Yeterlilik Kodu | TR0030030293 | |
Yeterlilik Adı | İngilizce Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Yeditepe Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://yeditepe.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Yeditepe Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği lisans programı, dil eğitimine özgü alan bilgisi ve becerileri kazanmış, araştırarak ve sorgulayarak öğrenen, alandaki teknolojik ve pedagojik gelişmeleri yakından izleyen, kendini geliştirmeyi alışkanlık haline getirmiş ve bu alışkanlığı genç kuşaklara taşımayı amaç edinmiş İngilizce öğretmenleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Üniversitemizin yeterli sayıda anfi, çoklu ortam araçları ve derslikleri mevcuttur. Bu sınıflar dersi alan öğrencilerin sayısına göre planlama birimi tarafından planlanmaktadır. Eğitim Fakültesi’ne ait uygulamalı derslerin yapıldığı akıllı sınıflar ise özellikle dil becerileri dersinde ve akran eğitiminde kullanılmaktadır. Bilgi Merkezi (Kütüphane) üniversitemiz rektörlük binasında hizmet vermektedir. Ayrıca, fakültemizin ve programımızın öğrencilerinin uygulamalı derslerde yaptıkları öğretmenlik uygulaması için kullanabilecekleri kaynakları kapsayan kitaplığı ve öğrenci odaları öğrencilerin kullanımına açıktır. Üniversitemizin aynı zamanda, internet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, web tabanlı tartışma forumları mevcuttur. Üniversitemizde kullanılan YULEARN (Moodle tabanlı öğretim yönetim sistemi) platformu (https://yulearn.yeditepe.edu.tr/), öğrenci-öğretmen etkileşimini güçlendiren ve öğrenme sürecini destekleyen bir dijital araç olarak ön plana çıkmaktadır. YULEARN, öğrencilere ders materyallerine erişim sağlamakla kalmaz, aynı zamanda etkileşimli öğrenme ortamları sunarak öğrencilerin daha aktif bir şekilde katılımını teşvik eder. Öğrenciler, YULEARN üzerinden ders notlarına, sunumlarına ve ödevlerine kolaylıkla erişebilirler. Ayrıca forumlar ve mesajlaşma araçları sayesinde öğrenciler, derslerle ilgili sorularını sormak, tartışmak ve birbirleriyle etkileşimde bulunmak için bir platform bulurlar. YULEARN aynı zamanda öğrencilerin öğrenme ilerlemesini takip etmelerine ve değerlendirmelerini gerçekleştirmelerine olanak tanır. Öğretim Üyeleri ise YULEARN platformunu ders içeriği oluşturmak, ödevler vermek, sınavlar düzenlemek ve öğrenci performansını izlemek için kullanabilirler. YULEARN’'ın özelleştirilebilir araçları sayesinde, öğretmenler derslerini kendi öğretim tarzlarına ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre şekillendirebilirler. Ayrıca YULEARN, öğretmenlerin ders materyallerini kolayca paylaşmalarını ve öğrencilerle etkileşimde bulunmalarını sağlar. Öğrenciler YULEARN hesaplarından çevrimiçi gerçek zamanlı ilgili derslere öğrenci hesaplarından katılım sağlarlar. Ders sırasında öğrenciler kamera, mikrofon veya çevrimiçi sohbet ile derslere katılabilirler. Bu program tam burslu olarak da sunulmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | İngilizce Öğretmenliği Programında öğretim sürecinde derslerde en çok kullanılan yöntem ve teknikler açıklama-anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması, proje tabanlı grup çalışması, akran öğretimi değerlendirmesi ve öz değerlendirme yöntemleridir. Bu derslerin değerlendirilmesi de genellikle dönem içerisinde ara sınav, ödev, proje, sunum, final ve dil becerisi derslerinde sınıfta akran öğretimi uygulaması, ders planlama, akran değerlendirme ve özdeğerlendirme raporları, ve konu ile ilgili okuduğu makaleleri değerlendirme yazısı ile olmaktadır. Bu yöntemler derslerin amaçlarına göre derinleştirilebilmekte ve zenginleştirilebilmektedir. Ayrıca İngilizce Öğretmenliği Programı’nda öğrencilerin amaçlanan ve hedeflenen program çıktılarına ve kazanımlarına bu eğitim-öğretim süresince ne derece sahip olduklarını ölçmek amacıyla program çıktıları anketi de verilmeye başlanmıştır. Bu anketler ve geri bildirimler sonucunda ders izlenceleri, eğitim ve öğretim metodları tekrar revize edilebilecektir. | |
Kalite Güvencesi | Kalite güvence kapsamında 2015 yılından beri kurumsal iç değerlendirme çalışmaları yapılmakta ve bu çalışmalar raporlar olarak ilan edilmektedir. 2021 Yeditepe Üniversitesi Eğitim-Öğretim faaliyet raporunu ilgili linkte bulabilirsiniz. https://yeditepe.edu.tr/sites/default/files/2023-05/intrnalreportpublic_2020.pdf. Her fakültede Kalite Komisyonu ile eşgüdümlü çalışacak kalite danışma kurulu oluşturulmuştur. Üniversitenin oluşturduğu ve Eğitim Fakültesinin de bir parçası olduğu Kalite Güvence Sistemi işlevsel bir yapı oluşturmaktadır. Bu yönüyle Kalite Güvence Sistemi kapsamında yer alan Akademik Personelin Değerlendirme Sistemi (ADS), Öğretim Üyeliğine Atama ve Yükseltilme Yönetmeliği, Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ile fakültelerde oluşturulan Kalite Komisyonları, kalite güvencesini sağlamada önemli uygulamalar olarak değerlendirilmiştir. Özellikle Akademik Personelin Değerlendirme Sistemi (ADS) kapsamında; öğretim elemanlarının performanslarının ödüllendirilmesi (ücret, kongre ve sempozyuma katkı payı verilmesi, ödül töreni yapılması) öğretim elemanlarının niteliğini artırmada ve kaliteyi artırma ve sürdürmede katkı sağlamaktadır. Üniversite, Avrupa Üniversiteler Birliği tarafından değerlendirilmiş ve lisans düzeyinde bir IB programı açmak için akredite edilmiş ve Eğitim Fakültesinde lisans düzeyinde eğitime 2023 yılında başlamıştır. Programlar için olan akreditasyon süreçlerinden geçme vizyonuyla Eğitim Fakültesi, EPDAD Akreditasyonunu 2020 yılında beş yıl süreyle başarıyla almıştır. Üniversitenin Kalite Komisyonu ile eşgüdümlü çalışmak üzere kurulan fakülte kalite danışma kurulunun, öğretim elemanlarını ve öğrencileri, kalite güvencesi bulgularına göre yönlendirdiği ve dış paydaşların kalite süreçlerine katılımını sağladığı görülmektedir. Dış paydaşlar programın ihtiyaçlarına göre güncellenmekte ve program geliştirme ve değerlendirme çalışmalarına katkı sunmaktadır Üniversite bünyesinde oluşturulan Kariyer Gelişim ve Mezunlarla İletişim Müdürlüğünün mezunların istihdamıyla ilgili çalışmalar yürütmekte. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Başlangıç: 15.05.2020 / Bitiş: 15.05.2025 | |
Giriş Şartı | Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planında belirtilen herhangi bir Türkçe dersine de kayıt yaptırabilir. | |
Başarma Şartları | Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için akademik yıl sonunda yapılması gereken veya programın tamamlanmasını müteakip özel bir dönem sonu sınavı veya final sınav dönemi yoktur. Bununla birlikte, her yarıyıl sonunda genellikle dönemin hemen bitimine müteakip iki hafta süreli dönem sonu sınavları vardır. Ayrıca, mezuniyet için öğrencinin okullarda gözlem dersinin gereklerini yerine getirmesi ve 12 hafta/72 saat süren stajını başarılı bir şekilde yapmış olması gerekmektedir. Stajlar ile elde edilecek deneyim ve gerekli iş yükü program içerisinde ilgili derslerin içerik, uygulama ve çalışma iş yükleri içerisinde dikkate alınmıştır. Bu bölüm, yüksek öğretimde İngilizce Öğretmenliği alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında İngilizce Öğretmenliği alanında Lisans derecesine sahip olunur. İngilizce Öğretmenliği Programından mezun olabilmek için programda yer alan tüm dersleri başarıyla tamamlamış olmak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız ağırlıklı olarak Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda İngilizce Öğretmeni olarak çalışabilirler ya da lisansüstü eğitimlerine devam edebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030030293
ISCO:08
ISCO:08
Yeditepe Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği lisans programı, dil eğitimine özgü alan bilgisi ve becerileri kazanmış, araştırarak ve sorgulayarak öğrenen, alandaki teknolojik ve pedagojik gelişmeleri yakından izleyen, kendini geliştirmeyi alışkanlık haline getirmiş ve bu alışkanlığı genç kuşaklara taşımayı amaç edinmiş İngilizce öğretmenleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Üniversitemizin yeterli sayıda anfi, çoklu ortam araçları ve derslikleri mevcuttur. Bu sınıflar dersi alan öğrencilerin sayısına göre planlama birimi tarafından planlanmaktadır. Eğitim Fakültesi’ne ait uygulamalı derslerin yapıldığı akıllı sınıflar ise özellikle dil becerileri dersinde ve akran eğitiminde kullanılmaktadır. Bilgi Merkezi (Kütüphane) üniversitemiz rektörlük binasında hizmet vermektedir. Ayrıca, fakültemizin ve programımızın öğrencilerinin uygulamalı derslerde yaptıkları öğretmenlik uygulaması için kullanabilecekleri kaynakları kapsayan kitaplığı ve öğrenci odaları öğrencilerin kullanımına açıktır.
Üniversitemizin aynı zamanda, internet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, web tabanlı tartışma forumları mevcuttur.
Üniversitemizde kullanılan YULEARN (Moodle tabanlı öğretim yönetim sistemi) platformu (https://yulearn.yeditepe.edu.tr/), öğrenci-öğretmen etkileşimini güçlendiren ve öğrenme sürecini destekleyen bir dijital araç olarak ön plana çıkmaktadır.
YULEARN, öğrencilere ders materyallerine erişim sağlamakla kalmaz, aynı zamanda etkileşimli öğrenme ortamları sunarak öğrencilerin daha aktif bir şekilde katılımını teşvik eder. Öğrenciler, YULEARN üzerinden ders notlarına, sunumlarına ve ödevlerine kolaylıkla erişebilirler. Ayrıca forumlar ve mesajlaşma araçları sayesinde öğrenciler, derslerle ilgili sorularını sormak, tartışmak ve birbirleriyle etkileşimde bulunmak için bir platform bulurlar. YULEARN aynı zamanda öğrencilerin öğrenme ilerlemesini takip etmelerine ve değerlendirmelerini gerçekleştirmelerine olanak tanır.
Öğretim Üyeleri ise YULEARN platformunu ders içeriği oluşturmak, ödevler vermek, sınavlar düzenlemek ve öğrenci performansını izlemek için kullanabilirler. YULEARN’'ın özelleştirilebilir araçları sayesinde, öğretmenler derslerini kendi öğretim tarzlarına ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre şekillendirebilirler. Ayrıca YULEARN, öğretmenlerin ders materyallerini kolayca paylaşmalarını ve öğrencilerle etkileşimde bulunmalarını sağlar.
Öğrenciler YULEARN hesaplarından çevrimiçi gerçek zamanlı ilgili derslere öğrenci hesaplarından katılım sağlarlar. Ders sırasında öğrenciler kamera, mikrofon veya çevrimiçi sohbet ile derslere katılabilirler.
Bu program tam burslu olarak da sunulmaktadır.
- Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve İngilizcenin yapısal özelliklerini bilir ve bu bilgilerin ışığında dil öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
- İngilizcenin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretimi konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilip değerlendirir uygun dil öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
- Öğrencilerinin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlar.
- Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkililiğini değerlendirerek seçer, kullanır ve bu doğrultuda özgün materyaller geliştirir.
- İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirir, bilgiye ulaşır, yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeyinde kullanır.
- Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanır.
- İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanır ve dil becerilerinin öğretiminde kullanır.
- İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanır.
- Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve bunları okul ortamında uygulama becerisine sahiptir.
- Öğretmen adayının kazanmış olduğu alan ve pedagojik bilgi ve becerilerini okul ortamında deneyimlemek ve mesleğinin gerektirdiği kültürel ve ahlaki sorumlulukları kavrayarak uygular.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Dinleme, anlamlandırma, gözlem ve yorum yapma yetkinliği
- Farkındalık geliştirme ve değer sistemi oluşturma yetkinliği
İngilizce Öğretmenliği Programında öğretim sürecinde derslerde en çok kullanılan yöntem ve teknikler açıklama-anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması, proje tabanlı grup çalışması, akran öğretimi değerlendirmesi ve öz değerlendirme yöntemleridir. Bu derslerin değerlendirilmesi de genellikle dönem içerisinde ara sınav, ödev, proje, sunum, final ve dil becerisi derslerinde sınıfta akran öğretimi uygulaması, ders planlama, akran değerlendirme ve özdeğerlendirme raporları, ve konu ile ilgili okuduğu makaleleri değerlendirme yazısı ile olmaktadır. Bu yöntemler derslerin amaçlarına göre derinleştirilebilmekte ve zenginleştirilebilmektedir.
Ayrıca İngilizce Öğretmenliği Programı’nda öğrencilerin amaçlanan ve hedeflenen program çıktılarına ve kazanımlarına bu eğitim-öğretim süresince ne derece sahip olduklarını ölçmek amacıyla program çıktıları anketi de verilmeye başlanmıştır. Bu anketler ve geri bildirimler sonucunda ders izlenceleri, eğitim ve öğretim metodları tekrar revize edilebilecektir.
Kalite güvence kapsamında 2015 yılından beri kurumsal iç değerlendirme çalışmaları yapılmakta ve bu çalışmalar raporlar olarak ilan edilmektedir. 2021 Yeditepe Üniversitesi Eğitim-Öğretim faaliyet raporunu ilgili linkte bulabilirsiniz.
https://yeditepe.edu.tr/sites/default/files/2023-05/intrnalreportpublic_2020.pdf.
Her fakültede Kalite Komisyonu ile eşgüdümlü çalışacak kalite danışma kurulu oluşturulmuştur.
Üniversitenin oluşturduğu ve Eğitim Fakültesinin de bir parçası olduğu Kalite Güvence Sistemi işlevsel bir yapı oluşturmaktadır. Bu yönüyle Kalite Güvence Sistemi kapsamında yer alan Akademik Personelin Değerlendirme Sistemi (ADS), Öğretim Üyeliğine Atama ve Yükseltilme Yönetmeliği, Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ile fakültelerde oluşturulan Kalite Komisyonları, kalite güvencesini sağlamada önemli uygulamalar olarak değerlendirilmiştir. Özellikle Akademik Personelin Değerlendirme Sistemi (ADS) kapsamında; öğretim elemanlarının performanslarının ödüllendirilmesi (ücret, kongre ve sempozyuma katkı payı verilmesi, ödül töreni yapılması) öğretim elemanlarının niteliğini artırmada ve kaliteyi artırma ve sürdürmede katkı sağlamaktadır.
Üniversite, Avrupa Üniversiteler Birliği tarafından değerlendirilmiş ve lisans düzeyinde bir IB programı açmak için akredite edilmiş ve Eğitim Fakültesinde lisans düzeyinde eğitime 2023 yılında başlamıştır.
Programlar için olan akreditasyon süreçlerinden geçme vizyonuyla Eğitim Fakültesi, EPDAD Akreditasyonunu 2020 yılında beş yıl süreyle başarıyla almıştır.
Üniversitenin Kalite Komisyonu ile eşgüdümlü çalışmak üzere kurulan fakülte kalite danışma kurulunun, öğretim elemanlarını ve öğrencileri, kalite güvencesi bulgularına göre yönlendirdiği ve dış paydaşların kalite süreçlerine katılımını sağladığı görülmektedir. Dış paydaşlar programın ihtiyaçlarına göre güncellenmekte ve program geliştirme ve değerlendirme çalışmalarına katkı sunmaktadır
Üniversite bünyesinde oluşturulan Kariyer Gelişim ve Mezunlarla İletişim Müdürlüğünün mezunların istihdamıyla ilgili çalışmalar yürütmekte.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Başlangıç: 15.05.2020 / Bitiş: 15.05.2025
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.
Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planında belirtilen herhangi bir Türkçe dersine de kayıt yaptırabilir.
Mezunlarımız ağırlıklı olarak Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda İngilizce Öğretmeni olarak çalışabilirler ya da lisansüstü eğitimlerine devam edebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030030293 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in English Language Teaching | |
Awarding Body | Yeditepe University | |
Awarding Body Contact | İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://yeditepe.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The English Language Teaching undergraduate program at Yeditepe University aims to train English teachers who have acquired specialized knowledge and skills in language education. They learn by researching and questioning, closely follow technological and pedagogical developments in the field, have made self-improvement a habit, and aim to transfer this habit to younger generations. | |
Learning Environments | Our university has an adequate number of lecture halls, and classrooms equipped with multimedia tools. Smart classrooms belonging to the Faculty of Education are specifically used for practice lessons, especially in language skills courses and peer education. The Information Center (Library) of our university provides services in the rectorate building. Additionally, the library contains resources that our faculty and program students can use for teaching practice in applied lessons. We also have student rooms, which are open for students who want to study on their own. Additionally, our university offers internet databases, library databases, email, and web-based discussion forums. The YULEARN (Moodle-based Learning Management System) platform used at our university (https://yulearn.yeditepe.edu.tr/) stands out as a digital tool that enhances student-teacher interaction and supports the learning process. YULEARN not only provides students access to course materials but also encourages their active participation by offering interactive learning environments. Through YULEARN, students can easily access lecture notes, presentations, and assignments. Additionally, through forums and messaging tools, students have a platform to ask questions, discuss topics, and interact with each other. YULEARN also enables students to track their learning progress and conduct assessments. Faculty members can use the YULEARN platform to create course content, assign tasks, organize exams, and monitor student performance. With YULEARN's customizable tools, teachers can shape their lessons according to their teaching styles and students' needs. Moreover, YULEARN facilitates easy sharing of course materials and interaction with students. Students participate in relevant real-time online classes through their YULEARN accounts. During classes, students can join courses using their camera, and/or microphones via an inbuilt real-time conference tool (BBB). This program also offers a full scholarship. | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | In the English Language Teaching Program, the most commonly used methods and techniques in the teaching process are explanation-delivery, question-answer, discussion, group work, project-based group work, peer teaching assessment, and self-assessment methods. The evaluation of these courses typically includes midterms, assignments, projects, presentations, finals, peer teaching practices in the classroom for language skills courses, lesson planning, peer assessment, self-assessment reports, and evaluation essays on relevant articles. These methods can be deepened and enriched according to the objectives of the courses. Additionally, in the English Language Teaching Program, to measure the extent to which students possess the intended and targeted program outcomes and achievements throughout this education-teaching process, a program outcomes survey has also been initiated. Based on these surveys and feedback, course outlines, and teaching methods can be revised accordingly | |
Quality Assurance | Since 2015, corporate internal evaluation studies have been conducted within the scope of quality assurance, and these studies are announced as reports. You can find the 2021 Yeditepe University Education-Teaching Activity Report at the following link: https://yeditepe.edu.tr/sites/default/files/2023-05/intrnalreportpublic_2020.pdf. A quality advisory board, which works in coordination with the Quality Commission in each faculty, has been established. The Quality Assurance System created by the university, of which the Faculty of Education is also a part, forms a functional structure. In this regard, the Academic Staff Evaluation System (ADS), Regulations on Appointment and Promotion to Faculty Membership, Student Information System (OBS), and Quality Commissions established in faculties are evaluated as important practices in ensuring quality. Especially within the scope of the Academic Staff Evaluation System (ADS), rewarding the performance of teaching staff (salary, contribution to conferences and symposiums, organizing award ceremonies) contributes to improving the quality and maintaining it. The university has been evaluated by the European University Association and accredited to open an IB program at the undergraduate level. Education at the undergraduate level within the Faculty of Education has started in 2023 In line with its vision of successfully navigating accreditation processes for programs, the Faculty of Education achieved EPDAD Accreditation in 2020, valid for a duration of five years. The Faculty Quality Advisory Board, established to work in coordination with the university's Quality Commission, directs academic staff and students based on quality assurance findings and ensures the participation of external stakeholders in quality processes. External stakeholders are updated according to the needs of the program and contribute to program development and evaluation efforts. The Career Development and Alumni Relations Directorate's is engaged in efforts regarding the employment of graduates and establishing communication with graduates. | |
Access Requirements | Students who wish to enroll in the department must fulfill the procedures set by ÖSYM in accordance with the academic and legal regulations of the university or pass the examinations. A student starting his/her education in a domestic or foreign equivalent program can apply for undergraduate transfer. The acceptance of the students is examined before the term starts by considering the conditions of each student and the degree to which they apply is evaluated. The students coming from abroad within the content of the student exchange programs approved by the university and whose constraints are determined with an agreement can take the courses given in English. If the student has Turkish grammar proficiency, s/he can also register to any Turkish course mentioned in the Course Plan | |
Conditions for Success | While there's no specific end-of-year or final examination period required to obtain the degree or complete the program at the end of the academic year or upon program completion, there is a two-weeks final examination period at the end of every term. Also, for graduation, students are required to fulfill the requirements of observation lessons in schools and successfully complete their 12-week/72-hour internship. The experience gained through internships and the necessary workload are taken into account within the content, application, and workload of relevant courses in the program. This department is subject to the first stage degree system in English Language Teaching in higher education, consisting of 240 ECTS credits. Upon successful completion of the program and achievement of program competencies, a Bachelor's degree in English Language Teaching is obtained. To graduate from the English Language Teaching Program, students must successfully complete all courses within the program and maintain a minimum overall grade point average of 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates can primarily work as English teachers in schools affiliated with the Ministry of National Education or they can continue their graduate studies | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1 Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Bachelor's Degree Education
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification remains continuously valid | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030030293
ISCO:08
ISCO:08
The English Language Teaching undergraduate program at Yeditepe University aims to train English teachers who have acquired specialized knowledge and skills in language education. They learn by researching and questioning, closely follow technological and pedagogical developments in the field, have made self-improvement a habit, and aim to transfer this habit to younger generations.
Our university has an adequate number of lecture halls, and classrooms equipped with multimedia tools. Smart classrooms belonging to the Faculty of Education are specifically used for practice lessons, especially in language skills courses and peer education. The Information Center (Library) of our university provides services in the rectorate building. Additionally, the library contains resources that our faculty and program students can use for teaching practice in applied lessons. We also have student rooms, which are open for students who want to study on their own.
Additionally, our university offers internet databases, library databases, email, and web-based discussion forums.
The YULEARN (Moodle-based Learning Management System) platform used at our university (https://yulearn.yeditepe.edu.tr/) stands out as a digital tool that enhances student-teacher interaction and supports the learning process. YULEARN not only provides students access to course materials but also encourages their active participation by offering interactive learning environments. Through YULEARN, students can easily access lecture notes, presentations, and assignments. Additionally, through forums and messaging tools, students have a platform to ask questions, discuss topics, and interact with each other. YULEARN also enables students to track their learning progress and conduct assessments. Faculty members can use the YULEARN platform to create course content, assign tasks, organize exams, and monitor student performance. With YULEARN's customizable tools, teachers can shape their lessons according to their teaching styles and students' needs. Moreover, YULEARN facilitates easy sharing of course materials and interaction with students.
Students participate in relevant real-time online classes through their YULEARN accounts. During classes, students can join courses using their camera, and/or microphones via an inbuilt real-time conference tool (BBB).
This program also offers a full scholarship.
- Having the knowledge of the theoretical and practical linguistic terminology and English language’s structural features and using language teaching methods and techniques accordingly.
- Using the appropriate language teaching methods and techniques by having the knowledge of and evaluating the theories, rules and techniques of English as a foreign language learning and teaching
- Preparing lesson plans by using appropriate instructional technologies according to the students’ needs, language proficiencies, ages, types of intelligence and learning styles.
- Being able to choose, use and prepare lesson plans by evaluating the effectiveness of ready classroom materials according to the proficiency levels, ages and motivation levels of the students.
- Improving reading, speaking, writing and listening skills in English, and using the language at the level of finding information and sharing the information through written and spoken forms, and producing the language.
- Using information and communication technologies effectively in English education and teaching.
- Recognizing English literary works like short stories, poems and novels and using them for teaching language skills.
- Using measurement and evaluation tools and techniques associated with English teaching through evaluating them in terms of validity and reliability.
- Having the knowledge of scientific research methods and having the ability to use them in the school environment and to use them in evaluating themselves both academically and individually.
- According to the field of the prospective teacher, experiencing the field-related pedagogical information and skills in the school environment, and comprehending and performing the cultural and ethical responsibilities that the profession requires.
- Literacy skills
- Multilingual proficiency
- Digital literacy
- Personal, social, and learning-to-learn skills
- Citizenship skills
- Entrepreneurial skills
- Cultural awareness and expression skills
- Listening, comprehension, observation, and interpretation skills
- Awareness development and value system creation skills
In the English Language Teaching Program, the most commonly used methods and techniques in the teaching process are explanation-delivery, question-answer, discussion, group work, project-based group work, peer teaching assessment, and self-assessment methods. The evaluation of these courses typically includes midterms, assignments, projects, presentations, finals, peer teaching practices in the classroom for language skills courses, lesson planning, peer assessment, self-assessment reports, and evaluation essays on relevant articles. These methods can be deepened and enriched according to the objectives of the courses.
Additionally, in the English Language Teaching Program, to measure the extent to which students possess the intended and targeted program outcomes and achievements throughout this education-teaching process, a program outcomes survey has also been initiated. Based on these surveys and feedback, course outlines, and teaching methods can be revised accordingly
Since 2015, corporate internal evaluation studies have been conducted within the scope of quality assurance, and these studies are announced as reports. You can find the 2021 Yeditepe University Education-Teaching Activity Report at the following link: https://yeditepe.edu.tr/sites/default/files/2023-05/intrnalreportpublic_2020.pdf.
A quality advisory board, which works in coordination with the Quality Commission in each faculty, has been established. The Quality Assurance System created by the university, of which the Faculty of Education is also a part, forms a functional structure. In this regard, the Academic Staff Evaluation System (ADS), Regulations on Appointment and Promotion to Faculty Membership, Student Information System (OBS), and Quality Commissions established in faculties are evaluated as important practices in ensuring quality. Especially within the scope of the Academic Staff Evaluation System (ADS), rewarding the performance of teaching staff (salary, contribution to conferences and symposiums, organizing award ceremonies) contributes to improving the quality and maintaining it.
The university has been evaluated by the European University Association and accredited to open an IB program at the undergraduate level. Education at the undergraduate level within the Faculty of Education has started in 2023
In line with its vision of successfully navigating accreditation processes for programs, the Faculty of Education achieved EPDAD Accreditation in 2020, valid for a duration of five years.
The Faculty Quality Advisory Board, established to work in coordination with the university's Quality Commission, directs academic staff and students based on quality assurance findings and ensures the participation of external stakeholders in quality processes. External stakeholders are updated according to the needs of the program and contribute to program development and evaluation efforts.
The Career Development and Alumni Relations Directorate's is engaged in efforts regarding the employment of graduates and establishing communication with graduates.
Students who wish to enroll in the department must fulfill the procedures set by ÖSYM in accordance with the academic and legal regulations of the university or pass the examinations. A student starting his/her education in a domestic or foreign equivalent program can apply for undergraduate transfer. The acceptance of the students is examined before the term starts by considering the conditions of each student and the degree to which they apply is evaluated.
The students coming from abroad within the content of the student exchange programs approved by the university and whose constraints are determined with an agreement can take the courses given in English. If the student has Turkish grammar proficiency, s/he can also register to any Turkish course mentioned in the Course Plan
Our graduates can primarily work as English teachers in schools affiliated with the Ministry of National Education or they can continue their graduate studies
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1 Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Bachelor's Degree Education
- Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board
The qualification remains continuously valid