Yeterlilik Kodu

TR0030222698

Yeterlilik Adı
İktisat (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBeyazıt, 34452 Fatih/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.istanbul.edu.tr/tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Ekonomi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

ISCED 34

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Programın amacı, mezunumuza farklı kariyer yollarında ilerleme yetisini kazandırmaktır. Programın hedefi, kamu veya özel sektörde olabilecek işlerde veya lisansüstü programlarda yüksek yerleştirme oranlarına sahip olmaktır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde sahip olur.
  • İktisadî olgu ve olayları bireysel ve toplumsal fayda optimizasyonunu temel alarak değerlendirir.
  • Toplumların yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahip olur.
  • Öğrencilerin iktisadî bilgi birikimlerini kullanarak makroekonomik değişkenler arasındaki ilişkiler hakkında fikir yürütme becerilerini geliştirir.
  • Alanında bilimsel bir araştırmayı bağımsız olarak tasarlayıp yürütebilecek yetkinliğe sahip olur.
  • Küresel ve bölgesel ekonomik kurum ve kuruluşlar ve bölgesel entegrasyonların faaliyet alanları, görev ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Alanına dair temel kuramlara hakim olma ve bilgilerden yola çıkarak akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahip olur.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce yöntemleri ve süreçler geliştirir.
  • Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.

Başarı Notu  /  KATSAYI

  • AA          4,0
  • BA          3,5
  • BB          3,0
  • CB          2,5
  • CC          2,0
  • DC          1,5
  • DD          1,0
  • FF           0,0
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Agency for Quality Assurance (AQAS)

21.02.2022/30.09.2028

Giriş Şartı

Fakülteye kayıt hakkı kazanabilmek, ÖSYM tarafından yapılan LYS sınavına girerek TM-1 puan türünde programı kazanmış olmak ve örgün eğitim veren başka bir yükseköğretim lisans programında kayıtlı olmamak gerekir. Yatay Geçişler: Diğer yükseköğretim kurumlarından Üniversitenin aynı düzeydeki eşdeğer diploma programlarına veya Üniversitenin aynı düzeydeki eşdeğer diploma programları arasında yapılacak yatay geçişler, Yükseköğretim Kurulunca çıkarılan 24.04.2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine göre yapılır. Dikey Geçişler: Meslek yüksekokulları ile açıköğretim ön lisans programlarından mezun olanların, bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına dikey geçişleri, 19.02.2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre yapılır. Yurtdışından veya Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabulü: Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabulü Yükseköğretim Genel Kurulu'nun 21.01.2010 tarihli toplantısında alınan Yurtdışından Öğrenci Kabulü Esaslarına İlişkin Kararı'na dayanılarak hazırlanan İstanbul Üniversitesi Yurtdışından veya Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabulü Yönergesi'ne göre yapılmaktadır.

Başarma ŞartlarıÜniversite senatosunca belirlenmiş kriterler çerçevesinde ve bölüm kurulunun belirleyeceği spesifik şartları ve kredi miktarını tamamlamış olmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030222698


Yeterlilik Adı
İktisat (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Beyazıt, 34452 Fatih/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

ISCED 34


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

ISCED 34


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Programın amacı, mezunumuza farklı kariyer yollarında ilerleme yetisini kazandırmaktır. Programın hedefi, kamu veya özel sektörde olabilecek işlerde veya lisansüstü programlarda yüksek yerleştirme oranlarına sahip olmaktır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde sahip olur.
  • İktisadî olgu ve olayları bireysel ve toplumsal fayda optimizasyonunu temel alarak değerlendirir.
  • Toplumların yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahip olur.
  • Öğrencilerin iktisadî bilgi birikimlerini kullanarak makroekonomik değişkenler arasındaki ilişkiler hakkında fikir yürütme becerilerini geliştirir.
  • Alanında bilimsel bir araştırmayı bağımsız olarak tasarlayıp yürütebilecek yetkinliğe sahip olur.
  • Küresel ve bölgesel ekonomik kurum ve kuruluşlar ve bölgesel entegrasyonların faaliyet alanları, görev ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Alanına dair temel kuramlara hakim olma ve bilgilerden yola çıkarak akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahip olur.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce yöntemleri ve süreçler geliştirir.
  • Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.

Başarı Notu  /  KATSAYI

  • AA          4,0
  • BA          3,5
  • BB          3,0
  • CB          2,5
  • CC          2,0
  • DC          1,5
  • DD          1,0
  • FF           0,0

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Agency for Quality Assurance (AQAS)

21.02.2022/30.09.2028


Giriş Şartı

Fakülteye kayıt hakkı kazanabilmek, ÖSYM tarafından yapılan LYS sınavına girerek TM-1 puan türünde programı kazanmış olmak ve örgün eğitim veren başka bir yükseköğretim lisans programında kayıtlı olmamak gerekir. Yatay Geçişler: Diğer yükseköğretim kurumlarından Üniversitenin aynı düzeydeki eşdeğer diploma programlarına veya Üniversitenin aynı düzeydeki eşdeğer diploma programları arasında yapılacak yatay geçişler, Yükseköğretim Kurulunca çıkarılan 24.04.2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine göre yapılır. Dikey Geçişler: Meslek yüksekokulları ile açıköğretim ön lisans programlarından mezun olanların, bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına dikey geçişleri, 19.02.2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre yapılır. Yurtdışından veya Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabulü: Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabulü Yükseköğretim Genel Kurulu'nun 21.01.2010 tarihli toplantısında alınan Yurtdışından Öğrenci Kabulü Esaslarına İlişkin Kararı'na dayanılarak hazırlanan İstanbul Üniversitesi Yurtdışından veya Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabulü Yönergesi'ne göre yapılmaktadır.


Başarma Şartları
Üniversite senatosunca belirlenmiş kriterler çerçevesinde ve bölüm kurulunun belirleyeceği spesifik şartları ve kredi miktarını tamamlamış olmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030222698

Qualification Title
Bachelor's Degree in Economics (English)
Awarding BodyISTANBUL UNIVERSITY
Awarding Body ContactBeyazıt, 34452 Fatih/Istanbul
Awarding Body Urlhttps://www.istanbul.edu.tr/en/_
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasEconomics
National Occupation Classification

ISCO 08

ISCED 34

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The aim of the program is to provide our graduates with the ability to progress in different career paths. The goal of the program is to have high placement rates in jobs or graduate programs that may be in the public or private sector.

Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out as internship or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces.

Description
  • To have basic conceptual knowledge about the field in a way to consider the reflections in practice.
  • To have knowledge and practical knowledge of social research and planning.
  • Have basic knowledge about the causes and consequences of the transformations experienced by societies.
  • To have the ability to analyse the theoretical knowledge related to the field and to evaluate its reflections in practice.
  • Have the competence to design and conduct a scientific research independently in the field.
  • Have the ability to transfer the information obtained in the field to the relevant people with theoretical and practical principles.
  • To have the knowledge of mastering the basic theories of the field and preparing works in accordance with academic rules based on the information.
  • Develops new thinking methods and processes related to the field by using high-level mental processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making.
  • Transforms the knowledge and practices related to the field into projects and activities within the framework of social responsibility approach.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

1. Reading and writing competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Civic competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence

Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s).

Success Grade / COEFFICIENT

  • AA          4,0
  • BA          3,5
  • BB          3,0
  • CB          2,5
  • CC          2,0
  • DC          1,5
  • DD          1,0
  • FF           0,0
Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Agency for Quality Assurance (AQAS)

21.02.2022/30.09.2028

Access Requirements

To gain the right to enroll in the faculty, it is necessary to pass the TM-1 score type program by taking the LYS exam held by ÖSYM and not be enrolled in another higher education undergraduate program that provides formal education. Horizontal Transfers: Horizontal transfers from other higher education institutions to equivalent diploma programs at the same level of the University or between equivalent diploma programs at the same level of the University, Transfer Between Associate and Undergraduate Programs at Higher Education Institutions, Double It is carried out in accordance with the provisions of the Regulation on the Principles of Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer. Vertical Transfers: Vertical transfers of graduates of vocational schools and open education associate degree programs to undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed are made in accordance with the provisions of the Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs, published in the Official Gazette dated 19.02.2002 and numbered 24676. Admission of International or Foreign Students: Admission of Foreign Students is carried out in accordance with the Istanbul University Directive on Admission of International or Foreign Students, which was prepared based on the Decision of the General Assembly of Higher Education on the Principles of Admission of International Students taken at its meeting dated 21.01.2010.

Conditions for SuccessTo fulfil the amount of credits required (240 ects for program), and to get passing grades in all classes.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Those with a bachelor's degree can continue their studies in master's degree programs and, if they meet the relevant requirements, in doctoral and proficiency in art programs accepted with a bachelor's degree.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030222698


Qualification Title
Bachelor's Degree in Economics (English)

Awarding Body
ISTANBUL UNIVERSITY

Awarding Body Contact
Beyazıt, 34452 Fatih/Istanbul


Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08

ISCED 34


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08

ISCED 34


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The aim of the program is to provide our graduates with the ability to progress in different career paths. The goal of the program is to have high placement rates in jobs or graduate programs that may be in the public or private sector.


Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out as internship or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces.


Description
  • To have basic conceptual knowledge about the field in a way to consider the reflections in practice.
  • To have knowledge and practical knowledge of social research and planning.
  • Have basic knowledge about the causes and consequences of the transformations experienced by societies.
  • To have the ability to analyse the theoretical knowledge related to the field and to evaluate its reflections in practice.
  • Have the competence to design and conduct a scientific research independently in the field.
  • Have the ability to transfer the information obtained in the field to the relevant people with theoretical and practical principles.
  • To have the knowledge of mastering the basic theories of the field and preparing works in accordance with academic rules based on the information.
  • Develops new thinking methods and processes related to the field by using high-level mental processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making.
  • Transforms the knowledge and practices related to the field into projects and activities within the framework of social responsibility approach.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

1. Reading and writing competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Civic competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence


Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s).

Success Grade / COEFFICIENT

  • AA          4,0
  • BA          3,5
  • BB          3,0
  • CB          2,5
  • CC          2,0
  • DC          1,5
  • DD          1,0
  • FF           0,0

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Agency for Quality Assurance (AQAS)

21.02.2022/30.09.2028


Access Requirements

To gain the right to enroll in the faculty, it is necessary to pass the TM-1 score type program by taking the LYS exam held by ÖSYM and not be enrolled in another higher education undergraduate program that provides formal education. Horizontal Transfers: Horizontal transfers from other higher education institutions to equivalent diploma programs at the same level of the University or between equivalent diploma programs at the same level of the University, Transfer Between Associate and Undergraduate Programs at Higher Education Institutions, Double It is carried out in accordance with the provisions of the Regulation on the Principles of Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer. Vertical Transfers: Vertical transfers of graduates of vocational schools and open education associate degree programs to undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed are made in accordance with the provisions of the Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs, published in the Official Gazette dated 19.02.2002 and numbered 24676. Admission of International or Foreign Students: Admission of Foreign Students is carried out in accordance with the Istanbul University Directive on Admission of International or Foreign Students, which was prepared based on the Decision of the General Assembly of Higher Education on the Principles of Admission of International Students taken at its meeting dated 21.01.2010.


Conditions for Success
To fulfil the amount of credits required (240 ects for program), and to get passing grades in all classes.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Those with a bachelor's degree can continue their studies in master's degree programs and, if they meet the relevant requirements, in doctoral and proficiency in art programs accepted with a bachelor's degree.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address