Yeterlilik Kodu

TR0030017819

Yeterlilik Adı
İnşaat Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumGaziantep Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAdres Üniversite Bulvarı 27310 Şehitkamil - Gaziantep, TÜRKİYE Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Faks +90 (342) 360 1013 E-posta bilgi@gantep.edu.tr Öğrenci İşleri 0850 227 27 41
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gantep.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)İnşaat ve inşaat mühendisliği
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Bölümümüz 1982 yılında ODTÜ Gaziantep Kampüsünün ilk bölümlerinden biri olarak kuruldu. 1988 yılından bu yana Gaziantep Üniversitesi Mühendislik Fakültesi bünyesinde Eğitim faaliyetlerini sürdürmektedir. Bölümümüz lisans, yüksek lisans ve doktora düzeylerinde eğitim vermektedir. Bütün programlarımızda eğitim dili %100 İngilizce olup, lisans düzeyinde bir yıl İngilizce hazırlık dönemi bulunmaktadır. Lisans eğitim süresi hazırlık sınıfı hariç üç buçuk yıl olup, mezuniyetten önceki son dönem uygulamalı mühendislik eğitimi olarak verilmektedir. İnşaat Mühendisliği Bölümü Yapı, Hidrolik, Mekanik, Geoteknik ve Ulaştırma olmak üzere toplam beş Anabilim Dalından oluşmaktadır. Bölümümüzün kendine ait eğitim binalarında modern ekipmanlar ile donatılmış sınıf ve laboratuvarlar bulunmaktadır. Bölümümüz ilk kurulduğu günden bu yana öğrencisiyle, öğretim kadrosuyla ve idari personelleriyle sürekli gelişmeyi ve ülkemiz ve dünya üzerinde belli bir yer edinmeyi ve seçkin bir mühendislik eğitimi birimi olmayı hedeflemiştir. İnşaat mühendisliği, malzeme ve tekniği en iyi şekilde bir araya getiren, yapıların plan, proje, yapım ve denetlenmesiyle uğraşan temel mühendislik dalıdır. Bölümün amacı; lisans eğitiminde temel mühendislik bilgileri, tasarım ve uygulama becerileri kazandırılmış, yaratıcı, sorgulayıcı, yenilikçi, girişimci, analitik düşünebilen, takım çalışmasına yatkın, sürekli öğrenmeye ve kendini geliştirmeye odaklanmış uluslararası düzeyde inşaat mühendisleri yetiştirmektir. Bölümün temel öz görevlerinden birisi de hem ulusal; hem de uluslararası düzeyde kabul görecek bilimsel araştırmalar yapmaktır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisine sahip olur.
  • Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için arazi, ofis ve laboratuvar ortamlarında deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama, inşa etme becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme, takım uyumu içerisinde hareket edebilme, yürütme, yönetme ve koordinasyon becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olur.
  • Karmaşık İnşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur.
  • Mühendislik uygulamalarında, etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur.
  • İnşaat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahip olur.
  • İnşaat Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri, sınav türleri ve bu sınavların ders başarı notuna etkisi, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere göre yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından kararlaştırılır. Değerlendirme süreçlerinde ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi çeşitli yöntemler kullanılır. Öğrencilerin başarısı, harf veya not bazlı sistemlerle ölçülür.Her ders için her yarıyılda iki ara sınavı, bir de yarıyıl sonu sınavı yapılır. Ara sınavlar dışında kısa süreli sınavlar önceden tarih belirlemeksizin yapılabilir. Derslere ait başarı değerlendirmesinde kullanılan ölçütler (ara sınavlar, yarıyıl sonu sınavı, ödev vb.) ve bu ölçütlerin oranları yayımlanan müfredat programlarında belirtilir. Bir öğrenciye verilecek yarıyıl sonu ders notu, yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavı sonuçları ile yarıyıl çalışmaları ve derse devam durumu göz önünde bulundurularak dersin öğretim elemanı tarafından verilir. Ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı gerektirmeyen dersler ilgili bölüm tarafından saptanarak Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığına bildirilir. Yarıyıl sonu ders başarı notları, dersin öğretim üyesi tarafından, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına teslim edilir. Notlar Öğrencilere yarıyılda aldıkları her ders için, aşağıda harflerle tanımlanmış notlardan biri, dersin öğretim elemanı tarafından yarıyıl sonu ders notu olarak verilir.

Harf notlarının katsayıları ve 100 (yüz) puan üzerinden karşılıkları şu şekildedir:

Puan                   Ders Notu               Katsayı

95-100                    AA                          4,00

90-94                      BA+                        3,75

85-89                      BA                          3,50

80-84                      BB+                        3,25

75-79                      BB                          3,00

70-74                      CB+                        2,75

65-69                      CB                          2,50

60-64                      CC+                        2,25

55-59                      CC                          2,00

50-54                      DC                          1,50

45-49                      DD                          1,00

40-44                      FD                           0,50

<40                          FF                           0,00

Devamsız               NA                          0,00

Not ortalamasına katılmayan ve yerel kredisi olmayan diğer derslerin harf notları şunlardır:

a) Başarılı (S), kredisi olmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.

b) Başarısız (U), kredisi olmayan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir.

c) (EX) (muaf) notu, öğrencinin muafiyet sınavları sonucunda veya daha önce almadığı ve muaf sayıldığı derslerde verilir.

Kalite Güvencesi
  • Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

1.05.2023/30.09.2026

Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Başarma ŞartlarıBir öğrencinin İnşaat Mühendisliği bölümünden lisans derecesi ile mezun olabilmesi için toplam öğrenim süresinde 240 AKTS 'lik ders alması (İntörn ve bitirme ödevi dahil), bu derslerden başarılı olması ve mezuniyet derecesinin en az 2.00 olması gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız yurt içi ve yurt dışında, kamu ve özel sektörde inşaat mühendisi olarak iş bulma imkanına sahiptir. Eğitim dilinin ingilizce oluşu bu konuda mezun öğrencilerimize büyük avantaj sağlamaktadır

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030017819


Yeterlilik Adı
İnşaat Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gaziantep Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Adres Üniversite Bulvarı 27310 Şehitkamil - Gaziantep, TÜRKİYE Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Faks +90 (342) 360 1013 E-posta bilgi@gantep.edu.tr Öğrenci İşleri 0850 227 27 41

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Bölümümüz 1982 yılında ODTÜ Gaziantep Kampüsünün ilk bölümlerinden biri olarak kuruldu. 1988 yılından bu yana Gaziantep Üniversitesi Mühendislik Fakültesi bünyesinde Eğitim faaliyetlerini sürdürmektedir. Bölümümüz lisans, yüksek lisans ve doktora düzeylerinde eğitim vermektedir. Bütün programlarımızda eğitim dili %100 İngilizce olup, lisans düzeyinde bir yıl İngilizce hazırlık dönemi bulunmaktadır. Lisans eğitim süresi hazırlık sınıfı hariç üç buçuk yıl olup, mezuniyetten önceki son dönem uygulamalı mühendislik eğitimi olarak verilmektedir. İnşaat Mühendisliği Bölümü Yapı, Hidrolik, Mekanik, Geoteknik ve Ulaştırma olmak üzere toplam beş Anabilim Dalından oluşmaktadır. Bölümümüzün kendine ait eğitim binalarında modern ekipmanlar ile donatılmış sınıf ve laboratuvarlar bulunmaktadır. Bölümümüz ilk kurulduğu günden bu yana öğrencisiyle, öğretim kadrosuyla ve idari personelleriyle sürekli gelişmeyi ve ülkemiz ve dünya üzerinde belli bir yer edinmeyi ve seçkin bir mühendislik eğitimi birimi olmayı hedeflemiştir. İnşaat mühendisliği, malzeme ve tekniği en iyi şekilde bir araya getiren, yapıların plan, proje, yapım ve denetlenmesiyle uğraşan temel mühendislik dalıdır. Bölümün amacı; lisans eğitiminde temel mühendislik bilgileri, tasarım ve uygulama becerileri kazandırılmış, yaratıcı, sorgulayıcı, yenilikçi, girişimci, analitik düşünebilen, takım çalışmasına yatkın, sürekli öğrenmeye ve kendini geliştirmeye odaklanmış uluslararası düzeyde inşaat mühendisleri yetiştirmektir. Bölümün temel öz görevlerinden birisi de hem ulusal; hem de uluslararası düzeyde kabul görecek bilimsel araştırmalar yapmaktır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisine sahip olur.
  • Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için arazi, ofis ve laboratuvar ortamlarında deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama, inşa etme becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme, takım uyumu içerisinde hareket edebilme, yürütme, yönetme ve koordinasyon becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olur.
  • Karmaşık İnşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur.
  • Mühendislik uygulamalarında, etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur.
  • İnşaat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahip olur.
  • İnşaat Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri, sınav türleri ve bu sınavların ders başarı notuna etkisi, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere göre yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından kararlaştırılır. Değerlendirme süreçlerinde ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi çeşitli yöntemler kullanılır. Öğrencilerin başarısı, harf veya not bazlı sistemlerle ölçülür.Her ders için her yarıyılda iki ara sınavı, bir de yarıyıl sonu sınavı yapılır. Ara sınavlar dışında kısa süreli sınavlar önceden tarih belirlemeksizin yapılabilir. Derslere ait başarı değerlendirmesinde kullanılan ölçütler (ara sınavlar, yarıyıl sonu sınavı, ödev vb.) ve bu ölçütlerin oranları yayımlanan müfredat programlarında belirtilir. Bir öğrenciye verilecek yarıyıl sonu ders notu, yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavı sonuçları ile yarıyıl çalışmaları ve derse devam durumu göz önünde bulundurularak dersin öğretim elemanı tarafından verilir. Ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı gerektirmeyen dersler ilgili bölüm tarafından saptanarak Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığına bildirilir. Yarıyıl sonu ders başarı notları, dersin öğretim üyesi tarafından, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına teslim edilir. Notlar Öğrencilere yarıyılda aldıkları her ders için, aşağıda harflerle tanımlanmış notlardan biri, dersin öğretim elemanı tarafından yarıyıl sonu ders notu olarak verilir.

Harf notlarının katsayıları ve 100 (yüz) puan üzerinden karşılıkları şu şekildedir:

Puan                   Ders Notu               Katsayı

95-100                    AA                          4,00

90-94                      BA+                        3,75

85-89                      BA                          3,50

80-84                      BB+                        3,25

75-79                      BB                          3,00

70-74                      CB+                        2,75

65-69                      CB                          2,50

60-64                      CC+                        2,25

55-59                      CC                          2,00

50-54                      DC                          1,50

45-49                      DD                          1,00

40-44                      FD                           0,50

<40                          FF                           0,00

Devamsız               NA                          0,00

Not ortalamasına katılmayan ve yerel kredisi olmayan diğer derslerin harf notları şunlardır:

a) Başarılı (S), kredisi olmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.

b) Başarısız (U), kredisi olmayan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir.

c) (EX) (muaf) notu, öğrencinin muafiyet sınavları sonucunda veya daha önce almadığı ve muaf sayıldığı derslerde verilir.


Kalite Güvencesi
  • Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

1.05.2023/30.09.2026


Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları
Bir öğrencinin İnşaat Mühendisliği bölümünden lisans derecesi ile mezun olabilmesi için toplam öğrenim süresinde 240 AKTS 'lik ders alması (İntörn ve bitirme ödevi dahil), bu derslerden başarılı olması ve mezuniyet derecesinin en az 2.00 olması gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız yurt içi ve yurt dışında, kamu ve özel sektörde inşaat mühendisi olarak iş bulma imkanına sahiptir. Eğitim dilinin ingilizce oluşu bu konuda mezun öğrencilerimize büyük avantaj sağlamaktadır


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030017819

Qualification Title
Bachelor's Degree in Civil Engineering (English)
Awarding BodyGaziantep University
Awarding Body ContactAddress University Boulevard 27310 Şehitkamil - Gaziantep, Türkiye Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Fax +90 (342) 360 1013 E-mail bilgi@gantep.edu.tr Student Affairs 0850 227 27 41
Awarding Body Urlwww.gantep.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024
TQF Level 6
Thematic AreasBuilding and civil engineering
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

Our department was established in 1982 as one of the first departments of METU Gaziantep Campus. It has been continuing its educational activities within Gaziantep University Faculty of Engineering since 1988. Our department provides education at undergraduate, master's and doctoral levels. The language of instruction in all our programs is 100% English, and there is a one-year English preparatory period at the undergraduate level. The duration of undergraduate education is three and a half years, excluding the preparatory class, and the last semester before graduation is given as applied engineering education. The Department of Civil Engineering consists of five departments: Structural, Hydraulic, Mechanical, Geotechnical and Transportation. Our department's own educational buildings have classrooms and laboratories equipped with modern equipment. Since the day it was first established, our department has aimed to continuously develop with its students, faculty and administrative staff, to gain a certain place in our country and the world and to become an outstanding engineering education unit. Civil engineering is the basic branch of engineering that brings together materials and techniques in the best possible way and deals with the plans, projects, construction and inspection of structures. The purpose of the department is; To train international level civil engineers who are equipped with basic engineering knowledge, design and application skills in undergraduate education, who are creative, inquisitive, innovative, entrepreneurial, can think analytically, are prone to team work, and focus on continuous learning and self-improvement. One of the main core duties of the department is to provide both national and international services; and to conduct scientific research that will be accepted at the international level.

Learning Environments

Education and training are carried out through formal, open, or distance education. In addition, applied training is conducted through internships or workplace training in laboratories, workshops, industries, health institutions, and workplaces within higher education institutions.

Description
  • Sufficient knowledge in the fields of mathematics, science, and civil engineering; ability to use theoretical and applied knowledge in solving complex engineering problems.
  • Ability to design experiments, conduct experiments, collect data, and analyze and interpret results for examining complex civil engineering problems or discipline-specific research topics in field, office, and laboratory environments.
  • Ability to design, construct, and implement a system, process, device, or product that meets specific requirements under realistic constraints and conditions; ability to apply modern design methods for this purpose.
  • Ability to work effectively in intra-disciplinary and multi-disciplinary teams, act in harmony with the team, and manage, direct, and coordinate the team; ability to work individually.
  • Ability to identify, formulate, and solve complex civil engineering problems; ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
  • Adherence to ethical principles in engineering practices and awareness of professional and ethical responsibilities.
  • Effective oral and written communication skills in Turkish; proficiency in at least one foreign language; ability to write and understand effective reports, prepare design and production reports, make effective presentations, and give and receive clear and understandable instructions.
  • Awareness of the impact of civil engineering applications on health, safety, and the environment at the universal and societal levels; awareness of contemporary issues in the field of engineering and the legal consequences of engineering solutions.
  • Awareness of the necessity of lifelong learning; ability to access information, follow scientific and technological developments, and renew oneself continuously.
  • Knowledge of practices in project management, risk management, and change management; awareness of entrepreneurship and innovation; knowledge of sustainable development.
  • Ability to develop, select, and use modern techniques and tools necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in civil engineering practices; ability to use information technologies effectively.
Key Competencies

The individual possesses advanced-level key competencies in the following areas:

  1. Literacy competence
  2. Multilingual competence
  3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
  4. Digital competence
  5. Personal, social, and learning to learn competence
  6. Citizenship competence
  7. Entrepreneurship competence
  8. Cultural awareness and expression competence
Further Info

The methods of assessment and evaluation, exam types, and the effect of these exams on course success grades are determined by the senates of higher education institutions according to the basic principles set by the Higher Education Council (YÖK). Various methods such as assignments, projects, practical work, mid-term exams, and final exams are used in the evaluation processes. Student success is measured through letter or grade-based systems. For each course, two mid-term exams and one final exam are held each semester. Short exams may be conducted without prior notice. The assessment criteria (mid-terms, final exams, assignments, etc.) and their proportions for each course are specified in the published curriculum. The final course grade for a student is determined by the course instructor, taking into account mid-term and final exam results, course work, and attendance. Courses that do not require a mid-term or final exam are determined by the relevant department and reported to the Student Affairs Department. Final course grades are submitted by the course instructor to the Student Affairs Department. Students are given one of the following letter grades by the course instructor as the final course grade for each course they take each semester:

Score                   Letter Grade              Coefficient

95-100                    AA                          4,00

90-94                      BA+                        3,75

85-89                      BA                          3,50

80-84                      BB+                        3,25

75-79                      BB                          3,00

70-74                      CB+                        2,75

65-69                      CB                          2,50

60-64                      CC+                        2,25

55-59                      CC                          2,00

50-54                      DC                          1,50

45-49                      DD                          1,00

40-44                      FD                           0,50

<40                          FF                           0,00

Absence                  NA                          0,00

The letter grades for other non-credit courses are:

  • (S) Successful
  • (U) Unsuccessful
  • (EX) Exempt
Quality Assurance

• To ensure the quality of higher education programs:
• YÖK (Council of Higher Education) is responsible for the planning, organizing, management, and supervision of education, training, and other activities conducted at higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports," prepared annually for higher education institutions based on criteria set by YÖK, are published. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of foundation institutions, are also shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

  1. Creation and Approval of Curricula:
    1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs at higher education institutions.
    1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes that each program is expected to provide are determined by the senates of higher education institutions, in line with the basic principles established by YÖK on these matters.
    1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after being approved by YÖK, following acceptance by the relevant Council of Deans.
  2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each undergraduate program is expected to achieve are carried out according to the education and examination regulations prepared by higher education institutions, in accordance with the basic principles set by YÖK.
  3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements set by higher education institutions.

Self-Evaluation and External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institutional Self-Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report," prepared concerning the external evaluation of higher education institutions, with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the quality assurance of the program's qualifications has been ensured. YÖKAK regularly conducts review activities related to the qualifications set out in its regulations.


Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK)

1.05.2023/30.09.2026

Access Requirements
  • Graduating from secondary education institutions or equivalent institutions recognized by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements of higher education institutions' undergraduate programs.
  • Having been placed in the relevant undergraduate program of a higher education institution based on the central exam conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the rules and regulations set by YÖK.
  • Meeting the minimum score requirement and passing the special talent exam for programs that admit students through a special talent exam, as determined by YÖK.
  • Being placed in undergraduate programs related to associate degree programs through the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, as determined by YÖK.
Conditions for SuccessTo graduate from the Civil Engineering Department with a bachelor's degree, a student must complete a total of 240 ECTS credits (including internships and the graduation project) during the entire study period, pass these courses, and have a minimum graduation grade point average of 2.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates have the opportunity to find employment as civil engineers in both the public and private sectors, both in Turkey and abroad. The fact that the medium of instruction is English provides a significant advantage for graduates.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on Transfers, Double Major, Minor, and Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs at Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is permanently valid

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030017819


Qualification Title
Bachelor's Degree in Civil Engineering (English)

Awarding Body
Gaziantep University

Awarding Body Contact
Address University Boulevard 27310 Şehitkamil - Gaziantep, Türkiye Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Fax +90 (342) 360 1013 E-mail bilgi@gantep.edu.tr Student Affairs 0850 227 27 41

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

Our department was established in 1982 as one of the first departments of METU Gaziantep Campus. It has been continuing its educational activities within Gaziantep University Faculty of Engineering since 1988. Our department provides education at undergraduate, master's and doctoral levels. The language of instruction in all our programs is 100% English, and there is a one-year English preparatory period at the undergraduate level. The duration of undergraduate education is three and a half years, excluding the preparatory class, and the last semester before graduation is given as applied engineering education. The Department of Civil Engineering consists of five departments: Structural, Hydraulic, Mechanical, Geotechnical and Transportation. Our department's own educational buildings have classrooms and laboratories equipped with modern equipment. Since the day it was first established, our department has aimed to continuously develop with its students, faculty and administrative staff, to gain a certain place in our country and the world and to become an outstanding engineering education unit. Civil engineering is the basic branch of engineering that brings together materials and techniques in the best possible way and deals with the plans, projects, construction and inspection of structures. The purpose of the department is; To train international level civil engineers who are equipped with basic engineering knowledge, design and application skills in undergraduate education, who are creative, inquisitive, innovative, entrepreneurial, can think analytically, are prone to team work, and focus on continuous learning and self-improvement. One of the main core duties of the department is to provide both national and international services; and to conduct scientific research that will be accepted at the international level.


Learning Environments

Education and training are carried out through formal, open, or distance education. In addition, applied training is conducted through internships or workplace training in laboratories, workshops, industries, health institutions, and workplaces within higher education institutions.


Description
  • Sufficient knowledge in the fields of mathematics, science, and civil engineering; ability to use theoretical and applied knowledge in solving complex engineering problems.
  • Ability to design experiments, conduct experiments, collect data, and analyze and interpret results for examining complex civil engineering problems or discipline-specific research topics in field, office, and laboratory environments.
  • Ability to design, construct, and implement a system, process, device, or product that meets specific requirements under realistic constraints and conditions; ability to apply modern design methods for this purpose.
  • Ability to work effectively in intra-disciplinary and multi-disciplinary teams, act in harmony with the team, and manage, direct, and coordinate the team; ability to work individually.
  • Ability to identify, formulate, and solve complex civil engineering problems; ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
  • Adherence to ethical principles in engineering practices and awareness of professional and ethical responsibilities.
  • Effective oral and written communication skills in Turkish; proficiency in at least one foreign language; ability to write and understand effective reports, prepare design and production reports, make effective presentations, and give and receive clear and understandable instructions.
  • Awareness of the impact of civil engineering applications on health, safety, and the environment at the universal and societal levels; awareness of contemporary issues in the field of engineering and the legal consequences of engineering solutions.
  • Awareness of the necessity of lifelong learning; ability to access information, follow scientific and technological developments, and renew oneself continuously.
  • Knowledge of practices in project management, risk management, and change management; awareness of entrepreneurship and innovation; knowledge of sustainable development.
  • Ability to develop, select, and use modern techniques and tools necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in civil engineering practices; ability to use information technologies effectively.

Key Competencies

The individual possesses advanced-level key competencies in the following areas:

  1. Literacy competence
  2. Multilingual competence
  3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
  4. Digital competence
  5. Personal, social, and learning to learn competence
  6. Citizenship competence
  7. Entrepreneurship competence
  8. Cultural awareness and expression competence

Further Info

The methods of assessment and evaluation, exam types, and the effect of these exams on course success grades are determined by the senates of higher education institutions according to the basic principles set by the Higher Education Council (YÖK). Various methods such as assignments, projects, practical work, mid-term exams, and final exams are used in the evaluation processes. Student success is measured through letter or grade-based systems. For each course, two mid-term exams and one final exam are held each semester. Short exams may be conducted without prior notice. The assessment criteria (mid-terms, final exams, assignments, etc.) and their proportions for each course are specified in the published curriculum. The final course grade for a student is determined by the course instructor, taking into account mid-term and final exam results, course work, and attendance. Courses that do not require a mid-term or final exam are determined by the relevant department and reported to the Student Affairs Department. Final course grades are submitted by the course instructor to the Student Affairs Department. Students are given one of the following letter grades by the course instructor as the final course grade for each course they take each semester:

Score                   Letter Grade              Coefficient

95-100                    AA                          4,00

90-94                      BA+                        3,75

85-89                      BA                          3,50

80-84                      BB+                        3,25

75-79                      BB                          3,00

70-74                      CB+                        2,75

65-69                      CB                          2,50

60-64                      CC+                        2,25

55-59                      CC                          2,00

50-54                      DC                          1,50

45-49                      DD                          1,00

40-44                      FD                           0,50

<40                          FF                           0,00

Absence                  NA                          0,00

The letter grades for other non-credit courses are:

  • (S) Successful
  • (U) Unsuccessful
  • (EX) Exempt

Quality Assurance

• To ensure the quality of higher education programs:
• YÖK (Council of Higher Education) is responsible for the planning, organizing, management, and supervision of education, training, and other activities conducted at higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports," prepared annually for higher education institutions based on criteria set by YÖK, are published. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of foundation institutions, are also shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

  1. Creation and Approval of Curricula:
    1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs at higher education institutions.
    1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes that each program is expected to provide are determined by the senates of higher education institutions, in line with the basic principles established by YÖK on these matters.
    1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after being approved by YÖK, following acceptance by the relevant Council of Deans.
  2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each undergraduate program is expected to achieve are carried out according to the education and examination regulations prepared by higher education institutions, in accordance with the basic principles set by YÖK.
  3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements set by higher education institutions.

Self-Evaluation and External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institutional Self-Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report," prepared concerning the external evaluation of higher education institutions, with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the quality assurance of the program's qualifications has been ensured. YÖKAK regularly conducts review activities related to the qualifications set out in its regulations.


Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK)

1.05.2023/30.09.2026


Access Requirements
  • Graduating from secondary education institutions or equivalent institutions recognized by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements of higher education institutions' undergraduate programs.
  • Having been placed in the relevant undergraduate program of a higher education institution based on the central exam conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the rules and regulations set by YÖK.
  • Meeting the minimum score requirement and passing the special talent exam for programs that admit students through a special talent exam, as determined by YÖK.
  • Being placed in undergraduate programs related to associate degree programs through the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, as determined by YÖK.

Conditions for Success
To graduate from the Civil Engineering Department with a bachelor's degree, a student must complete a total of 240 ECTS credits (including internships and the graduation project) during the entire study period, pass these courses, and have a minimum graduation grade point average of 2.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates have the opportunity to find employment as civil engineers in both the public and private sectors, both in Turkey and abroad. The fact that the medium of instruction is English provides a significant advantage for graduates.


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on Transfers, Double Major, Minor, and Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs at Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is permanently valid


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode