortalamalarına dâhil edilmez, ancak mezuniyet için gerekli kredi toplamında dikkate alınır. f)T (Harf) — Not ortalamalarına dâhil edilen nakil kredisi: Bu derslerin notları harf notu olarak parantez içinde gösterilip not ortalamalarına dâhil edilir ve mezuniyet için gerekli kredi toplamında dikkate alınır. g) AP — Öğrenci dersten muaftır. Muafiyet kararında muafiyet verilen dersin kredisine eşdeğer seçimlik ders alınıp alınmayacağı da karara bağlanır. (4) Aksine bir düzenleme olmadığı sürece, seçimlik dersler bakımından, seçimlik ders yükünün tamamlanması esastır. Öğrenci (F) notu aldığı seçimlik dersi tekrarlayabileceği gibi, programa uygun aynı veya daha fazla kredide yeni bir seçimlik ders de alabilir, ancak (F) notu alınan seçimlik dersin not ortalamalarına etki edecek şekilde notlandırıldığı hallerde, alınacak yeni seçimlik dersin de not ortalamalarına etki edecek şekilde notlandırılıyor olması gereklidir. Programa uygun olarak alınan yeni seçimlik derste geçer not alınması halinde, not ortalaması hesaplarında, (F) notu alınan dersin kredisi ve notu yerine, alınan yeni seçimlik dersin kredisi ve notu esas alınır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Aday öğrenciler ÖSYM sınavı, yatay geçiş, yabancı öğrencisi statüsü veya özel öğrenci olarak başvuruda bulunabilirler. Her bir seçenek için başvuru koşulları Kayıt ve Kabul Direktörlüğü sayfasında yer almaktadır: https://registrar.ku.edu.tr/kayit-icin-gerekli-belgeler/ Değişim programı öğrencileri için başvuru koşulları http://oip.ku.edu.tr sayfasında yer almaktadır. | |
Başarma Şartları | Koç Üniversitesi Lisans Yönetmeliği Mezuniyet: Kayıtlı oldukları programın derslerini yasal süresi içinde başarıyla tamamlayan ve genel not ortalaması en az 2,00 olan öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezun öğrenciler lisansüstü veya doktora programlarına devam ederler veya hukuk firmalarında, devlet veya özel kurum ve ajanslarda, uluslararası organizasyonlar ile sivil toplum kuruluşlarında çeşitli görevlerde rol alırlar. Kariyer Gelişim Merkezi, tüm Koç Üniversitesi öğrencilerine ve mezunlarına kariyer gelişimi ve planlaması, lisansüstü eğitim planlarının oluşturulması ve profesyonel iş hayatı ile ilgili kararlarında destek olmaktadır. Kariyer Gelişim Merkezi ile ilgili daha fazla bilgi almak için https://career.ku.edu.tr/
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030222729
ISCO 08
ISCO 08
- Koç Üniversitesi Hukuk Fakültesi kamu hukuku ve özel hukuk alanına ilişkin zengin ders içeriği ve farklı bilim disiplinlerine açık olmayı sağlayan sıra dışı çekirdek programlarıyla geleceğin bilgili, yaratıcı ve çok yönlü hukukçularını yetiştirmeyi hedeflemektedir. Evrensel ilkelere dayalı, karşılaştırmalı ve uluslararası içeriğe sahip tüm zorunlu ve seçmeli dersler İngilizce olarak sunulmaktadır. Zorunlu hukuk dersleri, kamu ve özel hukuk alanında uluslararası ve ulusal yetkinlik ölçütleri ile uyumlu, yöntem ve kapsam bakımından derinlemesine hukuksal analiz yeteneğini kazandıracak biçimde verilmektedir.
Eğitim ve öğretim örgün şeklinde Rumelifeneri Kampüsü’nde gerçekleştirilir.
- Geniş konu yelpazesi ile temel programın ötesinde hukuk sisteminin kurumları, yöntemleri, hukuk ilke ve değerlerine ilişkin genel bilinirlik sağlamak da dahil olmak üzere hukuk sisteminin temel özelliklerine ilişkin bilgi sahibi olmak,
- Hukuk mesleğine etkili ve sorumluluk sahibi katılım için genellikle gerekli kabul edilen maddi ve usul hukuku alanlarında bilgi sahibi olmak,
- Özelleşmiş konularda derinlemesine bilgi sahibi olmak,
- Özel bir hukuki konuya ilişkin kaynakları belirlemek ve somut olaya uygulamak,
- Hukuki analiz yapabilme ve hukuki gerekçe ile politika temelli argümanlar arasında ayrıma gidebilmek,
- Hukuk ilke ve kuralları arkasındaki toplumsal kaygı ve toplumsal değerleri tespit edebilmek,
- Hukuki meseleleri tespit etmek ve kavramak, karmaşık hukuki konularda bağımsız planlama ve uygulama yapabilmek,
- Gerekçeye dayalı hukuki bir karar tesis edebilmek,
- Hukuki bir konuda danışmanlık verebilmek için hukuki araştırma gerçekleştirebilmek,
- İlgili kişiye bir davanın muhtemel sonuçları hakkında danışmanlık verebilmek,
- Bilgiyi, profesyonel sunum becerileri (sözlü ve yazılı) ile sunabilmek,
- İlgili bilgi teknolojilerini ve çevrimiçi hukuki kaynakları kullanabilmek,
- Hukuki çalışmanın etik boyutlarından haberdar olmak,
- İlgili materyallerde (örneğin mevzuat, sözleşme ve bilgi yazısı) hukuk İngilizcesini etkin şekilde kullanabilmek.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her ders için kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ilgili öğretim üyesi tarafından ders izlencelerinde her dönem başında tanımlanmaktadır. Ders başarı notları ile ilgili olarak 27.03.2017 tarihinde Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan Koç Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği Madde 20 uygulanır.
(1) Bu Yönetmelikte yer alan istisnalar hariç olmak üzere; öğrencilerin aldıkları her kredili ders için, gerekli sınav ve değerlendirmelerin sonunda o dersin öğretim elemanı öğrencinin başarısını aşağıdaki notlardan biri ile değerlendirir: Harf notu Tanım Sayısal karşılık A+ — Pekiyi + 4,00 A — Pekiyi 4,00 A- — Pekiyi- 3,70 B+ — İyi + 3,30 B — İyi 3,00 B- — İyi- 2,70 C+ — Orta + 2,30 C — Orta 2,00 C- — Orta- 1,70 D+ — Zayıf + 1,30 D — Zayıf 1,00 F — Geçmez 0,00 b) Tüm fakülte ve yüksekokullar için: S — Başarılı Yoktur U — Başarısız Yoktur
(2) Genel not ortalamasını etkilemeyen ancak mezuniyet için zorunlu olan ve/veya tamamlanması öngörülen kredili veya kredisiz çalışmalar için aşağıda belirtilen “muafiyet” notları kullanılır. Bu durum mezuniyete yönelik kredi kazancına sayılmaz. S — Başarılı U — Başarısız
(3) Öğrencilerin dersler ve sınavlarla ilgili durumları ise aşağıdaki işaretlerle izlenir:
a) I — Eksik, öğretim elemanı eksiği tamamlaması için süre tanıdı: Final sınavı, ödev, proje gibi dersin gereklerini, zorunlu nedenlerle zamanında yerine getiremeyen öğrencilere verilir. Söz konusu eksik, öğretim elemanının uygun gördüğü bir tarihe kadar giderilir. Bu tarih, dersin alındığı dönemi izleyen bir takvim yılını aşamaz. Bu süre içinde eksiğini tamamlayamayan öğrencinin o ders ile ilgili notu (F)’ye dönüşür. Öğrencinin mevcut “I” notu varken aynı derse tekrar kaydolması durumunda mevcut “I” notu “F” notuna dönüşür.
b) RC — Dersi tekrar ediyor: Bu işaret öğrencinin zorunlu veya isteğe bağlı olarak ders tekrarladığı hallerde kullanılır. Ders tekrarı aşağıdaki kurallar dâhilinde yapılır:
1) Öğrenci (F) notu aldığı zorunlu derslerden zorunlu alan dersi veya ortak çekirdek ders olanları, geçer not alana kadar tekrarlamak zorundadır. Öğrencinin geçer not alması halinde, aldığı not, not ortalaması hesaplamalarında (F) notunun yerine sayılır.
2) Öğrencinin (F) notu aldığı seçimlik dersi tekrarlaması ve geçer not alması halinde, aldığı not, not ortalaması hesaplamalarında (F) notunun yerine sayılır.
3) Öğrenci, (D) veya üzerinde bir not ile tamamladığı dersleri isteğe bağlı olarak tekrarlayabilir. İsteğe bağlı olarak tekrar ettiği dersten başarısız olan öğrenci, bu dersten daha önce geçer bir not almışsa, dersi tekrar etmesi gerekli değildir. Ders tekrarı halinde aldığı not öğrencinin akademik kayıtlarında gösterilir ve genel not ortalaması hesabında dersten alınan en yüksek not esas alınır.
4) Ders tekrarında derse kayıt, devam, uygulama ve sınav şartlarının tamamı uygulanır.
c) W — Dersten çekilmiş: Öğrenci, akademik danışmanın uygun göreceği bir nedenle ve aldığı ders sayısı Akademik Kurulca belirlenen sayının altına düşmemek koşuluyla, akademik takvimde belirtilen tarihlerde derslerden çekilebilir. Öğrencinin çekildiği dersi tekrar etmesi halinde derse kayıt, devam, uygulama ve sınav şartlarının tamamı uygulanır.
ç) L — Kayıt dondurmuş
d) AU — Dinleyici
e) T — Not ortalamalarına dâhil edilmeyen nakil kredisi: Bu derslerin notları not ortalamalarına dâhil edilmez, ancak mezuniyet için gerekli kredi toplamında dikkate alınır.
f)T (Harf) — Not ortalamalarına dâhil edilen nakil kredisi: Bu derslerin notları harf notu olarak parantez içinde gösterilip not ortalamalarına dâhil edilir ve mezuniyet için gerekli kredi toplamında dikkate alınır.
g) AP — Öğrenci dersten muaftır. Muafiyet kararında muafiyet verilen dersin kredisine eşdeğer seçimlik ders alınıp alınmayacağı da karara bağlanır.
(4) Aksine bir düzenleme olmadığı sürece, seçimlik dersler bakımından, seçimlik ders yükünün tamamlanması esastır. Öğrenci (F) notu aldığı seçimlik dersi tekrarlayabileceği gibi, programa uygun aynı veya daha fazla kredide yeni bir seçimlik ders de alabilir, ancak (F) notu alınan seçimlik dersin not ortalamalarına etki edecek şekilde notlandırıldığı hallerde, alınacak yeni seçimlik dersin de not ortalamalarına etki edecek şekilde notlandırılıyor olması gereklidir. Programa uygun olarak alınan yeni seçimlik derste geçer not alınması halinde, not ortalaması hesaplarında, (F) notu alınan dersin kredisi ve notu yerine, alınan yeni seçimlik dersin kredisi ve notu esas alınır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Aday öğrenciler ÖSYM sınavı, yatay geçiş, yabancı öğrencisi statüsü veya özel öğrenci olarak başvuruda bulunabilirler. Her bir seçenek için başvuru koşulları Kayıt ve Kabul Direktörlüğü sayfasında yer almaktadır: https://registrar.ku.edu.tr/kayit-icin-gerekli-belgeler/ Değişim programı öğrencileri için başvuru koşulları http://oip.ku.edu.tr sayfasında yer almaktadır.
Mezun öğrenciler lisansüstü veya doktora programlarına devam ederler veya hukuk firmalarında, devlet veya özel kurum ve ajanslarda, uluslararası organizasyonlar ile sivil toplum kuruluşlarında çeşitli görevlerde rol alırlar.
