Yeterlilik Kodu | TR0030005227 | |
Yeterlilik Adı | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.mu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü 4 yıllık lisans programıyla; • Öğretmenlik mesleği için gerekli olan temel bilgi, beceri ve yeteneklere sahip • Alanında yapılan çalışmaları takip edebilen • Bilimsel süreçleri yaşamında temel alan • Bilgiye ulaşabilen ve bilgiyi üretime çevirebilen • Problem çözme becerisi yüksek • Yaratıcı, yenilikçi ve girişimci niteliklere sahip • Toplumun ortak değerlerini bilen ve saygı duyan • Takım halinde çalışabilen • Mesleki ve etik konularda farkındalığı olan • Farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen • Ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını bilen ve uygulayan nitelikli öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde anabilim dalı programında öğretmen adaylarının akademik gelişimini sağlamak amacıyla hem mesleki hem de alan bilgisi ve genel kültüre yönelik derslere yer verilmiştir. Anabilim Dalı, uluslararası saygınlığı olan kaliteli kurumlarla ikili anlaşmalar yoluyla öğrenci ve akademisyen değişimini destekleyerek bilgi ve deneyimi arttırmayı hedeflemektedir. Anabilim Dalının, 2007 yılı itibari ile ERASMUS, FARABİ ve MEVLANA Öğrenci ve Akademisyen Değişim Programı, kapsamında ikili anlaşmaları bulunmaktadır. Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, Eğitim Fakültesi Binası'nda hizmet vermekte olup, 39 dersliğe, kütüphaneye, Bilgisayar laboratuvarlarına ve Matematik Eğitimi Sınıfına sahiptir. Sınıflarda projektör, tepegöz, akıllı tahta vs. gibi teknolojik araçlar ve internet bağlantısı bulunmaktadır. Eğitim Fakültesi bünyesinde, ilgili anabilim dalı öğretim üyeleri tarafından öğrencilere hizmet vermek üzere 2 grup ve 5 bireysel psikolojik danışma odası bulunmaktadır. Matematik Eğitimi Anabilim dalında 120 öğretmen adayı ile birlikte 4 doçent ve 1 doktor öğretim üyesi olmak üzere 5 akademik personel bulunmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar en az bir ara sınav ve bir final olacak şekilde ilgili dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yapılmaktadır. Öğretim elemanı isterse ara sınav sayısını 2 ye çıkartabilir; ödev ve proje vererek her bir notlandırmasını değerlendirme yaparken katsayılarını belirlemek suretiyle kullanabilir. Sınavların değerlendirilmesi, üniversitemiz bünyesindeki tüm yüksekokul, fakülte ve enstitüler ile rektörlüğe bağlı diğer birimlerde olduğu gibi ana bilim dalımızda da bağıl sistem ile yapılmaktadır. Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri: Mesleki Bilgi:
Mesleki Beceri:
Tutum ve Değerler:
| |
Kalite Güvencesi |
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) | |
Giriş Şartı | Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Lisans Yerleştirme Sınavlarından (LYS) alınan MF-1 puan türüne göre yerleştirme yapılmaktadır. | |
Başarma Şartları | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği esas alınmıştır. Mezuniyet hakkı kazanan öğrencilere yönetmelik hükümlerine göre ilgili programın diploması verilir. a) Kayıtlı olduğu programın öngördüğü bütün dersleri, uygulamaları ve stajları,yukarıdaki yönetmelik hükümlerine göre başarı ile tamamlamak. Matematik Öğretmenliği Öğretim Programındaki 215 AKTS Zorunlu ve 25 AKTS Seçmeli ders olmak üzere toplam 240 AKTS'lik dersi başarıyla tamamlamış olmak. b) Genel Not Ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2 olması c) Bu yönetmeliğin ilgili madde/maddelerinde belirtilen nedenlerle üniversite ile ilişiği kesilmemiş olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı mezunları “Matematik Öğretmeni” unvanı ile Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarına Matematik Öğretmeni olarak atanmaktadırlar. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030005227
ISCO:08
ISCO:08
Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü 4 yıllık lisans programıyla; • Öğretmenlik mesleği için gerekli olan temel bilgi, beceri ve yeteneklere sahip • Alanında yapılan çalışmaları takip edebilen • Bilimsel süreçleri yaşamında temel alan • Bilgiye ulaşabilen ve bilgiyi üretime çevirebilen • Problem çözme becerisi yüksek • Yaratıcı, yenilikçi ve girişimci niteliklere sahip • Toplumun ortak değerlerini bilen ve saygı duyan • Takım halinde çalışabilen • Mesleki ve etik konularda farkındalığı olan • Farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen • Ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını bilen ve uygulayan nitelikli öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Bu amaç çerçevesinde anabilim dalı programında öğretmen adaylarının akademik gelişimini sağlamak amacıyla hem mesleki hem de alan bilgisi ve genel kültüre yönelik derslere yer verilmiştir. Anabilim Dalı, uluslararası saygınlığı olan kaliteli kurumlarla ikili anlaşmalar yoluyla öğrenci ve akademisyen değişimini destekleyerek bilgi ve deneyimi arttırmayı hedeflemektedir. Anabilim Dalının, 2007 yılı itibari ile ERASMUS, FARABİ ve MEVLANA Öğrenci ve Akademisyen Değişim Programı, kapsamında ikili anlaşmaları bulunmaktadır. Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, Eğitim Fakültesi Binası'nda hizmet vermekte olup, 39 dersliğe, kütüphaneye, Bilgisayar laboratuvarlarına ve Matematik Eğitimi Sınıfına sahiptir. Sınıflarda projektör, tepegöz, akıllı tahta vs. gibi teknolojik araçlar ve internet bağlantısı bulunmaktadır. Eğitim Fakültesi bünyesinde, ilgili anabilim dalı öğretim üyeleri tarafından öğrencilere hizmet vermek üzere 2 grup ve 5 bireysel psikolojik danışma odası bulunmaktadır. Matematik Eğitimi Anabilim dalında 120 öğretmen adayı ile birlikte 4 doçent ve 1 doktor öğretim üyesi olmak üzere 5 akademik personel bulunmaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Öğretmenlik mesleğinin önemini bilir, toplumda rol model bir birey olur.
- Matematik alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
- Matematiğin öğrenme alanlarında ilköğretim konuları için pedagojik öğretme bilgisine sahiptir, bu konularda uygulamaları vardır.
- Öğrencilerin matematik bilgisini değerlendirme konusunda farklı değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
- Matematik problemlerini kendisi çözebilir ve öğrencilerde problem çözme becerilerini nasıl geliştirebileceğini bilir.
- Günümüz çok kültürlü öğretim ortamlarında, öğrencilerin kişisel gelişim özelliklerine uygun öğretim yöntem ve teknikleri kullanır.
- Matematik öğretim program bilgisine içerik ve biçimsel yönlerden sahiptir.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
- Bilimsel ve matematiksel düşünür ve ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanır.
- Bireysel çalışma, bağımsız karar verebilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerilerine sahiptir.
- Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yürütür.
- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve teknolojiyi matematik eğitiminde kullanır.
- Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenler.
- Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
- Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Sınavlar en az bir ara sınav ve bir final olacak şekilde ilgili dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yapılmaktadır. Öğretim elemanı isterse ara sınav sayısını 2 ye çıkartabilir; ödev ve proje vererek her bir notlandırmasını değerlendirme yaparken katsayılarını belirlemek suretiyle kullanabilir. Sınavların değerlendirilmesi, üniversitemiz bünyesindeki tüm yüksekokul, fakülte ve enstitüler ile rektörlüğe bağlı diğer birimlerde olduğu gibi ana bilim dalımızda da bağıl sistem ile yapılmaktadır. Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri:
Mesleki Bilgi:
- Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. A2) Alan Eğitimi Bilgisi: Alanının öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir.
- Mevzuat Bilgisi: Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuata uygun davranır.
Mesleki Beceri:
- Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar.
- Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar.
- Öğretme ve Öğrenme Süreçlerini Yönetme: Öğretme ve öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür.
- Ölçme ve Değerlendirme: Ölçme ve değerlendirme, yöntemi teknik ve araçlarını amacına uygun kullanır.
Tutum ve Değerler:
- Milli, Manevi ve Evrensel Değerler: milli, manevi ve evrensel değerleri gözetir.
- Öğrenciye Yaklaşım: Öğrencilerin gelişimlerini destekleyici tutum sergiler.
- İletişim ve İş Birliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve iş birliği kurar.
- Kişisel ve Mesleki Gelişim: Öz değerlendirme yaparak, kişisel ve mesleki gelişimine yönelik çalışmalara katılır.
- Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Lisans Yerleştirme Sınavlarından (LYS) alınan MF-1 puan türüne göre yerleştirme yapılmaktadır.
İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı mezunları “Matematik Öğretmeni” unvanı ile Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarına Matematik Öğretmeni olarak atanmaktadırlar.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030005227 | |
Qualification Title | Elementary Mathematics Education License | |
Awarding Body | Mugla Sıtkı Koçman University | |
Awarding Body Contact | Muğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla | |
Awarding Body Url | http://www.mu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030005227
- Understands the importance of the role of a teacher and accordingly acts as a role model in society.
- Acquired theoretical and applied knowledge in Mathematics.
- Acquired pedagogical content knowledge in different strands of middle school mathematics and had practiced this knowledge with middle school students.
- Knows and implements different methods of assessing and evaluating students’ mathematical knowledge.
- Solves a variety of mathematics problems and knows how to help students become better problem solvers.
- Implements proper teaching methods and techniques considering the multıcultural education and the characteristics of individual students.
- Knows the mathematics teaching program and curriculum.
- Acts professionally and have ethical responsibility.
- Obtained ability to learn scientific, mathematical perception and the ability to use that information in related areas.
- Behaves independently, makes decisions, takes initiative, and be creative.
- Performs team work within the discipline and interdisciplinary areas.
- Follows the developments in science and technology and uses technology in teaching mathematics.
- Designs activities for developing critical and creative thinking.
- Sets up and develops a solution method for a problem in mathematics independently, solves and evaluates the results and applies them if necessary.
- Uses a foreign language at least one European Language Portfolio B1 general level and communicates with colleagues in the field.
- Uses informatics and communication technologies along with computer software at least advanced level of European Computer Usage License.
Qualification is continuous