Yeterlilik Kodu | TR0030219072 | |
Yeterlilik Adı | İç Hastalıkları Hemşireliği Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Gazi Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gazi.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Hemşirelik ve ebelik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Lisans yeterliliklerine dayalı, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Alana Özgü Yetkinlik
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Türk Vatandaşları için;
| |
Başarma Şartları | Alana Özgü Yetkinlik Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri yorumlayabilme. Hemşirelik alanına yönelik yaptığı çalışmalarda kullanması gereken istatistiksel yöntemleri yorumlayabilme. Hemşirelik alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı bilimsel sürece uygun olarak geliştirebilme. Hemşirelik alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak üretebilme Hemşirelik alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik araç - gereç ve programları kullanabilme Özgün olarak ortaya koyduğu çalışmayı uluslararası makale/bildiri olarak yayınlayabilme. Hemşirelik alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümünde mesleki etik ilke ve değerleri kullanabilme. Yaşam boyu öğrenme süreci ve ilkelerini mesleki uygulamalarına uyarlayabilme. Mesleki ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik liderlik yapabilme. Mesleki uygulamalarında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanabilme Farklı kültürel yapılara uygun hemşirelik hizmeti sunabilme. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme Gerekli durumlarda diğer disiplinlerle işbirliği yapabilme. Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesine yönelik toplumu aydınlatabilme Alanına uygun kullanabileceği hemşirelik model ve kuramlarını belirleyebilme Sağlık strateji ve politikalarını yorumlayabilme. Program toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Programın toplam kredisi 120 AKTSdir | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu derece akademik odaklı bir derecedir ve mezunun mesleğini veya ilgili bir çalışma ve / veya araştırmasını alanında uygulamasını sağlar. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219072
Lisans yeterliliklerine dayalı, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.
- İç Hastalıkları Hemşireliği (İHH) uzmanlık alanı ile ilgili temel bilgi sahibi olabilme.
- İHH alanı ile ilgili mesleki ve etik değerleri kavrayabilme.
- İHH alanı ile ilgili temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz edebilme.
- İHH alanına yenilik getiren yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak üretebilme.
- İHH alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik araç-gereç ve programları kullanabilme.
- İHH alanına özgün ortaya koyduğu çalışmayı uluslararası makale/bildiri olarak yayınlayabilme.
- İHH alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümünde mesleki etik ilke ve değerleri kullanabilme.
- İHH ile ilgili yaşam boyu öğrenme süreci ve ilkelerini mesleki uygulamalarına uyarlayabilme .
- İHH alanında mesleki ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik liderlik yapabilme.
- İHH ile ilgili mesleki uygulamalarında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanabilme,
- İHH alanında farklı kültürel yapılara uygun hemşirelik hizmeti sunabilme,
- İHH alanında etkili iletişim becerilerini kullanabilme,
- İHH ile ilgili gerekli durumlarda diğer disiplinlerle işbirliği yapabilme,
- İHH alanında toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesine yönelik toplumu aydınlatabilme,
- İHH alanına uygun kullanabileceği hemşirelik model ve kuramlarını belirleyebilme,
- İHH alanı ile ilgili sağlık strateji ve politikalarını yorumlayabilme.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Sınav takvimi, ilgili ana bilim/bilim dalı başkanlığı tarafından ağ sayfasında ilan edilir.
- Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir.
- Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir.
- Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır.
- Ham başarı puanı 25,00ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
- Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a) Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) (a) bendindeki notlar dışındaki notlar şunlardır: 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Dönem sonu/yılsonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)ye dönüştürülür.)
- AGNO, öğrencinin öğrenimi süresince bütün derslerdeki son notları esas alınarak hesaplanan ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Elde edilen AGNO, virgülden sonra iki hane olmak üzere gösterilir.
- Gerek ağırlıklı yarıyıl, gerek AGNO?nun hesaplanmasında, (AA)?dan (FF)?ye kadar verilen notlar esas alınır. (G) ve (D) notları (FF) notu işlemi görür.
- Bütün notlar, öğrencinin not izleme belgesine geçirilir. (10) Mezuniyet için AGNO?nun; tezli/tezsiz yüksek lisans programlarında en az 2,50/4,00, yüksek lisans/lisans derecesiyle doktora programlarında en az 3,00/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar.
- Derse devam yükümlülüklerini ya da ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için dönem sonu sınavına girme hakkını elde edemeyen öğrenciler devamsız (D) sayılır.
Alana Özgü Yetkinlik
- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri yorumlayabilme.
- Hemşirelik alanına yönelik yaptığı çalışmalarda kullanması gereken istatistiksel yöntemleri yorumlayabilme.
- Hemşirelik alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı bilimsel sürece uygun olarak geliştirebilme.
- Hemşirelik alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak üretebilme
- Hemşirelik alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik araç - gereç ve programları kullanabilme
- Özgün olarak ortaya koyduğu çalışmayı uluslararası makale/bildiri olarak yayınlayabilme.
- Hemşirelik alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümünde mesleki etik ilke ve değerleri kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme süreci ve ilkelerini mesleki uygulamalarına uyarlayabilme.
- Mesleki ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik liderlik yapabilme.
- Mesleki uygulamalarında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanabilme
- Farklı kültürel yapılara uygun hemşirelik hizmeti sunabilme.
- Etkili iletişim becerilerini kullanabilme
- Gerekli durumlarda diğer disiplinlerle işbirliği yapabilme.
- Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesine yönelik toplumu aydınlatabilme
- Alanına uygun kullanabileceği hemşirelik model ve kuramlarını belirleyebilme
- Sağlık strateji ve politikalarını yorumlayabilme.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Türk Vatandaşları için;
- Lisans Diploması,
- Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Sınavı (ALES) puanı veya YÖK tarafından tanınan GRE, GMAT vb. lisansüstü düzeydeki programlar için eşdeğer uluslararası sınav puanları,
- YDS, YÖKDİL veya YÖK tarafından tanınan eşdeğer sınavlardan alınan dil puanı. Adaylar, ALES puanları, dil puanları ve lisans diploma not ortalamalarından oluşan bileşik puanlarına göre programlara erişim kazanırlar. Uluslararası Öğrenciler için: YÖK tarafından tanınan üniversitelerden alınan Lisans Diploması. Adaylar, lisans derecelerine göre lisans not ortalamalarına göre programlara giriş hakkı kazanırlar.
Bu derece akademik odaklı bir derecedir ve mezunun mesleğini veya ilgili bir çalışma ve / veya araştırmasını alanında uygulamasını sağlar.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219072 | |
Qualification Title | İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ (YL) Masters Degree | |
Awarding Body | Gazi University | |
Awarding Body Contact | Gazi University | |
Awarding Body Url | http://www.gazi.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Nursing and midwifery | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | To have basic knowledge about Internal Medicine Nursing (IMN) specialization To be able to comprehend the professional and ethical values related to the field of IMN. To be able to comprehend the professional and ethical values related to the field of IMN. Being able to independently produce an original work that develops a new idea, method, design and/or application that brings innovation to the field of IMN. Being able to use technological tools and programs at the level required by the IMN field. To be able to publish the original work in the field of IMN as an international article/presentation. To be able to use professional ethical principles and values in solving social, scientific, cultural and ethical problems related to IMN field. To be able to adapt the lifelong learning process and principles of IMN to their professional practice. Being able to lead in the solution of professional and social problems in the field of IMN To be able to use high-level mental processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making in their professional practices related to IMN. To be able to provide nursing services in accordance with different cultural structures in the field of IMN. To be able to use effective communication skills in the field of IMN Ability to cooperate with other disciplines related to IMN when necessary. To be able to enlighten the society on the protection and development of public health in the field of IMN. To be able to determine the nursing models and theories that can be used in the field of IMN. To be able to interpret health strategies and policies in the field of IMN. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Measurement and Evaluation (1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Absent 2) G: Not attended 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) (7) The CumGPA is calculated via dividing the final grades of all of the courses throughout a student?s study period by the total number of credits. The obtained CumGPA is shown with two decimals after the point. (8) While calculating both the GPAs of semesters/years and the CumGPA, the letters grades from AA to FF are based on. G and D grades are processed as FF. (9) All grades are included in the transcripts of students. (10) For graduation, the CumGPA must be 2,50/4,00 minimum for master?s degree with or without thesis; 3,00/4,00 minimum for doctorate or integrated (post bachelor) doctorate programmes. Despite completing all the credits, students who cannot provide the graduation conditions take new courses to do so. (11) Students who do not provide the attendance conditions or other course requirements cannot take the final exam of the course and are regarded as absent (D). Field-Specific Competence - To be able to interpret current and advanced knowledge in the field based on masters qualifications. - To be able to interpret the statistical methods that should be used in his studies on nursing. - To be able to develop a new idea, method, design and / or application that brings innovation to the field of nursing in accordance with the scientific process. - Being able to independently produce an original work that brings innovation to the field of nursing and develops a new idea, method, design and / or application - To be able to use technological equipment and programs at the level required by the field of nursing - Being able to publish the original work as an international article / declaration. - To be able to use professional ethical principles and values ??in the solution of social, scientific, cultural and ethical problems encountered in the field of nursing. - Being able to adapt the lifelong learning process and principles to professional practices. - Being able to lead the solution of professional and social problems. - Ability to use high-level mental processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making in professional practice - To be able to provide nursing services suitable for different cultural structures. - To be able to use effective communication skills - Collaborating with other disciplines when necessary. - Being able to enlighten the society for the protection and improvement of public health - To be able to determine the nursing models and theories that can be used in accordance with the field - To be able to interpret health strategies and policies. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | or Turkish Citizens; First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of ?.. in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK, (3) (3) A minimum score of ?. in accepted foreign language proficiency exams. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES, foreign language exam and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages. | |
Conditions for Success | Field-Specific Competence - To be able to interpret current and advanced knowledge in the field based on masters qualifications. - To be able to interpret the statistical methods that should be used in his studies on nursing. - To be able to develop a new idea, method, design and / or application that brings innovation to the field of nursing in accordance with the scientific process. - Being able to independently produce an original work that brings innovation to the field of nursing and develops a new idea, method, design and / or application - To be able to use technological equipment and programs at the level required by the field of nursing - Being able to publish the original work as an international article / declaration. - To be able to use professional ethical principles and values ??in the solution of social, scientific, cultural and ethical problems encountered in the field of nursing. - Being able to adapt the lifelong learning process and principles to professional practices. - Being able to lead the solution of professional and social problems. - Ability to use high-level mental processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making in professional practice - To be able to provide nursing services suitable for different cultural structures. - To be able to use effective communication skills - Collaborating with other disciplines when necessary. - Being able to enlighten the society for the protection and improvement of public health - To be able to determine the nursing models and theories that can be used in accordance with the field - To be able to interpret health strategies and policies. The program consists of at least seven courses, a seminar course and thesis, with a total of not less than 21 local credits. Total credit of the program is 120 ECTS. | |
Progression Paths (Relationship Type) | This degree is an academically oriented degree and enables the graduate to exercise his/her profession in or a related field of study and/or in research. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219072
To have basic knowledge about Internal Medicine Nursing (IMN) specialization To be able to comprehend the professional and ethical values related to the field of IMN. To be able to comprehend the professional and ethical values related to the field of IMN. Being able to independently produce an original work that develops a new idea, method, design and/or application that brings innovation to the field of IMN. Being able to use technological tools and programs at the level required by the IMN field. To be able to publish the original work in the field of IMN as an international article/presentation. To be able to use professional ethical principles and values in solving social, scientific, cultural and ethical problems related to IMN field. To be able to adapt the lifelong learning process and principles of IMN to their professional practice. Being able to lead in the solution of professional and social problems in the field of IMN To be able to use high-level mental processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making in their professional practices related to IMN. To be able to provide nursing services in accordance with different cultural structures in the field of IMN. To be able to use effective communication skills in the field of IMN Ability to cooperate with other disciplines related to IMN when necessary. To be able to enlighten the society on the protection and development of public health in the field of IMN. To be able to determine the nursing models and theories that can be used in the field of IMN. To be able to interpret health strategies and policies in the field of IMN.
Measurement and Evaluation (1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Absent 2) G: Not attended 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) (7) The CumGPA is calculated via dividing the final grades of all of the courses throughout a student?s study period by the total number of credits. The obtained CumGPA is shown with two decimals after the point. (8) While calculating both the GPAs of semesters/years and the CumGPA, the letters grades from AA to FF are based on. G and D grades are processed as FF. (9) All grades are included in the transcripts of students. (10) For graduation, the CumGPA must be 2,50/4,00 minimum for master?s degree with or without thesis; 3,00/4,00 minimum for doctorate or integrated (post bachelor) doctorate programmes. Despite completing all the credits, students who cannot provide the graduation conditions take new courses to do so. (11) Students who do not provide the attendance conditions or other course requirements cannot take the final exam of the course and are regarded as absent (D). Field-Specific Competence - To be able to interpret current and advanced knowledge in the field based on masters qualifications. - To be able to interpret the statistical methods that should be used in his studies on nursing. - To be able to develop a new idea, method, design and / or application that brings innovation to the field of nursing in accordance with the scientific process. - Being able to independently produce an original work that brings innovation to the field of nursing and develops a new idea, method, design and / or application - To be able to use technological equipment and programs at the level required by the field of nursing - Being able to publish the original work as an international article / declaration. - To be able to use professional ethical principles and values ??in the solution of social, scientific, cultural and ethical problems encountered in the field of nursing. - Being able to adapt the lifelong learning process and principles to professional practices. - Being able to lead the solution of professional and social problems. - Ability to use high-level mental processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making in professional practice - To be able to provide nursing services suitable for different cultural structures. - To be able to use effective communication skills - Collaborating with other disciplines when necessary. - Being able to enlighten the society for the protection and improvement of public health - To be able to determine the nursing models and theories that can be used in accordance with the field - To be able to interpret health strategies and policies.
or Turkish Citizens; First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of ?.. in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK, (3) (3) A minimum score of ?. in accepted foreign language proficiency exams. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES, foreign language exam and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages.
This degree is an academically oriented degree and enables the graduate to exercise his/her profession in or a related field of study and/or in research.
Qualification is continuous