Yeterlilik Kodu

TR0030025695

Yeterlilik Adı
İngilizce Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumErciyes Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiYenidoğan Mahallesi, Turhan Baytop Sokak No:1, 38280 Talas/Kayseri
Sorumlu Kurum URLhttps://www.erciyes.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • İngilizce Öğretmenliği programı ilkokul, ortaokul, lise ve üniversite seviyelerinde çalışmak üzere İngilizce Öğretmeni yetiştiren dört yıllık bir programdır. Bu program lise mezunlarını kabul eder. Lisans yerleştirme sınavı sonucu bu programı tercih eden öğrenciler önce dil yeterlilik sınavına girerler. Başarılı olanlar birinci sınıfa devam eder. birinci sınıftan başlayarak dil, dil öğretimi, edebiyat, öğretmenlik formasyon becerileri üzerine dersler alırlar. Bu derslerde hem kuramsal bilgiler edinir hem de uygulamaya yönelik çalışmalar yaparlar. Dördüncü sınıfta ise öğrendikleri kuramsal bilgileri uygulamaya aktardıkları staj çalışmasına katılırlar. Mezun öğrenciler KPSS sınavına girerek çoğunlukla Milli Eğitim Bakanlığı okullarında istihdam edilirler.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Program Yeterlilikleri

  • İngilizcenin biçim, anlam ve kullanım bilgisine sahiptir. (PY1) Sosyal ve akademik ortamlarda, İngilizce yazılı ya da sözlü dili bağlama uygun kullanır. (PY2)
  • Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.(PY3)
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini uzaktan dil öğretiminde etkin kullanabilme bilgisine sahiptir.(PY4) Uzaktan dil öğretiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanır.(PY5) İngiliz Dili Eğitimi alanında doğru ve pratik bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.(PY33) İngiliz Dili Eğitimi alanında gerekebilecek bilişim ve bilgi teknolojilerini etkin şekilde kullanır.(PY34)
  • İngiliz ve Amerikan edebiyatının dönemleri hakkında bilgi sahibidir. Bu dönemlerin ve çocuk edebiyatının yazar, şair ve eserlerini tanır.(PY6) İngiliz ve Amerikan edebiyatının çeşitli dönemlerine ait roman, hikâye ve şiir çözümlemeleri yapar ve bu bilgisini dil öğretimi ile ilişkilendirir.(PY7)
  • Ulusal ve uluslararası dil-kültür karşılaştırması yapar.(PY8) Farklı kültürlerde yaşayabilir, yaşadığı sosyal çevrede toplumsal sorumluluk alır, bu çevre için proje bazında etkinlikler düzenler, uygular ve sonuçlarını paylaşır.(PY38)
  • Eğitim tarihi, psikolojisi, felsefesi ve sosyolojisinin temel kavramları hakkında fikir sahibidir.(PY9) Eğitim tarihi, psikolojisi, felsefesi ve sosyolojisinin temel kavramları üzerinde incelemeler, karşılaştırmalar ve ilişkilendirmeler yapar.(PY10)
  • Atatürk ilke ve inkılaplarının önemini, süreçsel gelişimini ve sonuçlarını bilir. (PY11)
  • İngiliz Dili ve Eğitimi alanında geçmiş ve güncel tüm yaklaşım, yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibidir.(PY12) Öğretim ilke ve yöntemleri, öğretim programları ve ölçme-değerlendirme bilgisini dil öğretimi alanıyla ilişkilendirir.(PY13)
  • Bireyin bilişsel, duyuşsal ve fiziksel gelişim özelliklerini, öğrenme özelliklerini ve güçlüklerini tanır ve öğretim süreciyle ilişkilendirir.(PY14) Öğrenme stil ve stratejilerini bilir; bireysel farklılıklara duyarlıdır ve özel gereksinimli (öğrenme güçlüğü olan ya da fiziki engeli olan) bireylerin farklı ihtiyaçlarını karşılayan bir öğretim süreci planlar.(PY15) İngilizcenin öğretiminde bireysel farklılıklara ve öğrenci gereksinimlerine dayalı uygun yöntem seçer. (PY26) Tüm yöntem, teknik, ölçme ve değerlendirme, sınıf yönetimi, öğrenme stil ve stratejileri, gelişim özelliklerine ilişkin bilgiye sahiptir; okul-öncesi ve/veya okul çağındaki çocuklara ve yetişkinlere dil öğretiminde kullanır.(PY18)
  • Sınıf yönetimi bilgisine sahiptir; motive edici, donanımlı ve etkileşimin canlı ve sıcak olduğu bir sınıf ortamı kurar.(PY16) Çeşitli etkileşim yöntemlerini (bireysel, ikili ve grup çalışmaları, soru sorarak yönlendirme, keşfetmeyi sağlama, uygun geribildirim verme gibi) bilir ve kullanır.(PY17)
  • İngilizce müfredatına uygun ders kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.(PY19)
  • Bir dil öğretmeni olarak mesleki gelişimin ve girişimci olmanın öneminin farkındadır.(PY21) Bir dil öğretmeni olarak mesleki gelişim ve girişimciliğin gereği olarak hizmet-içi eğitimlere ve sempozyumlara katılır; meslek eğitimine katkı sağlayan kitaplar okur, alanındaki güncel ve teknolojik gelişmeleri takip eder. (PY22) İngiliz Dili Eğitimi alanında elde ettiği bilgi ve becerileri farklı açılardan ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirir.(PY31) İngiliz Dili Eğitimi alanında kendi eksikliklerini (öğretim teknikleri, teknoloji kullanımı, temel beceriler gibi) belirler, özerk bir birey olarak kendi öğrenmesinde sorumluluk alır ve yaşam boyu öğrenmeyle alakalı olarak olumlu bir tutum sergiler.(PY32) Ulusal ve evrensel ölçekte gündemde yer alan olaylara ilişkin duyarlık gösterir, gelişmeleri takip eder ve sanatsal-kültürel faaliyetlere etkin olarak katılır. (PY35) Etik, bilimsel ve kültürel değerlere uygun olarak hareket eder; sahip olduğu dış görünümü, insan ilişkileri becerileri, demokrasi bilinci, bulunduğu ortamlardaki tavır ve davranışları, konuşma ve iletişim tarzı ile yaşadığı topluma örnek olur.(PY40)
  • Sahip olduğu alan ve pedagojik bilgiler ile farklı eğitim-öğretim ortamlarında uygulamalar düzenler, geliştirir ve paylaşır.(PY44) İngiliz Dili Eğitimi alanında edindiği tüm kuramsal ve olgusal bilgileri kullanarak öğretim sürecini değerlendirir. (PY24) İngiliz Dili Eğitimi alanında edindiği tüm kuramsal ve olgusal bilgileri kullanarak öğretim sürecinde karşılaştığı sorunları tanımlar, analiz eder ve kanıta dayalı çözüm sunar. (PY25)
  • Dersin amaç ve hedeflerini, öğrencilerin yaş, ilgi, ihtiyaç ve dil seviyelerine göre belirler ve bu hedeflere uygun özgün materyaller geliştirir ve/veya uyarlar.(PY20) Dört temel dil becerisini içeren ders planları tasarlar.(PY23) Öğrenci kazanımlarını farklı ve çok yönlü olarak değerlendirir. (PY27) İngilizcenin edinim ve öğreniminde alanın hedef ve kazanımlarına yönelik kuramsal ve olgusal bilgisini kullanır ve bu süreci en etkili kılan yaklaşımı, yöntemi ve tekniği seçer. (PY28) İngiliz Dili Eğitimi alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı (ders planı, materyal geliştirme, ders yürütme gibi ) bağımsız ve gönüllü olarak yürütür.(PY29)
  • İngiliz Dili Eğitimi alanında ilgili kişi, kurum ve kuruluşları bilgilendirir, işbirliği kurar, yazılı veya sözlü bir biçimde karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerileri getirir.(PY36) Nicel ve nitel verilerden yararlanarak İngiliz Dili Eğitimi alanıyla ilgili görüşlerini ve çeşitli problemlerle alakalı çözüm önerilerini ilgili kişi veya kurumlarla paylaşır. (PY37) Türk Eğitim sistemini ve Milli Eğitim Bakanlığının işleyişini tanır; bu kurumların çalışma kültürü (okul yönetimi, zümre çalışmaları, okul-aile işbirliği) hakkında bilgi elde eder.(PY43)
  • İngilizce dışında ikinci bir yabancı dili en az A2/B1 (Avrupa Dil Portföyü-CEFR) düzeyinde kullanarak iletişim kurar.(PY39)
  • Mili Eğitim Temel Kanunu’nda yer alan çeşitli ulusal ve evrensel duyarlıkların ve değerlerin bilincine sahiptir(PY42)
  • Kişilerarası ve kurumlar arası etkileşim kurarak güvenli sınıf ve okul ortamı kurulmasında ve bu ortamın devam ettirilmesinde etkin rol alır, çevre koruma ve iş sağlığı ve güvenliği hususunda yeterli bilince sahiptir.(PY41) İngiliz Dili Eğitimi alanı ile ilgili sınıf içi ve dışı uygulamalarda ortaya çıkan problemleri çözmek için bireysel ya da bir grup ile işbirliği içinde hareket eder ve çözüm üretmek için sorumluluk alır.(PY30)
  • Dilbilimin alt alanları ve dilin bileşenleri hakkında bilgi sahibidir. Sesbilim, biçimbilim, sözdizim, anlambilim,toplumsal dilbilim, edimbilim vb. alanlarındaki kuramsal ve olgusal bilgisini dil öğretiminde kullanır.(PY45)
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Bu programda sınavlar ve değerlendirmeler "Erciyes Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği" esas alınarak yapılmaktadır. LİSANS PROGRAMLARI Üniversitemizde öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde yaptıkları çalışmaların(ödev, proje, sunumlar, saha çalışmaları, laboratuarlar gibi) ve ara sınavların dışında bir final sınavı yapılır. Dönem balında öğretim elemanları değerlendirme sistemlerini ve bunlara ilişkin oranları öğrencilere açıklarlar. Ara sınav ve final sınavları senato tarafından belirlenen tarihlerde yapılır ve sınav programları 15 gün öncesinde öğrencilere ilan edilir. Notların değerlendirilmesi aşağıdaki şekilde yapılır. (a) Dönem İçi Notu, o dersin eğitim-öğretimi ile ilgili yaptırılacak olan ara sınav/sınavları ile araştırma, inceleme ödevleri, projeler gibi diğer faaliyetleri dikkate alınarak hesaplanır. (b) Ham Başarı Notu, dönem içi notunun % 40’ı ile yarıyıl veya yılsonu sınav notunun % 60’ının toplanması sonucu elde edilir. Ham başarı notunun elde edilmesinde dönem içi notu ve yarıyıl/yılsonu sınav sonuçları 100 tam puan üzerinden hesaplanır. (c) Başarı Notu, “Erciyes Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Yönergesi”nde açıklanan değerlendirme sistemine göre hesaplanır. Bu değerlendirme sonucunda, aşağıda açılımı ve katsayıları belirtilen harf notlarından biri başarı notu olarak verilir.
  • Başarı Notu Katsayı AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FF 0.00 NA 0.00 Başarı notunun değerlendirmesi sonucunda; öğrencinin başarısı aşağıdaki şekilde belirlenir. Bir dersten AA, BA, BB, CB veya CC notlarından birini almış olan bir öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten DC veya DD alan bir öğrenci mezun olma aşamasında 2.00 GNO’ya erişmiş olmak koşulu ile o dersi başarmış sayılır. Bir dersin uygulamasında başarısız olan öğrencilere UB (Uygulamada Başarısız) notu verilir. UB notu NA notu gibi işlem görür. Öğrencilerin başarı durumları, bitirdikleri yarıyılda almış oldukları derslere ait dönem not ortalaması (DNO) ve almış oldukları tüm dersler için genel not ortalaması (GNO) ile izlenir. Bulunulan yarıyıl sonu veya yılsonu itibariyle GNO'su en az 2.00 olan öğrenci başarılı sayılır. Başarılı öğrenciler Normal öğrenim süresine göre bulunduğu yarıyıl/yıldan başarısız notu ve bir önceki yarıyıldan başarısız dersi olmayan, disiplin cezası almamış başarılı öğrencilerden yarıyıl/yıl sonunda en az normal ders yükü ile o yarıyıl not ortalaması; 3.00 – 3.49 arasında olanlar onur öğrencisi, 3.50 – 4.00 arasında olanlar yüksek onur öğrencisi olarak kabul edilir. Ders tekrarı Bir dersten FF, FG, UB veya NA alan öğrenciler, bu dersi, verildiği ilk yarıyıl/yılda almak zorundadırlar. Bu dersler seçmeli veya sonradan programdan çıkarılan dersler ise, öğrenciler, bunların yerine akademik danışmanın önerisi üzerine kayıtlı oldukları bölümce, uygun görülen bir başka ders alabilirler.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Başlangıç: 24.04.2021 / Bitiş: 24.04.2026

Giriş Şartı
  • Bu programa öğrenciler Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından verilen yerleştirme sonuç belgesi ile kabul edilir. Öğrenci Giriş-Kabul Koşulları Lisans Programlarına Giriş- Kabul Koşulları Türkiye’de öğrenciler üniversitelerin ön lisans ve lisans programlarına Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan iki aşamalı bir sınav sistemi ile yerleştirilmektedir. ÖSYM tarafından yapılan sınavın ilk aşaması Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS), ikinci aşaması ise Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) olarak adlandırılır. YGS’de bir puan türünde en az 140 ve üzeri puan alamayan adaylar LYS sınavına katılamazlar (Sınavsız geçiş hakkı olanlar hariç). YGS’de 140.000-179.999 arası puan alan adaylar, yalnızca üniversitelerin ön lisans programları ve açık öğretim programlarını tercih edebilirler. LYS’den 180 puan ve üzeri puan alanlar, aldıkları puan türleri ile ilgili lisans programlarını tercih edebilirler. Bu sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http://www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. Sınav sonucu üniversitemize yerleştirilen öğrenciler, ÖSYM ve Erciyes Üniversitesi tarafından ilan edilen tarihlerde kesin kayıtlarını yaptırır. Erciyes Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, öğrencilerle ilgili yönetmelik ve yönergelere ulaşmak için lütfen tıklayınız. Yabancı Uyruklu Öğrenciler için Lisans ve Lisansüstü Programlara Giriş-Kabul Koşulları Yabancı uyruklu öğrencilerden Üniversitemizi kazanan ve Türkçe bir programa yerleştirilen öğrencilerin o programda eğitimlerine başlayabilmeleri için Erciyes TÖMER tarafından yapılan Türkçe yeterlilik sınavına katılmaları veya C1 düzeyini belgelendirmeleri gerekmektedir. C1 düzeyinde Türkçe yeterliliği olmayan öğrenciler Erciyes TÖMER’de Türkçe kursu almak şartıyla kayıt hakkı kazandığı programa kayıt yaptırabilirler. Öğretim dili İngilizce olan programlara kesin kayıt yaptırmaya hak kazanan adayların kayıt sırasında İngilizce Yeterlik Belgesi sunmaları (TOEFL, IELTS, YDS ) veya Yabancı Diller Yüksek Okulu tarafından yapılan Hazırlık Sınıfı Muafiyet Sınavına girmeleri gerekmektedir. İngilizce Yeterlik belgesi sunamayan, sunup da kabul görmeyen veya İngilizce Hazırlık Sınıfı Muafiyet sınavına girip başarısız olan öğrenciler Erciyes Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunda Hazırlık Eğitimi alırlar.
  • Değişim Öğrencileri için Lisans ve Lisansüstü Programlarına Kabul Koşulları Yurt dışından Erasmus değişim programı ve Mevlana değişim programları ile üniversitemize gelen değişim öğrencilerinin başvuru ve kayıt işlemleri, ikili anlaşma ve ilgili mevzuat hükümlerine göre ilgili ofisler (Erasmus ve Mevlana Ofisleri) tarafından yürütülür. Yurt içi değişim programı olan Farabi değişim programından Üniversitemize gelecek öğrencilerin işlemleri ise Farabi Ofisi tarafından yürütülür. Değişim programları için Erciyes Üniversitesine gelmek üzere başvuru yapan öğrenciler, başvuru tarihlerine uygun bir şekilde başvuru evraklarını ilgili ofislere gönderirler. Ofise gelen evraklar, öğrencinin gelmek istediği ilgili bölüm koordinatörüne gönderilir. Bölüm koordinatörleri tarafından öğrencilerin seçtikleri derslerin ders onayları yapılır ve işleme alınır. Değişim programları ile Erciyes Üniversitesine gelip eğitimini tamamlayan öğrencilere AKTS kredilerini ve başarı notlarını gösteren not çizelgesi hazırlanıp verilir.
Başarma Şartları Bu programda öğrencinin 143 teorik, 32 uygulama olmak kaydıyla toplamda 159 kredi ve 175 saati tamamlaması, asgari 240 ACTS/ECTS kredisini sağlaması gerekmekte ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030025695


Yeterlilik Adı
İngilizce Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Erciyes Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Yenidoğan Mahallesi, Turhan Baytop Sokak No:1, 38280 Talas/Kayseri

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • İngilizce Öğretmenliği programı ilkokul, ortaokul, lise ve üniversite seviyelerinde çalışmak üzere İngilizce Öğretmeni yetiştiren dört yıllık bir programdır. Bu program lise mezunlarını kabul eder. Lisans yerleştirme sınavı sonucu bu programı tercih eden öğrenciler önce dil yeterlilik sınavına girerler. Başarılı olanlar birinci sınıfa devam eder. birinci sınıftan başlayarak dil, dil öğretimi, edebiyat, öğretmenlik formasyon becerileri üzerine dersler alırlar. Bu derslerde hem kuramsal bilgiler edinir hem de uygulamaya yönelik çalışmalar yaparlar. Dördüncü sınıfta ise öğrendikleri kuramsal bilgileri uygulamaya aktardıkları staj çalışmasına katılırlar. Mezun öğrenciler KPSS sınavına girerek çoğunlukla Milli Eğitim Bakanlığı okullarında istihdam edilirler.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Program Yeterlilikleri

  • İngilizcenin biçim, anlam ve kullanım bilgisine sahiptir. (PY1) Sosyal ve akademik ortamlarda, İngilizce yazılı ya da sözlü dili bağlama uygun kullanır. (PY2)
  • Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.(PY3)
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini uzaktan dil öğretiminde etkin kullanabilme bilgisine sahiptir.(PY4) Uzaktan dil öğretiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanır.(PY5) İngiliz Dili Eğitimi alanında doğru ve pratik bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.(PY33) İngiliz Dili Eğitimi alanında gerekebilecek bilişim ve bilgi teknolojilerini etkin şekilde kullanır.(PY34)
  • İngiliz ve Amerikan edebiyatının dönemleri hakkında bilgi sahibidir. Bu dönemlerin ve çocuk edebiyatının yazar, şair ve eserlerini tanır.(PY6) İngiliz ve Amerikan edebiyatının çeşitli dönemlerine ait roman, hikâye ve şiir çözümlemeleri yapar ve bu bilgisini dil öğretimi ile ilişkilendirir.(PY7)
  • Ulusal ve uluslararası dil-kültür karşılaştırması yapar.(PY8) Farklı kültürlerde yaşayabilir, yaşadığı sosyal çevrede toplumsal sorumluluk alır, bu çevre için proje bazında etkinlikler düzenler, uygular ve sonuçlarını paylaşır.(PY38)
  • Eğitim tarihi, psikolojisi, felsefesi ve sosyolojisinin temel kavramları hakkında fikir sahibidir.(PY9) Eğitim tarihi, psikolojisi, felsefesi ve sosyolojisinin temel kavramları üzerinde incelemeler, karşılaştırmalar ve ilişkilendirmeler yapar.(PY10)
  • Atatürk ilke ve inkılaplarının önemini, süreçsel gelişimini ve sonuçlarını bilir. (PY11)
  • İngiliz Dili ve Eğitimi alanında geçmiş ve güncel tüm yaklaşım, yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibidir.(PY12) Öğretim ilke ve yöntemleri, öğretim programları ve ölçme-değerlendirme bilgisini dil öğretimi alanıyla ilişkilendirir.(PY13)
  • Bireyin bilişsel, duyuşsal ve fiziksel gelişim özelliklerini, öğrenme özelliklerini ve güçlüklerini tanır ve öğretim süreciyle ilişkilendirir.(PY14) Öğrenme stil ve stratejilerini bilir; bireysel farklılıklara duyarlıdır ve özel gereksinimli (öğrenme güçlüğü olan ya da fiziki engeli olan) bireylerin farklı ihtiyaçlarını karşılayan bir öğretim süreci planlar.(PY15) İngilizcenin öğretiminde bireysel farklılıklara ve öğrenci gereksinimlerine dayalı uygun yöntem seçer. (PY26) Tüm yöntem, teknik, ölçme ve değerlendirme, sınıf yönetimi, öğrenme stil ve stratejileri, gelişim özelliklerine ilişkin bilgiye sahiptir; okul-öncesi ve/veya okul çağındaki çocuklara ve yetişkinlere dil öğretiminde kullanır.(PY18)
  • Sınıf yönetimi bilgisine sahiptir; motive edici, donanımlı ve etkileşimin canlı ve sıcak olduğu bir sınıf ortamı kurar.(PY16) Çeşitli etkileşim yöntemlerini (bireysel, ikili ve grup çalışmaları, soru sorarak yönlendirme, keşfetmeyi sağlama, uygun geribildirim verme gibi) bilir ve kullanır.(PY17)
  • İngilizce müfredatına uygun ders kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.(PY19)
  • Bir dil öğretmeni olarak mesleki gelişimin ve girişimci olmanın öneminin farkındadır.(PY21) Bir dil öğretmeni olarak mesleki gelişim ve girişimciliğin gereği olarak hizmet-içi eğitimlere ve sempozyumlara katılır; meslek eğitimine katkı sağlayan kitaplar okur, alanındaki güncel ve teknolojik gelişmeleri takip eder. (PY22) İngiliz Dili Eğitimi alanında elde ettiği bilgi ve becerileri farklı açılardan ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirir.(PY31) İngiliz Dili Eğitimi alanında kendi eksikliklerini (öğretim teknikleri, teknoloji kullanımı, temel beceriler gibi) belirler, özerk bir birey olarak kendi öğrenmesinde sorumluluk alır ve yaşam boyu öğrenmeyle alakalı olarak olumlu bir tutum sergiler.(PY32) Ulusal ve evrensel ölçekte gündemde yer alan olaylara ilişkin duyarlık gösterir, gelişmeleri takip eder ve sanatsal-kültürel faaliyetlere etkin olarak katılır. (PY35) Etik, bilimsel ve kültürel değerlere uygun olarak hareket eder; sahip olduğu dış görünümü, insan ilişkileri becerileri, demokrasi bilinci, bulunduğu ortamlardaki tavır ve davranışları, konuşma ve iletişim tarzı ile yaşadığı topluma örnek olur.(PY40)
  • Sahip olduğu alan ve pedagojik bilgiler ile farklı eğitim-öğretim ortamlarında uygulamalar düzenler, geliştirir ve paylaşır.(PY44) İngiliz Dili Eğitimi alanında edindiği tüm kuramsal ve olgusal bilgileri kullanarak öğretim sürecini değerlendirir. (PY24) İngiliz Dili Eğitimi alanında edindiği tüm kuramsal ve olgusal bilgileri kullanarak öğretim sürecinde karşılaştığı sorunları tanımlar, analiz eder ve kanıta dayalı çözüm sunar. (PY25)
  • Dersin amaç ve hedeflerini, öğrencilerin yaş, ilgi, ihtiyaç ve dil seviyelerine göre belirler ve bu hedeflere uygun özgün materyaller geliştirir ve/veya uyarlar.(PY20) Dört temel dil becerisini içeren ders planları tasarlar.(PY23) Öğrenci kazanımlarını farklı ve çok yönlü olarak değerlendirir. (PY27) İngilizcenin edinim ve öğreniminde alanın hedef ve kazanımlarına yönelik kuramsal ve olgusal bilgisini kullanır ve bu süreci en etkili kılan yaklaşımı, yöntemi ve tekniği seçer. (PY28) İngiliz Dili Eğitimi alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı (ders planı, materyal geliştirme, ders yürütme gibi ) bağımsız ve gönüllü olarak yürütür.(PY29)
  • İngiliz Dili Eğitimi alanında ilgili kişi, kurum ve kuruluşları bilgilendirir, işbirliği kurar, yazılı veya sözlü bir biçimde karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerileri getirir.(PY36) Nicel ve nitel verilerden yararlanarak İngiliz Dili Eğitimi alanıyla ilgili görüşlerini ve çeşitli problemlerle alakalı çözüm önerilerini ilgili kişi veya kurumlarla paylaşır. (PY37) Türk Eğitim sistemini ve Milli Eğitim Bakanlığının işleyişini tanır; bu kurumların çalışma kültürü (okul yönetimi, zümre çalışmaları, okul-aile işbirliği) hakkında bilgi elde eder.(PY43)
  • İngilizce dışında ikinci bir yabancı dili en az A2/B1 (Avrupa Dil Portföyü-CEFR) düzeyinde kullanarak iletişim kurar.(PY39)
  • Mili Eğitim Temel Kanunu’nda yer alan çeşitli ulusal ve evrensel duyarlıkların ve değerlerin bilincine sahiptir(PY42)
  • Kişilerarası ve kurumlar arası etkileşim kurarak güvenli sınıf ve okul ortamı kurulmasında ve bu ortamın devam ettirilmesinde etkin rol alır, çevre koruma ve iş sağlığı ve güvenliği hususunda yeterli bilince sahiptir.(PY41) İngiliz Dili Eğitimi alanı ile ilgili sınıf içi ve dışı uygulamalarda ortaya çıkan problemleri çözmek için bireysel ya da bir grup ile işbirliği içinde hareket eder ve çözüm üretmek için sorumluluk alır.(PY30)
  • Dilbilimin alt alanları ve dilin bileşenleri hakkında bilgi sahibidir. Sesbilim, biçimbilim, sözdizim, anlambilim,toplumsal dilbilim, edimbilim vb. alanlarındaki kuramsal ve olgusal bilgisini dil öğretiminde kullanır.(PY45)

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Bu programda sınavlar ve değerlendirmeler "Erciyes Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği" esas alınarak yapılmaktadır. LİSANS PROGRAMLARI Üniversitemizde öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde yaptıkları çalışmaların(ödev, proje, sunumlar, saha çalışmaları, laboratuarlar gibi) ve ara sınavların dışında bir final sınavı yapılır. Dönem balında öğretim elemanları değerlendirme sistemlerini ve bunlara ilişkin oranları öğrencilere açıklarlar. Ara sınav ve final sınavları senato tarafından belirlenen tarihlerde yapılır ve sınav programları 15 gün öncesinde öğrencilere ilan edilir. Notların değerlendirilmesi aşağıdaki şekilde yapılır. (a) Dönem İçi Notu, o dersin eğitim-öğretimi ile ilgili yaptırılacak olan ara sınav/sınavları ile araştırma, inceleme ödevleri, projeler gibi diğer faaliyetleri dikkate alınarak hesaplanır. (b) Ham Başarı Notu, dönem içi notunun % 40’ı ile yarıyıl veya yılsonu sınav notunun % 60’ının toplanması sonucu elde edilir. Ham başarı notunun elde edilmesinde dönem içi notu ve yarıyıl/yılsonu sınav sonuçları 100 tam puan üzerinden hesaplanır. (c) Başarı Notu, “Erciyes Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Yönergesi”nde açıklanan değerlendirme sistemine göre hesaplanır. Bu değerlendirme sonucunda, aşağıda açılımı ve katsayıları belirtilen harf notlarından biri başarı notu olarak verilir.
  • Başarı Notu Katsayı AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FF 0.00 NA 0.00 Başarı notunun değerlendirmesi sonucunda; öğrencinin başarısı aşağıdaki şekilde belirlenir. Bir dersten AA, BA, BB, CB veya CC notlarından birini almış olan bir öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten DC veya DD alan bir öğrenci mezun olma aşamasında 2.00 GNO’ya erişmiş olmak koşulu ile o dersi başarmış sayılır. Bir dersin uygulamasında başarısız olan öğrencilere UB (Uygulamada Başarısız) notu verilir. UB notu NA notu gibi işlem görür. Öğrencilerin başarı durumları, bitirdikleri yarıyılda almış oldukları derslere ait dönem not ortalaması (DNO) ve almış oldukları tüm dersler için genel not ortalaması (GNO) ile izlenir. Bulunulan yarıyıl sonu veya yılsonu itibariyle GNO'su en az 2.00 olan öğrenci başarılı sayılır. Başarılı öğrenciler Normal öğrenim süresine göre bulunduğu yarıyıl/yıldan başarısız notu ve bir önceki yarıyıldan başarısız dersi olmayan, disiplin cezası almamış başarılı öğrencilerden yarıyıl/yıl sonunda en az normal ders yükü ile o yarıyıl not ortalaması; 3.00 – 3.49 arasında olanlar onur öğrencisi, 3.50 – 4.00 arasında olanlar yüksek onur öğrencisi olarak kabul edilir. Ders tekrarı Bir dersten FF, FG, UB veya NA alan öğrenciler, bu dersi, verildiği ilk yarıyıl/yılda almak zorundadırlar. Bu dersler seçmeli veya sonradan programdan çıkarılan dersler ise, öğrenciler, bunların yerine akademik danışmanın önerisi üzerine kayıtlı oldukları bölümce, uygun görülen bir başka ders alabilirler.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Başlangıç: 24.04.2021 / Bitiş: 24.04.2026


Giriş Şartı
  • Bu programa öğrenciler Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından verilen yerleştirme sonuç belgesi ile kabul edilir. Öğrenci Giriş-Kabul Koşulları Lisans Programlarına Giriş- Kabul Koşulları Türkiye’de öğrenciler üniversitelerin ön lisans ve lisans programlarına Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan iki aşamalı bir sınav sistemi ile yerleştirilmektedir. ÖSYM tarafından yapılan sınavın ilk aşaması Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS), ikinci aşaması ise Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) olarak adlandırılır. YGS’de bir puan türünde en az 140 ve üzeri puan alamayan adaylar LYS sınavına katılamazlar (Sınavsız geçiş hakkı olanlar hariç). YGS’de 140.000-179.999 arası puan alan adaylar, yalnızca üniversitelerin ön lisans programları ve açık öğretim programlarını tercih edebilirler. LYS’den 180 puan ve üzeri puan alanlar, aldıkları puan türleri ile ilgili lisans programlarını tercih edebilirler. Bu sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http://www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. Sınav sonucu üniversitemize yerleştirilen öğrenciler, ÖSYM ve Erciyes Üniversitesi tarafından ilan edilen tarihlerde kesin kayıtlarını yaptırır. Erciyes Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, öğrencilerle ilgili yönetmelik ve yönergelere ulaşmak için lütfen tıklayınız. Yabancı Uyruklu Öğrenciler için Lisans ve Lisansüstü Programlara Giriş-Kabul Koşulları Yabancı uyruklu öğrencilerden Üniversitemizi kazanan ve Türkçe bir programa yerleştirilen öğrencilerin o programda eğitimlerine başlayabilmeleri için Erciyes TÖMER tarafından yapılan Türkçe yeterlilik sınavına katılmaları veya C1 düzeyini belgelendirmeleri gerekmektedir. C1 düzeyinde Türkçe yeterliliği olmayan öğrenciler Erciyes TÖMER’de Türkçe kursu almak şartıyla kayıt hakkı kazandığı programa kayıt yaptırabilirler. Öğretim dili İngilizce olan programlara kesin kayıt yaptırmaya hak kazanan adayların kayıt sırasında İngilizce Yeterlik Belgesi sunmaları (TOEFL, IELTS, YDS ) veya Yabancı Diller Yüksek Okulu tarafından yapılan Hazırlık Sınıfı Muafiyet Sınavına girmeleri gerekmektedir. İngilizce Yeterlik belgesi sunamayan, sunup da kabul görmeyen veya İngilizce Hazırlık Sınıfı Muafiyet sınavına girip başarısız olan öğrenciler Erciyes Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunda Hazırlık Eğitimi alırlar.
  • Değişim Öğrencileri için Lisans ve Lisansüstü Programlarına Kabul Koşulları Yurt dışından Erasmus değişim programı ve Mevlana değişim programları ile üniversitemize gelen değişim öğrencilerinin başvuru ve kayıt işlemleri, ikili anlaşma ve ilgili mevzuat hükümlerine göre ilgili ofisler (Erasmus ve Mevlana Ofisleri) tarafından yürütülür. Yurt içi değişim programı olan Farabi değişim programından Üniversitemize gelecek öğrencilerin işlemleri ise Farabi Ofisi tarafından yürütülür. Değişim programları için Erciyes Üniversitesine gelmek üzere başvuru yapan öğrenciler, başvuru tarihlerine uygun bir şekilde başvuru evraklarını ilgili ofislere gönderirler. Ofise gelen evraklar, öğrencinin gelmek istediği ilgili bölüm koordinatörüne gönderilir. Bölüm koordinatörleri tarafından öğrencilerin seçtikleri derslerin ders onayları yapılır ve işleme alınır. Değişim programları ile Erciyes Üniversitesine gelip eğitimini tamamlayan öğrencilere AKTS kredilerini ve başarı notlarını gösteren not çizelgesi hazırlanıp verilir.

Başarma Şartları
Bu programda öğrencinin 143 teorik, 32 uygulama olmak kaydıyla toplamda 159 kredi ve 175 saati tamamlaması, asgari 240 ACTS/ECTS kredisini sağlaması gerekmekte ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030025695

Qualification Title
Bachelor's Degree in English Language Teaching
Awarding BodyErciyes University
Awarding Body ContactYenidoğan Neighborhood, Turhan Baytop Street No:1, 38280 Talas/Kayseri
Awarding Body Urlhttps://www.erciyes.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • The English Language Teaching Department trains and educates prospective English teachers for institutions of elementary, secondary, and higher education. the program accepts high school graduates. students who prefer this program as a result of university placement exam take a proficiency exam. those who succeed enroll in freshman year. starting from freshman they take courses on language, methodology, literature, and pedagogy courses. they study both theoretical and practical aspects of the courses. In the senior year they also attend practicum where they teach sample lessons. most of the graduates of this program are recruited by the Ministery of Education.
Learning Environments
  • Education and training are provided in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in the form of internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces.
Description
  • Theoretical Distinguishes basic concepts and principles in language teaching. Distinguishes characteristic features of different age groups. Students list testing and assessment methods. Evaluates course books according to the suitability for students´ profile. Gains theoretical knowledge of teaching language skills. Defines literary terms. Gains theoretical knowledge of translation. Explains subfields of linguistics, distinguish basic terms and theories.
  • Applied Benefits of basic concepts and principles while practicising. Criticises and chooses course books from different aspects. Translates from native language to foreign language and from foreign language to native language. Reflects theoretical knowledge of language teaching skills in practice. Interprets how linguistic theories work in various languages.
  • Skills Conceptual/Cognitive Chooses among methods and materials according to the needs (age, environment and physical conditions) of students
  • Applied Distinguishes methods of material development, use and adaptation. Personal and Professional Qualifications Competence to Work Independently and Take Responsibility
  • Learning Competency Communication and Social Competence Field-Specific and Professional Competence Applies appropriate testing and assessment methods within context. Transfers knowledge according to the characteristic features of specific age groups. Adapts and develops materials according to needs. Analyzes and interprets literary texts.
Key Competencies
  • Literacy competency
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info
  • In this program, assessment and grading are conducted according to Erciyes University Education and Assessment regulations for Associate and Undergraduate degrees. UNDERGRADUATE PROGRAMS In assessing and evaluating students’ achievements and success, there is also final exam(s) being effective as well as studies of students (assignments, projects, seminars field work, laboratory etc.) and mid-term exam(s). At the beginning of each semester, members of faculty explain the assessment criteria and their ratio to students. The Senate determines the dates of the mid-term and final exams to be announced in 15 days advance. Assessments of grades are as following; (a) Mid-term grade is assessed with a combination of mid-term exam(s), and assignments such as a research, field work, and project etc. (b) Raw achievement scores equals to sum of 40% of mid-term grade and 60% of final exam grade. Raw achievement scores are calculated out of 100 points. (c) Overall achievement score of a student is calculated in accordance with “Erciyes University Relative Evaluation System”.
  • As a result of this evaluation, students will receive a letter grade as an overall achievement score, explanation and coefficient of which are given below. Achievement Score Coefficient AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FF 0.00 NA 0.00 UB 0.00 When a student receives any of AA, BA, BB, CB and CC in a course, s/he is considered as successful. When a student receives DC or DD in a course, s/he is considered successful only if her/his GPA (general grade point average) is 2.00 or above. If any student fails at praxis/practicum of any course, s/he receives UB (fail at praxis) which is equivalent of NA. Success of students is followed through SGPA (semester grade point average) for a semester and GPA for overall. Any student who earns 2.00 or above at the end of the current semester or year is considered successful. Successful Students In a normal period of study, students who do not fail at any course in the current and previous semesters and those who did not take any disciplinary penalty are considered as honor students if their SGPA is between 3.00 – 3.49 and as high honor students if their SGPA is between 3.50 – 4.00. Course Repetition Any student failing at a course by getting FF or NA, needs to retake the course in the first semester / year that is going to be given again. If those courses are selective or removed from the curriculum, student might take any other course that is suggested by their academic advisor and approved by their academic department.
Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements

Placement through a centralized national university placement examination (ÖSYS). Student Selection and Placement Centre (ÖSYM) is responsible to place students according to their ÖSYS scores. General Admission Requirements Admission Requirements for Undergraduate Programs for National Students In Turkey, students are placed in Associate's degree and Undergradute programs by a two –phased examination system administered by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). The first stage of the examination implemented by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) is called Higher Education Examination (YGS) while the second one is called Undergraduate Placement Examination (LYS). Canditates who fail receiving scores less than 140 in any kind in YGS examination can’t take LYS examination (Excluding those who have right to enter without examination).

Canditates receiving between 140 and 179 shall only opt for Associate's degree and Open University programs of the universities. Those who receive 180 or over, shall opt for Undergraduate programs related to their score types. For detailed information, please visit http://www.osym.gov.tr. Students who are entitled to enroll, shall register within the predetermined dates announced by Student Selection and Placement Center (ÖSYM) and Erciyes University. General Admission Requirements of the Undergraduate and Graduate Programs for International Students International students who are placed in a Turkish program should take the Turkish Proficiency Examination organized by Erciyes TÖMER (Turkish and Foreign Languages Researh and Application Center) or they have to certify C1 levels to start their education in that program. Students who fail to prove Turkish Profficiency at the level of C1 Level shall enroll in the program they are entitled to provided that they will take Turkish Courses at Erciyes TÖMER. Admission Requirements for Undergraduate and Graduate Programs for Exchange Students Application and enrollment procedures of incoming students via Erasmus and Mevlana Exchange Programs are executed by the concerned offices (Erasmus and Mevlana) in accordance with the provisions of bilateral agreements and relevant legislation. Procedures of students coming via Farabi, a domestic exchange program, is executed by the Farabi Office. Students who apply to Erciyes University for Exchange Programs shall send their documents to relevant offices in accordance with the application dates. Incoming documents are sent to the department coordinator regarding which deparment the student is going to study. Selected courses of the students are verified by the department coordinators and put into process. ECTS credits and academic records are arranged and presented to the students that have completed their education via Exchange Student Programmes at Erciyes University.

Conditions for Success To be able to finish undergraduate degree, students must complete all courses, applications and workshops that are included in the program, gain two hundred and forty (240) ECTS credit requirements in total in undergraduate level and obtain a minimum GPA of 2.00/4.00.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Those who have a bachelor's degree can continue to master's programs and, if they meet the relevant conditions, to doctoral and art proficiency programs accepted with a bachelor's degree.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they study at. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030025695


Qualification Title
Bachelor's Degree in English Language Teaching

Awarding Body
Erciyes University

Awarding Body Contact
Yenidoğan Neighborhood, Turhan Baytop Street No:1, 38280 Talas/Kayseri

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • The English Language Teaching Department trains and educates prospective English teachers for institutions of elementary, secondary, and higher education. the program accepts high school graduates. students who prefer this program as a result of university placement exam take a proficiency exam. those who succeed enroll in freshman year. starting from freshman they take courses on language, methodology, literature, and pedagogy courses. they study both theoretical and practical aspects of the courses. In the senior year they also attend practicum where they teach sample lessons. most of the graduates of this program are recruited by the Ministery of Education.

Learning Environments
  • Education and training are provided in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in the form of internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces.

Description
  • Theoretical Distinguishes basic concepts and principles in language teaching. Distinguishes characteristic features of different age groups. Students list testing and assessment methods. Evaluates course books according to the suitability for students´ profile. Gains theoretical knowledge of teaching language skills. Defines literary terms. Gains theoretical knowledge of translation. Explains subfields of linguistics, distinguish basic terms and theories.
  • Applied Benefits of basic concepts and principles while practicising. Criticises and chooses course books from different aspects. Translates from native language to foreign language and from foreign language to native language. Reflects theoretical knowledge of language teaching skills in practice. Interprets how linguistic theories work in various languages.
  • Skills Conceptual/Cognitive Chooses among methods and materials according to the needs (age, environment and physical conditions) of students
  • Applied Distinguishes methods of material development, use and adaptation. Personal and Professional Qualifications Competence to Work Independently and Take Responsibility
  • Learning Competency Communication and Social Competence Field-Specific and Professional Competence Applies appropriate testing and assessment methods within context. Transfers knowledge according to the characteristic features of specific age groups. Adapts and develops materials according to needs. Analyzes and interprets literary texts.

Key Competencies
  • Literacy competency
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info
  • In this program, assessment and grading are conducted according to Erciyes University Education and Assessment regulations for Associate and Undergraduate degrees. UNDERGRADUATE PROGRAMS In assessing and evaluating students’ achievements and success, there is also final exam(s) being effective as well as studies of students (assignments, projects, seminars field work, laboratory etc.) and mid-term exam(s). At the beginning of each semester, members of faculty explain the assessment criteria and their ratio to students. The Senate determines the dates of the mid-term and final exams to be announced in 15 days advance. Assessments of grades are as following; (a) Mid-term grade is assessed with a combination of mid-term exam(s), and assignments such as a research, field work, and project etc. (b) Raw achievement scores equals to sum of 40% of mid-term grade and 60% of final exam grade. Raw achievement scores are calculated out of 100 points. (c) Overall achievement score of a student is calculated in accordance with “Erciyes University Relative Evaluation System”.
  • As a result of this evaluation, students will receive a letter grade as an overall achievement score, explanation and coefficient of which are given below. Achievement Score Coefficient AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FF 0.00 NA 0.00 UB 0.00 When a student receives any of AA, BA, BB, CB and CC in a course, s/he is considered as successful. When a student receives DC or DD in a course, s/he is considered successful only if her/his GPA (general grade point average) is 2.00 or above. If any student fails at praxis/practicum of any course, s/he receives UB (fail at praxis) which is equivalent of NA. Success of students is followed through SGPA (semester grade point average) for a semester and GPA for overall. Any student who earns 2.00 or above at the end of the current semester or year is considered successful. Successful Students In a normal period of study, students who do not fail at any course in the current and previous semesters and those who did not take any disciplinary penalty are considered as honor students if their SGPA is between 3.00 – 3.49 and as high honor students if their SGPA is between 3.50 – 4.00. Course Repetition Any student failing at a course by getting FF or NA, needs to retake the course in the first semester / year that is going to be given again. If those courses are selective or removed from the curriculum, student might take any other course that is suggested by their academic advisor and approved by their academic department.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements

Placement through a centralized national university placement examination (ÖSYS). Student Selection and Placement Centre (ÖSYM) is responsible to place students according to their ÖSYS scores. General Admission Requirements Admission Requirements for Undergraduate Programs for National Students In Turkey, students are placed in Associate's degree and Undergradute programs by a two –phased examination system administered by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). The first stage of the examination implemented by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) is called Higher Education Examination (YGS) while the second one is called Undergraduate Placement Examination (LYS). Canditates who fail receiving scores less than 140 in any kind in YGS examination can’t take LYS examination (Excluding those who have right to enter without examination).

Canditates receiving between 140 and 179 shall only opt for Associate's degree and Open University programs of the universities. Those who receive 180 or over, shall opt for Undergraduate programs related to their score types. For detailed information, please visit http://www.osym.gov.tr. Students who are entitled to enroll, shall register within the predetermined dates announced by Student Selection and Placement Center (ÖSYM) and Erciyes University. General Admission Requirements of the Undergraduate and Graduate Programs for International Students International students who are placed in a Turkish program should take the Turkish Proficiency Examination organized by Erciyes TÖMER (Turkish and Foreign Languages Researh and Application Center) or they have to certify C1 levels to start their education in that program. Students who fail to prove Turkish Profficiency at the level of C1 Level shall enroll in the program they are entitled to provided that they will take Turkish Courses at Erciyes TÖMER. Admission Requirements for Undergraduate and Graduate Programs for Exchange Students Application and enrollment procedures of incoming students via Erasmus and Mevlana Exchange Programs are executed by the concerned offices (Erasmus and Mevlana) in accordance with the provisions of bilateral agreements and relevant legislation. Procedures of students coming via Farabi, a domestic exchange program, is executed by the Farabi Office. Students who apply to Erciyes University for Exchange Programs shall send their documents to relevant offices in accordance with the application dates. Incoming documents are sent to the department coordinator regarding which deparment the student is going to study. Selected courses of the students are verified by the department coordinators and put into process. ECTS credits and academic records are arranged and presented to the students that have completed their education via Exchange Student Programmes at Erciyes University.


Conditions for Success
To be able to finish undergraduate degree, students must complete all courses, applications and workshops that are included in the program, gain two hundred and forty (240) ECTS credit requirements in total in undergraduate level and obtain a minimum GPA of 2.00/4.00.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Those who have a bachelor's degree can continue to master's programs and, if they meet the relevant conditions, to doctoral and art proficiency programs accepted with a bachelor's degree.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they study at. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode