Yeterlilik Kodu | TR0030030492 | |||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | İnşaat Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Yeditepe Üniversitesi | |||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul | |||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://yeditepe.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi | ||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | İnşaat ve inşaat mühendisliği | |||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Programın amacı, teorik ve uygulamalı alanlarda iyi donanımlı, yaratıcı, etik değerlere sahip, sorumluluk sahibi, sosyal ilişkileri güçlü, takım çalışması yapabilen, ulusal ve uluslararası ortamlara uyum yeteneği olan ve İnşaat Mühendisliği mesleğinin gerektirdiği tüm alanlarda planlama, tasarım, iş yönetimi ve yapım işlerini, ilgili tüm mevzuata uygun olarak yürütmeye yetkin inşaat mühendisleri yetiştirmek; toplumun güncel ihtiyaçlarına ve mesleğin gelişmesine hizmet etmektir.
| |||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Programda yer alan her ders için uygulanan sınav türleri ve ölçme ve değerlendirme biçimleri "Ders Öğretim Planı"nda (Syllabus) ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Başarı notları ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:
Ayrıca, öğrencilerin durumlarına göre aşağıdaki kısaltmalar kullanılır: a) I-Eksik (Incomplete): Geçerli mazeretleri nedeniyle ders için gerekli çalışmaları tamamlayamayan öğrencilere verilir. Bu öğrencilerin, I notunun gerektirdiği eksiklikleri en geç izleyen yarıyılın ders ekleme/bırakma tarihi sonuna kadar tamamlamaları gerekir; eksikliklerin tamamlanması üzerine öğrenci gerekli notu alır, bu tarihe kadar eksikliklerin tamamlanmaması halinde öğrencinin I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür. b) L-İzinli (Leave): Bu Yönetmelik hükümleri uyarınca izinli olan öğrenciler için kullanılır. c) NC-Kredisiz (Non-Credit): Kredisiz olarak alınan dersler için kullanılır. ç) ND-Diplomaya Yönelik Olmayan (Non-Degree): Yeditepe Üniversitesinden diploma almaya yönelik olmayan ve kredili veya kredisiz olarak alınan dersler için kullanılır ve not ortalaması hesabına katılmaz. d) P-Geçer (Pass): Not ortalamalarına katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir. e) R-Tekrar (Repeat): Dersin tekrarlandığını gösterir. f) RR-Not Yükseltmek için Tekrar (Repeat Resigned): Not yükseltmek amacıyla tekrarlanan dersler için verilir. g) (Değişik RG. 30.09.2018/305519 sy.) T-Transfer (Transfer): Yükseköğretim kurumu içinden veya dışından bir programdan transfer edilen ya da yurt dışı değişim programlarından alınıp başarılı olunan ve ilgili yönetim kurulunca intibakı onaylanan dersler için verilir ve not ortalaması hesabına katılır. ğ) W-Dersten Çekilme (Withdrawal): Ders ekleme/bırakma tarihinden sonra her yıl akademik takvimde belirlenen süre içinde, danışmanın onayıyla gerçekleşir. h) X-Proje ve Tezler İçin Devam Ediyor (In Progress): Proje, tez ve benzeri çalışmaları sürdürmekte olan öğrencilere verilir.
| |||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akredite Eden Kuruluş; Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Başlangıç/Bitiş Tarihi; 01.05.2022/30.09.2024 | |||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin başvurusu dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Yeditepe Üniversitesi Tanıtım Kataloğu’nda ve Üniversite web sayfasında mevcuttur. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile koşulları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler program dahilinde ders alabilirler. İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Dersi alan öğrencinin dersin önkoşulu olan dersleri ya da bunların eşdeğerlerini almış olması gerekmektedir. Program müfredatındaki tüm dersler İngilizce olarak yürütülmektedir. Ayrıntılı bilgi https://yeditepe.edu.tr/tr/aday-ogrenci adresinde mevcuttur. | |||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Programdan mezun olabilmek için öğrencinin, azami süre (14 dönem) içinde ders programında yer alan derslerin tamamından (toplam asgari 240 AKTS ve dengi Yeditepe Üniversitesi kredisinden) başarılı olması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması zorunludur. “492 kodlu Mühendislik Projesi” dersi ve “300 ve/veya 400 kodlu Zorunlu Staj” ilgili bölümün ders programının içerisinde tanımlanmıştır. | |||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız, binalar, yollar, tüneller, demiryolları, sanayi tesisleri, altyapı elemanları, enerji tesisleri, deniz yapıları ve diğer bilimum imar işlerinde planlama, tasarım, yapım, yönetim ve denetim gibi pozisyonlarda çalışmaktadırlar. Ayrıca mezunlarımızın bir kısmı, lisans derecesini takiben lisansüstü çalışmalarına devam ederek İnşaat Mühendisliği ve benzer alanlarda yüksek lisans ve doktora derecesi alarak kariyerlerine devam etmektedirler. | |||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |||||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030030492
ISCO:08
ISCO:08
Programın amacı, teorik ve uygulamalı alanlarda iyi donanımlı, yaratıcı, etik değerlere sahip, sorumluluk sahibi, sosyal ilişkileri güçlü, takım çalışması yapabilen, ulusal ve uluslararası ortamlara uyum yeteneği olan ve İnşaat Mühendisliği mesleğinin gerektirdiği tüm alanlarda planlama, tasarım, iş yönetimi ve yapım işlerini, ilgili tüm mevzuata uygun olarak yürütmeye yetkin inşaat mühendisleri yetiştirmek; toplumun güncel ihtiyaçlarına ve mesleğin gelişmesine hizmet etmektir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi.
- Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi.
- Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi,
- Disiplin içi ve multidisipliner takımlarda ve/veya bireysel etkin biçimde çalışabilme becerisi;
- Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma, rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisi.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, bilgiye erişebilme becerisi.
- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
- Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi hakkında bilgi.
- Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi, çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi.
- Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
- İş alma süreci ve ihale usülleri hakkında bilgi.
- Tasarım yapan ve inşaatı gerçekleştiren tarafların birbirleri ile etkileşimleri hakkında bilgi.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Programda yer alan her ders için uygulanan sınav türleri ve ölçme ve değerlendirme biçimleri "Ders Öğretim Planı"nda (Syllabus) ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Başarı notları ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:
Başarı Notu |
Katsayısı |
AA |
4.0 |
BA |
3.5 |
BB |
3.0 |
CB |
2.5 |
CC |
2.0 |
DC |
1.5 |
DD |
1.0 |
FA |
0.0 Başarısız (Devamsızlık nedeniyle Yarıyıl sonunda sınava girmeye hak kazanamayan) |
FF |
0.0 Başarısız (Yarıyıl sonu sınava girip başarılı olamayan) |
Ayrıca, öğrencilerin durumlarına göre aşağıdaki kısaltmalar kullanılır:
a) I-Eksik (Incomplete): Geçerli mazeretleri nedeniyle ders için gerekli çalışmaları tamamlayamayan öğrencilere verilir. Bu öğrencilerin, I notunun gerektirdiği eksiklikleri en geç izleyen yarıyılın ders ekleme/bırakma tarihi sonuna kadar tamamlamaları gerekir; eksikliklerin tamamlanması üzerine öğrenci gerekli notu alır, bu tarihe kadar eksikliklerin tamamlanmaması halinde öğrencinin I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür.
b) L-İzinli (Leave): Bu Yönetmelik hükümleri uyarınca izinli olan öğrenciler için kullanılır.
c) NC-Kredisiz (Non-Credit): Kredisiz olarak alınan dersler için kullanılır.
ç) ND-Diplomaya Yönelik Olmayan (Non-Degree): Yeditepe Üniversitesinden diploma almaya yönelik olmayan ve kredili veya kredisiz olarak alınan dersler için kullanılır ve not ortalaması hesabına katılmaz.
d) P-Geçer (Pass): Not ortalamalarına katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.
e) R-Tekrar (Repeat): Dersin tekrarlandığını gösterir.
f) RR-Not Yükseltmek için Tekrar (Repeat Resigned): Not yükseltmek amacıyla tekrarlanan dersler için verilir.
g) (Değişik RG. 30.09.2018/305519 sy.) T-Transfer (Transfer): Yükseköğretim kurumu içinden veya dışından bir programdan transfer edilen ya da yurt dışı değişim programlarından alınıp başarılı olunan ve ilgili yönetim kurulunca intibakı onaylanan dersler için verilir ve not ortalaması hesabına katılır.
ğ) W-Dersten Çekilme (Withdrawal): Ders ekleme/bırakma tarihinden sonra her yıl akademik takvimde belirlenen süre içinde, danışmanın onayıyla gerçekleşir.
h) X-Proje ve Tezler İçin Devam Ediyor (In Progress): Proje, tez ve benzeri çalışmaları sürdürmekte olan öğrencilere verilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akredite Eden Kuruluş; Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Başlangıç/Bitiş Tarihi; 01.05.2022/30.09.2024
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin başvurusu dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Yeditepe Üniversitesi Tanıtım Kataloğu’nda ve Üniversite web sayfasında mevcuttur.
Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile koşulları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler program dahilinde ders alabilirler. İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Dersi alan öğrencinin dersin önkoşulu olan dersleri ya da bunların eşdeğerlerini almış olması gerekmektedir. Program müfredatındaki tüm dersler İngilizce olarak yürütülmektedir.
Ayrıntılı bilgi https://yeditepe.edu.tr/tr/aday-ogrenci adresinde mevcuttur.
Mezunlarımız, binalar, yollar, tüneller, demiryolları, sanayi tesisleri, altyapı elemanları, enerji tesisleri, deniz yapıları ve diğer bilimum imar işlerinde planlama, tasarım, yapım, yönetim ve denetim gibi pozisyonlarda çalışmaktadırlar.
Ayrıca mezunlarımızın bir kısmı, lisans derecesini takiben lisansüstü çalışmalarına devam ederek İnşaat Mühendisliği ve benzer alanlarda yüksek lisans ve doktora derecesi alarak kariyerlerine devam etmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030030492 | |||||||||||||||||||||
Qualification Title | Bachelor Science of Degree in Civil Engineering | |||||||||||||||||||||
Awarding Body | Yeditepe University | |||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul | |||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://yeditepe.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024 | ||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Building and civil engineering | |||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||
Program Profile | The aim of the program is to be well-equipped in theoretical and practical fields, creative, have ethical values, be responsible, have strong social relations, be able to work in teams, have the ability to adapt to national and international environments, and be able to carry out planning, design, business management and construction in all areas required by the Civil Engineering profession. To train civil engineers who are competent to carry out work in accordance with all relevant legislation; to serve the current needs of society and the development of the profession. | |||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry and workplaces. | |||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
| |||||||||||||||||||||
Further Info | Kinds of examination, measurement, and evaluation in each course in the program are accurately defined in the syllabus. Success grades and coefficients are shown in the following table:
In addition, the following abbreviations are used depending on the situation of the students: a)I-Incomplete: It is given to students who cannot complete the course work due to valid excuses. These students are required to complete the requirements of the I grade by the end of the following semester's add / drop date at the latest. Upon completion of the requirements, the student receives the required grade, and if the requirement is not fulfilled by that date, the student's I grade automatically becomes an FF grade. b)L-Leave: Used for students who are allowed leave according to the provisions of this Regulation. c) NC-Non-Credit: Used for non-credit courses. ç) ND-Non-Degree: Used for non-credit courses that are not intended for graduation from Yeditepe University and are not included in the grade average score. d) P-Pass: Given to students who succeed in courses not included in their GPA. e) R-Repeat: Indicates that the course is repeated. f) RR-Repeat Resigned: Used for the repeated courses to raise grades. g) (Different Official Gazette dated 14.09.2015 / 29475 no.) T-Transfer: Used for the courses from a program inside or outside of the higher education institution and approved for adjustment by the relevant board of directors and added in the grade average calculation. Courses transferred from foreign exchange programs are not included in the grade point average. ğ) W- Withdrawal: This takes place after the date of add / drop within the period determined by the academic calendar and approved by the advisor. h) X-In Progress for Projects and Theses: It is given to students who are continuing their projects, theses and similar studies. | |||||||||||||||||||||
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs;
1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. Accrediting Organization; Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK) Start/End Date; 01.05.2022/30.09.2024 | |||||||||||||||||||||
Access Requirements | Prospective students of the department must complete the procedures / pass the exams determined by ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university. A student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad can apply for horizontal transfer. Students' applications are examined and evaluated individually before the start of the semester, taking into account each student's conditions and the degree to which he/she has applied. More detailed information about admission to the university is available in the Yeditepe University Promotional Catalog and the University website. Within the scope of student exchange programs approved by the university and whose conditions are determined by an agreement, students from abroad can take courses within the program. They can take courses taught in English. The student taking the course must have taken the prerequisite courses or their equivalents. All courses in the program curriculum are conducted in English. Detailed information is available at https://yeditepe.edu.tr/tr/aday-ogrenci | |||||||||||||||||||||
Conditions for Success | In order to graduate from the program, the student must be successful in all courses in the curriculum (a total of minimum 240 ECTS and equivalent Yeditepe University credits) within the maximum period (14 semesters) and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00. “Engineering Project with code 492” course and “Compulsory Internship with code 300 and/or 400” are defined in the curriculum of the relevant department. | |||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates work in positions such as planning, design, construction, management and supervision in buildings, roads, tunnels, railways, industrial facilities, infrastructure elements, energy facilities, marine structures and other scientific construction works. In addition, some of our graduates continue their careers by continuing their postgraduate studies following their undergraduate degree and obtaining master's and doctoral degrees in Civil Engineering and similar fields. | |||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid perpetually. | |||||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030030492
ISCO:08
ISCO:08
The aim of the program is to be well-equipped in theoretical and practical fields, creative, have ethical values, be responsible, have strong social relations, be able to work in teams, have the ability to adapt to national and international environments, and be able to carry out planning, design, business management and construction in all areas required by the Civil Engineering profession. To train civil engineers who are competent to carry out work in accordance with all relevant legislation; to serve the current needs of society and the development of the profession.
Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry and workplaces.
- Adequate knowledge of mathematics, science and related engineering discipline-specific subjects.
- Ability to use theoretical and applied knowledge in these fields in complex engineering problems.
- Ability to identify, define, formulate and solve complex engineering problems; Ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
- Ability to design a complex system, process, device or product to meet specific requirements, under realistic constraints and conditions; Ability to apply modern design methods for this purpose.
- Ability to develop, select and use modern techniques and tools necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in engineering applications.
- Ability to use information technologies effectively.
- Ability to design experiments for the study of complex engineering problems or discipline-specific research topics, ability to conduct experiments, collect data, analyze and interpret results,
- Ability to work effectively in disciplinary and multidisciplinary teams and/or individually;
- Ability to communicate effectively verbally and in writing, write reports and understand written reports, prepare design and production reports, make effective presentations, receive and give clear and understandable instructions.
- Awareness of the necessity of lifelong learning; The ability to follow developments in science and technology and to constantly renew oneself, the ability to access information.
- Acting in accordance with ethical principles, awareness of professional and ethical responsibility.
- Information about standards used in engineering practices.
- Knowledge of project management, risk management and change management.
- Information about sustainable development.
- Information about the effects of engineering practices on health, environment and security at universal and social dimensions, information about the problems of the age reflected in the field of engineering.
- Awareness of the legal consequences of engineering solutions.
- Information about the recruitment process and tender procedures.
- Information about the interactions between the design and construction parties.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
- Reading and writing competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Civic competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
Kinds of examination, measurement, and evaluation in each course in the program are accurately defined in the syllabus.
Success grades and coefficients are shown in the following table:
Success Grades |
Coefficient |
AA |
4.0 |
BA |
3.5 |
BB |
3.0 |
CB |
2.5 |
CC |
2.0 |
DC |
1.5 |
DD |
1.0 |
FA |
0.0 Fail (Failure to attend final exam due to absenteeism) |
FF |
0.0 Fail (Failure to pass the final exam) |
In addition, the following abbreviations are used depending on the situation of the students:
a)I-Incomplete: It is given to students who cannot complete the course work due to valid excuses. These students are required to complete the requirements of the I grade by the end of the following semester's add / drop date at the latest. Upon completion of the requirements, the student receives the required grade, and if the requirement is not fulfilled by that date, the student's I grade automatically becomes an FF grade.
b)L-Leave: Used for students who are allowed leave according to the provisions of this Regulation.
c) NC-Non-Credit: Used for non-credit courses.
ç) ND-Non-Degree: Used for non-credit courses that are not intended for graduation from Yeditepe University and are not included in the grade average score.
d) P-Pass: Given to students who succeed in courses not included in their GPA.
e) R-Repeat: Indicates that the course is repeated.
f) RR-Repeat Resigned: Used for the repeated courses to raise grades.
g) (Different Official Gazette dated 14.09.2015 / 29475 no.) T-Transfer: Used for the courses from a program inside or outside of the higher education institution and approved for adjustment by the relevant board of directors and added in the grade average calculation. Courses transferred from foreign exchange programs are not included in the grade point average.
ğ) W- Withdrawal: This takes place after the date of add / drop within the period determined by the academic calendar and approved by the advisor.
h) X-In Progress for Projects and Theses: It is given to students who are continuing their projects, theses and similar studies.
In order to monitor the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
Accrediting Organization; Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK)
Start/End Date; 01.05.2022/30.09.2024
Prospective students of the department must complete the procedures / pass the exams determined by ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university. A student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad can apply for horizontal transfer. Students' applications are examined and evaluated individually before the start of the semester, taking into account each student's conditions and the degree to which he/she has applied. More detailed information about admission to the university is available in the Yeditepe University Promotional Catalog and the University website.
Within the scope of student exchange programs approved by the university and whose conditions are determined by an agreement, students from abroad can take courses within the program. They can take courses taught in English. The student taking the course must have taken the prerequisite courses or their equivalents. All courses in the program curriculum are conducted in English.
Detailed information is available at https://yeditepe.edu.tr/tr/aday-ogrenci
Our graduates work in positions such as planning, design, construction, management and supervision in buildings, roads, tunnels, railways, industrial facilities, infrastructure elements, energy facilities, marine structures and other scientific construction works.
In addition, some of our graduates continue their careers by continuing their postgraduate studies following their undergraduate degree and obtaining master's and doctoral degrees in Civil Engineering and similar fields.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid perpetually.