Yeterlilik Kodu | TR0030009146 | |
Yeterlilik Adı | İç Mimarlık Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kütahya Dumlupınar Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | DPÜ Rektörlük Binası, Evliya Çelebi Yerleşkesi Merkez / Kütahya | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.dpu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Dumlupınar Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, İç Mimarlık Bölümü’nde Eğitim-Öğretim etkinliklerine başlanması durumunda; yukarıda belirtilen amaçların başarıya ulaşıp ulaşmadığını belirlemek amacıyla değerlendirmeler yapılacaktır. Bunlara birkaç örnek verilecek olursa: 1.Öğrencilerin programdan memnuniyetleri ve programa hakimiyetleri dönem sonunda gerçekleştirilecek anketlerle üniversite tarafından takip edilecektir. 2.Öğrenci başarısı uygulamalı dersler için, çizim uygulamalarıyla, maket ve prototip üretimiyle, tashih ve jüriler aracılığıyla tasarım hedeflerine ulaşma derecesiyle; teorik dersler için ise ara sınav ve final sınavlarıyla değerlendirilecektir. 3.Öğretim üyeleri ve öğretim elemanları dönemsel toplantılarla mesleki teknoloji ve inovasyonları gözden geçirerek değerlendirme yapacak, bu değerlendirmeler ışığında eğitim sürecinde sürekli olarak gereken güncellemeler yapılacaktır 4.Programda eğitim gören adayların piyasa tecrübesi kazanabilmeleri için meslek icracılarıyla, meslek odaları ve mesleki kurum ve kuruluşlarla iletişim kurulacak ve çeşitli projeler geliştirilecek, stajlarla tecrübe kazanmaları sağlanacak, çalıştaylarla grup çalışmasına yatkınlık kazanmaları desteklenecektir. 5.İç Mimarlık Eğitimi ile ilgili gelişme ve yeniliklerin takibi yapılacak, adayların çağı yakalamaları konusunda gerekli çalışmalar yapılacaktır. 6.Mezun olan öğrencilere kariyer desteği sağlanacak, mezunlar arasında iletişim ağı oluşturulacaktır. 7. İç Mimarlık Bölümünden mezun olabilmek için öğrencilerin müfredatta yer alan tüm dersleri; uygulamaları, staj, benzeri çalışmaları başarılı harf notu ile tamamlaması ve 8 yarıyılda en az toplam 49 ders ve 175 kredilik (240 AKTS) dersleri tamamlayarak AGNO’sunu en az 2.00 sağlaması gerekmektedir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Lise Diploması, Merkezi olarak yapılan üniversite yerleştirme sınavı ile yerleştirme (YGS and LYS) | |
Başarma Şartları | İç Mimarlık Bölümünden mezun olabilmek için öğrencilerin müfredatta yer alan tüm dersleri; uygulamaları, staj, benzeri çalışmaları başarılı harf notu ile tamamlaması ve 8 yarıyılda en az toplam 49 ders ve 175 kredilik (240 AKTS) dersleri tamamlayarak AGNO’sunu en az 2.00 sağlaması gerekmektedir.İç Mimarlık Bölümünden mezun olabilmek için öğrencilerin müfredatta yer alan tüm dersleri; uygulamaları, staj, benzeri çalışmaları başarılı harf notu ile tamamlaması ve 8 yarıyılda en az toplam 49 ders ve 175 kredilik (240 AKTS) dersleri tamamlayarak AGNO’sunu en az 2.00 sağlaması gerekmektedir. Her ders için, kendi içeriğine ilişkin olarak Yükseköğretim yeterlilikleri çerçevesinde (Bologna süreci) belirlenmiş kriterlere uygun olarak ders müfredatları oluşturulur. Proje dersleri birbirine şartlı olup ancak alınan projeden geçme şartı ile bir sonraki proje alınabilir. Ayrıca, mezun olabilmek için VI. Yarıyılda 30 (otuz) iş günü staj zorunluluğu vardır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İç Mimarlar özel sektörde çalışma olanağı bulabilirler. Kendilerine ait iş yeri açabilirler. Fabrika ve üretim tesislerinde çalışabilirler. Kamu kurum ve kuruluşlarında görev alabilirler. Üniversitelerde akademik kariyer yapabilirler. Çalışma alanlarına -İç Mimarlık Ofisleri-İnşaat Sektöründe Çeşitli Saha Çalışmaları-Mobilya Üretim Tesisleri ve Fabrikaları-Malzeme Üretim Tesisleri ve Fabrikaları-Yapı Donatı Elemanları Üretim Tesisleri ve Fabrikaları-Beyaz Eşya Üretim Tesisleri ve Fabrikaları -Kurumsal Firmaların Showroomları ya da Satış ve Pazarlama Departmanları-Parekende ve Mağazacılık Alanları-Kamu Kurum ve Kuruluşları örnek verilebilir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030009146
- Mekan tasarımının ilk aşamasından son aşamasına kadar mekan organizasyonu üzerine çalışan ekip içerisinde estetik ve rasyonalitenin sağlanması için görev yapar.
- Yeniden işlevlendirilecek yapılar için gereken çözüm ve düzenlemeleri yapar.
- Mobilya, Aydınlatma elemanı gibi tefriş elemanları ve Radyatör, Armatür gibi donatı elemanlarının tasarım ve üretimini gerçekleştirebilir.
- Mekanın hacimlere bölünmesi ve ince yapının detaylarında tasarımcı olarak görev alır.
- Malzeme seçimini yapar ve malzeme geliştirir.
- Organizasyonundan sorumlu olduğu mekanın çevresinin düzenlenmesinde yer alır.
- Röleve- Restorasyon hizmetlerinde yer alarak; kültürel ve milli değerleri gözetir, yasaların ve temel ilkelerin korunmasına yardımcı olur.
- Farklı mekan gereksinimlerine fonksiyonel, estetik ve gerektiğinde ekonomik çözümler sunar.
- Mekan çözümlerinde ekolojik değerleri gözeterek dünyaya, milli değerleri gözeterek toplumsal yapıya katkıda bulunur.
Dumlupınar Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, İç Mimarlık Bölümü’nde Eğitim-Öğretim etkinliklerine başlanması durumunda; yukarıda belirtilen amaçların başarıya ulaşıp ulaşmadığını belirlemek amacıyla değerlendirmeler yapılacaktır.
Bunlara birkaç örnek verilecek olursa:
1.Öğrencilerin programdan memnuniyetleri ve programa hakimiyetleri dönem sonunda gerçekleştirilecek anketlerle üniversite tarafından takip edilecektir.
2.Öğrenci başarısı uygulamalı dersler için, çizim uygulamalarıyla, maket ve prototip üretimiyle, tashih ve jüriler aracılığıyla tasarım hedeflerine ulaşma derecesiyle; teorik dersler için ise ara sınav ve final sınavlarıyla değerlendirilecektir.
3.Öğretim üyeleri ve öğretim elemanları dönemsel toplantılarla mesleki teknoloji ve inovasyonları gözden geçirerek değerlendirme yapacak, bu değerlendirmeler ışığında eğitim sürecinde sürekli olarak gereken güncellemeler yapılacaktır
4.Programda eğitim gören adayların piyasa tecrübesi kazanabilmeleri için meslek icracılarıyla, meslek odaları ve mesleki kurum ve kuruluşlarla iletişim kurulacak ve çeşitli projeler geliştirilecek, stajlarla tecrübe kazanmaları sağlanacak, çalıştaylarla grup çalışmasına yatkınlık kazanmaları desteklenecektir.
5.İç Mimarlık Eğitimi ile ilgili gelişme ve yeniliklerin takibi yapılacak, adayların çağı yakalamaları konusunda gerekli çalışmalar yapılacaktır.
6.Mezun olan öğrencilere kariyer desteği sağlanacak, mezunlar arasında iletişim ağı oluşturulacaktır.
7. İç Mimarlık Bölümünden mezun olabilmek için öğrencilerin müfredatta yer alan tüm dersleri; uygulamaları, staj, benzeri çalışmaları başarılı harf notu ile tamamlaması ve 8 yarıyılda en az toplam 49 ders ve 175 kredilik (240 AKTS) dersleri tamamlayarak AGNO’sunu en az 2.00 sağlaması gerekmektedir.
Lise Diploması, Merkezi olarak yapılan üniversite yerleştirme sınavı ile yerleştirme (YGS and LYS)
İç Mimarlar özel sektörde çalışma olanağı bulabilirler. Kendilerine ait iş yeri açabilirler. Fabrika ve üretim tesislerinde çalışabilirler. Kamu kurum ve kuruluşlarında görev alabilirler. Üniversitelerde akademik kariyer yapabilirler. Çalışma alanlarına -İç Mimarlık Ofisleri-İnşaat Sektöründe Çeşitli Saha Çalışmaları-Mobilya Üretim Tesisleri ve Fabrikaları-Malzeme Üretim Tesisleri ve Fabrikaları-Yapı Donatı Elemanları Üretim Tesisleri ve Fabrikaları-Beyaz Eşya Üretim Tesisleri ve Fabrikaları -Kurumsal Firmaların Showroomları ya da Satış ve Pazarlama Departmanları-Parekende ve Mağazacılık Alanları-Kamu Kurum ve Kuruluşları örnek verilebilir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030009146 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Kütahya Dumlupınar University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.dpu.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Architecture and town planning | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info |
| |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | High School Diploma, placement with a centralized university placement examination (YGS and LYS) | |
Conditions for Success | In order to graduate from the Interior Design Department, all courses in the curriculum of the students; applications, internship and similar studies with a successful letter grade and a total of 49 lessons and 175 credits (240 ECTS) in 8 semesters at least 2.00 AGNO must be provided.In order to graduate from the Interior Design Department, all courses in the curriculum of the students; applications, internship and similar studies with a successful letter grade and a total of 49 lessons and 175 credits (240 ECTS) in 8 semesters at least 2.00 AGNO must be provided. For each course, course curricula are created in accordance with the criteria set out in the Higher qualifications framework (Bologna process) for their content. The project courses are conditional on each other but the next project can be taken on condition that they pass through the project. There are 30 (thirty) workday internship requirements in IV. semester. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Interior Designers will find the opportunity to work in the private sector. They can open their own business. They can work in factories and production facilities. They can work in public institutions and organizations. They can make an academic career at universities. To work areas;-Interior Design Offices-Various Field Works in the Construction Sector-Furniture Production Facilities and Factories-Material Production Facilities and Factories-Construction Equipment Staff Production Facilities and Factories-White Goods Production Facilities and Factories-Showrooms of Corporate Firms or Sales and Marketing Departments-Retail and Retail Stores-Public institutions and organizations are examples. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030009146
- Dumlupınar University, Faculty of Architecture, Department of Interior Architecture, if the educational activities started; evaluations will be carried out to determine whether the above-mentioned aims have been achieved successfully.
- If they will be given a few examples:
- 1.Student satisfaction with the program and the program will eventually be followed by periods of domination of universities by surveys to be carried out.
- 2.Student success for practical lessons, with the drawing application, the model and prototype production, the degree of correction and juries reach their goals through design; The theoretical lessons will be evaluated for the midterm and final exams.
- 3.Instructors and lecturers will evaluate the vocational technology and innovations by periodical meetings and continuously make necessary updates in the course of these evaluations
- 4.In order for the candidates who are studying in the program to gain market experience, they will be contacted with the professors, profession chambers and professional institutions and organizations, and various projects will be developed, experience will be gained with internships, and workshops will be supported.
- 5.The necessary studies will be carried out about the catching of the candidates, which will be followed by the developments and innovations related to Interior Design Education.
- 6.Career support will be provided to graduated students and a network will be established between graduates.
- 7. In order to graduate from the Interior Design Department, all courses in the curriculum of the students; applications, internship and similar studies with a successful letter grade and a total of 49 lessons and 175 credits (240 ECTS) in 8 semesters at least 2.00 AGNO must be provided.
High School Diploma, placement with a centralized university placement examination (YGS and LYS)
Interior Designers will find the opportunity to work in the private sector. They can open their own business. They can work in factories and production facilities. They can work in public institutions and organizations. They can make an academic career at universities. To work areas;-Interior Design Offices-Various Field Works in the Construction Sector-Furniture Production Facilities and Factories-Material Production Facilities and Factories-Construction Equipment Staff Production Facilities and Factories-White Goods Production Facilities and Factories-Showrooms of Corporate Firms or Sales and Marketing Departments-Retail and Retail Stores-Public institutions and organizations are examples.
Qualification is continuous