Yeterlilik Kodu | TR0030024613 | |
Yeterlilik Adı | İç Mekan Tasarımı Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çankırı Karatekin Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Fatih, Uluyazı Kampüsü Ring Yolu, 18100 Çankırı Merkez/Çankırı | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karatekin.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Moda, iç ve endüstriyel tasarım | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | İç Mekânı Tasarımı Program ile tasarımın ilkelerini öğrenmiş, malzemeyi tanıyabilen, yaratıcı özgün tasarımlar üretebilen tüketici ihtiyaçlarına özgün tasarımlarla cevap verebilen, teknik çizim yapabilen elemanlar yetiştirmek amaçlanmaktadır. Teknolojinin gelişmiş olduğu günümüzde üretimde, tasarım sürecinde çağın yeniliklerini kolayca tasarım sürecine uyarlayabilen, ekip çalışması yapabilen ve özgün tasarımlara imza atabilen bireyler yetiştirerek ülke ekonomisine önemli katkılar sağlamak iki yıl örgün eğitim veren ön lisans programı olan İç Mekân Tasarımı Programının amacını oluşturmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | İç Mekân Tasarımı Programı eğitim ve öğretimi, teorik ve uygulamalı olarak örgün (veya ilgili mevzuat çerçevesinde uzaktan öğretim metotlarının kullanılması) şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumu bünyesinde bulunan derslik, laboratuvar ve uygulama alanlarının yanı sıra ilgili sektörlerde staj olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınavların değerlendirilmesi ve ders başarı notlarının belirlenmesi, sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda YÖK’ün belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumu tarafından düzenlenen “Çankırı Karatekin Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği” vb. mevzuatın ilgili hükümleri uygulanır. Ölçme ve değerlendirmede kullanılan sınavlar, kısa sınav, ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, bütünleme sınavı, uygulama sınavı, mazeret sınavı, ek sınav, tek ders sınavı ve muafiyet sınavından ibarettir. Sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü veya uygulamalı olarak yapılır. Sınavlar 1 ara sınav (%40) ve final sınavı (%60) şeklinde gerçekleştirilmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Sınavların yapılacağı yer ve tarihler akademik birimlerce belirlenir ve sınavlardan en az bir hafta önce ilan edilir. Bir ara sınav yapılması durumunda ara sınavın başarı notuna etkisi %40’tır. Birden fazla ara sınavı veya diğer faaliyetler yapılması durumunda bu sınav ve faaliyetlerin başarı notundaki toplam etkisi %40’tan az ve %70’ten çok olamaz. Teorik derslerin %70’i, uygulamalı derslerin ise %80’ine devam etmek esastır. Devamsızlıkları nedeniyle sınava girme hakkı kazanamayanların listesi, yarıyıl sonu sınavından önce ilgili dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından ilan edilir. Engelli öğrencilerin engel durumları göz önünde bulundurularak bu mevzuat hükümleri çerçevesinde ilgili birim kurulunca belirlenen özel sınav yöntemleri uygulanabilir. Müfredatta teorik ve uygulamalı olarak yer alan toplam 120 AKTS ders alınır ve programda meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları esastır. Staj, öğrencilerin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı eğitimdir. İş yerlerindeki eğitim, uygulama ve stajlar, Yükseköğretim Kurulu’nun belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Bu programa kaydolan öğrenciler yeterliliklerini kazanmaları ile programdan mezun olabilmeleri için öngörülen müfredatta, toplam 120 AKTS ders alırlar. Programda meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları gerekir. Staj, öğrencilerin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı eğitimdir. İş yerlerindeki eğitim, uygulama ve stajlar, YÖK’ün belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır. İç Mekân Tasarımı Programında ön lisans derecesi elde edebilmek için; öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli dersleri (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması, 30 iş günü kamu ya da özel sektörde staj öğretim çalışmasını yapması ve genel akademik not ortalamasının (4,00 üzerinden) en az 2,00 olması gerekir. Yeterliliklerini kazanmaları ile programdan mezuniyete hak kazanan öğrencilere yükseköğretim kurumu tarafından, ön lisans diploması verilir. Mezun olan öğrencilerin bitirdikleri program ismi diplomalarında belirtilir. Diplomalara ilişkin diğer hususlar yükseköğretim kurumu tarafından düzenlenir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İç Mekân Tasarımı programından mezun olan öğrenciler; iç mimarlık, mimarlık bürolarında, mobilya tasarım ve üretimi yapan işletmelerde, inşaat ve mühendislik bürolarında, restorasyon firmalarında, dekorasyon firmalarında tekniker, tasarımcı, yetkili kontrolör, yönetici, üretim ve planlama sorumlusu, proje elemanı, yönetici asistanı, olarak istihdam edilebildikleri gibi kendi iş yerlerini de açabilirler. Aynı zaman da Dikey Geçiş sınavında yeterli puanları aldıklarında İç Mimarlık, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı, Mimarlık, Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım El Sanatları, Geleneksel Türk Sanatları, Tezhip Sanatı gibi alanlara geçiş yaparak eğitimleri lisans eğitimlerine bu programlarda devam edebilirler. | |
Yasal Dayanağı | Programın yasal dayanağı olarak, aşağıdaki mevzuat sıralanmıştır.