Kariyer Gelişim Merkezi, tüm Koç Üniversitesi öğrencilerine ve mezunlarına kariyer gelişimi ve planlaması, lisansüstü eğitim planlarının oluşturulması ve profesyonel iş hayatı ile ilgili kararlarında destek olmaktadır. Kariyer Gelişim Merkezi ile ilgili daha fazla bilgi almak için https://career.ku.edu.tr/
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030222729 | |
Qualification Title | Bachelor of Laws (LL.B.) | |
Awarding Body | Koç University | |
Awarding Body Contact | Rumelifeneri Yolu 34450 Sarıyer / İstanbul Tel: (0212) 338 10 00 information@ku.edu.tr | |
Awarding Body Url | http://www.ku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Law | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Koç University Law School aims to nurture creative and sophisticated lawyers with its content-rich courses in public law, private law, and its core program, which enables students to excel in a variety of disciplines. The law school program responds adeptly to meet Turkiye’s need for lawyers who possess both professional language competency and an international perspective. More than 30% of the total courses offered with international content are lectured in English, thus international career opportunities may be possible for all students. The law school also provides a high level of proficiency in national law topics with its courses lectured in Turkish. Law school students have the opportunity to meet professional lawyers in regular seminars for their academic and career development. Further, exchange programs in partnership with outstanding universities around the world and international internship opportunities are designed to support international experiences for students. The law school also works to instill professional ethic values in its graduates thus enabling them to work in all fields of law- public or private- without exception. | |
Learning Environments | Formal education occurs on the Rumelifeneri campus | |
Description |
| |
Key Competencies | Literacy Competence Multilingual Competence Digital Competence Personal, Social and Learning to Learn Competence Citizenship Competence Entrepreneurship Competence Cultural Awareness and Expression Competence | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements | Candidates can apply via ÖSYM, as an international student, as a transfer student or as a tuition-paying exchange student. Admission requirements for all types of prospective students can be found on the Registrar’s Directorate webpage: https://registrar.ku.edu.tr/en/admission/ The requirements for incoming exchange students can be found at http://oip.ku.edu.tr. | |
Conditions for Success | Students need to have a GPA at or above 2.00/4.00 and need to have completed all courses on their curriculum with a passing letter grade in order to graduate. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Upon graduation, law school students may pursue an academic career or may choose to practice law in law firms, public institutions and agencies, companies, international organizations as well as NGOs | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Validity is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030222729
ISCO 08
ISCO 08
Koç University Law School aims to nurture creative and sophisticated lawyers with its content-rich courses in public law, private law, and its core program, which enables students to excel in a variety of disciplines. The law school program responds adeptly to meet Turkiye’s need for lawyers who possess both professional language competency and an international perspective. More than 30% of the total courses offered with international content are lectured in English, thus international career opportunities may be possible for all students. The law school also provides a high level of proficiency in national law topics with its courses lectured in Turkish. Law school students have the opportunity to meet professional lawyers in regular seminars for their academic and career development. Further, exchange programs in partnership with outstanding universities around the world and international internship opportunities are designed to support international experiences for students. The law school also works to instill professional ethic values in its graduates thus enabling them to work in all fields of law- public or private- without exception.
Formal education occurs on the Rumelifeneri campus
- Demonstrate knowledge of principal features of the legal system including general familiarity with its institutions and procedures, and of legal principles and values in a wide range of topics extending beyond the core curriculum,
- Demonstrate knowledge of substantive and procedural law generally regarded as necessary to effective and responsible participation in the legal profession,
- Demonstrate some in-depth knowledge of specialist areas,
- Identify and apply all legal sources of relevance for a specific legal issue,
- Perform legal analysis and make a distinction between reasoning founded on law and policy-based arguments,
- Identify societal concerns and values behind legal principles and rules,
- Identify and comprehend legal issues and act independently in planning and undertaking complex legal tasks,
- Render a reasoned legal decision,
- Conduct legal research for giving legal advice,
- Advise an interested person on the possible outcome of a case,
- Present knowledge with a range of professional presentation skills (oral and written),
- Use relevant IT tools and online legal sources,
- Aware of the ethical dimension of legal work,
- Use legal English effectively for relevant materials (e.g. legislation, contracts, and memos).
Literacy Competence
Multilingual Competence
Digital Competence
Personal, Social and Learning to Learn Competence
Citizenship Competence
Entrepreneurship Competence
Cultural Awareness and Expression Competence
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Candidates can apply via ÖSYM, as an international student, as a transfer student or as a tuition-paying exchange student. Admission requirements for all types of prospective students can be found on the Registrar’s Directorate webpage: https://registrar.ku.edu.tr/en/admission/ The requirements for incoming exchange students can be found at http://oip.ku.edu.tr.
Upon graduation, law school students may pursue an academic career or may choose to practice law in law firms, public institutions and agencies, companies, international organizations as well as NGOs
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Validity is continuous