Yeterlilik Kodu

TR0030222859

Yeterlilik Adı
İktisat (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumZonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak
Sorumlu Kurum URLhttps://w3.beun.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Ekonomi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

İktisat (İngilizce) Bölümü, öğrencilerine ekonomi biliminin temel ilkelerini ve kavramlarını öğretmeyi amaçlayan, analitik ve eleştirel düşünme becerilerini geliştiren bir akademik programdır. Öğrenciler, mikroekonomi, makroekonomi, ekonometrik analiz ve uluslararası ekonomi gibi temel alanlarda derinlemesine bilgi edinirler. Ayrıca, ekonomik teorilerin ve politika önerilerinin sosyal, politik ve kültürel bağlamlarda nasıl şekillendiğini anlayarak, toplumsal sorunlara çözüm önerileri geliştirme yetkinliği kazanırlar.

Öğrenme Ortamları

Örgün olarak eğitim veren İktisat (İngilizce) Bölümü, öğrencilere zengin ve etkileşimli bir öğrenme ortamı sunmaktadır. Dersler, teorik bilgiyi uygulamalı çalışmalarla destekleyerek öğrencilerin ekonomik kavramları derinlemesine anlamalarını sağlar. Ayrıca, küçük sınıf tartışmaları, vaka çalışmaları ve grup projeleri ile öğrencilerin eleştirel düşünme, iş birliği yapma ve problem çözme becerileri geliştirilir.

Bölümde kullanılan öğretim yöntemleri, öğrencilerin aktif katılımını teşvik eden, öğrenci odaklı bir yaklaşım benimsemektedir. Modern eğitim teknolojileri ve dijital araçlar, öğrenme süreçlerini zenginleştirmek ve öğrencilere daha etkili bir öğrenme deneyimi sunmak için etkin bir şekilde kullanılır. Ayrıca, öğrenciler akademik danışmanlık, kariyer rehberliği ve staj olanakları gibi destek hizmetleriyle akademik ve profesyonel gelişimlerini güçlendirebilirler.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ekonomi ile ilgili temel kavramlara, kuramsal ve olgusal bilgilere sahiptir.
  • Ekonomi ile ilgili bilişsel ve uygulama becerisine sahiptir, iktisadi olgulara analitik bir bakış açısıyla yaklaşarak rasyonel ve eleştirel çözüm becerisi kazanır.
  • Proje ve gönüllü etkinliklerde bağımsız çalışır veya ekip çalışması yapar, alanı ile ilgili sorumluluk alma yetkinliğine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili öğrenme yetkinliğine sahiptir, öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek bilgi, beceri ve yetkinliklerini güncel tutar.
  • Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü iletişim ve sosyal yetkinliğe sahiptir.
  • Disiplinler arası bir yaklaşımla hukuk, sosyoloji, muhasebe ve finans konuları hakkında temel kavram ve kuramları bilir.
  • Ekonomik ve toplumsal problemlerin analiz edilmesi ve çözülmesinde istatistik, matematik ve ekonometri tekniklerini yeterli düzeyde kullanır, alanıyla ilgili verileri toplar, analiz eder ve yorumlar.
  • Alan uygulamaları için gerekli en az bir bilgisayar programını etkin bir şekilde kullanır.
  • Ulusal ve uluslararası düzeyde güncel ekonomik gelişmeleri takip ve analiz ederek yorum yapar, yerel ve bölgesel düzeyde yaşanan iktisadi olayları anlayarak küresel ve ulusal etkilerini açıklar.
  • Dünyadaki iktisadi ve toplumsal olayları anlayacak, alanındaki yayınları takip edecek ve farklı ülkelerdeki meslektaşlarıyla iletişim kuracak düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:

  • Analitik Düşünme ve Problem Çözme
  • Araştırma, Eleştirel Okuma, Düşünme ve Değerlendirme
  • İletişim ve Sunum Becerileri
  • Veri Analizi ve İstatistiksel Yöntemler
  • Takım Çalışması ve İşbirliği
  • Etik ve Sosyal Sorumluluk Bilinci
  • Uluslararası Perspektif
  • Zaman Yönetimi ve Organizasyon Becerileri
  • Liderlik ve Yöneticilik Becerileri
  • Çoklu Dil Yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar; ara sınav, genel sınav, seviye tespit sınavı, muafiyet sınavı, tek ders sınavı, mazeret sınavı, bütünleme sınavı, ek sınav ve sınırsız sınav olmak üzere dokuz farklı türde yapılmaktadır. Bu sınavlar yazılı, sözlü ve/veya uygulamalı olarak gerçekleştirilebilir. İlgili dekanlık veya yüksekokul müdürlüğü tarafından belirlenen sınav tarihleri ve sınavın şekli, ilgili bölümler tarafından sınavlardan en az iki hafta önce ilan edilir.

Bir dersteki başarı durumu; öğrencinin yarıyıl içinde yapılan ara sınavlar, ödevler, uygulamalar ve proje çalışmaları dikkate alınarak hesaplanan dönem içi başarı notu ile genel sınav başarı notunun birleşimiyle belirlenir. Yapılacak değerlendirmede sınıfın başarı düzeyi, notların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurulur. Bağıl değerlendirme olarak adlandırılan bu değerlendirme sonunda öğrencinin ders başarı notu belirlenir.

Genel sınav notu ve/veya dönem içi başarı ile genel sınav notlarından hesaplanan ham başarı notu %35’in altında olan öğrenciler, bağıl notlarına bakılmaksızın FF notu alır. Dönem içi başarı ve genel sınav notlarından hesaplanan ham başarı notu %65’in üzerinde olup, bağıl notu DC ve altında olan öğrenciler, bağıl notlarına bakılmaksızın CC; %95’in üzerinde olup, bağıl notu AA’nın altında olan öğrenciler ise bağıl notlarına bakılmaksızın AA notu alır. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi %40, %50 veya %60 olabilir. Ortak zorunlu derslerde genel sınavın ders başarı notuna etkisi %60’tır. Yarıyıl içi başarı ve genel sınavın ders başarı notuna etkisi, dersin sorumlu öğretim elemanının görüşü ve ilgili yönetim kurulu kararı ile belirlenir ve öğrencilere duyurulur.

Başarı notu tablosuna göre:

a) Bir dersten AA, BA, BB, CB veya CC notlarından birini alan öğrenci, o dersi başarıyla tamamlamış sayılır.

b) Bir dersten alınan DC ve DD notları, o dersin koşullu olarak başarıldığını gösterir

c) Bir dersten DZ, GR, FD, FF veya YZ notlarından birini alan öğrenci, o dersi başaramamış sayılır ve dersin açıldığı ilk yarıyılda bu dersi almak zorundadır.

d) Yarıyıl içinde derslere devam koşulunu sağlamayan öğrencilere DZ notu verilir ve bu öğrenciler genel sınava alınmaz.

e) Genel sınav hakkı olduğu halde sınavı geçirmeyen öğrencilere, yarıyıl içi çalışmalarına bakılmaksızın GR notu verilir.

f) DZ ve GR notları, FF notu gibi işlem görür ve ağırlıklı genel not ortalamasına dahil edilir.

g) YT notu, kredisiz derslerin başarı notu olarak verilir.

h) YZ notu, kredisiz derslerin başarısızlık notu olarak verilir.

i) MU notu, muafiyet sınavını başarıyla tamamlayan öğrencilere verilir.

j) MZ notu, geçerli mazereti nedeniyle genel sınavı geçiremeyen öğrencilere ilgili yönetim kurulu kararı ile verilir.

Başarı Derecesi Başarı Notu Katsayı Puanı
Pekiyi AA 4.00 94 – 100
İyi-Pekiyi BA 3.50 87 – 93
İyi BB 3.00 80 – 86
Orta-İyi CB 2.50 73 – 79
Orta CC 2.00 65 – 72
Zayıf-Orta DC 1.50 58 – 64
Zayıf DD 1.00 50 – 57
Başarısız-Zayıf FD 0.50 45 – 49
Başarısız FF 0.00 0 – 44
Geçer YT - -
Kalır YZ - -
Muaf MU - -
Mazeretli MZ - -
Devamsız DZ 0.00 -
Sınava Girmedi GR 0.00 -

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar

İktisat (İngilizce) Programı, Sosyal Beşeri Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) tarafından 22.04.2024 – 22.04.2028 tarihleri arasında akredite edilmiştir.

Giriş Şartı
  1. Ortaöğretim kurumlarından veya Milli Eğitim Bakanlığı tarafından denklikleri onaylanmış yabancı ülkelerin ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamak gerekmektedir.
  2. İktisat (İngilizce) lisans programına, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezince yerleştirilen öğrencilerin kesin kayıtları, 2547 sayılı Kanun ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen ilkeler çerçevesinde yapılır. Üniversiteye kayıt işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülür.
  3. Öğrenci kabulü, "Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ve Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik" çerçevesinde yapılmaktadır.
  4. "Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik" esaslarına göre, DGS öğrencileri de kabul edilmektedir.
Başarma ŞartlarıBu programdan mezun olabilmek için; her öğrencinin dönemlik 30 AKTS’lik ders alması ve toplamda 240 AKTS’lik dersi başarması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Lisans eğitimini başarıyla tamamlayan öğrenciler, ALES sınavından geçerli bir puan almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları şartıyla lisansüstü (tezli yüksek lisans ve doktora) programlarda eğitim alabilirler. Ayrıca, lisans öğrencileri, öğrenim gördükleri yükseköğretim kurumlarının sunduğu çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, her iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alarak başarılı olmaları halinde, iki ayrı lisans diplomasına sahip olabilirler.

Yasal Dayanağı
  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
    1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
    2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devam Etmeleri Hakkında Yönetmelik
  2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
    1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
  3.  Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği

Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Kalite Güvencesi Yönergesi

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030222859


Yeterlilik Adı
İktisat (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

İktisat (İngilizce) Bölümü, öğrencilerine ekonomi biliminin temel ilkelerini ve kavramlarını öğretmeyi amaçlayan, analitik ve eleştirel düşünme becerilerini geliştiren bir akademik programdır. Öğrenciler, mikroekonomi, makroekonomi, ekonometrik analiz ve uluslararası ekonomi gibi temel alanlarda derinlemesine bilgi edinirler. Ayrıca, ekonomik teorilerin ve politika önerilerinin sosyal, politik ve kültürel bağlamlarda nasıl şekillendiğini anlayarak, toplumsal sorunlara çözüm önerileri geliştirme yetkinliği kazanırlar.


Öğrenme Ortamları

Örgün olarak eğitim veren İktisat (İngilizce) Bölümü, öğrencilere zengin ve etkileşimli bir öğrenme ortamı sunmaktadır. Dersler, teorik bilgiyi uygulamalı çalışmalarla destekleyerek öğrencilerin ekonomik kavramları derinlemesine anlamalarını sağlar. Ayrıca, küçük sınıf tartışmaları, vaka çalışmaları ve grup projeleri ile öğrencilerin eleştirel düşünme, iş birliği yapma ve problem çözme becerileri geliştirilir.

Bölümde kullanılan öğretim yöntemleri, öğrencilerin aktif katılımını teşvik eden, öğrenci odaklı bir yaklaşım benimsemektedir. Modern eğitim teknolojileri ve dijital araçlar, öğrenme süreçlerini zenginleştirmek ve öğrencilere daha etkili bir öğrenme deneyimi sunmak için etkin bir şekilde kullanılır. Ayrıca, öğrenciler akademik danışmanlık, kariyer rehberliği ve staj olanakları gibi destek hizmetleriyle akademik ve profesyonel gelişimlerini güçlendirebilirler.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ekonomi ile ilgili temel kavramlara, kuramsal ve olgusal bilgilere sahiptir.
  • Ekonomi ile ilgili bilişsel ve uygulama becerisine sahiptir, iktisadi olgulara analitik bir bakış açısıyla yaklaşarak rasyonel ve eleştirel çözüm becerisi kazanır.
  • Proje ve gönüllü etkinliklerde bağımsız çalışır veya ekip çalışması yapar, alanı ile ilgili sorumluluk alma yetkinliğine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili öğrenme yetkinliğine sahiptir, öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek bilgi, beceri ve yetkinliklerini güncel tutar.
  • Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü iletişim ve sosyal yetkinliğe sahiptir.
  • Disiplinler arası bir yaklaşımla hukuk, sosyoloji, muhasebe ve finans konuları hakkında temel kavram ve kuramları bilir.
  • Ekonomik ve toplumsal problemlerin analiz edilmesi ve çözülmesinde istatistik, matematik ve ekonometri tekniklerini yeterli düzeyde kullanır, alanıyla ilgili verileri toplar, analiz eder ve yorumlar.
  • Alan uygulamaları için gerekli en az bir bilgisayar programını etkin bir şekilde kullanır.
  • Ulusal ve uluslararası düzeyde güncel ekonomik gelişmeleri takip ve analiz ederek yorum yapar, yerel ve bölgesel düzeyde yaşanan iktisadi olayları anlayarak küresel ve ulusal etkilerini açıklar.
  • Dünyadaki iktisadi ve toplumsal olayları anlayacak, alanındaki yayınları takip edecek ve farklı ülkelerdeki meslektaşlarıyla iletişim kuracak düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:

  • Analitik Düşünme ve Problem Çözme
  • Araştırma, Eleştirel Okuma, Düşünme ve Değerlendirme
  • İletişim ve Sunum Becerileri
  • Veri Analizi ve İstatistiksel Yöntemler
  • Takım Çalışması ve İşbirliği
  • Etik ve Sosyal Sorumluluk Bilinci
  • Uluslararası Perspektif
  • Zaman Yönetimi ve Organizasyon Becerileri
  • Liderlik ve Yöneticilik Becerileri
  • Çoklu Dil Yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar; ara sınav, genel sınav, seviye tespit sınavı, muafiyet sınavı, tek ders sınavı, mazeret sınavı, bütünleme sınavı, ek sınav ve sınırsız sınav olmak üzere dokuz farklı türde yapılmaktadır. Bu sınavlar yazılı, sözlü ve/veya uygulamalı olarak gerçekleştirilebilir. İlgili dekanlık veya yüksekokul müdürlüğü tarafından belirlenen sınav tarihleri ve sınavın şekli, ilgili bölümler tarafından sınavlardan en az iki hafta önce ilan edilir.

Bir dersteki başarı durumu; öğrencinin yarıyıl içinde yapılan ara sınavlar, ödevler, uygulamalar ve proje çalışmaları dikkate alınarak hesaplanan dönem içi başarı notu ile genel sınav başarı notunun birleşimiyle belirlenir. Yapılacak değerlendirmede sınıfın başarı düzeyi, notların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurulur. Bağıl değerlendirme olarak adlandırılan bu değerlendirme sonunda öğrencinin ders başarı notu belirlenir.

Genel sınav notu ve/veya dönem içi başarı ile genel sınav notlarından hesaplanan ham başarı notu %35’in altında olan öğrenciler, bağıl notlarına bakılmaksızın FF notu alır. Dönem içi başarı ve genel sınav notlarından hesaplanan ham başarı notu %65’in üzerinde olup, bağıl notu DC ve altında olan öğrenciler, bağıl notlarına bakılmaksızın CC; %95’in üzerinde olup, bağıl notu AA’nın altında olan öğrenciler ise bağıl notlarına bakılmaksızın AA notu alır. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi %40, %50 veya %60 olabilir. Ortak zorunlu derslerde genel sınavın ders başarı notuna etkisi %60’tır. Yarıyıl içi başarı ve genel sınavın ders başarı notuna etkisi, dersin sorumlu öğretim elemanının görüşü ve ilgili yönetim kurulu kararı ile belirlenir ve öğrencilere duyurulur.

Başarı notu tablosuna göre:

a) Bir dersten AA, BA, BB, CB veya CC notlarından birini alan öğrenci, o dersi başarıyla tamamlamış sayılır.

b) Bir dersten alınan DC ve DD notları, o dersin koşullu olarak başarıldığını gösterir

c) Bir dersten DZ, GR, FD, FF veya YZ notlarından birini alan öğrenci, o dersi başaramamış sayılır ve dersin açıldığı ilk yarıyılda bu dersi almak zorundadır.

d) Yarıyıl içinde derslere devam koşulunu sağlamayan öğrencilere DZ notu verilir ve bu öğrenciler genel sınava alınmaz.

e) Genel sınav hakkı olduğu halde sınavı geçirmeyen öğrencilere, yarıyıl içi çalışmalarına bakılmaksızın GR notu verilir.

f) DZ ve GR notları, FF notu gibi işlem görür ve ağırlıklı genel not ortalamasına dahil edilir.

g) YT notu, kredisiz derslerin başarı notu olarak verilir.

h) YZ notu, kredisiz derslerin başarısızlık notu olarak verilir.

i) MU notu, muafiyet sınavını başarıyla tamamlayan öğrencilere verilir.

j) MZ notu, geçerli mazereti nedeniyle genel sınavı geçiremeyen öğrencilere ilgili yönetim kurulu kararı ile verilir.

Başarı Derecesi Başarı Notu Katsayı Puanı
Pekiyi AA 4.00 94 – 100
İyi-Pekiyi BA 3.50 87 – 93
İyi BB 3.00 80 – 86
Orta-İyi CB 2.50 73 – 79
Orta CC 2.00 65 – 72
Zayıf-Orta DC 1.50 58 – 64
Zayıf DD 1.00 50 – 57
Başarısız-Zayıf FD 0.50 45 – 49
Başarısız FF 0.00 0 – 44
Geçer YT - -
Kalır YZ - -
Muaf MU - -
Mazeretli MZ - -
Devamsız DZ 0.00 -
Sınava Girmedi GR 0.00 -


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar

İktisat (İngilizce) Programı, Sosyal Beşeri Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) tarafından 22.04.2024 – 22.04.2028 tarihleri arasında akredite edilmiştir.


Giriş Şartı
  1. Ortaöğretim kurumlarından veya Milli Eğitim Bakanlığı tarafından denklikleri onaylanmış yabancı ülkelerin ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamak gerekmektedir.
  2. İktisat (İngilizce) lisans programına, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezince yerleştirilen öğrencilerin kesin kayıtları, 2547 sayılı Kanun ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen ilkeler çerçevesinde yapılır. Üniversiteye kayıt işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülür.
  3. Öğrenci kabulü, "Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ve Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik" çerçevesinde yapılmaktadır.
  4. "Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik" esaslarına göre, DGS öğrencileri de kabul edilmektedir.

Başarma Şartları
Bu programdan mezun olabilmek için; her öğrencinin dönemlik 30 AKTS’lik ders alması ve toplamda 240 AKTS’lik dersi başarması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Lisans eğitimini başarıyla tamamlayan öğrenciler, ALES sınavından geçerli bir puan almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları şartıyla lisansüstü (tezli yüksek lisans ve doktora) programlarda eğitim alabilirler. Ayrıca, lisans öğrencileri, öğrenim gördükleri yükseköğretim kurumlarının sunduğu çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, her iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alarak başarılı olmaları halinde, iki ayrı lisans diplomasına sahip olabilirler.


Yasal Dayanağı
  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
    1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
    2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devam Etmeleri Hakkında Yönetmelik
  2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
    1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
  3.  Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği

Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Kalite Güvencesi Yönergesi


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030222859

Qualification Title
Economics (English)
Awarding BodyZonguldak Bülent Ecevit University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://w3.beun.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasEconomics
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The Department of Economics (English) is an academic program designed to teach students the fundamental principles and concepts of economics, while also developing their analytical and critical thinking skills. Students gain in-depth knowledge in key areas such as microeconomics, macroeconomics, econometric analysis, and international economics. Additionally, they acquire the ability to develop solutions to societal issues by understanding how economic theories and policy proposals are shaped within social, political, and cultural contexts.

Learning Environments

The Department of Economics (English), which provides face-to-face education, offers students a rich and interactive learning environment. The courses support theoretical knowledge with practical activities, allowing students to deeply understand economic concepts. Additionally, through small group discussions, case studies, and group projects, students develop critical thinking, collaboration, and problem-solving skills.

The teaching methods used in the department adopt a student-centred approach that encourages active participation. Modern educational technologies and digital tools are effectively utilized to enrich the learning process and provide students with a more effective learning experience. Furthermore, students can strengthen their academic and professional development through support services such as academic counselling, career guidance, and internship opportunities.

Description
  • Have basic concepts, theoretical and factual knowledge about economics.
  • Has cognitive and practical skills related to economics, gains rational and critical solution skills by approaching economic phenomena from an analytical point of view.
  • Works independently or does teamwork in projects and volunteer activities, has the competence to take responsibility for the field.
  • Has the learning competence related to the field, keeps their knowledge, skills and competencies up-to-date by determining their learning needs.
  • Has written and oral communication and social competence related to the field.
  • Know the basic concepts and theories of law, sociology, business, accounting and finance with an interdisciplinary approach.
  • Uses statistics, mathematics and econometrics techniques adequately in analysing and solving economic and social problems, collects, analyses and interprets data related to the field.
  • Effectively uses at least one computer software required for empirical research.
  • Follows and analyses and comments on current economic developments at national and international level, understands economic events at local and regional level and explains their global and national effects.
  • Have a level of foreign language knowledge to understand the economic and social events in the world, to follow the publications in the field and to communicate with colleagues in different countries.
Key Competencies

Has advanced proficiency in the key competences listed below:

  • Analytical Thinking and Problem Solving
  • Research, Critical Reading, Thinking, and Evaluation
  • Communication and Presentation Skills
  • Data Analysis and Statistical Methods
  • Teamwork and Collaboration
  • Ethical Awareness and Social Responsibility
  • International Perspective
  • Time Management and Organizational Skills
  • Leadership and Management Skills
  • Multilingual Proficiency
Further Info

Exams are conducted in nine different types: midterm exams, final exams, placement exams, exemption exams, single course exams, make-up exams, additional exams, and unlimited exams. These exams can be written, oral, and/or practical. The exam dates and formats, determined by the relevant faculty or school administration, are announced by the respective departments at least two weeks prior to the exams.

The success status in a course is determined by evaluating the student's midterm exam scores, assignments, practicals, and project works throughout the semester, along with the final exam grade. The evaluation takes into account the class's overall success level, statistical distribution of grades, and the class average. This evaluation, called relative assessment, determines the student's final grade.

Students with a raw success grade calculated from the final exam grade and/or midterm grades and final exam grades below 35%, regardless of their relative grade, will receive an FF grade. Students with a raw success grade calculated from the midterm and final exam grades above 65%, but whose relative grade is DC or lower, will receive a CC grade regardless of their relative grade. Students with a raw success grade above 95% but with a relative grade below AA will receive an AA grade regardless of their relative grade. The effect of the final exam on the course success grade can be 40%, 50%, or 60%. In compulsory common courses, the effect of the final exam on the course success grade is 60%. The effect of the semester’s internal success and final exam on the course success grade is determined by the course instructor's opinion and the decision of the relevant board and is announced to students.

According to the grade table:

a) A student who receives one of the following grades: AA, BA, BB, CB, or CC, is considered to have passed the course.

b) DC and DD grades indicate that the course has been conditionally passed.

c) A student who receives DZ, GR, FD, FF, or YZ grades in a course is considered to have failed that course and is required to take the course in the next available semester.

d) Students who do not meet the attendance requirements during the semester will be given a DZ grade and will not be allowed to take the final exam.

e) A student who fails to attend the final exam despite having the right to do so will be given a GR grade, regardless of their semester work.

f) DZ and GR grades are treated the same as FF grades and are included in the weighted GPA calculation.

g) YT grade is given as the success grade for non-credit courses.

h) YZ grade is given as the failure grade for non-credit courses.

i) MU grade is awarded to students who successfully pass exemption exams for courses.

j) MZ grade is given to students who are unable to attend the final exam due to a valid excuse, as determined by the relevant board.

Success Level Success Grade Coefficient Score
Very Good AA 4.00 94 – 100
Good-Very Good BA 3.50 87 – 93
Good BB 3.00 80 – 86
Average-Good CB 2.50 73 – 79
Average CC 2.00 65 – 72
Weak-Average DC 1.50 58 – 64
Weak DD 1.00 50 – 57
Fail-Weak FD 0.50 45 – 49
Fail FF 0.00 0 – 44
Pass YT - -
Fail YZ - -
Exempt MU - -
Excused MZ - -
Absent DZ 0.00 -
Did not take the exam GR 0.00 -

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

    1. YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
    2. “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. Reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
    3. “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curriculum:

The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by YÖK.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans Council.

2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public.

In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Economics (English) Program was accredited by the Association for Social Humanities Fundamental Sciences Accreditation and Rating (STAR) between 22.04.2024 and 22.04.2028.

Access Requirements
  1. It is required to graduate from secondary education institutions or from foreign secondary education institutions whose equivalence has been approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.
  2. The final registrations of students placed in the Economics (English) undergraduate program by the Student Selection and Placement Centre are made within the framework of the principles determined by Law No. 2547 and the Higher Education Council. Registration procedures are carried out by the Student Affairs Department.
  3. Student admission is based on the "Regulation on Transfer Between Associate and Bachelor Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer.
  4. "According to the "Regulation on the Continuation of Vocational Higher School and Open Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor’s Degree Education," DGS (Vertical Transfer Exam) students are also accepted.
Conditions for SuccessIn order to graduate from this program, each student must take courses worth 30 ECTS credits per semester and successfully complete a total of 240 ECTS credits.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who successfully complete their undergraduate education can pursue graduate (thesis-based master’s and doctoral) programs, provided they obtain a valid score on the ALES exam and possess sufficient foreign language proficiency. Additionally, undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institution they are attending. Students enrolled in double major programs can take courses from both degree programs simultaneously and, if they succeed, can receive two separate bachelor's degrees.

Legal Basis
  1. Law No. 2547 on Higher Education
    1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Bachelor Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
    1.2. Regulation on the Continuation of Vocational Higher School and Open Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Degree Education
  2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
    2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
  3. Zonguldak Bülent Ecevit University Undergraduate Education and Examination Regulation

Zonguldak Bülent Ecevit University Quality Assurance Directive

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030222859


Qualification Title
Economics (English)

Awarding Body
Zonguldak Bülent Ecevit University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The Department of Economics (English) is an academic program designed to teach students the fundamental principles and concepts of economics, while also developing their analytical and critical thinking skills. Students gain in-depth knowledge in key areas such as microeconomics, macroeconomics, econometric analysis, and international economics. Additionally, they acquire the ability to develop solutions to societal issues by understanding how economic theories and policy proposals are shaped within social, political, and cultural contexts.


Learning Environments

The Department of Economics (English), which provides face-to-face education, offers students a rich and interactive learning environment. The courses support theoretical knowledge with practical activities, allowing students to deeply understand economic concepts. Additionally, through small group discussions, case studies, and group projects, students develop critical thinking, collaboration, and problem-solving skills.

The teaching methods used in the department adopt a student-centred approach that encourages active participation. Modern educational technologies and digital tools are effectively utilized to enrich the learning process and provide students with a more effective learning experience. Furthermore, students can strengthen their academic and professional development through support services such as academic counselling, career guidance, and internship opportunities.


Description
  • Have basic concepts, theoretical and factual knowledge about economics.
  • Has cognitive and practical skills related to economics, gains rational and critical solution skills by approaching economic phenomena from an analytical point of view.
  • Works independently or does teamwork in projects and volunteer activities, has the competence to take responsibility for the field.
  • Has the learning competence related to the field, keeps their knowledge, skills and competencies up-to-date by determining their learning needs.
  • Has written and oral communication and social competence related to the field.
  • Know the basic concepts and theories of law, sociology, business, accounting and finance with an interdisciplinary approach.
  • Uses statistics, mathematics and econometrics techniques adequately in analysing and solving economic and social problems, collects, analyses and interprets data related to the field.
  • Effectively uses at least one computer software required for empirical research.
  • Follows and analyses and comments on current economic developments at national and international level, understands economic events at local and regional level and explains their global and national effects.
  • Have a level of foreign language knowledge to understand the economic and social events in the world, to follow the publications in the field and to communicate with colleagues in different countries.

Key Competencies

Has advanced proficiency in the key competences listed below:

  • Analytical Thinking and Problem Solving
  • Research, Critical Reading, Thinking, and Evaluation
  • Communication and Presentation Skills
  • Data Analysis and Statistical Methods
  • Teamwork and Collaboration
  • Ethical Awareness and Social Responsibility
  • International Perspective
  • Time Management and Organizational Skills
  • Leadership and Management Skills
  • Multilingual Proficiency

Further Info

Exams are conducted in nine different types: midterm exams, final exams, placement exams, exemption exams, single course exams, make-up exams, additional exams, and unlimited exams. These exams can be written, oral, and/or practical. The exam dates and formats, determined by the relevant faculty or school administration, are announced by the respective departments at least two weeks prior to the exams.

The success status in a course is determined by evaluating the student's midterm exam scores, assignments, practicals, and project works throughout the semester, along with the final exam grade. The evaluation takes into account the class's overall success level, statistical distribution of grades, and the class average. This evaluation, called relative assessment, determines the student's final grade.

Students with a raw success grade calculated from the final exam grade and/or midterm grades and final exam grades below 35%, regardless of their relative grade, will receive an FF grade. Students with a raw success grade calculated from the midterm and final exam grades above 65%, but whose relative grade is DC or lower, will receive a CC grade regardless of their relative grade. Students with a raw success grade above 95% but with a relative grade below AA will receive an AA grade regardless of their relative grade. The effect of the final exam on the course success grade can be 40%, 50%, or 60%. In compulsory common courses, the effect of the final exam on the course success grade is 60%. The effect of the semester’s internal success and final exam on the course success grade is determined by the course instructor's opinion and the decision of the relevant board and is announced to students.

According to the grade table:

a) A student who receives one of the following grades: AA, BA, BB, CB, or CC, is considered to have passed the course.

b) DC and DD grades indicate that the course has been conditionally passed.

c) A student who receives DZ, GR, FD, FF, or YZ grades in a course is considered to have failed that course and is required to take the course in the next available semester.

d) Students who do not meet the attendance requirements during the semester will be given a DZ grade and will not be allowed to take the final exam.

e) A student who fails to attend the final exam despite having the right to do so will be given a GR grade, regardless of their semester work.

f) DZ and GR grades are treated the same as FF grades and are included in the weighted GPA calculation.

g) YT grade is given as the success grade for non-credit courses.

h) YZ grade is given as the failure grade for non-credit courses.

i) MU grade is awarded to students who successfully pass exemption exams for courses.

j) MZ grade is given to students who are unable to attend the final exam due to a valid excuse, as determined by the relevant board.

Success Level Success Grade Coefficient Score
Very Good AA 4.00 94 – 100
Good-Very Good BA 3.50 87 – 93
Good BB 3.00 80 – 86
Average-Good CB 2.50 73 – 79
Average CC 2.00 65 – 72
Weak-Average DC 1.50 58 – 64
Weak DD 1.00 50 – 57
Fail-Weak FD 0.50 45 – 49
Fail FF 0.00 0 – 44
Pass YT - -
Fail YZ - -
Exempt MU - -
Excused MZ - -
Absent DZ 0.00 -
Did not take the exam GR 0.00 -


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

    1. YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
    2. “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. Reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
    3. “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curriculum:

The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by YÖK.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans Council.

2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public.

In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Economics (English) Program was accredited by the Association for Social Humanities Fundamental Sciences Accreditation and Rating (STAR) between 22.04.2024 and 22.04.2028.


Access Requirements
  1. It is required to graduate from secondary education institutions or from foreign secondary education institutions whose equivalence has been approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.
  2. The final registrations of students placed in the Economics (English) undergraduate program by the Student Selection and Placement Centre are made within the framework of the principles determined by Law No. 2547 and the Higher Education Council. Registration procedures are carried out by the Student Affairs Department.
  3. Student admission is based on the "Regulation on Transfer Between Associate and Bachelor Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer.
  4. "According to the "Regulation on the Continuation of Vocational Higher School and Open Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor’s Degree Education," DGS (Vertical Transfer Exam) students are also accepted.

Conditions for Success
In order to graduate from this program, each student must take courses worth 30 ECTS credits per semester and successfully complete a total of 240 ECTS credits.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who successfully complete their undergraduate education can pursue graduate (thesis-based master’s and doctoral) programs, provided they obtain a valid score on the ALES exam and possess sufficient foreign language proficiency. Additionally, undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institution they are attending. Students enrolled in double major programs can take courses from both degree programs simultaneously and, if they succeed, can receive two separate bachelor's degrees.


Legal Basis
  1. Law No. 2547 on Higher Education
    1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Bachelor Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
    1.2. Regulation on the Continuation of Vocational Higher School and Open Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Degree Education
  2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
    2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
  3. Zonguldak Bülent Ecevit University Undergraduate Education and Examination Regulation

Zonguldak Bülent Ecevit University Quality Assurance Directive


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.


Url
Open Address