Yeterlilik Kodu

TR0030007598

Yeterlilik Adı
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumNecmettin Erbakan Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA
Sorumlu Kurum URLhttps://www.erbakan.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08  

 

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği programının amacı, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullar başta olmak üzere, diğer matematik eğitimi veren özel kurumlarda görev yapacak matematik öğretmeni adaylarının sahip olmaları gereken temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkları kazandırmaktır. Ayrıca, alana özgü hem teorik hem de uygulamaya ilişkin bilgi ve becerileri kazanmış, çağın gerektirdiği değerleri kavramış, ulusal ve uluslararası gelişmeleri izleyen, matematik öğrenme ve öğretme sürecine ilişkin olumlu tutum geliştirmiş, bilimsel okuryazarlığa önem veren, ahlaki, toplumsal, kültürel ve etik değerlere sahip nitelikli matematik öğretmenleri yetiştirmektir.

Bu programdan mezun olan öğrencilerin kişisel ve mesleki yaşam açısından kendi öğrencilerine iyi bir model olması, kendi profesyonel gelişimi için alanıyla ilgili yenilikleri takip etmesi ve etkili iletişim becerilerine sahip olması beklenmektedir. Bununla birlikte bu programda eğitim gören öğrencilerin nasıl öğreneceğini tam olarak anlayan, teknoloji kullanımı konusunda kendine güvenen, problem çözme yeteneğine sahip olan, eleştirel düşünmeye, insan haklarına, demokrasiye ve etiğe önem veren öğretmenler olarak mezun olmaları beklenmektedir.  Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalında 5 Profesör, 3 Doçent, 1 Doktor Öğretim Üyesi, 1 Araştırma Görevlisi olmak üzere 10 Öğretim elemanı çalışmaktadır.

Öğrenme Ortamları

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programının temel amacı; görsel materyalleri, farklı yöntem ve teknikleri kullanarak, alana ilişkin güncel gelişmelerin takibine yer verilerek, öğrencilere çeşitli görevler verilmesine, etkinliklerin planlanmasına ve bunların günlük hayatla ilişkilendirilmesine, lisans programında yer alan amaçlara ulaşması sağlanmaktadır.

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programının misyonu öğrencilerine bilgiyi yapılandırma fırsatı sunan, yaparak yaşayarak öğrenme ortamları sağlamaktır. Bununla beraber İlköğretim Matematik Öğretmenliği programı öğretmen adaylarının her türlü yaratıcılığa sahip, analitik ve eleştirel düşünen, alanıyla ilgili her türlü donanıma ve bilgiye sahip bireyler olarak yetiştirme vizyonu ile hareket etmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

• Matematik alanı ve matematik eğitimi ile ilgili temel kavramları anlar ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri kurar.

• Matematik eğitimi ile ilgili bilimsel ve toplumsal gelişmeleri takip eder, sorgular ve bu bilgileri sınıf içi uygulamalarında kullanır.

• Okul içinde ve okul dışında matematik öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili olguları tespit eder, kavramsallaştırır ve bilimsel yöntemlerle inceleyip yorumlar.

• Kendini sürekli geliştirme ve yenilemeye karşı olumlu bir tutum sergiler, kişisel ve mesleki gelişimi için gereksinimlerini belirler ve gerekli alanlarda kendini geliştirir.

• Matematik öğretimi alanıyla ilgili kaynakları etkili bir şekilde kullanma becerisine sahiptir.

• Matematiksel düşünme, iletişim, akıl yürütme ve problem çözme becerisine sahiptir.

• Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, özel gereksinimlerini dikkate alan öğrenme ortamları oluşturur.

• Matematiksel kavramların öğretimine yönelik uygun materyal tasarlama becerisine sahiptir. 

• Matematik öğretim yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgi ve beceriye sahiptir.

• Programın kazanım ve hedeflerine uygun, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçer ve kullanır.

• Öğrenme ve araştırmaya yönelik bireysel sorumluluk alır ve yerine getirir.

• Matematik öğretimine yönelik bilgiye ulaşma yollarını etkili bir şekilde kullanır.

• Matematik öğretiminde karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

• Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. 

• Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. İnsan hakları ve demokrasi gibi evrensel değerlere saygılı davranır.

• Öğretmenlik mesleğinin etik anlayışına sahiptir.

• Sanatsal, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılır.

• Kişisel ve mesleki yönden kendisini geliştirerek öğrencilere rol model olur.

• Yaşam boyu öğrenme ve toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için etkinlikler geliştirebilir.

• Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tavır ve davranışları ile topluma örnek tutum sergiler.

Anahtar Yetkinlikler

Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci özel ve devlet ortaokullarında İlköğretim Matematik Öğretmeni olarak istihdam edilebilir, Matematik Eğitimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora programlarına başvuruda bulunabilir.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ayrıca, sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Necmettin Erbakan Üniversitesi “Önlisans-Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” nin ilgili maddeleri uygulanmaktadır. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulmaktadırlar Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavı yapılır. Başarı notu, genel sınav/bütünleme sınavından sonra, ara sınav/sınavlar ile çoklu değerlendirme ölçütlerinin %50’si ve genel/bütünleme sınav notunun %50’sinin toplamı alınıp dersin öğretim elemanı tarafından harf notu verilerek belirlenir. Ara sınavlar ile varsa çoklu değerlendirme ölçütlerinin not ortalamasına etki oranı Senato tarafından belirlenen kriterler kapsamında ders yürütücüsü tarafından belirlenir.” Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. AA, BA, BB ve CB harf notlarının puan aralıkları dersin öğretim elemanı tarafından sınıfın genel durumu göz önünde bulundurularak aşağı çekilebilir. Geçme notu olan CC karşılığı 60 puanın altında olamaz. Geçme notunun belirlenmesinde Senato genel sınav için alt sınır belirleyebilir. Dönem/yıl ağırlıklı not ortalaması 2,50 olan öğrenci DC olan dersleri de başarmış sayılır. Aksi takdirde bu dersleri tekrar eder. DD, FD ve FF notları başarısız not karşılığıdır, bu notların puan aralıkları değiştirilemez. F notu devamsızlık veya uygulamadan başarısız olması nedeniyle genel sınava girme hakkı bulunmayan öğrenciye verilir. M (Muaf) notu programdan kaldırılan ve yerine yeni bir ders konulmayan herhangi bir derse verilen nottur. Öğrenme- öğretme süreçlerinin değerlendirilmesinde, Sınavlar ve ders başarı notları, Mezuniyet koşulları ile ilgili olarak “Önlisans-Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” nin ilgili maddeleri uygulanmaktadır.

Kalite Güvencesi

• Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Giriş Şartı

Bu program için herhangi bir özel kabul koşulu bulunmamaktadır. Lise ve dengi okul diplomasına sahip olan, Lisansüstü yerleştirme sınavından MF-1 puan türünde yeterli puan alan ve kontenjan dahilinde olan her öğrenci programa kabul edilebilir.

Başarma Şartlarıİlköğretim Matematik Öğretmenliği programına kayıtlı olan öğrencilerden program müfredatını başarıyla tamamlayan ve en az 2.00 olanlar yeterli görülüp, bu öğrencilere lisans diploması verilir. Anabilim dalımızdan lisans derecesini elde etmek için öğrencilerin, aldıkları tüm zorunlu ve seçmeli derslerde başarılı olarak en az 240 AKTSyi tamamlaması ve ağırlıklı genel not ortalamalarının en az 2,0 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci özel ve devlet ortaokullarında İlköğretim Matematik Öğretmeni olarak istihdam edilebilir, Matematik Eğitimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora programlarına başvuruda bulunabilir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030007598


Yeterlilik Adı
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Necmettin Erbakan Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08  

 


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08  

 


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği programının amacı, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullar başta olmak üzere, diğer matematik eğitimi veren özel kurumlarda görev yapacak matematik öğretmeni adaylarının sahip olmaları gereken temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkları kazandırmaktır. Ayrıca, alana özgü hem teorik hem de uygulamaya ilişkin bilgi ve becerileri kazanmış, çağın gerektirdiği değerleri kavramış, ulusal ve uluslararası gelişmeleri izleyen, matematik öğrenme ve öğretme sürecine ilişkin olumlu tutum geliştirmiş, bilimsel okuryazarlığa önem veren, ahlaki, toplumsal, kültürel ve etik değerlere sahip nitelikli matematik öğretmenleri yetiştirmektir.

