Yeterlilik Kodu | TR0030008099 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | İlk ve Acil Yardım (Ahmet Erdoğan Sağlık Hizmetleri MYO) Ön Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://w3.beun.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Mesleki | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 3258.01 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 120 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Başta sağlık kuruluşları olmak üzere diğer kurum ve kuruluşların acil sağlık hizmetlerinde çalışabilecek donanımlı, ilgili yasa ve yönetmeliklere uygun, etik ilke ve kurallar doğrultusunda hareket eden, yetkileri doğrultusunda hasta ve yaralıların ihtiyacı olan acil tıbbi girişimleri uygulayabilen ve hasta ve yaralıların ambulanslarla güvenli ve hızlı bir şekilde sağlık kurumlarına ulaşmalarını sağlayabilen, nitelikli sağlık personeli yetiştirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim faaliyetleri örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Eğitim ve öğretim faaliyetleri sırasında; kurumumuz bünyesinde bulunan; İlk ve Acil Yardım Laboratuvarı ve Bilgisayar Laboratuvarı, derslikler, vaka çalışmaları için okulumuz bahçe alanı, Yıl içi uygulamaları için; Zonguldak İl Sağlık Müdürlüğü İl Ambulans Servisi Başhekimliği 112 Acil Sağlık Hizmetleri İstasyonları, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi, Zonguldak İl Sağlık Müdürlüğü Atatürk Devlet Hastanesi çeşitli birim ve klinikleri kullanılmaktadır. Bunun yanı sıra öğretim planımızda yer alan 20 iş günü yaz stajı için çeşitli sağlık kurum ve kuruluşlarda staj yapılmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Kurumumuzda; bir dersteki başarı durumu; öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, ödevler, uygulamalar, genel sınav ve proje çalışmaları dikkate alınarak hesaplanmaktadır. Sınavlara ilişkin usul ve esaslar; dayanağını; 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 14 üncü, 44 üncü ve 46ncı maddelerinden alan Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile düzenlenmektedir. (Madde 25-Madde 26-Madde 27) Ölçme değerlendirme süreçlerinde; ödev, uygulama, ara sınav ve genel sınav olmak üzere farklı yöntemler kullanılır. Başarı durumu; öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, ödevler, uygulamalar ve proje çalışmaları dikkate alınarak harfe dayalı not verme sistemi kullanılarak açıklanır. Ders başarı derecesi, başarı notu, katsayısı ve puan karşılığı Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde verilmiştir. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC ve YT notlarından birisini alan öğrenci, o dersi başarmış sayılır. Bir dersten DZ, GR, FF ve YZ notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmamış sayılır ve dersin açıldığı ilk yarıyılda almak zorundadır.
a) Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC ve YT notlarından birisini alan öğrenci, o dersi başarmış sayılır. b) Bir dersten DZ, GR, FF ve YZ notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmamış sayılır ve dersin açıldığı ilk yarıyılda almak zorundadır. c) Yarıyıl içinde derslere devam koşulunu sağlamayan öğrencilere DZ notu verilir. Bu öğrenciler, genel ve bütünleme sınavına alınmaz. ç) Genel ve bütünleme sınavına girme hakkı olduğu halde sınava girmeyen öğrenciye, yarıyıl içi çalışmalarına bakılmadan GR notu verilir. d) DZ ve GR notları, FF gibi işlem görür ve ağırlıklı genel not ortalamasına katılır. e) YT notu, staj derslerinde başarı notu olarak verilir. f) YZ notu, staj derslerinde başarısızlık notu olarak verilir. g) MU notu, muafiyet sınavı uygulanan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, programların niteliğinin korunması ve kalıcı olmasını sağlamak amacıyla kalite güvencesi süreçlerini etkin bir şekilde yönetmektedir. Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi, Avrupa Yeterlilikler Çerçevesinde eğitim ve öğretim seçeneklerinin kalite güvence sistemi ile entegre edilmesini sağlayarak, üniversitenin eğitim çıktılarının ulusal ve uluslararası standartlarla uyumlu olmasını hedeflemektedir. Eğitim ve Öğretim, Araştırma ve Geliştirme, Toplumsal Katkı, Uluslararasılaşma, Yönetim Sistemi Ana Süreçleri Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Kalite Koordinatörlüğünce güvence altına alınmaktadır. Kalite politikaları, prosedürleri, talimatlar ve kılavuzlar doğrultusunda kalite güvencesi sağlanmaktadır. İlk ve Acil Yardım Programı, 2024 yılında Mesleki Eğitim Akreditasyon Kurulu (MEDEK) tarafından yapılan saha ziyareti (değerlendirme) sonucunda 01.01.2025-31.12.2028 tarihleri arasında geçerli olmak üzere akreditasyon almaya hak kazanmıştır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak. Yabancı Uyruklu Öğrenciler İçin; Türkiye’deki üniversitelerince yapılan Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavından ilgili yönergeler çerçevesinde geçerli puan alan almak. Değişim Öğrencileri İçin; Değişim öğrencilerinin kabulü, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus, Farabi, Mevlana ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır. Özel öğrenciler için ise bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Özel öğrenci Yönergesi çerçevesinde kayıtlanabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | 120 AKTS(ortak zorunlu dersler dahil) miktarını almış olmak, tüm derslerden başarılı olmak, en az 2,00 genel akademik ortalamayı sağlamak ve staj uygulamasını başarı ile tamamlamış olmak gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mesleki önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Programımızdan mezun öğrencilerimiz; Acil Yardım ve Afet Yönetimi, Hemşirelik ve Hemşirelik ve Sağlık Hizmetleri bölümlerine dikey geçiş yapabilirler. Kurumumuzda ilk ve acil yardım programı öğrencileri için; tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik programı ve patoloji laboratuvar teknikleri programı ile çift anadal programı anlaşması bulunmaktadır. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (e) bendine ve 44 üncü maddesinin (c) fıkrası ile 24/4/2010 tarih ve 27561 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası KrediTransferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine dayanılarak hazırlan Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Çift Anadal Programı Yönergesi 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030008099
ISCO:08
3258.01
ISCO:08
3258.01
Başta sağlık kuruluşları olmak üzere diğer kurum ve kuruluşların acil sağlık hizmetlerinde çalışabilecek donanımlı, ilgili yasa ve yönetmeliklere uygun, etik ilke ve kurallar doğrultusunda hareket eden, yetkileri doğrultusunda hasta ve yaralıların ihtiyacı olan acil tıbbi girişimleri uygulayabilen ve hasta ve yaralıların ambulanslarla güvenli ve hızlı bir şekilde sağlık kurumlarına ulaşmalarını sağlayabilen, nitelikli sağlık personeli yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim faaliyetleri örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Eğitim ve öğretim faaliyetleri sırasında; kurumumuz bünyesinde bulunan; İlk ve Acil Yardım Laboratuvarı ve Bilgisayar Laboratuvarı, derslikler, vaka çalışmaları için okulumuz bahçe alanı, Yıl içi uygulamaları için; Zonguldak İl Sağlık Müdürlüğü İl Ambulans Servisi Başhekimliği 112 Acil Sağlık Hizmetleri İstasyonları, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi, Zonguldak İl Sağlık Müdürlüğü Atatürk Devlet Hastanesi çeşitli birim ve klinikleri kullanılmaktadır. Bunun yanı sıra öğretim planımızda yer alan 20 iş günü yaz stajı için çeşitli sağlık kurum ve kuruluşlarda staj yapılmaktadır.
- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgilere sahip olur.
- Alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilgi sahibi olur.
- Mesleği ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilir ve kullanabilme becerisine sahiptir.
- Bilişim ve bakım teknolojilerini mesleki uygulamaları sırasında etkin şekilde kullanır.
- Mesleki uygulamalarında karşılaştığı sorunlarda sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır, çözüm önerisinde bulunur.
- Mesleki bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile anlaşılır şekilde ifade eder.
- Alanında karşılaştığı sorunlarda sağlık ekibinin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
- Kariyer planlama ve yaşam boyu öğrenme konularında anlayışa sahiptir.
- Mesleki uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
- En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Analiz Yeteneği
- Problem Çözme
- Ekip Çalışması
- İletişim
- Yaratıcı Düşünme
- Profesyonellik
- Araştırma
- Liderlik
- Zamanı Etkin Kullanma
- Sorumluluk
- Esneklik
- Teknolojide Yetkinlik
Kurumumuzda; bir dersteki başarı durumu; öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, ödevler, uygulamalar, genel sınav ve proje çalışmaları dikkate alınarak hesaplanmaktadır. Sınavlara ilişkin usul ve esaslar; dayanağını; 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 14 üncü, 44 üncü ve 46ncı maddelerinden alan Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile düzenlenmektedir. (Madde 25-Madde 26-Madde 27)
Ölçme değerlendirme süreçlerinde; ödev, uygulama, ara sınav ve genel sınav olmak üzere farklı yöntemler kullanılır.
Başarı durumu; öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, ödevler, uygulamalar ve proje çalışmaları dikkate alınarak harfe dayalı not verme sistemi kullanılarak açıklanır. Ders başarı derecesi, başarı notu, katsayısı ve puan karşılığı Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde verilmiştir. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC ve YT notlarından birisini alan öğrenci, o dersi başarmış sayılır. Bir dersten DZ, GR, FF ve YZ notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmamış sayılır ve dersin açıldığı ilk yarıyılda almak zorundadır.
- Ölçme ve değerlendirmede yazılı sınav, test sınavları, sunum, proje–ödevler, saha uygulamaları veya bilgisayar uygulamaları gibi yöntemler kullanılır. Bu ölçme yöntemlerinin öğrencinin başarısına olan etkisi dönem başında öğrencilere ilan edilmektedir.
- Öğrencilerimizin başarı değerlendirmeleri, 28.08.2009 tarih ve 27333 sayılı Resmi Gazete yayınlanan "Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’ne uygun olarak yapılmaktadır. Yönetmeliğin 21. maddesine göre derse kayıt olduğu tarihten itibaren derse ve uygulamalarına devam etmesi zorunludur. Kuramsal derslerin %30’undan, uygulamaların %20’sinden fazlasına katılmayan öğrenci o dersin genel sınavına alınmaz. Yarıyıl içinde derslere devam koşulunu sağlamayan öğrenciler genel ve bütünleme sınavına da alınmazlar.
- Her dersin en az bir ara sınavı ve yarıyıl sonu (genel) sınavı ile bütünleme sınavı yapılır. Bununla birlikte proje, ödev, sunum, vb. gibi yarıyıl içi çalışmaları da bulunmaktadır. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi % 40, % 50 veya % 60 olabilir.
- Bir dersin başarılmış sayılabilmesi için, ders başarı puanının 100 üzerinden en az 50 olması gerekir. Genel veya bütünleme sınavından 100 üzerinden 50 alamayan öğrenci başarısız sayılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. Başarı notu tablosuna göre;
a) Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC ve YT notlarından birisini alan öğrenci, o dersi başarmış sayılır.
b) Bir dersten DZ, GR, FF ve YZ notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmamış sayılır ve dersin açıldığı ilk yarıyılda almak zorundadır.
c) Yarıyıl içinde derslere devam koşulunu sağlamayan öğrencilere DZ notu verilir. Bu öğrenciler, genel ve bütünleme sınavına alınmaz.
ç) Genel ve bütünleme sınavına girme hakkı olduğu halde sınava girmeyen öğrenciye, yarıyıl içi çalışmalarına bakılmadan GR notu verilir.
d) DZ ve GR notları, FF gibi işlem görür ve ağırlıklı genel not ortalamasına katılır.
e) YT notu, staj derslerinde başarı notu olarak verilir.
f) YZ notu, staj derslerinde başarısızlık notu olarak verilir.
g) MU notu, muafiyet sınavı uygulanan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.
Başarı Derecesi |
Başarı Notu |
Katsayı |
Puanı |
Pekiyi |
AA |
4,00 |
90-100 |
İyi-Pekiyi |
BA |
3,50 |
80-89 |
İyi |
BB |
3,00 |
70-79 |
Orta-İyi |
CB |
2,50 |
60-69 |
Orta |
CC |
2,00 |
50-59 |
Başarısız |
FF |
0 |
0-49 |
Geçer |
YT |
- |
- |
Kalır |
YZ |
- |
- |
Muaf |
MU |
- |
- |
Devamsız |
DZ |
0 |
- |
Sınava Girmedi |
GR |
0 |
- |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, programların niteliğinin korunması ve kalıcı olmasını sağlamak amacıyla kalite güvencesi süreçlerini etkin bir şekilde yönetmektedir. Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi, Avrupa Yeterlilikler Çerçevesinde eğitim ve öğretim seçeneklerinin kalite güvence sistemi ile entegre edilmesini sağlayarak, üniversitenin eğitim çıktılarının ulusal ve uluslararası standartlarla uyumlu olmasını hedeflemektedir.
Eğitim ve Öğretim, Araştırma ve Geliştirme, Toplumsal Katkı, Uluslararasılaşma, Yönetim Sistemi Ana Süreçleri Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Kalite Koordinatörlüğünce güvence altına alınmaktadır.
Kalite politikaları, prosedürleri, talimatlar ve kılavuzlar doğrultusunda kalite güvencesi sağlanmaktadır.
İlk ve Acil Yardım Programı, 2024 yılında Mesleki Eğitim Akreditasyon Kurulu (MEDEK) tarafından yapılan saha ziyareti (değerlendirme) sonucunda 01.01.2025-31.12.2028 tarihleri arasında geçerli olmak üzere akreditasyon almaya hak kazanmıştır.
Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme
Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.
Yabancı Uyruklu Öğrenciler İçin; Türkiye’deki üniversitelerince yapılan Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavından ilgili yönergeler çerçevesinde geçerli puan alan almak.
Değişim Öğrencileri İçin; Değişim öğrencilerinin kabulü, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus, Farabi, Mevlana ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır.
Özel öğrenciler için ise bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Özel öğrenci Yönergesi çerçevesinde kayıtlanabilirler.
Mesleki önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Programımızdan mezun öğrencilerimiz; Acil Yardım ve Afet Yönetimi, Hemşirelik ve Hemşirelik ve Sağlık Hizmetleri bölümlerine dikey geçiş yapabilirler.
Kurumumuzda ilk ve acil yardım programı öğrencileri için; tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik programı ve patoloji laboratuvar teknikleri programı ile çift anadal programı anlaşması bulunmaktadır. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (e) bendine ve 44 üncü maddesinin (c) fıkrası ile 24/4/2010 tarih ve 27561
sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası KrediTransferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine dayanılarak hazırlan Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Çift Anadal Programı Yönergesi
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Qualification Code | TR0030008099 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | First and Emergency Aid Associate Degree | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Zonguldak Bülent Ecevit University | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://w3.beun.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | Occupational | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Medical diagnostic and treatment technology | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO:08 3258.01 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 120 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | To train qualified health personnel who are equipped to work in emergency health services of other institutions and organizations, especially health institutions, in accordance with the relevant laws and regulations, who act in accordance with ethical principles and rules, who can apply emergency medical interventions needed by patients and injured people in line with their powers, and who can ensure that patients and injured people reach health institutions safely and quickly by ambulances. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and training activities are carried out in the form of formal and distance education. During education and training activities; within our institution; First and Emergency Aid Laboratory and Computer Laboratory, classrooms, our school garden area for case studies, for in-year applications; Zonguldak Provincial Health Directorate Provincial Ambulance Service Chief Physician 112 Emergency Health Services Stations, Zonguldak Bülent Ecevit University Health Practice and Research Center, Zonguldak Provincial Health Directorate Atatürk State Hospital various units and clinics are used. In addition, internships are carried out in various health institutions and organizations for 20 working days summer internship in our teaching plan. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | In our institution; success status in a course is calculated by taking into account the student's midterm exams, homework, applications, general exams and project studies during the semester. The procedures and principles regarding the exams are regulated by the Zonguldak Bülent Ecevit University Vocational Schools Education and Examination Regulation, which is based on the 14th, 44th and 46th articles of the Higher Education Law No. 2547 dated 4/11/1981. (Article 25-Article 26-Article 27) Different methods such as homework, practice, midterm and general exams are used in measurement and evaluation processes. Success status; It is explained using a letter-based grading system by taking into account the student's midterm exams, homework, applications and project work during the semester. Course success grade, success grade, coefficient and point equivalent are given in Zonguldak Bülent Ecevit University Vocational Schools Education and Examination Regulations. A student who receives one of the grades AA, BA, BB, CB, CC and YT from a course is considered to have succeeded in that course. A student who receives one of the grades DZ, GR, FF and YZ from a course is considered to have failed that course and must take it in the first semester of the course.
a) A student who receives one of the grades AA, BA, BB, CB, CC, or YT in a course is considered to have passed the course. b) A student who receives one of the grades DZ, GR, FF, or YZ in a course is considered to have failed and must retake the course in the first available semester. ç) A student who is eligible to take the general and makeup exam but does not attend is given a GR grade, regardless of their in-term performance. e) The YT grade is assigned as the passing grade for internship courses. f) The YZ grade is assigned as the failing grade for internship courses. g) The MU grade is given to students who successfully pass exemption exams for certain courses.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs;
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by YÖK. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans Council. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Zonguldak Bülent Ecevit University effectively manages quality assurance processes to ensure that the quality of the programs is maintained and permanent. The Turkish Qualifications Framework aims to ensure that the university's educational outcomes are compatible with national and international standards by ensuring that the education and training options in the European Qualifications Framework are integrated with the quality assurance system. Education and Training, Research and Development, Social Contribution, Internationalization, Management System Main Processes are assured by Zonguldak Bülent Ecevit University Quality Coordinatorship. Quality assurance is provided in line with quality policies, procedures, instructions and guidelines. The First and Emergency Aid Program was accredited for the period of 01.01.2025 - 31.12.2028 as a result of the field visit (evaluation) conducted by the Vocational Education Accreditation Board (MEDEK) in 2024. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | To graduate from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for associate degree programs of higher education institutions. To take the Measurement, Selection and Placement test, the procedures and principles of which are determined by YÖK. To be placed in the relevant associate degree program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Center (ÖSYM). For Foreign Students; To get a valid score within the framework of the relevant directives from the Foreign Student Exam conducted by universities in Turkey. For Exchange Students; The acceptance of exchange students is carried out within the framework of bilateral agreements (Erasmus, Farabi, Mevlana or General Academic Protocol) signed between Zonguldak Bülent Ecevit University and the partner university. For special students, if the relevant academic unit approves the courses offered in this program, they can register within the framework of Zonguldak Bülent Ecevit University Special Student Directive. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | 120 ECTS (including common compulsory courses), to be successful in all courses, to provide at least 2.00 GPA and to have successfully completed the internship application. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from vocational associate degree programs can make vertical transfer to undergraduate programs as a result of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM. Graduates of our program; Emergency Aid and Disaster Management, Nursing and Nursing and Health Services departments can make vertical transfer. For first and emergency aid program students in our institution; There is a double major program agreement with the medical documentation and secretarial program and the pathology laboratory techniques program. Students enrolled in double major programs can take courses from both diploma programs simultaneously and if they are successful, they can receive two separate associate degree diplomas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Article 7, paragraph one, subparagraph (e) and Article 44, paragraph (c) of the Higher Education Law No. 2547 and dated 24/4/2010 and 27561 Zonguldak Bülent Ecevit University Double Major Program Directive prepared on the basis of the provisions of the Regulation on the Principles of Transition, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions published in the Official Gazette numbered 2. Higher Education Law No. 2547 2.1.Higher Education Quality Assurance Regulation | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030008099
ISCO:08
3258.01
ISCO:08
3258.01
To train qualified health personnel who are equipped to work in emergency health services of other institutions and organizations, especially health institutions, in accordance with the relevant laws and regulations, who act in accordance with ethical principles and rules, who can apply emergency medical interventions needed by patients and injured people in line with their powers, and who can ensure that patients and injured people reach health institutions safely and quickly by ambulances.
Education and training activities are carried out in the form of formal and distance education. During education and training activities; within our institution; First and Emergency Aid Laboratory and Computer Laboratory, classrooms, our school garden area for case studies, for in-year applications; Zonguldak Provincial Health Directorate Provincial Ambulance Service Chief Physician 112 Emergency Health Services Stations, Zonguldak Bülent Ecevit University Health Practice and Research Center, Zonguldak Provincial Health Directorate Atatürk State Hospital various units and clinics are used. In addition, internships are carried out in various health institutions and organizations for 20 working days summer internship in our teaching plan.
- Have basic and up-to-date knowledge to fulfill their professional roles and functions.
- Have sufficient knowledge about individual and public health, environmental protection and occupational safety in the field.
- Has the ability to access and use scientific and up-to-date information related to the profession.
- Uses information and maintenance technologies effectively during professional practices.
- Uses problem solving and critical thinking skills in the problems encountered in professional practice and proposes solutions.
- Expresses professional knowledge and skills clearly through written and oral communication.
- Takes responsibility as a member of the health team in the problems encountered in the field.
- Has an understanding of career planning and lifelong learning..Realizes professional practices in accordance with ethical principles and legal regulations.
- Follows the information in the field and communicates with colleagues using at least one foreign language.
- Ability to Analyze
- Problem Solving
- Teamwork
- Communication
- Creative Thinking
- Professionalism
- Research
- Leadership
- Using Time Effectively
- Responsibility
- Flexibility
- Competence in Technology
In our institution; success status in a course is calculated by taking into account the student's midterm exams, homework, applications, general exams and project studies during the semester. The procedures and principles regarding the exams are regulated by the Zonguldak Bülent Ecevit University Vocational Schools Education and Examination Regulation, which is based on the 14th, 44th and 46th articles of the Higher Education Law No. 2547 dated 4/11/1981. (Article 25-Article 26-Article 27)
Different methods such as homework, practice, midterm and general exams are used in measurement and evaluation processes.
Success status; It is explained using a letter-based grading system by taking into account the student's midterm exams, homework, applications and project work during the semester. Course success grade, success grade, coefficient and point equivalent are given in Zonguldak Bülent Ecevit University Vocational Schools Education and Examination Regulations. A student who receives one of the grades AA, BA, BB, CB, CC and YT from a course is considered to have succeeded in that course. A student who receives one of the grades DZ, GR, FF and YZ from a course is considered to have failed that course and must take it in the first semester of the course.
- Various assessment and evaluation methods are used, including written exams, test exams, presentations, projects/assignments, field applications, or computer applications. The impact of these assessment methods on the student's success is announced to students at the beginning of the semester.
- The success evaluations of our students are carried out in accordance with the "Zonguldak Bülent Ecevit University Vocational Schools Education, Training, and Examination Regulation," published in the Official Newspaper dated 28.08.2009 and numbered 27333. According to Article 21 of the regulation, students must attend both the course and its applications from the date of enrollment. Students who miss more than 30% of theoretical courses or more than 20% of practical sessions are not allowed to take the final exam for that course. Students who fail to meet the attendance requirement during the semester are also not allowed to take the final and make-up exams.
- Each course includes at least one midterm exam, an end-of-semester (final) exam, and a make-up exam. In addition, semester-long coursework such as projects, assignments, and presentations is also included. The impact of the final exam on the course success grade may be 40%, 50%, or 60%.
- A course which is assumed to be successfully completed, the course score must be at least 50. A student who scores less than 50 out of 100 in the final or repeat exam is considered unsuccessful. Letter and/or numerical grading systems are used to assess student performance. According to the grading table:
a) A student who receives one of the grades AA, BA, BB, CB, CC, or YT in a course is considered to have passed the course.
b) A student who receives one of the grades DZ, GR, FF, or YZ in a course is considered to have failed and must retake the course in the first available semester.
c) Students who do not meet the attendance requirements during the semester receive a DZ grade. These students are not allowed to take the general and makeup exams.
ç) A student who is eligible to take the general and makeup exam but does not attend is given a GR grade, regardless of their in-term performance.
d) DZ and GR grades are treated the same as FF and are included in the weighted grade point average.
e) The YT grade is assigned as the passing grade for internship courses.
f) The YZ grade is assigned as the failing grade for internship courses.
g) The MU grade is given to students who successfully pass exemption exams for certain courses.
Success Level |
Grade |
Coefficient |
Score |
Excellent |
AA |
4,00 |
90-100 |
Good-Excellent |
BA |
3,50 |
80-89 |
Good |
BB |
3,00 |
70-79 |
Moderate-Good |
CB |
2,50 |
60-69 |
Moderate |
CC |
2,00 |
50-59 |
Fail |
FF |
0 |
0-49 |
Pass |
YT |
- |
- |
Fail |
YZ |
- |
- |
Exempt |
MU |
- |
- |
Unattended |
DZ |
0 |
- |
Did Not Attend Exam |
GR |
0 |
- |
In order to monitor the quality of higher education programs;
-
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. Reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by YÖK.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans Council.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public.
In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Zonguldak Bülent Ecevit University effectively manages quality assurance processes to ensure that the quality of the programs is maintained and permanent. The Turkish Qualifications Framework aims to ensure that the university's educational outcomes are compatible with national and international standards by ensuring that the education and training options in the European Qualifications Framework are integrated with the quality assurance system.
Education and Training, Research and Development, Social Contribution, Internationalization, Management System Main Processes are assured by Zonguldak Bülent Ecevit University Quality Coordinatorship.
Quality assurance is provided in line with quality policies, procedures, instructions and guidelines.
The First and Emergency Aid Program was accredited for the period of 01.01.2025 - 31.12.2028 as a result of the field visit (evaluation) conducted by the Vocational Education Accreditation Board (MEDEK) in 2024.
To graduate from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for associate degree programs of higher education institutions.
To take the Measurement, Selection and Placement test, the procedures and principles of which are determined by YÖK.
To be placed in the relevant associate degree program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Center (ÖSYM).
For Foreign Students; To get a valid score within the framework of the relevant directives from the Foreign Student Exam conducted by universities in Turkey.
For Exchange Students; The acceptance of exchange students is carried out within the framework of bilateral agreements (Erasmus, Farabi, Mevlana or General Academic Protocol) signed between Zonguldak Bülent Ecevit University and the partner university.
For special students, if the relevant academic unit approves the courses offered in this program, they can register within the framework of Zonguldak Bülent Ecevit University Special Student Directive.
Students who graduate from vocational associate degree programs can make vertical transfer to undergraduate programs as a result of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM. Graduates of our program; Emergency Aid and Disaster Management, Nursing and Nursing and Health Services departments can make vertical transfer.
For first and emergency aid program students in our institution; There is a double major program agreement with the medical documentation and secretarial program and the pathology laboratory techniques program. Students enrolled in double major programs can take courses from both diploma programs simultaneously and if they are successful, they can receive two separate associate degree diplomas.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
Article 7, paragraph one, subparagraph (e) and Article 44, paragraph (c) of the Higher Education Law No. 2547 and dated 24/4/2010 and 27561
Zonguldak Bülent Ecevit University Double Major Program Directive prepared on the basis of the provisions of the Regulation on the Principles of Transition, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions published in the Official Gazette numbered
2. Higher Education Law No. 2547
2.1.Higher Education Quality Assurance Regulation
The qualification is valid at all times.