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030024613
ISCO 08
ISCO 08
İç Mekânı Tasarımı Program ile tasarımın ilkelerini öğrenmiş, malzemeyi tanıyabilen, yaratıcı özgün tasarımlar üretebilen tüketici ihtiyaçlarına özgün tasarımlarla cevap verebilen, teknik çizim yapabilen elemanlar yetiştirmek amaçlanmaktadır. Teknolojinin gelişmiş olduğu günümüzde üretimde, tasarım sürecinde çağın yeniliklerini kolayca tasarım sürecine uyarlayabilen, ekip çalışması yapabilen ve özgün tasarımlara imza atabilen bireyler yetiştirerek ülke ekonomisine önemli katkılar sağlamak iki yıl örgün eğitim veren ön lisans programı olan İç Mekân Tasarımı Programının amacını oluşturmaktadır.
İç Mekân Tasarımı Programı eğitim ve öğretimi, teorik ve uygulamalı olarak örgün (veya ilgili mevzuat çerçevesinde uzaktan öğretim metotlarının kullanılması) şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumu bünyesinde bulunan derslik, laboratuvar ve uygulama alanlarının yanı sıra ilgili sektörlerde staj olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- İç Mekân Tasarımı alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
- İç Mekân Tasarımı alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerileri kazanma, edindiği bu bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek.
- İç Mekân Tasarımı alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve ekip çalışmalarında ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme, diğer ekip çalışanları ile iş birliği yapabilmek.
- İç Mekân Tasarımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve karşılayabilmek.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilmek.
- Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak.
- İç Mekân Tasarımı alanı ile ilgili sahip olduğu temel düzeydeki bilgi, beceri ve düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmek.
- İç Mekân Tasarımı alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
- İç Mekân Tasarımı alanı ile ilgili etkinlikleri planlamada, Türkiye ve dünya gündemindeki gelişmeleri takip etmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine ve teknolojiyi kullanabilme becerisine sahip olmak.
- Alanının gerektirdiği temel bilgisayar programlarını kullanabilme becerisine sahip olmak.
- İç Mekân Tasarımı alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik, bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınavların değerlendirilmesi ve ders başarı notlarının belirlenmesi, sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda YÖK’ün belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumu tarafından düzenlenen “Çankırı Karatekin Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği” vb. mevzuatın ilgili hükümleri uygulanır.
Ölçme ve değerlendirmede kullanılan sınavlar, kısa sınav, ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, bütünleme sınavı, uygulama sınavı, mazeret sınavı, ek sınav, tek ders sınavı ve muafiyet sınavından ibarettir. Sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü veya uygulamalı olarak yapılır. Sınavlar 1 ara sınav (%40) ve final sınavı (%60) şeklinde gerçekleştirilmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Sınavların yapılacağı yer ve tarihler akademik birimlerce belirlenir ve sınavlardan en az bir hafta önce ilan edilir. Bir ara sınav yapılması durumunda ara sınavın başarı notuna etkisi %40’tır. Birden fazla ara sınavı veya diğer faaliyetler yapılması durumunda bu sınav ve faaliyetlerin başarı notundaki toplam etkisi %40’tan az ve %70’ten çok olamaz.
Teorik derslerin %70’i, uygulamalı derslerin ise %80’ine devam etmek esastır. Devamsızlıkları nedeniyle sınava girme hakkı kazanamayanların listesi, yarıyıl sonu sınavından önce ilgili dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından ilan edilir.
Engelli öğrencilerin engel durumları göz önünde bulundurularak bu mevzuat hükümleri çerçevesinde ilgili birim kurulunca belirlenen özel sınav yöntemleri uygulanabilir.
Müfredatta teorik ve uygulamalı olarak yer alan toplam 120 AKTS ders alınır ve programda meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları esastır. Staj, öğrencilerin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı eğitimdir. İş yerlerindeki eğitim, uygulama ve stajlar, Yükseköğretim Kurulu’nun belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Millî Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının ön lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili ön lisans programına yerleştirilmiş olmak.
İç Mekân Tasarımı programından mezun olan öğrenciler; iç mimarlık, mimarlık bürolarında, mobilya tasarım ve üretimi yapan işletmelerde, inşaat ve mühendislik bürolarında, restorasyon firmalarında, dekorasyon firmalarında tekniker, tasarımcı, yetkili kontrolör, yönetici, üretim ve planlama sorumlusu, proje elemanı, yönetici asistanı, olarak istihdam edilebildikleri gibi kendi iş yerlerini de açabilirler. Aynı zaman da Dikey Geçiş sınavında yeterli puanları aldıklarında İç Mimarlık, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı, Mimarlık, Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım El Sanatları, Geleneksel Türk Sanatları, Tezhip Sanatı gibi alanlara geçiş yaparak eğitimleri lisans eğitimlerine bu programlarda devam edebilirler.
Programın yasal dayanağı olarak, aşağıdaki mevzuat sıralanmıştır.
- YÖK tarafından yürütülen:
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (ve Ek Madde-35 vb. ilgili) ekleri,
- Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik,
- Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik,
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği.
- Lisans Öğrenimlerini Tamamlamayan veya Tamamlayamayanların Ön Lisans Diploması Almaları veya Meslek Yüksekokullarına İntibakları Hakkında Yönetmelik,
- Mesleki Yeterlilik Kurumu Başkanlığı tarafından yürütülen:
- Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinin Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik,
- Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinde Yer Alacak Yeterliliklerin Kalite Güvencesinin Sağlanmasına İlişkin Yönetmelik.
- Çankırı Karatekin Üniversitesi tarafından yürütülen:
- Çankırı Karatekin Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030024613 | |
Qualification Title | ?? Mekan Tasar?m? | |
Awarding Body | Karatekin University | |
Awarding Body Contact | Fatih, Uluyazı Campus Ring Road, 18100 Çankırı Center/Çankırı | |
Awarding Body Url | http://www.karatekin.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Fashion, interior and industrial design | |
National Occupation Classification |
Bulunamadi | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Having knowledge about the technical knowledge, methods and tools that form the basis of interior design. To use and interpret technical and methodical knowledge in interior design field; to be able to communicate suggestions for solutions to problems and problems in writing and orally. Examining market conditions and recognizing income management practices and being able to create a strategy in this direction. Having knowledge about legislation, basic values and principles related to the sector in the field of interior design. To be able to think creatively and innovatively, to apply learned knowledge in an innovative way of thinking and in environments outside of conventional practices. To be able to take responsibility as individual and team member, open minded, open to criticism, constructive and confident, able to work efficiently and efficiently To assimilate the need to comply with the values of the work ethic and to have social, scientific and ethical values in the stages of collecting, interpreting, announcing and applying the data related to the field and applying them. Using a foreign language to communicate information about interior space design and communicate with colleagues. To be able to use computer and communication technologies together with computer programs at the level required by interior design field. To adopt a lifelong learning approach, to work on renewing and continually improving its knowledge. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The particulars specified in Çankırı Karatekin University Associate Degree and Undergraduate Education Regulations will be valid. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | To have enough points from TYT. | |
Conditions for Success | To complete 120 ECTS and to have an internship | |
Progression Paths (Relationship Type) | Bulunamadi | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Bulunamadi | |
Url | Open Address |
TR0030024613
Bulunamadi
Bulunamadi
Having knowledge about the technical knowledge, methods and tools that form the basis of interior design. To use and interpret technical and methodical knowledge in interior design field; to be able to communicate suggestions for solutions to problems and problems in writing and orally. Examining market conditions and recognizing income management practices and being able to create a strategy in this direction. Having knowledge about legislation, basic values and principles related to the sector in the field of interior design. To be able to think creatively and innovatively, to apply learned knowledge in an innovative way of thinking and in environments outside of conventional practices. To be able to take responsibility as individual and team member, open minded, open to criticism, constructive and confident, able to work efficiently and efficiently To assimilate the need to comply with the values of the work ethic and to have social, scientific and ethical values in the stages of collecting, interpreting, announcing and applying the data related to the field and applying them. Using a foreign language to communicate information about interior space design and communicate with colleagues. To be able to use computer and communication technologies together with computer programs at the level required by interior design field. To adopt a lifelong learning approach, to work on renewing and continually improving its knowledge.
The particulars specified in Çankırı Karatekin University Associate Degree and Undergraduate Education Regulations will be valid.
To have enough points from TYT.
Bulunamadi
Bulunamadi