Bu programdan mezun olan öğrencilerin kişisel ve mesleki yaşam açısından kendi öğrencilerine iyi bir model olması, kendi profesyonel gelişimi için alanıyla ilgili yenilikleri takip etmesi ve etkili iletişim becerilerine sahip olması beklenmektedir. Bununla birlikte bu programda eğitim gören öğrencilerin nasıl öğreneceğini tam olarak anlayan, teknoloji kullanımı konusunda kendine güvenen, problem çözme yeteneğine sahip olan, eleştirel düşünmeye, insan haklarına, demokrasiye ve etiğe önem veren öğretmenler olarak mezun olmaları beklenmektedir.  Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalında 5 Profesör, 3 Doçent, 1 Doktor Öğretim Üyesi, 1 Araştırma Görevlisi olmak üzere 10 Öğretim elemanı çalışmaktadır.


Öğrenme Ortamları

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programının temel amacı; görsel materyalleri, farklı yöntem ve teknikleri kullanarak, alana ilişkin güncel gelişmelerin takibine yer verilerek, öğrencilere çeşitli görevler verilmesine, etkinliklerin planlanmasına ve bunların günlük hayatla ilişkilendirilmesine, lisans programında yer alan amaçlara ulaşması sağlanmaktadır.

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programının misyonu öğrencilerine bilgiyi yapılandırma fırsatı sunan, yaparak yaşayarak öğrenme ortamları sağlamaktır. Bununla beraber İlköğretim Matematik Öğretmenliği programı öğretmen adaylarının her türlü yaratıcılığa sahip, analitik ve eleştirel düşünen, alanıyla ilgili her türlü donanıma ve bilgiye sahip bireyler olarak yetiştirme vizyonu ile hareket etmektedir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

• Matematik alanı ve matematik eğitimi ile ilgili temel kavramları anlar ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri kurar.

• Matematik eğitimi ile ilgili bilimsel ve toplumsal gelişmeleri takip eder, sorgular ve bu bilgileri sınıf içi uygulamalarında kullanır.

• Okul içinde ve okul dışında matematik öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili olguları tespit eder, kavramsallaştırır ve bilimsel yöntemlerle inceleyip yorumlar.

• Kendini sürekli geliştirme ve yenilemeye karşı olumlu bir tutum sergiler, kişisel ve mesleki gelişimi için gereksinimlerini belirler ve gerekli alanlarda kendini geliştirir.

• Matematik öğretimi alanıyla ilgili kaynakları etkili bir şekilde kullanma becerisine sahiptir.

• Matematiksel düşünme, iletişim, akıl yürütme ve problem çözme becerisine sahiptir.

• Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, özel gereksinimlerini dikkate alan öğrenme ortamları oluşturur.

• Matematiksel kavramların öğretimine yönelik uygun materyal tasarlama becerisine sahiptir. 

• Matematik öğretim yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgi ve beceriye sahiptir.

• Programın kazanım ve hedeflerine uygun, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçer ve kullanır.

• Öğrenme ve araştırmaya yönelik bireysel sorumluluk alır ve yerine getirir.

• Matematik öğretimine yönelik bilgiye ulaşma yollarını etkili bir şekilde kullanır.

• Matematik öğretiminde karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

• Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. 

• Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. İnsan hakları ve demokrasi gibi evrensel değerlere saygılı davranır.

• Öğretmenlik mesleğinin etik anlayışına sahiptir.

• Sanatsal, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılır.

• Kişisel ve mesleki yönden kendisini geliştirerek öğrencilere rol model olur.

• Yaşam boyu öğrenme ve toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için etkinlikler geliştirebilir.

• Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tavır ve davranışları ile topluma örnek tutum sergiler.


Anahtar Yetkinlikler

Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci özel ve devlet ortaokullarında İlköğretim Matematik Öğretmeni olarak istihdam edilebilir, Matematik Eğitimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora programlarına başvuruda bulunabilir.


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ayrıca, sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Necmettin Erbakan Üniversitesi “Önlisans-Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” nin ilgili maddeleri uygulanmaktadır. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulmaktadırlar Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavı yapılır. Başarı notu, genel sınav/bütünleme sınavından sonra, ara sınav/sınavlar ile çoklu değerlendirme ölçütlerinin %50’si ve genel/bütünleme sınav notunun %50’sinin toplamı alınıp dersin öğretim elemanı tarafından harf notu verilerek belirlenir. Ara sınavlar ile varsa çoklu değerlendirme ölçütlerinin not ortalamasına etki oranı Senato tarafından belirlenen kriterler kapsamında ders yürütücüsü tarafından belirlenir.” Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. AA, BA, BB ve CB harf notlarının puan aralıkları dersin öğretim elemanı tarafından sınıfın genel durumu göz önünde bulundurularak aşağı çekilebilir. Geçme notu olan CC karşılığı 60 puanın altında olamaz. Geçme notunun belirlenmesinde Senato genel sınav için alt sınır belirleyebilir. Dönem/yıl ağırlıklı not ortalaması 2,50 olan öğrenci DC olan dersleri de başarmış sayılır. Aksi takdirde bu dersleri tekrar eder. DD, FD ve FF notları başarısız not karşılığıdır, bu notların puan aralıkları değiştirilemez. F notu devamsızlık veya uygulamadan başarısız olması nedeniyle genel sınava girme hakkı bulunmayan öğrenciye verilir. M (Muaf) notu programdan kaldırılan ve yerine yeni bir ders konulmayan herhangi bir derse verilen nottur. Öğrenme- öğretme süreçlerinin değerlendirilmesinde, Sınavlar ve ders başarı notları, Mezuniyet koşulları ile ilgili olarak “Önlisans-Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” nin ilgili maddeleri uygulanmaktadır.


Kalite Güvencesi

• Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)


Giriş Şartı

Bu program için herhangi bir özel kabul koşulu bulunmamaktadır. Lise ve dengi okul diplomasına sahip olan, Lisansüstü yerleştirme sınavından MF-1 puan türünde yeterli puan alan ve kontenjan dahilinde olan her öğrenci programa kabul edilebilir.


Başarma Şartları
İlköğretim Matematik Öğretmenliği programına kayıtlı olan öğrencilerden program müfredatını başarıyla tamamlayan ve en az 2.00 olanlar yeterli görülüp, bu öğrencilere lisans diploması verilir. Anabilim dalımızdan lisans derecesini elde etmek için öğrencilerin, aldıkları tüm zorunlu ve seçmeli derslerde başarılı olarak en az 240 AKTSyi tamamlaması ve ağırlıklı genel not ortalamalarının en az 2,0 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci özel ve devlet ortaokullarında İlköğretim Matematik Öğretmeni olarak istihdam edilebilir, Matematik Eğitimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora programlarına başvuruda bulunabilir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030007598

Qualification Title
Bachelor Degree in Elementary Mathematics Education
Awarding BodyNecmettin Erbakan University
Awarding Body Contact Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA
Awarding Body Urlwww.erbakan.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Have enough content area knowledge about their main field Utilize appropriate methods and approaches in assessment and evaluation process. Have knowledge of foreign language as much as they can follow the foreign resources related to their field.
  • Have ability to use Information and Communication Technologies effectively in mathematics teaching.
  • Know elementary second level student’s developmental properties and learning styles and do effective planning, material development and applications proper to these features.
  • Know fundamental principles of Turkish Education System and the school. Become a teacher who is devoted to Atatürk’s Principles and Turkish Revolution; believe democracy, being aware of the Turkish national, moral, ethical and cultural values and sensitive to these in occupation and appreciate the national culture and universal values.
  • Have scientific and analytical thinking abilities; know scientific research methods and techniques and use them in-class applications.
  • Have enough knowledge about the nature and historical development of Mathematics, about mathematical thinking system and relate mathematics to other disciplines. Have the ability of using Turkish appropriate to the rules and effectively; establishing productive communication with students and colleagues.
  • Know the basic learning fields and objectives of the mathematics curriculum.
  • Have the skills of mathematical communication, problem solving, reasoning and relating.
  • Plans learning processes related Mathematics and perform them effectively.
  • Do self-evaluation; assume responsibility in individual and group tasks and actively participate in social and cultural events.
  • Take care about developmental and learning properties of students at in-class activities and guide them.
Key Competencies-
Further Info

There are one midterm and one final exam in every term for each lesson. Each exam’s contribution of succeed point is the weighted average of midterm exam (%40) and final exam (%60). Top point for every exam is 100. Students who have AA, BA, BB, CB, CC letter marks are counted as successful. DC and DD letter marks are conditioned successful marks. Students who have these two marks must have at least 2.00 grade point average to succeed the education process.Teacher candidates who finished all the required courses and get the grade point average of 2.00 on a 4.00 grade scale, will be graduated with the bachelor degree in the field of Secondary Mathematics Education. 

Quality Assurance-
Access Requirements

There is no special admission prerequisites to this program. Students who graduated from any type of secondary school, apply for the program with getting satisfactory points in MF-1 score type of the university entrance test

Conditions for SuccessTeacher candidates who finished all the required courses and get the grade point average of 2.00 on a 4.00 grade scale, will be graduated with the bachelor degree in the field of Secondary Mathematics Education. In order to obtain the B.S. degree, students have to succeed in all their compulsory and elective courses shown in the program to complete at least 240 ECTS credits and have a cumulative grade point average of at least 2.0.
Progression Paths (Relationship Type)

Students graduated from the department have many opportunities in public and private sector as a teacher, tutor, or instructional designer.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030007598


Qualification Title
Bachelor Degree in Elementary Mathematics Education

Awarding Body
Necmettin Erbakan University

Awarding Body Contact
Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Have enough content area knowledge about their main field Utilize appropriate methods and approaches in assessment and evaluation process. Have knowledge of foreign language as much as they can follow the foreign resources related to their field.
  • Have ability to use Information and Communication Technologies effectively in mathematics teaching.
  • Know elementary second level student’s developmental properties and learning styles and do effective planning, material development and applications proper to these features.
  • Know fundamental principles of Turkish Education System and the school. Become a teacher who is devoted to Atatürk’s Principles and Turkish Revolution; believe democracy, being aware of the Turkish national, moral, ethical and cultural values and sensitive to these in occupation and appreciate the national culture and universal values.
  • Have scientific and analytical thinking abilities; know scientific research methods and techniques and use them in-class applications.
  • Have enough knowledge about the nature and historical development of Mathematics, about mathematical thinking system and relate mathematics to other disciplines. Have the ability of using Turkish appropriate to the rules and effectively; establishing productive communication with students and colleagues.
  • Know the basic learning fields and objectives of the mathematics curriculum.
  • Have the skills of mathematical communication, problem solving, reasoning and relating.
  • Plans learning processes related Mathematics and perform them effectively.
  • Do self-evaluation; assume responsibility in individual and group tasks and actively participate in social and cultural events.
  • Take care about developmental and learning properties of students at in-class activities and guide them.

Key Competencies
-

Further Info

There are one midterm and one final exam in every term for each lesson. Each exam’s contribution of succeed point is the weighted average of midterm exam (%40) and final exam (%60). Top point for every exam is 100. Students who have AA, BA, BB, CB, CC letter marks are counted as successful. DC and DD letter marks are conditioned successful marks. Students who have these two marks must have at least 2.00 grade point average to succeed the education process.Teacher candidates who finished all the required courses and get the grade point average of 2.00 on a 4.00 grade scale, will be graduated with the bachelor degree in the field of Secondary Mathematics Education. 


Quality Assurance
-

Access Requirements

There is no special admission prerequisites to this program. Students who graduated from any type of secondary school, apply for the program with getting satisfactory points in MF-1 score type of the university entrance test


Conditions for Success
Teacher candidates who finished all the required courses and get the grade point average of 2.00 on a 4.00 grade scale, will be graduated with the bachelor degree in the field of Secondary Mathematics Education. In order to obtain the B.S. degree, students have to succeed in all their compulsory and elective courses shown in the program to complete at least 240 ECTS credits and have a cumulative grade point average of at least 2.0.

Progression Paths (Relationship Type)

Students graduated from the department have many opportunities in public and private sector as a teacher, tutor, or instructional designer.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode