Yeterlilik Kodu | TR0030017701 | |
Yeterlilik Adı | İngiliz Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Beykent Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ayazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.beykent.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Edebiyat ve dilbilim | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Bilgi
Beceriler
Yetkinlikler (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme)
Yetkinlikler (Öğrenme)
Yetkinlikler (İletişim ve Sosyal)
Yetkinlikler (Alana Özgü)
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma, 4:Alıştırma ve Uygulama, 5:Gösteri, 6:Gösterip Yaptırma, 7:Rol Oynama, 8:Grup çalışması, 9:Benzetim, 10:Beyin Fırtınası, 11:Altı Şapka,12:örnek Olay, 13:Deney / Laboratuvar/Atölye/Alan Uygulaması/Staj,14:Bireysel çalışma, 15:Problem çözme, 16:Proje Temelli öğrenme İstanbul Beykent Üniversitesinde kullanılan Ölçme Yöntemleri ve Kodları [1] A:Sınav, B:Kısa Sınav, C:Juri/Kurul Sınavı, D:ödev, E:Rapor, F:Araştırma Makalesi, G:Sunum, H:Portfolyo, I:Uygulamalı Beceri Gösterimi, J:Proje İzleme, K:Grup Projesi İzleme, L: Tez İzleme, M:Devam | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği (FEDEK) Başlangıç/Bitiş Tarihi: 25.02.2023/30.09.2025 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için, ders planında sunulan derslerden 240 AKTS kredilik dersi geçer not ile başarmak, ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmak gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun olan öğrenciler, çeviri, basın-yayın, turizm, eğitim alanlarında olduğu gibi sınai ve ticari kuruluşlarda, devlet sektörü ile özel sektörün değişik alanlarında çalışabilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030017701
ISCO 08
ISCO 08
- Öğrencilerin alan ile ilgili çeşitli konularda bilgi ile donatılarak, İngiliz Dilinde yazılmış çeşitli edebi/tarihsel dönemlere ve kültürlere ait edebiyatın özelliklerini analiz edebilen bireyler olarak gelişmelerine öncülük edilmesi.
- Öğrencilerin edebi terminolojiyi roman, şiir ve tiyatro gibi farklı edebi türlere doğru uygulayabilen; edebi eserlere analitik ve eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşarak yenilikçi okumalar yapabilen edebiyatçılar olarak yetiştirilmesi.
- Öğrencilerin İngiliz edebiyatında özgün analizler yapabilmeleri için gerekli edebi eleştirel yaklaşımlar ve edebi kuramları metinlere uygulamaları için gerekli beceriler ile donatılması.
- Öğrencilerin İngilizce yazılı ve sözlü iletişim becerileri kuvvetli, yaratıcı ve analitik bir bakış açısına sahip, yaşam boyu öğrenmeye hevesli, özgüven sahibi, mesleki etik ve sorumluluk bilinci yüksek edebiyatçılar olarak yetiştirilmesi.
- Öğrencilere bireysel olarak ve grup içinde etkin bir şekilde çalışabilme becerileri kazandırılması.
- Öğrencilere ikinci bir yabancı dilde okuma ve anlama becerileri kazandırılması.
- Öğrencilerin alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanmalarını sağlayacak beceriler ile donatılması.
- Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Bilişsel, biyolojik, kültürel ve sosyal faktörlerin şekillendirdiği bir iletişim sistemi olarak dilin karmaşıklığını açıklar.
- İngiliz, Amerikan ve Dünya Edebiyatının başlıca edebi eserlerine, türlerine, dönemlerine ve eleştirel yaklaşımlarına aşinalık gösterir.
- Edebi metinlerde yer alan edebi teknikleri ve yaratıcı dil kullanımlarını belirler.
- Birden fazla metin, eser veya tarihsel dönemi karşılaştırır.
- Eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek için ilgili teorik kavramları edebi veya diğer metinlere uygular.
- Araştırma ve yazma süreçlerinde bilgi teknolojisi (BT) becerilerini uygular.
- Araştırma projelerini ve diğer ödevleri etik araştırma değerlerine ve uygun akademik davranışa dayalı olarak yazar.
- Bireysel olarak veya takım halinde çalışma becerileri gösterir.
- Yaşam boyu öğrenme becerileri geliştirir.
- İngilizce dışında en az bir Avrupa dilini Ortak Avrupa Dil Referans Çerçevesi B1 düzeyinde kullanır.
- Sosyal konularda eleştirel farkındalık yaratmak için edebi çalışmaları küresel ve yerel meselelerle ilişkilendirir.
Bilgi
- Bilişsel, biyolojik, kültürel ve sosyal faktörlerin şekillendirdiği bir iletişim sistemi olarak dilin karmaşıklığını açıklar.
- İngiliz, Amerikan ve Dünya Edebiyatının başlıca edebi eserlerine, türlerine, dönemlerine ve eleştirel yaklaşımlarına aşinalık gösterir.
Beceriler
- Edebi metinlerde yer alan edebi teknikleri ve yaratıcı dil kullanımlarını belirler.
- Birden fazla metin, eser veya tarihsel dönemi karşılaştırır.
- Araştırma ve yazma süreçlerinde bilgi teknolojisi (BT) becerilerini uygular.
Yetkinlikler (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme)
- Araştırma projelerini ve diğer ödevleri etik araştırma değerlerine ve uygun akademik davranışa dayalı olarak yazar.
- Bireysel olarak veya takım halinde çalışma becerileri gösterir.
Yetkinlikler (Öğrenme)
- Edebi metinlerde yer alan edebi teknikleri ve yaratıcı dil kullanımlarını belirler.
- Birden fazla metin, eser veya tarihsel dönemi karşılaştırır.
- Araştırma ve yazma süreçlerinde bilgi teknolojisi (BT) becerilerini uygular.
- Yaşam boyu öğrenme becerileri geliştirir.
- Sosyal konularda eleştirel farkındalık yaratmak için edebi çalışmaları küresel ve yerel meselelerle ilişkilendirir.
Yetkinlikler (İletişim ve Sosyal)
- Birden fazla metin, eser veya tarihsel dönemi karşılaştırır.
- Eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek için ilgili teorik kavramları edebi veya diğer metinlere uygular.
- Araştırma ve yazma süreçlerinde bilgi teknolojisi (BT) becerilerini uygular.
- Araştırma projelerini ve diğer ödevleri etik araştırma değerlerine ve uygun akademik davranışa dayalı olarak yazar.
- İngilizce dışında en az bir Avrupa dilini Ortak Avrupa Dil Referans Çerçevesi B1 düzeyinde kullanır.
Yetkinlikler (Alana Özgü)
- Edebi metinlerde yer alan edebi teknikleri ve yaratıcı dil kullanımlarını belirler.
- Birden fazla metin, eser veya tarihsel dönemi karşılaştırır.
- Araştırma ve yazma süreçlerinde bilgi teknolojisi (BT) becerilerini uygular.
- Sosyal konularda eleştirel farkındalık yaratmak için edebi çalışmaları küresel ve yerel meselelerle ilişkilendirir.
- Sınav Yönetmeliği ile Ölçme ve Değerlendirmeye ilişkin Genel Kurallar “İstanbul Beykent Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği” https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/yonetmelik/8.5.23510.pdf ile düzenlenmektedir.
- Sınavlar, Eğitim-Öğretim, Ölçme ve Değerlendirmeye İlişkin Özel Süreçler “İstanbul Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi” ile belirlenmiştir: https://www.beykent.edu.tr/docs/default-source/yonergeler/beykent-universitesi-olcme-faaliyetleri-ve-sinav-uygulama-yonergesi.pdf?sfvrsn=a186d597_6
- Bağıl Değerlendirme Esas ve Usulleri ise “İstanbul Beykent Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Sistemi Uygulama Yönergesi” ile tanımlanmıştır: https://www.beykent.edu.tr/docs/default-source/yonergeler/beykent-universitesi-bagil-degerlendirme-sistemi-uygulama-yonergesi.pdf?sfvrsn=f994d223_6
- Derslerde kullanılan öğretim ve ölçme-değerlendirme yöntemleri ders sayfalarında yer alan ders izlencelerinde verilmektedir: https://obs.beykent.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=01&curSunit=19#
- İstanbul Beykent Üniversitesinde kullanılan Öğretim Yöntemleri ve Kodları [1]
1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma, 4:Alıştırma ve Uygulama, 5:Gösteri, 6:Gösterip Yaptırma, 7:Rol Oynama, 8:Grup çalışması, 9:Benzetim, 10:Beyin Fırtınası, 11:Altı Şapka,12:örnek Olay, 13:Deney / Laboratuvar/Atölye/Alan Uygulaması/Staj,14:Bireysel çalışma, 15:Problem çözme, 16:Proje Temelli öğrenme
İstanbul Beykent Üniversitesinde kullanılan Ölçme Yöntemleri ve Kodları [1]
A:Sınav, B:Kısa Sınav, C:Juri/Kurul Sınavı, D:ödev, E:Rapor, F:Araştırma Makalesi, G:Sunum, H:Portfolyo, I:Uygulamalı Beceri Gösterimi, J:Proje İzleme, K:Grup Projesi İzleme, L: Tez İzleme, M:Devam
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği (FEDEK)
Başlangıç/Bitiş Tarihi: 25.02.2023/30.09.2025
- Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Temel Yeterlilik Testi (TYT) ve Alan Yeterlilik Testi (AYT) sonucunda istenilen puanı alarak Beykent Üniversitesi’ni tercih eden ve ÖSYM tarafından merkezi yerleştirme sınavı ile Beykent Üniversitesi’ne yerleştirilen adaylar kesin kayıt yaptırdıkları takdirde Beykent Üniversitesi öğrencisi olmaya hak kazanır.
İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun olan öğrenciler, çeviri, basın-yayın, turizm, eğitim alanlarında olduğu gibi sınai ve ticari kuruluşlarda, devlet sektörü ile özel sektörün değişik alanlarında çalışabilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030017701 | |
Qualification Title | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI (EN) Undergraduate | |
Awarding Body | İstanbul Beykent University | |
Awarding Body Contact | Ayazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://www.beykent.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Literature and linguistics | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Knowledge
Skills
Competences (Competence to Work Independently and Take Responsibility)
Competences (Learning Competence)
Competences (Communication and Social Competence)
Competences (Field Specific Competence)
| |
Further Info | Upon successful completion of this program, students are awarded with a Bachelor's degree in English Language and Literature. For Examination Regulations, Assessment and Grading check Istanbul Beykent University Associate Degree and Undergraduate Education Regulations" at: https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/yonetmelik/8.5.23510.pdf Specific processes for examinations, teaching-learning, measurement and evaluation are determined by Istanbul Beykent University Measurement Activities and Examination Implementation Directive. Check: https://www.beykent.edu.tr/docs/default-source/yonergeler/beykent-universitesi-olcme-faaliyetleri-ve-sinav-uygulama-yonergesi.pdf?sfvrsn=a186d597_6 The curve evaluation system and procedures are defined by "Istanbul Beykent University Curve Evaluation System Implementation Directive" Check: https://www.beykent.edu.tr/docs/default-source/yonergeler/beykent-universitesi-bagil-degerlendirme-sistemi-uygulama-yonergesi.pdf?sfvrsn=f994d223_6 The teaching and assessment methods used in the courses are given in the course schedules on the course pages: https://obs.beykent.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=en&curOp=showPac&curUnit=01&curSunit=19# Teaching Methods and Codes Used in Beykent University 1: Lecture, 2: Question-Answer, 3: Discussion, 4: Drill and Practice, 5: Demonstration, 6: Show and Demonstration, 7: Role Playing, 8: Group Work, 9: Simulation, 10: Brainstorming, 11: Six Hats, 12: Case Study, 13: Experiment / Laboratory / Workshop / Field Practice / Internship, 14: Self Study, 15: Problem Solving, 16: Project Based Learning Measurement methods and codes used in Beykent University A: Examination, B: Quiz, C: Jury / Board Exam, D: Homework, E: Report, F: Research Article, G: Presentation, H: Portfolio, I: Practical Skill Demonstration, J: Project Monitoring, K: Group Project Monitoring, L: Thesis Monitoring, M: Attendance | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | To qualify for graduation in this program, the student should complete successfully a total of 240 ECTS Credits from the program’s curriculum with a cumulative grade point average (CGPA) of at least 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030017701
ISCO 08
ISCO 08
- Provide students with knowledge on various topics related to the field to foster their skills of literary appreciation and analysis.
- Enable students to identify and utilize literary terminology in the analysis of different genres such as novel, poem and drama to produce analytical and critical readings of literary works.
- Provide students with a variety of critical approaches needed for comprehension and analysis of literary texts.
- Provide students with the main language competencies, analytical skills, lifelong learning abilities and ethical values.
- Improve students’ skills of effectively working individually and in groups.
- Provide students with basic skills in a second foreign (European) language.
- Develop students’ skills of using a variety of computer software and other IT related sources.
- Education and training are provided in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.
- Explain the complexity of language as a communication system shaped by cognitive, biological, cultural and social factors.
- Demonstrate familiarity with the major literary works, genres, periods and critical approaches in British, American and World Literature.
- Identify literary techniques and creative uses of language in literary texts.
- Compare multiple texts, works or historical periods.
- Apply relevant theoretical concepts to literary or other texts to develop critical thinking skills.
- Apply information technology (IT) skills in research and writing.
- Write research projects and other assignments based on ethical research values and appropriate academic behaviour.
- Demonstrate the ability to work individually and in teams.
- Develop lifelong learning skills.
- Use at least one European language other than English at B1 level of the Common European Framework of Reference for Languages.
- Relate literary studies to global and local issues to raise critical awareness of social issues.
Knowledge
- Explain the complexity of language as a communication system shaped by cognitive, biological, cultural, and social factors.
- Display familiarity with major literary works, genres, periods, and critical approaches to British, American, and World Literature.
Skills
- Identify literary techniques and creative uses of language in literary texts.
- Compare more than one text or medium or historical period.
- Apply information technology (IT) skills in the research and writing processes.
Competences (Competence to Work Independently and Take Responsibility)
- Write research projects and any other assignments based on ethical research values and proper academic conduct.
- Display skills in working independently or in a team.
Competences (Learning Competence)
- Identify literary techniques and creative uses of language in literary texts.
- Compare more than one text or medium or historical period.
- Display skills in working independently or in a team.
- Develop skills of life-long learning.
- Correlate literary studies with the glocal issues to raise critical awareness of such social subjects.
Competences (Communication and Social Competence)
- Compare more than one text or medium or historical period.
- Apply relevant theoretical concepts to literary or other texts to enhance critical thinking skills.
- Apply information technology (IT) skills in the research and writing processes.
- Write research projects and any other assignments based on ethical research values and proper academic conduct.
- Read at least one European Language other than English (European Language Portfolio B1 Level).
Competences (Field Specific Competence)
- Identify literary techniques and creative uses of language in literary texts.
- Compare more than one text or medium or historical period.
- Apply information technology (IT) skills in the research and writing processes.
- Correlate literary studies with the glocal issues to raise critical awareness of such social subjects.
Upon successful completion of this program, students are awarded with a Bachelor's degree in English Language and Literature.
For Examination Regulations, Assessment and Grading check Istanbul Beykent University Associate Degree and Undergraduate Education Regulations" at: https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/yonetmelik/8.5.23510.pdf
Specific processes for examinations, teaching-learning, measurement and evaluation are determined by Istanbul Beykent University Measurement Activities and Examination Implementation Directive. Check: https://www.beykent.edu.tr/docs/default-source/yonergeler/beykent-universitesi-olcme-faaliyetleri-ve-sinav-uygulama-yonergesi.pdf?sfvrsn=a186d597_6
The curve evaluation system and procedures are defined by "Istanbul Beykent University Curve Evaluation System Implementation Directive" Check: https://www.beykent.edu.tr/docs/default-source/yonergeler/beykent-universitesi-bagil-degerlendirme-sistemi-uygulama-yonergesi.pdf?sfvrsn=f994d223_6
The teaching and assessment methods used in the courses are given in the course schedules on the course pages:
https://obs.beykent.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=en&curOp=showPac&curUnit=01&curSunit=19#
Teaching Methods and Codes Used in Beykent University
1: Lecture, 2: Question-Answer, 3: Discussion, 4: Drill and Practice, 5: Demonstration, 6: Show and Demonstration, 7: Role Playing, 8: Group Work, 9: Simulation, 10: Brainstorming, 11: Six Hats, 12: Case Study, 13: Experiment / Laboratory / Workshop / Field Practice / Internship, 14: Self Study, 15: Problem Solving, 16: Project Based Learning
Measurement methods and codes used in Beykent University
A: Examination, B: Quiz, C: Jury / Board Exam, D: Homework, E: Report, F: Research Article, G: Presentation, H: Portfolio, I: Practical Skill Demonstration, J: Project Monitoring, K: Group Project Monitoring, L: Thesis Monitoring, M: Attendance
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
- If the candidates get a desired grade from Temel Yeterlilik Testi (TYT) and Alan Yeterlilik Testi (AYT) carried out on central basis by OSYM (Student Selection and Placement Centre) and choose Beykent University, they become a Beykent University student when they register at Beykent University.
- Upon graduation, graduates may work in a variety of careers in areas such as language teaching, tourism industry, banking, translation and editorship in publishing houses and in many more venues where language and critical skills are needed.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous