Yeterlilik Kodu

TR0030045096

Yeterlilik Adı
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumUşak Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK
Sorumlu Kurum URLhttps://www.usak.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Uşak Üniversitesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programı 4 yıllık bir programdır. Program, YÖK’ün öğretmen yetiştirme lisans programlarında 16 Mayıs 2018 tarihinde açıklamış olduğu yenilikler ve uygulama esasları temel alınarak hazırlanmıştır. Öğrenciler, programı Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalında okutulan zorunlu ve seçmeli dersler ile Uşak Üniversitesindeki diğer fakülte ve yüksekokullar tarafından açılan ve program kapsamında “Ortak Seçmeli Ders” olarak kabul edilen dersleri alarak tamamlamaktadırlar. Program kapsamında öğrenciler 240 AKTS ders almak zorundadır. Öğrencilerin tamamlaması gereken toplam kredinin %34'ü (88 AKTS) Öğretmenlik Meslek Bilgisi derslerinden, %18'i (42 AKTS) Genel Kültür derslerinden ve %48'i (110 AKTS) Matematik Eğitimi derslerinden oluşmaktadır.
 

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanıyla ilgili olarak yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur.
  • Yan alanlarıyla (Fen Bilgisi, Fizik, vb.) ilgili yeterli derecede alan bilgisine sahip olur.
  • Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur.
  • Matematiksel iletişim, problem çözme, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerine sahip olur.
  • Matematik alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkili kullanabilir.
  • Matematiği farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir.
  • Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
  • İlköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
  • Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır.
  • Özel ilgiye ve eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerle ilgili gerekli bilgi, becerilere sahip olur ve kullanır.
  • Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
  • Matematik öğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
  • Kendi öz değerlendirmesini yapabilir.
  • Öğrenmeyi öğrenir.
  • Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini matematik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
  • Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
  • Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve dersini farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde tarih, coğrafya, vatandaşlık, çevre, teknoloji, vb. gibi alanlarda genel kültüre sahip oluröğrencileri ve meslektaşları ile iyi bir iletişim kurabilir.
  • Sosyal ve kültürel etkinliklere katılır.milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyar.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı ve yarıyıl sonu sınavının katkısı % lik olarak öğretim elemanı tarafından belirlenir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 70 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
  • Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere MATEMATİK EĞİTİMİ alanında lisans diploması verilir. Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere veya 4 üzerinden en az 2 not ortalaması olan öğrenciler İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanında lisans diploması verilir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Giriş Şartı
  •  Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak
  •  Üniversite Öğrenci Seçme Sınavında yeterli puanı almak
Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere veya 4 üzerinden en az 2 not ortalaması olan öğrenciler İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanında lisans diploması verilir. 
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İlköğretim Matematik Öğretmenleri eğitim sistemimizin temelini oluşturan ortaokullarda görev ve sorumluluk üstlenerek gelecek nesillerin yetiştirilmesinde önemli rol ve sorumluluk üstlenmektedir. Mezunlar, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel eğitim kurumları bünyesindeki ortaokulların 5-8. sınıflarında Matematik Öğretmeni olarak çalışabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030045096


Yeterlilik Adı
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Uşak Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Uşak Üniversitesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programı 4 yıllık bir programdır. Program, YÖK’ün öğretmen yetiştirme lisans programlarında 16 Mayıs 2018 tarihinde açıklamış olduğu yenilikler ve uygulama esasları temel alınarak hazırlanmıştır. Öğrenciler, programı Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalında okutulan zorunlu ve seçmeli dersler ile Uşak Üniversitesindeki diğer fakülte ve yüksekokullar tarafından açılan ve program kapsamında “Ortak Seçmeli Ders” olarak kabul edilen dersleri alarak tamamlamaktadırlar. Program kapsamında öğrenciler 240 AKTS ders almak zorundadır. Öğrencilerin tamamlaması gereken toplam kredinin %34'ü (88 AKTS) Öğretmenlik Meslek Bilgisi derslerinden, %18'i (42 AKTS) Genel Kültür derslerinden ve %48'i (110 AKTS) Matematik Eğitimi derslerinden oluşmaktadır.
 


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanıyla ilgili olarak yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur.
  • Yan alanlarıyla (Fen Bilgisi, Fizik, vb.) ilgili yeterli derecede alan bilgisine sahip olur.
  • Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur.
  • Matematiksel iletişim, problem çözme, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerine sahip olur.
  • Matematik alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkili kullanabilir.
  • Matematiği farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir.
  • Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
  • İlköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
  • Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır.
  • Özel ilgiye ve eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerle ilgili gerekli bilgi, becerilere sahip olur ve kullanır.
  • Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
  • Matematik öğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
  • Kendi öz değerlendirmesini yapabilir.
  • Öğrenmeyi öğrenir.
  • Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini matematik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
  • Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
  • Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve dersini farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde tarih, coğrafya, vatandaşlık, çevre, teknoloji, vb. gibi alanlarda genel kültüre sahip oluröğrencileri ve meslektaşları ile iyi bir iletişim kurabilir.
  • Sosyal ve kültürel etkinliklere katılır.milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyar.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı ve yarıyıl sonu sınavının katkısı % lik olarak öğretim elemanı tarafından belirlenir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 70 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
  • Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere MATEMATİK EĞİTİMİ alanında lisans diploması verilir. Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere veya 4 üzerinden en az 2 not ortalaması olan öğrenciler İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanında lisans diploması verilir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)


Giriş Şartı
  •  Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak
  •  Üniversite Öğrenci Seçme Sınavında yeterli puanı almak

Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere veya 4 üzerinden en az 2 not ortalaması olan öğrenciler İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanında lisans diploması verilir. 

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İlköğretim Matematik Öğretmenleri eğitim sistemimizin temelini oluşturan ortaokullarda görev ve sorumluluk üstlenerek gelecek nesillerin yetiştirilmesinde önemli rol ve sorumluluk üstlenmektedir. Mezunlar, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel eğitim kurumları bünyesindeki ortaokulların 5-8. sınıflarında Matematik Öğretmeni olarak çalışabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030045096

Qualification Title
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması
Awarding BodyUsak University
Awarding Body ContactAnkara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK
Awarding Body Urlhttps://www.usak.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description

have enough content area knowledge about their main field. have enough knowledge about the sub fields (Science, Physics etc) have pedagogical knowledge about teacher profession and their field. have the skills of mathematical communication, problem solving, reasoning and relating. utilize the mathematical content knowledge in an effective manner during the learning and teaching process. relate mathematics to other disciplines. familiarize with the nature of mathematics and its historical development know elementary second level students development properties and learning styles; do effective planning, material development and applications proper to these features. have scientific and analytical thinking abilities, know scientific research methods and techniques and use them in-class applications. have general knowledge about students who need special care. They know and apply contemporary teaching methods and techniques, assessment and evaluation methods. They know and apply contemporary teaching methods and techniques, assessment and evaluation methods. assume responsibility in individual and group tasks. develop a positive attitude towards life-long learning. will be able to do self-evaluation. learn how to learn. have knowledge of foreign language as much as they can follow the foreign resources related to their field. Have ability to use Information and Communication Technologies effectively in mathematics teaching. know the relations among Mathematics-Society- Environment-History and utilize them in their daily and professional life. Have general culture about the fields such as history, geography, civilization, environment, technology etc. in order to accomplish interdisciplinary work and associate the course with other disciplines. establish descent communication with his/her students and colleagues. actively participate in social and cultural events. appreciate the national culture and universal values.

Key Competencies-
Further Info

Students are required to take midterm (project, seminar, quiz, homework or second midterm) and final exam for each course. The achievement grade, the contribution of the midterm exam and the contribution of the final exam are determined by the instructor in%. Students who successfully complete all of the courses in the program (totaling 240 ECTS) and obtain a GPA of at least 70 out of 100 or a GPA 2 out of 4 will be granted a Bachelors Degree in the field of ELEMENTARY MATHEMATICS EDUCATION.

Quality Assurance-
Access Requirements

1. Having high school or equal school diploma 2. To get enough points in University Student Selection Exam

Conditions for SuccessStudents who successfully complete all of the courses in the program (totaling 240 ECTS) and obtain a GPA of at least 70 out of 100 or a GPA 2 out of 4 will be granted a Bachelors Degree in the field of ELEMENTARY MATHEMATICS EDUCATION. Students who successfully complete all of the courses in the program (totaling 240 ECTS) and obtain a GPA of at least 70 out of 100 or 2 out of 4 will be granted a Bachelors Degree in the field of ELEMENTARY MATHEMATICS EDUCATION.
Progression Paths (Relationship Type)

Mathematics teachers have an important role and responsibility in educating future generations by assuming duties and responsibilities in the middle schools that form the basis of our education system. They can work as Mathematics Teachers in their classes.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030045096


Qualification Title
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması

Awarding Body
Usak University

Awarding Body Contact
Ankara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

have enough content area knowledge about their main field. have enough knowledge about the sub fields (Science, Physics etc) have pedagogical knowledge about teacher profession and their field. have the skills of mathematical communication, problem solving, reasoning and relating. utilize the mathematical content knowledge in an effective manner during the learning and teaching process. relate mathematics to other disciplines. familiarize with the nature of mathematics and its historical development know elementary second level students development properties and learning styles; do effective planning, material development and applications proper to these features. have scientific and analytical thinking abilities, know scientific research methods and techniques and use them in-class applications. have general knowledge about students who need special care. They know and apply contemporary teaching methods and techniques, assessment and evaluation methods. They know and apply contemporary teaching methods and techniques, assessment and evaluation methods. assume responsibility in individual and group tasks. develop a positive attitude towards life-long learning. will be able to do self-evaluation. learn how to learn. have knowledge of foreign language as much as they can follow the foreign resources related to their field. Have ability to use Information and Communication Technologies effectively in mathematics teaching. know the relations among Mathematics-Society- Environment-History and utilize them in their daily and professional life. Have general culture about the fields such as history, geography, civilization, environment, technology etc. in order to accomplish interdisciplinary work and associate the course with other disciplines. establish descent communication with his/her students and colleagues. actively participate in social and cultural events. appreciate the national culture and universal values.


Key Competencies
-

Further Info

Students are required to take midterm (project, seminar, quiz, homework or second midterm) and final exam for each course. The achievement grade, the contribution of the midterm exam and the contribution of the final exam are determined by the instructor in%. Students who successfully complete all of the courses in the program (totaling 240 ECTS) and obtain a GPA of at least 70 out of 100 or a GPA 2 out of 4 will be granted a Bachelors Degree in the field of ELEMENTARY MATHEMATICS EDUCATION.


Quality Assurance
-

Access Requirements

1. Having high school or equal school diploma 2. To get enough points in University Student Selection Exam


Conditions for Success
Students who successfully complete all of the courses in the program (totaling 240 ECTS) and obtain a GPA of at least 70 out of 100 or a GPA 2 out of 4 will be granted a Bachelors Degree in the field of ELEMENTARY MATHEMATICS EDUCATION. Students who successfully complete all of the courses in the program (totaling 240 ECTS) and obtain a GPA of at least 70 out of 100 or 2 out of 4 will be granted a Bachelors Degree in the field of ELEMENTARY MATHEMATICS EDUCATION.

Progression Paths (Relationship Type)

Mathematics teachers have an important role and responsibility in educating future generations by assuming duties and responsibilities in the middle schools that form the basis of our education system. They can work as Mathematics Teachers in their classes.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode