Yeterlilik Kodu

TR0030008956

Yeterlilik Adı
İnşaat Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiGülbahçe, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, 35430 Urla/İzmir
Sorumlu Kurum URLhttps://iyte.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)İnşaat ve inşaat mühendisliği
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • İnşaat Mühendisliği Bölümü, Lisans Programı’nın amacı mezunlarını kendi kariyerlerinde karşılaşacakları zorlukların üstesinden gelebilecek seviyeye ulaştırmak ve değişen teknolojilere çabuk şekilde adapte olabilmelerini sağlamaktır. Öğretim programı öğrencilere teknik beceri, mühendislik öngörüsü ve problem çözme yeteneğini sağlamak üzere şekillendirilmiş ve mezunları; eğitimli, sorumluluk sahibi, çevreye duyarlı kişiler olarak yetiştirmek üzere hazırlanmıştır. Program mezunları kariyerlerine akademide veya endüstride devam ederler.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
  • Bu program İngilizce olarak verilmektedir.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Temel matematik, fen bilimleri ve mühendislik alanında yeterli bilgiye sahip olur, mühendislik problemlerinin çözümlerinde teorik ve pratik bilgiden yararlanır.
  • Uygun yöntem ve teknikleri kullanarak temel mühendislik problemlerini tanımlar, formüle eder, ve çözer.
  • İnşaat mühendislik problemlerinin özel ihtiyaçlarını ve gereksinimlerini karşılamak için gerekli sistemi, bileşeni veya süreci tasarlar.
  • İnşaat mühendisliği uygulamaları için gerekli olan uygun teknikleri ve donanımları seçer, ve etkin bilgi teknolojileri ve yazılım araçlarını kullanır.
  • İnşaat Mühendisliği alanında deneyler tasarlar, yürütür, sonuçları analiz eder ve değerlendirir.
  • Çok disiplinli ekipler içerisinde olduğu gibi tek başına da etkili çalışır, inisiyatif ve sorumluluk alır.
  • Ulusal ve uluslararası arenada etkili yazar ve konuşur, bir topluluk karşısında kendine güven duyar ve profesyonel yetkinlik sahibi olarak fikirlerini savunur.
  • Hayat boyu öğrenme ihtiyacını tanır ve mevcut teknolojik ve bilimsel bilgilerden faydalanır.
  • Mühendislik yaklaşımlarında profesyonel ve etik bilinç sahibidir.
  • Yeşil ve sürdürülebilir mühendislik çözümleri geliştirmek için profesyonel uygulamalar tasarlar ve uygular
  • Mühendislik uygulamalarında toplumsal sorunları tanıma ve mühendislik çözümleri üzerindeki etkilerini değerlendirir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme Her ders için her yarıyılda en az bir ara sınavı, bir de yarıyıl sonu sınavı yapılır. Ara sınavlar dışında kısa süreli sınavlar önceden tarih belirlemeksizin yapılabilir. Derslere ait başarı değerlendirmesinde kullanılan ölçütler (ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, ödev vb.) ve bu ölçütlerin oranları, dönem başında öğrencilere dağıtılan ya da web sitesinde yayımlanan müfredat programlarında belirtilir. Yarıyıl sonu sınavları günü, yeri ve saati belirtilmek sureti ile Enstitü tarafından tespit ve ilan edilir. Bir öğrenciye verilecek yarıyıl sonu ders notu, yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavı sonuçları ile yarıyıl çalışmaları ve derse devam durumu göz önünde bulundurularak dersin öğretim elemanı tarafından verilir. Ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı gerektirmeyen dersler ilgili bölüm tarafından saptanarak Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığına bildirilir. Bu derslerde öğrencinin yarıyıl sonu notu, yarıyıl içi çalışmaları göz önünde tutularak verilir. Yarıyıl sonu ders başarı notları, dersin öğretim üyesi tarafından, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına teslim edilir. Notlar Öğrencilere yarıyılda aldıkları her ders için, aşağıda harflerle tanımlanmış notlardan biri, dersin öğretim elemanı tarafından yarıyıl sonu ders notu olarak verilir.
  • Harf notlarının katsayıları ve 100 (yüz) puan üzerinden karşılıkları şu şekildedir: 
  • 90- 100 arası yarıyıl ders notu olarak AA olmakla beraber katsayısı 4.00
  •  85- 89 arası yarıyıl ders notu olarak BA olmakla beraber katsayısı 3.50
  • 80- 84 arası yarıyıl ders notu olarak BB olmakla beraber katsayısı 3.00
  • 75- 79 arası yarıyıl ders notu olarak CB olmakla beraber katsayısı 2.50
  •  70- 74 arası yarıyıl ders notu olarak CC olmakla beraber katsayısı 2.00
  • 65- 69 arası yarıyıl ders notu olarak DC olmakla beraber katsayısı 1.50
  • 60- 64 arası yarıyıl ders notu olarak DD olmakla beraber katsayısı 1.00
  • 50- 59 arası yarıyıl ders notu olarak FD olmakla beraber katsayısı 0.50
  • 49 ve aşağısı yarıyıl ders notu olarak FF olmakla beraber katsayısı 0 Başarı Notları Bir dersten başarılı sayılabilmek için o dersten yarıyıl notu olarak lisans öğrencisinin en az (DD) almış olması gerekir.
  • Genel not ortalaması ve yarıyıl not ortalaması en az 2.00 olan lisans öğrencileri başarılı sayılırlar. Başarılı öğrencilerden bir yarıyıl sonunda, en az normal ders yükünü almak koşuluyla o yarıyılın not ortalaması 3.00 - 3.49 olanlar yarıyıl onur öğrencisi, 3.50 - 4.00 olanlar yarıyıl yüksek onur öğrencisi sayılırlar. Ders Tekrarı Bir dersten ‘NA’ (Devamsız), ‘FF’, ‘FD’, ‘W’ (Çekilmiş) veya ‘U’ (Yetersiz) notu alan veya dersi normal yarıyılında almayan öğrenciler, bu dersi tekrar verildiği ilk yarıyılda almak zorundadırlar. Bu dersler seçmeli veya sonradan programdan çıkarılan dersler ise, öğrenciler bunların yerine okudukları Bölüm Başkanlığınca eşdeğerliliği kabul edilen dersleri alırlar.
  • Dönem Tekrarı Genel not ortalaması ve/veya yarıyıl not ortalaması 2.00’nin altında olan lisans öğrencileri başarısız sayılırlar. İkinci ve daha üst yarıyıl öğrencisi olan başarısız öğrencinin öğrenimlerine devam edebilmeleri için kayıtlı bulundukları yarıyıl sonu itibarıyla genel not ortalamalarının en az 1.80 olması gerekir. Aksi takdirde öğrenci, genel not ortalamasını 1.80’e yükseltinceye kadar daha önce aldığı dersleri tekrarlar.Bu programdan mezun olabilmek için öğrencinin eğitim planında yer alan dersler ile aldığı diğer dersleri başarı ile tamamlaması ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağlamış olması gereklidir.(Bologna süreci kapsamında, öğrencilerin lisans eğitimi sonunda en az 240 AKTS kredisini tamamlamış olması beklenmektedir.)
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :

01.05.2022 / 30.09.2024

Giriş Şartı
  • Öğrenciler bu programa Ölçme Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan, YKS (Yükseköğretim Kurumları Sınavı) adı verilen merkezi sınav sistemi ile yerleştirilirler.
Başarma Şartları Bu programdan mezun olabilmek için öğrencinin eğitim planında yer alan dersler ile aldığı diğer dersleri başarı ile tamamlaması ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağlamış olması gereklidir.(Bologna süreci kapsamında, öğrencilerin lisans eğitimi sonunda en az 240 AKTS kredisini tamamlamış olması beklenmektedir.)Bu programdan mezun olabilmek için öğrencinin eğitim planında yer alan dersler ile aldığı diğer dersleri başarı ile tamamlaması ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağlamış olması gereklidir.(Bologna süreci kapsamında, öğrencilerin lisans eğitimi sonunda en az 240 AKTS kredisini tamamlamış olması beklenmektedir.)
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezunları yurtiçi veya yurtdışında lisansüstü programlarında devam edebilirler. Kamu veya özel sektör de çalışabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030008956


Yeterlilik Adı
İnşaat Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Gülbahçe, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, 35430 Urla/İzmir

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • İnşaat Mühendisliği Bölümü, Lisans Programı’nın amacı mezunlarını kendi kariyerlerinde karşılaşacakları zorlukların üstesinden gelebilecek seviyeye ulaştırmak ve değişen teknolojilere çabuk şekilde adapte olabilmelerini sağlamaktır. Öğretim programı öğrencilere teknik beceri, mühendislik öngörüsü ve problem çözme yeteneğini sağlamak üzere şekillendirilmiş ve mezunları; eğitimli, sorumluluk sahibi, çevreye duyarlı kişiler olarak yetiştirmek üzere hazırlanmıştır. Program mezunları kariyerlerine akademide veya endüstride devam ederler.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
  • Bu program İngilizce olarak verilmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Temel matematik, fen bilimleri ve mühendislik alanında yeterli bilgiye sahip olur, mühendislik problemlerinin çözümlerinde teorik ve pratik bilgiden yararlanır.
  • Uygun yöntem ve teknikleri kullanarak temel mühendislik problemlerini tanımlar, formüle eder, ve çözer.
  • İnşaat mühendislik problemlerinin özel ihtiyaçlarını ve gereksinimlerini karşılamak için gerekli sistemi, bileşeni veya süreci tasarlar.
  • İnşaat mühendisliği uygulamaları için gerekli olan uygun teknikleri ve donanımları seçer, ve etkin bilgi teknolojileri ve yazılım araçlarını kullanır.
  • İnşaat Mühendisliği alanında deneyler tasarlar, yürütür, sonuçları analiz eder ve değerlendirir.
  • Çok disiplinli ekipler içerisinde olduğu gibi tek başına da etkili çalışır, inisiyatif ve sorumluluk alır.
  • Ulusal ve uluslararası arenada etkili yazar ve konuşur, bir topluluk karşısında kendine güven duyar ve profesyonel yetkinlik sahibi olarak fikirlerini savunur.
  • Hayat boyu öğrenme ihtiyacını tanır ve mevcut teknolojik ve bilimsel bilgilerden faydalanır.
  • Mühendislik yaklaşımlarında profesyonel ve etik bilinç sahibidir.
  • Yeşil ve sürdürülebilir mühendislik çözümleri geliştirmek için profesyonel uygulamalar tasarlar ve uygular
  • Mühendislik uygulamalarında toplumsal sorunları tanıma ve mühendislik çözümleri üzerindeki etkilerini değerlendirir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme Her ders için her yarıyılda en az bir ara sınavı, bir de yarıyıl sonu sınavı yapılır. Ara sınavlar dışında kısa süreli sınavlar önceden tarih belirlemeksizin yapılabilir. Derslere ait başarı değerlendirmesinde kullanılan ölçütler (ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, ödev vb.) ve bu ölçütlerin oranları, dönem başında öğrencilere dağıtılan ya da web sitesinde yayımlanan müfredat programlarında belirtilir. Yarıyıl sonu sınavları günü, yeri ve saati belirtilmek sureti ile Enstitü tarafından tespit ve ilan edilir. Bir öğrenciye verilecek yarıyıl sonu ders notu, yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavı sonuçları ile yarıyıl çalışmaları ve derse devam durumu göz önünde bulundurularak dersin öğretim elemanı tarafından verilir. Ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı gerektirmeyen dersler ilgili bölüm tarafından saptanarak Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığına bildirilir. Bu derslerde öğrencinin yarıyıl sonu notu, yarıyıl içi çalışmaları göz önünde tutularak verilir. Yarıyıl sonu ders başarı notları, dersin öğretim üyesi tarafından, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına teslim edilir. Notlar Öğrencilere yarıyılda aldıkları her ders için, aşağıda harflerle tanımlanmış notlardan biri, dersin öğretim elemanı tarafından yarıyıl sonu ders notu olarak verilir.
  • Harf notlarının katsayıları ve 100 (yüz) puan üzerinden karşılıkları şu şekildedir: 
  • 90- 100 arası yarıyıl ders notu olarak AA olmakla beraber katsayısı 4.00
  •  85- 89 arası yarıyıl ders notu olarak BA olmakla beraber katsayısı 3.50
  • 80- 84 arası yarıyıl ders notu olarak BB olmakla beraber katsayısı 3.00
  • 75- 79 arası yarıyıl ders notu olarak CB olmakla beraber katsayısı 2.50
  •  70- 74 arası yarıyıl ders notu olarak CC olmakla beraber katsayısı 2.00
  • 65- 69 arası yarıyıl ders notu olarak DC olmakla beraber katsayısı 1.50
  • 60- 64 arası yarıyıl ders notu olarak DD olmakla beraber katsayısı 1.00
  • 50- 59 arası yarıyıl ders notu olarak FD olmakla beraber katsayısı 0.50
  • 49 ve aşağısı yarıyıl ders notu olarak FF olmakla beraber katsayısı 0 Başarı Notları Bir dersten başarılı sayılabilmek için o dersten yarıyıl notu olarak lisans öğrencisinin en az (DD) almış olması gerekir.
  • Genel not ortalaması ve yarıyıl not ortalaması en az 2.00 olan lisans öğrencileri başarılı sayılırlar. Başarılı öğrencilerden bir yarıyıl sonunda, en az normal ders yükünü almak koşuluyla o yarıyılın not ortalaması 3.00 - 3.49 olanlar yarıyıl onur öğrencisi, 3.50 - 4.00 olanlar yarıyıl yüksek onur öğrencisi sayılırlar. Ders Tekrarı Bir dersten ‘NA’ (Devamsız), ‘FF’, ‘FD’, ‘W’ (Çekilmiş) veya ‘U’ (Yetersiz) notu alan veya dersi normal yarıyılında almayan öğrenciler, bu dersi tekrar verildiği ilk yarıyılda almak zorundadırlar. Bu dersler seçmeli veya sonradan programdan çıkarılan dersler ise, öğrenciler bunların yerine okudukları Bölüm Başkanlığınca eşdeğerliliği kabul edilen dersleri alırlar.
  • Dönem Tekrarı Genel not ortalaması ve/veya yarıyıl not ortalaması 2.00’nin altında olan lisans öğrencileri başarısız sayılırlar. İkinci ve daha üst yarıyıl öğrencisi olan başarısız öğrencinin öğrenimlerine devam edebilmeleri için kayıtlı bulundukları yarıyıl sonu itibarıyla genel not ortalamalarının en az 1.80 olması gerekir. Aksi takdirde öğrenci, genel not ortalamasını 1.80’e yükseltinceye kadar daha önce aldığı dersleri tekrarlar.Bu programdan mezun olabilmek için öğrencinin eğitim planında yer alan dersler ile aldığı diğer dersleri başarı ile tamamlaması ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağlamış olması gereklidir.(Bologna süreci kapsamında, öğrencilerin lisans eğitimi sonunda en az 240 AKTS kredisini tamamlamış olması beklenmektedir.)

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :

01.05.2022 / 30.09.2024


Giriş Şartı
  • Öğrenciler bu programa Ölçme Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan, YKS (Yükseköğretim Kurumları Sınavı) adı verilen merkezi sınav sistemi ile yerleştirilirler.

Başarma Şartları
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencinin eğitim planında yer alan dersler ile aldığı diğer dersleri başarı ile tamamlaması ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağlamış olması gereklidir.(Bologna süreci kapsamında, öğrencilerin lisans eğitimi sonunda en az 240 AKTS kredisini tamamlamış olması beklenmektedir.)Bu programdan mezun olabilmek için öğrencinin eğitim planında yer alan dersler ile aldığı diğer dersleri başarı ile tamamlaması ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağlamış olması gereklidir.(Bologna süreci kapsamında, öğrencilerin lisans eğitimi sonunda en az 240 AKTS kredisini tamamlamış olması beklenmektedir.)

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezunları yurtiçi veya yurtdışında lisansüstü programlarında devam edebilirler. Kamu veya özel sektör de çalışabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030008956

Qualification Title
Civil Engineering Bachelor of Science
Awarding Bodyİzmir Institute of Technology
Awarding Body ContactGülbahçe, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, 35430 Urla/İzmir
Awarding Body Urlhttps://iyte.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasBuilding and civil engineering
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • The aim of the undergraduate curriculum of Department of Civil Engineering is to prepare its graduates to meet the challenges associated with their particular career paths, and to adapt to the rapidly changing technologies. The curriculum is structured to provide the students with technical skills, engineering insights and problem solving abilities, and to prepare its graduates as educated, responsible, and environmentally sensible citizens. The program graduates can pursue their carrier in academia or industry.
Learning Environments
  • Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, healthcare institutions and workplaces.
  • This program is delivered in English
Description
  • Have sufficient background in basic mathematics, sciences, and engineering; utilize both the theoretical and practical knowledge in solutions of engineering problems.
  • Identify, formulate, and solve basic civil engineering problems by using appropriate methods and techniques.
  • Design a system, a component or a process to meet the specific needs and requirements of civil engineering problems.
  • Choose appropriate techniques and equipment that are necessary for civil engineering applications, and utilize information technologies and software tools effectively.
  • Design, conduct, analyse and interprete experiments in civil engineering
  • Work individually as well as effectively in multi-disciplinary teams, taking initiative and responsibility
  • Write and speak effectively in national and international arena; have self- confidence and proffessional competence to defend ideas before an audience.
  • Recognize the need for lifelong learning and use current technological and scientific information
  • Have professional and ethical awareness in engineering approaches
  • Design and apply proffessional practices to develop green and sustainable engineering solutions
  • Recognize social problems in engineering applications and assess their impacts on engineering solutions
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

Examination Regulations, Assessment and Grading Students are required to take at least one mid-term exam and one final exam in each semester. Quizzes can be given without prior notice. The criteria such as quizzes, mid-terms and final exams and assignments which are taken into consideration for evaluation and the ratio of the criteria are distributed through course syllabuses to the students in the beginning of each semester or announced on the website. Dates, places and times of final examinations are determined and declared to the students by the Institution. Final grades of the students are determined by the instructor of related course according to the assessment after considering mid-term and final examination results, term studies, and attendance of the student. If there are courses not requiring any mid-term or final exams, these courses are determined by the related Heads of Departments and informed to the Registrar’s Office. Semester studies of the students are taken into account for the final grades of these courses. Course grades for the end of term are submitted to the Registrar’s Office by the lecturer. Grades The instructor gives one of the letter grades below as the semester course grade to the student taking related course.

Coefficients and percentage equivalents of the letter grades are indicated below.

Between 90- 100, semester grade is AA and coefficient is 4.00

Between 85- 89, semester grade is BA and coefficient is 3.50 -

Between 80- 84, semester grade is BB and coefficient is 3.00

Between 75- 79, semester grade is CB and coefficient is 2.50

Between 70- 74, semester grade is CC and coefficient is 2.00

Between 65- 69, semester grade is DC and coefficient is 1.50

Between 60- 64, semester grade is DD and coefficient is 1.00

Between 50- 59, semester grade is FD and coefficient is 0.50

49 and below, semester grade is FF and coefficient is 0 Success Criteria Students have to obtain at least (DD) from a course in any semester in order to be considered successful for that course.

Besides, students need a GPA and Cumulative GPA (CGPA) of at least 2.00 in order to be considered successful in a year. At the end of each semester, students obtaining a GPA of 3.00-3.49 with a normal semester course load at minimum are considered “Honor Students” and those obtaining a GPA of 3.50-4.00 are considered “High Honor Students” for that term. Repeating Courses Students having received an “NA” (non-Attendance) “FF”, “FD”, or “W” (Withdrawal) or “U” (Unsatisfactory) in any course or those not having followed the course during its regular semester must repeat it in the first semester the course is offered again. If these courses are elective courses or ones deleted from the curriculum, students have to take one of the other courses that are considered equivalent by the relevant Heads of Department.

Repeating the Semester Undergraduate students who could not obtain a CGPA and / or GPA of 2.00 are considered unsuccessful. Unsuccessful students in their second semester or above must have a CGPA of at least 1.80 including the semester they have already registered so that they can continue their education. Otherwise, they have to repeat the courses they have already taken until they increase their CGPA to 1.80.In order to graduate from this program, the students are required to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program and to have a Cumulative Grade Point Average of 2.00 out of 4.00.(Within the scope of the Bologna Process, students are expected to have completed at least 240 ECTS credits at the end of their undergraduate education.)

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students that enrolled to the undergraduate programs receives a bachelor's degree, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK)

Accreditation Start/End Date:

01.05.2022 / 30.09.2024

Access Requirements

Students are placed into this program with the score they get from the exam called YKS (the Exam for the Higher Education Council) carried out by ÖSYM (assessment selection and placement center).

Conditions for SuccessIn order to graduate from this program, the students are required to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program and to have a Cumulative Grade Point Average of 2.00 out of 4.00.(Within the scope of the Bologna Process, students are expected to have completed at least 240 ECTS credits at the end of their undergraduate education.)In order to graduate from this program, the students are required to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program and to have a Cumulative Grade Point Average of 2.00 out of 4.00.(Within the scope of the Bologna Process, students are expected to have completed at least 240 ECTS credits at the end of their undergraduate education.)
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the program can continue their master degree at national or abroad universities. Graduates can find job at govermental and private sector positions.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030008956


Qualification Title
Civil Engineering Bachelor of Science

Awarding Body
İzmir Institute of Technology

Awarding Body Contact
Gülbahçe, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, 35430 Urla/İzmir

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • The aim of the undergraduate curriculum of Department of Civil Engineering is to prepare its graduates to meet the challenges associated with their particular career paths, and to adapt to the rapidly changing technologies. The curriculum is structured to provide the students with technical skills, engineering insights and problem solving abilities, and to prepare its graduates as educated, responsible, and environmentally sensible citizens. The program graduates can pursue their carrier in academia or industry.

Learning Environments
  • Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, healthcare institutions and workplaces.
  • This program is delivered in English

Description
  • Have sufficient background in basic mathematics, sciences, and engineering; utilize both the theoretical and practical knowledge in solutions of engineering problems.
  • Identify, formulate, and solve basic civil engineering problems by using appropriate methods and techniques.
  • Design a system, a component or a process to meet the specific needs and requirements of civil engineering problems.
  • Choose appropriate techniques and equipment that are necessary for civil engineering applications, and utilize information technologies and software tools effectively.
  • Design, conduct, analyse and interprete experiments in civil engineering
  • Work individually as well as effectively in multi-disciplinary teams, taking initiative and responsibility
  • Write and speak effectively in national and international arena; have self- confidence and proffessional competence to defend ideas before an audience.
  • Recognize the need for lifelong learning and use current technological and scientific information
  • Have professional and ethical awareness in engineering approaches
  • Design and apply proffessional practices to develop green and sustainable engineering solutions
  • Recognize social problems in engineering applications and assess their impacts on engineering solutions

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

Examination Regulations, Assessment and Grading Students are required to take at least one mid-term exam and one final exam in each semester. Quizzes can be given without prior notice. The criteria such as quizzes, mid-terms and final exams and assignments which are taken into consideration for evaluation and the ratio of the criteria are distributed through course syllabuses to the students in the beginning of each semester or announced on the website. Dates, places and times of final examinations are determined and declared to the students by the Institution. Final grades of the students are determined by the instructor of related course according to the assessment after considering mid-term and final examination results, term studies, and attendance of the student. If there are courses not requiring any mid-term or final exams, these courses are determined by the related Heads of Departments and informed to the Registrar’s Office. Semester studies of the students are taken into account for the final grades of these courses. Course grades for the end of term are submitted to the Registrar’s Office by the lecturer. Grades The instructor gives one of the letter grades below as the semester course grade to the student taking related course.

Coefficients and percentage equivalents of the letter grades are indicated below.

Between 90- 100, semester grade is AA and coefficient is 4.00

Between 85- 89, semester grade is BA and coefficient is 3.50 -

Between 80- 84, semester grade is BB and coefficient is 3.00

Between 75- 79, semester grade is CB and coefficient is 2.50

Between 70- 74, semester grade is CC and coefficient is 2.00

Between 65- 69, semester grade is DC and coefficient is 1.50

Between 60- 64, semester grade is DD and coefficient is 1.00

Between 50- 59, semester grade is FD and coefficient is 0.50

49 and below, semester grade is FF and coefficient is 0 Success Criteria Students have to obtain at least (DD) from a course in any semester in order to be considered successful for that course.

Besides, students need a GPA and Cumulative GPA (CGPA) of at least 2.00 in order to be considered successful in a year. At the end of each semester, students obtaining a GPA of 3.00-3.49 with a normal semester course load at minimum are considered “Honor Students” and those obtaining a GPA of 3.50-4.00 are considered “High Honor Students” for that term. Repeating Courses Students having received an “NA” (non-Attendance) “FF”, “FD”, or “W” (Withdrawal) or “U” (Unsatisfactory) in any course or those not having followed the course during its regular semester must repeat it in the first semester the course is offered again. If these courses are elective courses or ones deleted from the curriculum, students have to take one of the other courses that are considered equivalent by the relevant Heads of Department.

Repeating the Semester Undergraduate students who could not obtain a CGPA and / or GPA of 2.00 are considered unsuccessful. Unsuccessful students in their second semester or above must have a CGPA of at least 1.80 including the semester they have already registered so that they can continue their education. Otherwise, they have to repeat the courses they have already taken until they increase their CGPA to 1.80.In order to graduate from this program, the students are required to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program and to have a Cumulative Grade Point Average of 2.00 out of 4.00.(Within the scope of the Bologna Process, students are expected to have completed at least 240 ECTS credits at the end of their undergraduate education.)


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students that enrolled to the undergraduate programs receives a bachelor's degree, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK)

Accreditation Start/End Date:

01.05.2022 / 30.09.2024


Access Requirements

Students are placed into this program with the score they get from the exam called YKS (the Exam for the Higher Education Council) carried out by ÖSYM (assessment selection and placement center).


Conditions for Success
In order to graduate from this program, the students are required to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program and to have a Cumulative Grade Point Average of 2.00 out of 4.00.(Within the scope of the Bologna Process, students are expected to have completed at least 240 ECTS credits at the end of their undergraduate education.)In order to graduate from this program, the students are required to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program and to have a Cumulative Grade Point Average of 2.00 out of 4.00.(Within the scope of the Bologna Process, students are expected to have completed at least 240 ECTS credits at the end of their undergraduate education.)

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the program can continue their master degree at national or abroad universities. Graduates can find job at govermental and private sector positions.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode