Yeterlilik Kodu | TR0030015980 | ||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Maltepe Üniversitesi | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Büyükbakkalköy, Maltepe Ünv. Marmara Eğitim Köyü, 34857 Maltepe/İstanbul | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.maltepe.edu.tr | ||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | ||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi | |||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | ||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ID: 1134, ISCO-08 KODU: 2341.05 | ||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | ||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Bu programın amacı bilgi üreten ve bu bilgiyi aktarabilen nitelikli bireyler yetiştirerek giderek artmakta olan öğretmen ihtiyacını karşılamaktır. Program mezunlarının bilgili ve yetkili eğiticiler olmasının yanı sıra öğrenme ve öğretme motivasyonu olan, insanlarla birlikte çalışabilen, bildiklerinin paylaşabilen, öğrenme ve öğretme konusunda sebatkâr, iletişim becerileri güçlü, yaşam boyu öğrenmeyi amaçlayan öğretmenler olması hedeflenmektedir. Ayrıca bu programda, matematiği öğrencilerin korkulu rüyası olmaktan çıkaracak, matematiğin önemini ve uygulama alanlarını öğrencilerine gösterecek matematik öğretmenleri yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
| ||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün şekilde gerçekleşir. Kuramsal ve uygulamalı bilgileri içeren, ileri teknoloji kullanımına dayalı, etik değerlere bağlılığı önemseyen ve yaratıcı düşünceyi geliştiren bir eğitim programı sunulmaktadır. Programın dördüncü yılında güz ve bahar dönemlerinde okullarda öğretmenlik uygulaması yapılmaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| ||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Üniversitemize 2009 ve öncesinde kayıt olan öğrencilere ve 2010 ve sonrasında kayıt olan öğrencilere uygulanan iki tür yönetmelik bulunmaktadır (Yönetmelik 1-Y1; Yönetmelik 2-Y2): Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 2009 ve öncesi girişli öğrenciler 100 üzerinden 50 ve 2010 ve sonrası girişli öğrenciler ise 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek zorundadırlar. Öğrencilerin mezun olabilmeleri için öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DD notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Öğrenciler, daha önce aldıkları sınavların ya da yaptıkları çalışmaların dışında bir final sınavına tabi tutulurlar. Her dönem, öğrencilere en az bir ara sınav yapılır. Ara sınavların dışında, tarih belirtilmeden küçük sınavlar (quiz) yapılabilir. Derslere ait başarı değerlendirmesinde dikkate alınacak olan kriterler (ara sınav, ödev, final sınavı vb. gibi) ve bunlara ait oranlar, dönem başında öğrencilere dağıtılan ya da web sitesinde yayınlanan müfredat programlarında ve ders izlencelerinde (syllabus) belirtilir. Final sınavları, Üniversite tarafından ilan edilen tarihlerde, belirtilen yer ve zamanda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu başarı notları; ara sınav, final sınavı notları ile dönem içinde yürüttükleri çalışmalar ve derse devam kurallarına göre dersten sorumlu olan öğretim elemanı tarafından verilir. Ara sınav ve/veya final sınavı yapılmayacak olan dersler, ilgili bölüm başkanlıkları ve yüksekokul müdürlükleri tarafından belirlenerek Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na iletilir ve bu derslere ait dönem sonu başarı notları, öğrencilerin dönem boyunca yürüttükleri çalışmalara göre belirlenir. Dönem sonu başarı notları, başarı değerlendirme kriterleri ile birlikte ilgili öğretim elemanı tarafından Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na teslim edilir. Notlandırma esasları ve başarı koşulları 2009 ve öncesi yıllarda girmiş olan öğrenciler için (Yönetmelik 1-Y1): Bir öğrencinin bir dersten aldığı başarı notunun belirlenmesinde, o derse ait yıl/yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı düzeyi, ara sınavların not ortalaması ve yıl / yarıyıl sonunda aldığı not birlikte değerlendirilir. İlgili öğretim üyesi uygun gördüğü takdirde, ödev, laboratuvar ve benzeri derse bağlı çalışmalar ve haberli olarak yapılan kısa sınavları ara sınav veya ara sınavlara ek olarak ayrı ayrı veya tek bir ara sınav olarak değerlendirebilir. Ancak bir dersten başarılı sayılmak için; yarıyıl, yılsonu sınavı veya bütünleme sınavında en az 100 üzerinden 50 not alınması gereklidir (Harf karşılığı CC). Ara sınav notunun başarı notuna etkisi %40, final/bütünlemenin ise %60'dır. Türk Dili ve Edebiyatı, Güzel Sanatlar, Spor, Müzik gibi ortak zorunlu derslerde değerlendirmeler, başarılı veya başarısız şeklinde yapılır. 2010 ve sonrası girişli öğrenciler için (Yönetmelik 2-Y2): Öğretim elemanları, derslerine kayıt olan her öğrenciyi T.C. Maltepe Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin 31inci, 32nci ve 33üncü maddeleri doğrultusunda ÖİS'nin bağıl başarı değerlendirme yöntemini kullanarak değerlendirir ve aşağıdaki başarı notlarından biri öğrencinin ders başarı notu olarak verilir. AA, BA, BB, CB ve CC notları dersin başarıldığını; DC ve DD notları ise, bu Yönetmelikte belirlenmiş ağırlıklı not ortalamasına bağlı başarı koşullarının sağlanmış olması durumunda, bu dersin başarılmış olduğunu gösterir. F notu başarısız öğrenciler için takdir edilir. Aşağıdaki tabloda, Y1 ve Y2 Yönetmeliklerine tabi olan öğrenciler için, Yarıyıl ders notunun harf olarak, puan karşılığı ve katsayısı verilmektedir.
Ders Tekrarı 2009 ve öncesi yıllarda girmiş olan öğrenciler için (Y1): Öğrenci bir ders için asgari devam zorunluluğunu yerine getirmediğinde; final sınavından en az 50 puan almadığında ve dersin ortalaması 50 puandan az olduğunda, öğrenci o dersi tekrar etmek zorundadır. 2010 ve sonrası yıllarda girmiş olan öğrenciler için (Y2): Bir dersten F, BZ, DZ notlarından birini alarak başarısız olan sınamalı öğrenciler o dersi açıldığı ilk yarıyılda almak zorundadır. Not ortalamalarını yükseltmek isteyen öğrenciler, daha önce aldıkları dersler arasından seçtikleri derslere yeniden yazılarak bu dersleri tekrar edebilir. Ders tekrarında devam zorunluluğu aranır. Sınamalı öğrenciler, istemeleri halinde daha önce (DD) ve (DC) aldıkları dersleri tekrar edebilirler. 46 ncı maddenin birinci fıkrası hükmü saklı olup öğrencinin Üniversite eğitimini tamamlayabilmesi için, GANO'nun en az 2.00 olması gerekir. Tekrarlanan derslerde önkoşul aranmaz. Tekrarlanan derslerde, önceki başarı notu ne olursa olsun, alınan son not geçerli olur. | ||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 15.05.2020-15.05.2025 | ||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Merkezi tarafından yapılan sistem ile olmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir (Ön lisans ve Lisans Programları Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Yönergesi). Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Maltepe Üniversitesi ile işbirliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb. gibi.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranır. | ||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Kayıt oldukları lisans bölümleri programlarının ders planlarında yer alan derslere yazılarak bu dersleri başarmış, T.C. Maltepe Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde gösterilen staj ve mezuniyet projesi gibi çalışmaları başarı ile bitirmiş ve GANO’su en az 2.00 olan öğrenciler Üniversite eğitim-öğretimini tamamlamış sayılırlar. | ||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız özel veya devlete bağlı eğitim kurumlarında ‘Matematik Öğretmeni’ olarak çalışabilmektedir. Mezunlarımızın iş olanakları sadece ülkemizle sınırlı değildir. Ülkelerin pek çoğu artan öğretmen açığını kapatmak için yurt dışından göçmen olarak öğretmen almaktadır. Ayrıca mezunlarımız yüksek lisans ve doktora yaparak çeşitli üniversitelerde öğretim üyesi olabilirler. | ||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | ||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | ||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | ||||||||||||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030015980
ID: 1134, ISCO-08 KODU: 2341.05
ID: 1134, ISCO-08 KODU: 2341.05
Bu programın amacı bilgi üreten ve bu bilgiyi aktarabilen nitelikli bireyler yetiştirerek giderek artmakta olan öğretmen ihtiyacını karşılamaktır. Program mezunlarının bilgili ve yetkili eğiticiler olmasının yanı sıra öğrenme ve öğretme motivasyonu olan, insanlarla birlikte çalışabilen, bildiklerinin paylaşabilen, öğrenme ve öğretme konusunda sebatkâr, iletişim becerileri güçlü, yaşam boyu öğrenmeyi amaçlayan öğretmenler olması hedeflenmektedir. Ayrıca bu programda, matematiği öğrencilerin korkulu rüyası olmaktan çıkaracak, matematiğin önemini ve uygulama alanlarını öğrencilerine gösterecek matematik öğretmenleri yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
Öğrenme örgün şekilde gerçekleşir. Kuramsal ve uygulamalı bilgileri içeren, ileri teknoloji kullanımına dayalı, etik değerlere bağlılığı önemseyen ve yaratıcı düşünceyi geliştiren bir eğitim programı sunulmaktadır. Programın dördüncü yılında güz ve bahar dönemlerinde okullarda öğretmenlik uygulaması yapılmaktadır.
- Alanıyla ilgili yeterli düzeyde alan, pedagoji ve pedagojik alan bilgisine sahip olur ve bu bilgisini eğitim öğretim sürecinde etkili kullanır.
- Matematiksel dili, terminolojiyi ve yöntemleri doğru ve etkili biçimde kullanır.
- Matematiksel bilgiyi günlük hayatla ve diğer disiplinlerle (fen, teknoloji, mühendislik vb) ilişkilendirir ve öğrencilerinin matematiksel iletişim, problem çözme, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamalar yapar.
- Bilişim ve iletişim teknolojilerini matematik öğretiminin planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde etkili bir şekilde kullanır.
- Ortaokul öğrencilerinin matematiğe ilişkin öğrenme zorlukları ve olası kavram yanılgıları, ihtiyaçları, ilgileri, yetenekleri, öğrenme özellikleri, bireysel farklılıkları ve gelişim düzeyleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak, eğitim-öğretim materyalleri geliştirir, anlamlı öğrenmeyi destekleyecek etkinlik temelli ders planları oluşturur ve etkinliklerini uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikler kullanarak uygular.
- Matematik öğrenimi-öğretimi başta olmak üzere toplumsal sorunlara duyarlıdır, ilgili sorunları fark eder, gerektiğinde bir araştırmacı gibi bilimsel bir araştırma planlaması yapar, araştırmayı yürütür, bulgularını ve önerilerini konunun uzmanlarıyla ve sorumlularla paylaşır.
- İlköğretim matematik öğretimi programının yaklaşımı ve içeriğini dikkate alarak etkili ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanır.
- Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek ve araştırma yapabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
- Kendi öz değerlendirmesini yaparak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Sahip olduğu bilgi ve beceriler açısından kendini sürekli değerlendirir, geliştirir.
- Görev yaptığı okullarda kendisinin, öğrencilerinin akademik ve mesleki gelişiminde sorumluluk sahibidir, alanı ile ilgili konularda bilgi kaynaklarını kullanır ve ulusal ve uluslararası projelerin geliştirilmesinde ve uygulamasında rol alır.
- Türkçe'yi düzgün kullanarak meslektaşları, öğrencileri ve aileleri ile etkili iletişim kurar, onlarla beraber çalışır, bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluklarını etkin bir şekilde yerine getirir.
- Türk Eğitim Sistemi'nin yapısı, tarihsel gelişimi, ilköğretim okullarının işleyişi, okuldaki idari görevleri bilerek, yürürlükteki yasal düzenlemeleri ve etik kuralları gözeterek, hak ve sorumluluklarını belirleyen mevzuata uygun davranır.
- Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan, evrensel değerlere saygılı ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
- Ulusal ve uluslararası, sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikleri tanır ve bu etkinliklere katılır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Üniversitemize 2009 ve öncesinde kayıt olan öğrencilere ve 2010 ve sonrasında kayıt olan öğrencilere uygulanan iki tür yönetmelik bulunmaktadır (Yönetmelik 1-Y1; Yönetmelik 2-Y2): Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 2009 ve öncesi girişli öğrenciler 100 üzerinden 50 ve 2010 ve sonrası girişli öğrenciler ise 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek zorundadırlar. Öğrencilerin mezun olabilmeleri için öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DD notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir.
Öğrenciler, daha önce aldıkları sınavların ya da yaptıkları çalışmaların dışında bir final sınavına tabi tutulurlar. Her dönem, öğrencilere en az bir ara sınav yapılır. Ara sınavların dışında, tarih belirtilmeden küçük sınavlar (quiz) yapılabilir.
Derslere ait başarı değerlendirmesinde dikkate alınacak olan kriterler (ara sınav, ödev, final sınavı vb. gibi) ve bunlara ait oranlar, dönem başında öğrencilere dağıtılan ya da web sitesinde yayınlanan müfredat programlarında ve ders izlencelerinde (syllabus) belirtilir. Final sınavları, Üniversite tarafından ilan edilen tarihlerde, belirtilen yer ve zamanda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu başarı notları; ara sınav, final sınavı notları ile dönem içinde yürüttükleri çalışmalar ve derse devam kurallarına göre dersten sorumlu olan öğretim elemanı tarafından verilir. Ara sınav ve/veya final sınavı yapılmayacak olan dersler, ilgili bölüm başkanlıkları ve yüksekokul müdürlükleri tarafından belirlenerek Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na iletilir ve bu derslere ait dönem sonu başarı notları, öğrencilerin dönem boyunca yürüttükleri çalışmalara göre belirlenir.
Dönem sonu başarı notları, başarı değerlendirme kriterleri ile birlikte ilgili öğretim elemanı tarafından Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na teslim edilir.
Notlandırma esasları ve başarı koşulları
2009 ve öncesi yıllarda girmiş olan öğrenciler için (Yönetmelik 1-Y1):
Bir öğrencinin bir dersten aldığı başarı notunun belirlenmesinde, o derse ait yıl/yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı düzeyi, ara sınavların not ortalaması ve yıl / yarıyıl sonunda aldığı not birlikte değerlendirilir. İlgili öğretim üyesi uygun gördüğü takdirde, ödev, laboratuvar ve benzeri derse bağlı çalışmalar ve haberli olarak yapılan kısa sınavları ara sınav veya ara sınavlara ek olarak ayrı ayrı veya tek bir ara sınav olarak değerlendirebilir. Ancak bir dersten başarılı sayılmak için; yarıyıl, yılsonu sınavı veya bütünleme sınavında en az 100 üzerinden 50 not alınması gereklidir (Harf karşılığı CC). Ara sınav notunun başarı notuna etkisi %40, final/bütünlemenin ise %60'dır. Türk Dili ve Edebiyatı, Güzel Sanatlar, Spor, Müzik gibi ortak zorunlu derslerde değerlendirmeler, başarılı veya başarısız şeklinde yapılır.
2010 ve sonrası girişli öğrenciler için (Yönetmelik 2-Y2):
Öğretim elemanları, derslerine kayıt olan her öğrenciyi T.C. Maltepe Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin 31inci, 32nci ve 33üncü maddeleri doğrultusunda ÖİS'nin bağıl başarı değerlendirme yöntemini kullanarak değerlendirir ve aşağıdaki başarı notlarından biri öğrencinin ders başarı notu olarak verilir.
AA, BA, BB, CB ve CC notları dersin başarıldığını; DC ve DD notları ise, bu Yönetmelikte belirlenmiş ağırlıklı not ortalamasına bağlı başarı koşullarının sağlanmış olması durumunda, bu dersin başarılmış olduğunu gösterir. F notu başarısız öğrenciler için takdir edilir.
Aşağıdaki tabloda, Y1 ve Y2 Yönetmeliklerine tabi olan öğrenciler için, Yarıyıl ders notunun harf olarak, puan karşılığı ve katsayısı verilmektedir.
Puan Karşılığı |
Yarıyıl Ders Notu (Harf) |
Katsayı |
90-100 |
AA |
4.0 |
80-89 |
BA |
3.5 |
70-79 |
BB |
3.0 |
60-69 |
CB |
2.5 |
50-59 |
CC |
2.0 |
40-49 |
DC |
1.5 |
30-39 |
DD |
1.0 |
0-29 |
F |
0 |
Ders Tekrarı
2009 ve öncesi yıllarda girmiş olan öğrenciler için (Y1):
Öğrenci bir ders için asgari devam zorunluluğunu yerine getirmediğinde; final sınavından en az 50 puan almadığında ve dersin ortalaması 50 puandan az olduğunda, öğrenci o dersi tekrar etmek zorundadır.
2010 ve sonrası yıllarda girmiş olan öğrenciler için (Y2):
Bir dersten F, BZ, DZ notlarından birini alarak başarısız olan sınamalı öğrenciler o dersi açıldığı ilk yarıyılda almak zorundadır.
Not ortalamalarını yükseltmek isteyen öğrenciler, daha önce aldıkları dersler arasından seçtikleri derslere yeniden yazılarak bu dersleri tekrar edebilir. Ders tekrarında devam zorunluluğu aranır.
Sınamalı öğrenciler, istemeleri halinde daha önce (DD) ve (DC) aldıkları dersleri tekrar edebilirler. 46 ncı maddenin birinci fıkrası hükmü saklı olup öğrencinin Üniversite eğitimini tamamlayabilmesi için, GANO'nun en az 2.00 olması gerekir. Tekrarlanan derslerde önkoşul aranmaz.
Tekrarlanan derslerde, önceki başarı notu ne olursa olsun, alınan son not geçerli olur.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:
15.05.2020-15.05.2025
Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Merkezi tarafından yapılan sistem ile olmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir (Ön lisans ve Lisans Programları Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Yönergesi). Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Maltepe Üniversitesi ile işbirliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb. gibi.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranır.
Mezunlarımız özel veya devlete bağlı eğitim kurumlarında ‘Matematik Öğretmeni’ olarak çalışabilmektedir. Mezunlarımızın iş olanakları sadece ülkemizle sınırlı değildir. Ülkelerin pek çoğu artan öğretmen açığını kapatmak için yurt dışından göçmen olarak öğretmen almaktadır. Ayrıca mezunlarımız yüksek lisans ve doktora yaparak çeşitli üniversitelerde öğretim üyesi olabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030015980 | ||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Elementary School Mathematics Teacher Education Bachelors | ||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Maltepe University | ||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Education as Institution | ||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.maltepe.edu.tr/en/contact-information | ||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | ||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024 | |||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | ||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ID: 1134, ISCO-08 KODU: 2341.05 | ||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | The aim of this programme is to meet the increasing need for teachers by training qualified individuals who can produce and transfer knowledge. In addition to being knowledgeable and competent educators, graduates of the programme are expected to be teachers who are motivated to learn and teach, who can work with people, who can share what they know, who are persistent in learning and teaching, who have strong communication skills, and who aim lifelong learning. In addition, this programme aims to train mathematics teachers who will make mathematics no longer a fearful dream for students and who will show the importance and application areas of mathematics to their students. | ||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Learning takes place in a formal way. An education program that includes theoretical and practical knowledge, is based on the use of advanced technology, cares about commitment to ethical values and develops creative thinking. In the fourth year of the program, teaching practice is conducted in schools during the fall and spring semesters. | ||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
| ||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | There are two types of regulations (Regulation 1-Y1; Regulation 2-Y2): for students who enrolled in 2009 or before and for students who enrolled in 2010 or after. To complete the available courses in the programme (a total of 240 ECTS credits) successfully, all of students who enrolled in 2009 or before have to get at least 50 points out of 100 and students who enrolled in 2010 or after are required to achieve 2.00 on a 4.00 weighted grade point average. To graduate from the programs students should get at least DD in all of the courses provided. AA, BA, BB, CB and CC grades indicate that the course has been successfully completed. DC and DD grades indicate that this course has been succeeded if the success conditions based on the weighted grade point average specified in this Regulation are met. F grade is appreciated for unsuccessful students. The table below gives the semester course grade in letters, point equivalent and coefficient for students subject to Y1 and Y2 Regulations.
Course Repeat For students who entered in 2009 and earlier (Y1): When the student does not meet the minimum attendance requirement for a course; If the student does not get at least 50 points from the final exam and the course average is less than 50 points, the student must repeat that course. For students who entered in 2010 and later (Y2): Probation students who fail a course by receiving one of the grades F, BZ, or DZ must take that course in the first semester it is offered. Students who want to increase their grade point average can re-enroll in the courses they have chosen among the courses they have previously taken and repeat these courses. Attendance is required when repeating a course. Students on probation can repeat the courses they have previously taken (DD) and (DC) if they wish. The provision of the first paragraph of Article 46 is reserved. In order for the student to complete his/her university education, the GPA must be at least 2.00. There are no prerequisites for repeated courses. In repeated courses, the last grade will be valid, regardless of the previous success grade. | ||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD) Accreditation Start/End Date: 21.02.2020/20.02.2025 | ||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | The admission of students to the programmes is made according to the Student Selection and Placement Centre (OSYM – University entrance exam) within the framework set by the regulations of Higher Education Council (HEC). After students inform the Student Selection and Placement Centre about what programmes they want to study at, students are placed in the related programmes according to their scores they got from the exam. Foreign students are admitted to the related programmes with the scores of internationally acceptable exams such as SAT, ACT or are admitted to the related programmes with their high school graduation grades (Undergraduate and Graduate Programmes for Foreign Students Admission Guidelines). The admission of students of General Academic Exchange Protocol to the related programmes are done within the framework of the bilateral agreements (ERASMUS, FARABI, etc) signed between Maltepe University and the partner universities. Guest students may enrol into the courses in this programme, if the related academic unit approves. Sufficient language knowledge is required to monitor the programme. | ||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Students who enrolled in the courses in the course plans of their undergraduate programmes and succeeded in those courses, those who successfully completed the internships and graduation projects included in Maltepe University Associate Degree and Bachelor Degree Teaching and Training and Testing Regulation with a General Point Average of minimum 2.00 are considered as graduates. | ||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of Primary School Mathematics Education Programme are furnished with skills and knowledge that will enable them to work as mathematics teachers at state and private schools within the body of Ministry of National Education. Job opportunities are not restricted to Turkey; our graduates can work abroad due to the increasing need for teachers in many countries. They may also move on to graduate studies to become academicians. | ||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Validity Period (If Any) | ||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | ||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | ||||||||||||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030015980
ID: 1134, ISCO-08 KODU: 2341.05
ID: 1134, ISCO-08 KODU: 2341.05
The aim of this programme is to meet the increasing need for teachers by training qualified individuals who can produce and transfer knowledge. In addition to being knowledgeable and competent educators, graduates of the programme are expected to be teachers who are motivated to learn and teach, who can work with people, who can share what they know, who are persistent in learning and teaching, who have strong communication skills, and who aim lifelong learning. In addition, this programme aims to train mathematics teachers who will make mathematics no longer a fearful dream for students and who will show the importance and application areas of mathematics to their students.
Learning takes place in a formal way. An education program that includes theoretical and practical knowledge, is based on the use of advanced technology, cares about commitment to ethical values and develops creative thinking. In the fourth year of the program, teaching practice is conducted in schools during the fall and spring semesters.
- Has sufficient level of field, pedagogy and pedagogical field knowledge related to the field and uses this knowledge effectively in the education and training process.
- Uses mathematical language, terminology and methods correctly and effectively.
- Associates mathematical knowledge with daily life and other disciplines (science, technology, engineering, etc.) and makes applications to develop students' mathematical communication, problem solving, reasoning and association skills.
- Uses information and communication technologies effectively in the planning, implementation and evaluation processes of mathematics teaching.
- Has knowledge about the learning difficulties and possible misconceptions, needs, interests, abilities, learning characteristics, individual differences and developmental levels of secondary school students in mathematics.
- Develops educational materials by taking into account the developmental characteristics and individual differences of students, creates activity-based lesson plans to support meaningful learning and implements activities using appropriate teaching strategies, methods and techniques.
- To be sensitive to social problems, especially mathematics learning-teaching, to be aware of the related problems, to plan a scientific research as a researcher when necessary, to conduct the research, to share the findings and suggestions with the experts and those responsible for the subject.
- Uses effective measurement and evaluation techniques taking into account the approach and content of the primary mathematics teaching programme.
- Has enough foreign language knowledge to follow foreign resources related to the field and to do research.
- Develops a positive attitude towards lifelong learning by making self-assessment. Continuously evaluates and improves himself/herself in terms of his/her knowledge and skills.
- He/she is responsible for the academic and professional development of himself/herself and his/her students in the schools where he/she works, uses information resources on issues related to his/her field and takes part in the development and implementation of national and international projects.
- Communicates effectively with colleagues, students and their families by using Turkish properly, works with them, fulfils his/her responsibilities effectively in individual and group work.
- The structure of the Turkish Education System, historical development, functioning of primary schools, knowing the administrative duties in the school, observing the legal regulations and ethical rules in force, acts in accordance with the legislation that determines their rights and responsibilities.
- To be a teacher who is loyal to Atatürk's Principles and Revolutions, believes in democracy, is aware of Turkish national, spiritual, moral and cultural values, respects universal values and shows sensitivity to them in his profession.
- Recognise and participate in national and international, social, artistic and cultural activities.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
- Literacy competency
- Multilingual proficiency
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- civic competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
There are two types of regulations (Regulation 1-Y1; Regulation 2-Y2): for students who enrolled in 2009 or before and for students who enrolled in 2010 or after. To complete the available courses in the programme (a total of 240 ECTS credits) successfully, all of students who enrolled in 2009 or before have to get at least 50 points out of 100 and students who enrolled in 2010 or after are required to achieve 2.00 on a 4.00 weighted grade point average. To graduate from the programs students should get at least DD in all of the courses provided.
AA, BA, BB, CB and CC grades indicate that the course has been successfully completed. DC and DD grades indicate that this course has been succeeded if the success conditions based on the weighted grade point average specified in this Regulation are met. F grade is appreciated for unsuccessful students.
The table below gives the semester course grade in letters, point equivalent and coefficient for students subject to Y1 and Y2 Regulations.
Semester Course | Grade (Letter) | Coefficient for Points |
90-100 |
AA |
4.0 |
80-89 |
BA |
3.5 |
70-79 |
BB |
3.0 |
60-69 |
CB |
2.5 |
50-59 |
CC |
2.0 |
40-49 |
DC |
1.5 |
30-39 |
DD |
1.0 |
0-29 |
F |
0 |
Course Repeat
For students who entered in 2009 and earlier (Y1):
When the student does not meet the minimum attendance requirement for a course; If the student does not get at least 50 points from the final exam and the course average is less than 50 points, the student must repeat that course.
For students who entered in 2010 and later (Y2):
Probation students who fail a course by receiving one of the grades F, BZ, or DZ must take that course in the first semester it is offered.
Students who want to increase their grade point average can re-enroll in the courses they have chosen among the courses they have previously taken and repeat these courses. Attendance is required when repeating a course.
Students on probation can repeat the courses they have previously taken (DD) and (DC) if they wish. The provision of the first paragraph of Article 46 is reserved. In order for the student to complete his/her university education, the GPA must be at least 2.00. There are no prerequisites for repeated courses.
In repeated courses, the last grade will be valid, regardless of the previous success grade.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD)
Accreditation Start/End Date: 21.02.2020/20.02.2025
The admission of students to the programmes is made according to the Student Selection and Placement Centre (OSYM – University entrance exam) within the framework set by the regulations of Higher Education Council (HEC). After students inform the Student Selection and Placement Centre about what programmes they want to study at, students are placed in the related programmes according to their scores they got from the exam. Foreign students are admitted to the related programmes with the scores of internationally acceptable exams such as SAT, ACT or are admitted to the related programmes with their high school graduation grades (Undergraduate and Graduate Programmes for Foreign Students Admission Guidelines). The admission of students of General Academic Exchange Protocol to the related programmes are done within the framework of the bilateral agreements (ERASMUS, FARABI, etc) signed between Maltepe University and the partner universities. Guest students may enrol into the courses in this programme, if the related academic unit approves. Sufficient language knowledge is required to monitor the programme.
Graduates of Primary School Mathematics Education Programme are furnished with skills and knowledge that will enable them to work as mathematics teachers at state and private schools within the body of Ministry of National Education. Job opportunities are not restricted to Turkey; our graduates can work abroad due to the increasing need for teachers in many countries. They may also move on to graduate studies to become academicians.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Validity Period (If Any)
Qualification is continuous